• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:07
Skitso schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:58:
[...]
Dank je wel voor je antwoord. Dat auto pauze het niet doet met wandelen of hiken wist ik helemaal niet. Raar van apple want met hardlopen werkt het wel gewoon dacht ik. Maar inderdaad dan begrijp ik je wel. Gebruik je er wat anders voor?
Een Garmin FR 970.
Moet zeggen dat ik me de laatste tijd ook steeds meer aan de batterij duur begin te irriteren. Ik heb een ultra 3 maar had hiervoor een fenix 8. Mis het dat je niet telkens rekening moet. houden met laden 8)7
Voor de rest is de AWU2 een prima smartwatch, ik kan niet wennen aan het smartphone-gedeelte van de FR970.. ik heb het een weekje geprobeerd, maar daarna terug gekeerd naar mijn AWU2. De FR970 is mijn dedicated device voor het wandelen, zoals mijn Garmin Edge voor het fietsen.

• Skitso
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-03 08:55
RigolleM schreef op zondag 8 maart 2026 @ 22:06:
[...]

Een Garmin FR 970.

[...]

Voor de rest is de AWU2 een prima smartwatch, ik kan niet wennen aan het smartphone-gedeelte van de FR970.. ik heb het een weekje geprobeerd, maar daarna terug gekeerd naar mijn AWU2. De FR970 is mijn dedicated device voor het wandelen, zoals mijn Garmin Edge voor het fietsen.
Haha ja eens het smartwatch gedeelte is gewoon erg goed. En werkt goed samen met al je apple devices. Dat is ook een reden dat ik van Fenix na Apple Watch ben gegaan.

Maar begrijp jou wel dat je een FR970 pakt voor het wandelen dan en de Edge voor het fietsen.
Wel lekker actief jij dan! lekker bezig _/-\o_

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
RigolleM schreef op zondag 8 maart 2026 @ 22:06:
[...]

Een Garmin FR 970.

[...]

Breng je de workouts nog ergens samen ? Dus het wandelen en je fietsritten? Of heb je het ene in apple health/workouts en het andere in garmin connect?

Ik zou het persoonlijk graag in één overzicht willen hebben.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 23:31
Jeuvie schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:58:
[...]

Check de batterij conditie eens bij batterij? Hier kun je dit zien of deze verouderd is.

https://support.apple.com...atch/apd24c6cb2dd/watchos
100% Dus dat lijkt prima. Echter is de Watch wel een oud demo model die zeker wel een jaar dagen nacht op demo heeft gestaan. Nu ruim 2 laadcycles gehad en het lijkt prima te zijn. Ik haal ruim 2 dagen (dag en nacht dus). Meer dan 48 uur. Als ik ga slapen gaat de Watch af, ik draag hem niet als ik slaap...

Dat zou dan moeten betekenen dat de Watch in uitstekende staat is?!

[ Voor 5% gewijzigd door cypress3d op 10-03-2026 11:33 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• RigolleM
KraveN schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:18:
[...]

Breng je de workouts nog ergens samen ? Dus het wandelen en je fietsritten? Of heb je het ene in apple health/workouts en het andere in garmin connect?

Ik zou het persoonlijk graag in één overzicht willen hebben.
Zoals ik hierboven heb aangegeven wandel/fiets ik enkel nog met Garmin produkten, alles wordt verzameld in Garmin Connect, met als sync naar Strava en op zijn beurt gaat dit ook naar Health/Workouts.
Maar sinds ik met de FR970 wandel zijn de stappen verdwenen uit de Fitness app, worden niet overgedragen van Health naar Fitness app.

[ Voor 4% gewijzigd door RigolleM op 10-03-2026 11:42 ]

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-03 06:16
cypress3d schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:32:
[...]
Dat zou dan moeten betekenen dat de Watch in uitstekende staat is?!
Het doet niet onder voor mijn nieuwe.

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-03 12:26
RigolleM schreef op zondag 8 maart 2026 @ 17:42:
[...]

Tuurlijk..
Autopauze werkt niet bij activiteit 'wandelen' of 'hiken'. Als je occassioneel eens wandelt geen probleem, maar ik wandel in de maanden maart tot september makkelijk 100km/week als voorbereiding op de grote afstanden, en ik wil dat de tijd als ik stil sta niet wordt meegerekend. Ja, je kunt zelf op pauze duwen, maar de keren dat ik het dan vergeet om terug te starten... 8)7
Ik gebruik Workoutdoors voor wandelingen. Die kan het wel (volgens mij)

• RigolleM
reclamedoos schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:03:
[...]

Ik gebruik Workoutdoors voor wandelingen. Die kan het wel (volgens mij)
Ach zal het eens testen als ik eens met de familie op stap ga, dan ben ik niet zo bezig met de statistieken ;)

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:29

_AN

Mijn hartslag duikt wel eens onder de 40. Ik krijg hier een melding van. Dit gebeurt ook regelmatig terwijl ik aan het slapen ben, echter zie ik het dan pas de volgende dag, omdat ik Slaap focus gebruik. Echter heb ik nu al meerdere malen gehad dat mijn horloge ‘s nachts trilt en melding maakt dat mijn hartslag onder de 40 is. Dit lijkt me niet de bedoeling. Het lijkt een bug. Hebben anderen dit ook? Of kan ik dit ergens uitzetten? Ik heb voor nu de hele melding uitgezet.

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-03 15:00
_AN schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:33:
Mijn hartslag duikt wel eens onder de 40. Ik krijg hier een melding van. Dit gebeurt ook regelmatig terwijl ik aan het slapen ben, echter zie ik het dan pas de volgende dag, omdat ik Slaap focus gebruik. Echter heb ik nu al meerdere malen gehad dat mijn horloge ‘s nachts trilt en melding maakt dat mijn hartslag onder de 40 is. Dit lijkt me niet de bedoeling. Het lijkt een bug. Hebben anderen dit ook? Of kan ik dit ergens uitzetten? Ik heb voor nu de hele melding uitgezet.
Mijn hartslag is standaard in rust ook onder de 40. Je kunt de melding uitzetten bij Watch (op je iPhone), Meldingen, Hart en dan lage hartslag waarschuwing uitzetten.

• _AN

_AN

Hazalnootpuur schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:16:
[...]

Mijn hartslag is standaard in rust ook onder de 40. Je kunt de melding uitzetten bij Watch (op je iPhone), Meldingen, Hart en dan lage hartslag waarschuwing uitzetten.
Ik snap dat ik de melding uit kan zetten. Het gaat er mij om dat mijn horloge ook trilt terwijl ik slaap en slaap focus is ingeschakeld.

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-03 09:57
_AN schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:53:
[...]

Ik snap dat ik de melding uit kan zetten. Het gaat er mij om dat mijn horloge ook trilt terwijl ik slaap en slaap focus is ingeschakeld.
Is die aangemerkt als Kritiek(de melding)?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

• _AN

_AN

Nicj56 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:19:
[...]

Is die aangemerkt als Kritiek(de melding)?
Niet dat ik weet of kan zien.

• Nicj56
_AN schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:18:
[...]

Niet dat ik weet of kan zien.
Dit is wat Google/Apple erover zegt:
Low heart rate notifications on your Apple Watch will come through even when a Focus mode (like Sleep or Do Not Disturb) is active. These critical health alerts are designed to bypass silence settings to ensure you are notified of potential health issues, such as a heart rate remaining below a set BPM for 10 minutes.

Key Details Regarding Notifications & Focus:
Safety Priority: Health-related notifications, including low/high heart rate and irregular rhythm, are considered critical, ensuring they bypass most Do Not Disturb or Focus settings.
Threshold Settings: You can customize the threshold for low heart rate notifications (e.g., 40, 45, 50 bpm) in the Apple Watch app on your iPhone under My Watch > Heart > Low Heart Rate.
Limitation: If your Apple Watch is in Low Power Mode, you will not receive high/low heart rate or irregular rhythm notifications.
Troubleshooting: If you are not receiving them, ensure Heart Rate is enabled in Settings > Privacy & Security > Health

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:27
Nicj56 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:23:
[...]

Dit is wat Google/Apple erover zegt:
Low heart rate notifications on your Apple Watch will come through even when a Focus mode (like Sleep or Do Not Disturb) is active. These critical health alerts are designed to bypass silence settings to ensure you are notified of potential health issues, such as a heart rate remaining below a set BPM for 10 minutes.

Key Details Regarding Notifications & Focus:
Safety Priority: Health-related notifications, including low/high heart rate and irregular rhythm, are considered critical, ensuring they bypass most Do Not Disturb or Focus settings.
Threshold Settings: You can customize the threshold for low heart rate notifications (e.g., 40, 45, 50 bpm) in the Apple Watch app on your iPhone under My Watch > Heart > Low Heart Rate.
Limitation: If your Apple Watch is in Low Power Mode, you will not receive high/low heart rate or irregular rhythm notifications.
Troubleshooting: If you are not receiving them, ensure Heart Rate is enabled in Settings > Privacy & Security > Health
Laagste is 40 en uit kan ook.

• Hazalnootpuur
_AN schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:53:
[...]

Dan heb je de vinkjes bij te lage hartslag niet uitgezet.

• _AN

_AN

Hazalnootpuur schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:08:
[...]

Dan heb je de vinkjes bij te lage hartslag niet uitgezet.
Nogmaals; ik wil de melding niet uitzetten. Ik wil alleen geen melding krijgen in de nacht als ik slaap en mijn horloge op slaap focus staat.

• Hazalnootpuur
_AN schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:53:
[...]

Nogmaals; ik wil de melding niet uitzetten. Ik wil alleen geen melding krijgen in de nacht als ik slaap en mijn horloge op slaap focus staat.
Ja, dan houdt alles op natuurlijk. Kun je beter een ander merk smartwatch kopen.

• _AN

_AN

Hazalnootpuur schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 16:01:
[...]

Ja, dan houdt alles op natuurlijk. Kun je beter een ander merk smartwatch kopen.
Wat een onzin. Ik kreeg deze meldingen tot voor kort nooit tijdens mijn slaap, terwijl ik ze wel op mijn horloge zag als notificatie als ik wakker werd. Ik vermoedde een bug, daarom vroeg ik het. Niet om de melding in zijn geheel uit te schakelen.

• Nicj56
_AN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:35:
[...]

Wat een onzin. Ik kreeg deze meldingen tot voor kort nooit tijdens mijn slaap, terwijl ik ze wel op mijn horloge zag als notificatie als ik wakker werd. Ik vermoedde een bug, daarom vroeg ik het. Niet om de melding in zijn geheel uit te schakelen.
Dit kan niet, of de melding moet uit… Het is zo ontworpen dat het je waarschuwt ongeacht welke focus er actief. Een bug lijkt me niet. Misschien toch een bezoek aan de dokter dan?

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:18
_AN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:35:
[...]

Ik moet zeggen ik er geen notificatie volgens mij van krijg, ik heb tijdens slaap ook wel eens een hartslag van 38 ofzo.(niet elke dag ofzo maar soms).
Dit kan nog prima normale hartslag zijn met slapen, zeker voor gene veel sporten kunnen dit vaker hebben.

Watch misschien batterij besparende modes zetten, zoals ik lees krijg je dan geen melding ?.

[ Voor 31% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-03-2026 23:52 ]

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:27
Carlos0_0 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:40:
[...]

Ik moet zeggen ik er geen notificatie volgens mij van krijg, ik heb tijdens slaap ook wel eens een hartslag van 38 ofzo.(niet elke dag ofzo maar soms).
Dit kan nog prima normale hartslag zijn met slapen, zeker voor gene veel sporten kunnen dit vaker hebben.

Watch misschien batterij besparende modes zetten, zoals ik lees krijg je dan geen melding ?.
Dan krijg je inderdaad geen melding, want geen meting.

De volgende functies worden in de energiebesparingsmodus uitgeschakeld:
Metingen van de zuurstof in je bloed op de achtergrond, ook tijdens je slaap
Hartslagmetingen op de achtergrond, ook tijdens je slaap
Verzameling van hartgegevens voor hypertensiemeldingen
Hartslagmeldingen voor onregelmatig ritme, hoge hartslag en lage hartslag
De weergave 'Altijd aan'
Gebaren (dubbel tikken en polsbeweging)
Herinnering om work-out te starten
Tijd in daglicht

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:18
Rob Voets schreef op zondag 15 maart 2026 @ 07:13:
[...]

Dan krijg je inderdaad geen melding, want geen meting.

De volgende functies worden in de energiebesparingsmodus uitgeschakeld:
Metingen van de zuurstof in je bloed op de achtergrond, ook tijdens je slaap
Hartslagmetingen op de achtergrond, ook tijdens je slaap
Verzameling van hartgegevens voor hypertensiemeldingen
Hartslagmeldingen voor onregelmatig ritme, hoge hartslag en lage hartslag
De weergave 'Altijd aan'
Gebaren (dubbel tikken en polsbeweging)
Herinnering om work-out te starten
Tijd in daglicht
Ah ja dat is dan ook weer net niet handig, anders kan je hem net zo goed niet om doen.
Geen idee waarom ik geen melding kreeg, misschien dat de metingen onder de 40 niet langer dan 10min dan waren.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.