• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Matched: verkoper
Ik lees in dit topic:
-kW en kWh is verkeerd gebruikt
-vage antwoorden op vragen

Ik zie op de site:
-missende informatie over retourrecht

Het apparaat zal prima zijn, de verkoper geeft mij geen vertrouwen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:28
Net even contact gehad met stekker-batterij.nl en wat vragen gesteld. De accu staat software matig op 800w ingesteld vanwege wettelijke eis, maar kan naar 2500w worden omgezet (als die op eigen groep is aangesloten), dan dien je wel aan te geven dat je op de hoogte bent van de wettelijke eisen en dat je zelf zorg draagt voor een juiste installatie.

Dat zou betekenen dat er dus wel een 2500w omvormer in zit en dat ook aankan. Lijkt mij ook logisch gezien de backup aansluiting op de unit zelf ook max 2500w ondersteund.

Ik heb in ieder geval een gratis preorder geplaatst, ben benieuwd wanneer die leverbaar wordt met een P1 stekker erbij. Volgens verkoper kunnen er ook meerdere accu's op 1 P1 unit worden aangesloten, wordt steeds interessanter.

Ging initieel voor een Zonneplan accu, maar er was geen manier om een 3-fase kabel op zolder te krijgen, die installatie is dus afgeblazen, en deze accu's worden daarmee wel interessanter, gezien ik wel een normale kabel op zolder kan krijgen, en nog een extra kabel naar een andere kamer, opeens ruimte voor 2 accu's.

Nu dus vooral eens even doorrekenen wat de terugverdien tijd ongeveer zal worden :)
NeoPhire schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:52:
Net even contact gehad met stekker-batterij.nl en wat vragen gesteld. De accu staat software matig op 800w ingesteld vanwege wettelijke eis, maar kan naar 2500w worden omgezet (als die op eigen groep is aangesloten), dan dien je wel aan te geven dat je op de hoogte bent van de wettelijke eisen en dat je zelf zorg draagt voor een juiste installatie.

Dat zou betekenen dat er dus wel een 2500w omvormer in zit en dat ook aankan. Lijkt mij ook logisch gezien de backup aansluiting op de unit zelf ook max 2500w ondersteund.
In hun eigen folder gaven ze aan dat er een 800W micro-omvormer inzat, ik denk dat dit ivm de wettelijke eis van max 800W is gebeurt, hij kan dus hoger maar kan dan (tenminste in NL) dan niet meer via een stekker verbinding worden aangesloten.
Daarom wordt hier ook de eis vanuit de NEN1010 (dus in dit geval geen directe wettelijke eis) naar een eigen groep met een eigen afzekering verwezen.
Wil je een dergelijke thuis-batterij toch direct aansluiten dan zijn er denk ik betere alternatieven beschikbaar (denk bv aan de Anker Solix X1, op dit moment in NL nog lastig te krijgen, maar in Duitsland al verkrijgbaar).
Ik heb in ieder geval een gratis preorder geplaatst, ben benieuwd wanneer die leverbaar wordt met een P1 stekker erbij. Volgens verkoper kunnen er ook meerdere accu's op 1 P1 unit worden aangesloten, wordt steeds interessanter.

Ging initieel voor een Zonneplan accu, maar er was geen manier om een 3-fase kabel op zolder te krijgen, die installatie is dus afgeblazen, en deze accu's worden daarmee wel interessanter, gezien ik wel een normale kabel op zolder kan krijgen, en nog een extra kabel naar een andere kamer, opeens ruimte voor 2 accu's.

Nu dus vooral eens even doorrekenen wat de terugverdien tijd ongeveer zal worden :)

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48
mag ik vragen wat jouw capaciteit dan is? mijn huidige verbruik is 250kwh en bijgevoegd plaatje kreeg ik van de verkoperAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xaxHfiI3WFQMJ_Pl_eKeetSKYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vWU1cZMqxfqu2Gf8Y0ewedBl.png?f=fotoalbum_large

Ik ben in mijn berekening voorzichtig geweest met de kwh prijs, het aantal dagen dat ik kan laden (250 ipv 365)....

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

stil schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:39:
mag ik vragen wat jouw capaciteit dan is? mijn huidige verbruik is 250kwh en bijgevoegd plaatje kreeg ik van de verkoper[Afbeelding]

Ik ben in mijn berekening voorzichtig geweest met de kwh prijs, het aantal dagen dat ik kan laden (250 ipv 365)....
sorry, je moet niet kijken naar je geproduceerde energie, want tenslotte ga je daarvan zelf al 30% (circa) direct verbruiken.
Je moet kijken wat je teruglevert aan energie, wat dat is waaruit je batterij wordt opgeladen.

Maar veel belangrijker is om te kijken wat je verbruik tijdens (geen teruglevering) is, want dat bepaald of je per dag wel die batterij wel weer leeg krijgt, en dat kun je dus niet zien op grafieken die op maand basis zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door MacD007 op 05-11-2024 14:43 ]

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:00
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om antwoord te geven op de vraag of de API open of read only is.
Misschien zegt het iets over de deskundigheid van de verkopers.

In de handleidingen is er geen woord over een API te vinden.
Vrees dat het dus geen open API is.

• Duramotion
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-01 13:51

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
jevin20 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:15:
Ik vind dit ook wel erg interessant. Ik overwoog de HW (x2 gezien mijn opwek/verbruik), maar dan is de Duravolt wel interessanter lijkt het. Echter dit hele P1 wel of niet leveren verhaal staat me nog niet zo aan. Ik wacht even af of hier uitsluitsel over gaat komen.
Ten slotte vraag ik me nog af bij welke partij het nou het handigste is om de bestelling te plaatsen... Duravolt, Ematic, stekker-batterij...
Het liefst zo direct mogelijk denk ik, zeker i.v.m. garantie e.d.
Er zijn verschillende verkopers die de Duravolt plug-in thuisbatterij gaan verkopen.

Zoals eerder aangegeven gaan wij als service de CT klem plaatsen bij de klanten die deze meegeleverd krijgen.

Met vriendelijke groet,
Dave Kersten

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jgroothedde schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:19:
[...]

Nee ze gaan koppelen met Homewizard 100% zeker.
Dan zou ik daar graag een goede bron van zien en dat is wat anders dan een mailtje van een verkoper.

Met dit soort uitspraken moeten we extra voorzichtig zijn, omdat er maar zo anderen langskomen die om die specifieke reden deze accu kopen en het dan mogelijk later niet correct blijkt te zijn.

Ik durf er eigenlijk wel geld op te zetten dat de Duravolt accu niet door HomeWizard ondersteund gaat worden, maar ik wil je geen geld afhandig maken, dus laten we er maar niet om wedden :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Jgroothedde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01-2025

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

Taro schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:22:
[...]

Dan zou ik daar graag een goede bron van zien en dat is wat anders dan een mailtje van een verkoper.

Met dit soort uitspraken moeten we extra voorzichtig zijn, omdat er maar zo anderen langskomen die om die specifieke reden deze accu kopen en het dan mogelijk later niet correct blijkt te zijn.

Ik durf er eigenlijk wel geld op te zetten dat de Duravolt accu niet door HomeWizard ondersteund gaat worden, maar ik wil je geen geld afhandig maken, dus laten we er maar niet om wedden :)
Ik durf dat met je aan! Heb namelijk het bewijs.

• Taro
  • Niet online
Jgroothedde schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:45:
[...]

En als je het niet gelooft zie je het vanzelf straks begin 2025....
Als je zelf zo zeker van je zaak bent heb je ook vast een goede bron die je met ons kunt delen. Voor mij voelt dit nu als een teaser die voor anderen mogelijk met een deceptie gaat aflopen. Ik ben immers niet voor deze accu in de markt en lees alleen mee, maar ik hoop dat anderen voorzichtig zijn.

Een mailtje van een verkoper is geen goede bron. Verkopers in deze branche zijn vaak hardwareverkopers en begrijpen de softwarewereld niet. Voor hen zijn de termen API, Home* (Assistant/Wizard) allemaal abracadabra en één pot nat. Heb er inmiddels genoeg ervaring mee om te weten dat een verkeerde term in de mail wordt meegestuurd "omdat het toch allemaal hetzelfde is" en zomaar voor waarheid wordt aangenomen.

Geloof je trouwens zelf dat HomeWizard ondersteuning zal inbouwen voor een ander merk en type thuisaccu terwijl ze zelf net op de markt komen met een ander product?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48
@Duramotion hoe zit het met de tien jaars garantie?
- wat moet de prestatie na tien jaar nog zijn?
- wat is de actie als binnen de termijn de prestatie daar onder geraken.
- volgens wetgeveing moet de koper bij een claim aankopen bij het adres waar het gekocht is, maar wat als deze (weder)verkoper op enig moment niet meer bestaat? Idem duramotion?
is de integrale tekst van de garantievoorwaarden te krijgen. Is deze voor alle verkopers hetzelfde?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

• Taro
  • Niet online
gielz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:58:
Ben wel benieuwd naar de eerste ervaringen begin december. Is een CT klem nou net zo snel en nauwkeurig als een P1 dongle? Mijn P1 van Homewizard ziet namelijk direct wanneer ik ergens stroom gebruik.

Marstek CT installatie
YouTube: So installieren Sie den MARSTEK Smart Meter in wenigen Schritten
CT-klemmen hebben enige afwijking, maar vaak wel een hogere interval. Een P1 meter is nauwkeuriger, maar trager.

Maar als leveranciers je een CT-scan ipv CT-klem beloven zou ik vooral even verder kijken naar een andere leverancier, want dan krijg ik toch het vermoeden dat het een dozenschuiver ipv een deskundige verkoper betreft.

Taro schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:58:
[...]

CT-klemmen hebben enige afwijking, maar vaak wel een hogere interval. Een P1 meter is nauwkeuriger, maar trager.

Maar als leveranciers je een CT-scan ipv CT-klem beloven zou ik vooral even verder kijken naar een andere leverancier, want dan krijg ik toch het vermoeden dat het een dozenschuiver ipv een deskundige verkoper betreft.
Och een gratis full body ct scan zou ik geen nee tegen zeggen.
Kan ik daarna meteen het rariteiten kabinet in _O-

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• diamanten
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 30-03 22:42
Uit de eerdere posts begrijp ik dat er blijkbaar een Duravolt staat te draaien bij een verkoper in Vriezenveen.
Is er geen tweaker in de buurt, die eens kan gaan kijken (en testen in overleg met de verkoper) of de RS485 poort genoeg info levert om de boel zelf aan te sturen?

• Duramotion

Duramotion

stil schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:41:
@Duramotion hoe zit het met de tien jaars garantie?
- wat moet de prestatie na tien jaar nog zijn?
- wat is de actie als binnen de termijn de prestatie daar onder geraken.
- volgens wetgeveing moet de koper bij een claim aankopen bij het adres waar het gekocht is, maar wat als deze (weder)verkoper op enig moment niet meer bestaat? Idem duramotion?
is de integrale tekst van de garantievoorwaarden te krijgen. Is deze voor alle verkopers hetzelfde?
Goedemiddag,

Goeie vraag!
De fabriek heeft een garantie van 10 Jaar. Deze garantie komt echt vanuit de fabriek, dit betekend dat men altijd terug kan vallen op deze fabrieksgarantie.

Ook als wij of een andere verdeler niet meer zou bestaan.

Het is voor iedere verdeler dezelfde voorwaarden inderdaad.

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 31-03 18:18
realdaffy schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:59:
[...]

Zo te zien hebben ze het aangepast 😄
Het komt mij allemaal nogal chaotisch over.
  • Prijzen vliegen onder het mom van containerprijzen omhoog en daarna onder het mom van BF weer net zo hard omlaag.
  • Wel / geen P1-meter erbij.
  • Wel / geen installatie erbij of zelf klungelen in de meterkast.
  • Prijzen op de sites zijn met / zonder btw maar dat wordt je pas bij afrekenen duidelijk. Komt misleidend over.
Marstek Venus E heeft wat mij betreft de beste kaarten maar nu wacht ik geduldig totdat de krokussen weer uit de grond komen. Tot die tijd mogen de heren verkopers, distributeurs en (parallel)importeurs elkaar gek gaan maken.

• Duramotion

Duramotion

Sonero schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:20:
[...]

Het komt mij allemaal nogal chaotisch over.
  • Prijzen vliegen onder het mom van containerprijzen omhoog en daarna onder het mom van BF weer net zo hard omlaag.
  • Wel / geen P1-meter erbij.
  • Wel / geen installatie erbij of zelf klungelen in de meterkast.
  • Prijzen op de sites zijn met / zonder btw maar dat wordt je pas bij afrekenen duidelijk. Komt misleidend over.
Marstek Venus E heeft wat mij betreft de beste kaarten maar nu wacht ik geduldig totdat de krokussen weer uit de grond komen. Tot die tijd mogen de heren verkopers, distributeurs en (parallel)importeurs elkaar gek gaan maken.
Goedemorgen,

Ik snap dat het nogal chaotisch overkomt, maar is dit niet altijd met nieuwe ontwikkelingen die op de markt komen en dat er meerdere partijen gaan zijn die het aanbieden?

Heel eerlijk we zijn eind September bij de fabriek geweest en hebben hier gevraagd de batterij alleen te willen lanceren in Nederland en België als deze met een P1 dongel en optische magneet geleverd word, dit heeft wat langer geduurd als wij verwacht hadden, hierdoor zijn verschillende verhalen naar buiten gebracht, ook via dit kanaal.

Hier is opgemerkt dat we of later reageerde dan de bedoeling was, dit had ermee te maken dat wij op antwoorden aan het wachten waren vanuit de fabriek.

Nu afgelopen woensdag de presentatie geweest van de nieuwe ontwikkelingen.

Zoals aangegeven gaan wij tussen 16 en 20 December de eerste leveringen doen bij onze klanten.
Dit zal alleen met de CT klem zijn, deze word kosteloos geleverd en geplaatst, wanneer men zegt we willen graag de P1 dongel dan kan deze na geleverd worden of de klant kiest ervoor om de batterij in week 2 te ontvangen met de 3in1 Tool.

Mochten er nog vragen en/of onduidelijkheden zijn hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
Duramotion
Dave Kersten

• Peterhardenberg
Simply_jeroen schreef op woensdag 4 december 2024 @ 06:35:
[...]

Zover ik heb kunnen zien voldoen ze hier gewoon aan toch?
Waar voldoen ze gewoon aan?
Gedreven technicus of gedreven kerstversiering verkoper?

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-03 20:16
Polvo176 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:56:
Of je wel of niet met een professioneel bedrijf te maken hebt hangt meer af van wat ze waar maken dan van een losse opmerking.
Je kunt je beter druk maken over serieuze zaken aangaande de accu.
Ik heb ook wel een beetje mijn twijfels bij sommige accu verkopers alhier, maar dat zit vooral in het kennisniveau wat ik soms zie.

Eerder werd hier al door iemand opgemerkt dat je in dit geval graag gaat voor een 'vakidioot' die precies weet waar het over gaat, daar helemaal enthousiast over is, en ook tot het naadje wil gaan om de klant te informeren en te voorzien van het best mogelijke product.

De veelvuldige 'dat moet ik aan de fabrikant vragen', gaf mij tot nu toe af en toe het gevoel dat we met dozenschuivers te maken hadden.

De laatste post van Duramotion heb ik dan echter weer helemaal geen moeite mee, daarin zie ik vooral enthousiasme over ontwikkelingen, en daar ben ik wel blij mee. Een forum mag wel wat losser dan bijvoorbeeld je eigen website, dat is toch wat meer mens tot mens contact dan een PR verhaaltje.

Om het even te vergelijken met mijn laatste verduurzamingstech aankoop: de Quatt warmtepomp.
Niet perse een gek product, maar ik erger me alle kleuren van de regenboog aan hun gebrek aan communicatie en ook wel een beetje de richting van het bedrijf (voor zover we die weten, want daar wordt ook nagenoeg niet over gecommuniceerd).

- Ze komen eens per jaar een promotiepraatje houden op het tweakers draadje. Daardoor zwermde het in het eerste jaar van de geruchten dat we het inschrijfgeld kwijt waren, dat het een scam was. Ook toen de Quatts wel werden uitgeleverd bleven er mineurverhalen de ronde doen 'dit probleem gaat nooit worden opgelost'.
- Toen ze de Quatt introduceerden stond de hele site vol met buzzwoorden als 'AI', 'Full electric ready', etc. Hiermee wekten ze verwachtingen die ze tot nu toe niet hebben kunnen inlossen.

En ik kan daar werkelijk niet bij: je hebt een schat aan gebruikers, die met tech bezig zijn, die je willen helpen je product verder te ontwikkelen, die feedback geven, en die ook vaak nog eens tech-leaders zijn in hun omgeving (mensen in mijn omgeving vragen mij om advies als het gaat over bijvoorbeeld een warmtepomp, en als ik enthousiaster was geweest over de Quatt had het mij niet verbaast als ik nog 2 - 5 andere personen had overgehaald ook een Quatt aan te schaffen). Als Quatt communiceert is het heel professioneel, maar eigenlijk wil ik dat hier helemaal niet zien. Als ik professioneel wil ga ik de algemene voorwaarden wel lezen, hier op Tweakers zie ik liever een enthousiast verhaal vol technische details, wat is in ontwikkeling, waar liggen de moeilijkheden, wat zijn de afwegingen en waarom worden bepaalde keuzes gemaakt, etc.

Een heel verhaal over Quatt (sorry, pet peeve van me), maar het gaat me vooral om het contrast met het laatste bericht van Duramotion. Daar zie ik namelijk wel in wat ik bij het o zo professionele Quatt niet zie: enthousiasme over het eigen product, en de wil hier over te vertellen: we zijn hiermee aan het experimenteren en het werkt helemaal top, we houden jullie op de hoogte over verdere ontwikkelingen.

Top, Duramotion! (en dan mag je ook best even een kappertje pakken :P )

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP

• Smart-Charged
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11-02 15:43

Smart-Charged

Bedrijfsaccount Smart-Charged
@Heinemancp. Wij hebben dit probleem al aangekaart bij MARSTEK/HAME vandaar dat de P1 meter voor de Venus/Jupiter is ontworpen. Voor nu om optimaal gebruik te maken van de batterij zou ik ervoor zorgen dat je de batterij niet verder dan 3 meter van de meterkast heb, tot je de P1 meter bij jouw verkoper kunt kopen. knip

[ Voor 14% gewijzigd door teacher op 21-12-2024 19:19 ]

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:07
jevin20 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:34:
[...]

Gerapporteerd. Account bestaat sinds vandaag, gebruikt directe website links en maakt gewoon indirecte reclame. Ook op andere topics. Graag actie van Mods.
Eens. Is niet de eerste keer van deze leverancier/verkoper.

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06:29
ik ben nog een soort van review tegengekomen over de duravolt voor de geïnteresseerdenhttps://klimaatproductenk.../tb/duravolt/2024/5-12kwh

Omdat ook de verkopers in deze topic actief zijn en misschien ook wat leden die deze vragen kunnen beantwoorden?
  • Heb begrepen dat de marstek en duravolt eigenlijk dezelfde batterijen zijn uit dezelfde fabriek en gebruiken ze ook dezelfde app?
  • Gaat de app via een cloud of is alles lokaal?
  • Ik lees dat de ""open modus " word ondersteund en het hiermee is te integreren in home-assitant is iemand dit al gelukt?
  • Indien ik de batterij op een eigen groep aansluit kan ik hem dan veilig de ontlaadsnelheid worden verhoogd van 800W naar maximaal 2500W.

• Taro
  • Niet online
Jnaaazer schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 20:46:
ik ben nog een soort van review tegengekomen over de duravolt voor de geïnteresseerdenhttps://klimaatproductenk.../tb/duravolt/2024/5-12kwh

Omdat ook de verkopers in deze topic actief zijn en misschien ook wat leden die deze vragen kunnen beantwoorden?
  • Heb begrepen dat de marstek en duravolt eigenlijk dezelfde batterijen zijn uit dezelfde fabriek en gebruiken ze ook dezelfde app?
  • Gaat de app via een cloud of is alles lokaal?
  • Ik lees dat de ""open modus " word ondersteund en het hiermee is te integreren in home-assitant is iemand dit al gelukt?
  • Indien ik de batterij op een eigen groep aansluit kan ik hem dan veilig de ontlaadsnelheid worden verhoogd van 800W naar maximaal 2500W.
  1. Duravolt is een rebrand/leverancier (=Duramotion) van Marstek producten.
  2. De app verloopt via de Cloud
  3. HA integratie heb ik volgens mij nog niet gezien
  4. Er geldt in Nederland een max ontlaadvermogen van 800 Watt via een stekker. Op een eigen groep en zonder stekker kan naar mijn weten 2500 Watt.

• realdaffy
  • Laatst online: 17-03 19:23
gielz schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:21:
[...]

En wat als je nou de gene bent die hem via Amazon koopt. Hoe kom je dan aan die MQTT documenten? :+
De verkoper contacten die de batterij via Amazon verkoopt?

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:29
obed112 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:14:
[...]

Ik zit het forum eventjes terug te bladeren op je reacties, ik vraag me af of je interesse hebt in deze batterij of alleen maar mensen aanraad om iets anders te doen en voor een dure installatie te gaan. Iemand die bijvoorbeeld een b &b heeft en de batterijen wil gebruiken om een netverzwaring te voorkomen raad je aan om een andere oplossing te zoeken omdat de gasten anders mogelijk de dupe zouden zijn en nu trek je zonder echt bewijs de ondersteuning in twijfel.

Tuurlijk moet deze batterij zichzelf nog bewijzen ik ben zelf ook nog niet helemaal overtuigd door het verhaal van de ct klemmen. Heb zelf wel besteld om erachter te komen of dit werkt. Wanneer dit werkt zou het echt een betaalbare oplossing zijn waar veel mensen iets aan zouden kunnen hebben.

Schrik je echt?
Heb je interesse in de Marstek thuisbatterij, of in een andere stekker batterij?
Zit je misschien in de verkoop van professionele installaties?

Hoe ziet jou oplossing eruit wat betreft thuisbatterijen of ben je gewoon aan het oriënteren?
Zeker interesse in een rendabele thuisbatterij. Twijfel nog in deze Marstek oplossing of eventuele opvolger. Professionele installatie is nog niet rendabel voor mij heb ik berekend. Zelf geen verkoper ofzo trouwens.
Mijn bedoeling is om mijn nachtverbruik (wat redelijk hoog is door netwerk, camera's, synology, andere tweakers apparatuur, etc) wat terug te dringen met bestaande PV installatie. Maar alleen maar als het rendabel en veilig is uiteraard.

Blijf bij mijn advies dat ik die experimentele B&B installatie niet zou aanraden (gezien je bij professionele installatie toch alle kosten kan inbrengen op de zaak).

[ Voor 9% gewijzigd door Avenger 2.0 op 10-01-2025 06:58 ]

• Siert192
  • Laatst online: 05-12-2025
joopv schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:09:
[...]

Jij ziet zo'n thuisaccu van bijna 2k euro als een (chinees prul) product met een onbepaalde levensduur waarop je geen garanties hoeft te verwachten? Wat je maar af moet schrijven / weg moet mikken als het niet doet wat je mag verwachten, of een bepaalde minimale levensduur heeft?

Die redenering lijkt me in tegenspraak met hele doel van het product: een zuiniger en ecologischer energieverbruik. Daar hoort m.i. ook bij dat het materiaal waarmee je dat hoopt te behalen fatsoenlijk werkt, gedurende een minimale tijd van X jaren.
Dat moet je tegen de (weder)verkoper zeggen en niet tegen mij: ik vind die thuisbatterij meer dan de moeite waard om uitstekende garantie op te geven. Maar ik ben geen (weder)verkoper, dus mijn mening geeft geen garantie. 7(8)7

• Siert192
Het geschreeuw, gedoe en geleuter neemt hand over hand toe in de spam-wereld!

Met name de € 5.000,= tot € 9.999,00 (weder)verkopers van "de echte" thuisbatterijen zijn er zeker van dat de investering dubbel en dwars wordt terugverdiend.
Niet alleen als de salderingsregeling wordt afgeschaft (per 01-01-2027), maar nu al!

En dat terwijl de < € 2.000,= (weder)verkopers er steeds minder in geloven dat hun thuisbatterijen (misschien beter thuisaccu's noemen?) dit kunnen ... Maar hier in ieder geval niet duidelijk over zijn.

Bedankt voor al jullie reacties, heel waardevol om te lezen ... maar dit verschil begrijp ik nog steeds niet!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08:30
Radar ging idd over leveren goedkope accu met redelijke omzetter voor topprijzen, winst per deal 10.000 tot 20.000. Voor dat geld willen verkopers wel verzekeren dat je t snel terugverdient

• Siert192
Vdvmark schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:54:
Radar ging idd over leveren goedkope accu met redelijke omzetter voor topprijzen, winst per deal 10.000 tot 20.000. Voor dat geld willen verkopers wel verzekeren dat je t snel terugverdient
"Verzekeren" ... hoebedoelu?
(ik moet bij mijn verzekeringen -ik wissel elk jaar- altijd natellen of ik mijn tien vingertjes nog heb en er niet eentje is afgebeten door die verzekeringsmaffia)
B) B-)

[ Voor 19% gewijzigd door Siert192 op 16-01-2025 21:00 ]

• Aldzek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-11-2025
Zurand schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:24:
Kent iemand Smart-charged.nl ?
ze geven momenteel 150 euro korting op de Marstek 5K batterij
Wel volledig bedrag online te betalen.
https://smart-charged.nl/venus-plug-play-batterij/
Heb deze besteld en gisteren geleverd. Zeer vriendelijke service. *knip* De verkoper is van zijn woord en de levertijd was 1 dag.

[ Voor 14% gewijzigd door Proton_ op 18-01-2025 12:54 ]

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:20
Aldzek schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:00:
[...]

Heb deze besteld en gisteren geleverd. Zeer vriendelijke service. Gebruik de code benelux voor 150eu korting😉. De verkoper is van zijn woord en de levertijd was 1 dag.
Nou die van mij ging tegen uiterlijk aanstaande woensdag vervangen worden. We zijn vrijdag maar niemand gezien of gehoord. Ik weet dat ik uit de buurt woon maar hoe moeilijk is het om een datum/moment af te spreken @Smart-Charged . Het wordt voor mij zo ook moeilijker om jullie te verdedigen of positief te blijven. Akkoord, als ik hen hoor dan zijn ze vriendelijk, niets te klagen over maar afspraken maken of zich aan houden dat is iets anders :|

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:13
Ellroe32 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:12:
Ik deed het toen via paypall. Daar kan je creditkaart dan weer achter. 😀
Bij Duravolt met creditcard betaald en kostte wel 68 euro extra wat niet zou mogen. Heb dat nav reactie alhier ook aangekaart bij hen en ze hebben dat netjes teruggestort. Wellicht tip voor meerdere die hier tegenaan lopen of zijn gelopen bij welke verkoper dan ook.

aka pluim003 - Marstek Venus v1 - UGreen DXP2800

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-03 20:59
DikkieDick schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:14:
[...]

Bij Duravolt met creditcard betaald en kostte wel 68 euro extra wat niet zou mogen. Heb dat nav reactie alhier ook aangekaart bij hen en ze hebben dat netjes teruggestort. Wellicht tip voor meerdere die hier tegenaan lopen of zijn gelopen bij welke verkoper dan ook.
Doet je batterij het inmiddels weer?

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:05
Koniade schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:09:
ik plaats niet vaak iets, maar lees graag mee maar nu heb ik wel een vraag over thuisbatterijen.

Een tijdje geleden kwam ik als eerste de thuisbatterijen van HW tegen. Met wachttijd natuurlijk. Met wat rondkijken kwam ik ook een accu tegen van 5,12 kWh van Duravolt en zag dat die van Marstek zou zijn. Dus op de site van Marstek dezelfde accu gezien maar voor € 200 minder. Zit dat prijsverschil puur en alleen in de leveranciers of levert de een voor het hogere bedrag ook meer service, spullen of wat dan ook?

De beide genoemde accu’s hebben sowieso veel meer mogelijkheden dan die van HW. Ik weet dat deze pagina over dat merk gaat en ik gebruik ook diverse van hun artikelen, maar ik lees hier ook wel vaak discussies over verschillende merken en d’r voor en nadelen.

Verder is het bij Marstek mogelijk om voor ongeveer € 500 meer prijs de accu in de meterkast door een installateur aan te laten sluiten ( incl evt hardware) zodat er in plaats van de maximale 800 W maximaal 2500 W geladen of terug teruggeleverd kan worden

bovendien, blijkbaar na die installatie bij een stroomuitval ook terug leveren aan mijn huis net.

Is dit bedrag. Dit verschil de moeite waard?

Ik ben mij ook hier aan het inlezen, maar er staat zo ongelofelijk veel info dat ik deze vraag maar even hier wil deponeren. Mocht dit dubbel zijn dan sorry daarvoor maar ik ben aan het verkennen voor de aankoop van een accu.

Heel benieuwd naar de reacties in ieder geval alvast bedankt voor de aandacht en een prettig weekend

Arie
Accu + inhoud doos is is overal hetzelfde, Duravolt heeft de naam ook aangepast naar "By Marstek"
De officiële site van MarstekEnergy in NL is deze en dus niet die andere.
Dat zijn dus allemaal wederverkopers, toegang van wederverkopers tot Marstek support lijkt te verschillen.
Ik heb zelf alle adressen van de verkopers in google maps opgezocht en de locaties bekeken zodat ik ook wat google reviews kon vinden (ook van de zusterbedrijven op hetzelfde adres).
De Service die ik gekregen van Duravolt bestond uit het keurig reageren op mijn vragen via email en een duidelijke afspraak voor de levering.
Er zijn er volgens mij 2 wederverkopers waar je op locatie kan kijken via afspraak of inloopavond.

Installatie met regeling bij stroomuitval gaat via een box die nog niemand kan leveren, ik zou hier zelf nooit geld aan uitgeven.
Ik zou hoogstens een verlengnoer uitrollen naar het apparaat wat de meeste aandacht verdiend, in de zomer de koelkast, in de winter de CV want die verbruikt minder dan de warmtepomp. maar ik heb nog nooit een storing langer dan 2 uur meegemaakt in de 20 jaar dat ik hier woon.
Ik denk dat aansluiten op een vaste groep in de meterkast voor €500 zwaar overpriced is als de Accu vlak bij de meterkast staat, maar als ze ook nog 12 meter moeten graven naar de schuur is het natuurlijk anders, en natuurlijk ook anders als die Box erbij zit.

Grootste verschil tussen HW ,Sessie, Marstek is de prijs per kWh. Sessie zou ook nog interessant kunnen zijn maar toen ik de geluidsvideo hoorde dacht ik zelf dit wordt hem niet voor mij maar de Sessie is op dit moment het meest volwassen product met zo te zien prima support maar is geen stekker product en toch flink wat duurder.
De integratie in Home assistant hebben we nu met horten en stoten al voor elkaar dus dat vind ik ook geen nadeel.

Het grootste punt is dat de CT003 P1 meter er nog niet is en kennelijk ook wat later komt, maar echt zonnig is het ook niet dus dat geloof ik wel.
Als met al denk ik dat de Marstek/Duravolt de beste Prijs per kWh heeft van alle niet zelfbouw.

En ik denk dat het met een paar FW updates een prima product kan zijn.

Ik ben al een paar stappen verder BTW terugvragen maar dat is een lang proces maar is het eerste verdiend.
Je heb hiervoor een dynamisch contract nodig op dezelfde naam als je aankoop en een andere naam dan een eerdere btw teruggave dus denk hieraan als je gaat bestellen!
Naam veranderen bij zonneplan was zo gepiept en onder die naam de accu besteld.

MTVenus V156 + BMSV216 + CT003 V122 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

• Siert192
superduper1969 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:43:
[...]

Accu + inhoud doos is is overal hetzelfde, Duravolt heeft de naam ook aangepast naar "By Marstek"
De officiële site van MarstekEnergy in NL is deze en dus niet die andere.
Dat zijn dus allemaal wederverkopers, toegang van wederverkopers tot Marstek support lijkt te verschillen.
Ik heb zelf alle adressen van de verkopers in google maps opgezocht en de locaties bekeken zodat ik ook wat google reviews kon vinden (ook van de zusterbedrijven op hetzelfde adres).
De Service die ik gekregen van Duravolt bestond uit het keurig reageren op mijn vragen via email en een duidelijke afspraak voor de levering.
Er zijn er volgens mij 2 wederverkopers waar je op locatie kan kijken via afspraak of inloopavond.

Installatie met regeling bij stroomuitval gaat via een box die nog niemand kan leveren, ik zou hier zelf nooit geld aan uitgeven.
Ik zou hoogstens een verlengnoer uitrollen naar het apparaat wat de meeste aandacht verdiend, in de zomer de koelkast, in de winter de CV want die verbruikt minder dan de warmtepomp. maar ik heb nog nooit een storing langer dan 2 uur meegemaakt in de 20 jaar dat ik hier woon.
Ik denk dat aansluiten op een vaste groep in de meterkast voor €500 zwaar overpriced is als de Accu vlak bij de meterkast staat, maar als ze ook nog 12 meter moeten graven naar de schuur is het natuurlijk anders, en natuurlijk ook anders als die Box erbij zit.

Grootste verschil tussen HW ,Sessie, Marstek is de prijs per kWh. Sessie zou ook nog interessant kunnen zijn maar toen ik de geluidsvideo hoorde dacht ik zelf dit wordt hem niet voor mij maar de Sessie is op dit moment het meest volwassen product met zo te zien prima support maar is geen stekker product en toch flink wat duurder.
De integratie in Home assistant hebben we nu met horten en stoten al voor elkaar dus dat vind ik ook geen nadeel.

Het grootste punt is dat de CT003 P1 meter er nog niet is en kennelijk ook wat later komt, maar echt zonnig is het ook niet dus dat geloof ik wel.
Als met al denk ik dat de Marstek/Duravolt de beste Prijs per kWh heeft van alle niet zelfbouw.

En ik denk dat het met een paar FW updates een prima product kan zijn.

Ik ben al een paar stappen verder BTW terugvragen maar dat is een lang proces maar is het eerste verdiend.
Je heb hiervoor een dynamisch contract nodig op dezelfde naam als je aankoop en een andere naam dan een eerdere btw teruggave dus denk hieraan als je gaat bestellen!
Naam veranderen bij zonneplan was zo gepiept en onder die naam de accu besteld.
@Koniade: Dit is lezenswaard !!!
Dan weet je waarom je een Marstek moet kopen (maar wel nog even moet wachten op de Marstek P1 meter)
d:)b

• Peterhardenberg
PNARI schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:21:
[...]

. Ik weet niet wat de overeenkomst tussen HW en Marstek zijn maar een duidelijke overeenkomst zou voor mij bepalend zijn om al dan niet een meter van een "concullega" op te nemen in mijn besturingsssysteem.
HW heeft aangegeven in het HW accu forum dat er geen afspraken zijn gemaakt met Hame / Marstek.
Marstek maakt gebruik van de open API van de HW P1 meter. vanuit HW is er dus geen ondersteuning voor het koppelen van de HW P1 met Marstek.
Maar Hame/Marstek is een groot bedrijf ze zullen dus echt wel zelf met een goed werkende P1 meter komen.

Kunnen de Nederlandse verkopers hier op het Forum hier iets over zeggen?
@Stekkerbatterij @Smart-Charged

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
Peterhardenberg schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:28:
[...]

HW heeft aangegeven in het HW accu forum dat er geen afspraken zijn gemaakt met Hame / Marstek.
Marstek maakt gebruik van de open API van de HW P1 meter. vanuit HW is er dus geen ondersteuning voor het koppelen van de HW P1 met Marstek.
Maar Hame/Marstek is een groot bedrijf ze zullen dus echt wel zelf met een goed werkende P1 meter komen.

Verkeerd gekeken, Smart-Charged levert nog gewoon.

[ Voor 14% gewijzigd door superduper1969 op 24-01-2025 18:42 ]

MTVenus V156 + BMSV216 + CT003 V122 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

• Houtje01
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-03 18:41
[...]

@Peterhardenberg ik heb de p1 meter van marstek vandaag binnen gekregen. En met veel moeite hem werkend gekregen. Zou wel fijn zijn als er een goeie gebruiksaanwijzing bij zat. Draai nu nom voor ongeveer een 30 min. Lijkt er op dat het een beetje heen en weer gaat. 100 watt terugleveren en dan weer van het net nemen. We gaan de goeiekant op. Misschien nog wat fw updates verder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yaoxRWock_HUBfXBiMXB2ZiahE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uzc3ZVIDe9S2ORnP2oLcRqzr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJjdSWKRZf-shC71TLJkRSFeFAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KA6lbGWSY2Zcbvb8wPPyU3xZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o14Crf9RiktEZHcPAF_KJ5YaaWQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vj4CyTtKnXy8mrnbA6rKze0D.png?f=fotoalbum_large

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

• Stekkerbatterij
  • Laatst online: 27-01-2025

Stekkerbatterij

Bedrijfsaccount Stekkerbatterij
[...]

Ja hoor geloof mij dat ze daar echt heel druk bezig zijn. Wat heel belangrijk is goed en vooral goed geteste en uitgelegde feedback . Dit kunnen wij dan naar Marstek communiceren. Er is in iedergeval van onze kant een directe lijn dus dat gaat prima.

Verder moet je niet vergeten dat deze versie een eerste soort van bèta versie is met de koppelingen. Marstek wou deze nog niet vrijgegeven eigenlijk. Alleen wij hadden zoveel klanten die er om vroegen dat alle emailadressen hiervan doorgeven ook geen handige optie was. Dus hebben we vanmorgen gevraagd om hem toch voor iedereen live te zetten. Dit met de reden dat we nu juist hele goede feedback kunnen krijgen van de gebruikers. Hiermee kunnen ze dan weer aan de slag.

• Siert192
Gohf046 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:00:
[...]

Ja excuus, bedoel dan indd de APEX markt.

Twijfel nog altijd, blijf voorlopig nog even dit topic in de gaten houden :)
Als ik jou was, zou ik ook zeker de prijzen via de (weder)verkopers van de Marstek thuisaccu's in de gaten houden :+
(met -niet te vergeten- hun kortingcodes)

[ Voor 5% gewijzigd door Siert192 op 25-01-2025 11:09 ]

• energysaver
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-03 14:37
Op de website van de verkoper "slim geladen"

"Let op: Prijsverhoging per 1 februari 2025!
Profiteer nog snel van onze huidige tarieven! Bestel vóór 1 februari 2025 en bespaar bijna 20% op uw aankoop. Wacht niet te lang – dit is hét moment om te bestellen!"

Klopt dit of is dit een verkoopspraatje?

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-03 20:13

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

vtrke schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:43:
[...]

Niet laten leveren maar gaan afhalen of laten leveren in een postpunt net over de grens in Duitsland.
Bij welke verkoper kan je ze fysiek kopen dan? Volgens mij kan je batterijen niet in en postpunt laten leveren.

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 56TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V153 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

• Stekkerbatterij
  • Laatst online: 27-01-2025

Stekkerbatterij

Bedrijfsaccount Stekkerbatterij
energysaver schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:30:
Op de website van de verkoper "slim geladen"

"Let op: Prijsverhoging per 1 februari 2025!
Profiteer nog snel van onze huidige tarieven! Bestel vóór 1 februari 2025 en bespaar bijna 20% op uw aankoop. Wacht niet te lang – dit is hét moment om te bestellen!"

Klopt dit of is dit een verkoopspraatje?
Wel een vreemde actie. De prijzen zijn namelijk niet gestegen. Wij verkopen ze gewoon voor dezelfde prijs door hoor. Misschien een marketing stunt.

• vtrke
  • Laatst online: 31-03 23:54
JeffreyGorissen schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:37:
[...]

Bij welke verkoper kan je ze fysiek kopen dan? Volgens mij kan je batterijen niet in en postpunt laten leveren.
Email doet wonderen

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:40
Siert192 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:07:
[...]

Als ik jou was, zou ik ook zeker de prijzen via de (weder)verkopers van de Marstek thuisaccu's in de gaten houden :+
(met -niet te vergeten- hun kortingcodes)
Is er ergens een overzicht van de kortingscodes? (Zonder insta of facebook is het soms lastig, en de eerder genoemde codes hier lijken niet (meer) te werken..) Als je een werkende code hebt, please PM om het topic niet verder te vervuilen…

Ik zit erover te denken om ook eens te gaan spelen, debuggen en te optimaliseren. Niet als doel om geld te verdienen, maar gewoon omdat het kan.

• Siert192
Doggieman schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 01:40:
[...]

Dat zou dan niet slim zijn van ze. Want dan gaan ze heel wat potentiële klanten mislopen en ook de nodige systemen retour krijgen binnen de garantie termijn. Er is namelijk best wel concurrentie.
Er is nauwelijks concurrentie: logisch met zo'n kleine markt ...
Ik zou ook willen dat ze veel meer zouden concurreren met de energiemaffia in Nederland i.p.v. als (weder)verkopers met elkaar met deze thuisaccu's. Maar ik verkoop nix.

Weet alleen wel dat dit intern Nederland 2 * geneuzel 2x "€ 9,64" zowel voor stroom als voor gas kost?

De "norm" is een investering voor een particuliere thuisbatterij van € 5.000,= tot € 10.000,= bij die maffia ... Volgens mij kan je hen beter "van de pot afrukken" ...

[ Voor 19% gewijzigd door Septillion op 28-01-2025 07:52 ]

Maxwp schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:20:
[...]

als je officiele dealer voor nederland bent is het dan zo gek dat je ook de marstek.nl domein hebt?
lijkt me vrij logisch en normaal eigenlijk.
snap niet wat daar misleidende over is
en dat deze zonnepanelen "boer" de status heeft gekregen en dat dan netjes onder het merk domein in de markt zet ziet er wel veel professioneler uit eigenlijk
maar dat is mijn mening :)
Nou ik wel, als je de off. importeur bent van Marstek Nederland dan kan ik het begrijpen....
Je bent nu een van de 'vele' verkoper.

Maar goed ik heb me ook hierdoor vergist ;-) en dacht te bestellen bij de off. importeur.
Is het erg nee is het misleidend ja.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:18
SatScan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:37:
[...]

Nou ik wel, als je de off. importeur bent van Marstek Nederland dan kan ik het begrijpen....

Maar goed ik heb me ook hierdoor vergist ;-) en dacht te bestellen bij de off. importeur.
maar wie is nu dan de officiële importeur ? Dat kan ik nog steeds niet vinden.
Iemand hier ?

• limwand
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-03 09:05
SatScan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:37:
[...]

Dacht het in eerste instantie ook ja, wel daar besteld. Vanwege wat korting 😄 opzich levering netjes afgehandeld. Als i de communicatie over wanneer de p1 komt nul tot nu toe. (Heb hem niet nodig verder gelukkig)

Maar misleidend is t wel

• Koniade
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-02 10:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGuliPSlu06qDmIPj0i04J7OXtM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fo2ri8X852iLG8KMYO84i8mT.png?f=fotoalbum_large

Van Marstek ( verkoper) van de site

• Maxwp
er is zover ik kan zien geen nederlandse importeur of zo van de marstek er zijn gewoon vele die hem verkopen en hun hebben toevallig de domein naarm slim geregisyteerd maar zijn niets anders dan bijvoorbeeld smartcharge
duramotion daar in tegen lijkt de marstek white label in te kopen en te voorzien van een eigen sticker
het is dan duravolt made by marstek.
duramotion is dan volgens alles wel de importeur of verhandelaar van de duravolt voor nederland en dus ook je nederlands talige support etc, wat hun niet kunnnen oplossen gaan ze zelf dan met marstek overleggen.
opzich wel een betere optie lijkt me zo.
heb al een poging ondernomen met marstek.com te communiceren maar dan krijg je volgens mij een chinees in gebrekkig engels als antwoord.

• S2S
  • Laatst online: 08:05

S2S

Peterhardenberg schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:48:
[...]

Onderling afgesproken???? Heet dat geen kartelvorming?
Volgensmij niet hoor, dat heet niet onder de aangegeven verkoopprijs verkopen. Want zo benadeel je juist andere verkopers .Zo gaat dat al jaren. Tenzij aangegeven door de leverancier dan mag iedereen korting geven. Dat is nou eenmaal zo als je andermans product verkoopt. Om oneerlijke concurrentie te voorkomen .

[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 30-01-2025 13:00 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Peterhardenberg
S2S schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:58:
[...]

Volgensmij niet hoor, dat heet niet onder de aangegeven verkoopprijs verkopen. Want zo benadeel je juist andere verkopers .Zo gaat dat al jaren. Tenzij aangegeven door de leverancier dan mag iedereen korting geven. Dat is nou eenmaal zo als je andermans product verkoopt. Om oneerlijke concurrentie te voorkomen .
Dit is niet toegestaan.

Prijsafspraken tussen leveranciers en afnemers

Leveranciers en afnemers mogen afspraken maken over samenwerking zolang iedereen vrij kan ondernemen en concurreren. De leverancier mag bijvoorbeeld een adviesprijs meegeven, maar mag nooit bepalen wat de verkoopprijs is. De afnemer moet zijn eigen verkoopprijs kunnen bepalen. De leverancier mag de afnemer niet beïnvloeden om de adviesprijs op te volgen. Bijvoorbeeld door te dreigen met een leveringsstop. Ook minder directe beïnvloeding zoals het telkens sturen van berichten of vaak bellen over de adviesprijs mag niet.

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:13
S2S schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:58:
[...]

En dat mag dus niet als ik eerder genoemde link goed interpreteer.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• Siert192
Doggieman schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:05:
[...]

En dat mag dus niet als ik eerder genoemde link goed interpreteer.
Dus willen jullie de (weder)verkopers verplichten wel kortingen aan te bieden? Hahaha ... |:(
Dream on ... :z

[ Voor 3% gewijzigd door Siert192 op 30-01-2025 13:12 ]

• S2S

S2S

Siert192 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:08:
[...]

Dus willen jullie de (weder)verkopers verplichten wel kortingen aan te bieden? Hahaha ... |:(
Dream on ... :z
Ja want ze willen het goedkoopst ;)

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:13
Siert192 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:08:
[...]

Hoe kom je daar dan bij? Wie zegt dat dan? Er werdt gewoon een vraag gesteld. Niemand heeft het over verplichten.

Jij kan hoog en laag lullen, maar kartelvorming mag dus gewoon niet. Punt. Dat het wel gebeurt weet ik ook wel. Het verbaast me alleen dat het gewoon toegegeven wordt door betrokkenen.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• Siert192
Je bedoelt een Marstek Venus 5,12 kWh met een originele Marstek P1 meter?
Sinds wanneer heb je die via (weder)verkoper Smart-Charged al in huis?
*O*
Heb je bij Smart-Charged nagevraagd waarom en hoe je dit op 24 januari al hebt mogen ontvangen?
:?

[ Voor 15% gewijzigd door Siert192 op 31-01-2025 20:43 ]

• Houtje01
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-03 18:41
Siert192 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:39:
[...]

Je bedoelt een Marstek Venus 5,12 kWh met een originele Marstek P1 meter?
Sinds wanneer heb je die via (weder)verkoper Smart-Charged al in huis?
*O*
Heb je bij Smart-Charged nagevraagd waarom en hoe je dit op 24 januari al hebt mogen ontvangen?
:?
Ja @Siert192 lees mijn bericht waar je dit uit hebt. Ik heb er foto’s en alles van in dit topic geplaatst. Maar lezen de mensen alleen de laatse 5 berichten? Al zo vaak gezegd en uiteraard gevraagd aan @Smart-Charged ook met deze mensen aan de telefoon gezeten. En al die mededelingen en gesprekken gedeeld in dit topic. Maar zo langzaam aan begint dit een oeverloos topic te worden.

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

• Siert192
Houtje01 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:33:
[...]

Nee niet volgens mij. Ik heb steeds gezegd dat ik niet snap waarom ik hem wel heb en niemand anders hier. Maar blijkbaar wil jij het niet begrijpen. En ja ik heb er succes mee. Foto’s zeggen genoeg. En als je hem even wilt komen bekijken ben je welkom. Stuur me een pm. Blijkbaar ben je jaloers.😜
Dank, maar nee, ik wil alleen slechts Smart-Charged begrijpen ...
En jaloers? Nee, ook niet.
De laatste week van Juni 2025 wordt volgens afspraak tussen mijn (weder)verkoper en mijzelf mijn Marstek pas geleverd (inclusief gratis de Marstek P1 meter).
*O*

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-03 21:09
Siert192 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:39:
[...]

Dank, maar nee, ik wil alleen slechts Smart-Charged begrijpen ...
En jaloers? Nee, ook niet.
De laatste week van Juni 2025 wordt volgens afspraak tussen mijn (weder)verkoper en mijzelf mijn Marstek pas geleverd (inclusief gratis de Marstek P1 meter).
*O*
Echt juni pas?

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

• Losballos2005
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06-10-2025
Hello, Sorry for the bad experience! We would like to provide you with a replacement device, do you agree? If you agree, please proceed as follows: 1. please pack the device (as tightly as possible). 2. please make sure you meet the pallet requirements (i.e., the goods are neatly arranged on the pallet). And provide us with the size of the pallet and the appropriate pickup time so that we can arrange for the pickup by the logistics company. If you can\'t meet the pallet requirement, you can contact the logistics company to help. 3.please provide us with the following information: Order number, serial number, purchase channel, your address and phone number. If you want to send an attachment, please send it to our e-mail address (support@marstekenergy.com). Thank you for your cooperation. We look forward to your reply! Have a nice day! Yours sincerely, Julia

Please do not reply through this email.Thank you.

--
Dat is toch heerlijk zo'n reactie.
Ik ken Julia al een hele tijd dus vooruit. Ik zal in dit geval de verkoper een mailtje doen, die kent Julia ook hoop ik.

• Siert192
obed112 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:53:
Even een update, smart charged heeft 3 keer beloofd te leveren, heb op 24 december besteld, electien is hier geweest voor het stopcontact op een aparte groep, heb home assistant voorbereid met shelly emulator en alles , afgelopen zondag een e-mail ontvangen van smart charged waarin ze plechtig beloofden nu einde te gaan leveren aankomende zaterdag. Krijg nu net een e-mail van smart charged, het is opnieuw uitgesteld naar 15 februari.

Ik ben heel erg boos 😤 op smart charged en ik kap ermee!!!!

Batterij is bèta en leverancier is dat ook.

Succes met de ellende.
Het is niet netjes zo'n behandeling van een (weder)verkoper, maar deze krijgen ook vaak nog eens extra de bagger van de fabrikant over zich heen gestort ... ;(
Koniade schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:22:
[...]

In de app zelf klik je op linksboven de naam van je accu.
Probeer ff. Ik wist t ook niet.

Dat zie je dan de accu en de P1

Tik op P1 en kies juiste merk en type slimme meter.
Thanks! Wist ik ook niet (meer)...
Ondertussen werkt het nu naar behoren.

Ik hoop dat de Marstek verkopers een betere HL gaan ontwikkelen...

Maar goed het werkt nu dat is het voornaamste
Wordt eigenlijk tijd om een nieuwe topic te openen en alle waardevolle bevindingen is de eerste post te vermelden. Scheelt andere zoeken. @MOD

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+

• Peterhardenberg
Koniade schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:30:
Nu weer een nieuw probleem. Voor mij dan in

Tot nu toe ging het laden en ontladen op verder prima

Maar op dit moment krijg ik geen contact meer met de batterij.
Wifi en Bluetooth reageren niet. Uiteraard heb ik de app opnieuw gestart. Ik heb de wifi opnieuw gestart. Ik heb de accu zelf een tijdje uitgeschakeld. De app opnieuw geïnstalleerd. Een andere telefoon geprobeerd. Uiteraard ook naar beneden geswiped meerdere keren.

Misschien ben ik nog iets vergeten. Maar ik zou niet weten wat. Iemand een idee wat hier het probleem kan zijn en wat ik eraan kan doen?

Ik krijg op geen enkele manier verbinding. . De apps die open stonden stonden eigenlijk vast in de waarden die ze op dat moment of eerder al hadden geregistreerd en na het opnieuw installeren van de app blijven de waardes zoals batterijpercentage en zo gewoon zwart.

Iemand in het idee wat hier speelt of wat ik eraan kan doen?
Allemaal problemen,
Word toch tijd om je rechtsbijstand verzekering eens af te stoffen ipv van een tig aantal p1 meters aan te schaffen. en hopen dat het beter word.
Verkoper van dit product in gebreke stellen wegens het niet leveren van een goed werkend product, 14 dagen de tijd geven om het voor je op te lossen en anders de koop te ontbinden en dat ding terug sturen.

• metam
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:28
Sniper-JP schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:39:
Iemand nog iets gehoord van smart charged.?
gebeld, maar krijg steeds ander verhaal en belofte dat ik per mail op de hoogte wordt gehouden maar hoor vervolgens niks meer. gemaild maar ook daar geen reactie.

andere leverancier geprobeerd, off grid of zo iets (waar Ketel Klets door wordt onderhouden) dat is helemaal een raar bedrijf. werd nog net niet gevraagd of ik wel goed bij mijn hoofd was als ik zou bestellen bij hen.
Was duidelijk dat ze liever niet hebben dat je zaken met ze doet.

iemand nog een goed adres voor een marstek venus 5,12 kwh inclusief de P1 meter ?
Ik heb hem besteld op marstek.nl. Hij zou in januari al geleverd kunnen worden maar ik heb verzocht om hem pas te leveren als de P1 meter erbij zou zitten. Afgelopen weekend kreeg ik opnieuw het betaalverzoek en de mededeling dat hij deze week geleverd wordt. Meteen betaald en aangegeven dat ik de hele week thuis ben behalve de woensdag. Weer een nette mail terug dat hij donderdag geleverd wordt en daarna een track en trace mail van de bezorger ontvangen. Mijn keus viel op deze verkoper omdat de batterij destijds 100 euro goedkoper was.

Twee-onder-een-kapwoning, gasloos, verwarming dmv airco en IR panelen, Boiler 200 liter, Marstek 5,12 kWh V153, HWP1,

S2S schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:22:
[...]

Maakt niet uit, staat ook handelen bij Duramotion en in Marstek hun eigen afbeeldingen “trade”. (In het Engels: handel drijven ) Maar het zal allemaal wel.. begint zo langzamerhand op een slechte grap te lijken . Is gewoon mensen op het verkeerde been zetten met loze beloftes, hw p1 meter kan ook toegevoegd worden aan de lijst, eigen meters CT klemmen of p1 meters die niet werken .. modi die niet werken en geadviseerd wordt om manueel te gebruiken.. gaat zo langzamerhand nergens meer over. De lijst lijkt steeds langer te worden .
Man o man... elke dag dezelfde post schiet ook niet op. Laten we gewoon even afwachten de komende weken welke updates er komen qua software en firmware. Dat zou binnenkort zijn volgens sommige handelaren en is in de feedback geschreven. _/-\o_

Mocht je zolang niet willen wachten kun altijd een beroep doen op ontbinding van de aankoop volgens het consumentenrecht bij de verkoper.

Ik ben tot nu toe tevreden met de werking en de RTE van de Batt.

[ Voor 3% gewijzigd door SatScan op 20-02-2025 18:11 ]

• PNARI
  • Laatst online: 10:22
SatScan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:02:
[...]

Man o man... elke dag dezelfde post schiet ook niet op. Laten we gewoon even afwachten de komende weken welke updates er komen qua software en firmware. Dat zou binnenkort zijn volgens sommige handelaren en is in de feedback geschreven. _/-\o_

Mocht je zolang niet willen wachten kun altijd een beroep doen op ontbinding van de aankoop volgens het consumentenrecht bij de verkoper.

Ik ben tot nu toe tevreden met de werking en de RTE van de Batt.
Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. Als je op basis van info/documentatie van een aantal leveranciers een investering doet en die wordt niet waar gemaakt mag je best ontevreden zijn.Handelen op de onbalansmarkt is niet mogelijk zelfs niet met softwareverbeteringen. Ook enkel een dynamisch contract zonder zonnepanelen is met deze batterij niet rendabel. Niet iedereen kent de details van de electriciteitsmarkt/contracten, zelfs niet alle leveranciers van zonnepanelen, batterijen en EMS systemen . En dan laat ik de P&P praatjes nog even buiten beschouwing. Deze batterij is enkel interessant als je voldoende zonnestroom over hebt en je technisch onderlegd bent of iemand je daarbij kan helpen en dat gaat verder dan een kabeltje aansluiten in een E-kast.Ik ben tot nu toe ook tevreden als de batterij zo blijft werken en dat minstens voor 5 jaar. Maar ik hoor graag iedere andere visies.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

eymey schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:37:
* Wil je echter NOM gebruiken en moet de batterij dan gedurende de hele nacht ook het idle-verbruik van je huis afdekken a 100-200 watt, dan moet je waarschijnlijk gewoon jezelf heel goed afvragen of een Marstek Venus (of afgeleide) wel de juiste batterij voor je is.
Hoezo kom je tot deze conclusie/advies? Heb je voor mij werkelijke data van 2 weken of langer die dit onderbouwd?

Bij mij is de RTE boven verwachting en ja ook hier wordt geladen met 35w of hoger en hetzelfde geld voor
ontladen. De batt staat niet de hele tijd met 2500 te laden of te ontladen.

En nee, ik heb geen relatie met verkopers of marstek maar spreek vanuit mijn eigen situatie met eigen data.
_/-\o_

PS de data van de afgelopen 6 dagen gemeten met de HW EnergieSocket. Batt staat op ruim 15m van meterkast en in een onverwarmde berging van de veranda. 27,7Kw gedeeld 36,8Kw x 100 = 75,2% RTE
Maar goed om een beter beeld te krijgen wil tenminste nog 14 dgn data erbij hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door SatScan op 21-02-2025 16:58 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-03 11:17
SatScan schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:50:
[...]

Hoezo kom je tot deze conclusie/advies? Heb je voor mij werkelijke data van 2 weken of langer die dit onderbouwd?

Bij mij is de RTE boven verwachting en ja ook hier wordt geladen met 35w of hoger en hetzelfde geld voor

En nee, ik heb geen relatie met verkopers of marstek maar spreek vanuit mijn eigen situatie met eigen data.
_/-\o_

PS de data van de afgelopen 6 dagen gemeten met de HW EnergieSocket. Batt staat op ruim 15m van meterkast en in een onverwarmde berging van de veranda. 27,7Kw gedeeld 36,8Kw x 100 = 75,2% RTE
Maar goed om een beter beeld te krijgen wil tenminste nog 14 dgn data erbij hebben.
Dit heb ik uit de review van Ketelklets begrepen. Die heeft het over behoorlijk lage RTE's (tot wel onder 50%) als je vooral veel rond 100-200W of lager aan het laden en ontladen bent.

Nou zou het mogelijk bij mij ook nog wel los kunnen lopen omdat in het voorjaar en in de zomermaanden het laden gemiddeld ook wel met 2500W zal gaan en het ontladen deels zal beginnen wanneer we flink aan het koken zijn (en de vaatwasser zou dan ook weer direct na het eten aan kunnen, in plaats van in de nacht zoals nu )

Ik vind ~1700 euro overigens net iets te duur om het zelf te gaan ondervinden ;)

Heb jij concrete RTE data uit jouw eigen ervaring om in te zien? In de usecase waar laden en ontladen met name bestaat uit lage vermogens.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 21-02-2025 17:08 ]

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• PNARI
SatScan schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:50:
[...]

_/-\o_

Ik heb op 5 weken een RTE van 73 % in auto mode waarbij ontladen op 2500W staat.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

• Maxwp
kdhoe schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:08:
[...]

Het is niet echt zoomen bij mij. Het lijkt eerder op een soort van coil whine. Komt wel meer voor bij elektronica zoals omvormers. Is helemaal niet onveilig. Gewoon irritant.
sorry maar eerst deed die dit niet.
daarnaast grote omvormers ( deze niet ) doen dat wel eens als ze vol vermogen bezig zijn of juist heel laag belast.
maar deze zit ook nog eens in een geheel afgesloten kast de enige plek waar wat geluid ontsnapt is via de backup stekker
je hoort de fan eigenlijk alleen als hij vol draait.
en nu hoor je ineens deze brom bij lage belasting of als hij vol is.
als iedereen dit heeft en zo heb je hem gekocht en de verkoper zegt dat dit normaal is da nis het nog OK
maar zo heb ik hem niet gekocht en na een update doet hij dit ineens

dan lees ik inmiddels hierboven dat de ene er wel last van heeft de andere weer niet? dan is er een grote update nu ( eindelijk zou het allemaal voor iedereen een gaan werken? .. nee ) en ik lees dat sommige ineens het geheel niet meer werkt.
lijkt wel of er verschillende varianten op de markt zijn gebracht met allemaal net andere hardware of zo.

begin toch serieus nu wel het vertrouwen te verliezen in marstek

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:52
Maxwp schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:55:
[...]

sorry maar eerst deed die dit niet.
daarnaast grote omvormers ( deze niet ) doen dat wel eens als ze vol vermogen bezig zijn of juist heel laag belast.
maar deze zit ook nog eens in een geheel afgesloten kast de enige plek waar wat geluid ontsnapt is via de backup stekker
je hoort de fan eigenlijk alleen als hij vol draait.
en nu hoor je ineens deze brom bij lage belasting of als hij vol is.
als iedereen dit heeft en zo heb je hem gekocht en de verkoper zegt dat dit normaal is da nis het nog OK
maar zo heb ik hem niet gekocht en na een update doet hij dit ineens

dan lees ik inmiddels hierboven dat de ene er wel last van heeft de andere weer niet? dan is er een grote update nu ( eindelijk zou het allemaal voor iedereen een gaan werken? .. nee ) en ik lees dat sommige ineens het geheel niet meer werkt.
lijkt wel of er verschillende varianten op de markt zijn gebracht met allemaal net andere hardware of zo.

begin toch serieus nu wel het vertrouwen te verliezen in marstek
Gewoon navragen bij Marstek als je je zorgen maakt.

Ja er zijn verschillende varianten op de markt. Ik heb nog de allereerste versie. Waarbij de stroomkabel onder de backup stekker zit. Is anders bij de nieuwe. Mijn communicatie module versie is nog van 072024. Ik zie bij anderen 092024 staan etc.

Bij mij werkt alles nu stabiel. Ik heb de gegevens van de batterij in HA via modbus. Ik hoef er voor de rest niet meer naar om te kijken. Ik ben tevreden.

Ik denk dat het voor anderen die nog issues hebben het ook wel in orde komt na enkele software updates.

• PNARI
hermlek schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:41:
[...]

Mis begrepen dacht dat u een keuring ter plaatse bedoelde omdat je zei iedere batterij.
Ja misschien niet helemaal duidelijk geweest , om in de lijst te komen moet de batterij een typegoedkeuring krijgen van Synergrid. Komt toch wel wat bij kijken bij zo´n typegoedkeuring en het is helemaal niet bekend of Marstek daar mee bezig is want ze verwezen me naar de verkopers en die zeggen dat Marstek ermee bezig is😕

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37
Vandaag een topdag geweest om eens flink te testen met het handmatig bedienen van de MT en morgen even bij de verkoper langs om een MT P1 meter op te halen. Op de HW P1 geen enkele respons en waardes tot nu toe, en ik hoop dat ik tijdelijk met de MT P1 het handmatig bedienen achterwege kan laten, we zullen zien.

Deze zonnige dag ook maar gebruikt om de gehele meterkast door te lopen. In 2021 is er een installateur bezig geweest voor het plaatsen van een laadpaal en een nieuwe meterkast. Die had echter verzuimd om alles netjes te noteren waardoor het nu dus echt tijd werd om alles na te lopen en te kijken welke automaat waar hoort en welke groep op welke aardlekschakelaar zit aangesloten.

Een helse klus, maar met een verrassende ontdekking. Op onze zolder bleek een aparte groep te zitten waar voorheen vanuit de (nieuw)bouw een warmtepompboiler (Stiebel Eltron LWA 252) op had gestaan.

Na een vervelende lekkage (bijna 300 liter water uit het vat gelopen) hebben we die een aantal jaar geleden laten verwijderen. Dat wordt dus de nieuwe plek voor de MT en dan gaat ook gelijk de max. ontlaadcapaciteit naar 2500W zodra de "self consumption" mode 100% werkt en de waardes uit de P1 op 3-fasen zichtbaar worden. Nu dus nog steeds handmatig instellen voor laden en ontladen.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Avenger 2.0
  • Laatst online: 12:29
PNARI schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:04:
[...]

Ja misschien niet helemaal duidelijk geweest , om in de lijst te komen moet de batterij een typegoedkeuring krijgen van Synergrid. Komt toch wel wat bij kijken bij zo´n typegoedkeuring en het is helemaal niet bekend of Marstek daar mee bezig is want ze verwezen me naar de verkopers en die zeggen dat Marstek ermee bezig is😕
Heb mijn Marstek gepreordered via Belgisch bedrijf dat levering en 'installatie' komt doen. Volgens hun zijn ze bezig met de certificering en zal deze erdoor geraken. Ze hadden er al 250 in stock liggen, dus denk wel dat dit in orde komt uiteindelijk...

Iemand die weet of de Marstek een verwarmingselement heeft om te kunnen laden onder 0°?
Specs spreken wel van -20°C tot +60°C voor operating temperture range. Maar kan er geen bevestiging van vinden nergens dat hij kan laden onder de 0°C...

[ Voor 15% gewijzigd door Avenger 2.0 op 04-03-2025 08:08 ]

• macedpo
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik ben nu al een paar weken dit forum (topic) aan het volgen omdat ik ook van plan ben om een Marstek Venus E te bestellen. Al een paar keer bijna met de vinger op de "betaalknop" gedrukt maar het toch nog niet gedaan omdat ik hier heel veel verschillende ervaringen lees... slechte en goede.
Bij de ene werkt het met accu versie 147 bij de andere werkt het dan niet. Bij de ene werkt het met versie 148 bij de andere dan weer niet. Dan werkt het bij de ene met de HW P1 bij de andere met de CT003. Dan heeft die CT003 ook nog verschillende FW versie's. Dan dat gedoe met een account aanmaken bij de US server om dan verder te lezen dat men daarna terug moet schakelen naar de EU server. Dan werkt het bij sommige alleen met een Shelly... kortom ik krijg er een punthoofd van.
Kan iemand eens een korte en bondige samenvatting maken welke nu de best werkende combinatie is voor een leek zoals ik (en wss vele andere die discreet meelezen). Dit lijkt mij absoluut geen "plug & play" installatie zoals vele verkopers op hun website vermelden. Als de verkoop maar loopt...
Alvast bedankt !
PS: hier een éénfasige aansluiting.

BE 2 x MT 5.12 kWh V156 CT003 V122 Landis & Gyr E360 1P BMS 216

• Peterhardenberg
macedpo schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:08:
Ik ben nu al een paar weken dit forum (topic) aan het volgen omdat ik ook van plan ben om een Marstek Venus E te bestellen. Al een paar keer bijna met de vinger op de "betaalknop" gedrukt maar het toch nog niet gedaan omdat ik hier heel veel verschillende ervaringen lees... slechte en goede.
Bij de ene werkt het met accu versie 147 bij de andere werkt het dan niet. Bij de ene werkt het met versie 148 bij de andere dan weer niet. Dan werkt het bij de ene met de HW P1 bij de andere met de CT003. Dan heeft die CT003 ook nog verschillende FW versie's. Dan dat gedoe met een account aanmaken bij de US server om dan verder te lezen dat men daarna terug moet schakelen naar de EU server. Dan werkt het bij sommige alleen met een Shelly... kortom ik krijg er een punthoofd van.
Kan iemand eens een korte en bondige samenvatting maken welke nu de best werkende combinatie is voor een leek zoals ik (en wss vele andere die discreet meelezen). Dit lijkt mij absoluut geen "plug & play" installatie zoals vele verkopers op hun website vermelden. Als de verkoop maar loopt...
Alvast bedankt !
Heel verstandig om je eerst goed in te lezen voordat je tot aankoop overgaat.
Jammer genoeg is er geen setting te noemen die voor iedereen werkt. Wat bij de één werkt lukt niet bij de ander. Gewoon mee blijven lezen totdat je zelf iets ziet dat bij iedereen met de zelfde situatie als jou werkt.

• S2S

S2S

Alvast bedankt !
Zo kijk ik er ook tegenaan. Ik kan je geen eenduidig antwoord geven, ik ging ook voor plug and play (is het op dit moment niet, hadden ze beter moeten communiceren, dat dit een beta product is. )

Maar er is een goede mogelijkheid dat de home wizard p1 meter wel een goed resultaat geeft. En anders de ondersteunde Shelly’s. Wat voor slimmemeter heb je?

Alvast bedankt !
De belangrijkste zaken zijn;

- een goed wifi netwerk.
- is het een energiemeter een 1sec meter of niet.
- bij niet dan kan het mogelijk minder werken met de CT003 van Marstek, je zou dan een Shelly kunnen overwegen als blijkt dat het minder goed werkt.
- bij een1 sec meter werkt het prima.

Advies is verder de TS goed doornemen en de pinned berichten.
Wat wij hier doen is, al werkt het prima... gaan we toch weer andere dingen proberen, dus laat je niet afschrikken door alle geslaagde en minder geslaagde testen...

Ik zou bij aankoop contact opnemen bij wie je gaat bestellen en jou situatie uitleggen (welke energiemeter, waar je batt gaat plaatsen etc) en dan vragen of het werkt. Bij bevestigend antwoord dit vastleggen in een mail en die laten bevestigen voor dat je op de betaalknop drukt.

Tot nu toe gaan de ontwikkelingen heel snel en is de respons op vragen snel en doeltreffend!
Welcome to the club

Alvast bedankt !
Mijn advies : investeer in een shelly, werkt bijzonder goed en zorgt voor veel gemoedsrust ;)

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

• Hometek
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13:12
Alvast bedankt !
Laatste versies firmware werken bij mij goed voor NOM.
Venus E V148, CT003 V109 (V107 werkte ook goed bij mij)

Grootste probleem zijn volgens mij de digitale meters. Oudere meters geven meer problemen dan nieuwere.
Ander probleem is dat de gebruikersinterface van de app niet erg intuitief werkt, de een zal dat sneller onder de knie krijgen dan de ander. Ik heb de indruk dat de meesten de apparaten pas na 2 of 3 pogingen goed ingesteld krijgen.

Als je een recente digitale meter hebt (ESMR5) is het vooral een kwestie van de app leren gebruiken, de rest is in mij beleving behoorlijk plug-and-play.

2x Venus E (Gen1) V153.215, HW P1, Lilygo+HA

• DePrutser
  • Laatst online: 02-03 11:09

DePrutser

Ondertitel staat onderaan.

stil schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:43:
Ik krijg nu uiteindelijk het aanbod dat ze hem komen ophalen. Ik moet hem dan wel goed inpakken en vastzetten op een pallet. Maar geen datum wanneer ze komen, geen enkele toezegging over de tijdsprocedure etc. gezien de ervaring tot nu toe maakt me dit miet blij. Zou graag PM ontvangen van andere en hoe jullie ervaring is.

Wat ik zelf ook raar vind is dat ik koop bij een nederlandse leverancier. Naar mijn weten dan bij hun moet aankloppen, maar zij simpelweg zeggen dat dit niet zo is en Marstek het verder afhandeld? Zijn er hier ook tweakers met goede juridische kennis?
Verkoper moet wettelijke garantie geven. Waarschijnlijk wordt het afgehandeld door fabrikant. https://www.consuwijzer.n...jke%20verplichting%20niet.

Het is friet!

A3-D schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:37:
[...]

Zou erg fijn zijn als je aangeeft waar je dit prachtige aanbod vandaan hebt. Mogelijk dat anderen daar dan ook zouden kunnen bestellen?
Dat heeft hij al gedaan..
Actie is er niet meer.

Nu voor 1725 thuis te krijgen bij dezelfde verkoper.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37
Ronald.42 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:41:
[...]

Dat heeft hij al gedaan..
Actie is er niet meer.

Nu voor 1725 thuis te krijgen bij dezelfde verkoper.
Excuses, het topic gaat ook zo hard en dan mis je wel eens wat…. 😬

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• guidoootje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09-2025
DSSW schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:36:
[...]

Wat is de status nu? Heb je hem terug aan de praat gekregen?
Nee helaas niet. Inmiddels de verkoper op de mail gehad die contact met Marstek gaat opnemen en Marstek op de mail met de vraag of ik bereid ben om zelf een restore uit te voeren via de RS485 poort.

Verder nog niks nieuws maar wel dat de batterij anders vervangen moet worden :-(

• DePrutser
  • Laatst online: 02-03 11:09

DePrutser

Ondertitel staat onderaan.

guidoootje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:09:
[...]

Nee helaas niet. Inmiddels de verkoper op de mail gehad die contact met Marstek gaat opnemen en Marstek op de mail met de vraag of ik bereid ben om zelf een restore uit te voeren via de RS485 poort.

Verder nog niks nieuws maar wel dat de batterij anders vervangen moet worden :-(
Ik krijg nu ook de 149 aangeboden in de app maar durf het dus niet aan.
Andere mensen met een vlekkeloze flash van 149?

Het is friet!

• Maxwp
[...]

Ow interessant via se modbus een firmware update doen ?

• Jovani
  • Laatst online: 31-03 18:54
[...]

Kan er iemand hier een correct werkende RS485 naar USB stick opgeven, aub?

Is dit zoiets? Of iemand beter voorstel?

https://www.amazon.com.be...smid=A3U321I9X7C9XA&gQT=0

• pixelping
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 31-03 19:06
Maxwp schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 01:56:
[...]

Dit hoort duramotion voor je op te lossen. Hebben hun geen in lager staan?
Ja dat wilde ik en Duravolt/Duramotion ook. Maar Marstek gaf aan de garantie alleen via de klant af te willen handelen. Bijzonder om de horen dat het via andere verkopers wel kan. Duravolt/Duramotion blijft wel ondersteunen en is ook niet blij met de communicatie en de afhandeling tot nu toe. Maarja zolang er niets gebeurd heb ik er weinig aan. Als ik weer een nuttige update heb zal ik deze weer delen.

• Maxwp
pixelping schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:15:
[...]

Ja dat wilde ik en Duravolt/Duramotion ook. Maar Marstek gaf aan de garantie alleen via de klant af te willen handelen. Bijzonder om de horen dat het via andere verkopers wel kan. Duravolt/Duramotion blijft wel ondersteunen en is ook niet blij met de communicatie en de afhandeling tot nu toe. Maarja zolang er niets gebeurd heb ik er weinig aan. Als ik weer een nuttige update heb zal ik deze weer delen.
Beetje onzin
Als andere dat wel. En duramotion verkoopt het als duravolt dus eigenljkk heb je niks met marstekbte maken
Vraag me af of ze zich niet terug trekken?

• S2S

S2S

Maxwp schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:12:
[...]

Die is al aangekondigd op een beurs . Had ik dacht ik al hier gepost
Denk dat 1400 wel de echte ondergrens is voor een venus e 5.12 in de aanbieding
Ik verwacht dat de inkoopprijs tussen de 800 en 1100 euro ligt. Iedereen wil geld verdienen met deze hype. Aan ons verkopen voor tussen de 1250 - 1300 zou moeten kunnen voor zulke goede beta-testers 🤣 en helpdesk, wat besparen die een geld 😊

normaal wil je als verkoper 40% - 50% marge hebben , je ziet dit soms zakken tot 20% maar dat is vaak wel de ondergrens . De rekeningen moeten nog wel betaald kunnen worden.

Ondernemen is niet altijd bakken met geld binnen halen . En met dit Chinese product is de marge wat slechter in te schatten . Al komt letterlijk alles uit China, gisteren is er een Scandinavische Accu producent kopje onder gegaan , dus we zijn nu nog iets meer afhankelijker geworden van China en z’n accu’s . Als prijs vraag en aanbod is, verwacht ik zelfs dat Marsteks duurder worden.

10 kWh 2 Marsteks zou hier ideaal zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door S2S op 13-03-2025 08:21 ]

• Maxwp
S2S schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:56:
[...]

Ik verwacht dat de inkoopprijs tussen de 800 en 1100 euro ligt. Iedereen wil geld verdienen met deze hype. Aan ons verkopen voor tussen de 1250 - 1300 zou moeten kunnen voor zulke goede beta-testers 🤣 en helpdesk, wat besparen die een geld 😊

normaal wil je als verkoper 40% - 50% marge hebben , je ziet dit soms zakken tot 20% maar dat is vaak wel de ondergrens . De rekeningen moeten nog wel betaald kunnen worden.

Ondernemen is niet altijd bakken met geld binnen halen . En met dit Chinese product is de marge wat slechter in te schatten . Al komt letterlijk alles uit China, gisteren is er een Scandinavische Accu producent kopje onder gegaan , dus we zijn nu nog iets meer afhankelijker geworden van China en z’n accu’s . Als prijs vraag en aanbod is, verwacht ik zelfs dat Marsteks duurder worden.

10 kWh 2 Marsteks zou hier ideaal zijn.
als je uit gaat van 1000 euro plus btw en import p lithium accu's ( is 25% ) en nog je 20% winst zit je al op 1750
Dus meer dan 100 euro korting zou daar niet kunnen
Dat vind ik te weinig om nu een keuze te maken

1400 dan wil ik het overwegen maar zo laag verwacht ik niet dat het gaat lukken

En ja eigenlijk zou er een tweakers kortings actie moeten komen want we besparen hun een hoop geld aan helpdesk en zijn eigenljkk beta testers.

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025

d3x

idd is een actie van die site voor 24h op reactie van de groepsaankoop. account is net aangemaakt.

ik begrijp de reactie wel van andere leveranciers, op zich is het goed voor de markt, alleen jammer voor al die andere aankopen al die we gedaan hebben, toont maar weer eens aan hoeveel marge er op is en hoe wij als consument steeds de dupe zijn.

Idem voor al die leveranciers van andere batterijen met omvormers en hybride met of zonder EMS met keuring, de woekerwinsten zijn enorm. Ze staan op alle beurzen, met grote hoeveelheid verkopers die alle vormen aannemen van verkoop zonder kennis met praatjes in alle windrichtingen. Ik heb 2 beurzen afgegaan en een twintigtal gesproken met technische details, onvoorstelbaar. Mijn analyse was, ik ga voor stekker batterij :)

[ Voor 26% gewijzigd door d3x op 25-03-2025 11:36 ]

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025

d3x

Thijsmans schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:31:
Toevallig vandaag dit topic weer eens gecheckt en voor de verandering precies op tijd voor een leuke aanbieding :) De Excel/spreadsheet begrijp ik niet helemaal, maar ik heb er volgens mij twee stuks 5,12kWh bijgezet.

Tussenstand op 153 besteld *O*
nou, dat zou dan willen zeggen dat onze marge binnen is en dus ook onze orders. O-) O-) O-) O-) O-) O-)

En ter info, er zijn wel al wat BE bestellingen in de lijst, maar officieel mogen we die dingen niet hebben en bij levering van deze weten we ook nog steeds niet of het ding wel in de lijst zal staan, maar ik heb al met verkopers gesproken die vermelde dat ze met de BE goedkeuring bezig zijn voor de MT dus zal wel goedkomen.

[ Voor 25% gewijzigd door d3x op 25-03-2025 11:33 ]

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase

• PNARI
d3x schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:32:
[...]

nou, dat zou dan willen zeggen dat onze marge binnen is en dus ook onze orders. O-) O-) O-) O-) O-) O-)

En ter info, er zijn wel al wat BE bestellingen in de lijst, maar officieel mogen we die dingen niet hebben en bij levering van deze weten we ook nog steeds niet of het ding wel in de lijst zal staan, maar ik heb al met verkopers gesproken die vermelde dat ze met de BE goedkeuring bezig zijn voor de MT dus zal wel goedkomen.
Is maar de vraag hoe/aan wie en onder welke voorwaarden die goedkeuring zal worden gegegeven.

• BattWeter
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-04-2025
Maxwp schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:07:
[...]

en die certificering? die blijken maar zelf opgemaakte documenten te zijn met weinig waarde of wat wilde je daarmee aantonen
Ik antwoordde met die documenten op de vraag van Tweakers of die certifiering er was - ik geef daar wat Marstek mij als antwoord heeft gegeven - de rest mag je zelf beoordelen (ik kan niet zomaar zeggen dat dat zelf gemaakte of fake documenten zijn van Marstek... die certifiëringinstelling en document-formaat heb ik al bij andere invertor verkopers gezien... dus ik denk zelf wel dat er wel iets officieels is, maar of dat allemaal wel de juiste certifiëring voor NL of BE is... daarvoor vertrouw ik op de lokale overheden waarvan ik nog geen antwoord heb gezien

2 x Mitsubishi PHEV (LFP 12 & 13,8KW) | Type2 charging | WP14.4K O-W | 2 x SMA 5kW 3f | 4 x Marstek Venus 5.12KWh V149 – 2 x ShellyPro3EM |

• BattWeter
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-04-2025
vanpeers schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:43:
[...]

Als ik het goed begrijp, als het ni betaald wordt door de leverancier (zoals meestal met buitenlandse leveranciers,van eender welke batterij of toestel) dan zou je dit gewoon zelf moeten aangeven en betalen.

Dus net zoals met andere bestellingen uit het buitenland die niet aangesloten zijn, zelf aangeven. Dus zeker niet vergeten hé, net zoals die 0% btw in DE
O-)
De "aanvaardingsplicht" is wetgeving voor verkopers en producenten - die verantwoordelijkheid kan nooit doorgeschoven worden naar de consument (dus je kan als consument die "corrigeren";
het probleem is (1) dat als de verplichtingen die BEBAT/stichtingORG kan vervullen voor alle professionele actoren niet wordt geregeld door 1 actor, dat die dan naast inbreuk op milieuwetgeving eigenlijk ook aan concurrentievervalsing doet (hij verlaagt de prijs - in dit geval met zeker 200 EUR die de andere spelers wel als kost hebben omdat ze volgens de regels spelen...)
En (2) als je later als consument je batterij afdankt, heb je meer moeite om een partij te strikken die de batterij wil neutraliseren en verwerken (voor die 2,5 EUR aan lithium in een Marstek gaan ze het niet doen...) - en als je die batterij wil dumpen in de natuur, dan wordt je wel heel wat straffer vervolgd dan dat je een broodrooster zou dumpen...

2 x Mitsubishi PHEV (LFP 12 & 13,8KW) | Type2 charging | WP14.4K O-W | 2 x SMA 5kW 3f | 4 x Marstek Venus 5.12KWh V149 – 2 x ShellyPro3EM |

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03 15:23
BattWeter schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:10:
[...]

Ik ben geneigd je te volgen... en als ik mee ben met de groep hier, heeft nog niemand alle juiste certificaten van Marstek (omvormer & batterij) gezien? Hoe kan dit? Duravolt/Duramotion zit toch mee in deze groep...
Ik zie op hun site (helemaal onderaan): https://duravolt.nl/#is-de-duravolt-2
Is de Duravolt geschikt voor gebruik in Duitsland en België?
Ja, de Duravolt voldoet aan Europese normen en heeft de vereiste certificaten voor meerdere landen
.

Mogen wij de pbulieke documenten hiervoor dan via de site raadplegen aub?

Ik heb ook eens nagekeken bij een Belgische verdeler waarvan de CEO reeds in de pers kwam omdat hij naar de Raad van State wou gaan (en terecht) na de recente reactie van Fluvius op de nieuwe plug&play regels: https://stekkerbatterij.innovoltus.be/
... maar ook daar veel info maar niets officieels...
Ik heb echt het idee dat de verkopers de wetgeving niet zo nauw nemen en onwaarheden verkopen. Ik heb gisteren 2 verkopers aangeschreven met de vraag hoe het zit de verplichte homologatie in België (en waar ik nu perfect het toestel kan kopen met verzending naar België, wat nochtans momenteel verboden is). Dit waren de antwoorden:

Verkoper 1 die op hun site wel zegt dat het in België gebruikt mag worden.
Het product voldoet inderdaad aan de Europese eisen.
De homologatie dient te gebeuren door de fabrikant en vanaf 17 april moet alles zichtbaar worden.
Het klopt inderdaad dat het toestel van tevoren niet gebruikt mag worden.
U kunt dit proces in de gaten houden en wanneer het zover is hebben wij een uitgebreide voorraad voor u.
Het product is dan binnen 2 a 3 werkdagen bij u aan huis.
Verkoper 2
Hij is al goedgekeurd en zal spoedig op de lijst komen te staan.

• MarkBark
  • Registratie: Oktober 2017
clubeddie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:08:
[...]

Hoe laat heb je je bestelling gedaan? Ik had hem zelf ook 'besteld', volgens mij ergens rond 10.00 uur, maar kon hem niet betalen omdat mijn daglimiet nog niet aangepast. (Eigen fout, had ik de dag voorafgaand al in moeten stellen). Maar vervolgens stond de bestelling netjes in afwachting van betaling. Echter de verkoop van de batterijen ging dusdanig snel dat mijn daglimiet te laat was. Toen ik hem in de middag alsnog wilde betalen hadden ze de order geannuleerd. En terecht, want ik heb geen geldige betaling gedaan en voor mij 10 anderen in de wacht.

Ik vermoed dat ze gewoon tegen het einde van de aantal beschikbare kortingscodes alle nog te betalen orders hebben verwijderd.

Zal vast een telefoonnummer op de site staan, dus ik zou ze gewoon bellen als ik jou was. Maar ik vrees dat het lastig wordt voor je. Want er is geen overeenkomst omdat er niet betaald is.
Gebeld heb ik, maar het verzoek van hen was om een e-mail te sturen (waarop nog geen reactie is ontvangen).

In dit geval zijn de Algemene Voorwaarden van Duravolt van belang (staan op hun website).

Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Het aanbod wordt gevormd doordat het product online wordt aangeboden. Doordat de klant het bestelproces doorloopt, aanvaardt deze het aanbod en komt de overeenkomst tot stand. Het betalen van de koopsom is overigens geen vereiste voor de totstandkoming van de overeenkomst (bron: link).

Op het moment waarop je de bestelling hebt geplaatst is dus al een overeenkomst tot stand gekomen. Als je inlogt bij Duravolt.nl dan zul je ook zien dat je een bestelling (met een bestelnummer hebt). Zo ver, zo goed.

Een dergelijke overeenkomst kent wederkerige verbintenissen. Jij verbindt je tot betaling en de verkoper verbindt zich tot levering. Wanneer één van de contractspartijen nog niet heeft voldaan aan zijn verbintenis dan kan deze worden gesommeerd om alsnog na te komen.

Ten aanzien van betaling staat in de Algemene Voorwaarden dat dit uiterlijk dient plaats te vinden bij (af)levering, zo ver is het nu nog niet. In de Algemene Voorwaarden zie ik geen grondslag staan voor Duravolt om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden (annuleren) omdat ze jou niet (meer) in de gelegenheid willen stellen om te voldoen aan je betalingsplicht.

[ Voor 3% gewijzigd door MarkBark op 27-03-2025 11:42 ]

Pagina: 1 2 3 4

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.