Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 18:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFgXg7epS83Xb8O_vCMzuOtfQqA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LA7563hwxdMDaHwIKWCPyU5g.png?f=fotoalbum_large

Zonneplan vs homewizard 3 fase meter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:16
Wat is dit Jasper?

Ik heb een 3F kWh meter direct achter de batterij en die verschillen zijn nihiel:

Januari:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHTsJNqrCdKQE19utnYPxIb1msU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/i32nGnrflXhHCswKHadPepLl.png?f=user_large
Februari:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2t7-gcG3q7eSwWHX4ew6R_Hc8w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/18Y9ZsmWTIPTOlhXTrsItA4A.png?f=user_large

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:20

GaMbiNo

1337

Het enige verschil dat er zou kunnen ontstaan is wanneer je dongle offline is. Als dat zo is telt Zonneplan de verstookte kWh niet mee en je drie fase meter uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@GaMbiNo ik denk dat Zonneplan de gesommeerde telwerken van de omvormer ook uitleest. Daarmee wordt het offline zijn ondervangen. Het enige verschil wat ik zie is dat mijn Nexus zo’n 73W stand-by vermogen heeft, maar Zonneplan daar maar 30-40W registreert. Daarmee zijn de gemeten import-waarden wellicht iets hoger dan wat Zonneplan denkt.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Bij mij geeft hij vaak richting de 100W aan op de Homewizard kWh meter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
Jasper79 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:40:
Bij mij geeft hij vaak richting de 100W aan op de Homewizard kWh meter
Volgens mij haal he wat dingen door elkaar. Je kunt veel van ZP zeggen en vinden maar niet dat ze in dergelijke mate sjoemelen in vebruik van de batterij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper79
De kWh meter van homewizard is een MID gecertificeerde meter daar valt niet mee te sjoemelen .

Bij 100% vol is het verbruik 37W, alles onder de 100% batterij is rond de 100WAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eAz9OoE7qxY4hW7YmCgOY5hA_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o0GllFEYQed1BO6Jb9b3IGQt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door Jasper79 op 03-04-2025 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
Waar hebben we het nu over? Je deelde een onduidelijke Excel met enorme verschillen die ik, aan de hand van een MID 3F kWh meter, niet kan verklaren.

Nogmaals, misschien duidelijker.
Zonneplan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azHaLBbMy2wXMu6Z5GiGHpKLObc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hg1zL4AJsLQd05JVMoDQUVgp.jpg?f=fotoalbum_large
Homewizard 3F kWh meter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-VyvOwx8gADAWb47BZG96S6Dis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozjVO51nesl3V01KKR3hLEtS.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet is de afwijking doorgaans vrij klein (<1%). Maar wat vergelijk jij nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Jasper79 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:31:

Bij 100% vol is het verbruik 37W, alles onder de 100% batterij is rond de 100W[Afbeelding]
Euh ja, en dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
Ja dus, ik reageer op je standby verbruik waarvan je zegt dat het niet klopt, dus Ja laat ik zien dat de kWh meter dit weldegelijk zeg.

En als je de excel niet snapt heb je hier de screenshots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2y2QZI2yiB_X8fUvoRJRTH1Nvs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WGnN1fLiSMKwqsg7rSpJvk4N.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhES8826C2xPW4XS_AX3h7Qsa2o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EcIDU8RDHOulMoyv09TgI09A.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaSoCaYuHoWtCCTE9BmTWpfYt04=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FH41GMsZxwasyAXRd8GNSm9z.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfUHKIN65LlRcWsntqzEbNbcUIY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kCz1nq1DcW6ISMJWq9dYL8rI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QT91wE-EK5AZP1dOpFQTiGtjZ0E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JUCVzmX79BU2N8UaAchxFT7C.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4zIUazwIqgIwabQNHEyJezvxtY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7HCezYwgTyc5ff2bUEiKGDxD.png?f=fotoalbum_tile

Zonneplan met accu en zonder accu klopt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ah, he he nu is het duidelijk. Je vergelijkt het verkeerde.

Kijk binnen de Zonneplan app in de batterij tab bij statistieken. Daar zie je wat er specifiek volgens Zonneplan jouw batterij in is gegaan en uitgekomen.

Nu vergelijk je met jouw volledige verbruik.

Geen zorgen; ook de standby verbruiken worden meegenomen en reken je NIET af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Maar als met en zonder batterij niet klopt is er toch iets niet helemaal goed bij zonneplan .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Daar kunnen we het over eens zijn, er gaan dingen niet goed bij Zonneplan.

Echter. Wat de batterij rapporteert komt overeen met wat er daadwerkelijk in en uit gaat, inclusief standby verbruik. Geloof me, ik heb dit tot het oneindige uitgepluist en iedere maand zet ik alle kwartierwaarden uit tegen formules om die verdomde batterij weg te filteren. Als de afwijkingen zo fors zouden zijn had ik daar enorm over geroeptoeterd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

bokkow schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:23:
Daar kunnen we het over eens zijn, er gaan dingen niet goed bij Zonneplan.

Echter. Wat de batterij rapporteert komt overeen met wat er daadwerkelijk in en uit gaat, inclusief standby verbruik. Geloof me, ik heb dit tot het oneindige uitgepluist en iedere maand zet ik alle kwartierwaarden uit tegen formules om die verdomde batterij weg te filteren. Als de afwijkingen zo fors zouden zijn had ik daar enorm over geroeptoeterd.
Toch is het wel zo dat verbruik van de Nexus terwijl de dongle langdurig offline is niet meegenomen wordt. Zonneplan kan deze kWh niet meer verrekenen tegen onbalans prijzen en deze worden dan ook afgetrokken van de in de app getoonde kWh’s. Die ontbrekende kWh gaan uiteraard wel langs je P1 meter en dus worden ze verrekend tegen epex prijzen.

Mocht iemand dus een dongle hebben die zo nu en dan offline gaat kan er wel verschil ontstaan tussen de waarden van de Zonneplan api bij de Nexus en de waarden uit de omvormer of de Homewizard meter.

In een normale installatie moet dat eigenlijk niet gebeuren maar dit is denk ik de enige manier waarop kWh die je zelf meet en de kWh’s die Zonneplan rekent en in de app rond uiteen gaan lopen.

Dit heeft niks met sjoemelen van Zonneplan te maken, daar geloof ik ook niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper79
Heb al eens eerder aangehaald dat er minimaal 2 verbindingen zouden moeten zijn. 1e LAN en 2e Wi-Fi of 4G. Hier in huis is er met HR+++ glas gewoon slecht 4G bereik en zelfs buiten is het niet super goed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluimvee
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:50
Het gaat niet om of ZP sjoemelt of niet
Ook gaat er ook niet om of ZP de hoeveelheid totale geleverde, of afgenomen energie wel of niet weet (natuurlijk weten ze dat, want die worden door de Solis & Net meter netjes bijgehouden en is niet afhankelijk van sample frequenties)

Het gaat erom of zij het afgegeven/opgenomen vermogen, op het moment van levering/afnemen, wel tegen de juiste prijzen kunnen verwerken. En dit vanwege de dongles en communicatie uitdagingen.

(en ja het enige feedback die ik daarvoor heb is de ZP integratie, die natuurlijk ook weer een update frequentie kent maar die zou een reeks kunnen retourneren en geen afhankelijk hoeven/behoren te hebben met de update frequentie)

De excel staatjes en vergelijkingen die jullie tonen gaan over energie (is over een periode). FRR gaat over vermogen (is op een moment)

[ Voor 12% gewijzigd door Pluimvee op 03-04-2025 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
De enige afwijkingen hierin kunnen logischerwijs voortkomen uit connectieproblemen. Al het andere wordt ALTIJD verrekend tegen de bijbehorende markt van de ingestelde modus:

Powerplay > passieve onbalans (ja ook standby verbruik)
Zelfconsumptie > day ahead dynamisch tarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluimvee
Verrekenen tegen onbalans betekent dat je moet samplen per seconde (Vermogen = Watt = J/s). Dit zou de dongle prima kunnen doen en dan elke X minuten kunnen opsturen om met de juiste onbalans prijzen te verrekenen.
Deze resultaten zou de ZP integratie dan weer als reeks kunnen retourneren, ongeacht de update frequentie.

Ik bedoel: Connectieproblemen zijn te ondervangen door te bufferen, maar vermoedelijk gebeurt dit niet.

Begrijp ik dan goed dat als er een comm-probleem optreedt dat het geleverde/opgenomen vermogen met de EPEX wordt verrekend en niet tegen de FRR omdat het moment van opname/levering onbekend is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Pluimvee schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:53:
Verrekenen tegen onbalans betekent dat je moet samplen per seconde (Vermogen = Watt = J/s). Dit zou de dongle prima kunnen doen en dan elke X minuten kunnen opsturen om met de juiste onbalans prijzen te verrekenen.
Deze resultaten zou de ZP integratie dan weer als reeks kunnen retourneren, ongeacht de update frequentie.
Vermoedelijk wat er gebeurt.
Ik bedoel: Connectieproblemen zijn te ondervangen door te bufferen, maar vermoedelijk gebeurt dit niet.

Begrijp ik dan goed dat als er een comm-probleem optreedt dat het geleverde/opgenomen vermogen met de EPEX wordt verrekend en niet tegen de FRR omdat het moment van opname/levering onbekend is?
Dat gebeurt dus niet a la minute, daar zit een vertraging in van in ieder geval een paar minuten. Maar misschien kan iemand die dit signaal bewust kan onderbreken daar iets over zeggen? 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Dit klopt. Maar dan wel bij langere connectie issues. Langer dan 15/30 minuten oid.

Bij korte storingen wordt het alsnog tegen onbalans prijzen verrekend.

Ik heb niet het gevoel dat er zaken gebufferd worden. Elke 5 minuten oid wordt er een stand van zaken gestuurd en daarmee gaat Zonneplan rekenen. Als die stand van zaken langere tijd niet meer komt gaat dat niet meer en negeert Zonneplan het Nexus verbruik zodat dit via EPEX verrekend kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door GaMbiNo op 03-04-2025 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluimvee
Overigens zie ik dat mijn Nexus na 11:00 niets meer heeft gedaan. Na mooi te zijn ontladen in de ochtend, tijdens hoge EPEX en hogere onbalans feed-in prijzen, maar vanmiddag niet meer geladen met lage EPEX en negatieve FRR-take :?

Nu zit ik met een (bijna) lege accu die morgen ochtend geen acties kan ondernemen op de onbalans :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 13:29
Pluimvee schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:21:
Overigens zie ik dat mijn Nexus na 11:00 niets meer heeft gedaan. Na mooi te zijn ontladen in de ochtend, tijdens hoge EPEX en hogere onbalans feed-in prijzen, maar vanmiddag niet meer geladen met lage EPEX en negatieve FRR-take :?

Nu zit ik met een (bijna) lege accu die morgen ochtend geen acties kan ondernemen op de onbalans :'(
Tenzij er heel veel negatieve onbalans is natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devlinx
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-09 09:43
Ik heb 3x25A aansluiting en een Nexus. Nu komt er binnenkort een EV bij.
Moet ik dan ook een charge2 lader aanschaffen vanwege de loadbalancing met de Nexus? Of kan ik iedere willekeurige lader installeren zonder dat ik problemen met de nexus krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acxels
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-05 16:58
Ik heb een wallbox met load balancing. Als ik deze aanzet op de wallbox krijgt de batterij voorrang. Als ik deze uitzet gaat de auto altijd voor. Ik heb echter geen groot verbruikers naast de lader en accu. Als je ook een huis vol airco's en/of een warmtepomp hebt moet je er wellicht wat langer over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Ik heb hiervoor wel gekozen voor de charge 2, omdat ik hoop straks een goede oplossing komt voor salderen en zonnestroom. En eventueel vanuit de accu de auto in.

Charge is wel een stukje duurder vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devlinx
Ik vroeg me af of er iets misgaat als je een laadpunt maakt zonder loadbalancing. Het zit immers al op de Nexus, dus die zou moeten reageren als er teveel verbruik is.

Lopen meerdere loadbalancers van verschillende merken elkaar niet te frustreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskes
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:22
Nee, de loadbalancer kijkt naar hoeveel verbruik vs de aansluit waarde bijvoorbeeld 3x25A.
Als je op 1 fase te hoog gaat de laadpaal minder stroom uitdelen. Een loadbalacing op laadpaal is wel aan te bevelen ook als je nu geen grootverbruikers hebt. Wat niet is kan nog komen.
Devlinx schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:13:
Ik vroeg me af of er iets misgaat als je een laadpunt maakt zonder loadbalancing. Het zit immers al op de Nexus, dus die zou moeten reageren als er teveel verbruik is.

Lopen meerdere loadbalancers van verschillende merken elkaar niet te frustreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Geen idee. Maar zoals ik het zelf heb opgezet; Nexus ingesteld op 3x35A zodat die praktisch niet reageert, de dynamic (proest 😂) load balancing van Zonneplan hakt meteen 95% van het vermogen. De Easee Equalizer loadbalancer van het laadpunt is wel actief en dat werkt perfect, die werkt wel met stappen en zelfs tussen 1 en 3 fase. Verder heb ik geen vermogenstrekker gelijktijdig die meer dan 10A per fase zouden trekken. We zitten nu op dag 285 sinds groepenherverdeling en geen hoofdautomaten getript.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Ik zou altijd kiezen voor een laadpaal mét load balancing. Een beetje oven trekt bijvoorbeeld ook al 14-16A.Dan zit je eigenlijk al te hoog als je tegelijk ook je auto oplaadt. Uitgaande van 3x25A. En dan heb je nog evt. een waterkoker, airfryer, friuurpan. Inductie?

In de praktijk zal er niet direct iets uitvliegen maar als je nu de keus hebt zou ik echt wel gaan voor een laadpaal mét load balancing. Ook met het oog op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Met batterij, pv en laadpaal en een paar grootverbruikers (oven, inductie, warmtepomp ) moet je je eerder zorgen gaan maken over de stromen die achter de meter heen en weer gaan lopen. Officieel moet je dan je meterkast bedrading upgraden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Acxels
Nieuwe beta van de app Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFtmvfMFs3JKvIMRtgvhttynd50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUFnUxp136OCOZZLZgydK4ra.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTx7NlQ13yHhqiB3eM_Nh0xjxbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pS3igmK2cBnHOtv7FEMjQgpX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwvDVpaw1iQycFbd0TkMqy2ExP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LWjqUH3oXo5KEDJcu94N8uI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OubMDQrme-KRkLrnROoWG0-aF2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D06XFan9crYhuI7I2LjwVh71.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhBqfyOaEJpsgM2ETh_RdmNB1pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcqtR5JjOTypi97Bt5s2Z6ul.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_eSJq0izbEk0OA2VJEEcjDd_cI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1FqX4QAZt5VXbBv6RqkW9mF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:36
Dank voor het delen!
Kun je uitleggen wat de nieuwe functie precies inhoud? Ik kan het niet opmaken uit de screenshots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acxels
joosie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:20:
[...]

Dank voor het delen!
Kun je uitleggen wat de nieuwe functie precies inhoud? Ik kan het niet opmaken uit de screenshots.
Ze hebben sowieso de hele UI een andere look gegegeven. Je kunt (in de beta) een combinatie van thuisgebruik en powerplay combineren. Het statusoverzicht van de batterij laat de laadtoestand zien i.p.v. laad en ontlaadacties. Je kunt je gemiddelde opbrengst sinds plaatsing zien naast je dagopbrengst. Verder geen grote veranderingen gezien als bijvoorbeeld het handelen in de congestie markt en/of met epex tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Acxels schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:30:
[...]

Je kunt (in de beta) een combinatie van thuisgebruik en powerplay combineren.
Precies de modus die ik wilde en die ze bij Frank ook al een poosje hebben. Benieuwd of het een beetje fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Acxels
kazuka schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:50:
[...]

Precies de modus die ik wilde en die ze bij Frank ook al een poosje hebben. Benieuwd of het een beetje fatsoenlijk werkt.
Ik heb het aan staan. Ik zie nu in iedergeval dat hij zonnenstroom aan het opslaan is. Waar hoop je specifiek op? Dat hij je sluipverbruik 's nachts wegwerkt of bv zonnestroom opslaan voor koken op inductie in de avond?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDnMhAT0vNgzdRdGn_nO9obDO1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFHviD1w4AuJALNKup2dyCP8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Acxels schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:58:
[...]

Ik heb het aan staan. Ik zie nu in iedergeval dat hij zonnenstroom aan het opslaan is. Waar hoop je specifiek op? Dat hij je sluipverbruik 's nachts wegwerkt of bv zonnestroom opslaan voor koken op inductie in de avond?[Afbeelding]
Het liefst dat hij Powerplay alleen aanspreekt bij een hoger bedrag wanneer het echt de moeite waard is. Alles daaronder voor zelfverbruik en dat zou ook moeten schelen in het onnodig veel heen en weer pompen wat weer ten goede komt aan de levensduur van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
kazuka schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:00:
[...]

Het liefst dat hij Powerplay alleen aanspreekt bij een hoger bedrag wanneer het echt de moeite waard is. Alles daaronder voor zelfverbruik en dat zou ook moeten schelen in het onnodig veel heen en weer pompen wat weer ten goede komt aan de levensduur van de batterij.
Dat klopt, maar toch hoeft dat met dynamische tarieven icm salderen nu niet interessant te zijn. Op dit moment (tot 2027) kun je denk ik het beste EPEX handelen + onbalans op belangrijke momenten.

Vanaf 2027 zou dit een interessante modus kunnen zijn. Wel alleen met een flinke verhoging van de update rate.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

TKroon schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:19:
[...]

Dat klopt, maar toch hoeft dat met dynamische tarieven icm salderen nu niet interessant te zijn. Op dit moment (tot 2027) kun je denk ik het beste EPEX handelen + onbalans op belangrijke momenten.

Vanaf 2027 zou dit een interessante modus kunnen zijn. Wel alleen met een flinke verhoging van de update rate.
Zeker! Tot aan die tijd staat ie hier ook mooi volledig op de onbalans modus maar gezien de trage voortgang van de software ontwikkelingen bij ZP hoop ik dat we dit jaar op zijn minst kunnen testen en feedback kunnen geven zodat het een volwassen en goed werkend product is op 1 januari 2027.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 13:58
Ook bijzonder.. Ik sta op #3 met 6kwh terwijl de rest met zo'n 20kwh een lagere opbrengst heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_r4SpD5QwJGtxG1s7eLdEhCgBc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KNBkgVTp8BHEW2jLCOeu7Rab.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 14:50
@hasseroderman aparte afwijking inderdaad, je batterij is wel duidelijk een stuk leger, afhankelijk van hoe de onbalans uitpakt kan dat zo een voor of nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco4659
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:25
hasseroderman schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:35:
Ook bijzonder.. Ik sta op #3 met 6kwh terwijl de rest met zo'n 20kwh een lagere opbrengst heeft.

[Afbeelding]
Zegt vrij weinig, ik stond op het moment dat jij dit schreef op €8,44 dus virtueel op 1 (geen HA). En toen kregen we regeltoestand 2, pats, eerstvolgende meetmoment van ZP gezakt naar € 6,88.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanroy
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:52
Acxels schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:58:
[...]

Ik heb het aan staan. Ik zie nu in iedergeval dat hij zonnenstroom aan het opslaan is. Waar hoop je specifiek op? Dat hij je sluipverbruik 's nachts wegwerkt of bv zonnestroom opslaan voor koken op inductie in de avond?[Afbeelding]
Ben benieuwd wat het precies inhoud. Keep us posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-09 21:51
Ik heb de app geupdate maar zie dit nog niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaZo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:46
Guidoweb55 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:32:
Ik heb de app geupdate maar zie dit nog niet staan.
Heb je bèta versies aan staan in de play store (voor Android)? Anders krijg je deze versie nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Ah. 🍏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devlinx
Maar goed, er is dus nu een nieuwe functie 'Powerplay met huisondersteuning'. Maar nergens staat vermeld wat het inhoud: geen toelichting in de app.
"Powerplay houdt rekening met je huisverbruik om te besparen op je energierekening"
Wat doet het doen precies? Moet iedereen dit allemaal zelf gaan ontdekken.? Kom op zonneplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Daarvoor is het ook beta, wellicht zijn er mensen benaderd of gaan ze dat nog doen. Zag pas wel een onderzoek of ik wilde meedoen aan dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 20:29
GaMbiNo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:29:
[...]

Ik zou altijd kiezen voor een laadpaal mét load balancing. Een beetje oven trekt bijvoorbeeld ook al 14-16A.Dan zit je eigenlijk al te hoog als je tegelijk ook je auto oplaadt. Uitgaande van 3x25A. En dan heb je nog evt. een waterkoker, airfryer, friuurpan. Inductie?

In de praktijk zal er niet direct iets uitvliegen maar als je nu de keus hebt zou ik echt wel gaan voor een laadpaal mét load balancing. Ook met het oog op de toekomst.
Ik heb een laadpaal met loadbalancer, ik krijg soms in de ochtend de melding van de auto dat mijn laad doel niet gehaald kan worden omdat de nexus loopt de laden in die periode.
Dit zijn vaak korte pieken en de auto is dan vaak gewoon geladen dus ik zou ook zeker een LB laten plaatsen op de laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorick570
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Devlinx schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:52:
Maar goed, er is dus nu een nieuwe functie 'Powerplay met huisondersteuning'. Maar nergens staat vermeld wat het inhoud: geen toelichting in de app.
"Powerplay houdt rekening met je huisverbruik om te besparen op je energierekening"
Wat doet het doen precies? Moet iedereen dit allemaal zelf gaan ontdekken.? Kom op zonneplan
Jij kiest zelf om bèta apps te testen he. Moet je niet zeuren dat Zonneplan nog niks deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaZo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:46
Devlinx schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:52:
Misschien kan Kiki je helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
jorick570 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:28:
[...]

Jij kiest zelf om bèta apps te testen he. Moet je niet zeuren dat Zonneplan nog niks deelt.
dat is natuurlijk niet meer van deze tijd. je mag best verwachten dat een fabrikant deelt wat ze met je aangekochte apparatuur gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:23
-Colossalman- schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:37:
[...]

dat is natuurlijk niet meer van deze tijd. je mag best verwachten dat een fabrikant deelt wat ze met je aangekochte apparatuur gaan doen.
Dat niet alleen. Maar hoe weet je anders als beta tester wat je moet testen?

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bokkow
Daarnaast; hoe weet je uberhaupt of dit enkel voor opgegeven testers is voorbehouden? Zoals het nu lijkt hebben enkel Android users deze nieuwe functie in de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devlinx
jorick570 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:28:
[...]

Ik zou niet weten wat ik nu moet testen. Het zou voor zonneplan toch veel handiger zijn om duidelijk te maken wat de bedoeling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guidoweb55
Of je zegt niet wat je nieuw doet, zegt niet hoe het werkt, spreekt geen verwachtingen uit

En verkoopt het straks als een daverend succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acxels
Voor de duidelijkheid ik heb me in de play store opgegeven voor beta versies. Dit kan iedereen doen. Daarnaast brengt de app alleen nieuwe functionaliteiten. Als je niets doet verandert er niets. Tegen de tijd dat ze de update naar iedereen uitrollen zal er vast wel een aankondigingsmail verstuurd worden.

Ik krijg geen info wat de nieuwe beta bevat en wordt ook niet om feedback gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
Guidoweb55 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:42:
Of je zegt niet wat je nieuw doet, zegt niet hoe het werkt, spreekt geen verwachtingen uit

En verkoopt het straks als een daverend succes
hey het gaat best goed sinds begin deze maand toch? Beter dan de afgelopen maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiqo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:52
Acxels schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:54:
Voor de duidelijkheid ik heb me in de play store opgegeven voor beta versies. Dit kan iedereen doen. Daarnaast brengt de app alleen nieuwe functionaliteiten. Als je niets doet verandert er niets. Tegen de tijd dat ze de update naar iedereen uitrollen zal er vast wel een aankondigingsmail verstuurd worden.

Ik krijg geen info wat de nieuwe beta bevat en wordt ook niet om feedback gevraagd.
Blijf je deze modes aanhouden? Ben wel benieuwd naar de verschillen in het overzicht van onbalansmarkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:47
Haha wat maken mensen zich druk over een beta versie. Als het live is zullen ze vast alles toelichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
0xygen500 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:10:
Haha wat maken mensen zich druk over een beta versie. Als het live is zullen ze vast alles toelichten.
zullen en vast. ikk geloof niet dat zonneplan heel open is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acxels
Chiqo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:04:
[...]

Blijf je deze modes aanhouden? Ben wel benieuwd naar de verschillen in het overzicht van onbalansmarkt.
Ja ik ga het een weekje proberen denk ik. Ik ben vooral benieuwd wat hij met 80kw aan accu's laden van plan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guidoweb55
Komt er op de live pagina van onbalansmarkt.com ook een icoontje wie het betaprogramma draait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:49
Ik heb ook de beta en heb gisteren huis ondersteuning aangezet. Wat ik zie in de app is dat in de avond met relatief dure uren het huis op stroom uit de batterij draait.

Aangezien vandaag vanaf 12 uur de stroomprijzen van zonnepanelen volgens SolarEdge negatief worden en ze dus uitgeschakeld worden, heb ik huis ondersteuning nu weer uitgezet. Ik ga namelijk mijn auto opladen vanmiddag en wil niet dat er eerst kwhs uit de Nexus worden gehaald. Kan niet terugvinden of de beta software zo slim is dus pas ik het zelf even aan.

Kiki gevraagd, maar denk niet de juiste key words gebruikt want hun eigen laadpaal gebruikt om powerplay 😂

Maandag maar eens kijken of ik een echt persoon in de chat kan krijgen die hier antwoord op weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
mathman schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:10:
Ik heb ook de beta en heb gisteren huis ondersteuning aangezet. Wat ik zie in de app is dat in de avond met relatief dure uren het huis op stroom uit de batterij draait.

Aangezien vandaag vanaf 12 uur de stroomprijzen van zonnepanelen volgens SolarEdge negatief worden en ze dus uitgeschakeld worden, heb ik huis ondersteuning nu weer uitgezet. Ik ga namelijk mijn auto opladen vanmiddag en wil niet dat er eerst kwhs uit de Nexus worden gehaald. Kan niet terugvinden of de beta software zo slim is dus pas ik het zelf even aan.

Kiki gevraagd, maar denk niet de juiste key words gebruikt want hun eigen laadpaal gebruikt om powerplay 😂

Maandag maar eens kijken of ik een echt persoon in de chat kan krijgen die hier antwoord op weet
Bedankt voor het proberen en delen van ervaringen, kun je iets zeggen over hoe nauw de batterij het verbruik volgt? Iedere 5 minuten zoals bij de zelfconsumptiemodus of is het nu meer nauwkeurig?

Overigens; waarom zou je vandaag je zonnepanelen uitzetten? Ben je al voorbij het te salderen jaarverbruik? Want zolang we kunnen salderen krijg je alsnog hetgeen het tarief boven 0 cent brengt (energiebelasting, inkoopvergoeding, btw) en is het niet puur de EPEX prijs die het negatief maakt.

Ik ben ook benieuwd naar wat de batterij gaat doen bij een het laden van de auto in deze functie. Maar goed, ik begrijp ook dat je dat liever niet probeert haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbizarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 12:48
Ik zie ook geen negatieve prijs hoor! 7c in de plus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 10:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQGTOPClaMSMBLGlNxjNG1XEy6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7pw7bkHlZFVzl5Uz3y3KUTk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook de thuisondersteuning aan staan en zie duidelijk dat er geen stroom van het net gehaald wordt mede door zonnepanelen en/of batt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leksts
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:45
elbizarre schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:33:
Ik zie ook geen negatieve prijs hoor! 7c in de plus!
Hier 5ct in de min. Mijn panelen staan ook uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leksts
bokkow schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:27:
[...]

Bedankt voor het proberen en delen van ervaringen, kun je iets zeggen over hoe nauw de batterij het verbruik volgt? Iedere 5 minuten zoals bij de zelfconsumptiemodus of is het nu meer nauwkeurig?
Je vroeg het mij niet, maar in dit screenshot van de live weergave zie je hem rond nul schommelen. Dat deed ie de hele nacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFK38QQKjc3llyw-GaixN_UrBng=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jAV3IP9JfALXuFTNXtB8NucC.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
leksts schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:16:
[...]

Hier 5ct in de min. Mijn panelen staan ook uit.
Je neemt toch zonnepanelen om energie op te wekken? Zonde om ze uit te zetten.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:36
John245 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:28:
[...]

Maar ja, ik lever 8000 KWh per jaar teveel terug, dan ga ik ze niet 40KWh * -€0,05 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
joosie schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:31:
[...]

Maar ja, ik lever 8000 KWh per jaar teveel terug, dan ga ik ze niet 40KWh * -€0,05 geven.
Hier ook dynamisch, maar met zulke tarieven offload ik mijn PV energie naar mijn SAP. En gooi vervolgens mijn batterij terug met de goedkope stroom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robindd
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 09:09
Gokje gewaagd.. Was 5kW aan het terugleveren, prijzen zijn negatief en heb overschot op jaarbasis.
Accu was 7% en deed niks. Over 4 uur weer terug en dan zien we wel wat de gok heeft gedaan :)
Helaas heb ik iOS en niet de nieuwe functies beschikbaar.

Jammer dat je niks kan sturen qua laadvermogen dan eigenlijk. Je zou op zelfconsumptiemodus bij negatieve prijzen best wat harder mogen laden. Ik lees dat Frank energie nog meer instellingen gaat geven binnenkort in het andere forum. Kijken of Zonneplan wat sneller mee gaat met zulke acties..

[ Voor 37% gewijzigd door Robindd op 05-04-2025 12:50 ]

PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leksts
John245 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:28:
[...]

Er is vandaag tussen 12 en 4 zo'n overschot aan stroom dat 'men' heeft bepaald dat de stroomprijs negatief is (alleen voor mensen met een overschot aan zonnestroom, de rest kan nog salderen).

De stroom uit mijn panelen is op dit moment dus ongewenst. Dan zet ik mijn panelen uit. Niet alleen omdat het geld bespaart, maar ook om bij te dragen aan een betere netbalans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
leksts schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:52:
[...]

Er is vandaag tussen 12 en 4 zo'n overschot aan stroom dat 'men' heeft bepaald dat de stroomprijs negatief is (alleen voor mensen met een overschot aan zonnestroom, de rest kan nog salderen).

De stroom uit mijn panelen is op dit moment dus ongewenst. Dan zet ik mijn panelen uit. Niet alleen omdat het geld bespaart, maar ook om bij te dragen aan een betere netbalans.
Mijn 2e energieleverancier wil anders nog best betalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:43

thido

Tilburg

Heb nog wat accu's naast de Nexus staan, daar laad ik op dit soort momenten wat kWh's in :-)

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elbizarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 12:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-4nBYC8jYADewTR9HRdbvdzidg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWNZoI2s54OFO8zzDByGLh7O.jpg?f=fotoalbum_large

Snap ik dan iets niet? Je kan toch niet terug leveren zonder energiebelasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:46
De prijs is niet negatief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leftblank
Guidoweb55 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:07:
Komt er op de live pagina van onbalansmarkt.com ook een icoontje wie het betaprogramma draait?
Staat er inmiddels bij, nog niet alle installaties hebben ook de batterijmodus ingesteld.

Ik heb het vermoeden dat deze (beta) huisondersteuningsmodus vooral een equivalent is van Frank Energie's zelfconsumptie+ die beschikbaar komt voor alle gebruikers. Ik verwacht dat het formulier van Zonneplan dat hier laatst voorbij kwam zal zijn voor de meerdere-markten-update maar dat is speculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
elbizarre schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:34:
[Afbeelding]

Nee je hebt gelijk.

Maar wanneer je meer opwekt en invoed dan wat je in een jaar verbruikt dan dien je aan het eind van dat jaar de energiebelasting en btw over dat overschot terug te betalen. Dus dan kan het wel zijn dat je nu netto negatieve tarieven hebt voor wat je opwekt als je over je “saldeertegoed” heen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leksts
elbizarre schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:34:
[Afbeelding]

Als je over het hele jaar zoveel teruglevert dat je je energiebelasting niet meer mag salderen, lever je het overschot zonder energiebelasting terug.

Maar dit is basis-zonnepanelen. Voor wat betreft de Nexus raakt het wat off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22
Leftblank schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:06:
[...]

Staat er inmiddels bij, nog niet alle installaties hebben ook de batterijmodus ingesteld.

Ik heb het vermoeden dat deze (beta) huisondersteuningsmodus vooral een equivalent is van Frank Energie's zelfconsumptie+ die beschikbaar komt voor alle gebruikers. Ik verwacht dat het formulier van Zonneplan dat hier laatst voorbij kwam zal zijn voor de meerdere-markten-update maar dat is speculeren.
Ik heb de mode aanstaan, en heb HA yaml aangepast naar de laatste versie uit de FAQ van de site, maar ik krijg op de site nog niet het icoontje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Zeer interessant die nieuwe versie. Zelf nog geen thuisbatterij, maar dit is een stap in de goede richting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leftblank
Maurice v/d Zwaan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:13:
[...]

Ik heb de mode aanstaan, en heb HA yaml aangepast naar de laatste versie uit de FAQ van de site, maar ik krijg op de site nog niet het icoontje...
Goed punt, dat had ik wel duidelijker kunnen beschrijven. De HA integratie heeft (nog) geen data beschikbaar over deze nieuwe modus, daar zal binnenkort nog wel een update voor komen verwacht ik. Op dit moment zou je die modus door moeten geven via de 'batterijmodus'-instelling op het profiel. Als je die invult (in dit geval met 'Powerplay met Huisondersteuning') dan pakken we die waarde, tenzij we in een update doorkrijgen dat de batterij in zelfconsumptiemodus staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pentagon0873
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 07:02
5-4-2025, exact een jaar geleden de Nexus geïnstalleerd, €1806,46 terugverdient.

ik ben vooralsnog tevreden!

1200WP solaredge, 20kW Nexus, 2x 3,5kW daikin airco, 8kw Pelletkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
pentagon0873 schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:10:
5-4-2025, exact een jaar geleden de Nexus geïnstalleerd, €1806,46 terugverdient.

Merk je ook verschil tussen de begin maanden en de laatste maanden qua opbrengst? Door eventuele aanpassingen aan snel handelen op het net?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
0xygen500 schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:41:
[...]

Merk je ook verschil tussen de begin maanden en de laatste maanden qua opbrengst? Door eventuele aanpassingen aan snel handelen op het net?
1875 in 1 jaar tijd voor mij (installatie 14 maart 2024)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rL_fgLpsEtVz69YjpqlcxmSA5es=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0OIQkNQP6SarkxFcZ2HVX5fS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerrit1968
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:47
Maurice v/d Zwaan schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:08:
[...]

1875 in 1 jaar tijd voor mij (installatie 14 maart 2024)

[Afbeelding]
Ik heb vanaf 15 Maart 2024 €1959. Met een dag gemiddelde van €5,05.
Merk wel dat het de laatste maanden lastiger gaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwXbsNdVZ-vbv6Vu6Dy6IAm9IQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQ8jVIaXGX63OvbS0eShkWXL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Gerrit1968 schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:25:
[...]

Ik heb vanaf 15 Maart 2024 €1959. Met een dag gemiddelde van €5,05.
Merk wel dat het de laatste maanden lastiger gaat

[Afbeelding]
Zou je nog een keer de zonneplan batterij aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrit1968
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:47
0xygen500 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:19:
[...]

Zou je nog een keer de zonneplan batterij aanschaffen?
Ja ik zou zeker nog een keer de batterij aanschaffen.

Ik heb de batterij aangeschaft om mijn energiekosten te verlagen en om voorbereidt te zijn op het moment dat de saldering zou stoppen om meer eigen stroom op te kunnen slaan en te ontladen. Ik ben gasloos en voor de wintermaanden zal.een batterij niet helpen, maar wel de overige 8 maanden. De afgelopen 12 maanden was mijn verbruik -€1200. Ik verwacht zeker nieuwe opties binnen powerplay of andere externe mogelijkheden voor de toekomst. De opbrengst is zeker niet meer zoals vorig jaar verwacht ik, maar voor mij toch goed genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marvin3241
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 11:00
Voor de IOS gebruikers die ook de beta app willen testen. Je kunt de android versie installeren op Windows/MacOS via Bluestacks:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlDutQQRlljXBJ_a6KOF3ZCseWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJM6rpx76qjGPmgV2DXJZedj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuwnZGNlaAk0sEYhi2itZGi3CIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8ks16s8NTK6cJzTRohIgzBP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
pentagon0873 schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:10:

Grappig, bij mij 6 dagen later en dat maakt een verschil van €94,-. Ik heb niet de illusie dat de komende 5 dagen bijna 20,- per dag gaan opleveren haha. Maar dat deden ze dus in die dagen vorig jaar wel! Dat was met zo'n uitzonderlijk weekend en bijna 40,- die ik toen op 2 dagen misliep :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
marvin3241 schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:33:
Voor de IOS gebruikers die ook de beta app willen testen. Je kunt de android versie installeren op Windows/MacOS via Bluestacks:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26sJaPh0z3rGWVLNFq_9iSnrPhw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0rgsqLzk0V3pLQFlffmjK3i9.png?f=fotoalbum_large

Helaas pindakaas, toch bedankt voor de suggestie!

Edit: ah, bij Andries kun je in de app store nog aangeven dat je beta tester wil zijn, dat zie ik nu pas in de eerste screenshot. Heb me aangemeld, staat nog op een paar minuten, zal me benieuwen :+

[ Voor 8% gewijzigd door bokkow op 06-04-2025 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJLk6D5O0ygekvANqnlTWt7_3xo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JVigYwUcJBVDDGA0vugopKUh.png?f=fotoalbum_large

Jeuj! Dankjewel voor de tip @marvin3241 ! Ik wacht deze twee uur met behoorlijke neerwaartse onbalans nog even af en dan zet ik die modus aan. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 12:20
Wat irritant dat dit niet met iOS kan. Even een Android zoeken snel.

Overigens veel negatieve onbalans vandaag, maar mijn PV knalt gewoon door. Had toch een euro ingezeten om die ook uit te zetten zou je zeggen.

edit: oké staat aan. Als ik nu in iOS kijk dan staat het er niet, maar het zal vast goedkomen. Wel een vreemde UI op Android zeg, ziet er heel anders uit. Kan niet eens zien met hoeveel kW de batterij laadt?

Ook vreemd dat ik geen mail heb gehad hierover, ondanks dat ik me specifiek heb aangemeld.

En zoals anderen hier zeggen zou wat meer transparantie vanuit ZP ook wel gewenst zijn.

Maar, ik moet zeggen, ze zeiden in Q2 en het is in beta op 6 april. Mij best allemaal dan!

[ Voor 56% gewijzigd door ApexAlpha op 06-04-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ApexAlpha schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:10:
Het kan via TestFlight op Apple maar ik weet niet of ZP hier gebruik van maakt of gaat maken. Hopelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ja ach iOS is altijd lastiger en omslachtiger met dit soort dingen dus ik snap het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
ApexAlpha schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:10:

Overigens veel negatieve onbalans vandaag, maar mijn PV knalt gewoon door. Had toch een euro ingezeten om die ook uit te zetten zou je zeggen.

edit: oké staat aan. Als ik nu in iOS kijk dan staat het er niet, maar het zal vast goedkomen. Wel een vreemde UI op Android zeg, ziet er heel anders uit. Kan niet eens zien met hoeveel kW de batterij laadt?

Ook vreemd dat ik geen mail heb gehad hierover, ondanks dat ik me specifiek heb aangemeld.

En zoals anderen hier zeggen zou wat meer transparantie vanuit ZP ook wel gewenst zijn.

Maar, ik moet zeggen, ze zeiden in Q2 en het is in beta op 6 april. Mij best allemaal dan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmmSPtk2_mDCu8tvs432B1dZcZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4UWQy4G9qOdA5v63yvh5y52.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wacht nog even hierop voor ik die modus aanzet. Ben benieuwd wat en of er verschil zal zitten tussen “regulier” powrrplay en bij jou dan bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ja ik was ook al aan het kijken.

Heb het net ongezet en ben nog gewoon vol aan het opladen. Maar als je nu voor mijn huis zou laden ipv onbalans zou je ook opladen omdat er vol zon is.

Dus ben benieuwd.

edit: eindelijk, PowerPlay voor PV schakelt in. Goedemiddag.

edit2: 14.29 €4,11 opbrengst batterij. Nu over op "met huishouden", kijken of we uit de pas gaan lopen met de rest.

[ Voor 31% gewijzigd door ApexAlpha op 06-04-2025 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
ApexAlpha schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:23:
Ja ik was ook al aan het kijken.

Heb het net ongezet en ben nog gewoon vol aan het opladen. Maar als je nu voor mijn huis zou laden ipv onbalans zou je ook opladen omdat er vol zon is.

Dus ben benieuwd.

edit: eindelijk, PowerPlay voor PV schakelt in. Goedemiddag.

edit2: 14.29 €4,11 opbrengst batterij. Nu over op "met huishouden", kijken of we uit de pas gaan lopen met de rest.
Ik sta al sinds 2 dagen ofzo op 'met huishouden', en heb net de piek gemist, loop nu 3 euro achter.

Ik ben wel SWW vat aan het opwarmen, en auto op 1 fase aan het laden, en alsnog aan het terugleveren, misschien slachtoffer van DLB
Pagina: 1 ... 46 ... 64 Laatste