Simpel360 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 23:41:
[...]
Het kwam op mij wat anders over.
Basis is toch de ZP demo waar je bij in de buurt moet blijven volgens mij.
Dat er wat issues zijn op verschillende vlakken is ook duidelijk. 6en gooien is toch lastig blijkbaar.
Ik denk dat de ZP directeuren het goed doen

Als dingen anders overkomen is dat vaak omdat het referentiekader van de ontvanger anders is dan van de zender.
Zonneplan werkt alleen op de onbalansmarkt. Hoe graag ze ook anders suggereren door heel veel stukken te maken over lokale netcongestie. Tientallen zinnen lang om af te sluiten dat ze met netbeheerders in onderzoek zijn…. Kortom, op die markt gebeurt niets.
Dan blijft de onbalansmarkt over, en alle batterijen van Zonneplan handelen daarop. De enige reden waarom mijn batterij andere resultaten heeft dan de jouwe (of de demobatterij) kan door DLB komen (waardeloos hoe Zonneplan dat oppakt) óf door verbindingsproblemen (en daar hoef ik je niets over te zeggen wat voor drama dat is (geweest)).
Alle batterijen doen hetzelfde en ik hoef de mijne niet te vergelijken met die van een ander.
Als mijn batterij oplaadt tegen een tarief van €90 en zich vervolgens ontlaadt tegen €-250 euro dan maak ik verlies.
Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat je uitzoekt hoe dat kan, zeker als je als organisatie constant loopt te pochen over je AI. Als dit een beoordelingsfout van een medewerker is (die het laden ontladen handmatig start) dan heb ik daar vrede mee. Als je dit laden en ontladen laat doen door een computer dan moet je dit soort missers aanpakken om te leren waarom de computer zoiets doet om te zorgen dat hij dat niet weer doet.
Daar irriteerde jouw opmerking mij, het sarcastisch(?) vragen of mijn batterij wel eens wat verdiende.
Of, als jij de keuze krijgt, kies jij dan voor 100 euro verdienen of 200 euro?
Misschien ligt het wel aan mij hoor, want vanuit Zonneplan krijg ik een stompzinnig antwoord dat ik vooral naar het rendement op langere termijn moet kijken en dat er soms minder verdiend wordt maar een totale ongeïnteresseerde houding “soms is het meer, soms minder” Geen enkele prikkel om het systeem te willen verbeteren of te willen leren. Vervolgens suggereren ze dat ik kennelijk naar de Epex prijzen kijk en niet naar de onbalans. (Terwijl er een screenshot van de Tennet onbalans markt bij zat)
Kortom. Ik zeg het al vaker, bij Zonneplan zitten een paar snelle jongens die een mooi product in de markt hebben gezet en zoveel mogelijk batterijen aan het verkopen zijn en ogenschijnlijk weinig op hebben met het krijgen van feedback.
Of het interesseert ze niet, of ze hebben geen invloed op de AI laad en ontlaad techniek (omdat ze dit kennelijk ingekocht bij een ander hebben)
Daarnaast zit er een zwikje mensen op een callcenter die zelf niet weten wat de feedback van klanten inhoud door zelf een onbalansgrafiek van Tennet als
Day ahead prijs aan te merken, gekopieerde en geplakte stukken tekst op basis van aannames te versturen en een dongle mogen verzenden.
Dat heet een zesjes mentaliteit en daar erger ik mij dood aan.
Zeker van een bedrijf wat zich er niet voor schaamt zichzelf op de borst te kloppen en zichzelf benoemd als voorloper op de energietransitie
[
Voor 6% gewijzigd door
Guidoweb55 op 08-10-2024 17:58
]