Top! Voor 30 euro stuur ik het instructieboekje opelstart schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:47:
Hoi Mike,
Ik wil het Extra instructieboekje van jou wel overnemen. Geef maar aan wat de kosten zijn.
Continental ALLseasonsMouton schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 07:02:
[...]
Welk merk banden zijn dat, zou je dit en code willen delen?
Dat is inderdaad ook wat 'mijn' dealer aan gafXjohan schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:52:
Gratis voor EV's lees ik:
https://www.ford.nl/techn...nc-4#connected-navigation
[Afbeelding]
Heeft iemand al iets gehoord over de terugroepactie voor de communicatie module? Ik wil d'r best de garage voor bellen, maar ervaringen met Van Mossel uit het verleden...
Vandaag de BlueOval factuur van mijn 11kW Laadpaalsessie binnen. 41,45 kW geladen, kosten 22,01 Eur. Da's gewoon duur, BlueOval gooit ong 10ct bovenop de ANWB 0,41ct/kWh welke ik normaal op die paal doorbelast krijg. Openbaar 11 kW AC laden met BlueOval was voor mij dus een eenmalige actie.RPGP schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:37:
Ik geef een seintje als de BlueOval prijs binnen is.
Volgens de anwb app rekent die 11 kWh laadpaal eur 0,41/kWh + 0,34 per sessie, FordPass geeft aan 39 kWh geladen, komt dan nog 5-7% laadverliesverlies bij, verwacht dus aan kosten ong 42 x 0,41 + 0,34 = 17,56 eur op de factuur terug te zien.
Nu nog een keertje Snelladen testen, kijken of we daar wel voordeel mee halen, anders wordt BlueOval de backup van mijn backup laadpassen. ANWB pas is m'n primary.
Als er een terugroepactie is kun je dit vinden in je Ford account https://www.ford.nl/ondersteuningbluebug schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:30:
Heeft iemand al iets gehoord over de terugroepactie voor de communicatie module? Ik wil d'r best de garage voor bellen, maar ervaringen met Van Mossel uit het verleden...
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Er is licht aan einde van de tunnel, kreeg zojuist een mail van Ford Nederland dat de auto in productie is. Levering nu gepland voor begin maart, zit dus gelukkig maar 7 maanden tussen bestellen en leveren

p.s. Voor de mensen die ook wachten, je dealer heeft een uitgebreid overzicht uit VISTA met meer info dan ik nu toon in laatste screenshot. Hier kan je o.a. al je opties terug zien je VIN nummer etc.
/f/image/0FWMHeqY4vM9ebkkXrtWuVRL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LqqGmmUBGrvm3nMBL2fZp0Qo.png?f=fotoalbum_large)
Psn - Sevyxs
Ik kreeg maandag weer een mail van Ford dat het wachten bijna voorbij is en mijn nieuwe Ford over 20-22 weken bij mij is.
Ik rij er al sinds december in dus gaat lekker daar bij Ford..
Ik rij er al sinds december in dus gaat lekker daar bij Ford..
Wie heeft er met de Explorer doorgereden onder de 5% en tot hoever zou je kunnen gaan.
Toen wij de mail van Ford kregen dat de auto in productie ging, stond de auto al bij de dealer...Sevyx schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:37:
[...]
Er is licht aan einde van de tunnel, kreeg zojuist een mail van Ford Nederland dat de auto in productie is. Levering nu gepland voor begin maart, zit dus gelukkig maar 7 maanden tussen bestellen en levereni.p.v. de 12 a 16 weken die bij bestellen stond.
[ Voor 3% gewijzigd door BatteryBoost op 29-01-2025 20:47 ]
Ik had geen e-mail ontvangen maar een telefoontje van de dealer 2 maanden voor de verwachte datumBatteryBoost schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:45:
[...]
Toen wij de mail van Ford kregen dat de auto in productie ging, stond de auto al bij de dealer...
Tot 2-3 procent en dan snel aan de lader😉Mouton schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:57:
Wie heeft er met de Explorer doorgereden onder de 5% en tot hoever zou je kunnen gaan.
Mouton schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:57:
:strip_exif()/f/image/V3KUvwZnmidMtZRppr496ISD.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is mij laagste percentage geweest. Auto reed ook als een slak
Dit toevallig al uitgevonden? Ik heb de auto nu 2 dagen en voor mij gevoel alles al geprobeerd. Ik zal volgende rit alleen nog proberen de ok knop langer in te houden. Dat helpt bij de spraakknop ook om SIRI te activeren.martinvdm schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:24:
[...]
Ophangen heb ik nog niet ontdekt, alle tips welkom
Dat lijkt me ongemakkelijk. Heb je nu een ondergrens voor jezelf bepaald?hyperdriver83 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:41:
[...]
[Afbeelding]
Dit is mij laagste percentage geweest. Auto reed ook als een slak
Reed je auto ook langzaam?Markiemaster schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:33:
[...]
Tot 2-3 procent en dan snel aan de lader😉
Is geen probleem. Dit zegt Ford over condens in de lampenKiberHD schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:32:
[Afbeelding]
Iemand hier ook last van? Achterlicht aan de andere kant heeft ook wat condens.
Heb sinds vandaag ook wat nieuws. Mijn scherm lijkt beschadigd aan de rechter boven kant.
We komen terug rijden vanuit Friesland (flink gevroren) naar huis. Eerste half uur niks aan de hand. Kijk ik even later naar de klok zie ik deze niet helemaal meer en vallen me ineens deze strepen op.
Ben daar aan het scherm niet geweest (zit volgens mij ook geen enkele functie), wel heeft hier de zon opgestaan. Maar zou het temperatuur verschil dit kunnen veroorzaken?
We komen terug rijden vanuit Friesland (flink gevroren) naar huis. Eerste half uur niks aan de hand. Kijk ik even later naar de klok zie ik deze niet helemaal meer en vallen me ineens deze strepen op.
Ben daar aan het scherm niet geweest (zit volgens mij ook geen enkele functie), wel heeft hier de zon opgestaan. Maar zou het temperatuur verschil dit kunnen veroorzaken?
:strip_exif()/f/image/tM8tcTWgAD9iOotxEnFU9BHw.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Thanks! Gelukkig dus normaalMouton schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:49:
[...]
Is geen probleem. Dit zegt Ford over condens in de lampen
Nee niet echt, praktische gezien laad ik wanneer het kan. Ergens tussen 30-60 gaat ie er meestal aan. Hangt ook af van wat de komende dag/dagen nodig is.Mouton schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:43:
[...]
Dat lijkt me ongemakkelijk. Heb je nu een ondergrens voor jezelf bepaald?
Antwoord op je andere vraag. De auto gaat zeker minder vlot. Vooral het optrekken wordt een stuk minder. Dat begint al eerder, bij de 10%, dacht ik. Bij 5% nog minder vermogen beschikbaar.
Niet relaxed als je nog een stukje verder moet...
Oef, dit lijkt me een dermate heftige zaak dat ik even bij de dealer langs zou gaan. Dit lijkt me onder garantie te vallen.mrfatmen schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:05:
Heb sinds vandaag ook wat nieuws. Mijn scherm lijkt beschadigd aan de rechter boven kant.
[Afbeelding]
Ik gok trouwens dat ik, gezien je locatie op je scherm, de andere arctic blue rijder gevonden heb in mijn woonplaats (ik zeg even niet welke ivm je privacy).
De auto houdt inderdaad in dan, maar is nog prima mee te rijden. Je kunt nog normaal in het verkeer meekomen, je merkt het vooral als je op de snelweg wilt invoegen bijvoorbeeld
Dat is sowieso inherent aan led lampen; die genereren amper warmte, waardoor vocht (langer) blijft zitten. In de koplampen vind ik het bij mijn auto overigens erger dan bij de achterlichten.KiberHD schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:32:
[Afbeelding]
Iemand hier ook last van? Achterlicht aan de andere kant heeft ook wat condens.
Hopelijk wordt het nieuwe patent van Rivian werkelijkheid (zie https://insideevs.com/new...-heated-headlight-patent/) en zijn beslagen lampen binnenkort verleden tijd...
gisteren bericht gehad dat de levering 4 weken is uitgesteld, dus niet volgende week, maar in de week van 10 maart.. besteld in oktober. (limited edition magnetic gray); reden vertraging in de fabriek
Gisteren een testje gedaan met Ionity Snelladen (WestCord Delft) moest toch even bij de IKEA langs.RPGP schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:50:
[...]
Vandaag de BlueOval factuur van mijn 11kW Laadpaalsessie binnen. 41,45 kW geladen, kosten 22,01 Eur. Da's gewoon duur, BlueOval gooit ong 10ct bovenop de ANWB 0,41ct/kWh welke ik normaal op die paal doorbelast krijg. Openbaar 11 kW AC laden met BlueOval was voor mij dus een eenmalige actie.
Nu nog een keertje Snelladen testen, kijken of we daar wel voordeel mee halen, anders wordt BlueOval de backup van mijn backup laadpassen. ANWB pas is m'n primary.
Was een zeer korte sessie van 63 naar 80% maar het ging mij meer om de ervaring, en die was zeer goed.
Vandaag de factuur al binnen, 33ct per kWh, daar kan je nog eens voor snelladen, top !
Tot Nov 2025 nog gratis BlueOval abo, ga daarna niet verlengen, zal als priverijder te weining km's snelladen om de abonnementskosten er uit te halen.
Daar staat niks, maar ik heb nog een keer met Ford gebeld en bevestigd gekregen dat er een terugroepactie is en de brieven recent verzonden zijn. Vervolgens de garage gebeld en ook daar is het bekend. Ik kan al half maart terecht... 😳martinvdm schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:40:
[...]
Als er een terugroepactie is kun je dit vinden in je Ford account https://www.ford.nl/ondersteuning
Enige idee wat er allemaal onderdeel is van deze terugroepactie @bluebug ?
@Skit3000 voor zover ik heb begrepen een modem (tcu module, geloof ik) omdat er een batch een fout bevat. Volgens de medewerker van Fordpass zijn ze met maximaal 2 uur klaar, maar Van Mossel kennende zal het een stuk langer duren dan dat...
Binnen twee weken kan ik mijn nieuwe Explorer ophalen. Ik heb een Autel Maxicharger op marktplaats gekocht en geïnstalleerd. Hij werkt prima op mijn PHEV. Ik kan hem niet koppelen in de app omdat het al gekoppeld is bij iemand anders. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een goed advies?
Geen ervaring mee, maar misschien de verkoper vragen om de charger los te koppelen in zijn app?Chrisho schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:30:
Binnen twee weken kan ik mijn nieuwe Explorer ophalen. Ik heb een Autel Maxicharger op marktplaats gekocht en geïnstalleerd. Hij werkt prima op mijn PHEV. Ik kan hem niet koppelen in de app omdat het al gekoppeld is bij iemand anders. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een goed advies?
Heeft iemand al een sw update ontvangen? Ik heb een tesla gehad, en ik was gewend aan een sw update elke 2/3 weken.
Zulke schade aan het scherm had ik in mijn Tesla ook (gelukkig pas na 9 jaar). Eerst een paar gele vlekken; dat leek oververhitting. Later begon de lcd laag los te laten van het glas ervoor. Dat werd een rimpelig gezicht. Uiteindelijk laten vervangen; kostte wel een duit maar meteen Netflix aan boord en alles een stuk sneller.mrfatmen schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:05:
[Afbeelding]
Is het inmiddels weggetrokken of wordt het een nieuw scherm?
Heb je de update al geïnstalleerd en ging dat goed via USB of via 4G?RPGP schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:10:
nope, enige update die ik zie is bij de navigatiedatabase, van 24.10 naar 25.1
Ze hebben pas 4 maart tijd om te kijken. Het is helaas niet weggetrokken.FOD schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:21:
[...]
Zulke schade aan het scherm had ik in mijn Tesla ook (gelukkig pas na 9 jaar). Eerst een paar gele vlekken; dat leek oververhitting. Later begon de lcd laag los te laten van het glas ervoor. Dat werd een rimpelig gezicht. Uiteindelijk laten vervangen; kostte wel een duit maar meteen Netflix aan boord en alles een stuk sneller.
Is het inmiddels weggetrokken of wordt het een nieuw scherm?
Mag aannemen een nieuw scherm auto is pas een paar maanden oud.
Gebeurd blijkbaar automatisch op de achtergrond, heb er ook geen melding van gezien, zag vorige week ineens bij de Navi 25.1 staan.Mouton schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:46:
[...] Heb je de update al geïnstalleerd en ging dat goed via USB of via 4G?
Update via USB (32Gb) is nog bij niemand gelukt, geen idee of via 4G ook alle 32 Gb zijn binnengehaald of alleen data van het gebied waarin ik verblijf.
Versie op rechter plaatje staat nu bij mij actief.
:strip_exif()/f/image/JkbxOIM4m0AzM4LUxORGpoKs.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga een nieuwe laadpaal laten installeren. Ik weet niet of de Explorer geschikt is om als thuisbatterij te gebruiken. Als dat zo is bepaald dat mede mijn keuze. Heeft iemand daar een antwoord op of ervaring mee?
Ford heeft aangegeven met een V2G oplossing te komen. In het menu van de Explorer is ook een optie die hiernaar verwijst. Ik houd er wel rekening mee en koop daarom de Zaptec Go2. Deze is vanaf maart leverbaar.Chrisho schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:33:
Ik ga een nieuwe laadpaal laten installeren. Ik weet niet of de Explorer geschikt is om als thuisbatterij te gebruiken. Als dat zo is bepaald dat mede mijn keuze. Heeft iemand daar een antwoord op of ervaring mee?
Mouton schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:44:
[...]
Ik heb net bericht gekregen van mijn Ford dealer dat de huidige Explorer nog niet geschikt is om tegebruiken als thuisbatterij. 🤔
Ford heeft aangegeven met een V2G oplossing te komen. In het menu van de Explorer is ook een optie die hiernaar verwijst. Ik houd er wel rekening mee en koop daarom de Zaptec Go2. Deze is vanaf maart leverbaar.
/f/image/BqimsfBzr9wsKB5k9MkUni3T.png?f=fotoalbum_large)
Wat een koekenbakkers bij Ford. Als ik de remote functies wil gebruiken, moet ik opeens de auto eerst starten. Dat is net zo dom als de afstandsbediening van de tv in de tv bouwen... Mijn accu is 80% vol trouwens, dus ik begrijp die accu-spaarmodus niet helemaal.
Een volgend voorbeeld dat Ford zich zo veel op heeft met software ontwikkeling. Waar blijven de updates Ford???
Ook een keer gehad. Geen idee waarom de auto was ook gewoon geladen dus dacht misschien de 12 volt accu. Maar die moet door de hoogspannings accu gewoon op niveau gehouden worden. (Misschien alleen tijdens rijden?)nkijkuit schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:29:
[Afbeelding]
Wat een koekenbakkers bij Ford. Als ik de remote functies wil gebruiken, moet ik opeens de auto eerst starten. Dat is net zo dom als de afstandsbediening van de tv in de tv bouwen... Mijn accu is 80% vol trouwens, dus ik begrijp die accu-spaarmodus niet helemaal.
Een volgend voorbeeld dat Ford zich zo veel op heeft met software ontwikkeling. Waar blijven de updates Ford???
Welke updates zit je op te wachten? Zoals hierboven vernoemd is de navigatie al geüpdatet naar 25.1 ook ik heb die al binnen. Gaat gewoon op de achtergrond en merk je niets van.
De updates die er een fatsoenlijk werkende auto van maken: dus easy-entry die gewoon werkt, geheugen instelling stoel/spiegel/scherm obv de sleutel gewoon werkt, iPhone as a key, CarPlay bugs opgelost, Profielen die daadwerkelijk wat doen, ghost breaking beperken, gevoeligheid coffee alert wat minder, enz, enz.Welke updates zit je op te wachten? Zoals hierboven vernoemd is de navigatie al geüpdatet naar 25.1 ook ik heb die al binnen. Gaat gewoon op de achtergrond en merk je niets van.
Ik realiseer me dat als je uit een Tesla komt, dan ben je verwend qua software. Als dit je eerste EV is wellicht niet. Maar dit is kwalitatief zo slecht, zo veel bugs, zo'n slechte UX. Dit had zo niet op de markt mogen komen. Een collega van mij heeft een nieuwe ID4. Zelfs die is beter qua software (in elk geval qua UX) dan de Ford.
Het beeld van de achteruitrijdcamera/360°-camera mag ook wel een heel stuk groter. In het model waar wij de proefrit in hebben gedaan werd hier het hele schermoppervlak voor gebruikt.
Zou ook fijn zijn als lane centering werkt zonder dat je eerst de ACC aan hoeft te zetten. En als we het toch over ACC hebben; de optie om de snelheid aan te passen aan de hand van gedetecteerde verkeersborden werkt perfect, totdat je een kruising oversteekt (waarna buiten de bebouwde kom de snelheidslimiet komt te vervallen en terug naar 80/100 gaat). Ook het herkennen van onderborden bij snelheidsborden gaat mis; als er een bord "90" staat met "tussen 12:00 en 15:00" dan weet die exact of het wel of niet van toepassing is, maar als er "90" staat met "bij regen" dan neemt die zekerheid voor alles en gaat de snelheid terug naar 90. Er zijn genoeg andere manieren te bedenken waarbij dat niet zo hoeft te gaan die net zo (of nog) veilig(er) zijn.
Zou ook fijn zijn als lane centering werkt zonder dat je eerst de ACC aan hoeft te zetten. En als we het toch over ACC hebben; de optie om de snelheid aan te passen aan de hand van gedetecteerde verkeersborden werkt perfect, totdat je een kruising oversteekt (waarna buiten de bebouwde kom de snelheidslimiet komt te vervallen en terug naar 80/100 gaat). Ook het herkennen van onderborden bij snelheidsborden gaat mis; als er een bord "90" staat met "tussen 12:00 en 15:00" dan weet die exact of het wel of niet van toepassing is, maar als er "90" staat met "bij regen" dan neemt die zekerheid voor alles en gaat de snelheid terug naar 90. Er zijn genoeg andere manieren te bedenken waarbij dat niet zo hoeft te gaan die net zo (of nog) veilig(er) zijn.
Ik ben in de race voor een nieuwe auto (zakelijke aanschaf) en ben op de Explorer uitgekomen. Er lopen nu bij twee bedrijven offertes (Wassink Nijmegen en Hedin Gorinchem), waarbij beide offertes identiek zijn kwa prijs. Hebben jullie enige onderhandelingsruimte ervaren bij de aanschaf? In eerste instantie krijgen wij het gevoel dat er weinig ruimte is.
De dealer is een “agent”. De bestelling verloopt via Ford NL. Geeft geen korting o.d..MaZeLe schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 06:43:
Ik ben in de race voor een nieuwe auto (zakelijke aanschaf) en ben op de Explorer uitgekomen. Er lopen nu bij twee bedrijven offertes (Wassink Nijmegen en Hedin Gorinchem), waarbij beide offertes identiek zijn kwa prijs. Hebben jullie enige onderhandelingsruimte ervaren bij de aanschaf? In eerste instantie krijgen wij het gevoel dat er weinig ruimte is.
Ik krijg deze week mijn Explorer. De aankoop deed ik bij mijn Ford dealer en er was wel onderhandelingsruimte. Tot tevredenheid zelfs.MaZeLe schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 06:43:
Voor mij is dat de reden geweest om er eentje aan te schaffen. Deze week krijg ik hem en €3000 extra is best veel tenslotte. Kon nog een trekhaak en magnetic grey toevoegen om binnen de €45000 te blijven voor een Limited Edition. En dit soort kortingen konden niet achter blijven omdat concurrerende merken en types dit ook doen. Maar zal ook wel alles te maken hebben met de concurrentie uit China. Bij mij heeft het in ieder geval gewerkt want deze week staat hij voor de deur. 😁Martijnvdb schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:23:
Lees nu op Ford.nl dat de SEPP wordt verdubbeld op de Explorer Limited Edition.
Denk dat ze er echt vanaf moeten....
Ik kan dit scherm niet vinden. Onder welke categorie zit dit?RPGP schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:48:
[...]
Gebeurd blijkbaar automatisch op de achtergrond, heb er ook geen melding van gezien, zag vorige week ineens bij de Navi 25.1 staan.
Update via USB (32Gb) is nog bij niemand gelukt, geen idee of via 4G ook alle 32 Gb zijn binnengehaald of alleen data van het gebied waarin ik verblijf.
Versie op rechter plaatje staat nu bij mij actief.
[Afbeelding]
zo uit m'n hoofd,
- druk op de tile INSTELLINGEN
- druk onderaan op de button INFO
- druk bovenaan op de menuoptie systeeminformatie
[ Voor 40% gewijzigd door RPGP op 15-02-2025 21:05 ]
Ik kijk volgende keer even voor je, maar van wat ik me kan herinneren is hij er wel, alleen niet klikbaar.nelving schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:37:
Weet iemand of deze optie ook in het menu van de limited edition zichtbaar is?
[Afbeelding]
Je kan het beeld van de 360 graden vergroten door er op de “klikken”. Raar genoeg wordt de auto dan in de breedte van het scherm weergegeven en niet in de lengte. Dat voelt niet heel logisch.Skit3000 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:33:
Het beeld van de achteruitrijdcamera/360°-camera mag ook wel een heel stuk groter. In het model waar wij de proefrit in hebben gedaan werd hier het hele schermoppervlak voor gebruikt.
Gevonden, bedanktRPGP schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:41:
zo uit m'n hoofd,
:strip_exif()/f/image/2MaqUQ1TfSimXtp7Lx45KS0D.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je lang op de Home-knop drukt krijg je ook een scherm met informatie over software. Dit lijkt een ander deel van het operating system.
[ Voor 24% gewijzigd door Mouton op 16-02-2025 11:22 ]
Dat heb ik eerder vandaag geprobeerd en kreeg toen een melding dat er een software update klaar stond. In plaats van een update, kwam ik in een soort bios achtig menu terecht waar ik usb stations kon kiezen om een update vanaf uit te voeren.Mouton schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:18:
[...]
Als je lang op de Home-knop drukt krijg je ook een scherm met informatie over software. Dit lijkt een ander deel van het operating system.
Ik heb er maar uit gecancelled, want ik had geen usb stick met een update, maar ga wel een keer proberen om zo de navigatie te updaten terwijl ik wacht op de vervanging van die communicatie module...
Ik zit met dezelfde vraag, omdat mijn explorer ev een bidirectioneel item in het menu heeft.
Ik heb contact opgenomen hierover met Ford Nederland en zij geven aan deze functie zo snel mogelijk beschikbaar willen maken. Wanneer dat zal zijn is onbekend. En ook op mijn vraag of dit wel met zekerheid betekent dat het ooit zal gebeuren komt geen duidelijk antwoord.
Als iemand andere of meer specifieke info heeft dan is dat uiteraard welkom!
Ik wil graag een route plannen en alleen ionity gebruiken, sinds ik de ionity jaarlijks abonnement geactiveerd heb.
Ik heb de filters gezet om alleen ionity te tonen (en dat werkt), maar de route planner gebruikt vaak iets anders inbegrepen (b.v. Fastned laadstations), en ik moet handmatig aanpassen.
Is het mogelijk?
Ik heb de filters gezet om alleen ionity te tonen (en dat werkt), maar de route planner gebruikt vaak iets anders inbegrepen (b.v. Fastned laadstations), en ik moet handmatig aanpassen.
Is het mogelijk?
Ha allemaal,
dit probleem voor iemand al bekend? Bij publieke laadpalen laad hij alleen nog maar negatief, gebeld met de garage maar die hebben dit nog niet gehoord. Bij snelladen werkt hij nog wel regulier. Lijkt dus omvormer of een andere module te zijn. Benieuwd of iemand ervaring heeft met dit probleem?
dit probleem voor iemand al bekend? Bij publieke laadpalen laad hij alleen nog maar negatief, gebeld met de garage maar die hebben dit nog niet gehoord. Bij snelladen werkt hij nog wel regulier. Lijkt dus omvormer of een andere module te zijn. Benieuwd of iemand ervaring heeft met dit probleem?
:strip_exif()/f/image/MCil2ozRPIILVTqt2b3iaHQj.jpg?f=fotoalbum_large)
[quote]qdecoo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:17:
Ha allemaal,
Niet mee bekend, maar dan heb je waarschijnlijk een probleem met de gelijkrichter die de wisselspanning omzet in gelijkspanning, of met de besturing daarvan. Een snellader biedt gelijkspanning aan, en die wordt buiten de gelijkrichter om naar de accu geleverd.
Ha allemaal,
Niet mee bekend, maar dan heb je waarschijnlijk een probleem met de gelijkrichter die de wisselspanning omzet in gelijkspanning, of met de besturing daarvan. Een snellader biedt gelijkspanning aan, en die wordt buiten de gelijkrichter om naar de accu geleverd.
>>>ik heb hetzelfde gedaan, ben benieuwd of dit de manier wordt of dat het voor engineers is.bluebug schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:34:
[...]
Dat heb ik eerder vandaag geprobeerd en kreeg toen een melding dat er een software update klaar stond. In plaats van een update, kwam ik in een soort bios achtig menu terecht waar ik usb stations kon kiezen om een update vanaf uit te voeren.
Ik heb er maar uit gecancelled, want ik had geen usb stick met een update, maar ga wel een keer proberen om zo de navigatie te updaten terwijl ik wacht op de vervanging van die communicatie module...
Gisteren is mijn Explorer (zwart, long range, driver assistent, trekhaak) geleverd. Aanmelden met de Ford app ging prima en de eerste 150 km ook. Ik moet nog wel wennen aan de lane assistent. Verder echt een hele fijne wagen tot nu toe. Ik heb meegelezen in dit topic, dit heeft geholpen bij de definitieve keuze.
Hebben jullie ook wel eens meldingen in de fordpass app m.b.t. passive toegang?
Krijg regelmatig deze melding maar merk eigenlijk niks aan de auto alles werkt hier gewoon zoals ik zou verwachten.
Krijg regelmatig deze melding maar merk eigenlijk niks aan de auto alles werkt hier gewoon zoals ik zou verwachten.
![]() | ![]() |
nee, dit probleem heb ik nooit gezien. Ik had een keer de "storing verlichtingssysteem" (maar na een stop en start, nooit meer).mrfatmen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:16:
Hebben jullie ook wel eens meldingen in de fordpass app m.b.t. passive toegang?
nope, naast de melding "Voertuigauthorisatie afgerond" alleen meldingen gehad mbt de reguliere (snel)laadsessies. Nog geen storingsmeldingen gezien. Auto is van Oct-2024.
Dat is wel heel vreemd (en vervelend). Klinkt als een issue met de AC omvormer of software daarvan. Hopelijk snel een afspraak bij de dealer? Benieuwd wat daar uitkomt.qdecoo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:17:
Ha allemaal,
[Afbeelding]
Heb je de software al helemaal bekeken op V2G instellingen? Negatief laden is wel heel bijzonder.
[ Voor 5% gewijzigd door Banjy op 20-02-2025 20:46 ]
Dat is natuurlijk niet negatief laden, maar gewoon het verbruik als de auto stil maar wel aan staat.
Sinds een aantal dagen doet de tab Onderhoud in de Ford Pass app het niet meer. Al van de iphone verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat bracht geen soulaas. Wie heeft dit ook gehad en weet de oplossing?
Mijn Explorer laadt sinds begin februari nog maar met max 3.3 Kw. Soms ook hetzelfde fenomeen met -0,1 Kw laadsnelheid, loopt dan meestal op naar max 3,3 Kw. Resets hielpen niet, onderzoek deze week liet zien dat de SOBDM vervangen moet worden. Helaas is het onderdeel "niet leverbaar". Maar ze verwachten het binnen "enkele weken" wel te ontvangen. Snelladen gaat wel.qdecoo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:17:
Ha allemaal,
[Afbeelding]
Ze gaven ook aan dit probleem niet te kennen. Heb gevraagd of ze bij Volkswagen geen module kunnen bestellen. Dat zou niet kunnen omdat er andere software op zit. Ik vind het allemaal een beetje een slap verhaal, overleg met leasemaatschappij loopt om druk erop te houden.
Update m.b.t. bovenstaande: het onderdeel is geleverd. Onderdeelnummer: F2778884. Hopelijk binnenkort inbouwen, maar dat mag alleen een bepaalde gecertificeerde monteur. Hoop dat dit in ieder geval de oplossing is.
Gistermiddag de dealer gebeld om bestelling te plaatsen voor een Ford Explorer met warmtepomp, AGR stoelen, driver assistance, trekhaak en all-weather banden. Volgens de dealer/agent zijn er momenteel geen bestellingen te plaatsen bij Ford, omdat de hoeveelheid voorraadmodellen zo groot is dat ze op dit moment landelijk alleen voorraadmodellen verkopen. Helaas staat er geen grijze in voorraad met bovenstaande opties.
Zijn er meer mensen die deze geluiden hebben opgevangen?
Sinds een paar dagen heb ik mijn Explorer in gebruik. Super fijne auto en de binnenruimte is echt meer dan ik had verwacht. Mijn ipadhouder past niet op de zitting. Tot nu toe heb ik niets kunnen vinden dat bruikbaar is als steun. Ik ben vast de eerste niet die hier tegen aan loopt. Heeft iemand een goed advies? Dat geldt ook voor een paar dorpelstrips. Volgens de dealer zijn die accessoires niet te koop bij Ford Nederland.:strip_exif()/f/image/UR8i1DYsZyD6okjr85Ri9yUH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UR8i1DYsZyD6okjr85Ri9yUH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sk4GPgeddjuDEc5cQ7MXdA59.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoiets of dit misschien? In ieder geval zoeken naar "tablethouder sportstoel".Chrisho schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:03:
Mijn ipadhouder past niet op de zitting. Tot nu toe heb ik niets kunnen vinden dat bruikbaar is als steun. Ik ben vast de eerste niet die hier tegen aan loopt. Heeft iemand een goed advies?
Ja, wij waren gisteren bij de dealer. Hij gaf aan dat je wel kunt bestellen, maar het onbekend is wanneer deze geproduceerd gaat worden. Anders kom je in de voorraadmodellen terecht.MaZeLe schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:02:
Gistermiddag de dealer gebeld om bestelling te plaatsen voor een Ford Explorer met warmtepomp, AGR stoelen, driver assistance, trekhaak en all-weather banden. Volgens de dealer/agent zijn er momenteel geen bestellingen te plaatsen bij Ford, omdat de hoeveelheid voorraadmodellen zo groot is dat ze op dit moment landelijk alleen voorraadmodellen verkopen. Helaas staat er geen grijze in voorraad met bovenstaande opties.
Ik rij sinds 31/12/24 de Explorer EV RWD Extended range in Arctic Blue en heb zo'n 7.000 km gereden nu.
Rijbereik redelijk met +/- 300km op 80% accu, maar de temperatuur (en mijn rijstijl) zal hier debet aan zijn, Ben erg benieuwd naar de zomer. Momenteel zit ik op ongeveer 20 kWh/100 km waarbij ik 65/70% snelweg rijdt en regelmatig de 100 km/u overschrijd.
Mijn ervaring tot nu toe;
Ik heb wat moeite gehad met het vinden van de juiste zithouding, het zitvlak irriteert soms enigszins.
Massagefunctie is grappig maar niet geweldig.
Automatisch inschakelen van de stoel- en stuurverwarming is een prima optie en werkt feilloos.
Op afstand opwarmen werkt ook prima. Dit doe ik handmatig, niet op de timer.
Software prima. Gebruik zowel CarPay als navi van Ford. Stembediening van Ford moet nog veel leren, schijnt. Die opmerking geeft ie als bv. de locatie niet gevonden kan worden.
Ondanks het commentaar in de talloze reviews over de haptic buttons heb ik hier geen problemen mee.
Wél heb ik regelmatig dat ik m'n stuurverwarming aanzet wanneer ik met één hand stuur en een goede bocht maak. Maar als dat het enige is.
Volumeknop op het stuur vind ik fijn en de bediening van de bestuurdersfuncties ook geen problemen mee.
De ACC i.c.m. Lane Assist vind ik drama. Hij stuurt zelf, maar wanneer je niet actief meestuurt, denkt de auto dat je dood bent ofzo en zet ie de knippers aan en gaat ie in de ankers. Niet fijn op de snelweg.
Heb nu een keer of 4 gehad dat dit gebeurde. Ik rijd regelmatig A9 Alkmaar - Amsterdam v.v. en daar valt simpelweg niet veel te sturen. Die optie staat dus uit. Wel moet ik zeggen dat het sturen/remmen in die functie prima bevalt. Wellicht kunnen ze sensoren in het stuur maken om te registreren dat iemand het stuur wel fysiek bedient.
ACC an sich prima. Afstand houden en remmen gaat gewoon goed, zeker in de file
Een keer een ritje van +/- 400 km gemaakt en na 3 uur wisselde ik van rijbaan zonder het knipperlicht te gebruiken. De conclusie van de auto was dat ik door de lange rit vermoeid was en hij adviseerde even te rusten. Prima voorstel en fijn om te weten dat de auto meedenkt.
De geluidsisolatie in de auto is wat mij betreft prima. Het geluid van de radio goed.
Enige vertraging van het geluid bij het kijken van filmpjes oid (ja, dan sta ik stil) maar niet onoverkomelijk.
De ruimte is prima te noemen. Ik meet zelf een kleine 175 centimeter en heb achterin personen van 1.95 en groter gehad die erg verrast waren over de beenruimte. Kofferbak is prima, maar ik gebruik dit enkel voor de boodschappen. Fiets achterin ging niet makkelijk door een kratje op het stuur. Dus met achterklep open gereden en na 1 x melden dat deze openstaat (wel elke keer wanneer je vanuit stilstand vertrekt). Dat heb ik anders meegemaakt.
Opladen gaat prima. Op de zaak met 11 kWh, , 11 kWh bij publieke palen, slechts 1 x snelladen geprobeerd en dit was naar alle tevredenheid.
Ondank laadpas van de zaak wel irritant dat tarieven niet lokaal aangegeven staan zoals bij een tankstation.
Al met al tevreden met de wagen.
Heb flink getwijfeld tussen de Explorer en de EV3.
EV3 wordt nu uitgeleverd en zijn ook erg mooie wagens maar heb geen spijt.
Ik heb nu al vaker een EV3 zien rijden dan de Explorer en om een of andere reden vind ik dat fijn.
Het uiterlijk van de wagen vind ik erg mooi maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Enigszins Amerikaans maar zonder dat het overdreven is.
Rijbereik redelijk met +/- 300km op 80% accu, maar de temperatuur (en mijn rijstijl) zal hier debet aan zijn, Ben erg benieuwd naar de zomer. Momenteel zit ik op ongeveer 20 kWh/100 km waarbij ik 65/70% snelweg rijdt en regelmatig de 100 km/u overschrijd.
Mijn ervaring tot nu toe;
Ik heb wat moeite gehad met het vinden van de juiste zithouding, het zitvlak irriteert soms enigszins.
Massagefunctie is grappig maar niet geweldig.
Automatisch inschakelen van de stoel- en stuurverwarming is een prima optie en werkt feilloos.
Op afstand opwarmen werkt ook prima. Dit doe ik handmatig, niet op de timer.
Software prima. Gebruik zowel CarPay als navi van Ford. Stembediening van Ford moet nog veel leren, schijnt. Die opmerking geeft ie als bv. de locatie niet gevonden kan worden.
Ondanks het commentaar in de talloze reviews over de haptic buttons heb ik hier geen problemen mee.
Wél heb ik regelmatig dat ik m'n stuurverwarming aanzet wanneer ik met één hand stuur en een goede bocht maak. Maar als dat het enige is.
Volumeknop op het stuur vind ik fijn en de bediening van de bestuurdersfuncties ook geen problemen mee.
De ACC i.c.m. Lane Assist vind ik drama. Hij stuurt zelf, maar wanneer je niet actief meestuurt, denkt de auto dat je dood bent ofzo en zet ie de knippers aan en gaat ie in de ankers. Niet fijn op de snelweg.
Heb nu een keer of 4 gehad dat dit gebeurde. Ik rijd regelmatig A9 Alkmaar - Amsterdam v.v. en daar valt simpelweg niet veel te sturen. Die optie staat dus uit. Wel moet ik zeggen dat het sturen/remmen in die functie prima bevalt. Wellicht kunnen ze sensoren in het stuur maken om te registreren dat iemand het stuur wel fysiek bedient.
ACC an sich prima. Afstand houden en remmen gaat gewoon goed, zeker in de file
Een keer een ritje van +/- 400 km gemaakt en na 3 uur wisselde ik van rijbaan zonder het knipperlicht te gebruiken. De conclusie van de auto was dat ik door de lange rit vermoeid was en hij adviseerde even te rusten. Prima voorstel en fijn om te weten dat de auto meedenkt.
De geluidsisolatie in de auto is wat mij betreft prima. Het geluid van de radio goed.
Enige vertraging van het geluid bij het kijken van filmpjes oid (ja, dan sta ik stil) maar niet onoverkomelijk.
De ruimte is prima te noemen. Ik meet zelf een kleine 175 centimeter en heb achterin personen van 1.95 en groter gehad die erg verrast waren over de beenruimte. Kofferbak is prima, maar ik gebruik dit enkel voor de boodschappen. Fiets achterin ging niet makkelijk door een kratje op het stuur. Dus met achterklep open gereden en na 1 x melden dat deze openstaat (wel elke keer wanneer je vanuit stilstand vertrekt). Dat heb ik anders meegemaakt.
Opladen gaat prima. Op de zaak met 11 kWh, , 11 kWh bij publieke palen, slechts 1 x snelladen geprobeerd en dit was naar alle tevredenheid.
Ondank laadpas van de zaak wel irritant dat tarieven niet lokaal aangegeven staan zoals bij een tankstation.
Al met al tevreden met de wagen.
Heb flink getwijfeld tussen de Explorer en de EV3.
EV3 wordt nu uitgeleverd en zijn ook erg mooie wagens maar heb geen spijt.
Ik heb nu al vaker een EV3 zien rijden dan de Explorer en om een of andere reden vind ik dat fijn.
Het uiterlijk van de wagen vind ik erg mooi maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Enigszins Amerikaans maar zonder dat het overdreven is.
[/quote]
[quote]
automatisch? Ik heb alleen het handmatig in/uitzetten gezien (knop op de dashboard)
[quote]
automatisch? Ik heb alleen het handmatig in/uitzetten gezien (knop op de dashboard)
Vandaag in de FordPass app een kleine glitch bij de tijdsduur van de laatste laadsessie.
"Tijd aan de lader" gaf 45 uur, 53 min uur aan, was in werkelijkheid 3 uur 53 min, dus 42 uur teveel, vreemd.
Deze sessie stond ook niet in de Laadgeschiedenis lijst, normaal staat daar ong 45 dagen history.
Laden ging verders prima, voor nu, case closed.
Update 5 Maart: Ontbrekende laadsessie staat er na 2 dagen nu wel bij, ook met de juiste tijdsduur 3u53.
"Tijd aan de lader" gaf 45 uur, 53 min uur aan, was in werkelijkheid 3 uur 53 min, dus 42 uur teveel, vreemd.
Deze sessie stond ook niet in de Laadgeschiedenis lijst, normaal staat daar ong 45 dagen history.
Laden ging verders prima, voor nu, case closed.
Update 5 Maart: Ontbrekende laadsessie staat er na 2 dagen nu wel bij, ook met de juiste tijdsduur 3u53.
:strip_exif()/f/image/tuKgWO9fgNpJ2d0wqPtAtqiL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door RPGP op 05-03-2025 17:53 ]
Je kan dit bij de voorverwarm-instellingen wel aanpassen, maar automatisch ken ik idd ook niet,iceman314 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:04:
[/quote]
[quote]
Ik ga nu even uit de losse pols schieten aangezien ik niet in de auto zit, maar er is een instelling waarbij de stoelverwarming de status aanneemt zoals deze was bij de vorige keer uitstappen (dus had je de verwarming uit, dan blijft die uit, was die aan, dan gaat die aan).tweebel schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:48:
[...]
Je kan dit bij de voorverwarm-instellingen wel aanpassen, maar automatisch ken ik idd ook niet,
Edit: Onderbouwing uit de handleiding hierover:
https://www.fordserviceco...abled=False&buildtype=webDe stoelverwarming wordt wellicht ingeschakeld wanneer u de auto start als de stoelverwarming was ingeschakeld toen u de auto uit zette.
[ Voor 30% gewijzigd door Skit3000 op 03-03-2025 22:13 ]
Vanochtend wel iets heel vreemds. Ik heb af en toe dat het "grote" scherm het niet doet. En dan start ik deze op door de aan en uit knop in te drukken.
Maar vanochtend deed ook het "kleine" scherm en de HUD het niet. Gisteren de auto 100% vol. Auto was bevroren, dus via de app voorverwarmd. Daarna instappen en geen scherm.
Ik dacht probeer gewoon te rijden en dat werkte ook. Knipperlicht klonk wel heel vreemd (alsof batterij leeg is)
Maar kon dus niets zien over de snelheid van de auto etc. En opeens na 500 meter ging alles aan, eerst verschillende foutmelding (band spanning laag bijv )
Daarna was er niets aan de hand...
Heel vreemd, en niet reproduceerbaar... Dus dat is niet handig .. jullie dit al een keer meegemaakt?
Maar vanochtend deed ook het "kleine" scherm en de HUD het niet. Gisteren de auto 100% vol. Auto was bevroren, dus via de app voorverwarmd. Daarna instappen en geen scherm.
Ik dacht probeer gewoon te rijden en dat werkte ook. Knipperlicht klonk wel heel vreemd (alsof batterij leeg is)
Maar kon dus niets zien over de snelheid van de auto etc. En opeens na 500 meter ging alles aan, eerst verschillende foutmelding (band spanning laag bijv )
Daarna was er niets aan de hand...
Heel vreemd, en niet reproduceerbaar... Dus dat is niet handig .. jullie dit al een keer meegemaakt?
:strip_exif()/f/image/PM1vcxj1rr9mgzxzdtpJ8QOH.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat lijkt wel heel erg op de problemen die VW had (heeft?) met de ID3 uit de eerste periode. Uitvallend instrumentenpaneel komt daar heel veel bij voor.
Klopt, auto in november besteld, deze wordt schijnbaar nog net wel geproduceerd, ingepland voor begin april.MaZeLe schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:02:
deze was op het randje, nu leveren ze alleen nog voorraadmodellen.
Gelukkig had de dealer een aantal productie plekken gekocht, waardoor mijn auto bijna geheel naar wens alsnog morgen geproduceerd wordt (vorige week vrijdag besteld). Alleen de all-weather banden konden niet meer als optie toegevoegd worden. Heb inmiddels ook een VIN nummer gekregen.Resupine schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:49:
[...]
Klopt, auto in november besteld, deze wordt schijnbaar nog net wel geproduceerd, ingepland voor begin april.
deze was op het randje, nu leveren ze alleen nog voorraadmodellen.
Is er nog iets wat je met dit VIN nummer bij Ford kunt doen? Bij andere merken kun je dan vaak, voor fun, nog dingen opzoeken ..
Fordzona Hier kun je de informatie van je Ford opvragenMaZeLe schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:20:
[...]
Gelukkig had de dealer een aantal productie plekken gekocht, waardoor mijn auto bijna geheel naar wens alsnog morgen geproduceerd wordt (vorige week vrijdag besteld). Alleen de all-weather banden konden niet meer als optie toegevoegd worden. Heb inmiddels ook een VIN nummer gekregen.
Is er nog iets wat je met dit VIN nummer bij Ford kunt doen? Bij andere merken kun je dan vaak, voor fun, nog dingen opzoeken ..
Hoop binnenkort de Capri te kunnen ophalen bij de dealer.
De proefritten waren positief en uiteindelijk voor de Capri gegaan ipv de Explorer ivm de net iets diepere achterbak.
De proefritten waren positief en uiteindelijk voor de Capri gegaan ipv de Explorer ivm de net iets diepere achterbak.
- Extended range
- Blue My Mind Premium metallic
- 18-weg verstelbare voorstoelen met memory functie (AGR gecertificeerd)
- Drivers assistance pack
- Energiezuinig warmtepompsysteem
- Wegklapbare trekhaak (elektrisch bedienbaar)
[ Voor 8% gewijzigd door M4rk.J4nss3n op 08-03-2025 14:06 . Reden: Typfoutje ]
Ben benieuwd of de trekhaak bij jou gelijk gemonteerd wordt. Bij mij zijn we inmiddels 2,5 maand verder en ga ze volgende week een nieuwe poging tot montage proberen….
Zal binnenkort ervaringen van 4000+km in de Capri posten.
Ik hoop het niet, de trekhaak zou er al onder moeten zitten. Maar daar komen we dan wel achter. De knop zat er al wel om deze te laten zakken.jaguarxj16 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:28:
Ben benieuwd of de trekhaak bij jou gelijk gemonteerd wordt. Bij mij zijn we inmiddels 2,5 maand verder en ga ze volgende week een nieuwe poging tot montage proberen….
Had de auto eigenlijk zonder trekhaak willen rijden, maar die keus was er op moment niet. Bestellen zonder is op moment helaas niet een optie door de tijdelijke import stop van Ford Nederland.
Met 750/1000kilo trekkracht neem je ook niet echt een flinke lading mee. Maar het zal vast een keer van pas komen, dat ik uiteindelijk blij ben dat die eronder zit.
Ben benieuwd naar je 4000km ervaring 👍🏻
[ Voor 8% gewijzigd door M4rk.J4nss3n op 08-03-2025 18:13 ]
Zijn er al mensen bij wie er achteraf een trekhaak geplaatst is? En hoe lang heeft het geduurd?
ja eind januari en dat was in 1 dag geplaatst.
Je kunt instellen dat deze aangaat wanneer je instapt en het koud is. Bij mij gaan zowel de stuur- als stoelverwarming aan op standje 2. Heb het 1 x ingesteld, maar volgens mij is het terug te vinden op pagina 118 en bij de NB op pagina 122.iceman314 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:04:
[/quote]
[quote]
https://www.fordserviceco...202402-20240704104249.pdf
[ Voor 19% gewijzigd door jj_mckay op 10-03-2025 12:45 . Reden: handleiding toegevoegd ]
Ik heb Auto Lock aan staan, maar met regelmaat sluit de auto zich niet af bij het weggelopen. Ik kan er niet echt op vertrouwen. Meer mensen last van?
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Ja zelfde, ik denk dat deze 1 op de 10 keer 'vergeet' op slot te gaan..martinvdm schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:12:
Ik heb Auto Lock aan staan, maar met regelmaat sluit de auto zich niet af bij het weggelopen. Ik kan er niet echt op vertrouwen. Meer mensen last van?
Het werkt hier goed, behalve als we langs de auto lopen wanneer deze net op slot zit. Dan hebben we hetzelfde en blijft dit een op de tien keer open.martinvdm schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:12:
Ja, hier staat hij ook nogal eens open. Lijkt inderdaad veel te gebeuren als je even in de buurt van de auto blijft staan.
Ik weet dat het nog niet echt warm is geweest, maar heeft er iemand al ervaring met de mate waarin het glazen panoramadak warmtewerend is?
Ik heb dit op eerdere auto’s gehad en werkte dit feilloos, helaas is dit echt een functie waar je op moet kunnen vertrouwen en is het waardeloos als dit regelmatig niet werkt. Ik heb overigens ook de ervaring dat als ik wel gelijk weg loop deze alsnog regelmatig niet op slot gaat. Jammer dat dit zo slecht werkt.mrfatmen schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:33:
Ja, hier staat hij ook nogal eens open. Lijkt inderdaad veel te gebeuren als je even in de buurt van de auto blijft staan.
Heeft er iemand anders ook problemen met de spiegels die niet automatisch omlaag gaan bij het achteruit rijden? De optie staat wel aan en wonder boven wonder gebeurde het laatst voor het eerst dat het wel werkte.
Nou, vandaag weer contact gehad met Van Mossel ivm de afspraak voor morgen om de communicatiemodule te vervangen... Je raadt het nooit, maar "een onderdeel" is plots op de backorder gekomen (m.a.w. ze hebben niet op tijd besteld), dus nu is het weer een maand wachten, als ze het dan wel voor elkaar krijgen...
De Explorer rijdt echt wel fijn, durf ik na zo'n 6000 km wel te stellen. Maar als ik vooraf had geweten dat ik bijna een half jaar met een moderne auto zonder app en met een regelmatig haperende climatisering (obv ingestelde vertrektijden) zou zitten, had ik echt wat anders gekozen. En dan is het vastzitten aan Van Mossel eigenlijk nog een trap na.
De Explorer rijdt echt wel fijn, durf ik na zo'n 6000 km wel te stellen. Maar als ik vooraf had geweten dat ik bijna een half jaar met een moderne auto zonder app en met een regelmatig haperende climatisering (obv ingestelde vertrektijden) zou zitten, had ik echt wat anders gekozen. En dan is het vastzitten aan Van Mossel eigenlijk nog een trap na.
Je moet hiervoor met de draaiknop je rechter spiegel selecteren. Anders doet hij het niet zover ik weet.Victormdj schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:28:
Heeft er iemand anders ook problemen met de spiegels die niet automatisch omlaag gaan bij het achteruit rijden? De optie staat wel aan en wonder boven wonder gebeurde het laatst voor het eerst dat het wel werkte.
Ik vergeet altijd dat de draaiknop van de spiegels daarvoor naar rechts moet worden gezet, anders doet hij het niet. Maar ik gebruik ook best vaak de weergave van bovenaf omdat die beter lijkt te kloppen dan de achteruitrijcamera.Victormdj schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:28: