• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:05
Skitso schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:58:
[...]
Dank je wel voor je antwoord. Dat auto pauze het niet doet met wandelen of hiken wist ik helemaal niet. Raar van apple want met hardlopen werkt het wel gewoon dacht ik. Maar inderdaad dan begrijp ik je wel. Gebruik je er wat anders voor?
Een Garmin FR 970.
Moet zeggen dat ik me de laatste tijd ook steeds meer aan de batterij duur begin te irriteren. Ik heb een ultra 3 maar had hiervoor een fenix 8. Mis het dat je niet telkens rekening moet. houden met laden 8)7
Voor de rest is de AWU2 een prima smartwatch, ik kan niet wennen aan het smartphone-gedeelte van de FR970.. ik heb het een weekje geprobeerd, maar daarna terug gekeerd naar mijn AWU2. De FR970 is mijn dedicated device voor het wandelen, zoals mijn Garmin Edge voor het fietsen.

  • Skitso
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-06 11:33
RigolleM schreef op zondag 8 maart 2026 @ 22:06:
[...]

Een Garmin FR 970.

[...]

Voor de rest is de AWU2 een prima smartwatch, ik kan niet wennen aan het smartphone-gedeelte van de FR970.. ik heb het een weekje geprobeerd, maar daarna terug gekeerd naar mijn AWU2. De FR970 is mijn dedicated device voor het wandelen, zoals mijn Garmin Edge voor het fietsen.
Haha ja eens het smartwatch gedeelte is gewoon erg goed. En werkt goed samen met al je apple devices. Dat is ook een reden dat ik van Fenix na Apple Watch ben gegaan.

Maar begrijp jou wel dat je een FR970 pakt voor het wandelen dan en de Edge voor het fietsen.
Wel lekker actief jij dan! lekker bezig _/-\o_

  • KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02
RigolleM schreef op zondag 8 maart 2026 @ 22:06:
[...]

Een Garmin FR 970.

[...]

Voor de rest is de AWU2 een prima smartwatch, ik kan niet wennen aan het smartphone-gedeelte van de FR970.. ik heb het een weekje geprobeerd, maar daarna terug gekeerd naar mijn AWU2. De FR970 is mijn dedicated device voor het wandelen, zoals mijn Garmin Edge voor het fietsen.
Breng je de workouts nog ergens samen ? Dus het wandelen en je fietsritten? Of heb je het ene in apple health/workouts en het andere in garmin connect?

Ik zou het persoonlijk graag in één overzicht willen hebben.

  • cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 23:31
Jeuvie schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:58:
[...]


Check de batterij conditie eens bij batterij? Hier kun je dit zien of deze verouderd is.

https://support.apple.com...atch/apd24c6cb2dd/watchos
100% Dus dat lijkt prima. Echter is de Watch wel een oud demo model die zeker wel een jaar dagen nacht op demo heeft gestaan. Nu ruim 2 laadcycles gehad en het lijkt prima te zijn. Ik haal ruim 2 dagen (dag en nacht dus). Meer dan 48 uur. Als ik ga slapen gaat de Watch af, ik draag hem niet als ik slaap...

Dat zou dan moeten betekenen dat de Watch in uitstekende staat is?!

[ Voor 5% gewijzigd door cypress3d op 10-03-2026 11:33 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg


  • RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:05
KraveN schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:18:
[...]


Breng je de workouts nog ergens samen ? Dus het wandelen en je fietsritten? Of heb je het ene in apple health/workouts en het andere in garmin connect?

Ik zou het persoonlijk graag in één overzicht willen hebben.
Zoals ik hierboven heb aangegeven wandel/fiets ik enkel nog met Garmin produkten, alles wordt verzameld in Garmin Connect, met als sync naar Strava en op zijn beurt gaat dit ook naar Health/Workouts.
Maar sinds ik met de FR970 wandel zijn de stappen verdwenen uit de Fitness app, worden niet overgedragen van Health naar Fitness app.

[ Voor 4% gewijzigd door RigolleM op 10-03-2026 11:42 ]


  • Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:20
cypress3d schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:32:
[...]
Dat zou dan moeten betekenen dat de Watch in uitstekende staat is?!
Het doet niet onder voor mijn nieuwe.

  • reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 15:40
RigolleM schreef op zondag 8 maart 2026 @ 17:42:
[...]

Tuurlijk..
Autopauze werkt niet bij activiteit 'wandelen' of 'hiken'. Als je occassioneel eens wandelt geen probleem, maar ik wandel in de maanden maart tot september makkelijk 100km/week als voorbereiding op de grote afstanden, en ik wil dat de tijd als ik stil sta niet wordt meegerekend. Ja, je kunt zelf op pauze duwen, maar de keren dat ik het dan vergeet om terug te starten... 8)7
Ik gebruik Workoutdoors voor wandelingen. Die kan het wel (volgens mij)

  • RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:05
reclamedoos schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:03:
[...]

Ik gebruik Workoutdoors voor wandelingen. Die kan het wel (volgens mij)
Ach zal het eens testen als ik eens met de familie op stap ga, dan ben ik niet zo bezig met de statistieken ;)

  • _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:00

_AN

Mijn hartslag duikt wel eens onder de 40. Ik krijg hier een melding van. Dit gebeurt ook regelmatig terwijl ik aan het slapen ben, echter zie ik het dan pas de volgende dag, omdat ik Slaap focus gebruik. Echter heb ik nu al meerdere malen gehad dat mijn horloge ‘s nachts trilt en melding maakt dat mijn hartslag onder de 40 is. Dit lijkt me niet de bedoeling. Het lijkt een bug. Hebben anderen dit ook? Of kan ik dit ergens uitzetten? Ik heb voor nu de hele melding uitgezet.

  • Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:06
_AN schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:33:
Mijn hartslag duikt wel eens onder de 40. Ik krijg hier een melding van. Dit gebeurt ook regelmatig terwijl ik aan het slapen ben, echter zie ik het dan pas de volgende dag, omdat ik Slaap focus gebruik. Echter heb ik nu al meerdere malen gehad dat mijn horloge ‘s nachts trilt en melding maakt dat mijn hartslag onder de 40 is. Dit lijkt me niet de bedoeling. Het lijkt een bug. Hebben anderen dit ook? Of kan ik dit ergens uitzetten? Ik heb voor nu de hele melding uitgezet.
Mijn hartslag is standaard in rust ook onder de 40. Je kunt de melding uitzetten bij Watch (op je iPhone), Meldingen, Hart en dan lage hartslag waarschuwing uitzetten.

  • _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:00

_AN

Hazalnootpuur schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:16:
[...]

Mijn hartslag is standaard in rust ook onder de 40. Je kunt de melding uitzetten bij Watch (op je iPhone), Meldingen, Hart en dan lage hartslag waarschuwing uitzetten.
Ik snap dat ik de melding uit kan zetten. Het gaat er mij om dat mijn horloge ook trilt terwijl ik slaap en slaap focus is ingeschakeld.

  • Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
_AN schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:53:
[...]

Ik snap dat ik de melding uit kan zetten. Het gaat er mij om dat mijn horloge ook trilt terwijl ik slaap en slaap focus is ingeschakeld.
Is die aangemerkt als Kritiek(de melding)?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)


  • _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:00

_AN

Nicj56 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:19:
[...]


Is die aangemerkt als Kritiek(de melding)?
Niet dat ik weet of kan zien.

  • Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
_AN schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:18:
[...]

Niet dat ik weet of kan zien.
Dit is wat Google/Apple erover zegt:
Low heart rate notifications on your Apple Watch will come through even when a Focus mode (like Sleep or Do Not Disturb) is active. These critical health alerts are designed to bypass silence settings to ensure you are notified of potential health issues, such as a heart rate remaining below a set BPM for 10 minutes.

Key Details Regarding Notifications & Focus:
Safety Priority: Health-related notifications, including low/high heart rate and irregular rhythm, are considered critical, ensuring they bypass most Do Not Disturb or Focus settings.
Threshold Settings: You can customize the threshold for low heart rate notifications (e.g., 40, 45, 50 bpm) in the Apple Watch app on your iPhone under My Watch > Heart > Low Heart Rate.
Limitation: If your Apple Watch is in Low Power Mode, you will not receive high/low heart rate or irregular rhythm notifications.
Troubleshooting: If you are not receiving them, ensure Heart Rate is enabled in Settings > Privacy & Security > Health

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)


  • Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:55
Nicj56 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:23:
[...]


Dit is wat Google/Apple erover zegt:
Low heart rate notifications on your Apple Watch will come through even when a Focus mode (like Sleep or Do Not Disturb) is active. These critical health alerts are designed to bypass silence settings to ensure you are notified of potential health issues, such as a heart rate remaining below a set BPM for 10 minutes.

Key Details Regarding Notifications & Focus:
Safety Priority: Health-related notifications, including low/high heart rate and irregular rhythm, are considered critical, ensuring they bypass most Do Not Disturb or Focus settings.
Threshold Settings: You can customize the threshold for low heart rate notifications (e.g., 40, 45, 50 bpm) in the Apple Watch app on your iPhone under My Watch > Heart > Low Heart Rate.
Limitation: If your Apple Watch is in Low Power Mode, you will not receive high/low heart rate or irregular rhythm notifications.
Troubleshooting: If you are not receiving them, ensure Heart Rate is enabled in Settings > Privacy & Security > Health
Laagste is 40 en uit kan ook.

  • Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:06
_AN schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:53:
[...]

Ik snap dat ik de melding uit kan zetten. Het gaat er mij om dat mijn horloge ook trilt terwijl ik slaap en slaap focus is ingeschakeld.
Dan heb je de vinkjes bij te lage hartslag niet uitgezet.

  • _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:00

_AN

Hazalnootpuur schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:08:
[...]

Dan heb je de vinkjes bij te lage hartslag niet uitgezet.
Nogmaals; ik wil de melding niet uitzetten. Ik wil alleen geen melding krijgen in de nacht als ik slaap en mijn horloge op slaap focus staat.

  • Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:06
_AN schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:53:
[...]

Nogmaals; ik wil de melding niet uitzetten. Ik wil alleen geen melding krijgen in de nacht als ik slaap en mijn horloge op slaap focus staat.
Ja, dan houdt alles op natuurlijk. Kun je beter een ander merk smartwatch kopen.

  • _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:00

_AN

Hazalnootpuur schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 16:01:
[...]

Ja, dan houdt alles op natuurlijk. Kun je beter een ander merk smartwatch kopen.
Wat een onzin. Ik kreeg deze meldingen tot voor kort nooit tijdens mijn slaap, terwijl ik ze wel op mijn horloge zag als notificatie als ik wakker werd. Ik vermoedde een bug, daarom vroeg ik het. Niet om de melding in zijn geheel uit te schakelen.

  • Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
_AN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:35:
[...]

Wat een onzin. Ik kreeg deze meldingen tot voor kort nooit tijdens mijn slaap, terwijl ik ze wel op mijn horloge zag als notificatie als ik wakker werd. Ik vermoedde een bug, daarom vroeg ik het. Niet om de melding in zijn geheel uit te schakelen.
Dit kan niet, of de melding moet uit… Het is zo ontworpen dat het je waarschuwt ongeacht welke focus er actief. Een bug lijkt me niet. Misschien toch een bezoek aan de dokter dan?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:30
_AN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:35:
[...]

Wat een onzin. Ik kreeg deze meldingen tot voor kort nooit tijdens mijn slaap, terwijl ik ze wel op mijn horloge zag als notificatie als ik wakker werd. Ik vermoedde een bug, daarom vroeg ik het. Niet om de melding in zijn geheel uit te schakelen.
Ik moet zeggen ik er geen notificatie volgens mij van krijg, ik heb tijdens slaap ook wel eens een hartslag van 38 ofzo.(niet elke dag ofzo maar soms).
Dit kan nog prima normale hartslag zijn met slapen, zeker voor gene veel sporten kunnen dit vaker hebben.

Watch misschien batterij besparende modes zetten, zoals ik lees krijg je dan geen melding ?.

[ Voor 31% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-03-2026 23:52 ]


  • Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:55
Carlos0_0 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:40:
[...]


Ik moet zeggen ik er geen notificatie volgens mij van krijg, ik heb tijdens slaap ook wel eens een hartslag van 38 ofzo.(niet elke dag ofzo maar soms).
Dit kan nog prima normale hartslag zijn met slapen, zeker voor gene veel sporten kunnen dit vaker hebben.

Watch misschien batterij besparende modes zetten, zoals ik lees krijg je dan geen melding ?.
Dan krijg je inderdaad geen melding, want geen meting.

De volgende functies worden in de energiebesparingsmodus uitgeschakeld:
Metingen van de zuurstof in je bloed op de achtergrond, ook tijdens je slaap
Hartslagmetingen op de achtergrond, ook tijdens je slaap
Verzameling van hartgegevens voor hypertensiemeldingen
Hartslagmeldingen voor onregelmatig ritme, hoge hartslag en lage hartslag
De weergave 'Altijd aan'
Gebaren (dubbel tikken en polsbeweging)
Herinnering om work-out te starten
Tijd in daglicht

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:30
Rob Voets schreef op zondag 15 maart 2026 @ 07:13:
[...]

Dan krijg je inderdaad geen melding, want geen meting.

De volgende functies worden in de energiebesparingsmodus uitgeschakeld:
Metingen van de zuurstof in je bloed op de achtergrond, ook tijdens je slaap
Hartslagmetingen op de achtergrond, ook tijdens je slaap
Verzameling van hartgegevens voor hypertensiemeldingen
Hartslagmeldingen voor onregelmatig ritme, hoge hartslag en lage hartslag
De weergave 'Altijd aan'
Gebaren (dubbel tikken en polsbeweging)
Herinnering om work-out te starten
Tijd in daglicht
Ah ja dat is dan ook weer net niet handig, anders kan je hem net zo goed niet om doen.
Geen idee waarom ik geen melding kreeg, misschien dat de metingen onder de 40 niet langer dan 10min dan waren.

  • ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48
Gisteren heb ik dan toch maar eens de Ultra 3 gekocht. Erg benieuwd hoe het gaat bevallen. Ik ben altijd sceptisch geweest t.o.v. een smartwatch. De reden dat ik overstag ben gegaan zit 'm vooral in het meten van de gezondheid en beweging :)

XXXVI


  • amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Ik haal tegenwoordig met mijn series 7 vaak het einde van de dag niet meer. Vanaf 9 uur om en regelmatig rond 21:00 (+/- 1 uur) de melding dat ik nog maar 10% heb. Maximum capaciteit nog 73% wat natuurlijk laag is. Maar dan nog zou ik op een kantoor dag zonder workout het einde van de dag wel moeten kunnen halen toch? Nu twijfel ik of accu vervangen nog wel de moeite is. Een ultra spreekt me ook wel aan… Bij Apple laten vervangen kost 99 euro dacht ik. Zijn er betrouwbare goedkopere aanbieders? 50 euro misschien nog wel de moeite waard maar ben bang dat je dan onbetrouwbare meuk krijgt en niet meer waterdicht.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie


  • Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:09
amphora schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:04:
Ik haal tegenwoordig met mijn series 7 vaak het einde van de dag niet meer. Vanaf 9 uur om en regelmatig rond 21:00 (+/- 1 uur) de melding dat ik nog maar 10% heb. Maximum capaciteit nog 73% wat natuurlijk laag is. Maar dan nog zou ik op een kantoor dag zonder workout het einde van de dag wel moeten kunnen halen toch? Nu twijfel ik of accu vervangen nog wel de moeite is. Een ultra spreekt me ook wel aan… Bij Apple laten vervangen kost 99 euro dacht ik. Zijn er betrouwbare goedkopere aanbieders? 50 euro misschien nog wel de moeite waard maar ben bang dat je dan onbetrouwbare meuk krijgt en niet meer waterdicht.
Ik kan in niemands portemonnee kijken maar voor die paar tientjes zou ik voor iets officieels gaan.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”


  • hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:56
Voor de geinteresseerde; ik gebruik de app Athlytic nu een tijdje om de data van de gezondheidsapp om te zetten naar een mooi overzicht en oa wat meer inzicht in de data. Werkt wat mij betreft erg goed. Goed genoeg om niet meer aan een duur abbo van de Whoop te denken :)

©2004


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:30
Misschien wat meldingen uitzetten, even niet zeker of 7 always on heeft(die uitzetten anders ook).
Ik heb idd ook workouts uit, hij hoeft niet letterlijk alles te meten(workout echt wil doen start ik die wel).

Heb uit staan dat die niet hoef te zeggen het is tijd om effe te staan, en zo zijn er nog wel wat dingen.
Er zijn dus wellicht wat dingen die je kan uitzetten, of verminderen.
Batterij vervangen zou in niet snel doen, geen idee hoelang je hem al heb. Maar de 7 is toch ook al wat jaartje oud ondertussen.

  • WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:42
hk12nl schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:29:
Voor de geinteresseerde; ik gebruik de app Athlytic nu een tijdje om de data van de gezondheidsapp om te zetten naar een mooi overzicht en oa wat meer inzicht in de data. Werkt wat mij betreft erg goed. Goed genoeg om niet meer aan een duur abbo van de Whoop te denken :)
Zo zie/lees/hoor je ook veel over Bevel.
Enig idee of ze zo verschillend zijn?

  • hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:56
WishmasterNL schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:16:
[...]

Zo zie/lees/hoor je ook veel over Bevel.
Enig idee of ze zo verschillend zijn?
Ik heb helaas geen ervaring met Bevel. :)

©2004


  • bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:20
Bevel vind ik zelf een stuk minder overzichtelijker en het zorgt ervoor dat de batterij aanzienlijk sneller leeg gaat.

  • Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:46
hk12nl schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:28:
[...]


Ik heb helaas geen ervaring met Bevel. :)
Hier wel een bevel gebruiker de batterij van mijn ultra1 gaat nog even lang mee als voor bevel. Telefoon gebruik wel iets meer maar niet achterlijk ik haal er nog steeds wel een dag mee.

Ik vind bevel AI wel een toevoeging als je hem goed prepareert.

  • StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:23
Ik ben al sedert de lancering een tevreden gebruiker van de originele Ultra. Het is het niet-cellular model, dat ik voor sporten gebruik voor hardlopen in combinatie met gedownloade muziek en podcasts die ik dan beluister via de AirPods Pro.

Sedert een tijdje (pakweg een jaar of zo) merk ik op dat ik tijdens het lopen met de regelmatig van de klok een melding krijg dat ik mijn Apple Account settings moet updaten, waarbij ik dan opnieuw moet aanloggen. Aangezien ik dan offline ben wegens geen cellular model, lukt dat uiteraard niet, maar kan ik de message wegslepen en later, bij thuiskomst, dit terug in orde brengen als de Watch terug online is.

OK, 't is een first-world problem ;) maar het intrigeert me toch. Wat zou er hier achter kunnen zitten? Ik vond het in eerste instantie raar dat het mij enkel bij de Watch overkwam als ik offline was, maar het is uiteraard wel zo dat de Watch het enige Apple product is in mijn eco-systeem dat ik af en toe offline gebruik - tijdens het outdoor sporten. Alle andere producten (iPhone, iPad, iMac, MacBook, noem maar op) zijn tijdens het gebruik uiteraard altijd of toch zo goed als altijd online via wifi of 4G/5G. Dus allicht/misschien dat hetzelfde zich daar in de achtergrond gebeurt zonder dat je het beseft.

Ik loop altijd langs hetzelfde parcours en min of meer aan dezelfde snelheid en het valt me op dat ik de boodschap altijd op hetzelfde ogenblik op dezelfde plaats krijg: na ongeveer 4km lopen, wat in mijn tempo net geen 24minuten is. Neem daarbij nog eventjes het wandelen van thuis tot aan mijn startplaats aan het jaagpad langs het kanaal en je kan stellen dat de boodschap altijd tevoorschijn komt na min-of-meer een half uurtje offline te zijn. Zoals gezegd is het niet elke keer het geval (pakweg 1 keer op 4 als ik er een cijfer op moet plakken) en zeker niet vanaf het begin dat ik de Ultra heb dus ik vermoed dat dit met een of andere WatchOS update erin moet geslopen zijn.

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:30
Ik heb precies het zelfde met mijn Ultra Watch 2, als ik ga sporten en de telefoon thuis laat gebeurt idd.

Ik heb niet bij gehouden wanneer hoe of wat zoals jij, maar krijg inderdaad ook deze melding.
Dit heb ik zeker niet vanaf dag 1 gehad, maar moet er idd met een update toch ingesloopt zijn.

Tevens viel mij gisteren ook ineens wat anders op, ik gebruikte apple kaarten voor navigatie.
En je heb hier 3 modes waar je kan wisselen, de kaart, hoeveel km je nog precies moet op 1 scherm. en nog iets waar je met omhoog/ naar beneden swipen komt.

Zowel op de heen als terug weg, sprong die op schermpje met alleen nog totale aantal km(Een aantal keer).
Ja dat is heel leuk, maar ik heb navigatie aan voor de kaart, ik wil dus niet het scherm zien met alleen kilometer stand nog.
Zeker als je de weg niet kent een heel stuk, wil je dat die gewoon op de kaart blijft staan.

Ook dit is er met een update ineens gebeurt, want heb dit niet eerder mee gemaakt.

[ Voor 53% gewijzigd door Carlos0_0 op 24-05-2026 14:53 ]


  • Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:06
StevenRSCA schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:14:
Ik ben al sedert de lancering een tevreden gebruiker van de originele Ultra. Het is het niet-cellular model, dat ik voor sporten gebruik voor hardlopen in combinatie met gedownloade muziek en podcasts die ik dan beluister via de AirPods Pro.

Sedert een tijdje (pakweg een jaar of zo) merk ik op dat ik tijdens het lopen met de regelmatig van de klok een melding krijg dat ik mijn Apple Account settings moet updaten, waarbij ik dan opnieuw moet aanloggen. Aangezien ik dan offline ben wegens geen cellular model, lukt dat uiteraard niet, maar kan ik de message wegslepen en later, bij thuiskomst, dit terug in orde brengen als de Watch terug online is.

OK, 't is een first-world problem ;) maar het intrigeert me toch. Wat zou er hier achter kunnen zitten? Ik vond het in eerste instantie raar dat het mij enkel bij de Watch overkwam als ik offline was, maar het is uiteraard wel zo dat de Watch het enige Apple product is in mijn eco-systeem dat ik af en toe offline gebruik - tijdens het outdoor sporten. Alle andere producten (iPhone, iPad, iMac, MacBook, noem maar op) zijn tijdens het gebruik uiteraard altijd of toch zo goed als altijd online via wifi of 4G/5G. Dus allicht/misschien dat hetzelfde zich daar in de achtergrond gebeurt zonder dat je het beseft.

Ik loop altijd langs hetzelfde parcours en min of meer aan dezelfde snelheid en het valt me op dat ik de boodschap altijd op hetzelfde ogenblik op dezelfde plaats krijg: na ongeveer 4km lopen, wat in mijn tempo net geen 24minuten is. Neem daarbij nog eventjes het wandelen van thuis tot aan mijn startplaats aan het jaagpad langs het kanaal en je kan stellen dat de boodschap altijd tevoorschijn komt na min-of-meer een half uurtje offline te zijn. Zoals gezegd is het niet elke keer het geval (pakweg 1 keer op 4 als ik er een cijfer op moet plakken) en zeker niet vanaf het begin dat ik de Ultra heb dus ik vermoed dat dit met een of andere WatchOS update erin moet geslopen zijn.
Denk dat het een bugje is, want ik krijg die melding ook regelmatig op mijn AWU 3 (tijdens het hardlopen). Ik druk hem gewoon weg en heb verder nergens last van.

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
StevenRSCA schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:14:
Ik ben al sedert de lancering een tevreden gebruiker van de originele Ultra. Het is het niet-cellular model, dat ik voor sporten gebruik voor hardlopen in combinatie met gedownloade muziek en podcasts die ik dan beluister via de AirPods Pro.
Elke watch Ultra is een cellular model overigens, een niet-cellular model is er niet geweest.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Merk dat mijn Ultra van lancering wel een beetje op begint te raken, functioneert nog wel prima maar is af en toe traag en de batterij is vooral snel leeg. Anderhalve dag en dan is het wel klaar (batterij conditie 89%).

Ik hoop dus, zoals de geruchten nu gaan, dat er dit jaar een Ultra 4 komt met ook een uiterlijke refresh.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:23
Donstil schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:15:
[...]


Elke watch Ultra is een cellular model overigens, een niet-cellular model is er niet geweest.
Yep, dit klopt als een bus! Ik bedoelde uiteraard dat ik de cellular functie niet gebruik op mijn Ultra :)
Bovenstaande melding ook 1 keer gehad tijdens het hardlopen. Ik heb de laatste tijd ook vaak dat bij notificaties de “Clear All” knop niet werkt. Dan moet ik eerst de notificaties weer wegvegen en daarna werkt de knop wel.

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
StevenRSCA schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:20:
[...]

Yep, dit klopt als een bus! Ik bedoelde uiteraard dat ik de cellular functie niet gebruik op mijn Ultra :)
Ah oké. "Het is het niet-cellular model" impliceert wel iets anders, vandaar dat ik even reageerde.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:09
StevenRSCA schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:14:
Ik ben al sedert de lancering een tevreden gebruiker van de originele Ultra. Het is het niet-cellular model, dat ik voor sporten gebruik voor hardlopen in combinatie met gedownloade muziek en podcasts die ik dan beluister via de AirPods Pro.

Sedert een tijdje (pakweg een jaar of zo) merk ik op dat ik tijdens het lopen met de regelmatig van de klok een melding krijg dat ik mijn Apple Account settings moet updaten, waarbij ik dan opnieuw moet aanloggen. Aangezien ik dan offline ben wegens geen cellular model, lukt dat uiteraard niet, maar kan ik de message wegslepen en later, bij thuiskomst, dit terug in orde brengen als de Watch terug online is.

OK, 't is een first-world problem ;) maar het intrigeert me toch. Wat zou er hier achter kunnen zitten? Ik vond het in eerste instantie raar dat het mij enkel bij de Watch overkwam als ik offline was, maar het is uiteraard wel zo dat de Watch het enige Apple product is in mijn eco-systeem dat ik af en toe offline gebruik - tijdens het outdoor sporten. Alle andere producten (iPhone, iPad, iMac, MacBook, noem maar op) zijn tijdens het gebruik uiteraard altijd of toch zo goed als altijd online via wifi of 4G/5G. Dus allicht/misschien dat hetzelfde zich daar in de achtergrond gebeurt zonder dat je het beseft.

Ik loop altijd langs hetzelfde parcours en min of meer aan dezelfde snelheid en het valt me op dat ik de boodschap altijd op hetzelfde ogenblik op dezelfde plaats krijg: na ongeveer 4km lopen, wat in mijn tempo net geen 24minuten is. Neem daarbij nog eventjes het wandelen van thuis tot aan mijn startplaats aan het jaagpad langs het kanaal en je kan stellen dat de boodschap altijd tevoorschijn komt na min-of-meer een half uurtje offline te zijn. Zoals gezegd is het niet elke keer het geval (pakweg 1 keer op 4 als ik er een cijfer op moet plakken) en zeker niet vanaf het begin dat ik de Ultra heb dus ik vermoed dat dit met een of andere WatchOS update erin moet geslopen zijn.
Ik heb dit ook op mijn series 10. Niet altijd maar regelmatig en inderdaad alleen als ik geen iPhone bij me heb, zoals bij hardlopen

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”


  • StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:23
Donstil schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:16:
Merk dat mijn Ultra van lancering wel een beetje op begint te raken, functioneert nog wel prima maar is af en toe traag en de batterij is vooral snel leeg. Anderhalve dag en dan is het wel klaar (batterij conditie 89%).

Ik hoop dus, zoals de geruchten nu gaan, dat er dit jaar een Ultra 4 komt met ook een uiterlijke refresh.
Ik zit met hetzelfde model en timing als jou dus, maar met een slechtere batterij conditie met 79%. Ik ben dus ook net als jij aan het twijfelen om binnen enkele maanden de overstap naar de 4 te maken.

Traditiegetrouw loop ik altijd een marathon begin januari; afgelopen januari (met toen nog een batterij conditie van 81%) had ik toen voor de marathon het always-on display gedesactiveerd om zeker te zijn dat ik nog met voldoende juice na 4,5u lopen en luisteren naar gedownloade podcasts en muziek aan de finish te arriveren. Dat zou al een reden kunnen zijn om over te stappen maar zoals een of ander spreekwoord zegt: "je bouwt je kerk ook niet qua grootte voor pasen of kerstmis :).

Een uiterlijke refresh van de 4 zou me over de streep kunnen duwen, maar de always-on workaround werkt uiteraard en ik ga er van uit dat WatchOS27 nog ondersteund zal worden voor de Ultra1. Dus nog een jaartje geduld en pas met de 5 switchen is ook een optie. Temeer omdat de nieuwe features die er zijn bijgekomen ondertussen mij nu ook niet zo spectaculair lijken: over double tap wordt nog nauwelijks gesproken en dat je tegenwoordig ook in Always On altijd de secondenwijzer ziet bewegen is nu ook niet echt een killer feature. En finaal spreken we toch weer over duizend euro hé.

  • unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03
StevenRSCA schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:04:
[...]

Ik zit met hetzelfde model en timing als jou dus, maar met een slechtere batterij conditie met 79%. Ik ben dus ook net als jij aan het twijfelen om binnen enkele maanden de overstap naar de 4 te maken.
Misschien een gek idee, maar als je onder de 79% zit kan je voor 109eu ook een 'nieuwe batterij krijgen', ofwel een nieuwe (refurbished) ultra zelfde model:

https://support.apple.com/nl-nl/watch/repair?services=service

Stuk goedkoper dan de 1000eu voor een nieuwe :P

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:30
unconnected schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Misschien een gek idee, maar als je onder de 79% zit kan je voor 109eu ook een 'nieuwe batterij krijgen', ofwel een nieuwe (refurbished) ultra zelfde model:

https://support.apple.com/nl-nl/watch/repair?services=service

Stuk goedkoper dan de 1000eu voor een nieuwe :P
Scheelt dat een Apple Watch Ultra geen 1000 euro kost :P, 600 a 700 euro en je heb de Ultra 2 of 3.
Het soort bandje boeit verder dan ook niet, aangezien je die van de oude nog heb :P.

  • Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 09:13
Ik baal dat onze serie 8 geen WatchOS 27 krijgen. Horloge is vier jaar oud en valt nu al buiten de boot terwijl bij versie 26 veel meer modellen de update kregen. Ik wil graag 'bij de tijd blijven' maar het verkopen van een horloge wat niet meer ge-update wordt gaat zeker minder opleveren.

  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:14
Ferret schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:57:
Ik baal dat onze serie 8 geen WatchOS 27 krijgen. Horloge is vier jaar oud en valt nu al buiten de boot terwijl bij versie 26 veel meer modellen de update kregen. Ik wil graag 'bij de tijd blijven' maar het verkopen van een horloge wat niet meer ge-update wordt gaat zeker minder opleveren.
De updates van de watch zijn bijna altijd erg marginaal. Ik denk echt dat je amper wat mist zonder de update.

  • Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 09:13
giantgiantus schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:00:
[...]

De updates van de watch zijn bijna altijd erg marginaal. Ik denk echt dat je amper wat mist zonder de update.
Het gaat mij niet zo zeer om deze update maar wel dat-ie nú al buiten de boot valt. Je mag toch verwachten van Apple dat ze hun producten een langere lifespan geven. Natuurlijk is het niet zo dat je er meteen niks meer aan hebt maar mijn gevoel zegt dat het gewoon niet klopt. :-(

  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:14
Ferret schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:23:
[...]

Het gaat mij niet zo zeer om deze update maar wel dat-ie nú al buiten de boot valt. Je mag toch verwachten van Apple dat ze hun producten een langere lifespan geven. Natuurlijk is het niet zo dat je er meteen niks meer aan hebt maar mijn gevoel zegt dat het gewoon niet klopt. :-(
Het apparaat krijgt gewoon nog beveilingsupdates? Dus het apparaat blijft gewoon veilig te gebruiken zoals je die ook vandaag gebruikt?

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:30
giantgiantus schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:43:
[...]

Het apparaat krijgt gewoon nog beveilingsupdates? Dus het apparaat blijft gewoon veilig te gebruiken zoals je die ook vandaag gebruikt?
Het punt is denk ik meer, een telefoon van 7 jaar geleden krijgt nog de nieuwste grote update.
Een horloge stoppen ze na 4 jaar, buiten dat die nog uiteraard nog security updates krijgt uiteraard.

  • Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:06
Ferret schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:23:
[...]

Het gaat mij niet zo zeer om deze update maar wel dat-ie nú al buiten de boot valt. Je mag toch verwachten van Apple dat ze hun producten een langere lifespan geven. Natuurlijk is het niet zo dat je er meteen niks meer aan hebt maar mijn gevoel zegt dat het gewoon niet klopt. :-(
Volgens mij vallen meer producten nu buiten de boot, en dat heeft allemaal met Ai te maken. Jouw watch trekt dat niet. Nou ja, je mist er niets aan, dus waarom je zo verongelijkt doet is mij 1 raadsel.

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:30
Hazalnootpuur schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:13:
[...]

Volgens mij vallen meer producten nu buiten de boot, en dat heeft allemaal met Ai te maken. Jouw watch trekt dat niet. Nou ja, je mist er niets aan, dus waarom je zo verongelijkt doet is mij 1 raadsel.
Denk niet met Ai hoor, want de iPhone 11,12,13,14,15(niet pro), krijgen ook allemaal nog een update.
Mijn iPad 2022 gewone model krijgt ook een update, en ondersteund ook geen Apple AI

  • PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:42

PeaceNlove

Deugleuter

Ferret schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:57:
Ik baal dat onze serie 8 geen WatchOS 27 krijgen. Horloge is vier jaar oud en valt nu al buiten de boot terwijl bij versie 26 veel meer modellen de update kregen. Ik wil graag 'bij de tijd blijven' maar het verkopen van een horloge wat niet meer ge-update wordt gaat zeker minder opleveren.
Ben eens met je, ik heb dit eerder al meegemaakt en ben sinds een tijdje overgestapt naar wat anders. Met name ook omdat de updates inderdaad zo marginaal zijn snapte ik ook niet dat ze dan zo snel de support ervoor al weer laten vervallen. En ze kunnen het heus wel, mijn Apple TV HD gaat langer mee dan de 2! AW die ik om de pols gehad heb.

  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46
Wat onderzoek gedaan, omdat ik nog een Apple Watch Ultra 2 of 3 wilde kopen, maar ik ben nu toch wat terughoudend geworden sinds ze de Apple Watch Series 8 en de Apple Watch Ultra 1 niet meer van een nieuw OS voorzien. Natuurlijk het gaat om het OS en niet om de veiligheidsupdates, maar vijf jaar vanaf de release datum zou ik toch wel als minimaal willen zien voor een horloge van de prijs van Apple Watch Ultra 1. Volgens zelf benoemde Apple analisten en watchers komt er in september 2026 een Apple Watch Ultra 4 met een nieuw design, misschien daar dan maar voor gaan om zeker te zijn van in ieder geval vier jaar nog OS updates,

  • freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:34

freshy98

Atari

Jumpman schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:04:
Wat onderzoek gedaan, omdat ik nog een Apple Watch Ultra 2 of 3 wilde kopen, maar ik ben nu toch wat terughoudend geworden sinds ze de Apple Watch Series 8 en de Apple Watch Ultra 1 niet meer van een nieuw OS voorzien. Natuurlijk het gaat om het OS en niet om de veiligheidsupdates, maar vijf jaar vanaf de release datum zou ik toch wel als minimaal willen zien voor een horloge van de prijs van Apple Watch Ultra 1. Volgens zelf benoemde Apple analisten en watchers komt er in september 2026 een Apple Watch Ultra 4 met een nieuw design, misschien daar dan maar voor gaan om zeker te zijn van in ieder geval vier jaar nog OS updates,
Sowieso logisch om te wachten tot de aankondigingen in september, omdat dat het moment is dat oa nieuw horloges aangekondigd worden.
Ik denk dat je die 3 maanden kan overleven ;-)

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998


  • Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:15

Stimulate14

⭐⭐⭐

Jumpman schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:04:
Wat onderzoek gedaan, omdat ik nog een Apple Watch Ultra 2 of 3 wilde kopen, maar ik ben nu toch wat terughoudend geworden sinds ze de Apple Watch Series 8 en de Apple Watch Ultra 1 niet meer van een nieuw OS voorzien. Natuurlijk het gaat om het OS en niet om de veiligheidsupdates, maar vijf jaar vanaf de release datum zou ik toch wel als minimaal willen zien voor een horloge van de prijs van Apple Watch Ultra 1. Volgens zelf benoemde Apple analisten en watchers komt er in september 2026 een Apple Watch Ultra 4 met een nieuw design, misschien daar dan maar voor gaan om zeker te zijn van in ieder geval vier jaar nog OS updates,
Nou je het zegt. Ik heb de Ultra 1. Vind dit echt wel tegenvallen.

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:30
Jumpman schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:04:
Wat onderzoek gedaan, omdat ik nog een Apple Watch Ultra 2 of 3 wilde kopen, maar ik ben nu toch wat terughoudend geworden sinds ze de Apple Watch Series 8 en de Apple Watch Ultra 1 niet meer van een nieuw OS voorzien. Natuurlijk het gaat om het OS en niet om de veiligheidsupdates, maar vijf jaar vanaf de release datum zou ik toch wel als minimaal willen zien voor een horloge van de prijs van Apple Watch Ultra 1. Volgens zelf benoemde Apple analisten en watchers komt er in september 2026 een Apple Watch Ultra 4 met een nieuw design, misschien daar dan maar voor gaan om zeker te zijn van in ieder geval vier jaar nog OS updates,
Een Ultra2 zou ik nu sowieso niet meer kopen, deze is al met een jaar verlengd(Brachten toen een zwart kleurtje er voor uit alleen).
De 3 kwam uiteindelijk pas een jaar later, dus sowieso zou ik op ze minst een 3 kopen.

Goed je kan nog steeds prima de 2 kopen, maar is net hoelang je er mee wil doen en wat.
Het is net wat je verwachtingen er mee zijn, je zou eventueel even kunnen wachten.

  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46
Carlos0_0 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:41:
[...]

Een Ultra2 zou ik nu sowieso niet meer kopen, deze is al met een jaar verlengd(Brachten toen een zwart kleurtje er voor uit alleen).
De 3 kwam uiteindelijk pas een jaar later, dus sowieso zou ik op ze minst een 3 kopen.

Goed je kan nog steeds prima de 2 kopen, maar is net hoelang je er mee wil doen en wat.
Het is net wat je verwachtingen er mee zijn, je zou eventueel even kunnen wachten.
Ja, ik denk dat ik maar even wacht, ik heb nu de Apple Watch Serie 9 45 mm.

  • freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:34

freshy98

Atari

Voor mensen met een AWU1 zoals mijzelf, het betekend niet dat het horloge spontaan niet meer werkt.
Het zal ook nog wel security updates krijgen, lijkt mij.
Alleen de nieuwe features niet. En ik zelf zit daar niet eens op te wachten want Siri/AI gebruik ik toch niet.
Ikzelf kijk het dus wel even aan.

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998


  • Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Van oudsher krijgen voorgaande versies van WatchOS geen beveiligingsupdates meer.

Ik ben deze week trouwens overgegaan van een Series 7 naar een Series 11. Weet iemand hier of er verschil zit in de 'laadpuck' tussen deze twee? (Zo nee, dan blijf ik voorlopig even de oude gebruiken.)

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:30
Commendatore schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:45:
Van oudsher krijgen voorgaande versies van WatchOS geen beveiligingsupdates meer.

Ik ben deze week trouwens overgegaan van een Series 7 naar een Series 11. Weet iemand hier of er verschil zit in de 'laadpuck' tussen deze twee? (Zo nee, dan blijf ik voorlopig even de oude gebruiken.)
Alleen dat die iets sneller kan laden, verder is het de zelfde puck.

  • Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:09
Commendatore schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:45:
Van oudsher krijgen voorgaande versies van WatchOS geen beveiligingsupdates meer.

Ik ben deze week trouwens overgegaan van een Series 7 naar een Series 11. Weet iemand hier of er verschil zit in de 'laadpuck' tussen deze twee? (Zo nee, dan blijf ik voorlopig even de oude gebruiken.)
Ik ben van 7 naar een 10 gegaan en die puck laadt echt veel sneller op!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”


  • Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dan wissel ik hem binnenkort even om. Dank!

[ Voor 5% gewijzigd door Commendatore op 19-06-2026 12:13 ]


  • Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:34
Zojuist een serie 11 besteld, mijn serie 3 was toch echt eens aan vervanging toe :D En nu met leuke aanbieding bij Amazon de knoop doorgehakt. Gewoon de 42mm versie zwart, ben erg benieuwd naar het verschil!

Float like a butterfly, sting like a bee.


  • CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Kassad schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:10:
Ik ben van 7 naar een 10 gegaan en die puck laadt echt veel sneller op!
Yep... op het werk heb ik de oude puck van een Watch 5... duurt voor je gevoel een eeuwigheid. De puck van de Watch Ultra 3 is opzich best snel. Iets langer laden, maar langer zonder laden.

  • unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03
Martinusz schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:13:
Zojuist een serie 11 besteld, mijn serie 3 was toch echt eens aan vervanging toe :D En nu met leuke aanbieding bij Amazon de knoop doorgehakt. Gewoon de 42mm versie zwart, ben erg benieuwd naar het verschil!
haha ik ging 3 weken geleden van een serie 2 naar een 11, dat verschil ga je wel merken :D mijn accutje trok een workout van meer dan 15min niet meer haha. Nu gaat ie weer 2 dagen mee!

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:30
unconnected schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:59:
[...]

haha ik ging 3 weken geleden van een serie 2 naar een 11, dat verschil ga je wel merken :D mijn accutje trok een workout van meer dan 15min niet meer haha. Nu gaat ie weer 2 dagen mee!
een serie 2 zo he dammm, en sowieso nog met een serie 3 is ook echt heel knap.
Een series 2 was mijn 1ste watch, daarna de 5 . toen mij zelf na 2 jaar de 7 cadeau gegeven met nieuwe iphone.
Toen wel weer wat langer er mee gedaan, en pas de Ultra 2 in April 2024 gekocht. Dat vond ik toch lang zat(Batterij was toen wel echt slecht aan worden van de 7).

Knap je zo lang met een watch heb kunnen doen, of je moet hem later gekocht hebben om te proberen :P./

  • Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:34
unconnected schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:59:
[...]

haha ik ging 3 weken geleden van een serie 2 naar een 11, dat verschil ga je wel merken :D mijn accutje trok een workout van meer dan 15min niet meer haha. Nu gaat ie weer 2 dagen mee!
Mijn vrouw en dochter hebben een SE, daar zie ik al het verschil mee, dus met de 11 moet het wel enorm verschil worden :o
Carlos0_0 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:27:
[...]

een serie 2 zo he dammm, en sowieso nog met een serie 3 is ook echt heel knap.
Een series 2 was mijn 1ste watch, daarna de 5 . toen mij zelf na 2 jaar de 7 cadeau gegeven met nieuwe iphone.
Toen wel weer wat langer er mee gedaan, en pas de Ultra 2 in April 2024 gekocht. Dat vond ik toch lang zat(Batterij was toen wel echt slecht aan worden van de 7).

Knap je zo lang met een watch heb kunnen doen, of je moet hem later gekocht hebben om te proberen :P./
Heb hem in 2017 gekocht, dus bijna 10 jaar :) altijd aan gehad en qua batterij gaat ie gewoon dag mee, savonds op de lader (als klok/wekker). Dacht zal voor de gein is kijken maar batterijconditie is nog steeds 95% :o

Wat ik wel merkte inmiddels is dat notificatietrillingen niet altijd meer krachtig zijn of niet afgaan, daardoor miste ik nogal eens een notificatie. En wat mij eigenlijk echt de doorslag gaf is dat ik nu buiten bijna het scherm niet kan lezen, terwijl mijn vrouw superscherp scherm heeft. Denk dat de backlight of iets dergelijks niet goed meer schakelt, soms heb ik ook erg felle kleuren bijvoorbeeld.

Maar goed bijna 10 jaar trouwe dienst! 8) (30 euro'tjes per jaar, geen geld!)

Float like a butterfly, sting like a bee.


  • Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ook de eerste generaties Apple Watch hebben een OLED-scherm, dus waarschijnlijk is het scherm zelf een stuk minder helder geworden door slijtage.

Bij mijn Series 7 sleet de batterij trouwens ook relatief snel. Dat lijkt bij dat model een beetje een ding te zijn, ook op basis van wat ik her en der op Reddit las.

  • unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03
Carlos0_0 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:27:
[...]

een serie 2 zo he dammm, en sowieso nog met een serie 3 is ook echt heel knap.
Een series 2 was mijn 1ste watch, daarna de 5 . toen mij zelf na 2 jaar de 7 cadeau gegeven met nieuwe iphone.
Toen wel weer wat langer er mee gedaan, en pas de Ultra 2 in April 2024 gekocht. Dat vond ik toch lang zat(Batterij was toen wel echt slecht aan worden van de 7).

Knap je zo lang met een watch heb kunnen doen, of je moet hem later gekocht hebben om te proberen :P./
Haha nee december 2016. Moet wel eerlijk erbij zeggen dat ie de laatste 2 jaar op vluchtmodus stond de meeste tijd en ik hem alleen als stappenteller en voor apple pay gebruikte. Dan redde ie het einde van de dag wel 8)

  • Rvde
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:40
Ik heb op dit moment een series 3 met batterijcapaciteit van 85%, ik twijfel laatste weken enorm om over te stappen op een series 11 echter vind ik dit ergens zonde omdat mijn huidige op de traagheid na nog functioneert en het een 38mm is wat i.c.m. mijn pols een fijn formaat is.

Is er iets bekend wanneer er een nieuw model uitgebracht wordt?

  • Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:40
Rvde schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:38:
Ik heb op dit moment een series 3 met batterijcapaciteit van 85%, ik twijfel laatste weken enorm om over te stappen op een series 11 echter vind ik dit ergens zonde omdat mijn huidige op de traagheid na nog functioneert en het een 38mm is wat i.c.m. mijn pols een fijn formaat is.

Is er iets bekend wanneer er een nieuw model uitgebracht wordt?
september dit jaar.

  • StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:23
Ik ben ondertussen al bekomen van het feit dat mijn Ultra 1 later dit jaar niet mee de stap naar WatchOS27 zal maken :)

Zelf was ik sowieso van plan om in september te kijken wat een eventuele Ultra 4 te bieden heeft. Echter, met de aangekondigde prijsverhogingen van eerder deze week voor andere Apple hardware acht ik de kans groot dat in september ook de nieuwe Watch-modellen een (serieuze?) prijsverhoging gaan krijgen.

Daarom ben ik ook een battery service voor mijn huidige Ultra 1 (aan 99 EUR dacht ik?) aan het overwegen. Dit zou perfect mogelijk moeten zijn omdat mijn battery health onder de 80 procent zit (79 procent om exact te zijn).

Ik heb begrepen dat je dit zowel bij Apple zelf (via verzending via post of in de store) of bij een reseller kan laten doen. Uit ervaringen van anderen hier die dit al eventueel gedaan hebben: is de ene optie beter dan de andere? Ik woon zelf in België dus reseller zou voor mij een lokale Lab9-winkel betekenen. Apple store die van Brussel. Ik denk dat je in alle gevallen sowieso je Watch enkele dagen kwijt bent (ze doen dit niet on the spot, toch?). En het is ook niet echt een batterij vervanging van je eigen toestel, dacht ik, je krijgt volgens mij gewoon een refurbished model terug in de plaats?

  • Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is het niet handiger om gewoon het actuele model te kopen?

  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46
Jumpman schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:33:
[...]


Ja, ik denk dat ik maar even wacht, ik heb nu de Apple Watch Serie 9 45 mm.
Het is vast geen populaire mening hier, maar na wat er over nagedacht te hebben: besloten het gebruik van de Apple Watch wat af te bouwen voor meer rust en minder tech. Ik behoud voorlopig de Apple Watch Series 9 45 mm voor het sporten en een mooi analoog zwart kwaliteitshorloge wat op mijn pad kwam erbij gekocht.

  • ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48
StevenRSCA schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:54:
Ik ben ondertussen al bekomen van het feit dat mijn Ultra 1 later dit jaar niet mee de stap naar WatchOS27 zal maken :)

Zelf was ik sowieso van plan om in september te kijken wat een eventuele Ultra 4 te bieden heeft. Echter, met de aangekondigde prijsverhogingen van eerder deze week voor andere Apple hardware acht ik de kans groot dat in september ook de nieuwe Watch-modellen een (serieuze?) prijsverhoging gaan krijgen.

Daarom ben ik ook een battery service voor mijn huidige Ultra 1 (aan 99 EUR dacht ik?) aan het overwegen. Dit zou perfect mogelijk moeten zijn omdat mijn battery health onder de 80 procent zit (79 procent om exact te zijn).

Ik heb begrepen dat je dit zowel bij Apple zelf (via verzending via post of in de store) of bij een reseller kan laten doen. Uit ervaringen van anderen hier die dit al eventueel gedaan hebben: is de ene optie beter dan de andere? Ik woon zelf in België dus reseller zou voor mij een lokale Lab9-winkel betekenen. Apple store die van Brussel. Ik denk dat je in alle gevallen sowieso je Watch enkele dagen kwijt bent (ze doen dit niet on the spot, toch?). En het is ook niet echt een batterij vervanging van je eigen toestel, dacht ik, je krijgt volgens mij gewoon een refurbished model terug in de plaats?
Persoonlijk zou ik geen € 100 in een oud model stoppen. Kan je ‘m dan niet gewoon met een mindere accu blijven gebruiken? :)

XXXVI


  • StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:23
ephymerous schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:14:
[...]


Persoonlijk zou ik geen € 100 in een oud model stoppen. Kan je ‘m dan niet gewoon met een mindere accu blijven gebruiken? :)
Terechte opmerking! Bij normaal gebruik uiteraard geen probleem met de mindere accu. Zelf doe ik geregeld aan hardlopen en ook voor de normale afstanden die ik doe (tot 20km/halve marathon) lukt het nog perfect om die op te volgen met de native workout app.

Traditiegetrouw loop ik januari altijd een marathon en ben ik gemiddeld vier en een half uur onderweg met ook nog luisteren naar gedownloade podcasts en muziek. Afwachten of dat nog zal lukken met 79% battery health (en tegen dat het zover is allicht nog een paar procentpuntjes minder). Afgelopen januari heb ik hetzelfde gedaan met toen nog 82% battery health en toen uit voorzorg het always on-display tijdens de marathon uitgezet. Als ik me niet vergis ben ik toen met nog een kleine 40procent batterij gearriveerd.

Mijn training voor januari start steevast in september en dan zijn er uiteraard ook lange trainingsruns bij; ideaal om te testen hoe het dan gaat met always on gedesactiveerd.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.