Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroengroen
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 02-04 11:14
dvdhaar schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:29:
[...]

Wij hebben geen EV en ook de warmtepomp heeft vandaag niet meer dan 800W per uur verbruikt. Verder geen grote verbruikers, we zijn de hele dag weg geweest.
Dus ik snap niet waarom mijn opbrengst dan procentueel zoveel lager is dan bij de rest…
De wegen van Zonneplan zijn ondoorgrondelijk.
Ik heb iemand van hun wel eens horen zeggen dat ze op verschillende markten werken, zoals congestie maar naar de buitenwereld geven ze aan dat ze onbalansmarkt meedoen. Zeg het maar...
Je kan het aan ze vragen maar ik denk dat het antwoord is dat ze binnenkort met een verklaring komen... 🤥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 10:16
Guidoweb55 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:35:

Ik kijk hun verklaring en verbeterpunten over gisteren even aan en als dat weer een reactie is in de trend van “kan gebeuren” en geen actiepunten ter voorkoming van een volgende keer in zit dan ga ik maandag eens een rondje bellen.
Welke verklaring en verbeterpunten, heb niks gezien, blijkbaar heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 15:38
Bij bestelling van de Nexus en afsluiten energiecontract aangegeven dat mijn p1 poort bezet was en dat ik dus een splitter nodig had. Twee weken voor de installatie startte mijn dynamisch ZP energiecontract. Geen dongle of splitter gezien, die zou bij installatie van mijn thuisbatterij worden geleverd en aangesloten. Dat is niet gebeurd. Na twee maanden na installatie van de Nexus en enig zeuren werd de dongle en splitter geleverd. Ik krijg nu eindelijk de data door in de app. Vandaag krijg ik een mail van ZP waarin staat dat ze de splitter ad € 29,95 nog niet in rekening hadden gebracht. Dat gaan ze alsnog doen. Die splitter is ook op Ali te koop voor minder. Dit voelt niet goed. Had ik ergens die extra kosten kunnen zien?

[ Voor 6% gewijzigd door IonniUnique op 12-10-2024 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 11:10
@Leftblank Mooi zo de live resultaten met mogelijkheid tot terugkijken naar voorgaande dagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
IonniUnique schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:30:
Bij bestelling van de Nexus en afsluiten energiecontract aangegeven dat mijn p1 poort bezet was en dat ik dus een splitter nodig had. Twee weken voor de installatie startte mijn dynamisch ZP energiecontract. Geen dongle of splitter gezien, die zou bij installatie van mijn thuisbatterij worden geleverd en aangesloten. Dat is niet gebeurd. Na twee maanden na installatie van de Nexus en enig zeuren werd de dongle en splitter geleverd. Ik krijg nu eindelijk de data door in de app. Vandaag krijg ik een mail van ZP waarin staat dat ze de splitter ad € 29,95 nog niet in rekening hadden gebracht. Dat gaan ze alsnog doen. Die splitter is ook op Ali te koop voor minder. Dit voelt niet goed. Had ik ergens die extra kosten kunnen zien?
Als je Online je energiecontract hebt aangevraagd wel. Zie onderstaande.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGG3XJF0kEmLow2rdTwvuY_wdHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/946QnEbgoDSwzZ6myQhMKDMk.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biet80
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 21:31
NightHawk4 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:28:
[...]
Het wordt onderhand wel tijd dat ZP de zaken wat beter voor elkaar krijgt want als er maandag een leverancier is die de software op de Solis kan aanpassen om over te stappen ga ik wel flink twijfelen. :X
Als ik jou was zou ik Bliq even bellen. Die ondersteunen al de gewone Solis S6.

https://bliq.energy/nl/geschikte-thuisbatterijen-omvormers/

Laat even weten wat ze zeggen. Tijdlijnen voor ondersteuning etc.

Water is pas echt lekker als het bij de brouwerij is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroengroen
Biet80 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i5WHtfSbUhUcL23aMLErOCFnZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rkOeynTuHsiFdi6S016toirq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biet80
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 21:31
Ik ga er vanuit dat de aansturing hetzelfde is als de normale S6, het is een kwestie van testen en lijkt me dat ze zelf geen 1 gaan aanschaffen. Dus bellen en zeggen dat je beta klant wilt zijn maar wel dat ze direct gaan testen als je opzegt bij ZP.

Water is pas echt lekker als het bij de brouwerij is geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 12:04
Vind jullie ook wel een beetje snel conclusies trekken.

Is het algoritme van Bliq niet gewoon hetzelfde als ZP? Volgens mij mag je je pas aanmelden voor de onbalans markt met X aantal vermogen tot je beschikking, dus denk niet dat er veel andere batterij partijen zijn die apart kunnen handelen. Maar dat kan ik mis hebben.

Enige waar ik me oprecht aan stoor is die dongel. Maar dat algoritme zal wel prima worden. Als ik dat perfect had gewild dan had ik wel een jaar gewacht met een batterij kopen.

p.s. Nieuw onbalans record! €2600!

[ Voor 19% gewijzigd door ApexAlpha op 13-10-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkick_nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 07:06
ApexAlpha schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:20:
Vind jullie ook wel een beetje snel conclusies trekken.

Is het algoritme van Bliq niet gewoon hetzelfde als ZP? Volgens mij mag je je pas aanmelden voor de onbalans markt met X aantal vermogen tot je beschikking, dus denk niet dat er veel andere batterij partijen zijn die apart kunnen handelen. Maar dat kan ik mis hebben.

Enige waar ik me oprecht aan stoor is die dongel. Maar dat algoritme zal wel prima worden. Als ik dat perfect had gewild dan had ik wel een jaar gewacht met een batterij kopen.

p.s. Nieuw onbalans record! €2600!
Yep, nieuw record, mijn opbrengst ging van +€2,77 naar +€0,59... 8)7 Regeltoestand 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvin3241
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-09 11:04
En weer alle opbrengst van vandaag verdampt in 1 minuut... 😢
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00w4dx7Qb4inRw05akZABslGrCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpJEJY4z1F1gnbT5yXnHBxjF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door marvin3241 op 13-10-2024 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
dropkick_nl schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:23:
[...]

Yep, nieuw record, mijn opbrengst ging van +€2,77 naar +€0,59... 8)7 Regeltoestand 2
HAhahah ik zie het nu. Ik kreeg een push van die Enius app. Te vroeg gejuigd. Schoot ook snel door van +€2600 naar -€1000 zo te zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vanaf morgen stapt Nederland blijkbaar over van een landelijke naar een Europese onbalansmarkt. Tennet bepaalt nog wel altijd de prijzen voor NL dus ik ben benieuwd wat en of we iets anders gaan zien qua pieken, R2 en andere zaken.

https://montelnews.com/ne...on-power-prices-dutch-tso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:07
kazuka schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:04:
Vanaf morgen stapt Nederland blijkbaar over van een landelijke naar een Europese onbalansmarkt. Tennet bepaalt nog wel altijd de prijzen voor NL dus ik ben benieuwd wat en of we iets anders gaan zien qua pieken, R2 en andere zaken.

Als het goed is gaan we minder onbalans zien. Ben benieuwd of de theorie ook overeenkomt met de praktijk.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertaal
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-09 19:34
Klinkt niet heel gunstig voor ons dan.. ligt het aan mij of zien we de laatste tijd ook meer r2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertaal
Ook experts van Montel Analytics en Dexter Energy verwachten dat de implementatie van PICASSO weinig impact zal hebben op de Nederlandse onbalansprijzen, zie https://lnkd.in/ejRRUUsK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

John245 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:09:
[...]

Als het goed is gaan we minder onbalans zien. Ben benieuwd of de theorie ook overeenkomt met de praktijk.
Niet perse minder onbalans, wel minder hoge (negatieve) pieken. Hopelijk ook minder regeltoestand 2, dat zou voor ons dan juist gunstiger moeten zijn.
Gertaal schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:13:
Klinkt niet heel gunstig voor ons dan.. ligt het aan mij of zien we de laatste tijd ook meer r2?
Ja, veel meer. We hebben het record van 2015 (13,74% van de tijd R2) intussen gebroken. 2008 heeft vooralsnog het hoogste percentage R2 tot nu toe met 17,8%. En zolang batterijen niet overstappen op de aanbeveling van Tennet om in stappen van 20% vermogen per minuut op te schalen blijven we dit probleem voorlopig houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1IyUQX_GsAQDOGjMuPrTdmCcFc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WTlQ1cUsRYVU7F2BWZ1gpKh5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door kazuka op 13-10-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertaal
Ja er word te veel tegelijk terug geregeld zodat je in het zelfde kwartier een tegenovergestelde reactie krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Is een kwartier niet gewoon een te groot tijdsvak dan? Waarom is dat niet korter? HEt gaat toch allemaal met computers, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertaal
Er word te sterk ingegrepen dus schiet een tekort ineens naar een overschot het kwartier is er om dit te proberen te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonneplan compenseerde het verlies m.b.t regelstoestand 2 toch altijd? Of ben ik ff abuis? Volgens mij heb ik vorig topic gelezen dan negatieve bedragen weggepoest werden.

[ Voor 31% gewijzigd door Devke op 13-10-2024 17:38 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245

Geen zorgen ZP AI is zelflerend dus heeft van de mislukking in Italie geleerd, en het zal hier dus niet zo desastreus zijn.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
Devke schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:38:
Zonneplan compenseerde het verlies m.b.t regelstoestand 2 toch altijd? Of ben ik ff abuis? Volgens mij heb ik vorig topic gelezen dan negatieve bedragen weggepoest werden.
Nee hoor, al 2 van de laatste 4 dagen een negatieve opbrengst (op de demo batterij).

[ Voor 3% gewijzigd door John245 op 13-10-2024 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertaal
Als het goed is word er bij r2 bijvoorbeeld eerst ingevoed, word het dan duidelijk dat het een r2 is dan word er direct afgenomen ter compensatie van het verlies. dat het een r2 is is niet van te voren duidelijk dus zelfs het beste algoritme kan hier niets aan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
Gertaal schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:49:
Als het goed is word er bij r2 bijvoorbeeld eerst ingevoed, word het dan duidelijk dat het een r2 is dan word er direct afgenomen ter compensatie van het verlies. dat het een r2 is is niet van te voren duidelijk dus zelfs het beste algoritme kan hier niets aan veranderen
Eddy Grid kan R2 goed voorspellen

Ze beweren bijvoorbeeld dat ze op 13-03-2024 per MW tot 94% meer verdienden dan andere algoritmes die dit niet kunnen voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit1968
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:03
Mmmm, het kan nog vreemder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PljBlPe3t1ODB5L9EnES6-m0MrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m60UVxBQXBJQLF8vp7SmtBzf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeWyvEycYKK9ALbBOVG2o1cBLIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RO4utq921bbd6K37OBIMFSGx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroengroen
Als de internet verbinding vanaf je app eruit ligt geeft ie ook offline aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit1968
Jeroengroen schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:28:
[...]

Als de internet verbinding vanaf je app eruit ligt geeft ie ook offline aan...
Ik had internet op de app, de p1 meter was online, alleen de batterij was offline, maar de dongels waren gewoon groen. Dit zeker voor minimaal een half uur.
Heel vreemd, normaal heb ik geen problemen met de batterij dongels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Heeft dit ook sowieso met de stroomprijs te maken? Ik zie morgenavond prijzen tot 48 cent opeens....

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0shi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:52
Bij mij ook de dongle er uit sinds gisteren 21.00. Even monitoring op gezet met home assistant 🤓

[ Voor 4% gewijzigd door Y0shi op 14-10-2024 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:44
Dani86 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:46:
[...]

Heeft dit ook sowieso met de stroomprijs te maken? Ik zie morgenavond prijzen tot 48 cent opeens....
Dayahead prijs (die je in ze Zonneplan app ziet) is echt totaal iets anders dan de onbalansmarkt waar je nexus op handelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Biet80 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Bedankt voor het meedenken.

Waar het mij om gaat is dat er een partij komt die een betere AI heeft en daar een gunstigere opbrengst mee genereert (zonder onnodig cycli te verbruiken met een maginale opbrengst) en waar je als Nexus bezitter zo naar over kan stappen.

Om naar Bliq te gaan en betaklant te worden heb ik weinig zin in want dan zit je in dezelfde testfase als waar ZP nu in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venzent
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 11:47
Zojuist is de monteur geweest. Nieuwe dongle geplaatst en betere positie. Deze heeft een usb-voeding en de dongel voor het BMS is ook niet meer nodig....
Ben benieuwd, we gaan het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:09
NightHawk4 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:33:
[...]

Bedankt voor het meedenken.

Waar het mij om gaat is dat er een partij komt die een betere AI heeft en daar een gunstigere opbrengst mee genereert (zonder onnodig cycli te verbruiken met een maginale opbrengst) en waar je als Nexus bezitter zo naar over kan stappen.

Om naar Bliq te gaan en betaklant te worden heb ik weinig zin in want dan zit je in dezelfde testfase als waar ZP nu in zit.
Ik begrijp je, maar welke informatie heb je momenteel dat er veel betere resultaten ergens anders worden behaald? Ik merk ook wel dat mensen klagen hier, maar momenteel worden de doelstellingen gehaald en lijkt erop ook overtroffen. Natuurlijk zijn er momenten dat het fout gaat, maar ook momenten dat het goed gaat. Als de momenten dat het goed gaat maar de boventoon blijven voeren denk ik dan. 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shandar04
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:24
Zojuist ook blije eigenaar van een 20kWh Nexus geworden. Keurig geïnstalleerd door 2 jonge mannen. Ze gaven aan dat er nu zo'n 40-50 accu's per dag door zonneplan worden geïnstalleerd voor 95% de 20kWh, lekker bezig zonneplan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xOJewKp0kZHwP8YmUBBMcBCeSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvLEHm68YHVI6kLR7MfRSeRv.jpg?f=fotoalbum_large

Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
SidewalkSuper schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:09:
[...]

Ik begrijp je, maar welke informatie heb je momenteel dat er veel betere resultaten ergens anders worden behaald? Ik merk ook wel dat mensen klagen hier, maar momenteel worden de doelstellingen gehaald en lijkt erop ook overtroffen. Natuurlijk zijn er momenten dat het fout gaat, maar ook momenten dat het goed gaat. Als de momenten dat het goed gaat maar de boventoon blijven voeren denk ik dan. 8)
Juist. Ik had ook liever méér rendement en alles een stuk beter maar de demo opstelling haalt waarschijnlijk makkelijk de €2100 in één jaar aan opbrengst.

Dan heb je je batterij er in 3,5 jaar uit en heb je 'gratis' een 20 kWh batterij in je huis. Klinkt mij geniaal.

Die dongel zullen ze vast mee bezig zijn, dat komt wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door ApexAlpha op 14-10-2024 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
Shandar04 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:13:
Zojuist ook blije eigenaar van een 20kWh Nexus geworden. Keurig geïnstalleerd door 2 jonge mannen. Ze gaven aan dat er nu zo'n 40-50 accu's per dag door zonneplan worden geïnstalleerd voor 95% de 20kWh, lekker bezig zonneplan.
Jeetje dat zou bijna 1MWh aan opslag per dag zijn?! Zonneplan installeert dan élke 50 (werk)dagen een batterij met evenveel vermogen als die nieuwe 'grootste batterij van NL'.

Ik denk dat het een geniale zet is om de batterijen bij mensen thuis te zetten dan ipv samen op één locatie.

In de tijd dat je je vergunning, locatie en netaansluiting voor elkaar hebt als ondernemer heeft Zonneplan alweer duizenden batterijen erbij gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

SidewalkSuper schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:09:
[...]

Volgens mij worden er nu een aantal dingen door elkaar gehaald.

Mijn opmerking waaraan @Biet80 refereerde was gebaseerd op het feit dat de knulligheid met sommige zaken een beetje de spuitgaten uit begint te lopen en hypothetisch gezien zou ik dan overstappen als er een andere partij was die dat zo kon inregelen (en een betere opbrengst kon generen zonder nutteloze cycli te verbruiken).

In al mijn posts heb ik altijd gezegd dat er concurrentie zal komen voor ZP en dat ze daarom de zaken goed voor elkaar moeten hebben, ik heb ze daarin altijd verdedigd dat het tijd kost en dat het ongetwijfeld goed zal komen aangezien het ook in hun eigenbelang is.

Dus de context wordt nu behoorlijk verdraaid als zijnde dat ik op zoek zou zijn naar een andere leverancier, maar (zoals eerder al gezegd) heb ik er een hekel aan als afspraken niet nagekomen worden.

@Shandar04 Netjes hoor, ik zou alleen mijn spiritus of thinner niet op die afstand van de omvormer willen hebben :o waarschijnlijk allemaal geen probleem maar die zouden bij mij toch een ander plekje krijgen ;)
[edit] en die bus pur is ook een feest als die te warm wordt.... :X

[ Voor 11% gewijzigd door NightHawk4 op 14-10-2024 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het probleem is denk ik dat partijen als Zonneplan en Frank Energie dezelfde partner gebruiken voor de onbalans handel, dus volgens mij zijn die algoritmes ook vrijwel identiek en loop je tegen hetzelfde probleem aan zoals op 11 oktober. Dit is overigens voor mij tot nu toe wel de enige dag in zes maanden met een negatieve opbrengst, dus dat valt dan ook wel weer mee.

Ik denk dat er gewoon een verplichting moet komen voor alle partijen die hun batterijen inzetten op de onbalansmarkt om een up ramp toe te passen bij laad en ontlaad acties. Als je daarmee bij wijze van spreken het aantal R2 momenten halveert is dat positief voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoCake
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 23:44
Venzent schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:46:
Zojuist is de monteur geweest. Nieuwe dongle geplaatst en betere positie. Deze heeft een usb-voeding en de dongel voor het BMS is ook niet meer nodig....
Oooo, dus maar 1 dongle op USB voeding? Zit hij rechtstreeks met USB op de Solis omvormer verbonden? Of een apart USB stroomkabel in de dongle? @GaMbiNo heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Net weer even contact gehad met ZP over het feit dat ik alleen een (functionerende) rechter dongel/module heb op het moment. De twee slechte uit een verkeerde batch zitten al netjes in een envelop om terug te sturen.

Dan leg je de situatie uit aan de telefoon op dinsdag 1 oktober gebeld dat ik nog steeds die module mis "nee komt goed, net mijn collega gesproken en aan het eind van deze week worden ze verstuurd".
Geduldig gewacht en bijna twee weken later lijkt het dan toch niet helemaal gelukt te zijn...

Dus dan bel je maar weer (want die afspraak zijn ze dus niet nagekomen)....

De beste klantenservicemedewerker neemt alle informatie in ontvangst en gaat dan met de klantenservice van ZP bellen.....euhm :X (ingehuurd callcenter dus) ;(
Nee we nemen opnieuw contact met u op per mail of we bellen u.....

Dan belt de beste medewerker zelf weer terug....wtf waarom geen ZP medewerker zelf want dit lijkt wel heel amateuristisch. Nee hoor uw systeem werkt nu prima dus geen probleem...

EUHM WTF ! 8)7 |:( dat snapte ik ook wel.

Nou dus toen ging rantmode even volledig aan (en ja de medewerker ook netjes verteld dat het niet persoonlijk was) dat ze wel doodleuk 50 Nexii per week installeren maar de klant (die dan ook nog een rug meer betaald heeft dan de huidige klanten) doodleuk laten wachten.... |:(
Als die rechtermodule dan wel een probleem heeft heb ik nul backup meer en gaat mijn Nexus offline. :F
Nou dat gaat er bij mij dus niet in -O-

Wordt vervolgd...

PS Nee dat ik meer betaald heb geeft mij geen extra rechten maar dat ze nieuwe klanten voor laten gaan si natuurlijk ook van de zotte
PS2 Nee natuurlijk doet mijn Nexus het nog maar bij die Nexus horen gewoon twee werkende modules daar heb ik voor betaald

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John245
ApexAlpha schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:31:
[...]

Jeetje dat zou bijna 1MWh aan opslag per dag zijn?! Zonneplan installeert dan élke 50 (werk)dagen een batterij met evenveel vermogen als die nieuwe 'grootste batterij van NL'.

Ik denk dat het een geniale zet is om de batterijen bij mensen thuis te zetten dan ipv samen op één locatie.

In de tijd dat je je vergunning, locatie en netaansluiting voor elkaar hebt als ondernemer heeft Zonneplan alweer duizenden batterijen erbij gezet.
Leopard wordt 1200 MWh, dat zijn wel 1200 werkdagen i.p.v. 50. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
John245 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:41:
[...]

Leopard wordt 1200 MWh, dat zijn wel 1200 werkdagen i.p.v. 50. :)
Ah ja ik had die van 50MWh nog in gedachte. 1200 is een slagje groter.

Maar een snelle google ernaar leert me dat ze pas (eind) 2026 de batterij af hebben. Toont wel aan dat het soms minder efficient lijkt om kleine batterijen neer te zetten overal maar je hebt kans dat Zonneplan dan al groter is dan deze batterij.

Zal er beetje aan liggen of de prijs verder omlaag gaat en welke maatregelen er nog komen voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
ApexAlpha schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

Ah ja ik had die van 50MWh nog in gedachte. 1200 is een slagje groter.

Maar een snelle google ernaar leert me dat ze pas (eind) 2026 de batterij af hebben. Toont wel aan dat het soms minder efficient lijkt om kleine batterijen neer te zetten overal maar je hebt kans dat Zonneplan dan al groter is dan deze batterij.

Zal er beetje aan liggen of de prijs verder omlaag gaat en welke maatregelen er nog komen voor opslag.
Of in 2025. https://www.change.inc/en...grotere-in-aantocht-40690

Volgens mij stond hier in een lokaal blaadje dat ze in 2025 een gedeelte in gebruik nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:07

thido

Tilburg

Venzent schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:46:
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Zou je een foto kunnen plaatsen?

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robindd
  • Laatst online: 11-09 05:08
Vandaag is de Nexus geplaatst.
Had zelf reeds de HW kWh meter er tussen gezet en mijn eigen aardlekautomaat, dus ze konden hem zo aan koppelen.

In het begin leek die even disconnected, maar daarna niet meer gezien.
De manier van dongles er aan hangen vond ik wel bijzonder, maargoed, als het werkt zo..

Aangemeld op de website ook en via HA (geprobeerd) te koppelen.
Klopt volgens mij dat het niet direct op de LIVE pagina zichtbaar is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jE6FRUYdZXG6vt8-AMouwyVlMtM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XV9kmiesSGuM6zA3D1VNwmI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzwrTQiKE-RLh8P7EC0nFfLcCZc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9cEs1zkuCLp1svf2p12GUSL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FgUaIjAz_jqHlLpLGS_1RCkyA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzjHOAwnUYWaWUfUsWgJSiAr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sG7xf9OWlWXkq-ZKvsL6bg_5YU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIJ7ManztpP50Ji2FOPO625O.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 44% gewijzigd door Robindd op 14-10-2024 16:13 ]

PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45
Gefeliciteerd @Robindd en je bent er vlot bij met de statistieken. De weergave op de site is nagenoeg realtime, wat soms fout gaat is dat '
code:
1
Bearer
wegvalt voor de API key, wellicht is dat bij jou ook het geval. En dat ga ik binnenkort benadrukken/verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robindd
Leftblank schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:12:
Gefeliciteerd @Robindd en je bent er vlot bij met de statistieken. De weergave op de site is nagenoeg realtime, wat soms fout gaat is dat '
code:
1
Bearer
wegvalt voor de API key, wellicht is dat bij jou ook het geval. En dat ga ik binnenkort benadrukken/verhelpen.
Bedankt! Jij hebt iets moois gemaakt en daar maak ik maar al te graag gebruik van :)
Ik houd van deze dingen, daarom ook met alle liefde direct de HW meter er tussen gezet.

Dom zeg, die bearer moest ik weten.. Heb dat vaker gebruikt, maar was hier idd weg gevallen!

PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robindd
Het vorige gebruik wat ik noemde was deze:
https://community.home-as...-from-solarman-api/328760

Wat ze daar doen, is waar je je API moet invoegen tussen deze dingen zetten <....>, dat maakt het al een heel stuk duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiver
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-04 07:54
aritmeester schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:22:
Ik denk dat de Powerplay vergoeding wel eens 'misgrijpt' door timing issues.
Kijk eens naar onderstaande grafiek. Daarin plot ik de waardes vanuit Zonneplan én de waardes uit de Nexus (via Solis integratie).
De Nexus stond 'netjes' te ontladen op de onbalanspiek. Deze ontlaad actie is niet door zonneplan gemeten/opgepakt. Daardoor verdampte er een euro van de dagomzet.

[Afbeelding]

Inmiddles heb ik deze constatering ook aan Zonneplan voorgelegd.
@aritmeester mag ik vragen hoe je de Tennet prijzen zo mooi in Home assistant krijgt, ik heb wat rondgekeken en kom eigenlijk alleen op hun nieuwe API uit. Heb jij die gebruikt of is er een makkelijkere optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venzent
CryptoCake schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:31:
[...]

Oooo, dus maar 1 dongle op USB voeding? Zit hij rechtstreeks met USB op de Solis omvormer verbonden? Of een apart USB stroomkabel in de dongle? @GaMbiNo heb jij dat ook?
USB is alleen voeding, dus via een USB-lader aangesloten en vervolgens met een RJ45-kabel naar de Solis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venzent
thido schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:05:
[...]

Daar ben ik wel benieuwd naar.
Zou je een foto kunnen plaatsen?
Vergeet even het kabelgootje wat je achter het aansluitblokje ziet, daar zit gewoon het blokje op geklemd, doet verder niks qua aansluitingen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Y-YQ5zdsxraEX8QysvXfAUGrEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhuVJurNCF8d2mFzJkijQ5cL.jpg?f=fotoalbum_large
En voor de volledigheid, het kabeltje wat voorheen in het blokje zat en waar de 2e dongal aan hing, hangt nu los achter de batterij, gaat dus nergens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit1968
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsrzDCZV5TFHUaQNcoaMSovvxLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwRlojf7Tr9VVKK9ZqX9NMfu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbjwS2p9jx73BxTEg3ExkXG9hRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eTz172CYRUY8yN1Vum7YDsN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBUHcizjS5agKpMry2XXBP99fuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cHNjkPwweKWA9Uc4bI5avDG.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idzxgohgIpn1thKcgREvYkVG0aM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnkqfNBKgzUIvHzzWAcx9KSj.jpg?f=fotoalbum_large

Zo jammer dit 😒😒

[ Voor 13% gewijzigd door Gerrit1968 op 14-10-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Wat is er jammer. Dat je dongle uit staat of dat je staat te laden tegen hoge tarieven?
De stand laden of ontladen in de app zit een vertraging in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit1968
Guidoweb55 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:07:
[...]

Wat is er jammer. Dat je dongle uit staat of dat je staat te laden tegen hoge tarieven?
De stand laden of ontladen in de app zit een vertraging in
Jammer dat de batterij staat te laden terwijl hij moet ontladen, de vertraging weet ik daarom ook een printscreen van HW erbij gedaan. Nu helaas een paar euro gemist en zelf de dongle eruit gehaald en na het doven van het blauwe lampje er weer ingedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5XKZ40YOqMpL9XJxDIOjn52iWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRhng7i9Tm0KxxwcOlcgMpC1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Gerrit1968 op 14-10-2024 18:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Noodvermogen actief momenteel, dus kassa vanavond. Wel grappig dat het samenvalt met de extreem hoge EPEX prijs de komende 2 uur. Lijkt me wellicht iets van gepland onderhoud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03
kazuka schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:17:
Noodvermogen actief momenteel, dus kassa vanavond. Wel grappig dat het samenvalt met de extreem hoge EPEX prijs de komende 2 uur. Lijkt me wellicht iets van gepland onderhoud?
Nee, Kassa is toch op zaterdag?

Het is grappig dat het samenvalt met hoge EPEX prijzen maar bij de maandafrekeningen halen we hier helaas geen extra voordeel uit he. Dit wordt teniet gedaan met de tegenboeking.

Geen idee of het gepland is, we zullen het wel horen van deze en gene op LinkedIn :+

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
Weten jullie wat ik ook een opvallende statistiek vind kijkend naar @Leftblank site; dat grofweg 90% ook een laadpaal thuis heeft! Dat is eigenlijk best extreem :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroengroen
Ik denk dat je nu wel anders piept. 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertaal
Bij mij ook al 2 keer Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rt5BX5BtcvJfdC9-fADszlhB_c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ODnOHj5PEjdDmpg724Fvv8r1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jb-4BVq8f7YE2ML3lhcmpnFFdgA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sgKYDo79GFi6sff8H3DKaEsQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:03

GaMbiNo

1337

CryptoCake schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:31:
[...]

Nee helaas. Ik heb dit niet. Klinkt een stuk beter dan de normale setup.

[ Voor 6% gewijzigd door GaMbiNo op 14-10-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzent
GaMbiNo schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:04:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar foto’s hiervan.
Zie een paar postst terug van mij. Niet zoveel aan te zien eigenlijk, behlave de usb aansluiting aan de zijkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Venzent schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:05:
[...]

Zie een paar postst terug van mij. Niet zoveel aan te zien eigenlijk, behlave de usb aansluiting aan de zijkant.
Zag het later ook. Moet eerst ff bij lezen voor ik zoiets post. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit1968
Jeroengroen schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:57:
[...]

Ik denk dat je nu wel anders piept. 🤐
Gelukkig was ik thuis en viel het mij op dat de batterij aan het laden was terwijl hij moest ontladen. Dongele eruit en een minuut of 5 gemist en laden ipv ontladen. Loop nu een euro of 5 mis en sta onder op de lijst 😒, maar dat had veel meer kunnen zijn. Contact gehad met zp en ze sturen een nieuwe dongle op. Wel apart, in maart geplaatst en afgelopen week ineens problemen met een haperende dongle

Mst een beetje geluk met de huidige situatie zijn de andere batterijen leeg.en kan ik nog.een tijdje door 😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGTtKAxB_Mb1MmdXOIABackQDoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpkd9nnVfDBiozTCxrhmU0sy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGPmpd6ak9ipESdM0qaIdHZyJow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2Pj3slsWSWkYwGgKmzwQeLj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Gerrit1968 op 14-10-2024 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Gerrit1968 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:10:
[...]

Mst een beetje geluk met de huidige situatie zijn de andere batterijen leeg.en kan ik nog.een tijdje door 😜
Zou zomaar kunnen. Er is nog steeds een flink tekort en dus hoge prijzen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Venzent schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:52:
[...]

Vergeet even het kabelgootje wat je achter het aansluitblokje ziet, daar zit gewoon het blokje op geklemd, doet verder niks qua aansluitingen ;)
[Afbeelding]
En voor de volledigheid, het kabeltje wat voorheen in het blokje zat en waar de 2e dongal aan hing, hangt nu los achter de batterij, gaat dus nergens heen.
Even kijken of ik het goed begrijp.
Het normale blokje is dus nu helemaal leeg? Er gaat een RJ45 kabel van de Solis omvormer naar dit nieuwe blokje, naast een USB voeding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venzent
GaMbiNo schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:21:
[...]

Even kijken of ik het goed begrijp.
Het normale blokje is dus nu helemaal leeg? Er gaat een RJ45 kabel van de Solis omvormer naar dit nieuwe blokje, naast een USB voeding?
Het is hetzelfde blokje, alleen op een andere plek. Van de solis loopt er een kabel naar dit blokje en op dit blokje zit de dongle. De dongle heeft ook een usb aansluiting en die gaat met een usb-c kabeltje naar een usb-lader. De kabel die voorheen vanuit de batterij (voor BMS) naar het blokje ging hangt los achter de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankrox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 09:45
Gerrit1968 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:10:
[...]

Gelukkig was ik thuis en viel het mij op dat de batterij aan het laden was terwijl hij moest ontladen. Dongele eruit en een minuut of 5 gemist en laden ipv ontladen. Loop nu een euro of 5 mis en sta onder op de lijst 😒, maar dat had veel meer kunnen zijn. Contact gehad met zp en ze sturen een nieuwe dongle op. Wel apart, in maart geplaatst en afgelopen week ineens problemen met een haperende dongle

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe weet je nu zeker dat het eruit halen van de dongle niet juist heeft gezorgd voor dat verlies van 5 euro?

Op je HW screenshot klopt er in ieder geval iets niet, ik zie 2654W maar bij je fases kom je daar opgeteld niet aan. Dus iets loopt daar ook achter. Ik zou lekker van die dongle afblijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanroy
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:46
bokkow schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:29:
Weten jullie wat ik ook een opvallende statistiek vind kijkend naar @Leftblank site; dat grofweg 90% ook een laadpaal thuis heeft! Dat is eigenlijk best extreem :o
Is dat zo? Volgens mij zijn het er een stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 15:29
Zelden een lang onbalans blok gezien zoals op dit moment. Nieuw persoonlijk record met 24 euro vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Iceman77 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:37:
Zelden een lang onbalans blok gezien zoals op dit moment. Nieuw persoonlijk record met 24 euro vandaag.
Ook nieuw PR van €27,66 maar nu wel klaar met 7% 😬

*O* *O* Go @Gerrit1968 *O* *O* Go @Gerrit1968 *O* *O*

Oh alweer aan het laden geslagen een paar minuten geleden....€29,37 B-)

[ Voor 20% gewijzigd door NightHawk4 op 14-10-2024 19:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Nou @Gerrit1968 , wij zijn leeg. Nou mag jij… :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thido
  • Laatst online: 01:07

thido

Tilburg

Hier is het ook voorbij, zet hem op @Gerrit1968 :-)

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Go Gerrit, hier ook leeg!

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkTdQZFzDM_PB7ERwU1orgnQp_0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LgHBd7R0chSkH5N0xfZaiO44.png?f=fotoalbum_large

Wat sneu…

[ Voor 119% gewijzigd door Guidoweb55 op 14-10-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertaal
Nog 20% over hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertaal
Hij is nu aan het laden geslagenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4nyfExgD6FCEChv2H1rfYngCTI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vcIdLTMhatMNfA3RLA2uqaGq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door Gertaal op 14-10-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6t5CfFULlR7TRw0_PK8StjOOfn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cb5LIMMictmLhgM81oM9w8tP.jpg?f=fotoalbum_large

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit1968
Guidoweb55 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:47:
Go Gerrit, hier ook leeg!

Edit:

[Afbeelding]

Wat sneu…

Helaas pindakaas voor mij 😒 ik heb nog 15% over en hij is weer aan het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertaal
Die verschillen Zijn wel apart,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindeerw5m
  • Laatst online: 07-08 17:43
Bijna identiek aan @bokkow

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUovcA8rWITDx7f-X_XtdjIYo98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhzPUHn8I2nkyuMn4BdtawRT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door reindeerw5m op 14-10-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit1968
frankrox schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Hoe weet je nu zeker dat het eruit halen van de dongle niet juist heeft gezorgd voor dat verlies van 5 euro?

Op je HW screenshot klopt er in ieder geval iets niet, ik zie 2654W maar bij je fases kom je daar opgeteld niet aan. Dus iets loopt daar ook achter. Ik zou lekker van die dongle afblijven :+
Omdat de batterij nog steeds aan het laden was terwijl hij al 5 minuten moest ontladen.
Als ik de dongel niet had gereset bleef hij de batterij laden. Ik heb nu een verschil van enkele euros en 9% lading

Hw laat een vertekend beeld zien omdat ik geen phase meter heb voor de batterij, hw kan hier zonder aparte kw meter slecht mee omgaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrit1968
GaMbiNo schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:42:
Nou @Gerrit1968 , wij zijn leeg. Nou mag jij… :D
Helaas niet gelukt 😜 ik had nog genoeg over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit1968
thido schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:42:
Hier is het ook voorbij, zet hem op @Gerrit1968 :-)
Helaas niet gelukt, ik had nog stroom erin zitten😁😁😁

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ah man ik heb echt pech ermee vanavond…

Ik moest met mijn vriendin uiteten dus heb alle live plezier gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
ApexAlpha schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:20:

Had je hem uitstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer058
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 20:00
Een uitstekend resultaat vandaag! Top 5 van de beste dagresultaten tot nu toe?

Peugeot E-208 - 15 x 385 wp 5° zuid - Zonneplan Nexus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ApexAlpha
Oh nee heb €29 verdiend, maar zie het nu pas 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

ApexAlpha schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:30:
[...]

Oh nee heb €29 verdiend, maar zie het nu pas 🤣
Maar goed ook anders had je het gelijk aan het toetje uitgegeven oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApexAlpha schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:20:

Klinkt alsof je niet vrijwillig bent meegegaan 😜

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:26
Sepiver schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:42:
[...]

@aritmeester mag ik vragen hoe je de Tennet prijzen zo mooi in Home assistant krijgt, ik heb wat rondgekeken en kom eigenlijk alleen op hun nieuwe API uit. Heb jij die gebruikt of is er een makkelijkere optie?
Als je even in de openingspost kijkt, daar staat een linkje naar mijn code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:26
Chiqo schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:35:
Iemand een idee hoe je het password kan resetten? Ik heb het zelf niet ingevuld.
Het enige wat ik moet doen is de tijd aanpassen van de Solis. Omdat solarman in ha denk dat 18:00 er een nieuwe dag begint.

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd of het jou gelukt is om de tijd(zone) goed in te stellen. Ik kan in de webinterface niets terug vinden om de tijd goed te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 19:59
Hoe komen jullie aan zulke hoge waarden?

Ik praat over een paar euro per dag ( af ons niet eens)

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiqo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
aritmeester schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:11:
[...]

Ik ben benieuwd of het jou gelukt is om de tijd(zone) goed in te stellen. Ik kan in de webinterface niets terug vinden om de tijd goed te zetten.
Nee de tijd stond al goed in de onvormer. Ik denk dat het via de console moet op de batterij zelf. Ik heb namelijk nog steeds in solarman het zelfde dat hij om 18:00 de nieuwe dag begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
Chiqo schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

Nee de tijd stond al goed in de onvormer. Ik denk dat het via de console moet op de batterij zelf. Ik heb namelijk nog steeds in solarman het zelfde dat hij om 18:00 de nieuwe dag begint.
Ik denk dat die Chinees die meekijkt met je de tijd gewoon weer instelt op zijn eigen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

ApexAlpha schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Ik denk dat die Chinees die meekijkt met je de tijd gewoon weer instelt op zijn eigen tijd.
En bedankt, hele toetsenbord onder de koffie.... _O-

En ja ik ben een beelddenker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiqo
  • Laatst online: 23:12
ApexAlpha schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Dan is er gelukkig wel een backup mocht ik die ooit zelf kwijt raken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Jeroengroen schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:56:
[...]

Op de website van Zonneplan valt te lezen:
"Heb jij al een actief btw-nummer als zzp’er of voor verhuur van je vakantiewoning? Dan zijn er alternatieven via een partner of een stille maatschap. "
Ik heb De-Centrale zojuist gebeld en die geven aan dat het dynamische energiecontract ook op naam van een partner op zelfde woonadres moet staan.

Ik zit namelijk met hetzelfde dat ik in 2019 zonnepalen heb geinstalleerd en BTW heb terug ontvangen met directe BTW vrijstelling. Maar Zonneplan dynamisch energie contract staat op mijn naam.

Edit:
"De factuur van de aanschaf van de batterij en het energiecontract staan op uw naam."
bron: https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw

"Het energiecontract en de thuisbatterijfactuur staan op dezelfde naam; via deze persoon wordt ook de btw-teruggave geregeld.
Alles moet op 1 naam staan, dus zowel het energiecontract als de factuur van de batterij staan op naam van de persoon die ook de btw-teruggave aanvraagt. Vooral het energiecontract is er eentje om rekening mee te houden. Die moet je mogelijk omzetten om gebruik te kunnen maken van de btw-teruggave."
Bron: https://www.zonneplan.nl/...eruggave-op-thuisbatterij

[ Voor 40% gewijzigd door Bas Post op 16-10-2024 14:15 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Laatst online: 13-09 10:58
Wellicht heb ik het verkeerd, maar als het langer dan 3 jaar geleden is (wat 2019 is) dan kan je toch opnieuw gebruik maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
jaguarxj16 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:13:
Wellicht heb ik het verkeerd, maar als het langer dan 3 jaar geleden is (wat 2019 is) dan kan je toch opnieuw gebruik maken?
Klopt, maar dan geldt de uitschrijving voor minstens 3 jaar. Zoals ik het dan begrijp, kan je dan geen gebruik maken om weer de BTW terug te krijgen, omdat je dan niet meer gebruik kan maken van de KOR eerst volgende 3 jaren.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Bas Post schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:04:
[...]

Ik heb De-Centrale zojuist gebeld en die geven aan dat het dynamische energiecontract ook op naam van een partner op zelfde woonadres moet staan.

Ik zit namelijk met hetzelfde dat ik in 2019 zonnepalen heb geinstalleerd en BTW heb terug ontvangen met directe BTW vrijstelling. Maar Zonneplan dynamisch energie contract staat op mijn naam.

Edit:
"De factuur van de aanschaf van de batterij en het energiecontract staan op uw naam."
bron: https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw

"Het energiecontract en de thuisbatterijfactuur staan op dezelfde naam; via deze persoon wordt ook de btw-teruggave geregeld.
Alles moet op 1 naam staan, dus zowel het energiecontract als de factuur van de batterij staan op naam van de persoon die ook de btw-teruggave aanvraagt. Vooral het energiecontract is er eentje om rekening mee te houden. Die moet je mogelijk omzetten om gebruik te kunnen maken van de btw-teruggave."
Bron: https://www.zonneplan.nl/...eruggave-op-thuisbatterij
Bij mij ging het via een maatschap of zo die ze gingen opzetten.

Klinkt mij allemaal super omslachtig maar goed, het is de NL overheid.

Het feit alleen al dat een bedrijf als De Centrale moet bestaan om iets simpels als je subsidie aanvraag te doen zegt al genoeg denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door ApexAlpha op 16-10-2024 16:25 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 63 Laatste