• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
0xygen500 schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:07:
[...]

Maar hoe kwantificeer je sky high?
Goede vraag. Ik denk buitensporig (hoog) tegenover soortgelijke oplossingen.
In ieder geval geen dalend rendement na 12 maanden.

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:02
jeroenbr schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:01:
Dat van kassa klopt idd.,
Daar zijn alle uitingen op de website van zp, beschikbaar ook die waar nog niet gesproken wordt over rendement op basis van verleden behaald resultaat. Iets dat zp nu wel gebruikt.
Daar werd in het gehele bestel proces rondom de accu niet gerept over verleden, en continu gecommuniceerd dat je binne. 4 tot 5 jaar de accu terugverdiend.

Ik heb echter voor de aankoop mail verkeer gehad met zp, en hierdoor is mijn zaak niet geschikt voor een proefzaak.
Op basis van de beschikbare informatie en de website zoals deze op de wayback, machine nog online staat zien zij er wel degelijk een zaak in.
Mijn zaak is wel geschikt. Ben in contact met die energie jurist. Ze zoeken nog meer zaken.
Ze zijn zowel juridisch maar ook informatief verkeerd bezig. Die website schets geen eerlijk beeld op de nexus pagina. Dat is het hoofdpunt. Ondanks dat ze geen harde toezeggingen doen maar wel zeggen 4-5 jaar prognose en de screenshots van 5-20€ inkomen per dag laten zien. Terwijl wij weten dat dit een uitzondering is deze bedragen dan standaard.

Daarnaast is het gesloten systeem een probleem. Het overstappen en verliezen van functies is tegen de wet. Juridisch gezien zou je powerplay moeten kunnen ontvangen zonder energie af te nemen bij Zonneplan. Zogenaamde koppelverkoop.
Als laatste is de transparantie van hoeveel de verdeling is tussen de nexus eigenaar en Zonneplan. Dat is trouwens de markt breed want Frank energie deelt dat ook niet. Daar is de ACM ook mee bezig hopelijk, ze gaven mij gelijk alleen vertelde niet of ze een onderzoek gaan starten. Hoe meer meldingen omtrent dit hoe beter. Het zou mooi zijn als we nog een betaling na krijgen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mmikie schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:40:
[...]

Misschien een domme vraag; maar hoe bepaal je of er onbalans is? Handmatig ? Of via home assistent? Kan je eventueel delen hoe je dat gedaan hebt ?
Staat allemaal uitgelegd in de startpost. Maar je kunt hier bijvoorbeeld zien dat er de afgelopen week op de onbalansmarkt nauwelijks bedragen van boven de 25ct waren: https://data.boerman.dev/...d&to=now&timezone=browser

Daar hebben alle partijen dan mee te maken, niet alleen ZP. Bij Frank Energie slim handelen zijn de opbrengsten nu ook lager. Tennet heeft dit gewoon een stuk beter onder controle vergeleken met vorig jaar door o.a. invoering van Picasso.

ZP heeft altijd gezegd dat opbrengsten op basis van historisch rendement waren en dat dit geen garantie is voor de toekomst, ook tijdens de early adoption periode vorig jaar.

Powerplay, het algoritme dat actief is op verschillende energiemarkten, kan ook niet zonder een contract bij ZP want als particulier heb je helemaal geen directe toegang tot een aantal van deze markten. Daarvoor moet je aangesloten zijn bij een partij als ZP of Frank. Je kunt wel zelf via modbus aan de slag als je puur wilt laden en ontladen op basis van day ahead prijzen.

• DeHardeWerker
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11:05
Vraagje over Slim Terugleveren: zijn er meer mensen waarbij sinds 30 oktober geen terugleverbonus meer afgerekend wordt?
Bij de kosten per dag worden de terugleveringen wel normaal verwerkt.
Pagina: 1 ... 65 66 Laatste