jeroenbr schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:01:
Dat van kassa klopt idd.,
Daar zijn alle uitingen op de website van zp, beschikbaar ook die waar nog niet gesproken wordt over rendement op basis van verleden behaald resultaat. Iets dat zp nu wel gebruikt.
Daar werd in het gehele bestel proces rondom de accu niet gerept over verleden, en continu gecommuniceerd dat je binne. 4 tot 5 jaar de accu terugverdiend.
Ik heb echter voor de aankoop mail verkeer gehad met zp, en hierdoor is mijn zaak niet geschikt voor een proefzaak.
Op basis van de beschikbare informatie en de website zoals deze op de wayback, machine nog online staat zien zij er wel degelijk een zaak in.
Mijn zaak is wel geschikt. Ben in contact met die energie jurist. Ze zoeken nog meer zaken.
Ze zijn zowel juridisch maar ook informatief verkeerd bezig. Die website schets geen eerlijk beeld op de nexus pagina. Dat is het hoofdpunt. Ondanks dat ze geen harde toezeggingen doen maar wel zeggen 4-5 jaar prognose en de screenshots van 5-20€ inkomen per dag laten zien. Terwijl wij weten dat dit een uitzondering is deze bedragen dan standaard.
Daarnaast is het gesloten systeem een probleem. Het overstappen en verliezen van functies is tegen de wet. Juridisch gezien zou je powerplay moeten kunnen ontvangen zonder energie af te nemen bij Zonneplan. Zogenaamde koppelverkoop.
Als laatste is de transparantie van hoeveel de verdeling is tussen de nexus eigenaar en Zonneplan. Dat is trouwens de markt breed want Frank energie deelt dat ook niet. Daar is de ACM ook mee bezig hopelijk, ze gaven mij gelijk alleen vertelde niet of ze een onderzoek gaan starten. Hoe meer meldingen omtrent dit hoe beter. Het zou mooi zijn als we nog een betaling na krijgen.