Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:56

MazeWing

The plot thickens...

Toonen1988 schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:36:
[...]

Kan je even normaal doen? Waar lees jij dat ik het volledig verdedig? Heb ik ook in mijn bericht gezegd dat Borderlands 4 iets beter optimalisatie moet krijgen? Ohhhhh ja, dat deed ik.

En nu je begint over Cyberpunk 2077, ga even een paar pagina's terug, daar heb ik netjes uitgelegd dat Cyberpunk 2077 beter geoptimaliseerd is.

Dus ik raad je aan om nu even normaal te doen, oké?
Ik doe volgens mij normaal en geef enkel aan dat het niet klopt wat je zegt. Dus omdat Borderlands 4 Lumen en Nanite (waar ze niets aan zouden hebben gezien de "look") is het "gerechtvaardigd" dat het minder goed loopt dan bijvoorbeeld een Battlefield 6?

Maar nogmaals, no hard feelings verder....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
MazeWing schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:38:
[...]

Ik doe volgens mij normaal en geef enkel aan dat het niet klopt wat je zegt. Dus omdat Borderlands 4 Lumen en Nanite (waar ze niets aan zouden hebben gezien de "look") is het "gerechtvaardigd" dat het minder goed loopt dan bijvoorbeeld een Battlefield 6?

Maar nogmaals, no hard feelings verder....
Het komt door de techniek die wordt gebruikt. Dus jij verwacht nu dat alle games dezelfde fps geven, ongeacht welke technieken ze gebruiken.

Lumen en Nanite zijn nu eenmaal zwaardere technieken dan rastersatie belichting dat al zeker 20 jaar wordt toegepast. Dacht je dat rastersatie belichting in het begin ook volledig perfect liep?

Ray tracing is een techniek die pas om de hoek komt kijken. We kunnen het pas een aantal jaar real-time renderen.

Het kan jouw mening zijn dat het allemaal niet zo is. Maar ik zie het anders. Als een spel voor mij speelbaar is, is het speelbaar. En voor de meeste mensen is het gewoon speelbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 15-09-2025 09:53 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:35

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Modbreak:Hey Gamers,

Ik had 2 dagen geleden al een algemene melding achter gelaten, helaas is het blijkbaar nog niet helemaal duidelijk. Laten we het hier AUB leuk houden en over de inhoud praten. Ik snap dat FPS en dat soort dingen een onderwerp zijn, maar dit is niet voor iedereen even belangrijk. Mensen willen graag genieten van het spel en alles eromheen, dus houd en leuk en wees lief voor elkaar en ga niet op de man reageren.

Voor het praten over FPS en performance, is een apart topic. Daar mag de discussie in voortgezet worden, maar houd het wel AUB netjes.

[ZT] Performance (FPS) en Issues in games

Dit is tevens ook de laatste keer dat wij dit algemeen melden!

Game ON!!!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Toonen1988 schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:46:
[...]

Het komt door de techniek die wordt gebruikt. Dus jij verwacht nu dat alle games dezelfde fps geven, ongeacht welke technieken ze gebruiken.

Lumen en Nanite zijn nu eenmaal zwaardere technieken dan rastersatie belichting dat al zeker 20 jaar wordt toegepast. Dacht je dat rastersatie belichting in het begin ook volledig perfect liep?

Ray tracing is een techniek die pas om de hoek komt kijken. We kunnen het pas een aantal jaar real-time renderen.

Het kan jouw mening zijn dat het allemaal niet zo is. Maar ik zie het anders. Als een spel voor mij speelbaar is, is het speelbaar. En voor de meeste mensen is het gewoon speelbaar.
Ik stop nu echt met deze discussie. Voor de laatste keer: het is niet enkel mijn mening maar een mening die gedeeld wordt door vele professionals. De manier waarop Unreal Engine 5 omgaat met bepaalde technieken is alles behalve efficiënt.

edit: gepost terwijl er ondertussen een modbreak kwam.

[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 15-09-2025 09:59 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 09:59

Luukwa

o/

Hej vraagje; indoors is het achterlijk donker bij mij, weten jullie hoe ik dit kan fiksen?
Opzich is het wel te doen, maar soms is het pikzwart :')

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Luukwa schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:58:
Hej vraagje; indoors is het achterlijk donker bij mij, weten jullie hoe ik dit kan fiksen?
Opzich is het wel te doen, maar soms is het pikzwart :')
Gebruik je HDR?

Anders eens kijken wat je zwartwaardes zijn en of je RGB Full of RGB Limited wel goed staat (auto is vaak goed en anders moet het op je tv en console hetzelfde zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Toonen1988 schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:32:
[...]

Nee, je kan het niet uitzetten. Voor mij moet een spel speelbaar zijn. Leuk als je 120fps krijgt, maar voor mij is 80 of 90 fps ook net zo goed. Als je Battlefield 6 op 120+ FPS kunt draaien en Borderlands 4 maar op 80+ FPS en daardoor niet koopt, is ook best vreemd.

Speelbaar is speelbaar, of het nu 90, 100 of 15p FPS is. Tegenwoordig heb ik een gevoel dat mensen meer om FPS geven, dan plezier hebben in een video spel.
Volgens mij lees je mijn post niet goed. Heb het bij beide spellen over 60 fps.

Verder ieder zijn ding natuurlijk, maar Ik ga geen geld uitgeven aan een spel dat niet goed geoptimaliseerd is. Hoop toch echt dat iedereen wel ziet dat dit het geval is bij BL4. Alleen al aan alle guides over het aanpassen van ini files en weet ik wat voor truukjes om maar iets meer fps te krijgen is dat te zien ;)

En nogmaals prima als het voor jou goed is, lekker spelen dan. In wacht wel op de aanbieding en een zooi patches later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 16:22
Luukwa schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:37:
Mochten er mensen zijn met serieuze performance issues op een wat oudere kaart;
Ik heb zelf de 3080 en had rond de 65-75fps, ik heb nu optiscaler geïnstalleerd waardoor je framegen op oudere kaarten kunt aanzetten en draai nu op 130+ fps.
Ik geloofde het eerst ook niet maar het werk écht mega goed.

Volgens mij combineer je dan FSR frame gen met DLSS.

Edit: je input delay wordt er overigens NIET hoger door.
Welke settings draai jij op?
Ik heb ook een 3080, maar bundel rond de 60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

MazeWing schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:00:
[...]

Gebruik je HDR?

Anders eens kijken wat je zwartwaardes zijn en of je RGB Full of RGB Limited wel goed staat (auto is vaak goed en anders moet het op je tv en console hetzelfde zijn.)
HDR? Nee volgens mij niet.. dit staat in mijn instellingen;
https://i.imgur.com/WNfwrtj.png

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Luukwa schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:12:
[...]

Lukt het niet om je brightness wat aan te passen?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

PdeBie schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:07:
[...]

Hoi! Ik kwam een thread tegen op reddit welke ik heb gevolgd. Ik heb geen instellingen of w/e gewijzigd in OptiScaler; https://www.reddit.com/r/...n_20_and_30_series_cards/

Ik speel nu op de high-preset.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Dazzler2120 schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:13:
[...]

Lukt het niet om je brightness wat aan te passen?
Ja wel gedaan, maar dan is buiten als overbelicht.. het is niet super storend maar soms zit ik echt te turen :P

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Luukwa schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:12:
[...]

Dat is auto HDR dat is een techniek die games djebgeen HDR ondersteunen een “soort van HDR” te geven. In Borderlands 4 staat deze optie onder display calibration.

Je zou ook eens op lagom.nl kijken of je monitor instellingen wel goed staan. Zeker de test van de zwarte vierkantjes is belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Luukwa schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:14:
[...]

Ja wel gedaan, maar dan is buiten als overbelicht.. het is niet super storend maar soms zit ik echt te turen :P
Ah ja... Moet zeggen dat ik er zelf nog weinig last van heb gehad. Bedoel je indoor als binnen gebouwen? Of vooral in evt. caves ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:58
PdeBie schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:07:
[...]

Ik speel op een 3060 TI.. 40-50 FPS als ik geen framegen gebruik maar 90-130 met Framegen aan dus ga er van uit dat je dat niet aan hebt. Je wilt dan ingame het op FSR of DLSS hebben en dan Framegen ON zetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPtQbfTdpLbVyllrI2Pq7xDTtNA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/srcCaY7ujVdKTIEYuLdonzCt.png?f=fotoalbum_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ricmaniac schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:18:
[...]

Ik speel op een 3060 TI.. 40-50 FPS als ik geen framegen gebruik maar 90-130 met Framegen aan dus ga er van uit dat je dat niet aan hebt. Je wilt dan ingame het op FSR of DLSS hebben en dan Framegen ON zetten

[Afbeelding]
Mijn ziens is DLSS beter, als ik FSR gebruik van AMD heb ik gigantische input delay..
Zal vanmiddag eens kijken naar de HDR settings :)

Verder heb ik ongelofelijk veel fun in de game en vliegen de uurtje vorobij :D

Soundcloud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Gisteren de eerste vault in de eerste zone gevonden. Awel dat is redelijk hard moet ik zeggen. Speel op normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wat zijn er trouwens bizar veel collectibles! :P vooral verschillende types
Ik vind het heerlijk om te exploren en collectibles te gatheren dus voor mij prima haha maar zitten ook leuke stukjes lore in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 15:15
Op dit moment level 12, met Rafa, xbox series X.
Geswitched van exo-blades naar exo-guns, stuk beter, ga minder dood :P.

Verder ook even verder gespeeld op mijn legion Go (lees: 'kleine wilde tv kijken overdag'). Zelfs cloud gaming gaat super! Niks te klagen hier!

Xbox: Virgo Mossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Zit in de eerste final vault. Wil later terug komen naar hier. Kan ik terug naar de wereld. Vind het niet precies ofwel ben ik blind.... zit nog steeds in de eerste zone. Level 20 ondertussen en 765.000 cash..😀

[ Voor 22% gewijzigd door Wolverine9000 op 15-09-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Level 22 op mijn series X met Vex als vaulthunter. Ik heb intussen iets van 8 legendaries maar ben het meest blij met mijn legendary Jacobs pistol icm met een jacobs enhancement slot voor 1 extra ricochet en 50% extra bullets in pistol slots. Vanaf level 25 komen er ook nog veel meer andere manufacturer parts op guns uit de vorige games zoals CoV, Hyperion, en Atlas.

Er is ook ontzettend veel afwisseling in de ordnance slot. Ik heb er nu een granaat in gezet met een gigantisch fire aoe explosie. Voelt heerlijk OP. Hele toffe game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Heb ondertussen 4 shift codes ingewisseld op de website en heb nu 4 golden keys. Zou ik al eentje inwisselen en zien wat ik krijg. Level 20 ben ik. Is dat een legendary drop dat je daarvan krijgt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Kaasje123 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:51:
Level 22 op mijn series X met Vex als vaulthunter. Ik heb intussen iets van 8 legendaries maar ben het meest blij met mijn legendary Jacobs pistol icm met een jacobs enhancement slot voor 1 extra ricochet en 50% extra bullets in pistol slots. Vanaf level 25 komen er ook nog veel meer andere manufacturer parts op guns uit de vorige games zoals CoV, Hyperion, en Atlas.

Er is ook ontzettend veel afwisseling in de ordnance slot. Ik heb er nu een granaat in gezet met een gigantisch fire aoe explosie. Voelt heerlijk OP. Hele toffe game.
Vex i.c.m. Jacobs werkt toch zó enorm heerlijk he :9
Ik loop met een blauwe Jacobs sniper rond wat wat underleveld is, maar alsnog zijn headshots gewoon oneshot op shielded enemies. Ik scope kill van afstand, en als ze dichtbij komen gewoon met de sniper hip firen

Heb op lvl 16 al bijna alle Jacobs en crit achievements gehaald die er zijn :o
Moet alleen even terug naar splashzone en zo'n nieuwe knife farmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Wolverine9000 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:55:
Heb ondertussen 4 shift codes ingewisseld op de website en heb nu 4 golden keys. Zou ik al eentje inwisselen en zien wat ik krijg. Level 20 ben ik. Is dat een legendary drop dat je daarvan krijgt of niet.
Kan het mis hebben maar legendarische items kunnen al op level 1 droppen. Maar de drops worden gescaled op je level. Dat betekent dat als je een legendarische item krijgt, het dan ook level 20 is.

Maar kan het verkeerd hebben. Beste is om te wachten dat je max level bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Toonen1988 schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:02:
[...]

Kan het mis hebben maar legendarische items kunnen al op level 1 droppen. Maar de drops worden gescaled op je level. Dat betekent dat als je een legendarische item krijgt, het dan ook level 20 is.

Maar kan het verkeerd hebben. Beste is om te wachten dat je max level bent.
Tbh, gebruik gewoon golden keys, normaal gesproken word je 'geswarmed' met golden keys, en is het vooral bedoeld als leveling tool om je wapens wat makkelijker up-to-date te houden. Ik heb in voorgaande games nooit de behoefte gehad om de keys vast te houden tot max level. Tegen de tijd dat ik max leve ben zijne namelijk betere methodes om te farmen.
Meestal gebruik ik iedere 5 levels ofzo een of twee keys om te kijken wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:57
Wolverine9000 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:55:
Je krijgt dan inderdaad loot voor level 20. Een legendary kan, maar is niet gegarandeerd. Met mijn vriendengroep hebben we alle vier één keer de chest geopend, waarbij drie van de vier een legendary kregen (waarvan één drie tegelijk). Ik was degene die helemaal niks nuttigs kreeg :+

Ik vind het wel leuk om af en toe een golden key te gebruiken. Ik verwacht op max level toch gericht op zoek te gaan naar gear, dan vind ik de random loot minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Joop34 schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:07:
[...]

Je krijgt dan inderdaad loot voor level 20. Een legendary kan, maar is niet gegarandeerd. Met mijn vriendengroep hebben we alle vier één keer de chest geopend, waarbij drie van de vier een legendary kregen (waarvan één drie tegelijk). Ik was degene die helemaal niks nuttigs kreeg :+

Ik vind het wel leuk om af en toe een golden key te gebruiken. Ik verwacht op max level toch gericht op zoek te gaan naar gear, dan vind ik de random loot minder interessant.
Heb die 4 keys gevonden via Google. Zijn er nog andere sites waar er codes te vinden zijn. Sorry voor de noob vraag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:57
Wolverine9000 schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:10:
[...]

Heb die 4 keys gevonden via Google. Zijn er nog andere sites waar er codes te vinden zijn. Sorry voor de noob vraag...
Voor zover ik weet zijn er tot nu toe 4 golden keys te claimen. Ik houd voornamelijk reddit in de gaten. Ik weet dat er voor BL2 en BL3 een website was die alle codes actief bij hielden, maar geen idee of dat ook voor BL4 er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
https://mobalytics.gg/bor...shift-codes-borderlands-4

Ik houd meestal gewoon een lijstje als dit in de gaten. Dan wis het lekker overzichtelijk wanneer iets toegevoegd is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dazzler2120 schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:14:
https://mobalytics.gg/bor...shift-codes-borderlands-4

Ik houd meestal gewoon een lijstje als dit in de gaten. Dan wis het lekker overzichtelijk wanneer iets toegevoegd is.
deze 2 staan nog niet op je lijstje zie ik. deze heb ik vannacht voorbij zien komen in Twitch chat.. denk dus dat die nieuw zijn sinds vandaag.

B9XT3-HX6TT-W6BBW-TTJT3-JTFKX
39RTT-3ZR3T-5FJBK-3J3J3-C5CRT

Ik zie namelijk ook 6 keys bij mij ipv 4 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik speel dus met Rafa en ben goed te spreken over de class. Vind hem cool en ook zijn die turrets op mijn schouders leuk en sterk :D Maar toch twijfel ik of ik een andere class niet leuker vind :P

Zo lastig altijd als je ze niet kent verder haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Ricmaniac schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:45:
Ik speel dus met Rafa en ben goed te spreken over de class. Vind hem cool en ook zijn die turrets op mijn schouders leuk en sterk :D Maar toch twijfel ik of ik een andere class niet leuker vind :P

tot nu toe heb ik elke class uit elke mainline game gespeeld maar heb ik zelf het minste plezier met de grote dudes zoals Brick, The Gunzker en Amon. Alle andere classes altijd veel plezier mee gehad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ricmaniac schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:45:

Ik zou de story met deze afmaken. Borderlands heeft een hoge replayability (zeker met andere builds, als je ander type wapens wilt gebruiken etc.) dus je kan erna gewoon prima met andere classes knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Laatst online: 12:19
Toonen1988 schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:36:
[...]

Kan je even normaal doen? Waar lees jij dat ik het volledig verdedig? Heb ik ook in mijn bericht gezegd dat Borderlands 4 iets beter optimalisatie moet krijgen? Ohhhhh ja, dat deed ik.

En nu je begint over Cyberpunk 2077, ga even een paar pagina's terug, daar heb ik netjes uitgelegd dat Cyberpunk 2077 beter geoptimaliseerd is. En dacht je nou werkelijk dat Cyberpunk 2077 ook perfect werkt zonder DLSS/FSR en frame-gen?

Dus ik raad je aan om nu even normaal te doen, oké?

Zo gauw als iemand er iets overzegt, ga je zo tekeer. Heb je iets persoonlijks tegen deze game?
amen :) wil me er niet in mengen, maar laten we het vooral opbouwend houden en respectvol, goed verwoord kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
ik als complete nieuwe BL 4 speler, welke waarde vind ik in de DLC'adons voor nu? moet ik dat nu al doen? mis ik iets? op de steam store klik ik me een ongeluk haha.

of gewoon doen als ik ' klaar' ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staircase
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17-09 15:40
Volgende keer kun je beter een Topic Report aanmaken als je dingen ziet die anders moeten

[ Voor 87% gewijzigd door BM op 15-09-2025 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasje123
fib3rlight schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:44:
ik als complete nieuwe BL 4 speler, welke waarde vind ik in de DLC'adons voor nu? moet ik dat nu al doen? mis ik iets? op de steam store klik ik me een ongeluk haha.

of gewoon doen als ik ' klaar' ben?
Er waren pre order bonussen aan gekoppeld. Geen idee of je die alsnog kan krijgen. Zo niet dan kan je net zo goed nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Geleihoofd schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:35:
[...]

Ja, ik had exact hetzelfde. Was net met een ander character begonnen en opeens vlogen de rewards mij om de oren, dat had ik niet met m'n eerdere character. Geen idee waarom maar mij hoor je niet klagen.

Edit:

Zojuist even mijn vorige character geladen en ja, ook die werd nu meteen overladen met cadeautjes.
Alle freebees zitten nog steeds netjes in de kluis maar sinds de patch van gister staat er nu wel bij dat ik de DLC niet heb, kan ze dus ook niet gebruiken mocht ik het level ervoor hebben. De unlockte skins staan ook weer achter een slotje, dit was duidelijk een grote oeps voor ze. :+

Ik heb BL2 en BL:TPS compleet grijs gespeeld maar BL3 is wel een van de grootste miskopen die ik ooit heb gedaan, wat was die slecht zeg. Maar gelukkig maakt BL4 dat ruimschoots goed, wat een heerlijke game is dit, weer echt ouderwets Borderlands! Wel is het nog erg wennen met zoveel nieuwe gameplay mechanics zoals double jump, gliden, ground slam, de grappling hook (met name dat het gooien van gasflessen nu een serieus onderdeel van het vechten is), de open wereld waardoor de gebieden een stuk groter zijn wat toch een andere tactiek vereist, etc. Ik vergeet ze vanuit pure gewenning nogal gauw waardoor het spel vaak veel moeilijker aanvoelt dan het zou moeten zijn, maar dat komt vanzelf wel. Daarnaast draait het op een Ryzen 7 7700x met een RTX4070 Super op max settings @3440x1440 heerlijk soepel, geen haperingetjes, geen stutters, geen tearing, geen lag, geen crashes, enkel boterzachte over-the-top badass pieuw pieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
Geleihoofd schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:57:
[...]

Alle freebees zitten nog steeds netjes in de kluis maar sinds de patch van gister staat er nu wel bij dat ik de DLC niet heb, kan ze dus ook niet gebruiken mocht ik het level ervoor hebben. De unlockte skins staan ook weer achter een slotje, dit was duidelijk een grote oeps voor ze. :+

Ik heb BL2 en BL:TPS compleet grijs gespeeld maar BL3 is wel een van de grootste miskopen die ik ooit heb gedaan, wat was die slecht zeg. Maar gelukkig maakt BL4 dat ruimschoots goed, wat een heerlijke game is dit, weer echt ouderwets Borderlands! Wel is het nog erg wennen met zoveel nieuwe gameplay mechanics zoals double jump, gliden, ground slam, de grappling hook (met name dat het gooien van gasflessen nu een serieus onderdeel van het vechten is), de open wereld waardoor de gebieden een stuk groter zijn wat toch een andere tactiek vereist, etc. Ik vergeet ze vanuit pure gewenning nogal gauw waardoor het spel vaak veel moeilijker aanvoelt dan het zou moeten zijn, maar dat komt vanzelf wel. Daarnaast draait het op een Ryzen 7 7700x met een RTX4070 Super op max settings @3340x1440 heerlijk soepel, geen haperingetjes, geen stutters, geen tearing, geen lag, geen crashes, enkel boterzachte over-the-top badass pieuw pieuw!
lekker man, gebruik je wel DLSS en Frame Gen? of alleen DLSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Geleihoofd schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:57:
[...]

Ik heb BL2 en BL:TPS compleet grijs gespeeld maar BL3 is wel een van de grootste miskopen die ik ooit heb gedaan, wat was die slecht zeg. Maar gelukkig maakt BL4 dat ruimschoots goed, wat een heerlijke game is dit, weer echt ouderwets Borderlands! Wel is het nog erg wennen met zoveel nieuwe gameplay mechanics zoals double jump, gliden, ground slam, de grappling hook (met name dat het gooien van gasflessen nu een serieus onderdeel van het vechten is), de open wereld waardoor de gebieden een stuk groter zijn wat toch een andere tactiek vereist, etc. Ik vergeet ze vanuit pure gewenning nogal gauw waardoor het spel vaak veel moeilijker aanvoelt dan het zou moeten zijn, maar dat komt vanzelf wel. Daarnaast draait het op een Ryzen 7 7700x met een RTX4070 Super op max settings @3340x1440 heerlijk soepel, geen haperingetjes, geen stutters, geen tearing, geen lag, geen crashes, enkel boterzachte over-the-top badass pieuw pieuw!
? Borderlands 3 was qua gameplay veel en veel beter dan BL2 en Tps. Alleen het verhaal was matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
fib3rlight schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:59:
[...]

lekker man, gebruik je wel DLSS en Frame Gen? of alleen DLSS?
Gebruik zowel DLSS als Frame Gen. Ja, je zal verschil zien als je die twee schermen naast elkaar zet en er met een vergrootglas naar kijkt, maar zodra de ledematen je om de oren vliegen merk je daar echt helemaal niks van, heb 't veels te druk om pixels te tellen tenslotte. 8)7
Kaasje123 schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:03:
[...]

? Borderlands 3 was qua gameplay veel en veel beter dan BL2 en Tps. Alleen het verhaal was matig.
Dat ben ik helemaal oneens met je wat betreft gameplay, al speel ik wel met controller. BL3 belandde hier al ruim voor de 10 uur in de stoffige hoek en nooit meer naar omgekeken. Gelukkig zijn er zoveel wensen als er mensen zijn, maar persoonlijk ben ik heel blij dat deze titel mij weer het ouderwetse Borderlands gevoel geeft, iets wat BL3 totaal miste naar mijn bescheiden mening. Kleine disclaimer, BL2 en BL:TPS speelde ik altijd met mijn vriendin (3 vond ze ook niks, te weinig arcade, teveel realistic shooter) die helaas inmiddels overleden is, dus er zit ook een groot stuk nostalgie bij voor me maar BL4 weet voor mij weer als vanouds al die goeie plekjes te kietelen (tegen alle verwachtingen in). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Eens met @Geleihoofd hierin ja. Deze qua gameplay als playtrough vind ik vele malen beter dan 3. Ik kwam 3 nooit lekker in zoals bij 1 en 2.. (pre-sequal nooit gedaan)

Maar deze voelt qua gameplay imo het beste denk ik. Iig is mijn mening een heel stuk fijner door voornamelijk movement.

Maar wat ik trouwens wel echt mis (tot waar ik nu ben) is de borderlands humor zoals in 1 en 2. Vooral 1 was hier goed in en dat ben ik in deze game nog maar heel weinig tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ricmaniac schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:19:
Eens met @Geleihoofd hierin ja. Deze qua gameplay als playtrough vind ik vele malen beter dan 3. Ik kwam 3 nooit lekker in zoals bij 1 en 2.. (pre-sequal nooit gedaan)

Maar deze voelt qua gameplay imo het beste denk ik. Iig is mijn mening een heel stuk fijner door voornamelijk movement.

Maar wat ik trouwens wel echt mis (tot waar ik nu ben) is de borderlands humor zoals in 1 en 2. Vooral 1 was hier goed in en dat ben ik in deze game nog maar heel weinig tegengekomen.
Mwa je komt wel leuke stukken tegen, zeker de claptrap humor (en de opmerking richting de Bazonga's van Moxxi), misschien is je gevoel voor humor gewoon veranderd :+

Maar over het algemeen hebben ze het spel iets 'serieuzer' gemaakt. Een echte evil presence ipv cringe kiddo's.
Jack was een sarcastische klootzak, dus die humor paste daar enorm goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:29:
[...]

Mwa je komt wel leuke stukken tegen, zeker de claptrap humor (en de opmerking richting de Bazonga's van Moxxi), misschien is je gevoel voor humor gewoon veranderd :+

Maar over het algemeen hebben ze het spel iets 'serieuzer' gemaakt. Een echte evil presence ipv cringe kiddo's.
Jack was een sarcastische klootzak, dus die humor paste daar enorm goed bij.
De humor is zeker nog flauw (dat is Borderlands nou eenmaal ook wel een beetje), maar inderdaad wel iets serieuzer en veiliger dan het ooit was (bedankt woke?) maar zoals je zegt, gelukkig niet meer zo cringe als BL3. Nu ben ik in BL4 nog niet zo heel ver, maar de humor is er zeker nog. Neem alleen al het eerste stukje dat je bij Claptrap op het strand aankomt en hij Beach Trash zingt op de herkenbare wijze van The Beach Boys, niet gewaagd maar wel zeker weer typische Borderlands humor.

De meest geweldige missie uit BL2 vond ik toch wel The Name Game waarin Sir Hammerlock helemaal klaar was met het hernoemen van Bullymongs en ze maar Bonerfarts noemde met z'n posh British accentje, totaal uit het niets en zo niet passend bij een Sir. :D

En Handsome Jack is zeker één vd beste supervillains aller tijden in een game, zo haatbaar dat je 'm in je hart sluit. Vond ook dat stukje dat hij zat te klagen over de smerige pretzels die hij at heel leuk, was echter compleet ongescript. Ze hadden de stemacteur pretzels gegeven maar die vond hij niet te vreten en wilde dat wel even gezegd hebben. Dat paste zo goed bij Jack dat ze dat stukje er maar in hebben gelaten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 16:22
Ricmaniac schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]
Vreemd FG is bij mij niet beschikbaar op 3080. Is normaliter toch ook iets voor de 40xx kaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
Geleihoofd schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:24:
[...]

Gebruik zowel DLSS als Frame Gen. Ja, je zal verschil zien als je die twee schermen naast elkaar zet en er met een vergrootglas naar kijkt, maar zodra de ledematen je om de oren vliegen merk je daar echt helemaal niks van, heb 't veels te druk om pixels te tellen tenslotte. 8)7

[...]

Dat ben ik helemaal oneens met je wat betreft gameplay, al speel ik wel met controller. BL3 belandde hier al ruim voor de 10 uur in de stoffige hoek en nooit meer naar omgekeken. Gelukkig zijn er zoveel wensen als er mensen zijn, maar persoonlijk ben ik heel blij dat deze titel mij weer het ouderwetse Borderlands gevoel geeft, iets wat BL3 totaal miste naar mijn bescheiden mening. Kleine disclaimer, BL2 en BL:TPS speelde ik altijd met mijn vriendin (3 vond ze ook niks, te weinig arcade, teveel realistic shooter) die helaas inmiddels overleden is, dus er zit ook een groot stuk nostalgie bij voor me maar BL4 weet voor mij weer als vanouds al die goeie plekjes te kietelen (tegen alle verwachtingen in). _/-\o_
nice ik gebruik geen framegen, enkel DLSS op qualy, dikke prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
PdeBie schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:30:
[...]

Vreemd FG is bij mij niet beschikbaar op 3080. Is normaliter toch ook iets voor de 40xx kaarten?
Nee, Denk door DLSS ofzo dan? in ieder geval waarschijnlijk door een andere optie dan denk ik dat FG disabled wordt.

Want framegen via DLSS is inderdaad RTX40 serie maar FSR (wat ik gebruik) werkt wel op RTX 30xx series.

Edit: Ja weet zeker :P als ik DLSS aan zet is de optie voor Frame Gen uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 15-09-2025 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
Kaasje123 schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:23:
[...]

tot nu toe heb ik elke class uit elke mainline game gespeeld maar heb ik zelf het minste plezier met de grote dudes zoals Brick, The Gunzker en Amon. Alle andere classes altijd veel plezier mee gehad. :)
Herkenbaar, die classes spreken mij doorgaans ook niet aan. Ben zelf voornamelijk van de Sirens en crowd controllers. Echter in dit deel speelt de Siren meer als een soort Hunter (ook leuk, al trekt Trouble wel alle vijanden uit alle hoeken en gaten, dus weinig rust) en de Gravitar speelt juist weer meer als een Siren.
Vandaag Amon eens geprobeerd en ik moet zeggen, die valt niet tegen met z'n Forgeshield (Scourge). Normaliter niks voor mij, maar nu de area's een stuk groter en meer open zijn, speelt dit wel lekker weg om rustig de nieuwe mechanics eigen te maken. Zodra het echt chaos wordt schiet m'n hoofd automatisch nog in BL2-stand en ben dan ook gauw dood. Nu krijg ik meer de tijd om (goeie) keuzes te maken. Denk niet dat hij m'n favo wordt, dat zal de Siren of Gravitar worden, maar voor nu ideaal om niet meteen overrompeld te worden.
fib3rlight schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:36:
[...]

nice ik gebruik geen framegen, enkel DLSS op qualy, dikke prima
Ik heb sinds de release FrameGen aanstaan ivm wat dips tussen de 40 en 60fps in wat wel storend was, maar nog niet geprobeerd sinds de patches. Zal het nog eens uittesten of het nu beter gaat zonder FrameGen. Belangrijkste vind ik dat het soepel draait en hoe ze dat doen zal mij een zorg zijn tbh, zolang het grafisch ook maar stabiel blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
Geleihoofd schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:52:
[...]

Herkenbaar, die classes spreken mij doorgaans ook niet aan. Ben zelf voornamelijk van de Sirens. Echter in dit deel speelt de Siren meer als een soort Hunter (ook leuk, al trekt Trouble wel alle vijanden uit alle hoeken en gaten, dus weinig rust) en de Gravitar speelt juist weer meer als een Siren.
Vandaag Amon eens geprobeerd en ik moet zeggen, die valt niet tegen met z'n Forgeshield (Scourge). Normaliter niks voor mij, maar nu de area's een stuk groter en meer open zijn, speelt dit wel lekker weg om rustig de nieuwe mechanics eigen te maken. Zodra het echt chaos wordt schiet m'n hoofd automatisch nog in BL2-stand en ben dan ook gauw dood. Nu krijg ik meer de tijd om (goeie) keuzes te maken. Denk niet dat hij m'n favo wordt, dat zal de Siren of Gravitar worden, maar voor nu ideaal om niet meteen overrompeld te worden.

[...]

Ik heb sinds de release FrameGen aanstaan ivm wat dips tussen de 40 en 60fps in wat wel storend was, maar nog niet geprobeerd sinds de patches. Zal het nog eens uittesten of het nu beter gaat zonder FrameGen. Belangrijkste vind ik dat het soepel draait en hoe ze dat doen zal mij een zorg zijn tbh, zolang het grafisch ook maar stabiel blijft.
ja exact zelfde hier, met een online FPS heb ik daar wel moeite mee, maar met een game als dit, dikke prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
fib3rlight schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:57:
[...]

ja exact zelfde hier, met een online FPS heb ik daar wel moeite mee, maar met een game als dit, dikke prima :)
Precies dat, zeker als 't echt competitief wordt wil je wel dat elke pixel en frame legit is, Borderlands is dat zéker niet, da's gewoon lekker simpel arcadeknallen for the fun (en fun is gelukkig weer terug in Borderlands).

Ze hebben de POV van characters wel nog meer aangedikt in dit deel tov vorige delen iirc. Speelde eerst met de twee kleine dames en moest bij de meeste NPCs licht omhoog kijken, maar met Amon zie ik de NPCs soms niet eens meer zo klein zijn ze, moet echt naar de grond kijken want ze komen niet veel verder dan z'n navel. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
Geleihoofd schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:40:
[...]

Precies dat, zeker als 't echt competitief wordt wil je wel dat elke pixel en frame legit is, Borderlands is dat zéker niet, da's gewoon lekker simpel arcadeknallen for the fun (en fun is gelukkig weer terug in Borderlands).

Ze hebben de POV van characters wel nog meer aangedikt in dit deel tov vorige delen iirc. Speelde eerst met de twee kleine dames en moest bij de meeste NPCs licht omhoog kijken, maar met Amon zie ik de NPCs soms niet eens meer zo klein zijn ze, moet echt naar de grond kijken want ze komen niet veel verder dan z'n navel. :+
haha :D

jij bent een BL speler merk ik, ik begin net, 2 uur er in zitten, moet je wapens upgraden? of gewoon grinden voor nieuwe wapens die bij je level passen? ik weet dat ik dit ook op YT kan opzoeken, maar hier vragen is leuker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
fib3rlight schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:45:
[...]

haha :D

jij bent een BL speler merk ik, ik begin net, 2 uur er in zitten, moet je wapens upgraden? of gewoon grinden voor nieuwe wapens die bij je level passen? ik weet dat ik dit ook op YT kan opzoeken, maar hier vragen is leuker :)
Heb alle delen gepeeld ja, zeker 2 en The Pre Sequel, alleen deel 3 dus amper vanwege de cringe en het missen van het BL gevoel. Goed dat je dus niet met deel 3 bent ingestapt, nu ervaar je meteen wat Borderlands echt is. _/-\o_

Wapens zijn niet te upgraden, je zal dus om de paar levels weer een compleet nieuwe set hebben, maar met de hoeveelheid wapens die je om de oren vliegen is het geen gemis dat je ze niet kan upgraden. Kan daardoor wel zo zijn dat je soms met wat wapens komt te zitten die jou niet zo liggen en je eerder kiest voor een groen wapen dan voor een blauw of paars wapen. But Borderlands is the gift that keeps on giving, dus je favo type wapens in blauw of paars (of nóg beter) zijn altijd maar een paar badasses van je verwijderd. :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
Geleihoofd schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:55:
[...]

Heb alle delen gepeeld ja, zeker 2 en The Pre Sequel, alleen deel 3 dus amper vanwege de cringe en het missen van het BL gevoel. Goed dat je dus niet met deel 3 bent ingestapt, nu ervaar je meteen wat Borderlands echt is. _/-\o_

Wapens zijn niet te upgraden, je zal dus om de paar levels weer een compleet nieuwe set hebben, maar met de hoeveelheid wapens die je om de oren vliegen is het geen gemis dat je ze niet kan upgraden. Kan daardoor wel zo zijn dat je soms met wat wapens komt te zitten die jou niet zo liggen en je eerder kiest voor een groen wapen dan voor een blauw of paars wapen. But Borderlands is the gift that keeps on giving, dus je favo type wapens in blauw of paars (of nóg beter) zijn altijd maar een paar badasses van je verwijderd. :9B
ah thx, en die skilltree kun je ook op afstuderen zie ik, hahahaha, ik ga het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
fib3rlight schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:06:
[...]

ah thx, en die skilltree kun je ook op afstuderen zie ik, hahahaha, ik ga het meemaken.
Klopt, maar zou me daar als beginner nog helemaal niet druk om maken, kies wat jij op dat moment nodig heb/graag zou willen en ervaar het. Je skilltree respeccen als je een ander pad wil uitproberen of als je het zat bent, kan altijd nog bij de respecmachines (ongelimiteerd!) in de grotere bases, uiteraard wel tegen een kleine vergoeding.

Enjoy! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Vanavond nog een poging gedaan maar helaas weer om de 10-15 minuten crashes. Hopelijk snel een update of een andere driver van nvidia.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:36
Vanavond weer lekker losgegaan, en man, man, man, wat geniet ik van deze game! _/-\o_ Geweldig ook dat de side-quests echt veel content bieden. De level scaling is daarnaast sterk gedaan: het spel wordt niet te makkelijk en blijft daardoor een leuke, chaotische uitdaging. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja de level scaling is echt heel nice. vooral ook super goed dat het niet uit maakt welk level je vrienden zijn enzo en op een normale maar challenging manier met elkaar kan spelen ongeacht hoe ver ieder in zijn story is enzo. Was bij vorige ook zo natuurlijk maar dat is wel echt super nice aan borderlands co-op.

Ik ben ook echt aan het genieten. speelt zo lekker weg gewoon.

Net de eindbaas verslagen van de eerste zone in de main story. Toffe fight, redelijk intens (speel op hard)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6klYRjIhU819ffYZI0CfJD9ukEY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MbAPEvSp9ofMwpfiS3nwXHIm.png?f=fotoalbum_large

Ben nu aan het gokken om die kist te unlocken :P benieuwd wat er in zit haha. Jeugd kermis trauma's all over again haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
MazeWing schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:54:
Vanavond nog een poging gedaan maar helaas weer om de 10-15 minuten crashes. Hopelijk snel een update of een andere driver van nvidia.
Zou het kunnen komen omdat je niet goed hebt opgelet tijdens het bestellen van je processor en zo de fake Ryzen 58000X in je PC hebt gestopt ipv de echte 5800X? (Gezien je sig ;))

All jokes aside, altijd klote als je tegen dit soort problemen aanloopt, terwijl een flink deel toch soepel kan spelen. Ik hoop dat er gauw een oplossing komt en dat je eindelijk Kairos kan gaan verkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:20
Vraagje aan de Borderlands kenners of mensen die al verder zijn met deel 4. Ik ben inmiddels lvl 8 en merk dat de herhaling nogal begint toe te slaan. Het zijn dezelfde vijanden waar ik mijn wapens op leeg schiet en merk ook dat mijn character nog weinig verandert. De skills zijn vooral een paar % meer dmg of paar % meer dit of dat. Het is natuurlijk nog maar het begin van het spel, maar komt er nog wat variatie later? Tot nu toe is de gameplay vooral alleen maar schietknop inhouden en naar de volgende locatie lopen met dezelfde vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 12:03

Shabbaman

Got love?

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:35:
Vraagje aan de Borderlands kenners of mensen die al verder zijn met deel 4. Ik ben inmiddels lvl 8 en merk dat de herhaling nogal begint toe te slaan. Het zijn dezelfde vijanden waar ik mijn wapens op leeg schiet en merk ook dat mijn character nog weinig verandert. De skills zijn vooral een paar % meer dmg of paar % meer dit of dat. Het is natuurlijk nog maar het begin van het spel, maar komt er nog wat variatie later? Tot nu toe is de gameplay vooral alleen maar schietknop inhouden en naar de volgende locatie lopen met dezelfde vijanden.
Op level 8 heb je je action skill en de eerste augment unlocked. Heb je die al gebruikt?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Shabbaman schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:46:
[...]

Op level 8 heb je je action skill en de eerste augment unlocked. Heb je die al gebruikt?
Zeker, dat is zo'n beest wat met mij mee loopt. Heel handig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 00:23
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:35:
Waar zit de herhaling voor jou precies in? In de basis blijf je natuurlijk hetzelfde doen: vijanden uitschakelen met je wapens en skills. Het verschil zit vooral in hoe je dat doet. Naarmate je verder komt, merk je dat nieuwe skills, betere wapens en gear meer synergie geven en je speelstijl steeds anders aanvoelt.

In het begin van een Borderlands-game (ik zit nu zelf rond level 12) voelt het vaak nog wat vlak, omdat je build nog niet echt staat. Maar juist in die fase groei je snel en begin je te experimenteren met verschillende combinaties. Dat is ook nodig, want de moeilijkheidsgraad gaat later flink omhoog, zeker in het endgame waar je zelf kiest hoe pittig je het maakt.

Als je het spel helemaal plat zou slaan, blijft het natuurlijk altijd schieten en doorlopen. Maar de variatie zit ‘m in de keuzes die je maakt met skills, wapens en gear, en daar komt later veel meer diepgang in. Of dat voldoende voor jou is durf ik niet te zeggen, als je nu al dit gevoel hebt hoop ik op het beste voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:50:
[...]

Zeker, dat is zo'n beest wat met mij mee loopt. Heel handig :)
haha je ingame hond xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-09 17:26
Yonix schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:10:
Vanavond weer lekker losgegaan, en man, man, man, wat geniet ik van deze game! _/-\o_ Geweldig ook dat de side-quests echt veel content bieden. De level scaling is daarnaast sterk gedaan: het spel wordt niet te makkelijk en blijft daardoor een leuke, chaotische uitdaging. :D

[YouTube: Borderlands 4 - PC Gameplay]
Ha Horace.. ik geef toe; er was daar ergens een klein nisje.. heb ik toch wel stiekem misbruik van gemaakt :)
Speelt wel heerlijk weg; ben nog maar level 7 maar begin erin te komen. Ik kijk uit naar mijn action skills ed; als je op normal speelt voel je wel al enorm de invloed van de elementen (?) op de vijanden. Ik zit constant te switchen tussen schok, blood, erosie etc.. en stiekem ben ik wel blij met de uitdaging.
Enig minpuntje maar is persoonlijk; alle bewegingsmogelijkheden zorgen wel voor een doom-gevoel (zeker eternal). Is minder mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
ik speel sinds gisteravond met mn 5070 TI met framegen (x2) aan, dan heb ik 150+ FG... en het speelt het zelfde....

dat is toch top????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Naxul schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:07:
[...]

Waar zit de herhaling voor jou precies in? In de basis blijf je natuurlijk hetzelfde doen: vijanden uitschakelen met je wapens en skills. Het verschil zit vooral in hoe je dat doet. Naarmate je verder komt, merk je dat nieuwe skills, betere wapens en gear meer synergie geven en je speelstijl steeds anders aanvoelt.

In het begin van een Borderlands-game (ik zit nu zelf rond level 12) voelt het vaak nog wat vlak, omdat je build nog niet echt staat. Maar juist in die fase groei je snel en begin je te experimenteren met verschillende combinaties. Dat is ook nodig, want de moeilijkheidsgraad gaat later flink omhoog, zeker in het endgame waar je zelf kiest hoe pittig je het maakt.

Als je het spel helemaal plat zou slaan, blijft het natuurlijk altijd schieten en doorlopen. Maar de variatie zit ‘m in de keuzes die je maakt met skills, wapens en gear, en daar komt later veel meer diepgang in. Of dat voldoende voor jou is durf ik niet te zeggen, als je nu al dit gevoel hebt hoop ik op het beste voor je.
Je omschrijft het goed inderdaad, het voelt wat plat. Ik hoop ook dat het wat verdiepender voelt naarmate ik meer skills unlock. Tot nu toe op lvl 8 is het erg hetzelfde. Zeker met zo'n active skill als een ingame hond die gewoon zijn eigen ding doet is er niet veel interactie en is het vooral lopen en schieten. Nou is dat bij andere shooters net zo maar ik merk dat hier de herhaling wat snel toeslaat.

Ik ga gewoon door gamen en hoop dat het op een hoger lvl wat afwisselender wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:33:
[...]

Je omschrijft het goed inderdaad, het voelt wat plat. Ik hoop ook dat het wat verdiepender voelt naarmate ik meer skills unlock. Tot nu toe op lvl 8 is het erg hetzelfde. Zeker met zo'n active skill als een ingame hond die gewoon zijn eigen ding doet is er niet veel interactie en is het vooral lopen en schieten. Nou is dat bij andere shooters net zo maar ik merk dat hier de herhaling wat snel toeslaat.

Ik ga gewoon door gamen en hoop dat het op een hoger lvl wat afwisselender wordt.
gewoon spelen tot 10 oktober xD dat is wat ik doe en dan is het BF6 tijd ;D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Nouja, als de familiar niet leuk aanvoelt om te gebruiken, kan je natuurlijk ook voor een andere build gaan, of als Vex niet bij je speelstijl past geldt hetzelfde natuurlijk. Borderlands draait natuurlijk echt om de active skills die de vault hunters hebben, en hoe die samenwerken met de duizenden wapens die je loot.

Daarnaast, het ding van Borderlands is wel echt dat het een lootershooter is, door hordes vijanden heen schieten om bij een boss te komen en dan die boss te killen, dat is wel zo ongeveer de premise van het spel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik vrees wel een beetje dat als je er nu al last van hebt dat het repetatief voelt @Piet_Piraat7 je niet heel ver gaat komen.

De game opent steeds meer vooral als je je voertuig hebt natuurlijk maar in essentie blijft het hetzelfde: Killen > looten > sterker worden > rinse repeat.

Persoonlijk vind ik alleen dat de story beter wordt, de bossfights worden cooler maar tussendoor is het hetzelfde ja. Wat ik ook heb gemerkt is dat ik best veel sidequests leuk vind om te doen en leuke verhaaltjes kunnen zijn. Maar dat moet je dan uiteraard liggen.

Met welke gedachte had je de game gekocht ? Wat had je verwacht zeg maar? (oprechte vraag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naxul
[...]

De skill/build die je noemt gebruikt mijn vriendin ook. Die speelt daardoor anders dan ik met Amon. Ik kan bijvoorbeeld steeds axes summonen en gooien, wat een actievere speelstijl geeft dan haar build.

Als je zelf meer actief skills wil gebruiken in plaats van vooral een pet summon die af en toe aanvalt, kun je eens een andere skill tree van Vex proberen. Dat verandert de gameplay behoorlijk.

Maar eerlijk is eerlijk: ook dan kan er herhaling inzitten, net als bij vrijwel elk ander spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik vind Vex overigens wel echt heerlijk wegspelen met deze build;
https://maxroll.gg/border...guides/vex-leveling-guide

Focust echt op crits en dmg per shot. Dat gecombineerd met een leuke Jakobs sniper en shotgun en je hebt een satisfying speelstijl.
Ik zet 2 Vex clones neer die de aandacht trekken van de enemies, ook trouwens goeie dmg doen, en ik reposition mezelf om lekker headshots te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ricmaniac schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:18:
Met welke gedachte had je de game gekocht ? Wat had je verwacht zeg maar? (oprechte vraag)
Ik vind herhaling niet altijd vervelend. Ubisoft games bijvoorbeeld zoals Assassin's Creed of Far Cry zitten vol met herhaling. Torens veroveren, stadjes bevrijden. Herhaling vind ik niet heel erg als je maar vrijheid krijgt in de aanpak. Die merk ik nu nog niet. Ik ben inmiddels lvl 10 en loop altijd rond met een assault rifle, schiet mijn magazijns leeg en door.

Ik had verwacht dat er wat meer variatie zou zitten. Vuurwapens hier, explosies daar, over the top skills, misschien wat magic er bij. Geen idee, dit is mijn eerste Borderlands dus ik kon ook niet heel veel verwachten. Wellicht dat die variatie nog komt :) ik zal ook eens een andere skill tree uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:44:
[...]

Ik vind herhaling niet altijd vervelend. Ubisoft games bijvoorbeeld zoals Assassin's Creed of Far Cry zitten vol met herhaling. Torens veroveren, stadjes bevrijden. Herhaling vind ik niet heel erg als je maar vrijheid krijgt in de aanpak. Die merk ik nu nog niet. Ik ben inmiddels lvl 10 en loop altijd rond met een assault rifle, schiet mijn magazijns leeg en door.

Ik had verwacht dat er wat meer variatie zou zitten. Vuurwapens hier, explosies daar, over the top skills, misschien wat magic er bij. Geen idee, dit is mijn eerste Borderlands dus ik kon ook niet heel veel verwachten. Wellicht dat die variatie nog komt :) ik zal ook eens een andere skill tree uitproberen.
Ik zou als ik jou was wellicht een andere class of andere abilities gaan spelen. Ik denk dat een Harlowe een iets meer prominentere 'over the top' speelstijl heeft die matcht bij AR's. (Zij blast met een groot anti-gravity canon, om mobs de lucht in te gooien)

Vex werkt echt om haar clones en haar pet builds, oftewel de active ability gebruik je om pets te summonen, en die vechten zelf.
Je kan ook een Vex build maken, die focust rond haar Incarnate ability, dat is een soort van life-leech / vampire achtige skill.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naxul
[...]

Ik snap je punt, denk dat het uiteindelijk vooral een kwestie van smaak is. Zelf vind ik de herhaling in Ubisoft-games verschrikkelijk; dat trekt me totaal niet meer (zeker ook omdat ik niet onbeperkt tijd heb). In Borderlands voelt het voor mij juist veel vrijer.

In BL4 heb je 3 classes met elk 3 skill trees, een enorme variatie aan wapens (van shotgun tot pistol), en je kunt kiezen tussen solo of co-op, campaign of endgame, events, min-maxen of gewoon achievements hunten. Voor mij geeft dat genoeg vrijheid en variatie tot de DLC's droppen.

Maar het hangt er natuurlijk vanaf wat jij onder "vrijheid" verstaat. Voor mij is dat experimenteren met builds en loot, terwijl ik er persoonlijk weinig plezier uit haal om in Assassin’s Creed een toren te veroveren of iemand in stealth te nekken. Voor jou kan dat juist weer precies andersom zijn.

Hopelijk weet je in ieder geval nog plezier uit de game te halen, want dat is uiteindelijk toch het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:53

H.Boss

Hugo Boss

[...]

Je zou ook nog Tiny Tina kunnen proberen, die is wel meer over the top.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik lees veel positieve berichten, zie nog weinig mooie plaatjes verschijnen of zit er geen fotomodus in dit spel? :)

Zelf heb ik ooit Borderlands 2 gespeeld op de Xbox 360 maar nooit uitgespeeld, kwam er toen niet echt doorheen. Sinds dit spel uit is zie ik steeds meer mooie beelden op Twitch en Youtube voorbij komen die me toch wel echt laten twijfelen :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
G_Dragon schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:45:
Ik lees veel positieve berichten, zie nog weinig mooie plaatjes verschijnen of zit er geen fotomodus in dit spel? :)

Zelf heb ik ooit Borderlands 2 gespeeld op de Xbox 360 maar nooit uitgespeeld, kwam er toen niet echt doorheen. Sinds dit spel uit is zie ik steeds meer mooie beelden op Twitch en Youtube voorbij komen die me toch wel echt laten twijfelen :p
Whaha, wij zijn vooral aan het spelen, niet eye-candy foto's aan het maken ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5p7rxXfCOTDaEgyJtJNKWUZOQJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psWQ5Ym3rk93TWa2mwDgPJXK.jpg?f=fotoalbum_large

Naar mijn mening ziet het wel erg gaaf en gelikt uit, de artstyle voelt echt goed doorontwikkeld sinds BL2 en BL3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Laatst online: 26-09 13:32
Dazzler2120 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:55:
[...]

Whaha, wij zijn vooral aan het spelen, niet eye-candy foto's aan het maken ;)
[Afbeelding]

Naar mijn mening ziet het wel erg gaaf en gelikt uit, de artstyle voelt echt goed doorontwikkeld sinds BL2 en BL3.
Jaa mee eens, op Reddit lees ik best veel haters die zeggen dat Borderlands 4 er hetzelfde uitziet al Borderlands 2 :? laat me echt twijfelen aan hun ogen haha. De licht effecten zijn ook erg goed, Ray tracing komt best lekker uit de voeten in grotten met minder lichtpunten en de schaduwen die daaruit voorkomen enz. Voegt soms bij enkele side quests en bunkers bijna een horror effect toe. :o

Daarnaast vind ik het ook gewoon lekker spelen. Lvl 29 Harlowe nu met de big nuke (niet echt een nuke maar het is een grote explosie die radiation damage doet.. tja) Eerste playthrough ook gewoon skill tree zelf invullen wat ik denk wat goed is, ik doe nog niet aan guides ofzo.

Zijn er trouwens Guardian ranks in Borderlands 4?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 12:50
Sinds vrijdag ook lekker aan het rond kloten in BL4. Na even uitzoeken welke settings voor meer FPS zorgde toch maar besloten om FSR met framegen aan te zetten. Had nog niet de driver update gedaan dus FSR 4 werkte nog niet.... Maar het verschil tussen FSR 2-3 en 4 is niet normaal, beeld is net zo als native op mijn 9070XT. Had al 177 FPS (met natuurlijk een hoop nep frames) maar het speelde al soepel. Nu met FSR 4 nog veel soepeler (FPS moet ik even verschuldigd blijven), en ervaar geen input lag (wel even de juiste dingen natuurlijk aanzetten in Adreneline).

Buiten dat het dus even zoeken was naar de juiste instellingen ben ik blij dat ik alle kritiek en aanvangstangst van andere lekker genegeerd heb. Heb met BL4 weer de zelfde drive als met BL2 (veel te laat naar bed als om kwart voor 6 het wekkertje weer gaat ) maar door willen blijven gaan. Tip voor iedereen is vooral die contracts te doen en side missies, zitten hele leuke in en je level gaat er een stuk sneller door omhoog.

Speel zelf met Rafa (nadat ik Zane speelde in BL3) en cannons + torgue shotgun ..... insane!

Mochten er mensen samen willen spelen (crossplay werkt toch?) Epic weergave naam is Joenino voel je vrij om mij te joinen ben wel al level 24 op het moment en eerste gebied is klaar ben nu met de ripper queen story gebied bezig met mijn held Zane :)

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
Slicey schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:13:
[...]

Zijn er trouwens Guardian ranks in Borderlands 4?
Yes, grotendeels. Het heet nu 'Specialization', lees hier meer.
Specializations Tree is unlocked by completing the main story campaign

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
Slicey schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:13:
[...]

Jaa mee eens, op Reddit lees ik best veel haters die zeggen dat Borderlands 4 er hetzelfde uitziet al Borderlands 2 :? laat me echt twijfelen aan hun ogen haha. De licht effecten zijn ook erg goed, Ray tracing komt best lekker uit de voeten in grotten met minder lichtpunten en de schaduwen die daaruit voorkomen enz. Voegt soms bij enkele side quests en bunkers bijna een horror effect toe. :o
Lol, en ik dacht dat ik slecht zag met één oog dat nog maar voor 20% werkt, maar zelfs ik zie een wereld van verschil tussen BL2 en BL4. Ja, de art-style is hetzelfde maar daar is alles ook wel mee gezegd. Wel stond er hier een tijdje terug een .ini om bv volumetric fog uit te zetten, die heb ik geprobeerd maar dan lijkt het wél inderdaad net een DLC voor BL2. 8)7
Joenino schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:42:
blij dat ik alle kritiek en aanvangstangst van andere lekker genegeerd heb. Heb met BL4 weer de zelfde drive als met BL2 (veel te laat naar bed als om kwart voor 6 het wekkertje weer gaat ) maar door willen blijven gaan.
Dit dus, BL4 is een perfecte opvolger van BL2. Geheel onverwacht na de (in mijn ogen) abominatie die BL3 heette (let alone de film :X) maar uiteraard meer dan welkom. Had mezelf ook voorgenomen vanwege BL3 BL4 niet meer direct bij launch te halen, maar in de laatste week kwamen de eerste reviews uit en die zeiden allemaal dat dit weer het ouderwetse BL2 gevoel geeft, en daar was geen woord aan gelogen. Dus tegen alle verwachtingen in geen seconde spijt dat ik 'm alsnog op launch day heb gekocht.
G_Dragon schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:45:
Als ik tussen al het grafische (en fysieke) geweld door er aan denk, zal ik binnenkort wel 'n paar vakantiekiekjes maken vanuit Kairos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
Geleihoofd schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:18:
[...]

Lol, en ik dacht dat ik slecht zag met één oog dat nog maar voor 20% werkt, maar zelfs ik zie een wereld van verschil tussen BL2 en BL4. Ja, de art-style is hetzelfde maar daar is alles ook wel mee gezegd. Wel stond er hier een tijdje terug een .ini om bv volumetric fog uit te zetten, die heb ik geprobeerd maar dan lijkt het wél inderdaad net een DLC voor BL2. 8)7

[...]

Dit dus, BL4 is een perfecte opvolger van BL2. Geheel onverwacht na de (in mijn ogen) abominatie die BL3 heette (let alone de film :X) maar uiteraard meer dan welkom. Had mezelf ook voorgenomen vanwege BL3 BL4 niet meer direct bij launch te halen, maar in de laatste week kwamen de eerste reviews uit en die zeiden allemaal dat dit weer het ouderwetse BL2 gevoel geeft, en daar was geen woord aan gelogen. Dus tegen alle verwachtingen in geen seconde spijt dat ik 'm alsnog op launch day heb gekocht.

[...]

Als ik tussen al het grafische (en fysieke) geweld door er aan denk, zal ik binnenkort wel 'n paar vakantiekiekjes maken vanuit Kairos.
Opzich was de gameplay in Borderlands 3 wel echt erg goed in mijn mening - misschien beter dan BL2? Maar werd vrij verstoord door dat verhaal - wat een verschrikking was dat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Geleihoofd schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:18:
[...]

Wel stond er hier een tijdje terug een .ini om bv volumetric fog uit te zetten, die heb ik geprobeerd maar dan lijkt het wél inderdaad net een DLC voor BL2. 8)7
Ik heb wel mooi die volumetric fog uitgezet nu. Het haalt iets weg qua gevoel waar ik me vinger niet op kan plaatsen maar ik vind het persoonlijk oprecht beter. maakt alleen de wereld iets vrolijker ofzo wat soms niet gewenst is :P maar vooral mijn performance werd er volgens mij wat beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staircase
Ricmaniac schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:27:
[...]

Ik heb wel mooi die volumetric fog uitgezet nu. Het haalt iets weg qua gevoel waar ik me vinger niet op kan plaatsen maar ik vind het persoonlijk oprecht beter. maakt alleen de wereld iets vrolijker ofzo wat soms niet gewenst is :P maar vooral mijn performance werd er volgens mij wat beter van.
ja die volumetric fog eet video ram en maakt het allemaal wat korreliger ofzo, in 1440p zonder VF speelt het iig 1000 keer beter. 4k kan ik niks over zeggen, want dat trekt mijn laptop gfx kaartje niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:14
Ja ik vond de gameplay van 3 ook beter dan 2.Gezien de ontwikkeling van de serie ook weer verder was is dat ook niet gek.

Qua visuals is dit meer richting 1 & 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
Slicey schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:20:
[...]

Opzich was de gameplay in Borderlands 3 wel echt erg goed in mijn mening - misschien beter dan BL2? Maar werd vrij verstoord door dat verhaal - wat een verschrikking was dat 8)7
Je bent zeker niet de enige die dat vindt, al moet ik er wel bij zeggen dat ik BL3 op launch day had gekocht en waarschijnlijk niet boven de 10 uur uit ben gekomen. Kan dus zijn dat na wat patches de gameplay een stuk verbeterd is. Zou 'm misschien nog eens een kans moeten geven maar zoals je zegt, 't verhaal... |:(

Persoonlijk vond ik de gameplay in TPS de leukste, met de gewichtsloosheid en de butt-slams. En dat hebben ze op een prima manier in BL4 verwerkt naar mijn mening met double jumps, glides en ground slams. Ook erg welkom nu 't een open wereld is, zo kan je je heel snel verplaatsen in de grotere ruimtes en ze heerlijk vanuit de lucht verrassen, paar granaten droppen en weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Ik heb het weer aangezet, wat mij opviel is dat met volumetric fog uit dat je op een bepaald moment floating mountains ziet enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:55

R.G

werkt dit een beetje op 4k met:

ryzen 2600, rtx 2080ti en 16gb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik weet wel dat de game me goed te pakken hebt sowieso. Kan de hele dag aan weinig anders denken haha. zit al plannen te maken waar ik vanavond op wil focussen en wat ik wil proberen qua wapens en mods enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
[...]

Met VF uit haalt het heel veel sfeer uit de game, maar het wordt er wel veel kleurrijker en scherper door. En uiteraard is het beter voor de FPS. Je kan je idd afvragen of wat de VF toevoegt ook echt bij een Borderlands game hoort, maar persoonlijk vind ik het met VF aan een stuk mooier en vooral sfeervoller, en zolang de framerate goed blijft hou ik het lekker aan.
Dazzler2120 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:38:
[...]

Ik heb het weer aangezet, wat mij opviel is dat met volumetric fog uit dat je op een bepaald moment floating mountains ziet enzo.
Ja, VF is ook een soort middel om de viewing distance af te knijpen, zonder VF kan je eindeloos ver kijken en kan je inderdaad rare graphics gaan zien zoals bergtoppen in de verte die met VF aan uit de mist lijken te rijzen maar zonder VF geen base blijken te hebben.
R.G schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:45:

Je processor zit onder de minimum vereiste, je gfx-kaart nét erboven en RAM precies het minimum dus nee, ga er niet vanuit dat 4k haalbaar is, zelfs niet op lowest settings waarschijnlijk al spreek ik niet uit eigen ervaring.

Maar om de exentrische Randy Pitchford te citeren naar aanleiding van de klachten over performance issues:

'Borderlands 4 is a premium game made for premium gamers. If you're trying to drive a monster truck with a leaf blower's motor, you're going to be disappointed'

Ik denk echt dat ze bij Gearbox ervan dromen dat Pitchford nooit meer een tweet de wereld instuurt. :F

[ Voor 3% gewijzigd door Geleihoofd op 16-09-2025 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey

Ik denk niet dat je met deze specs comfortabel op 4k kan spelen. 1440p zou wel moeten lukken denk ik (BL4 had als recommended pc specs een 3080 met DLSS aan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Staircase
net op mn 2e playthrough (1e had ik andere VH dan ik uiteindelijk wilde) op lvl 24 "his vile sanctum" gedaan (hard), lmao, vaak dood gegaan, wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nee! 1080p met het meeste op low en DLSS op performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Zojuist het volgende getest maar helaas.... het spel blijft crashen:
- shader caches verwijderd (zowel die van directx zelf alsmede die van nvidia) -> crash na 10-15 minuten
- clean install naar de vorige driver (581.15) -> crash na 5 minuten
- clean install naar de nieuwste driver (581.29) -> crash na 10-15 minuten

Maar ik heb misschien te hoge verwachtingen van hardware die voor een deel ouder is dan 2-3 jaar....
Als we Randy Pitchford moeten geloven :F :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naxul
Geleihoofd schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:53:

Ik denk echt dat ze bij Gearbox ervan dromen dat Pitchford nooit meer een tweet de wereld instuurt. :F
Die verwachting zullen ze inmiddels toch wel hebben laten varen? Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat hij ooit echt soepel of duidelijk communiceerde. Zelfs tijdens de BL4 End-game reveal stream vond ik het behoorlijk tenenkrommend. Constant hijgend, zwetend en alles aan elkaar proberen te praten. Toch heeft hij het maar mooi voor elkaar daar, want hij lijkt te kunnen doen en laten wat hij wil daarzo.
MazeWing schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:19:
- shader caches verwijderd (zowel die van directx zelf alsmede die van nvidia) -> crash na 10-15 minuten

Maar ik heb misschien te hoge verwachtingen van hardware die voor een deel ouder is dan 2-3 jaar....
Hoe vervelend het ook is, volgens mij is het idee dat dit in een ander topic wordt besproken? Zie onderstaande Modbreak.
Ik had 2 dagen geleden al een algemene melding achter gelaten, helaas is het blijkbaar nog niet helemaal duidelijk. Laten we het hier AUB leuk houden en over de inhoud praten. Ik snap dat FPS en dat soort dingen een onderwerp zijn, maar dit is niet voor iedereen even belangrijk. Mensen willen graag genieten van het spel en alles eromheen, dus houd en leuk en wees lief voor elkaar en ga niet op de man reageren.

Voor het praten over FPS en performance, is een apart topic. Daar mag de discussie in voortgezet worden, maar houd het wel AUB netjes.

[ZT] Performance (FPS) en Issues in games

Dit is tevens ook de laatste keer dat wij dit algemeen melden![/modbreak]

[ Voor 52% gewijzigd door Naxul op 16-09-2025 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
MazeWing schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:19:

Echt oprecht klote zeg. Je hardware zou meer dan capabel moeten zijn, zelfs voor Randy Pitchford-normen. Ik hoop voor je dat er gauw een patch komt die die crashes verhelpt, je bent tenslotte echt niet de enige. Sommigen hebben zelfs constante crashes met een straalmotor in hun monster truck. -O- .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
Naxul schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:25:
[...]

Die verwachting zullen ze inmiddels toch wel hebben laten varen? Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat hij ooit echt soepel of duidelijk communiceerde. Zelfs tijdens de BL4 End-game reveal stream vond ik het behoorlijk tenenkrommend. Constant hijgend, zwetend en alles aan elkaar proberen te praten. Toch heeft hij het maar mooi voor elkaar daar, want hij lijkt te kunnen doen en laten wat hij wil daarzo.
De verwachting ongetwijfeld, maar ze zullen vast ergens nog een (zeer ongegrond) stukje hoop hebben. Althans, dat hoop ik dan weer voor ze. Maar 't is een hele, vreemde en zelfs enge vogel ja. Denk echt dat daar nog eens een heel interessant boek of film over gaat uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Geleihoofd schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:30:
[...]

Echt oprecht klote zeg. Je hardware zou meer dan capabel moeten zijn, zelfs voor Randy Pitchford-normen. Ik hoop voor je dat er gauw een patch komt die die crashes verhelpt, je bent tenslotte echt niet de enige. Sommigen hebben zelfs constante crashes met een straalmotor in hun monster truck. -O- .
Ik heb ook nog die custom engine.ini (die de fog verwijderde) verwijderd maar dat biedt helaas ook geen soelaas. Het is echt praktisch om de 15 minuten.

Ik hoop echt dat ze snel met een patch komen die het oplost want de keren dat ik kan spelen is wel erg leuk en het trekt me aanzienlijk meer dan deeltje 3 en Tina's Wonderland. Vex is inmiddels level 11 en ik speel nog steeds met Trouble als pet. Mogelijk dat ik wel ga respeccen binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Nu online
MazeWing schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:50:
[...]

Ik heb ook nog die custom engine.ini (die de fog verwijderde) verwijderd maar dat biedt helaas ook geen soelaas. Het is echt praktisch om de 15 minuten.

Ik hoop echt dat ze snel met een patch komen die het oplost want de keren dat ik kan spelen is wel erg leuk en het trekt me aanzienlijk meer dan deeltje 3 en Tina's Wonderland. Vex is inmiddels level 11 en ik speel nog steeds met Trouble als pet. Mogelijk dat ik wel ga respeccen binnenkort.
Ik hoop met je mee. Deel 4 is inderdaad weer ouderwets Borderlands zoals je het kent, dus er ligt nog heel veel leuks op je te wachten. Mocht het je vandaag gegund zijn om even zonder zorgen te gamen, geef Trouble/Big Trouble een extra kriebel van me, het is een lieve kat (en geen hond zoals sommigen beweren :+). Enige nadeel van Trouble (net als de meeste in-game pets) is dat ie soms honderden meters verderop in een andere area alles aan het kiten is en dat ie nogal graag in beeld staat. :P

Succes ermee en hopelijk gauw beter nieuws.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld