Even zoals ik het zie en lees.
Correct me if i am wrong.
ZP zegt dat de powerplay een NETTO vergoeding is, dat alle kosten daarin zijn verrekend.
Wat erin de batterij gaat betaal je allemaal tegen onbalansprijzen, wat er uit gaat krijg je verrekend tegen onbalansprijzen. Wat er niet uit gaat zijn dus verliezen (wat de Nexus verbruikt en laadverliezen), daarnaast wordt de energiebelasting daarover verrekend. Per saldo dus een netto PP vergoeding omdat alle kosten er in verrekend zitten.
Dat verdienmodel van Zonneplan ook helemaal eens, maar dat mag mij toch geen geld kosten?
Dus per saldo moet je bijleggen? Lijkt mij sterk.
Dat er negatieve dagen bijzitten zit in de verrekening per dag lijkt mij? Omdat de zogenaamde AI van ZP echt teveel heen en weer schopt als het niet genoeg oplevert, dat gedeelte ben ik het ook echt mee eens.
Zonneplan zegt dus dat ik geen kosten heb aan mijn batterij?
Waar zeggen ze dat dan? Natuurlijk zijn er kosten maar die zijn allemaal verrekend in de PP vergoeding.
Deze verliezen worden bij mijn weten niet vergoed door Zonneplan, ook niet in de tegenboeking. Die kosten draai ik voor op.
Volgens mij hebben we dat in dit topic al veelvuldig vastgesteld maar zolang de PP vergoeding hoog genoeg is moet dat geen enkel probleem zijn. Ik zie ook niet in waarom ZP die voor haar rekening zou moeten nemen. ZP moet gewon zorgen dat die PP vergoeding van €1800 per jaar gehaald wordt, dat beweren ze namelijk wel.