• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:44
Ik heb nu de nieuwe WhatsApp op die Apple Watch draaien. Als ik van huis ben zonder de iPhone kan ik wel WhatsApp berichten ontvangen maar helaas niets verzenden, klopt dit?

Vroeger... kreeg je een notificatie die je wel kon beantwoorden, die nieuwe app is in dat opzicht dus wel een achteruitgang :(

• Swedish chef
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:11
DJP! schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:22:
Ik heb nu de nieuwe WhatsApp op die Apple Watch draaien. Als ik van huis ben zonder de iPhone kan ik wel WhatsApp berichten ontvangen maar helaas niets verzenden, klopt dit?

Vroeger... kreeg je een notificatie die je wel kon beantwoorden, die nieuwe app is in dat opzicht dus wel een achteruitgang :(
Je kan middels spraak een bericht terug sturen :) .

In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:17
Swedish chef schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:12:
[...]

Je kan middels spraak een bericht terug sturen :) .
He gadverdamme een spraakbericht, die dingen die ik zelf nooit afluister :).
Ik heb de app dan nog niet geïnstalleerd op de watch, maar goed gebruik geen notificaties voor whatsapp. Maar klinkt wel als een achteruitgang.

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:20
DJP! schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:22:

Ik kan beide niet met de whatsapp op watch, dit is een bekende limitatie, van de app... Zeker onhandig bij de 4G/5G modellen.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

• Swedish chef
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:11
Carlos0_0 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:17:
[...]

He gadverdamme een spraakbericht, die dingen die ik zelf nooit afluister :).
Ik heb de app dan nog niet geïnstalleerd op de watch, maar goed gebruik geen notificaties voor whatsapp. Maar klinkt wel als een achteruitgang.
Geen spraakbericht, maar je spreekt een bericht in en dit wordt vervolgens omgezet in tekst.

In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?

Swedish chef schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:30:
[...]

Geen spraakbericht, maar je spreekt een bericht in en dit wordt vervolgens omgezet in tekst.
En dan kan je als je van huis bent zonder iPhone via de Whatsapp een berichtje terugsturen? Een berichtje typen kan dan weer niet?

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:44
Swedish chef schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:30:
[...]

Ik geloof best dat je spraak wordt omgezet in tekst alleen die tekst versturen lukt dus niet als je met je Watch alleen een 4G verbinding hebt...

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-01 18:07
Heb nu al een paar keer gehad met sporten dat ik iemand bel zonder dat ik het wil.
Heb nu Siri uitgezet maar betwijfel of t daardoor komt.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Teknix1982 op 16-12-2025 21:22 ]

• DaanHybrix
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-12-2025
Sorry voor een vreemde vraag:

Gisteren heb ik een nieuwe modem/router gekregen en moest al mijn devices via wifi verbinding op die modem/router. Al zag ik dat mijn Apple Watch niet is overgeschakeld naar de nieuwe modem/router.
Heb ik het goed gedaan door het handmatig te doen op mijn Apple Watch? Normaal zou hij dat overnemen van mijn iPhone.

• Carlos0_0
DaanHybrix schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:53:
Sorry voor een vreemde vraag:

Gisteren heb ik een nieuwe modem/router gekregen en moest al mijn devices via wifi verbinding op die modem/router. Al zag ik dat mijn Apple Watch niet is overgeschakeld naar de nieuwe modem/router.
Heb ik het goed gedaan door het handmatig te doen op mijn Apple Watch? Normaal zou hij dat overnemen van mijn iPhone.
Ja dat klopt, dit heeft Apple aangepast door onze geweldige EU.

nieuws: Apple Watch en iPhone kunnen met iOS 26.2 niet langer wifinetwerken s...

• DaanHybrix
Oh, dat wist ik niet. Bedankt voor het aanhalen van die artikel

Betekent dat je na het updaten naar IOS26.2 dat je Wifi op je Apple Watch opnieuw moet instellen?

[ Voor 18% gewijzigd door DaanHybrix op 17-12-2025 09:36 ]

• Carlos0_0
DaanHybrix schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:09:
[...]

Oh, dat wist ik niet. Bedankt voor het aanhalen van die artikel

Betekent dat je na het updaten naar IOS26.2 dat je Wifi op je Apple Watch opnieuw moet instellen?
Als je jou Apple watch wil laten verbinden met wifi, zul je dit dus handmatig moeten doen op je watch.
De gegevens zullen niet meer sycen van Iphone naar de watch, oude gegevens zullen wellicht wel erop blijven(Aangezien die ook in de watch backup staan).
Het nieuws over wifinetwerken syncen was toen dat helemaal niet meer zou werken. Verder hoorde je er niks meer over, maar na wat zoekwerk lijkt het minder extreem te zijn dan iedereen denkt.
How it works today
Typically, when a user sets up a new Apple Watch, their Wi-Fi network history is automatically shared from their iPhone. This means the user doesn’t have to manually connect to new Wi-Fi networks and enter passwords directly on their Apple Watch. Everything is seamlessly handled in the background.
What’s changing in the EU
In the EU, however, things are changing because of the interoperability requirements under the DMA. Starting with iOS 26.2 in the EU, when a user sets up a new Apple Watch, their Wi-Fi network history will no longer sync from their iPhone.

The process will work like this:
  • When your iPhone connects to a known network and your paired Apple Watch is with you, the network is automatically shared to your Apple Watch.
  • Any future new networks you connect to on your iPhone will automatically be shared to your Apple Watch, so long as the iPhone and Apple Watch are in the same place at the same time. If both devices are not together, the Wi-Fi network won’t be synced.
https://9to5mac.com/2025/...ng-apple-watch-iphone-eu/

Wifi geschiedenis wordt dus niet meer gesyncd, maar wifi gegevens worden wel gedeeld als je iPhone verbinding maakt en op dat moment je Apple Watch gebruikt. Verder geen idee waardoor het dan bij bovenstaande gebruiker niet werkt.

• DaanHybrix
L23 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:07:
Het nieuws over wifinetwerken syncen was toen dat helemaal niet meer zou werken. Verder hoorde je er niks meer over, maar na wat zoekwerk lijkt het minder extreem te zijn dan iedereen denkt.

[...]

[...]

https://9to5mac.com/2025/...ng-apple-watch-iphone-eu/

Wifi geschiedenis wordt dus niet meer gesyncd, maar wifi gegevens worden wel gedeeld als je iPhone verbinding maakt en op dat moment je Apple Watch gebruikt. Verder geen idee waardoor het dan bij bovenstaande gebruiker niet werkt.
Bedankt voor je post

Toen ik mijn Apple Watch ging verbinden met de nieuwe modem/router, hoefde ik geen wachtwoord in te typen. Wellicht was hij al verbonden daarmee en had ik het niet gezien.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:29
Ik heb op mijn Apple Watch Ultra 3 van 2 maanden oud allemaal micro krasjes (onder direct licht). Dit ben ik niet gewend van saffierglas.. of zal dit de coating zijn?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOGTd0tux9HgkEiWhlcuYxV0gD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3m5CxvXwGxBDM8dAVw8i3Tiv.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn dus geen stofjes maar echt haarkrasjes

[ Voor 55% gewijzigd door WouterL op 31-12-2025 20:22 ]

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:51
De Apple Watch is tot nu toe de grootste teleurstelling die ik met een gadget heb gehad. Ik vind het horloge totaal geen meerwaarde bieden. Ik heb het vooral gekocht voor notificaties, maar die zijn vaak beperkter (dan WearOS), en je kunt ze niet direct openen op je telefoon, iets wat bij WearOS wel standaard kan.

Daarnaast gebruik ik mijn telefoon veel, en zolang je actief op je iPhone bezig bent ontvang je helemaal geen meldingen op de Apple Watch. Ook dat werkt bij WearOS gewoon beter.

Ik ben daardoor tot de conclusie gekomen dat WearOS beter bij mij past, terwijl ik wél erg tevreden ben over de iPhone Air. Ik ga mijn jet black Series 10 niet verkopen, dat doe ik nooit met smartwatches, maar het voelt wel als een miskoop aan, nu ik er 400 euro voor heb neergelegd. Totaal niet "smart" genoeg in mijn beleving.

[ Voor 4% gewijzigd door DeJurist op 01-01-2026 11:46 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:30
DeJurist schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:05:
De Apple Watch is tot nu toe de grootste teleurstelling die ik met een gadget heb gehad. Ik vind het horloge totaal geen meerwaarde bieden. Ik heb het vooral gekocht voor notificaties, maar die zijn vaak beperkter (dan WearOS), en je kunt ze niet direct openen op je telefoon, iets wat bij WearOS wel standaard kan.

Daarnaast gebruik ik mijn telefoon veel, en zolang je actief op je iPhone bezig bent ontvang je helemaal geen meldingen op de Apple Watch. Ook dat werkt bij WearOS gewoon beter.

Ik ben daardoor tot de conclusie gekomen dat WearOS beter bij mij past, terwijl ik wél erg tevreden ben over de iPhone Air. Ik ga mijn jet black Series 10 niet verkopen, dat doe ik nooit met smartwatches, maar het voelt wel als zonde dat ik er 400 euro voor heb neergelegd. Totaal niet "smart" genoeg in mijn beleving.
Dit had je allemaal van te voren kunnen weten. Je hebt iets gekocht wat je niet zoekt en concludeert daarna dat het niets is 🤣

• DeJurist
giantgiantus schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:35:
[...]

Dit had je allemaal van te voren kunnen weten. Je hebt iets gekocht wat je niet zoekt en concludeert daarna dat het niets is 🤣
Grappenmaker :+ , ik kom van Android af. Dit is mijn eerste Apple Watch en dat verandert niets aan mijn conclusie.

• Carlos0_0
DeJurist schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:42:
[...]

Grappenmaker :+ , ik kom van Android af. Dit is mijn eerste Apple Watch en dat verandert niets aan mijn conclusie.
Hij bedoelt dit had je kunnen onderzoeken, of dat ding zou doen wat jij er van verwacht had(Voor dat je hem kocht).

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-01-2026 11:53 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

DeJurist schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:05:

Ik ben daardoor tot de conclusie gekomen dat WearOS beter bij mij past, terwijl ik wél erg tevreden ben over de iPhone Air. Ik ga mijn jet black Series 10 niet verkopen, dat doe ik nooit met smartwatches, maar het voelt wel als zonde dat ik er 400 euro voor heb neergelegd. Totaal niet "smart" genoeg in mijn beleving.
Notificaties zijn de eerste dingen die ik uitzet.

Ik wil graag van de Apple Watch af, maar dit houdt me nog bij de Apple Watch:
  • Apple Pay betalingen (in het zwembad)
  • Trillende wekker
  • Maps navigatie zonder scherm (wandelen)
  • Slaap tracking
  • Fitness tracking
  • Snelle invoer van taken
  • Agenda op de pols
  • Snel overzicht van weer (regen, uv etc)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Carlos0_0
Mog schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:55:
[...]

• Trillende wekker
  • Slaap tracking
  • Fitness tracking
  • Agenda op de pols
Bij mij ook inderdaad, notificaties gaan zo goed als van alles uit.
Ik bepaal wel wanneer ik tweakers open en wat nieuws zie, of wanneer ik zie he een nieuw whatsapp bericht bijv(Of nieuwe email etc).
De Watch of de telefoon hoeft mij niet de hele dag als een kermis atractie vrolijk te informeren.

Hoezo zou je er vanaf willen, als je die dingen er verder wel graag mee doet ?.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Carlos0_0 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:04:
[...]

Bij mij ook inderdaad, notificaties gaan zo goed als van alles uit.
Ik bepaal wel wanneer ik tweakers open en wat nieuws zie, of wanneer ik zie he een nieuw whatsapp bericht bijv(Of nieuwe email etc).
De Watch of de telefoon hoeft mij niet de hele dag als een kermis atractie vrolijk te informeren.

Hoezo zou je er vanaf willen, als je die dingen er verder wel graag mee doet ?.
Ik vertrouw Apple (en Amerikaanse bedrijven in het algemeen) niet meer. Ik genereer zoveel diep persoonlijke data voor ze. Voelt niet goed. Ik wil terug naar een knap analoog horloge.

• DeJurist
Mog schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:55:
[...]

• Trillende wekker
  • Slaap tracking
  • Fitness tracking
  • Agenda op de pols
Ik zou willen dat de EU Apple verplicht om SmartwatchOS open te stellen voor third-party fabrikanten. Dan kun je op iOS zelf een smartwatch kiezen, naar wens, en wordt de markt veel opener, net zoals bij Android waar je uit veel merken kunt kiezen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:30
Mog schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:27:
[...]

Ik vertrouw Apple (en Amerikaanse bedrijven in het algemeen) niet meer. Ik genereer zoveel diep persoonlijke data voor ze. Voelt niet goed. Ik wil terug naar een knap analoog horloge.
Eens. Bij mij is het eigenlijk alleen nog fitness en slaap wat ik relevant vind. Echter weet ik ook niet direct een alternatief.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

DeJurist schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:28:
[...]

Ik zou willen dat de EU Apple verplicht om SmartwatchOS open te stellen voor third-party fabrikanten. Dan kun je op iOS zelf een smartwatch kiezen, naar wens, en wordt de markt veel opener, net zoals bij Android waar je uit veel merken kunt kiezen.
Een beginnetje komt eraan met iOS 26.3

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:02

Flipm0de

geen

Dit wordt wel echt een gamechanger. Nu werkt een garmin toch niet echt lekker op iOS want alle notificaties worden gespiegeld vanuit je telefoon. Wel echt heel fijn als je straks per app kan instellen welke notificaties je wilt en welke niet.

Al mis je dan toch nog deurbel notificaties en bijvoorbeeld Samsung wasmachines. Daar blijft een Apple Watch wel onverslagen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:54
WouterL schreef op woensdag 31 december 2025 @ 19:01:
Ik heb op mijn Apple Watch Ultra 3 van 2 maanden oud allemaal micro krasjes (onder direct licht). Dit ben ik niet gewend van saffierglas.. of zal dit de coating zijn?[Afbeelding]

Lijkt wel of je er een screnprotector op hebt zitten?

Ben in elk geval blij dat ik er wel een op heb. Geeft toch iets meer rust.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:30
Ik heb op mijn Apple Watch Ultra 3 van 2 maanden oud allemaal micro krasjes (onder direct licht).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kp7OIuhFub_VdEbj3ZykQBa3iRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVKTSpoCBHzKrW5xmaXasv7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Heb m’n AWU3 nu bijna 3 maanden, zonder enig krasje. Ik zou toch eens kritisch nadenken waar die krasjes vandaan zouden kunnen komen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb op mijn Apple Watch Ultra 3 van 2 maanden oud allemaal micro krasjes (onder direct licht). Dit ben ik niet gewend van saffierglas.. of zal dit de coating zijn?[Afbeelding]

Dit kan bijna niet. Of je moet diamanten manchetknopen hebben. Ik zou even teruggaan.

• WouterL
Mog schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:36:
[...]

Dit kan bijna niet. Of je moet diamanten manchetknopen hebben. Ik zou even teruggaan.
Gek hè? Er zitten echt behoorlijk wat ondiepe krassen in. Gebruik het horloge niet eens voor sporten ofzo..
Er zit ook een behoorlijk panel gap aan de bovenkant waar stof tussenkomt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWijj8dgs15nNNkr94bwW9fQ8ng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J13SCBvu0zLERUWrt9s1OgXk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door WouterL op 01-01-2026 15:01 ]

• WouterL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kC9HmPH4eWQOH822iJjazGzOcgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WoWYGZIR7wYNPbDbtRGzoOm.jpg?f=fotoalbum_large
Onder normaal licht zijn de krassen niet te zien. Onder geel licht wel.

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 21:14
Er lijkt links boven ook een soort afwijking te zijn?

• WouterL
Marcel a schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 15:21:
Er lijkt links boven ook een soort afwijking te zijn?
Dat lijkt gelukkig alleen zo.

Volgens ai is het de coating:
“The "scratches" on your Apple Watch Ultra's sapphire crystal, only visible under artificial light, are almost certainly damage to the anti-reflective (AR) coating, not the extremely hard sapphire itself, as AR coatings are softer and catch light differently, appearing as hazy marks or lines that look like scratches”
Het is werkelijk onzichtbaar in normaal daglicht. Ook direct daglicht.

[ Voor 6% gewijzigd door WouterL op 02-01-2026 09:48 ]

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:59
giantgiantus schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:30:
[...]

Eens. Bij mij is het eigenlijk alleen nog fitness en slaap wat ik relevant vind. Echter weet ik ook niet direct een alternatief.
Ik heb sinds een kleine maand de Apple Watch Ultra ingeruild voor een Whoop. Het is een subtiele armband die ik aan de andere arm draag dan mijn klassieke horloge. Werkt super en geeft goede inzichten. Batterij gaat twee weken mee. Ik heb een referral link voor de liefhebbers maar die kan ik hier niet delen geloof ik.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
iSchel schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:18:
[...]

Ik heb sinds een kleine maand de Apple Watch Ultra ingeruild voor een Whoop. Het is een subtiele armband die ik aan de andere arm draag dan mijn klassieke horloge. Werkt super en geeft goede inzichten. Batterij gaat twee weken mee. Ik heb een referral link voor de liefhebbers maar die kan ik hier niet delen geloof ik.
Ik draag dus rechts de Whoop MG en links de Apple Watch 10.
Workouts start ik op de Apple Watch omdat ik dat in de Whoop app niet prettig vind.
Qua slaap, herstel etc gebruik ik dus voornamelijk de Whoop

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

makooy schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:26:
[...]

Workouts start ik op de Apple Watch omdat ik dat in de Whoop app niet prettig vind.
Wat voor inzichten geeft dat nou precies en hoe pas je dat toe qua slaap en herstel? Slaap en herstel je dan echt beter dan als je die inzichten niet had?

De Apple Watch Ultra 2 voornamelijk gekocht voor workouts, maar voor slapen nog niet de behoefte gehad om dit überhaupt te testen.

• makooy
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:29:
[...]

Wat voor inzichten geeft dat nou precies en hoe pas je dat toe qua slaap en herstel? Slaap en herstel je dan echt beter dan als je die inzichten niet had?

De Apple Watch Ultra 2 voornamelijk gekocht voor workouts, maar voor slapen nog niet de behoefte gehad om dit überhaupt te testen.
Slaaptracking voor iOS26 was zonder 3th party apps niet echt mogelijk
Nu met iOS26 heeft de Apple Watch zelf slaaptracking, die kijkt op 4 onderdelen en scoort die per onderdeel.
Je slaapscore is het totaal van de 4 onderdelen.

Whoop kijkt verder dan die 4 onderdelen, houdt rekening met je lichamelijke belasting van de dag, de workouts die je hebt gehad en de slaap van de nacht/nachten ervoor.

Heb nu als test ook de "Bevel" app als vergelijking met Whoop maar die zit standaard "te laag" in herstel, slaap en wat je mag doen qua workouts.

Let er wel goed op dat je maar 1 app data laat schrijven in Apple Health. Anders wordt het een zooitje.
In Apple Health kan je per app aangeven wat de app mag schrijven en lezen.

makooy schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:44:
[...]

Slaaptracking voor iOS26 was zonder 3th party apps niet echt mogelijk
Nu met iOS26 heeft de Apple Watch zelf slaaptracking, die kijkt op 4 onderdelen en scoort die per onderdeel.
Je slaapscore is het totaal van de 4 onderdelen.

Whoop kijkt verder dan die 4 onderdelen, houdt rekening met je lichamelijke belasting van de dag, de workouts die je hebt gehad en de slaap van de nacht/nachten ervoor.

Heb nu als test ook de "Bevel" app als vergelijking met Whoop maar die zit standaard "te laag" in herstel, slaap en wat je mag doen qua workouts.

Let er wel goed op dat je maar 1 app data laat schrijven in Apple Health. Anders wordt het een zooitje.
In Apple Health kan je per app aangeven wat de app mag schrijven en lezen.
Ik begrijp wel hoe het werkt, maar slaap en herstel je dan ook echt beter? Vergeten we zo niet naar ons lichaam te luisteren? Je kan ook op tijd naar bed gaan en workouts verstandig inplannen en rustig opbouwen? Of is het gewoon fijn om een soort houvast te hebben?

• makooy
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:08:
[...]

Ik begrijp wel hoe het werkt, maar slaap en herstel je dan ook echt beter? Vergeten we zo niet naar ons lichaam te luisteren? Je kan ook op tijd naar bed gaan en workouts verstandig inplannen en rustig opbouwen? Of is het gewoon fijn om een soort houvast te hebben?
Ik kaats hem even terug ;)
Weet jij hoe laat jij naar bed “moet” gaan voor een optimaal herstel? Om je lichaam de rust te geven na de inslag van een workout?
Weet jij hoe ver je kan gaan met je workouts? Hoe hevig je je lichaam nog kan pushen die dag?

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:18
Om hier even op in te haken; ik gebruik de app Athlytic om een soort van Whoop ervaring na te bootsen icm de Apple Watch. Je hebt nu alle data in de gezondheids app staan en ik mis hier dan een overzicht die de data gebruiksvriendelijk vertaald na een aantal key take outs. Dit doet Athletic. Ik vind het met name interessant om te zien wanneer ik het beste naar bed kan gaan, hoe vol 'mijn' batterij is en hoe zwaar mijn workout kan zijn.

Ik ben het ook wel met @L23 eens, soms voel ik mij goed en kan het kijken naar de data dat gevoel 'wijzigen'. Maar met name naar een tijdje kijk je niet meer dagelijks naar alle data en kijk je bijvoorbeeld vlak voor het slapen gaan wat de beste tijd zou zijn of vlak voor een workout hoe zwaar je deze kan maken. Voor mij is het met name belangrijk om goed te kijken wanneer ik meer rust moet pakken :)

©2004

• hk12nl
giantgiantus schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:30:
[...]

Ik heb er ook over na zitten denken maar ben toch ook bang dat ik de wekker en het betaalgemak ga missen. Dus voorlopig hou ik hem nog :)

©2004

makooy schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:16:
[...]

Ik kaats hem even terug ;)
Weet jij hoe laat jij naar bed “moet” gaan voor een optimaal herstel? Om je lichaam de rust te geven na de inslag van een workout?
Weet jij hoe ver je kan gaan met je workouts? Hoe hevig je je lichaam nog kan pushen die dag?
Nee dat weet ik ook niet. Moeten we het dan omdraaien? Ik ga het testen en jij gaat naar je lichaam luisteren? :P Edit: Hoever je kan gaan weet je natuurlijk ook aan de hand van voorgaande ervaringen.

Ik zal me er eens verder in verdiepen. Zijn er onderzoeken die echt een verschil laten zien? Ik heb niet het gevoel dat ik iets mis, maar vind het qua hardlopen ook niet nodig om het nog verder te gaan pushen gezien ik al tevreden ben met de progressie die ik maak. Verder is het ook wel een dingetje dat ik niet overal afhankelijk van wil worden. Met de Apple Watch vind ik het fijn dat ik minder mijn iPhone gebruik, maar ook wel fijn dat ik die Apple Watch niet 24 uur draag. Een armband zoals de Whoop is dan wel prettiger kan ik me voorstellen, maar weer een apparaat waarmee je veelzeggende/nietszeggende data verzamelt.

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 02-01-2026 12:56 ]

• hk12nl
makooy schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:26:
[...]

Ik heb ook voor de keuze gestaan en de gedachte om er 2 te dragen maar dat voelde toch wat dubbelop, en daarbij vind ik de kosten van de Whoop wel echt hoog. Dus er toch voor gekozen om de Watch alleen te behouden en de app Athlytic een tijdje te gebruiken. Bevalt tot nu toe heel goed. Waar zit voor jou de meerwaarde van de Whoop tov de Apple Watch tot op heden? Wellicht veranderd mijn inzicht hierdoor :)

©2004

@hk12nl De app heet Athlytic?

• makooy
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:26:
[...]

Nee dat weet ik ook niet. Moeten we het dan omdraaien? Ik ga het testen en jij gaat naar je lichaam luisteren? :P Edit: Hoever je kan gaan weet je natuurlijk ook aan de hand van voorgaande ervaringen.

Ik zal me er eens verder in verdiepen. Zijn er onderzoeken die echt een verschil laten zien? Ik heb niet het gevoel dat ik iets mis, maar vind het qua hardlopen ook niet nodig om het nog verder te gaan pushen gezien ik al tevreden ben met de progressie die ik maak. Verder is het ook wel een dingetje dat ik niet overal afhankelijk van wil worden. Met de Apple Watch vind ik het fijn dat ik minder mijn iPhone gebruik, maar ook wel fijn dat ik die Apple Watch niet 24 uur draag. Een armband zoals de Whoop is dan wel prettiger kan ik me voorstellen, maar weer een apparaat waarmee je veelzeggende/nietszeggende data verzamelt.
Zeker! Whoop is een hulpmiddel, geen absolute waarheid. Wetenschappelijk weet ik niet, alleen zij (Whoop) hebben naturlijk wel alle data van alle gebruikers waar ze de cijfers op baseren.
Als Whoop aangeeft dat ik veel Strain kan hebben dan ga ik vaak cardio doen, mag ik wat minder strain dan doe ik krachttraining.
hk12nl schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:22:
Om hier even op in te haken; ik gebruik de app Athlytic om een soort van Whoop ervaring na te bootsen icm de Apple Watch. Je hebt nu alle data in de gezondheids app staan en ik mis hier dan een overzicht die de data gebruiksvriendelijk vertaald na een aantal key take outs. Dit doet Athletic. Ik vind het met name interessant om te zien wanneer ik het beste naar bed kan gaan, hoe vol 'mijn' batterij is en hoe zwaar mijn workout kan zijn.

Ik ben het ook wel met @L23 eens, soms voel ik mij goed en kan het kijken naar de data dat gevoel 'wijzigen'. Maar met name naar een tijdje kijk je niet meer dagelijks naar alle data en kijk je bijvoorbeeld vlak voor het slapen gaan wat de beste tijd zou zijn of vlak voor een workout hoe zwaar je deze kan maken. Voor mij is het met name belangrijk om goed te kijken wanneer ik meer rust moet pakken :)
Hoe bevalt Athlytic? Heb hem ook voorbij zien komen.

• hk12nl
makooy schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:36:
[...]

Zeker! Whoop is een hulpmiddel, geen absolute waarheid. Wetenschappelijk weet ik niet, alleen zij (Whoop) hebben naturlijk wel alle data van alle gebruikers waar ze de cijfers op baseren.
Als Whoop aangeeft dat ik veel Strain kan hebben dan ga ik vaak cardio doen, mag ik wat minder strain dan doe ik krachttraining.

[...]

Hoe bevalt Athlytic? Heb hem ook voorbij zien komen.
Tot op heden tevreden over. Het geeft mij een aantal resultaten die ik mis in de gezondheidsapp van Apple. Voor mij dekt deze combi nu wel de lading en heb voegt (naar mijn mening) een whoop er naast niet zoveel toe :)

©2004

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met het bestellen van een AW Ultra via de Odido webwinkel? Inclusief abo net iets goedkoper dan de meeste shops.

Mijn vraag zit vooral in welke maat bandje je krijgt, ik kan dat namelijk nergens aangeven zoals wanneer ik bij Apple zelf bestel.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:54
SirLenncelot schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 14:20:
Iemand ervaring met het bestellen van een AW Ultra via de Odido webwinkel? Inclusief abo net iets goedkoper dan de meeste shops.

Mijn vraag zit vooral in welke maat bandje je krijgt, ik kan dat namelijk nergens aangeven zoals wanneer ik bij Apple zelf bestel.
Medium/large. Kan me ook niet herinneren dat je dat aan kunt geven.

• hk12nl
Klopt. Was bij kpn ook zo.

©2004

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
Als ik als complicatie maandatum kies dan zie ik naast zo 4 ook tekst in ik denk Chinese tekens. Is dat de bedoeling of is het een bug? En als het de bedoeling is wat is dan de achterliggende reden?

• WouterL
Rob Voets schreef op zondag 4 januari 2026 @ 19:22:
Als ik als complicatie maandatum kies dan zie ik naast zo 4 ook tekst in ik denk Chinese tekens. Is dat de bedoeling of is het een bug? En als het de bedoeling is wat is dan de achterliggende reden?
Het is een Watch face, geen complicatie.
Deze Watch face komt in drie smaken: “The options for that face are Chinese, Hebrew, and Islamic”
Het hoort dus bij de Watch face! Ik gebruik m ook.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:43

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vraag mbt Apple Pay en Express ov mode op de Apple Watch.

Vorige week een keer met het OV (Stadsbus) gegaan. Dacht mijn AW bij de betaal terminal te houden, maar er werd niet ingecheckt. Ik moest specifiek de kaart op het scherm hebben alvorens ik kon inchecken.

In de instellingen op zowel mijn iPhone als AW app staat mijn standaard bankpas ingesteld voor Express ov mode, genaamd Express-ov-kaart echter lijkt dit dus niet te werken. Klopt dit ?

Overigens werkt Express-modus wel voor mijn deur slot, dus functioneel is er met zowel de iPhone als de AW niks mis.

XBL: MRE Inc

• Carlos0_0
Nee er wordt niet ingecheckt automatisch(Dus ja het klopt dat het niet werkt), je moet Apple Pay activeren eerst.
Wij hebben geen express mode of iets in Nederland, dus hetzelfde als je betaald bij de Pinautomaat in de winkel.

[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 06-01-2026 11:06 ]

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.