• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 15:16

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Jeroen adviseert om hooguit een kleine batterij te doen die vooral eigen verbruik kan optimaliseren, als ik nu opnieuw iets zou doen zou dat het zijn

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:28
Toch bijzonder hoe agressief ze nu met directe mailings aan te adverteren zijn. Kwam op mij over alsof ze een nieuwe lucratieve markt hebben met netwerkbeheerders, in mijn geval Stedin.

Weten jullie zeker dat dat geen nieuw verdienmodel is vanaf 2027?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:54
hoevenpe schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:42:
Toch bijzonder hoe agressief ze nu met directe mailings aan te adverteren zijn. Kwam op mij over alsof ze een nieuwe lucratieve markt hebben met netwerkbeheerders als in mijn geval Stedin.

Weten jullie zeker dat dat geen nieuw verdienmodel is vanaf 2027?
Zeker weten doe je het nooit. Maar de huidige dag verdiensten kom je niet in de plus uit met de huidige regelgeving. Dan hou je een erg dom apparaat over wat nog niet de helft kan wat onafhankelijke thuisbatterijen wel kunnen. De Nexus is een lock-in device. Overgeleverd aan de Zonneplan goden, overstappen kan maar dan heb je ook geen invloed op het laden en ontladen. De Nexus laad dan overtollig stroom van je panelen op en ontlaad zodra er afname is van het net. En als je dat nou niet zou willen bijvoorbeeld omdat over 2 uur de stroom veel hoger is, tja je kan niets.

Nog maar te zwijgen over als je geen zonnepanelen hebt bijvoorbeeld in een appartement. Dan heb je een baksteen bij overstappen die simpelweg niets doet.

Maar ze komen ermee weg. Niemand inclusief de ACM maakt zich er druk om.

[ Voor 43% gewijzigd door Masterchiev op 17-07-2026 16:47 ]

• Remco42
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:27
Ik heb sinds 2 maanden een 20kWh batterij van Zonneplan. Had dit topic beter eerder kunnen lezen. Hij laadt en ontlaadt nauwelijks (5-10kWh), en de opbrengsten zijn ca. €2,00 dag.

Maar ik heb meegedaan aan de BTW-teruggave. Dan zit ik er toch voorlopig aan vast?
Als ik het goed begrijp stelt Zonneplan dat je alleen recht houdt op die teruggave zolang je dynamische energie van Zonneplan afneemt, omdat de "zakelijke activiteit" (stroom verkopen) daaraan gekoppeld is. Stop je daarmee, dan loop je tegen de wettelijke btw-herzieningsperiode van 5 jaar aan (jaar van ingebruikname + 4 volgende jaren): bij het staken van de zakelijke activiteit kan een deel van de eerder teruggevraagde 21% btw terugbetaald moeten worden, tenzij het bedrag onder de drempel van €500/jaar blijft.
Begrijp ik dit goed zo?

• sbar12
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 21:19
Ja volgens mij is dat correct...alleen kunnen en willen ze dit ook bij iedereen controleren is een andere vraag :?

• Jasper79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05:40
Gaan ze niet controleren, kost meer dan de opbrengst dus doet de belastingdienst dat niet.

• WouteruitTB
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 00:05
Iemand ervaring met een 2ehands setje werkend te krijgen?

Via Zonneplan krijg ik de reactie dat ik 1850 euro! moet gaan betalen of maar moet wachten tot een update over x maanden dat er misschien meer mogelijk is behalve dat ze laden aan kunnen/willen sturen zonder betaling (ook al zou ik energie contract van Zonneplan willen nemen. Gaat om een set die van zoon naar vader is verkocht op een ander adres.)

Heb het ook al bij de rechtsbijstand neer gelegd maar die zegt dat er alleen wat te doen is als er sprake is van contractbreuk o.i.d.

Aan de tel. komt het er letterlijk op neer dat ze het wel kunnen (want immers als je betaald regelen ze alles) maar zonder betaling of een gouden middenweg niet..
Pagina: 1 ... 80 81 Laatste