Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victormdj
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:40
Thanks, goed te weten. Ik heb namelijk de 360 graden camera niet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj_mckay
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-09 08:21
Weet iemand of de projectie vanuit de spiegel met "Explorer" uit te zetten is?
Of zijn er dopjes te krijgen om in de spiegel te stoppen?
Ik vind het een beetje een kinderachtige functie en wil t niet afplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:41

Rzaan

Altijd zoekende

Is dit topic ook bedoeld voor de Explorer PHEV?

Side note: Onbegrijpelijk dat een merk een naam van een bestaande range zomaar overneemt voor een heel nieuwe, veel modernere range.
Alsof de mooie namen op waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheStan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 02:09
Inmiddels een goede 12.000 KM gereden hier en weinig tot klagen. Het is een super fijne auto, rijdt erg lekker. Zoals vele andere schreven, ik zou graag nog wel ontwikkelingen zien op het gebied van de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:29
Rzaan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:04:
Is dit topic ook bedoeld voor de Explorer PHEV?
Laten we dat maar niet doen, het zijn twee echt verschillende auto's (terwijl de Explorer EV en Capri EV dezelfde basis hebben en zeker qua software 99% overeen lijken te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk.J4nss3n
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-10 12:02
bluebug schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:34:
Nou, vandaag weer contact gehad met Van Mossel ivm de afspraak voor morgen om de communicatiemodule te vervangen... Je raadt het nooit, maar "een onderdeel" is plots op de backorder gekomen (m.a.w. ze hebben niet op tijd besteld), dus nu is het weer een maand wachten, als ze het dan wel voor elkaar krijgen...

De Explorer rijdt echt wel fijn, durf ik na zo'n 6000 km wel te stellen. Maar als ik vooraf had geweten dat ik bijna een half jaar met een moderne auto zonder app en met een regelmatig haperende climatisering (obv ingestelde vertrektijden) zou zitten, had ik echt wat anders gekozen. En dan is het vastzitten aan Van Mossel eigenlijk nog een trap na.
Waarom zit je aan van Mossel vast? Wanneer het onder de garantie valt kun je naar elke Ford dealer gaan. Wanneer de auto geleased is kun je ook naar andere Dealers. Die sturen de rekening gewoon naar van Mossel. (Nu weet ik niet of dat met private lease ook het geval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiemaster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-10 07:50
martinvdm schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:12:
Ik heb Auto Lock aan staan, maar met regelmaat sluit de auto zich niet af bij het weggelopen. Ik kan er niet echt op vertrouwen. Meer mensen last van?
Ik merk dat het soms niet werkt als de sleutel tegen je telefoon aan zit of metalen pasjeshouder. Als de sleutel gewoon los in mn zak zit, nooit problemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cruisix
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:44
M4rk.J4nss3n schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:02:
[...]

Had de auto eigenlijk zonder trekhaak willen rijden, maar die keus was er op moment niet. Bestellen zonder is op moment helaas niet een optie door de tijdelijke import stop van Ford Nederland.
Grappig. Ik bestelde op 28/02 een Capri met alles er op en aan (wou ook de trekhaak) maar als ik alles wilde hebben (met uitzondering van de bagagenet houders) dan moest ik het maar doen zonder trekhaak.

Was inderdaad ook uit de voorraad ivm de productie/import stop.

Afijn ze gaan er eentje onder zetten waarbij ik verzocht heb om deze te laten plaatsen: https://www.ford-accessoi...l=electriccapri&year=2024

Het zal niet lang meer duren voor ik het zeker weet aangezien de auto alleen nog op transport moet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RPGP
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 11:20
Kreeg vandaag een melding dat er OTA updates klaar staan, eerste keer dat ik zo'n melding had.
Per update staat er alleen wat generieke info zoals "kleine functieverbeteringen en foutoplossingen" niks major.
Voordat ik op OK druk eerst eens kijken of ik de release notes van deze update kan vinden.

Deze info op mijn scherm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAk1Q2KAh3ucfw0ir3iU2gvXQ_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hiyn9Vu2oPADdIhL3OlXvMD5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:04
Zoals beloofd zou ik mijn ervaringen van de eerste 4500 km in de Capri nog delen.

Voor de zomer van 2024 begon de zoektocht naar een nieuwe lease auto. Op dat moment reed ik een Tesla model 3 LR. Een prima auto, 440pk is best leuk bij het stoplicht en de software integratie in de auto was top. Maar met inmiddels 3 kids was de achterbank wel echt krap, en de bagageruimte is verrassend groot maar slecht toegankelijk. Eisen voor een nieuwe auto waren dan ook:
- Ruime achterbank
- Toegankelijk bagageruimte (minimaal 500l),
- Bereik van 550km +
- Snelladen van minimaal 125kwh mits de curve goed vlak was
- CarPlay geïntegreerd
- Niet een auto die je op iedere straathoek ziet

Komende van een model 3 heb ik uiteraard in een Y proefgereden. Een prima auto maar het voelde en meer van hetzelfde en de acties van meneer Musk vond ik voor de zomer al niet helemaal in lijn met mijn wereldbeeld. Vanuit het adagium stemmen met de portemonnee werd dat m dus niet. Hetzelfde gold voor alle Chinese auto’s. Een id7 viel helaas buiten het budget en andere stations waren er niet met mijn eisen en onder de 50k. De Koreaanse modellen (ioniq 5 en ev6) vond ik de bagageruimte wat krap. De Enyaq vond ik wel aardig maar zou aankomend jaar vernieuwd worden en om dan 5 jaar in een dan al paar jaar oude auto te rijden sprak mij niet zo aan. ID4 was wat saai. Toen de Explorer op de markt kwam vond ik dat een interessante auto en heb met een pre productie model een rondje gereden. Mooie auto om te zien, maar helaas was de bagageruimte wat te klein. En toen werd van de zomer de Capri gepresenteerd. En eigenlijk wist ik niet zo goed wat ik ervan moest vinden. Uiterlijk verschilde enorm op de foto’s. De reacties op internet gingen vooral over de naam en als dertiger heb ik geen actieve herinneringen aan Capri’s dus dat boeide mij niet. Toevallig zag ik die zomer een blauwe Capri rijden en die bleef in mijn hoofd zitten. Toch wel een unieke auto en voldeed eigenlijk wel aan het wensenlijstje. Na lang wikken en wegen de knoop doorgehad en de auto blind besteld. Eerlijk = eerlijk bij een lease durf ik dat wat makkelijker dan privé. Het werd de standaard uitvoering, met grote batterij, blue my mind kleur en active driver pakket met trekhaak. Geen premium gekozen omdat ik graag maximale range wilde en de binnenlampjes mij niet zo veel boeien. De warmtepomp heb ik over getwijfeld maar bij een optie vroeg ik mij af hoe goed het dan geïntegreerd is in het basis concept van de auto. daarom er vanaf gezien.

Twee dagen voor kerst werd de auto geleverd. De aflevering zelf door Ford Broekhuis in Zeist was een aanfluiting. Onder het mom van vogelpoep op de auto moest ik even wachten totdat de auto klaar was. Kan gebeuren zou je denken, maar even rondlopend zag ik tot mijn verbazing de auto op de brug staan. Na uiteindelijk meer dan een uur wachten kwam het hoge woord eruit: we krijgen de trekhaak niet gemonteerd. Of ik dat een probleem vond? Nee want met kerst had ik geen trekhaak nodig. Na nog een uur wachten kwamen ze weer langs: het lukt ons niet om de trekhaak te demonteren… Uiteindelijk met een vervangende Capri naar huis gegaan en de volgende dag werd mijn auto gebracht. Vogelpoep is er volgens mij nooit op geweest en de trekhaak werd pas nadat ik heb gebeld vorige week gemonteerd. Geen aanrader dus broekhuis Zeist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nwt5nm--ObTXb5aljaMUGSudtV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZDVNozPmplUpv1L26W5uVnu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5f7kOo-VbMRjBIXrUGsBRSWd9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JImXt5D5dwzvLUZjVeC6JucT.jpg?f=fotoalbum_large

Dan de auto: die bevalt eigenlijk erg goed na meer dan 4500km. Ik rijd voor mijn werk 2x per maand naar Groningen (zo’n 180km enkele reis) en dat gaat soepel. Veel minder phantom brakes dan de Tesla. En het verbruik is bij 0c, 105-110kmh op de teller is zo’n 19kwh ( > 400km bereik) En dat vind ik wel netjes. Bij 10-15c zakt het verbruik al richting 16,5-17 kWh (richting de 500). Warmere dagen vielen nog niet samen met een lange rit. Dus dat komt nog, maar dan moet meer dan 500km bereik zeker mogelijk zijn. Snelladen slechts 2x kort gedaan om eind bestemming te halen. Aankomende mei staat een rit naar Italië op de planning. Dan kan ik er wat meer over zeggen. Wat ik verder waardeer:
- De ruimte binnenin is echt fijn. Fietsen van de kinderen passen met de achterbank plat er zo in.
- De draaicirkel is kort, en dat is handiger dan dat je denkt (vraag maar een Tesla rijders die dat niet hebben..
- Apple CarPlay werkt prima, mag wat sneller reageren maar whatsapp voor lezen, teams integratie is echt fijn
- De auto rijdt gewoon lekker, niet zo’n kart gevoel als de model 3. Maar voelt gewoon goed (niet te sportief en niet te comfortabel).

Minpunten zijn er natuurlijk ook:
- De auto vergrendeld niet altijd goed als je wegloopt
-Scherm had wat sneller gemogen, met name voice vanuit Apple CarPlay duurt lang
- Wifi verbinding naar het huis is slecht
- Geen frunk (handig voor je laadkabels op vakantie)
- Vanuit de kinderen: geen games op het scherm :X

Tot nu toe erg tevreden over de auto en stiekem vind ik het ook wel leuk dat je de Capri nog niet zoveel ziet. Regelmatig mensen op de snelweg die even kijken wat er nu weer rijdt. Vragen: let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexerox
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23-09 11:19
Thx voor de info! Ik twijfel toch ook nog over de Capri als volgende lease. Onlangs testrit mee gedaan maar niet gehaald overtuigd van de software tijdens de korte rit. Ik had het gevoel dat er niet optimaal gebruik gemaakt werd van het grote scherm. Functionaliteit leek ook heel beperkt. Hoe bevalt je het infotainment, buiten het soms traag reageren dat je reeds vermelde?
jaguarxj16 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:59:
Zoals beloofd zou ik mijn ervaringen van de eerste 4500 km in de Capri nog delen.

Voor de zomer van 2024 begon de zoektocht naar een nieuwe lease auto. Op dat moment reed ik een Tesla model 3 LR. Een prima auto, 440pk is best leuk bij het stoplicht en de software integratie in de auto was top. Maar met inmiddels 3 kids was de achterbank wel echt krap, en de bagageruimte is verrassend groot maar slecht toegankelijk. Eisen voor een nieuwe auto waren dan ook:
- Ruime achterbank
- Toegankelijk bagageruimte (minimaal 500l),
- Bereik van 550km +
- Snelladen van minimaal 125kwh mits de curve goed vlak was
- CarPlay geïntegreerd
- Niet een auto die je op iedere straathoek ziet

Komende van een model 3 heb ik uiteraard in een Y proefgereden. Een prima auto maar het voelde en meer van hetzelfde en de acties van meneer Musk vond ik voor de zomer al niet helemaal in lijn met mijn wereldbeeld. Vanuit het adagium stemmen met de portemonnee werd dat m dus niet. Hetzelfde gold voor alle Chinese auto’s. Een id7 viel helaas buiten het budget en andere stations waren er niet met mijn eisen en onder de 50k. De Koreaanse modellen (ioniq 5 en ev6) vond ik de bagageruimte wat krap. De Enyaq vond ik wel aardig maar zou aankomend jaar vernieuwd worden en om dan 5 jaar in een dan al paar jaar oude auto te rijden sprak mij niet zo aan. ID4 was wat saai. Toen de Explorer op de markt kwam vond ik dat een interessante auto en heb met een pre productie model een rondje gereden. Mooie auto om te zien, maar helaas was de bagageruimte wat te klein. En toen werd van de zomer de Capri gepresenteerd. En eigenlijk wist ik niet zo goed wat ik ervan moest vinden. Uiterlijk verschilde enorm op de foto’s. De reacties op internet gingen vooral over de naam en als dertiger heb ik geen actieve herinneringen aan Capri’s dus dat boeide mij niet. Toevallig zag ik die zomer een blauwe Capri rijden en die bleef in mijn hoofd zitten. Toch wel een unieke auto en voldeed eigenlijk wel aan het wensenlijstje. Na lang wikken en wegen de knoop doorgehad en de auto blind besteld. Eerlijk = eerlijk bij een lease durf ik dat wat makkelijker dan privé. Het werd de standaard uitvoering, met grote batterij, blue my mind kleur en active driver pakket met trekhaak. Geen premium gekozen omdat ik graag maximale range wilde en de binnenlampjes mij niet zo veel boeien. De warmtepomp heb ik over getwijfeld maar bij een optie vroeg ik mij af hoe goed het dan geïntegreerd is in het basis concept van de auto. daarom er vanaf gezien.

Twee dagen voor kerst werd de auto geleverd. De aflevering zelf door Ford Broekhuis in Zeist was een aanfluiting. Onder het mom van vogelpoep op de auto moest ik even wachten totdat de auto klaar was. Kan gebeuren zou je denken, maar even rondlopend zag ik tot mijn verbazing de auto op de brug staan. Na uiteindelijk meer dan een uur wachten kwam het hoge woord eruit: we krijgen de trekhaak niet gemonteerd. Of ik dat een probleem vond? Nee want met kerst had ik geen trekhaak nodig. Na nog een uur wachten kwamen ze weer langs: het lukt ons niet om de trekhaak te demonteren… Uiteindelijk met een vervangende Capri naar huis gegaan en de volgende dag werd mijn auto gebracht. Vogelpoep is er volgens mij nooit op geweest en de trekhaak werd pas nadat ik heb gebeld vorige week gemonteerd. Geen aanrader dus broekhuis Zeist.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan de auto: die bevalt eigenlijk erg goed na meer dan 4500km. Ik rijd voor mijn werk 2x per maand naar Groningen (zo’n 180km enkele reis) en dat gaat soepel. Veel minder phantom brakes dan de Tesla. En het verbruik is bij 0c, 105-110kmh op de teller is zo’n 19kwh ( > 400km bereik) En dat vind ik wel netjes. Bij 10-15c zakt het verbruik al richting 16,5-17 kWh (richting de 500). Warmere dagen vielen nog niet samen met een lange rit. Dus dat komt nog, maar dan moet meer dan 500km bereik zeker mogelijk zijn. Snelladen slechts 2x kort gedaan om eind bestemming te halen. Aankomende mei staat een rit naar Italië op de planning. Dan kan ik er wat meer over zeggen. Wat ik verder waardeer:
- De ruimte binnenin is echt fijn. Fietsen van de kinderen passen met de achterbank plat er zo in.
- De draaicirkel is kort, en dat is handiger dan dat je denkt (vraag maar een Tesla rijders die dat niet hebben..
- Apple CarPlay werkt prima, mag wat sneller reageren maar whatsapp voor lezen, teams integratie is echt fijn
- De auto rijdt gewoon lekker, niet zo’n kart gevoel als de model 3. Maar voelt gewoon goed (niet te sportief en niet te comfortabel).

Minpunten zijn er natuurlijk ook:
- De auto vergrendeld niet altijd goed als je wegloopt
-Scherm had wat sneller gemogen, met name voice vanuit Apple CarPlay duurt lang
- Wifi verbinding naar het huis is slecht
- Geen frunk (handig voor je laadkabels op vakantie)
- Vanuit de kinderen: geen games op het scherm :X

Tot nu toe erg tevreden over de auto en stiekem vind ik het ook wel leuk dat je de Capri nog niet zoveel ziet. Regelmatig mensen op de snelweg die even kijken wat er nu weer rijdt. Vragen: let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruisix
jaguarxj16 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:59:

Niet zozeer een vraag maar meer een constatering dat de meeste van ons hier die al een Capri hebben of zoals ik net besteld hebben voor de Blue my Mind kleur gekozen hebben ;) (is ook wel de mooiste kleur)

En meer voor de grap is het voor mij nu de tweede keer achtereen dat ik een nieuwe auto koop en prompt op de huidige auto een terugroep actie krijgt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:04
@Cruisix eens dat het de mooiste kleur is, alhoewel ik de gele nog wel een keer live zou willen zien. Wanneer komt je Capri?
Thexerox schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:39:
Thx voor de info! Ik twijfel toch ook nog over de Capri als volgende lease. Onlangs testrit mee gedaan maar niet gehaald overtuigd van de software tijdens de korte rit. Ik had het gevoel dat er niet optimaal gebruik gemaakt werd van het grote scherm. Functionaliteit leek ook heel beperkt. Hoe bevalt je het infotainment, buiten het soms traag reageren dat je reeds vermelde?

[...]
Vind er eigenlijk wel goed overnagedacht. CarPlay is groot in beeld terwijl de onderste ruimte altijd de temperatuur en homeknop zichtbaar blijven. Geen gesleep door de menu’s. Idem voor de snelkoppelingen boven in, makkelijk om even bepaalde waarschuwingen uit te zetten bij lange ritten….
Op de radio na gebruik ik de rest van de menu’s niet zoveel. Verbruik is bijv. op het kleine schermpje bij het stuur te zijn

Is er iets wat je specifiek wil weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruisix
@jaguarxj16 Ik hoop stiekem volgende week al. Hij is immers al in het land en sinds de dag van bestellen (28/02) kon het 2-6 weken duren voor transport. Blijkbaar kunnen ze dat niet zelf afroepen of iets dergelijks.

Geel was toevallig de kleur die in de showroom stond en hoewel met kunstlicht zeer fraai icm pianolak rondom kon ik in ieder geval niet inschatten hoe het zou uitpakken in de felle zon terwijl de blauwe met het zwarte, zoals je op je eigen auto wel ziet en op je foto er mooi diep uitspringt.

Als 'ie op de oprit staat geef ik ook wel een kort verslag af!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweebel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 22:27
tweebel schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:26:
[...]

Mijn Explorer laadt sinds begin februari nog maar met max 3.3 Kw. Soms ook hetzelfde fenomeen met -0,1 Kw laadsnelheid, loopt dan meestal op naar max 3,3 Kw. Resets hielpen niet, onderzoek deze week liet zien dat de SOBDM vervangen moet worden. Helaas is het onderdeel "niet leverbaar". Maar ze verwachten het binnen "enkele weken" wel te ontvangen. Snelladen gaat wel.

Ze gaven ook aan dit probleem niet te kennen. Heb gevraagd of ze bij Volkswagen geen module kunnen bestellen. Dat zou niet kunnen omdat er andere software op zit. Ik vind het allemaal een beetje een slap verhaal, overleg met leasemaatschappij loopt om druk erop te houden.
Update rond laadprobleem: module vandaag vervangen en auto lijkt weer normaal te laden. Nog niet volle snelheid gezien, staat ook ander voertuig aan de laadpaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweebel
In het "lange ritten in Europa" topic, heb ik mijn ervaring gedeeld met de Explorer als wintersport-auto. Zie alhier tweebel in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa" voor wie geinteresseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiberHD
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-10 21:11
Ik heb gelukkig nergens problemen mee maar kwam dit in de ford app tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZdTg6olFzud0Oz5SxsjneWBlS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8P3JegPlSMTnywUKT2VWf3hF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouton
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-09 19:43
RPGP schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:57:
Kreeg vandaag een melding dat er OTA updates klaar staan, eerste keer dat ik zo'n melding had.
Per update staat er alleen wat generieke info zoals "kleine functieverbeteringen en foutoplossingen" niks major.
Voordat ik op OK druk eerst eens kijken of ik de release notes van deze update kan vinden.

Deze info op mijn scherm
[Afbeelding]
Al iets gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mouton
Handig om te weten, de set voor reparatie van een lekke band zit voorin. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gl7YtFRnLNc222nLRTOma3d5Utc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wz1WafngTLYJMknTJ9EJzAfX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPGP
nope, geen release notes kunnen vinden, inmiddels de updates wel geinstalleerd, alles lijkt gewoon hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTie1988
  • Laatst online: 29-09 15:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auFoSqt5xa2oXmG5pzi3iOFWVhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suyaPgUvSzDoFQ0RPHM6vPrY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu sinds 11 februari mijn Ford Explorer. Ik zou de zilveren lijsten aan de voor- en achterzijde graag ook nog in het zwart laten uitvoeren maar ze zeggen dat het oppervlak te ruw is om te wrappen. Toch zou het zwart wrappen van de lijsten de auto echt afmaken.

Ik ben er ook achter gekomen dat de banden voor een grotere diameter hebben dan de banden achter, het verschil is nihil maar toch valt het op. (235/45 voor en 255/40 achter), ik had liever gezien dat ze achter 255/45 hadden toegepast zodat de achterband juist net iets grotere diameter heeft. Enige verschil is dat bij 100km/u het verschil 3km/u zou zijn als de snelheid wordt gemeten op de achteras (dit weet ik niet).

Ander ding wat mij opviel is dat de wielen (ook de originele) op de achteras toch wat ver naar binnen staan tov de wielkast, voor de looks zouden ze wat meer naar buiten mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk.J4nss3n
MTie1988 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:36:

Ik ben er ook achter gekomen dat de banden voor een grotere diameter hebben dan de banden achter, het verschil is nihil maar toch valt het op. (235/45 voor en 255/40 achter), ik had liever gezien dat ze achter 255/45 hadden toegepast zodat de achterband juist net iets grotere diameter heeft. Enige verschil is dat bij 100km/u het verschil 3km/u zou zijn als de snelheid wordt gemeten op de achteras (dit weet ik niet).

Ander ding wat mij opviel is dat de wielen (ook de originele) op de achteras toch wat ver naar binnen staan tov de wielkast, voor de looks zouden ze wat meer naar buiten mogen.
Het verschil in banden viel mij ook op tijdens de proefrit bij het rondje om de auto lopen. Althans bij de Capri die hebben ook andere maten voor en achter. Geen idee waarvoor het is. Ook nergens kunnen vinden op internet nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGP
M4rk.J4nss3n schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:41:
[...]
Het verschil in banden viel mij ook op tijdens de proefrit bij het rondje om de auto lopen. Althans bij de Capri die hebben ook andere maten voor en achter. Geen idee waarvoor het is. Ook nergens kunnen vinden op internet nog.
Verschil in bandenmaten zie je op meer EV's met grote wielen zoals Volvo EX40, ID4, Elroq. Ook de velgen achter zijn dan vaak 1 inch breder dan de voorvelg, ET-waarde ( hoeveel het wiel tov van de as naar buiten staat ) kan ook ietsje anders zijn, Omtrek van de banden is wel nagenoeg gelijk, dat wordt bereikt door de bijbehorende hoogtematen, bijv voor /50 en achter /45 bij 20 inch.
Verschil in omtrek mag niet te groot zijn en de fabriekanten zorgen dat de km teller altijd wat te hoog aangeeft als extra safety marge voor te hard rijden.

Het hoge koppel van EV's heeft brede banden nodig, zeker bij een grote motor op de achterwielen krijgt de achterkant veel koppel te verwerken, om dat goed op de weg te krijgen zie je bijna altijd 255 brede banden, voor heb je minder koppel en daar zie je dus de 235 'ers.
Die wat smallere banden voor geeft ook betere rijeigenschappen, stuurt net wat beter, daarom die keuze van de fabrikant.

Bij 20/21 Inch wielen hebben de Explorer en Capri standaard deze maten:
https://www.ford-accessoi...lectricexplorer&year=2024
235/50 R20 8J ET 45 Voor
255/45 R20 9J ET 35 Achter

235/45 R21 8.5 ET 40 Voor
255/40 R21 9J ET 35 Achter

Hier nog een tooltje om de omtrek van verschillende bandenmaten te vergelijken
https://www.desprint.nl/omrekentabel

[ Voor 7% gewijzigd door RPGP op 24-03-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkademic
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-07 00:24
vandaag de updates die klaarstonden uitgevoerd op mijn Ford Explorer, nadien wilt hij niet meer laden aan de Smappee laadpaal thuis. Behoorlijk frustrerend 8)7
KiberHD schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 06:50:
Ik heb gelukkig nergens problemen mee maar kwam dit in de ford app tegen.
[Afbeelding]
Ik las hierboven iets over terugroepactie 25BO5. Is bij mij ook zichtbaar, maar heet 'campagnenr. 25BO5'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlMCsbkOddKU3tn7NwfZVbE7vtI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGqS6prWCuqC8BKhbpElKvF6.jpg?f=fotoalbum_large

Nog mensen met laadproblemen en eventuele tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweebel
M4rk.J4nss3n schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:41:
[...]

Asl aanvulling op RPGP: Verschil in breedte voor-achter is standaard bij vrijwel alle varianten van het MEB-platform met deze aandrijflijn (286 PK) of met de vorige (204 PK). Alleen de ID3 en de Cupra Born doen het met ietsje minder.

De 170 PK versies hebben voor en achter vaker dezelfde maat bij MEB, maar met de Explorer is dat misschien anders?

Edit: Ik zie dat Skoda op de 204 PK Elroq achter ook 235 legt ipv 255. Op de 286 PK wel weer 255.
Die 286 PK heeft ook zo belachelijk veel koppel dat je ook echt wel 255 wil op de achterwielen.

[ Voor 17% gewijzigd door tweebel op 25-03-2025 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTie1988
  • Laatst online: 29-09 15:49
tweebel schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:48:
[...]

Asl aanvulling op RPGP: Verschil in breedte voor-achter is standaard bij vrijwel alle varianten van het MEB-platform met deze aandrijflijn (286 PK) of met de vorige (204 PK). Alleen de ID3 en de Cupra Born doen het met ietsje minder.

De 170 PK versies hebben voor en achter vaker dezelfde maat bij MEB, maar met de Explorer is dat misschien anders?

Edit: Ik zie dat Skoda op de 204 PK Elroq achter ook 235 legt ipv 255. Op de 286 PK wel weer 255.
Die 286 PK heeft ook zo belachelijk veel koppel dat je ook echt wel 255 wil op de achterwielen.
Uiteraard is de breedte achter qua looks natuurlijk geen enkel probleem, ik stoor me alleen aan het feit dat je daadwerkelijk ziet (ook al scheelt het maar 7mm in diameter) dat de achter velg+band combinatie een kleinere diameter heeft dan aan de voorzijde (uitgaande van 21 inch), ik zou liever zien dat Ford achter 255/45 gemonteerd zou hebben zodat achter juist groter is qua diameter van de velg+band combinatie. Uiteraard nu weinig aan te doen behalve dan wat geld neerleggen voor een andere maat band op de acheras en rekening houden dat de auto wat harder gaat dan voorheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RPGP
Terugroepactie# 25B05
Beschrijving:
Explorer capri bev - on-board charger sobdm software update

Ik heb deze melding nu ook in de Ford app voor m'n Explorer AWD 79kWh accu en bouwdatum 18SEP24.
Ionity snellaadsessie werkte prima gisteren, na de OTA software update nog niet op m'n favoriete openbare laadpaal AC geladen
Eens kijken wat de vervolgstappen worden.

EDiT: Wat detail info gevonden

A Customer Satisfaction Program (CSP) is in place for partially discharged 12V batteries.
--------------------------------------------------------------------
25B05 Battery Electric Vehicles (BEV) Explorer/Capri Models Module Software Update
SUMMARY
A potential software issue has been identified in a small number of Explorer/Capri battery electric vehicles (BEVs) that causes the 12V battery to no longer charge. When this issue occurs, a 12V battery charge indicator light will illuminate in the instrument cluster. Continuing to use the vehicle with this issue may result in a gradual failure of electrical functions with additional warnings. The vehicle may be unable to shift into D or reverse, and eventually the electric motor will shut down, while the hazard warning lights remain active. Dealers must update the software of the State of Battery Monitoring (SOBDM) control module to the latest version.

[ Voor 56% gewijzigd door RPGP op 25-03-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakramer
  • Laatst online: 25-03 12:44
Bij mij werkt de keyless entry ook heel regelmatig niet. Bij beide sleutels niet. Heb nog niet kunnen ontdekken waardoor dat komt. Ben al bij de dealer geweest, maar die zeggen geen problemen te ondervinden (hebben de auto 2 dagen in de garage gehad). Ze hebben voor de zekerheid de batterijen vervangen, maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceman314
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-09 21:52
funkademic schreef op maandag 24 maart 2025 @ 23:16:
vandaag de updates die klaarstonden uitgevoerd op mijn Ford Explorer, nadien wilt hij niet meer laden aan de Smappee laadpaal thuis. Behoorlijk frustrerend 8)7

[...]

Ik las hierboven iets over terugroepactie 25BO5. Is bij mij ook zichtbaar, maar heet 'campagnenr. 25BO5'

Ik heb geen probleem om de auto op te laden, ook na de installatie van de update (die was automatisch uitgevoerd, omdat ik de automatische updates heb geactiveerd - ik wist dat een update was geïnstalleerd alleen omdat ik dit forum lees en ik heb dus gecheckt :) )

ik heb een afspraak gemakt voor de terugroepactie gemaakt op eind april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
dakramer schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:34:
Bij mij werkt de keyless entry ook heel regelmatig niet. Bij beide sleutels niet. Heb nog niet kunnen ontdekken waardoor dat komt. Ben al bij de dealer geweest, maar die zeggen geen problemen te ondervinden (hebben de auto 2 dagen in de garage gehad). Ze hebben voor de zekerheid de batterijen vervangen, maar dat heeft niet geholpen.
Van wat ik gelezen hebt werkt bij de meesten hier de entry wel goed, maar de exit niet. Voor mij is dat ook het geval, en moet je altijd kijken of ie wel op slot gaat (de spiegels inklappen). Als je moet stoppen, kijken, evt stukje verder lopen en dan weer hetzelfde, is het vaak niet zo snel (maar niet zo handig) om hem met de sleutel op slot te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hightechsoul
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 09:47
Mijn grootste ergernis van de Ford Explorer opgelost. De Grill laten wrappen in Satijn zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gb0qkd_OLHds9-8eJA6McpIRMVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Nx7e3NYMTYGDVRAebpNXoYU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2003
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:10
Ik rij inmiddels bijna 3 maanden naar tevredenheid in mijn Ford Explorer. Inmiddels is door de dealer ook de trekhaak gemonteerd. Afgelopen week voor het eerst met aanhanger gereden. Dan blijkt mijn elektrische achterklep niet meer te werken. Dit is een beveiliging volgens de dealer en ik kan begrijpen dat de toets in het portier en de afstandsbediening uitgeschakeld worden. Als ik de achterklep echter met de hand (en dus bewust) ontgrendel dan had ik verwacht dat de klep vervolgens automatisch omhoog zou gaan. Ik moet hem echter volledig met de hand bedienen (en met behoorlijk wat kracht). Dit lijkt mij niet goed voor het elektrische systeem.

Zijn er hier meer mensen met een achteraf gemonteerde trekhaak? Hoe werkt jullie achterklep als er iets gemonteerd/aangesloten is op de trekhaak?
En wat zijn de ervaringen van mensen met een af-fabriek gemonteerde trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebug
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:08
Hightechsoul schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:12:
Mijn grootste ergernis van de Ford Explorer opgelost. De Grill laten wrappen in Satijn zwart

[Afbeelding]
Wow, dat ziet er strak uit! Mag ik vragen wat zoiets ongeveer kost?
Officieel mag mijn auto van de leasemaatschappij niet gewrapped worden, maar dit is wel heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victormdj
Erik2003 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:20:
Ik rij inmiddels bijna 3 maanden naar tevredenheid in mijn Ford Explorer. Inmiddels is door de dealer ook de trekhaak gemonteerd. Afgelopen week voor het eerst met aanhanger gereden. Dan blijkt mijn elektrische achterklep niet meer te werken. Dit is een beveiliging volgens de dealer en ik kan begrijpen dat de toets in het portier en de afstandsbediening uitgeschakeld worden. Als ik de achterklep echter met de hand (en dus bewust) ontgrendel dan had ik verwacht dat de klep vervolgens automatisch omhoog zou gaan. Ik moet hem echter volledig met de hand bedienen (en met behoorlijk wat kracht). Dit lijkt mij niet goed voor het elektrische systeem.

Zijn er hier meer mensen met een achteraf gemonteerde trekhaak? Hoe werkt jullie achterklep als er iets gemonteerd/aangesloten is op de trekhaak?
Lijkt me inderdaad niet goed voor het systeem als je kracht moet zetten. Ik heb geen elektrische achterklep en die gaat heel gemakkelijk en soepel met de hand open en dicht. Ik zou dit echt aangeven bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hightechsoul
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 09:47
bluebug schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:52:
[...]

Wow, dat ziet er strak uit! Mag ik vragen wat zoiets ongeveer kost?
Officieel mag mijn auto van de leasemaatschappij niet gewrapped worden, maar dit is wel heel mooi.
Je kan uit gaan van 150 euro. Ik mag mijn auto ook niet wrappen van de LM.
Echter is wrappen een groot begrip. De gehele auto of alleen een strook.

Bij mijn vorige EV had ik de grill mijn Ioniq gewrapped. Had ik zelfs laten zitten bij het inleveren van de auto, nooit iets meer van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51
vorige week maandag bericht gehad dat mijn auto bij de dealer staat. rittenregistratie is ook ingebouwd (weet waar hij staat dus :)). Ik zit al drie dagen bij de telefoon om het belletje van de dealer af te wachten... (zal wel iets met op kenteken zetten zijn) Geen idee hoe lang dat nog kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkademic
Erik2003 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:20:

Ik heb hier ook wat over zitten nadenken. Vond het eerst lastig. Anderzijds kan ik me voorstellen dat wanneer er niet een aanhangwagen aangepikt wordt maar een fietsendrager gemonteerd is, zo'n blokkering wel wenselijk is. Je hebt de knop op de sleutel waar je per ongeluk op kan duwen, maar evengoed kindjes die met hun voet onder de achterkant komen en daardoor de koffer zouden kunnen laten opengaan.

De klep wordt alleen maar geblokkeerd wanneer de stekker van de aanhangwagen ingeplugd is. Ik hang sinds ik dat weet de aanhangwagen aan mijn Explorer, maar laat de stekker uitgeplugd tot wanneer ik vertrek zodat ik de koffer nog makkelijk kan gebruiken om allerhande spullen in- en uit te laden. Wel nadien de stekker niet vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkademic
RPGP schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:12:
Terugroepactie# 25B05
Beschrijving:

Ik heb deze melding nu ook in de Ford app voor m'n Explorer AWD 79kWh accu en bouwdatum 18SEP24.
Ionity snellaadsessie werkte prima gisteren, na de OTA software update nog niet op m'n favoriete openbare laadpaal AC geladen

A Customer Satisfaction Program (CSP) is in place for partially discharged 12V batteries.
25B05 Battery Electric Vehicles (BEV) Explorer/Capri Models Module Software Update
SUMMARY
A potential software issue has been identified in a small number of Explorer/Capri battery electric vehicles (BEVs) that causes the 12V battery to no longer charge. When this issue occurs, a 12V battery charge indicator light will illuminate in the instrument cluster. Continuing to use the vehicle with this issue may result in a gradual failure of electrical functions with additional warnings. The vehicle may be unable to shift into D or reverse, and eventually the electric motor will shut down, while the hazard warning lights remain active. Dealers must update the software of the State of Battery Monitoring (SOBDM) control module to the latest version.
bedankt voor de verduidelijking ! _/-\o_
heb mijn dealer gebeld en ga de update nu maandag laten uitvoeren. Inderdaad zoals je zegt: het is blijkbaar geen OTA-update maar eentje die de dealer enkel zelf kan doen. Ik heb voorlopig geen last meer bij het laden en ook geen problemen met de 12V-batterij. Maar ik vind het toch maar logisch dat alle updates in orde zijn zodat ik er niet op een compleet onmogelijk moment alsnog mijn planning voor moet omgooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruisix
htca schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:11:
vorige week maandag bericht gehad dat mijn auto bij de dealer staat. rittenregistratie is ook ingebouwd (weet waar hij staat dus :)). Ik zit al drie dagen bij de telefoon om het belletje van de dealer af te wachten... (zal wel iets met op kenteken zetten zijn) Geen idee hoe lang dat nog kan duren.
10 dagen geleden wist je dat hij bij de dealer staat en je hoort maar niets? Nou dat belooft wat dan voor mij als dat hetzelfde gaat hier. Je zou toch verwachten dat ze met iets meer passie nieuwe EV's de weg op willen hebben maar ja dat zal het kinderlijke ongeduld wel zijn van mij.

Rittenregistratie is een lease ding neem ik aan? (ik heb de Capri privé gekocht dus zal daar niets aan hebben om hem te traceren...)

*Gaat maar weer geduld opbouwen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj_mckay
funkademic schreef op maandag 24 maart 2025 @ 23:16:

[...]

[Afbeelding]

Net dealer gebeld hierover en afspraak gemaakt om het te laten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweebel
htca schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:11:
Ik zou ze altijd zelf bellen. Toen ik belde kreeg ik "je stond nog op mijn lijstje voor vandaag" te horen. Ja vast. Heb gemerkt dat ze niet zo hard lopen als ik er niet zelf achteraan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk.J4nss3n
Vandaag kon ik de Capri ophalen bij van Mossel Breda. Maar het geluk zat me niet mee. De hele auto zat onder de poets/ wasstraat krassen. Alle lak delen, plastic strips en spiegelkappen zelfs de lampen. 😭

Ik weet niet wie de auto heeft gepoetst en met wat, maar dit was toch echt een faal moment.

Het externe “poets” bedrijf zou de auto in 15-30 minuten even polijsten… had er al niet veel vertrouwen in, maar mijn vermoeden werd bevestigd ze hadden er alleen een ceramische coating op gedaan, nu waren de krasjes “weg” al zag ik en de verkoper, dat het er niet veel beter op is geworden 🤦🏼‍♂️ Glanzend kunststof polijsten is vaak ook nog bijna altijd tijdelijk op middellange termijn.

(hadden helaas de pech dat ik in mijn studententijd als bijbaan bij een schade herstel afdeling heb gewerkt. En dus snel wist dat ze onzin aan het praten waren)

(Lease) Auto niet geaccepteerd. Baal dag maw.

Wel goed geholpen weer door de betreffende verkoper, gaan nu op zoek naar een oplossing. Blij dat er een wagenpark beheerder is die ook tijd erin stopt.

Dus t.b.c.

#nieuweautomet10jaarwasstraatervaring 😕

[ Voor 3% gewijzigd door M4rk.J4nss3n op 26-03-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruisix
Ook maar weer eens geïnformeerd waar mijn Capri blijft. Een beetje zoals proberen je Bol bestelling te traceren. Ook voor de verkoper een domper want bij navraag bleek dat de auto moet nog aankomen op het 'Compound' volgens Ford Nederland. Dus van opslag 1 naar opslag 2...

Dus waar ik een paar posts terug nog hoopte op 'soon(tm)' is meer een 'TBD' geworden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
tweebel schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:38:
[...]

Ik zou ze altijd zelf bellen. Toen ik belde kreeg ik "je stond nog op mijn lijstje voor vandaag" te horen. Ja vast. Heb gemerkt dat ze niet zo hard lopen als ik er niet zelf achteraan zit.
Heb ik ook gedaan inmiddels. Kenteken is nog niet binnen…. Wordt morgen gebeld…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweebel
Voor de electrotechniek-fans: hier een uitgebreide analyse van het mooie stukje techniek dat zorgt voor de aandrijving vd 286-PK wagens - YouTube: German Engineering At Its Best: Tearing Down the New Volkswagen APP5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-09 22:32
Bij mij gebeurt gisteren. Explorer 79kw RWD. 12 volt accu helemaal leeg. Door ANWB iets opgeladen en nog naar de dealer gereden. Gaan ze nu nakijken wat het issue is. Waarschijnlijk onderstaande probleem.
RPGP schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:12:
Terugroepactie# 25B05
Beschrijving:

SUMMARY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk.J4nss3n
M4rk.J4nss3n schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:14:
Vandaag kon ik de Capri ophalen bij van Mossel Breda. Maar het geluk zat me niet mee. De hele auto zat onder de poets/ wasstraat krassen. Alle lak delen, plastic strips en spiegelkappen zelfs de lampen. 😭

Ik weet niet wie de auto heeft gepoetst en met wat, maar dit was toch echt een faal moment.

Het externe “poets” bedrijf zou de auto in 15-30 minuten even polijsten… had er al niet veel vertrouwen in, maar mijn vermoeden werd bevestigd ze hadden er alleen een ceramische coating op gedaan, nu waren de krasjes “weg” al zag ik en de verkoper, dat het er niet veel beter op is geworden 🤦🏼‍♂️ Glanzend kunststof polijsten is vaak ook nog bijna altijd tijdelijk op middellange termijn.

(hadden helaas de pech dat ik in mijn studententijd als bijbaan bij een schade herstel afdeling heb gewerkt. En dus snel wist dat ze onzin aan het praten waren)

(Lease) Auto niet geaccepteerd. Baal dag maw.

Wel goed geholpen weer door de betreffende verkoper, gaan nu op zoek naar een oplossing. Blij dat er een wagenpark beheerder is die ook tijd erin stopt.

Dus t.b.c.

#nieuweautomet10jaarwasstraatervaring 😕
Na 2 dagen vragen ze of ik toch nog een keer kom kijken. Ik heb toch sterke twijfels of ze alles hebben kunnen herstellen naar Nieuwstraat.

De kunststof strips en lampen polijsten naast de hele auto binnen een dag… ik geloof in harde werkers maar er zijn grenzen.

Nog nagelaten of het wel volledig weg is en niet terugkomt op de kunststof delen en lampen. Je kan daar (bijna) nooit dezelfde afwerking krijgen wanneer ze nieuw zijn gemaakt. Heb het vermoeden dat het over 6 maanden weer een probleem gaat worden. Zoals bij herstel van vergeelde lampen op een auto.

[ Voor 2% gewijzigd door M4rk.J4nss3n op 28-03-2025 15:56 . Reden: Typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatteryBoost
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-10 20:20
iceman314 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:43:
[...]

Ik heb geen probleem om de auto op te laden, ook na de installatie van de update (die was automatisch uitgevoerd, omdat ik de automatische updates heb geactiveerd - ik wist dat een update was geïnstalleerd alleen omdat ik dit forum lees en ik heb dus gecheckt :) )

ik heb een afspraak gemakt voor de terugroepactie gemaakt op eind april.
Bij onze auto zijn de updates ook automatisch geïnstalleerd en geen problemen met opladen. Ik zie ook geen melding van de terugroepactie. De auto is in december geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:12
Wat vinden jullie van de lane-center assistant?

Ik vind het lekker rijden maar wordt gek van het stuur vasthouden. Heb geen probleem dat ik het stuur vast hou maar op rechte stukken moet ik toch kleine bewegingen maken omdat anders heel snel de melding komt houd het stuur vast.
Gewoon een beetjes losjes rijden waarbij ik 1 hand aan het stuur hou is er niet bij.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouton
mrfatmen schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 19:02:

Ik vind het lekker rijden maar wordt gek van het stuur vasthouden. Heb geen probleem dat ik het stuur vast hou maar op rechte stukken moet ik toch kleine bewegingen maken omdat anders heel snel de melding komt houd het stuur vast.
Gewoon een beetjes losjes rijden waarbij ik 1 hand aan het stuur hou is er niet bij.
Misschien kan je aangeven wat je prettig zou vinden, wie weet volgt er dan een software oplossing van Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Mouton schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:11:
[...]

Misschien kan je aangeven wat je prettig zou vinden, wie weet volgt er dan een software oplossing van Ford.
Ik zou zeggen een betere herkenning of je je handen aan het stuur heb. Maar misschien ligt het aan mijn rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkyr
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-10 09:17
Ik heb gemerkt dat het de manier waarop je je handen aan het stuur houdt is. Heb het idee dat hij niet overal je aan aanwezigheid "voelt". Meestal moet ik wel echt mn hand/vingers rondom sluiten zegmaar, of op zijn minst half. Gewoon 3 vingers op het stuur leggen vindt ie meestal niet genoeg. Experimenteer eens met hoe je het stuur vasthoud, enige kromming ipv gewoon erop liggen met je hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPGP
probeer eens op de analoge uur klokpositie van 8 en 4 uur het stuur met duim en vingers het stuur licht aan te raken, bij mij werkte dat prima om de melding "handen aan het stuur" weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj_mckay
mrfatmen schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 19:02:

Dit. Enorm irritant.
Net als niet geheel in het midden rijden, dan gaat ie ook piepen.
Soms kan het niet anders (soort weg/tegenliggers, staat wegdek, andere weggebruikers enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy-p
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-08 00:56
Gister de Explorer mogen ophalen. Kan natuurlijk nog niet een heel goed oordeel geven, wat een hoop opties. Dus al hard aan de studie...
Maar ik heb nog niet kunnen vinden waarom de sleutels regelmatig knipperen? Bijv. als ze thuis op ' het plankje' liggen. Iemand een idee waarom dat is? lijkt me dat de batterij daardoor redelijk snel leeg gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluebug
jj_mckay schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:08:
[...]

Dit. Enorm irritant.
Net als niet geheel in het midden rijden, dan gaat ie ook piepen.
Soms kan het niet anders (soort weg/tegenliggers, staat wegdek, andere weggebruikers enz).
Daarom heb ik een "shortcut" naar de rijhulpsystemen bovenin het scherm gezet. Na het starten, zet ik altijd de bovenste 3 opties uit: verkeersbord herkenning, lane assist en vermoeidheid assistent (namen kloppen waarschijnlijk niet helemaal). Ik weet zelf wel hoe ik moet rijden en die systemen zitten er vaker naast dan dat ze het goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweebel
speedy-p schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:57:
Maar ik heb nog niet kunnen vinden waarom de sleutels regelmatig knipperen? Bijv. als ze thuis op ' het plankje' liggen. Iemand een idee waarom dat is? lijkt me dat de batterij daardoor redelijk snel leeg gaat.
Bij mij knippert de sleutel (dacht ik) alleen als de auto in de buurt is/de sleutel en de auto elkaar detecteren.

Ik kan het in het boekje zo snel niet vinden, maar de sleutel is identiek aan de sleutel van veel andere MEB producten, mogelijk weten ze het anders in 1 van die topics.

Edit: een een google gedaan en zie hier -> https://www.enyaqforums.c...wtopic.php?t=709&start=10

[ Voor 7% gewijzigd door tweebel op 05-04-2025 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltlt
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-10 17:48
https://media.ford.com/co...ers-haus--durch-bidi.html

Blijkbaar is het bidirectionele laden in Duitsland al mogelijk met de Explorer en Capri. Zou mooi zijn als hier ook mogelijkheden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy-p
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-08 00:56
tweebel schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:37:
[...]

Bij mij knippert de sleutel (dacht ik) alleen als de auto in de buurt is/de sleutel en de auto elkaar detecteren.

Ik kan het in het boekje zo snel niet vinden, maar de sleutel is identiek aan de sleutel van veel andere MEB producten, mogelijk weten ze het anders in 1 van die topics.

Edit: een een google gedaan en zie hier -> https://www.enyaqforums.c...wtopic.php?t=709&start=10
Ik denk dat dit het inderdaad is. Thanks!. Binnenshuis een stapje verder van de auto en het stopte. Maar is een best bereik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk.J4nss3n
Ltlt schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:48:
https://media.ford.com/co...ers-haus--durch-bidi.html

Blijkbaar is het bidirectionele laden in Duitsland al mogelijk met de Explorer en Capri. Zou mooi zijn als hier ook mogelijkheden komen.
Ik zie de optie in het menu staan. Zitten wel beperkingen aan in het aantal keer dischargen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doludizgin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-07 13:35
Hightechsoul schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:12:

[Afbeelding]
ik heb zwarte logos erop :). Voor/achter/stuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0E_iYye4faT-I4P64cphY9lrL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kI9pN98RKakL0WWxUGFwLjve.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door doludizgin op 09-04-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-09 22:32
Vandaag doet de aan/uit knop van de geluidinstallatie het niet meer. Haptische toets reageert niet. Ook de volume slider ernaast regaeert niet. Volume bediening op het stuur werkt nog wel.

Iemand een zelfde ervaring?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cruisix
Nou vandaag kwam het telefoontje hoor. Hij is geland bij de dealer. Ik was toch in de buurt dus maar even een foto genomen.

Alleen nog wachten op het kenteken. Zoals ik al hoopte pakt het blauwe met zwart prachtig uit. Ik ben er in ieder geval blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5T__fMLOYChIyR8NlGetEidWrc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMfN1zsdLmgFXuLooSMcF6QL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelving
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 12:59
doludizgin schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:23:
[...]

[Afbeelding]
Waar heb je die besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Hier vandaag mijn explorer opgehaald. Rijdt heerlijk in vergelijking met de ingeleverde Kia e-Niro die ik heb achtergelaten.
Ik heb de bagageverzekering haken laten monteren en was min of meer in de veronderstelling dat het bagageverzekering er bij zou zitten…. Niet dus. Anyway, iemand een suggestie voor een net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGP
Ford heeft er een als originele accessoire, wel een stevige prijs, 300 euro.
Artikel nr: 2 725 231

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTOYi8ChZIfFfAJje0hlgRvIg7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1ldcL2qpzqMCFoMBVLh8XYd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
RPGP schreef op donderdag 10 april 2025 @ 01:08:
Ford heeft er een als originele accessoire, wel een stevige prijs, 300 euro.
Artikel nr: 2 725 231

[Afbeelding]
Ja die had ik ook gespot... Maar idd aan de prijs... Ik denk dat ik het laat schieten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweebel
Tolfree schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:27:
Vandaag doet de aan/uit knop van de geluidinstallatie het niet meer. Haptische toets reageert niet. Ook de volume slider ernaast regaeert niet. Volume bediening op het stuur werkt nog wel.

Komt me bekend voor vanuit de ID familie. Ik lees e.e.a. over 10s ingedrukt houden van de aan/uit knop. Anders even in ID forum vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KiberHD
Ik kwam deze frunk tegen, hij is in de maak dus nog niet beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFFYgpzDQSWWa1rHKp7Mh_H6VsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlY8GaDVwcatdt7jF52Nh7gZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj_mckay
bluebug schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:30:
[...]

Daarom heb ik een "shortcut" naar de rijhulpsystemen bovenin het scherm gezet. Na het starten, zet ik altijd de bovenste 3 opties uit: verkeersbord herkenning, lane assist en vermoeidheid assistent (namen kloppen waarschijnlijk niet helemaal). Ik weet zelf wel hoe ik moet rijden en die systemen zitten er vaker naast dan dat ze het goed hebben.
Die shortcut heb ik ook. Had graag gezien dat je nog een niveau dieper kon, maar helaas.
Systemen vind ik soms wel handig, heb er in ieder geval niet heel veel last van. Vermoeidheid heb ik 1 x gehad na 3.5 uur rijden en t wisselen van rijbaan zonder knipperlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj_mckay
KiberHD schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:46:
Ik kwam deze frunk tegen, hij is in de maak dus nog niet beschikbaar.

[Afbeelding]
Mooie oplossing! Nu hopen dat t niet idioot duur zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victormdj
jj_mckay schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:13:
[...]

Die shortcut heb ik ook. Had graag gezien dat je nog een niveau dieper kon, maar helaas.
Systemen vind ik soms wel handig, heb er in ieder geval niet heel veel last van. Vermoeidheid heb ik 1 x gehad na 3.5 uur rijden en t wisselen van rijbaan zonder knipperlicht.
Hoe wil je hem nog een niveau dieper hebben? In dat menu kan je niet dieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj_mckay
doludizgin schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:23:
[...]

[Afbeelding]
Vanuit de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj_mckay
Victormdj schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:20:
[...]

Hoe wil je hem nog een niveau dieper hebben? In dat menu kan je niet dieper.
Dat de shortcut gelijk het knopje van (bv) de snelheidswaarschuwing is.
Ik kom nu alleen tot de lijst met alle mogelijke rijhulpsystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj_mckay
Vraagje mbt het laden.

Ik laad op werk en zie in de Ford app dat ik 54 KwH heb geladen.
De app van de laadpaal (Zaptec) beweert echter dat ik 59 KwH heb geladen.
Ik weet heus wel dat er een klein verlies is, maar +/- 10% vind ik best veel.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj_mckay
Tolfree schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:27:

Dit had ik afgelopen weekend ineens. Camera-knop werkte overigens nog wel.

Auto uitzetten en aanzetten deed niets.
Na een uurtje rijden werkten de knoppen wel weer gewoon en daarna geen problemen meer mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonytang
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 22:25
martinvdm schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:12:
Ik heb Auto Lock aan staan, maar met regelmaat sluit de auto zich niet af bij het weggelopen. Ik kan er niet echt op vertrouwen. Meer mensen last van?
Waar vind ik de instelling voor Auto Lock?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

jj_mckay schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:14:
[...]

Mooie oplossing! Nu hopen dat t niet idioot duur zal zijn.
Op een ander forum volg ik de ontwikkeling en het schijnt tussen de 170-180 euro te gaan kosten incl btw.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebug
Misschien weet iedereen dit al lang, maar recent kwam ik er achter dat je de volume en volgende/vorige knoppen op het stuur ook kan 'swipen'. Ideaal om nummers die Spotify voorstelt te skippen of zonder je handen van het stuur te halen, toch vrij snel het volume aan te passen.

Nu ik toch bezig ben; heeft iemand ervaring met organizers voor aan de voorstoelen icm de standaard stoelen in de Explorer? De krassen van schoenen tegen de stoelen (kinderen zitten nu eenmaal weinig stil) wil ik zoveel als mogelijk beperken, maar werkt dat wel met die bandjes om de hoofsteunen zonder losse hoofdsteunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelving
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 12:59
jj_mckay schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:41:
Vraagje mbt het laden.

Ik laad op werk en zie in de Ford app dat ik 54 KwH heb geladen.
De app van de laadpaal (Zaptec) beweert echter dat ik 59 KwH heb geladen.
Ik weet heus wel dat er een klein verlies is, maar +/- 10% vind ik best veel.

Herkent iemand dit?
10% verlies herken ik met mn huidige EV (Opel Amera e) en begrijp dat dit gebruikelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPGP
Bij de openbare 11kW laadpaal die ik het meeste gebruik heb ik ong 6 a 7% laadverlies.
Verles range tussen de 6-10 % lijkt me ok, je kan eens proberen op een andere locatie te laden kijken wat je daar kwijtraakt.

[ Voor 42% gewijzigd door RPGP op 13-04-2025 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doludizgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebug
Doming stickers in de vorm en maat van de badges, dus eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruisix
Vrijdag is het zover. Dan gaat de Capri mee naar huis. *O*

Wel nog een vraag aangaande de zekeringen. Er gaat weer een dashcam in maar dit is een nieuwe (Nordval DC202) omdat de vorige naar mijn zoon gaat. Deze nieuwe werkt op basis van aansluitingen in de zekeringkast en gebruikt daar het kleine formaat zekering voor.

Voor de info het gaat om de https://nordval.eu/produc...eermodus-power-kit-usb-c/

Heeft een van jullie toevallig paraat welke twee zekeringen ik zou kunnen gebruiken voor ACC en BATT?

Kon in dit topic en op internet nog niet veel vinden dus eerst even hier proberen.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Je kan eventueel ook zoeken op de zekeringen voor id.4 deze heeft de zeflde kast.
Kan vanavond wel even kijken waar ik mijn dashcam heb aangesloten.
Volgens mij ergens rechts op de lege plekken zodat ik geen zekering heb hoeven vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruisix
mrfatmen schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:58:
Je kan eventueel ook zoeken op de zekeringen voor id.4 deze heeft de zeflde kast.
Kan vanavond wel even kijken waar ik mijn dashcam heb aangesloten.
Volgens mij ergens rechts op de lege plekken zodat ik geen zekering heb hoeven vervangen.
Als je wilt graag! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
Voor de zekerheid ik rij de Explorer premium maar volgens mij is dit voor de Capri hetzelfde.

Ik heb die van mij in een grote en kleine zekering gestopt.
Specifiek 10 (links) en 62 (rechts) zie ook handleiding beide ongebruikt maar wel voorzien van klemmen.
De kleine was continue stroom volgens mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0W7cCEEQTI5XLsKzcNYE1JZzGk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxCJg4mnLL368V2bTpR6dvYc.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruisix
mrfatmen schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:44:
Voor de zekerheid ik rij de Explorer premium maar volgens mij is dit voor de Capri hetzelfde.

Ik heb die van mij in een grote en kleine zekering gestopt.
Specifiek 10 (links) en 62 (rechts) zie ook handleiding beide ongebruikt maar wel voorzien van klemmen.
De kleine was continue stroom volgens mij.

[Afbeelding]
Super dank je wel. Hier ga ik het wel mee redden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elstart
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09-07 15:23
Ik heb mijn explorer besteld met warmtepomp. Waar kan je terugvinden of die erin zit? Staat dat ergens met een code in de auto vermeld? Als ik via het VIN nummer de specificaties bekijk staat er geen heat pump vermeld maar PTC heater. Volgens mij is PTC heater de standaard electrische manier van verwarmen of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweebel
elstart schreef op donderdag 17 april 2025 @ 01:20:
Ik heb mijn explorer besteld met warmtepomp. Waar kan je terugvinden of die erin zit? Staat dat ergens met een code in de auto vermeld? Als ik via het VIN nummer de specificaties bekijk staat er geen heat pump vermeld maar PTC heater. Volgens mij is PTC heater de standaard electrische manier van verwarmen of heb ik het mis?
Ik denk dat dit ook voor de Explorer klopt:
https://www.reddit.com/r/...t%20has%20a%20heat%20pump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resupine
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-09 15:34
Helaas is de levering van de Capri weer uitgesteld, nu voor de derde keer...
Inmiddels ruim 6 maanden levertijd... Toch inmiddels wel wat frustratie over het gebrek aan communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiberHD
Ik heb een warmtepomp dus R-744

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-jYwuOHxVvy_duICuh_vA-36nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u30fAxmWZugQzFann8DCNQcr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doludizgin
Cruisix schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:48:
Vrijdag is het zover. Dan gaat de Capri mee naar huis. *O*

Wel nog een vraag aangaande de zekeringen. Er gaat weer een dashcam in maar dit is een nieuwe (Nordval DC202) omdat de vorige naar mijn zoon gaat. Deze nieuwe werkt op basis van aansluitingen in de zekeringkast en gebruikt daar het kleine formaat zekering voor.

Voor de info het gaat om de https://nordval.eu/produc...eermodus-power-kit-usb-c/

Heeft een van jullie toevallig paraat welke twee zekeringen ik zou kunnen gebruiken voor ACC en BATT?

Kon in dit topic en op internet nog niet veel vinden dus eerst even hier proberen.

Dank!
Ik heb deze tutorial gebruikt.

YouTube: Installing dash cam into new Ford Explorer EV (no 12v socket!)

Piggyback op fuse 66. Let op in de video is het een UK model dus stuur aan de andere kant. Ik heb bij de EU model bij de rem links boven zit een bout waar je een moertje extra op kan draaien voor je nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweebel
Inmiddels via leasemaatschappij terugroepactie gehad voor mogelijk ontladen vd 12V accu. (Explorer LR RW uit okt 24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkyr
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-10 09:17
tweebel schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:26:
Inmiddels via leasemaatschappij terugroepactie gehad voor mogelijk ontladen vd 12V accu. (Explorer LR RW uit okt 24)
Hier ook, heb maar gelijk een afspraak gemaakt voor ergens halverwege mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebug
timkyr schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:59:
[...]

Hier ook, heb maar gelijk een afspraak gemaakt voor ergens halverwege mei.
Na 5 maanden, waaronder 1 maand wachten omdat "een onderdeel" er niet was, hebben ze vandaag eindelijk de recall uitgevoerd op m'n Explorer. Naast de vervanging van de tcu module, hebben ze (zomaar uit zichzelf) ook iets voor dat 12V gedoe gedaan. Het duurde de hele dag, maar ik heb eindelijk een werkende app... En 7 updates die er binnen 10 minuten op stonden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPGP
Deze kunststof matten heb ik nu voorin liggen, origineel Ford accesoire, art: 2 769 907, 70 eur.
Zo kan ik de boel net wat makkelijk schoonhouden, standard matjes vind ik maar zo zo.
Onder het vlakke gedeelte is het met die punten net een stekelvarken, zo blijft de mat wel goed op z'n plaats liggen, pasvorm is perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faomCbAwNGlTdKA2vcsiA3EeeXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PdwyRymIRbQmprmKFIefXcs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruisix
Nou de eerste 500km met de Capri zitten erop en alleen maar meer bevestiging dat ik voor mijn behoefte de juiste keus heb gemaakt om de Kuga in te ruilen. Heb tevens die Frunk opbergbak besteld want die zag ik ook wel zitten.

Wel nog een, mogelijk onkundige vraag, maar als je instapt en gaat rijden blijft het welkomstscherm staan tot ik op 'doorgaan' tik. Heb ik iets gemist of is dit by design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:29
Cruisix schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:03:

Wel nog een, mogelijk onkundige vraag, maar als je instapt en gaat rijden blijft het welkomstscherm staan tot ik op 'doorgaan' tik. Heb ik iets gemist of is dit by design?
Ik gebruik dat scherm altijd als herinnering/trigger om ook de (niet goed werkende) maximumsnelheidswaarschuwing uit te schakelen voor ik ga rijden. Anders laat die vanaf het eerste kruispunt dat ik tegenkom zodra ik mijn woonplaats uit rijd zien dat de maximumsnelheid 50 km/uur is, terwijl het om een provinciale weg (en daarna snelweg) gaat.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste