Nee, je ziet niets over het hoofd. Past gewoon.Palomar schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:41:
[...]
Ik heb onlangs een gebruikte Apple Watch Series 6 44mm gekocht om te proberen of het wat is (heb nu een Garmin). Ben na wat kleine drempels toch wel over en enthousiast over de extra functionaliteit tov Garmin. Alleen de batterij van de gebruikte Watch komt de dag niet meer door, dus wil alsnog een nieuweOmdat ik daarom al een goed/weinig gebruikt m/l bandje heb lijkt deze van 220 euro me wel een goede deal en dan zet ik het bandje gewoon over. Of zie ik nu dingen over het hoofd?
Dank! Heb hem besteldCreativeS schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:46:
[...]
Nee, je ziet niets over het hoofd. Past gewoon.
Die korte batterijduur maakt de afschrijving wel hoog en het niet zo duurzaam... Ik zou eigenlijk niemand adviseren om een tweedehands Apple Watch te kopen als je er al vrij snel niet eens de dag meer mee doorkomt. Heb gekeken naar de mogelijkheden om de batterij te vervangen, maar dat is 100+ euro, wat ook niet in verhouding staat met de waarde van het horloge. Maar das misschien een andere discussie.
Als ze het al willen vervangen... bij 'vintage' wil dat niet meerPalomar schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:07:
Heb gekeken naar de mogelijkheden om de batterij te vervangen, maar dat is 100+ euro, wat ook niet in verhouding staat met de waarde van het horloge. Maar das misschien een andere discussie.
Bij workouts hoor je om de kilometer via audio je pace/afstand e.d. Bij hardlopen vind ik dit prima, maar bij een wandeling vind ik het irritant. Kun je dit ook per type workout uitzetten? Ik heb hier al op gegoogled en het lijkt niet te kunnen, maar wellicht zie ik iets over het hoofd..?
Kan wel toch, als je op het "klokje/belletje" drukt voordat je een woorkout start vanaf de Watch.
Meldingen voor tussentijden uitzetten.
Meldingen voor tussentijden uitzetten.
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Daarmee ben ik laatst een mooie bug tegengekomen: om die meldingen in zijn geheel uit- of aan te kunnen zetten, moet Siri op de Apple Watch ingeschakeld zijn, anders werkt de optie in de Watch-app en in de instellingen van WatchOS zelf niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Commendatore op 22-07-2026 17:38 ]
Hoe is bij jullie de kwaliteit van de behuizing ?
Heb sinds een jaartje de Watch 10 LTE, altijd met een Belkin bescherm cover gebruikt. Gisteren de case verwijderd , allemaal stukjes zwarte lak van de zijkant van de watch af.
Hij werkt er niet minder om, maar wel jammer
Heb sinds een jaartje de Watch 10 LTE, altijd met een Belkin bescherm cover gebruikt. Gisteren de case verwijderd , allemaal stukjes zwarte lak van de zijkant van de watch af.
Gevoelsmatig is een case vragen om krassen. Daar komt altijd wel wat zand of vergelijkbaars tussen. Zonder case spoel je toch meerdere keren per dag je watch schoon.eenhoorntje schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:54:
Ik gebruik mijn 10 zonder case en die is als nieuw..eenhoorntje schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:54:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hier ook de 10 LTE en als nieuw nog steeds. Ik doe er tijdens het klussen / tuinieren wel altijd een aliexpress beschermkapje op, maximaal 8 uur oid.Kassad schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:03:
[...]
Ik gebruik mijn 10 zonder case en die is als nieuw..
[ Voor 20% gewijzigd door Tomas_ op 12-08-2026 13:54 ]
Hier letterlijk sinds release dag de ultra 1 om. Die er echt alles mee. Altijd zonder case. Slechts gebruikerssporen.
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Ik werk veel met flightcases (in de entertainment) en ik heb momenten gehad waarbij ik dacht: "Daar is mijn eerste kras!" als ik net te vlot even langs wat kisten loop met metalen randen. Maar... enkel op het titanium bandje zitten wat schaafplekjes (die soms ook weer lijken te verdwijnen)... voor de rest houdt de Ultra 3 het keurig.
Het glas van mijn AW7 is wel echt gaar met krassen en putjes ondertussen, geen barsten. Maar ben ook best lomp, goed met tegen paaltjes zwaaien met m’n arm en zo. Maar weiger een case of screenprotector. En zo vaak kijk ik ook weer niet op het scherm.
[ Voor 6% gewijzigd door amphora op 13-08-2026 08:31 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Bij mijn AWU3 zwart zie je wel het blanke titanium wat door komen bij de randjes van het scherm. Maar moet zeggen dat ik hem dan ook 24/7 draag. Ik heb hem ook vaak genoeg (fors) gestoten en vervolgens was er niets te zien dus het valt mij nog alles mee. Scherm lijkt zelfs nog 100% kras vrij.
Daarnaast heb ik apple care mocht er echt wat mee gebeuren.
Daarnaast heb ik apple care mocht er echt wat mee gebeuren.
©2004
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb EINDELIJK een Apple Watch om mijn hardlopen (strava) te loggen. Echter heb ik het idee dat ik mijn snelheid / hardslag / afstand / kcal etc. via veel te veel kanalen wordt vastgelegd. Ik wil Strava als hoofdapp gebruiken, maar ik heb ook Duffy als stappenteller, Conditie app en Activiteiten / gezondheid app.
Deze zijn allemaal aan elkaar verbonden maar hoort / moet dit? Ik heb via chat en via google om hulp gevraagd maar ik krijg echt geen duidelijk beeld wat en welke app(s) ik moet gebruiken.
Sorry voor de newbie-vragen.
Deze zijn allemaal aan elkaar verbonden maar hoort / moet dit? Ik heb via chat en via google om hulp gevraagd maar ik krijg echt geen duidelijk beeld wat en welke app(s) ik moet gebruiken.
Sorry voor de newbie-vragen.
edit:
ik hardloop het liefst zonder telefoon, dat ik deze thuis kan laten liggen.
[ Voor 7% gewijzigd door seadogg op 21-08-2026 11:15 ]
Conditie is de gewone apple app, om je sport gegevens in terug te zien.
De gezondheid app, is meer voor algehele gezondheid andere dingen als slaap / hartslag / Gehoor / Vitale functies etc.
Misschien zal het Apple sieren om hier 1 duidelijke app van te maken, in plaats van 2 aparte apps.
Dat jij zelf nog extra Strava en Duffy gebruikt doe je zelf, dat zijn extra apps die het meten buiten de standaard apple app om (En daarna syncen naar de Apple apps als je dat aan heb).
Conditie app toont ook gewoon je stappen, waarom voor zoiets simpels een extra app al kan je denken?.
edit:
Hardlopen kan je dus ook zonder Strava, je kan gewoon een workout starten op de workout app.
Je heb uiteraard alleen niet het hele social media gedeelte erbij, met mensen die je workout kunnen liken. een mooie kaart hoe je gelopen heb enzo.
De gezondheid app, is meer voor algehele gezondheid andere dingen als slaap / hartslag / Gehoor / Vitale functies etc.
Misschien zal het Apple sieren om hier 1 duidelijke app van te maken, in plaats van 2 aparte apps.
Dat jij zelf nog extra Strava en Duffy gebruikt doe je zelf, dat zijn extra apps die het meten buiten de standaard apple app om (En daarna syncen naar de Apple apps als je dat aan heb).
Conditie app toont ook gewoon je stappen, waarom voor zoiets simpels een extra app al kan je denken?.
edit:
Hardlopen kan je dus ook zonder Strava, je kan gewoon een workout starten op de workout app.
Je heb uiteraard alleen niet het hele social media gedeelte erbij, met mensen die je workout kunnen liken. een mooie kaart hoe je gelopen heb enzo.
[ Voor 28% gewijzigd door Carlos0_0 op 21-08-2026 11:25 ]
In principe worden je gegevens (hartslag, afstand etc) maar 1 keer vastgesteld en vastgelegd, dat doet je watch in de Gezondheidsapp. Andere apps kunnen daarna toegang krijgen tot die data om dat anders/beter/slechter weer te geven. Dat is i.i.g. hoe ik het altijd begrepen heb.seadogg schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:07:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb EINDELIJK een Apple Watch om mijn hardlopen (strava) te loggen. Echter heb ik het idee dat ik mijn snelheid / hardslag / afstand / kcal etc. via veel te veel kanalen wordt vastgelegd. Ik wil Strava als hoofdapp gebruiken, maar ik heb ook Duffy als stappenteller, Conditie app en Activiteiten / gezondheid app.
Sorry voor de newbie-vragen.edit:
Strava gebruik ik niet dus daar kan ik weinig over zeggen, ik ren/sport met de Workout app die ingebakken zit, verder niets.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Klopt Apple Watch zal eerst de data uitlezen, en aan de hand van welke app jij gebruikt hieraan door geven.Kassad schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:25:
[...]
In principe worden je gegevens (hartslag, afstand etc) maar 1 keer vastgesteld en vastgelegd, dat doet je watch in de Gezondheidsapp. Andere apps kunnen daarna toegang krijgen tot die data om dat anders/beter/slechter weer te geven. Dat is i.i.g. hoe ik het altijd begrepen heb.
Strava gebruik ik niet dus daar kan ik weinig over zeggen, ik ren/sport met de Workout app die ingebakken zit, verder niets.
Heb jij Strava gebruikt, zal het na dat die verbinding heeft direct naar Strava syncen. Maar goed het overzicht komt ook in de Apple app natuurlijk te staan (Aangezien Apple watch de gegevens heeft opgenomen op de achtergrond).
Gebruik je Apple workout app, zal hier de data in komen alleen.
En als jij Strava toegang heb gegeven tot syncen van de data, zal je de data ook in Strava terug zien.
@seadogg Ik gebruik ook Strava via de Watch en ik denk dat je het beste 1 optie even uit moet zetten in Strava. Dat is het Automatisch uploaden vanuit Gezondheid, als die wel aan staat, dan krijg je zelf gestarte Strava activiteit(wat dan ook) en je import vanuit de Gezondheid-app.
En zoals eerder aangegeven alle alle apps de data uit de gezondheids-app van je Watch, dus dingen worden 1x geregistreerd, maar vaker gedeeld.
En zoals eerder aangegeven alle alle apps de data uit de gezondheids-app van je Watch, dus dingen worden 1x geregistreerd, maar vaker gedeeld.
Ik zou workouts op je Apple Watch als hoofdapp gebruiken. Die zit er immers al op! En heeft veel meer mogelijkheden dan Strava. Je kunt het zo instellen dat alle runs na afloop automatisch naar Strava worden geüpload. Dan heb je denk ik het beste van 2 werelden. Duffy ken ik niet en heb je ook niet nodig. Maar je kunt het zo gek en ingewikkeld maken als je zelf wil. Dus gewoon doen waar jij je het best bij voelt.seadogg schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:07:
Sorry voor de newbie-vragen.edit:
Mee eens, al ben ik niet bekend met de Strava app op de Apple Watch zelf. Ik gebruikte eerst Runkeeper en die verplichte je de Apple Watch app te gebruiken. Toen ik overstapte naar Strava kon ik de standaard workout app gebruiken en dat werkt zoveel fijner. Wellicht biedt de Strava Apple Watch app voordelen als het gaat om geplande routes en trainingsschema's, maar daar maak ik bij Strava geen gebruikt van. Zelf hou ik het liever simpel en wil ik niet afhankelijk zijn van third party apps. Heb ook maar een paar extra apps op de Apple Watch geïnstalleerd. Ik gebruik tijdens de standaard workout app ook wel eens WorkOutDoors om van een GPX bestand de route te kunnen volgen, daar heeft Apple geen standaard (handige) oplossing voor.Hazalnootpuur schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:55:
[...]
Ik zou workouts op je Apple Watch als hoofdapp gebruiken. Die zit er immers al op! En heeft veel meer mogelijkheden dan Strava. Je kunt het zo instellen dat alle runs na afloop automatisch naar Strava worden geüpload. Dan heb je denk ik het beste van 2 werelden. Duffy ken ik niet en heb je ook niet nodig. Maar je kunt het zo gek en ingewikkeld maken als je zelf wil. Dus gewoon doen waar jij je het best bij voelt.
Automatisch activiteiten uploaden heb ik zelf uit staan. Handmatig kiezen werkt top. Alle hardloopactiviteiten zouden wel automatisch geüpload mogen worden, maar qua wandelingen en andere activiteiten ben ik selectief.
[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 21-08-2026 15:25 ]
Helemaal eens. Zo doe ik het ook. De Strava app mist functies. Gewoon na je loop (met Workout app) importeren in Strava.Hazalnootpuur schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:55:
[...]
Ik zou workouts op je Apple Watch als hoofdapp gebruiken. Die zit er immers al op! En heeft veel meer mogelijkheden dan Strava. Je kunt het zo instellen dat alle runs na afloop automatisch naar Strava worden geüpload. Dan heb je denk ik het beste van 2 werelden. Duffy ken ik niet en heb je ook niet nodig. Maar je kunt het zo gek en ingewikkeld maken als je zelf wil. Dus gewoon doen waar jij je het best bij voelt.
Nu was de support al van mijn ultra met watchOS27, Tik ik ook nog een deuk/plek in de rand en een kras op het saffier (in de coating waarschijnlijk).
Nu ben ik er echt klaar mee 😂, hopelijk kondigen ze wat interessants aan over drie weken.
Nu ben ik er echt klaar mee 😂, hopelijk kondigen ze wat interessants aan over drie weken.
I wake up in the morning and I piss excellence
Ik heb de AWU2. Destijds gekocht vanwege de zwarte kleur (had daarvoor de AWU). Maar ben inmiddels ook wel toe aan wat nieuws. Hoop echt op wat leuke ontwikkelingen. Ben wel toe aan verandering van uiterlijk en hopelijk nog iets meer sportfunctioniteit.Donstil schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:37:
Nu was de support al van mijn ultra met watchOS27, Tik ik ook nog een deuk/plek in de rand en een kras op het saffier (in de coating waarschijnlijk).
Ik heb 2 Apple watches. Een 6 en een SE3. De 6 gebruik ik voor sporten en de S3 voor dagelijks. Omdat de 6 een mindere accu heeft wil ik always on display uit hebben. Op de SE3 wil ik het juist aan. Het lijkt er nu op dat als ik dit voor het ene horloge uit zet, dat deze instelling op de andere ook wordt uitgezet (en vice versa als ik het op een aanzet gaat het op de andere ook aan). Als ik erop Google of ChatGPT vraag lees ik wel dat er meer mensen last van hebben, maar geen oplossing.
Herkent iemand dit en is er misschien toch een oplossing?
Herkent iemand dit en is er misschien toch een oplossing?
Omdat het niet helemaal de bedoeling is je 2 horloge heb, de app is gewoon algemene instellingen.
Hoezo neem je niet gewoon 1 watch, dat is toch sowieso veel makkelijker ?.
Als je de 1001 rumors op YT mag geloven (uit de koker van Bloomberg) dan kun je voor de AWU4 wellicht en heel misschien 7 veranderingen verwachten. Voor wie het nog niet mee had gekregen:_AN schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:34:
[...]
Ik heb de AWU2. Destijds gekocht vanwege de zwarte kleur (had daarvoor de AWU). Maar ben inmiddels ook wel toe aan wat nieuws. Hoop echt op wat leuke ontwikkelingen. Ben wel toe aan verandering van uiterlijk en hopelijk nog iets meer sportfunctioniteit.
- Compleet/deels herontwerp
- 10-15% plattere behuizing
- Touch ID (kleine kans)
- Nieuwe 8-array sensoren
- Bloeddrukmeting
- Nieuwe S11 of S12 chip
- Ca. $50,00-$100,00 duurder
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Ik hoop dat de veranderingen minimaal zijn, dan hoef ik mijn 3 nog te te vervangen
Waar ik nog wel oren naar zou hebben, een dunne screenloze tracker met een batterijduur van een week (a.k.a Whoop killer) van Apple. Maar dat zal nog wel een paar jaar duren vrees ik.
Waar ik nog wel oren naar zou hebben, een dunne screenloze tracker met een batterijduur van een week (a.k.a Whoop killer) van Apple. Maar dat zal nog wel een paar jaar duren vrees ik.
©2004
Ik heb de 6, mijn "oude" watch, om te sporten.Carlos0_0 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:37:
Omdat het niet helemaal de bedoeling is je 2 horloge heb, de app is gewoon algemene instellingen.
Mijn 10 heb ik voor dagelijks gebruik.
Geen idee waarom dit vreemd zou zijn.
Je zit er helemaal naast.Carlos0_0 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:37:
Om te beginnen is de app helemaal niet voor de algemene instellingen.
De app is voor de specifieke instellingen voor de watch die op dat moment met de IPhone is verbonden.
Meerdere Watches is geen enkel probleem. Naadloze wissel en iedere watch heeft en behoudt zijn eigen specifieke instellingen.
Heb er zelf een paar die dit feilloos doen:
.
Ik hoopte op iets leuks bij de nieuwe Garmins maar dat valt een klein beetje tegen, nu wacht ik op de Apple aankondigingen om een keus te maken om mijn AW6 te vervangen.Donstil schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:37:
Wat verwacht je dan van Apple?wokkelz schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:44:
[...]
Ik hoopte op iets leuks bij de nieuwe Garmins maar dat valt een klein beetje tegen, nu wacht ik op de Apple aankondigingen om een keus te maken om mijn AW6 te vervangen.
Ik heb beiden een AWU2 en een Garmin FR970.
Ik zit in beide ecosystemen want ik fiets ook met een Garmin Edge 1040 solar.
Wat ik mis aan mijn AWU2:
- batterij die langer dan 15u meegaat tijdens een activiteit (zonder navigatie) - getest op een wandeling van 80km, ik had nog 1% over.
- autopauze bij activiteit wandelen en hiken (nu enkel fietsen en hardlopen)
- native broodkruimel navigatie (ik gebruik WorkOutDoors voor familie uitstapjes, maar voor het serieuzere werk voldoet het niet en heeft zware impact op de batterij) - ik durf 50 à 60km te wandelen met navigatie
Dus ik draag de AWU2 voor dagelijks gebruik en de FR970 enkel tijdens mijn wandelactiviteiten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.