Zoals ik het heb begrepen zijn de Max Charge/Discharge Current de parameters waar je de limiet van je aansluiting instelt. "RC Force Battery Charge Power" en "RC Force Battery Discharge Power" worden gebruikt om te sturen. Max Charge/Discharge Current overrulen ook de andere settings.aritmeester schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:49:
[...]
Ik ben vooral benieuwd of Max Charge/Discharge Current daadwerkelijk als regelparameter voor het gewenste laad-/ontlaadvermogen kan worden gebruikt, of dat het uitsluitend een beveiligings-/begrenzingsparameter is en de daadwerkelijke vermogensregeling ergens anders plaatsvindt.
Daarnaast ben ik benieuwd: doe je dit met de dongels in de Nexus, of juist zonder dongels?
Verder worden de waarden van Max Charge/Discharge Current niet opgeslagen in het flash geheugen en het schijnt slechter voor de omvormer te zijn om deze veel te wisselen. Ik kan helaas de bron van deze "waarheid" niet terug vinden dus ik benoem dit met een slag om de arm
You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot
/f/image/FwPQ39OSFg0mMO7biZuQNwpe.png?f=fotoalbum_large)