Ik heb ook veel geklaagd hier, maar tegenwoordig is het best wel prima

de update rate is verhoogd en er zijn meerdere markten toegevoegd. Hoe ze het einde van de salderingsregeling implementeren moeten we nog zien, maar met huisondersteuning denk ik dat we een eind komen. Dan hoop ik wel dat er een verwachting gemaakt wordt van de opbrengst van die dag, en niet dat dure stroom 's ochtends opgeslagen wordt waardoor de Nexus 's middags met gratis stroom al vol zit.
De dongle eruit trekken en zelf aansturen blijft een optie, maar het rendement gaat dan toch echt lager zijn. En dat Zonneplan niet wil dat je zelf hun aansturing steeds bijstuurt snap ik ook wel.
Het blijft een prima batterij voor de prijs, ondanks dat ze hem enkele maanden na aanschaf €1000 goedkoper hebben gemaakt.
Enige wat ik echt nog mis, is om de batterij via de app simpelweg uit/standby te zetten. Dat kan nog altijd niet. Enerzijds wil ik dat graag dat ik mijn auto kan laden als ik snel weer weg moet en de batterij al laadt (dan kan de laadpaal niet starten), en anderzijds als ik met elektra iets wil doen en de spanning eraf moet doe ik dat liever als de batterij in standby staat dan dat ik de spanning op hoog vermogen eraf moet halen.