Als ik nu even me automation draai om de terugverdientijd te geven, zit ik op 6 jaar en 15 dagen. Dat is in de tijd wel iets uitgelopen, maar natuurlijk steeds minder ergkazuka schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 12:45:
Kijken jullie voor die dagopbrengst puur naar de grid rewards? Want met de huisondersteuningsmode bespaar je natuurlijk ook op je daadwerkelijke verbruik. Ik kan zelf wat moeilijker het dag gemiddelde berekenen omdat ik handmatig ontlaad in zelfconsumptie modus maar ik zit dit jaar tot nu to op een energierekening van -1100 EUR. Dat is met 4 zonnepanelen, dus die maken niet echt het verschil.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is met een full electric huis (zonder laadpaal).
ik heb hem sinds eind mei 2024, en zit nu op gemiddeld 3.72 per dag. 1174 cycles, 3096 euro. Dat is dus 2.63 per cycle gemiddeld. ik ben niet ontevreden om eerlijk te zijn. Rendement loopt wel wat terug, maar dat is ook wel te verwachten. Het was van te voren wel duidelijk dat de langere adem te verwachten was
De besparing op het eigen gebruik zou ik nog wel inzichtelijk willen maken, maar dat is volgens mij een wat lastigere berekening. Tips natuurlijk welkom 🙂
Het duurde toch zeker 12 minuten, meestal is het binnen een minuut wel vol gas ontladen.Jasper79 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 18:37:
Die komt zo nog, eerst moeten ze weten wat ze daadwerkelijk krijgen. Of we zaten op de verkeerde markt natuurlijk.
Nu 4,35 hier.