• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
internetinfo schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 22:03:
[...]

Aha. En is het voortijds overschrijven dan voldoende? Want elke vijf minuten pingpongen lijkt mij ook niet wenselijk voor de levensduur van de omvormer.
Ja dat klopt, ik update zelf iedere minuut en dat gaat goed maar in theorie is iedere 4e minuut ook prima. Heb nooit de tijd genomen om het aan te passen.

[ Voor 6% gewijzigd door melvinnie op 15-08-2026 23:12 ]

• frankrox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:21
djoelzz schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 17:26:
Ik heb begin dit jaar een huis gekocht, waarbij ik ook de Zonneplan thuisaccu van 20khw heb overgenomen. De vorige bewoner heeft een constructie bedacht en geïnstalleerd waar ik nu (einde van het jaar) vanaf wil.

In de meterkast zijn twee slimme meters. Eén slimme meter is voor de thuisbatterij. Verder zit hier bijna niks op. De andere slimme meter is voor de rest. Dit betekent dat de thuisaccu tot nu toe alleen maar is gebruikt in de modus "Stroomnet helpen" zoals Zonneplan dat zelf noemt. In de huidige constructie is het niet mogelijk om de opwek van de zonnepanelen op te slaan, omdat die via de andere meter gaat.

Uiteindelijk zal de extra slimme meter voor de thuisbatterij verwijderd moeten worden en alles op één meter, zodat ik opwek kan gaan opslaan, zodra de salderingsregeling vervalt. Op dit moment heb ik twee energie contracten: Zonneplan voor de batterij en Budget voor de andere meter.

Ik heb uiteraard een elektricien nodig voor de aanpassingen in de meterkast, maar ik heb Zonneplan ook nodig, immers de meter gaat veranderen en wat moet er dan bijvoorbeeld met de P1 module gebeuren, kwestie van omprikken? Ik heb voor zover ik kan zien geen andere optie dan in de nieuwe situatie voor Zonneplan te kiezen als leverancier.

Ik zal hierover contact opnemen met Zonneplan, maar mijn ervaringen zijn tot nu toe matig. Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? En ik neem aan dat enkel een dynamisch contract zinvol is in deze situatie?
Alleen dynamisch is idd zinvol met een thuisbatterij.

Zonneplan kan administratief de thuisbatterij verhuizen naar de andere aansluiting, mits ze daar uiteraard ook de stroom gaan leveren. Dongles van de thuisbatterij kunnen hetzelfde blijven. (Is hier tenminste zo gegaan bij een verhuizing van de thuisbatterij) Van zonneplan krijg je waarschijnlijk een nieuwe dongle voor de p1 meter van je budget aansluiting.

Snelste manier om met zonneplan in contact te komen voor mij was mij te laten bellen en aan de ai-agent alles uit te laten leggen, met daarbij een verzoek om met spoed gebeld/gemaild te worden door een echte medewerker.

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:21
frankrox schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 08:52:
[...]

Alleen dynamisch is idd zinvol met een thuisbatterij.

Zonneplan kan administratief de thuisbatterij verhuizen naar de andere aansluiting, mits ze daar uiteraard ook de stroom gaan leveren. Dongles van de thuisbatterij kunnen hetzelfde blijven. (Is hier tenminste zo gegaan bij een verhuizing van de thuisbatterij) Van zonneplan krijg je waarschijnlijk een nieuwe dongle voor de p1 meter van je budget aansluiting.

Snelste manier om met zonneplan in contact te komen voor mij was mij te laten bellen en aan de ai-agent alles uit te laten leggen, met daarbij een verzoek om met spoed gebeld/gemaild te worden door een echte medewerker.
Ik heb er verder geen ervaring mee maar sommigen hebben een PAP/SAP ( primair en secundaire aansluiting) en die zijn er maar wat blij mee. Wellicht even opzoeken hoe dat zit vooraleer je iets gaat doen. Want om nu een dergelijke setting nog te krijgen schijnt erg duur te zijn. Men schijnt er , mits goed ingericht, geld mee te verdienen.

• elbizarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:51
Murdock85 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:35:
Hier -€2,71 ook zonder laad of ontlaad actie. @Youri Paauwe ben benieuwd naar de reactie ik heb naar aanleiding van eerder genoemde acties met bijbehorende mail 0 op het reqest gekregen bij Zonneplan benieuwd of jij mee4lr succes hebt. Het is je gegund.

Bij mij is de kogel door de kerk de waveshare is besteld home assistant is geinstalleere zodra ik het draaiend heb gaan de dongles eruit en ga ik op Epex aansturen het rooit nergens op de laatste tijd. Er word vol ingezet op onbalans terwijl er op de Epex gewoon goed gegarandeerd geld ligt. Dat hele Ai slimme aanstuur verhaal geloof ik niet meer de daarbij komende intransperantie en het gebrek aan een plan voor 2027 sterkt me alleen maar in mijn beslissing. Zoals eerder genoemd door iemand anders zie ik het als ik heb gegokt en verloren maar ga er voor de toekomst wel het beste uithalen.
Ik zou het heel erg op prijs stellen als je ons een beetje op de hoogte zou kunnen houden hoe je inkomsten/besparingen zijn aankomende tijd. Dan kunnen we allen wellicht een beetje inschatten hoe het zelf op EPEX regelen verhoudt tot het laten aansturen door Zonneplan.

Ik heb het idee dat ik nauwelijks iets verdiend heb in de zomermaanden. Enkele euros terug iedere maand, terwijl mijn zonnepanelen overuren draaien.
Pagina: 1 ... 81 82 Laatste