Ik zat ook bij Greenchoice, vond ik overigens een fijne energieleverancier!
Maar ik had een variabel contract en zou per 1 augustus 2024 per kWh 11,6 cent terug lever kosten gaan betalen...
Dat zou bij ons, met een terug levering van 6500 kWh per jaar, neerkomen op een te betalen bedrag van € 750,00
Voor ons was de keus niet zo moeilijk, we zijn per 1 augustus 2024 overgestapt naar het dynamisch energiecontract van Zonneplan, overigens alleen voor stroom we zijn helemaal van het gas af.
En vanaf 12 augustus 2024 staat de Nexus 20 kWh zijn werk te doen op ons kantoor!
Een hele stille kracht die ook nog eens de ruimte lekker verwarmt! (
tijdens warme dagen trouwens iets minder prettig 
)
Wij zijn pensionado's die lekker de gelegenheid hebben om onze grote gebruikers (
EV, WP, boilers, vaat- en wasmachine, de nodige infraroodpanelen, stofzuiger 
etc.) zoveel mogelijk op de goedkoopste tijden te gebruiken c.q. te laden. (
met de nodige ondersteuning van de nodige Homewizard attributen)
De Nexus trekt haar eigen plan, maar het valt mij op dat ze na ruim 1,5 maand in bedrijf iets beter naar de geldende uur prijzen kijkt tijdens het laden en ontladen, in de positieve zin!
Wij hebben 9500WP op het dak liggen met twee één fase omvormers, natuurlijk ieder op een eigen fase.
Onze EV (
Hyundai Kona electric) hebben we inmiddels ruim vier jaar en die hebben nog nooit buiten de deur opgeladen.
We hebben een Zappi slimme lader die we doorgaans op de ECO stand laten laden (
max 4700w), zodat de Nexus zo min mogelijk in de DLB mode terecht komt.
De afgelopen twee maanden dat we het dynamisch contract hebben, hebben we 1928 kWh afgenomen en 2541 kWh terug geleverd.
Voor zowel de afname als de terug levering was de kWh prijs € 0,23, dus over die periode hebben we keurig per uur kunnen salderen en daar bovenop € 140.99 uitbetaald gekregen voor het overschot van 613 kWh.
En de Nexus heeft in die periode (49 dagen) € 325,73 opgebracht.
Als de Nexus blijft presteren zoals ze afgelopen 49 dagen heeft gedaan, dan zou de jaaropbrengst via Powerplay € 2426.36 bedragen! (€ 325,73 : 49 X 365)
Maar met de door Zonneplan geschatte € 1860 zouden we ook al tevreden zijn!
De komende donkere en koudere maanden als de warmtepomp en infrarood panelen echt aan de bak moeten, zullen duidelijk minder gunstige cijfers opleveren, maar dat hoort ook bij een dynamisch contract!
Theo
Vrijst. woning 1953, 3 x 25ah, 10400WP (45 panelen), van het gas af, full electric Adlar Castra 6kW, LTV wandverwarming Warp Systems gestuct met leem, Zonnestroomboiler 160 l., Zappi EV lader, Hyundai Kona Electric, Nexus 20 kWh, fan van Homewizard.