Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:03
bustertje schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:15:
[...]

Misschien geen slecht keuze. In het Google doc hierboven staat dat de alg. bouwkwaliteit van nov/dec 2019 modellen wisselvallig is.
Vraag me dan af hoe erg dat is. Zijn dat dan bijvoorbeeld meer panel gap problemen of zoiets? Of andere dingen die je kan zien/merken bij een proefrit.

Ik ga denk ik wachten tot begin 2025 want ik ga nu te snel op vakantie om nog een set winterbanden en dak dragers en alles te regelen. Hopelijk in januari iets minder gekte op de markt en wat meer rust. Het is wel jammer om te zien dat meerdere van jullie precies hetzelfde zoeken als ik. :+

Mijn huidige ICE auto heeft al een DSG koppeling gehad vorig jaar van 1500 euro, en veel kleine dingetjes die aardig oplopen, en de schokdempers met bijhorende uitlijning en bijhorende kosten komen eraan voor de volgende APK volgens mijn garage, dus ik hoop voor die tijd iets anders te rijden.

Ik heb wel een roadtrip naar Zweden staan in het volgende jaar in de winter nog, dus dat is wel gelijk een 'spannend' idee... Maar ik ben bang dat als ik nog langer wacht dat ze dan allemaal 'op' zijn ofzo. Maar als ik dan ook weer lees dat Tesla hun prijzen hebben verlaagd voor hun superchargers, en ik de benzineprijzen omhoog zie gaan hier, dan wordt het wel steeds weer interessanter.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Ik heb vroege modellen gezien waarbij het interieur uit elkaar valt, maar ook die er nog netjes uitzien.
Voor mij zal het behoorlijke stap terug zijn ten opzichte van de HL :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:29
Farmerwood schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:36:
Deze heb ik hier van Tweakers geplukt: https://docs.google.com/s...0prM3BK4/edit?usp=sharing

Edit: Kijkend naar de gebruikers die het document open hebben staan, wordt dit topic goed en heel snel gelezen. :D
Google sheetjes, altijd leuk.

Ben zelf ook in de markt voor een Model 3 en lurk hier dus ook al een tijdje mee. Om voor mezelf grip te krijgen op de uitspraak 'het aanbod gaat enorm toenemen dús de vraagprijs zal dalen' ben ik voor mezelf al een tijdje wat cijfers aan het bijhouden. Zal deze ook hierin toevoegen, wellicht interessant om te zien wat het nu doet.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

killercow

eth0

Archimond schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:22:
Zijn er ook mensen die net als ik in een appartement wonen en ervaring hebben met openbare laadpalen? Bij mij in de buurt zijn nog weinig elektrische auto's en in mijn straat betaal ik dan €0,39
Ja, gewoon zo veel mogelijk bij de superchargers laden voor 25 tot 30c

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
Is het nou wel of niet mogelijk om achteraf een trekhaak te monteren? Want als het wel kan, bijv bij deze aanbieder, dan wordt de zoekspace behoorlijk vergroot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
Red devil schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:11:
Is het nou wel of niet mogelijk om achteraf een trekhaak te monteren? Want als het wel kan, bijv bij deze aanbieder, dan wordt de zoekspace behoorlijk vergroot.
Dat weet ik niet. Maar de vroege modellen zijn niet gehomologeerd voor een trekhaak dus dat kan ook nog problemen opleveren.

Wat revolution-nl zegt

[ Voor 3% gewijzigd door bustertje op 13-12-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ja dat kan, alleen heb je geen trekgewicht op kenteken.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
revolution-nl schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:14:
[...]

Ja dat kan, alleen heb je geen trekgewicht op kenteken.
Mmm dus wel fietsdrager, maar geen karretje. De voornaamste reden voor mij is een fietsdrager, voor het trekken van karretje/caravan hebben we ander vervoer. Maar het is wel handig even een fiets ergens op te halen als dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het kan wel, maar het loopt in de kosten.
Een trekhaak monteren op een Tesla kost 1100 euro bij b.v Teslaland

Dan mag je dus idd alleen een fietsendrager of koffer erop zetten, maar geen aanhanger trekken omdat er geen trekgewicht op je kentekenbewijs staat.
Dat kun je wel krijgen door de auto opnieuw te laten keuren, maar dat lijk toch al snel zo'n 900 euro te kosten + eigen tijd om naar de RDW te rijden voor die keuring.

Reken dus op zo'n 2000 euro om een trekhaak te laten monteren waarmee je een kleine aanhanger mag trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

bustertje schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:56:
Ik heb vroege modellen gezien waarbij het interieur uit elkaar valt, maar ook die er nog netjes uitzien.
Het is maar hoe je het bekijkt, ja de HL staat echt op een hoger plan, alleen de oude M3 geeft wel veel meer rijplezier door het strakke onderstel, de SR 2019 is ook nog eens een stuk sneller tot 70kmh. Daarnaast had ik geen last van irritante Tesla Vision phantom brakes

Ik mis mijn M3 SR+ 2019 nog regelmatig, ik rij nu ook een HL

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 13-12-2024 12:09 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
revolution-nl schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:56:
[...]
Het is maar hoe je het bekijkt, ja de HL staat echt op een hoger plan, alleen de oude M3 geeft wel veel meer rijplezier door het strakke onderstel, de SR 2019 is ook nog eens een stuk sneller tot 70kmh. Ik mis mijn M3 SR+ 2019 nog regelmatig, ik rij nu ook een HL
Grootste ergernis van de HL is het knipperlicht op het stuur. Degene die dat bedacht heeft woont in een land zonder rotondes...

Heb inmiddels in beiden gereden en kijkend naar het prijsverschil is de 2019 versie echt wel veel meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Farmerwood schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:10:
[...]

Grootste ergernis van de HL is het knipperlicht op het stuur. Degene die dat bedacht heeft woont in een land zonder rotondes...

Heb inmiddels in beiden gereden en kijkend naar het prijsverschil is de 2019 versie echt wel veel meer waar voor je geld.
Daar heb ik dan weer helemaal geen last van, ik vind het juist fijner dan stalks, vergt inderdaad wel gewenning :D

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 13-12-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
revolution-nl schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:11:
[...]
Daar heb ik dan weer helemaal geen last van, ik vind het juist fijner dan stalks, vergt inderdaad wel gewenning :D
Ik kreeg er zelfs al voor de proefrit een opmerking over van de dame bij Tesla Duiven toen ze me uitleg gaf over de auto. Die vond het zelf ook rete irrritant kreeg ik het idee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
Farmerwood schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:10:
[...]

Het kostte mij drie weken maar dan raak je daar wel aan gewend.
De oude SR is inderdaad merkbaar vlotter. Terwijl de HL meer power en koppel heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
revolution-nl schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:56:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt, ja de HL staat echt op een hoger plan, alleen de oude M3 geeft wel veel meer rijplezier door het strakke onderstel, de SR 2019 is ook nog eens een stuk sneller tot 70kmh. Daarnaast had ik geen last van irritante Tesla Vision phantom brakes

Ik mis mijn M3 SR+ 2019 nog regelmatig, ik rij nu ook een HL
Zo had ik het nog niet bekeken d:)b

Ik heb de RWD HL en als ik één ga kopen zal ik voor de LR gaan. Qua prestaties een upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 22:29
bustertje schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:48:
[...]

Is een 2019 LR RWD verder gelijk aan de LR AWD zonder extra motor?
LR RWD doet 0-100 in 5.2s ipv 4.6 en geen premium music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enot
bustertje schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:56:

Heb 2019 LR en HL SR gereden. HL is zeker mooier en comfortabel. Maar hij is gewoon traag tov LR en premium music is veel beter.
Niet vergeten dat prijs verschil is behoorlijk, als particuliere koop 2019 LR is gewoon beste keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dat de meeste hier zich focussen op een model 3 uit 2019 snap ik want in grote getalen aanwezig. Toch richt ik mij meer op de 2021 edities want lfp accu, warmtepomp en chrome deleted by default. Ze kosten meer maar zijn ook twee jaar jonger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:25
Joosie200 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:04:
Dat de meeste hier zich focussen op een model 3 uit 2019 snap ik want in grote getalen aanwezig. Toch richt ik mij meer op de 2021 edities want lfp accu, warmtepomp en chrome deleted by default. Ze kosten meer maar zijn ook twee jaar jonger.
Ja prachtig dat 2021 model maar wel echt een flinke meerprijs vs een 2019 zeg zelfs op de SR modellen.

Je praat al snel over 6-8k meerprijs.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:38
Vandaag de auto kunnen ophalen. Helemaal blij natuurlijk.
Bij thuiskomst meteen de USB erin gedaan om Sentry mode aan te kunnen zetten. Zonder de USB kom je niet in de Dashcam software. Na het aansluiten van de USB stonden er nog 2 filmpjes op. Eentje van dat de auto van achteren wordt aangereden. De andere dat die op een auto ambulance zit. Ik heb gevraagd of de auto schade heeft gereden en dat had die volgens de dealer niet. Nu heb ik toch bewijs en hoe nu te handelen? Filmpjes kan ik plaatsen voor de geïnteresseerden.

Aanvulling, als ik tijdens het proefrijden sentry had ingesteld kon ik het wel achterhalen. Zonder de USB kan je niet in het menu.

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel. op 13-12-2024 20:22 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-09 21:09
Daniel. schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:21:
Vandaag de auto kunnen ophalen. Helemaal blij natuurlijk.
Bij thuiskomst meteen de USB erin gedaan om Sentry mode aan te kunnen zetten. Zonder de USB kom je niet in de Dashcam software. Na het aansluiten van de USB stonden er nog 2 filmpjes op. Eentje van dat de auto van achteren wordt aangereden. De andere dat die op een auto ambulance zit. Ik heb gevraagd of de auto schade heeft gereden en dat had die volgens de dealer niet. Nu heb ik toch bewijs en hoe nu te handelen? Filmpjes kan ik plaatsen voor de geïnteresseerden.

Aanvulling, als ik tijdens het proefrijden sentry had ingesteld kon ik het wel achterhalen. Zonder de USB kan je niet in het menu.
Dat is wel heel jammer, ik weet het verder niet, maar het lijkt me dus wel slim om voor iedereen die een tesla occasion wil gaan kopen een usb stick mee te nemen om tijdens de proefrit dit even te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
AMD and INTEL schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:31:
[...]

Dat is wel heel jammer, ik weet het verder niet, maar het lijkt me dus wel slim om voor iedereen die een tesla occasion wil gaan kopen een usb stick mee te nemen om tijdens de proefrit dit even te checken?
Ik upload het filmpje nu wel even kunnen jullie het beoordelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Daniel.
Daniel. schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:32:
[...]

YouTube: Schade Tesla Occasion
Edit
Iedereen heeft hem inmiddels wel gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel. op 15-12-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
[...]

Dat lijkt me duidelijk. Heb je rechtsbijstandverzekering? Volgens mij zou je de koop nu kunnen ontbinden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Nu ben ik benieuwd welke handelaar schadeauto's zo doorverkoopt. Dat je ze tegen komt op schadeauto's.nl is wat anders dan zonder zulke vermelding op gaspedaal/autoscout/marktplaats. Toch handig die sentry. Ontbinden de koop en op zoek naar eentje zonder schadeverleden.

[ Voor 8% gewijzigd door twain4me op 17-12-2024 10:03 . Reden: link geknipt op verzoek van user ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-09 21:08
Hetzelfde geldt voor mij. Grootste voordeel vind ik de betere isolatie, die is bij de 2019 (en 2020) versie ronduit slecht. Nog steeds veel bang for Buck, dat wel, maar qua comfortabel rijden vind ik de geluidsisolatie (vnl windgeruis) ook belangrijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Red devil
TonyD schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:01:
Hetzelfde geldt voor mij. Grootste voordeel vind ik de betere isolatie, die is bij de 2019 (en 2020) versie ronduit slecht. Nog steeds veel bang for Buck, dat wel, maar qua comfortabel rijden vind ik de geluidsisolatie (vnl windgeruis) ook belangrijk.
Volgens mij proberen jullie gewoon het aantal concurrenten voor een 2019 M3 te verminderen met jullie 2021 promo-praatjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Altijd weer die Audi's :( Maar afgezien van dat hij schade gehad heeft? Is het wel goed hersteld? Want dat lijkt mij belangrijker? Want als de beelden uit Sentry gewist waren, dan had je het ook niet geweten of wel?

Maar goed ik heb een beetje het idee, dat Tesla's bovengemiddeld veel bij auto ongelukken betrokken zijn: of ze het nou schuld zijn of niet. Waarschijnlijk zal het dus knap lastig zijn, om een Tesla te vinden die nooit autoschade gehad heeft. Alleen dit is wel iets meer dan een krasje.
Joosie200 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:00:
[...]

Nu ben ik benieuwd welke handelaar schadeauto's zo doorverkoopt. Dat je ze tegen komt op schadeauto's.nl is wat anders dan zonder zulke vermelding op gaspedaal/autoscout/marktplaats. Toch handig die sentry. Ontbinden de koop en op zoek naar eentje zonder schadeverleden.
Officiële dealers in Nederland, die verkopen ook gewoon ex-leaseautos die schade gehad hebben. De schade is dan meestal zeer goed hersteld, alleen zijn ze nog weleens te gierig om nieuwe kentekenplaten te bestellen. Dus de handelaars platen er even afhalen, om de kentekenplaat op schade te controleren? Wil ook een teken zijn dat er schade geweest is.

[ Voor 34% gewijzigd door MathiasMetzger op 13-12-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
MathiasMetzger schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:53:
[...]

Altijd weer die Audi's :( Maar afgezien van dat hij schade gehad heeft? Is het wel goed hersteld? Want dat lijkt mij belangrijker? Want als de beelden uit Sentry gewist waren, dan had je het ook niet geweten of wel?

Maar goed ik heb een beetje het idee, dat Tesla's bovengemiddeld veel bij auto ongelukken betrokken zijn: of ze het nou schuld zijn of niet. Waarschijnlijk zal het dus knap lastig zijn, om een Tesla te vinden die nooit autoschade gehad heeft. Alleen dit is wel iets meer dan een krasje.

[...]

Officiële dealers in Nederland, die verkopen ook gewoon ex-leaseautos die schade gehad hebben. De schade is dan meestal zeer goed hersteld, alleen zijn ze nog weleens te gierig om nieuwe kentekenplaten te bestellen. Dus de handelaars platen er even afhalen, om de kentekenplaat op schade te controleren? Wil ook een teken zijn dat er schade geweest is.
Ik ben wel tevreden met de auto en heb er niets van gemerkt met het rijden. Ook de plek nog goed bekeken en je ziet er echt niets van terug. Neemt niet weg dat ik het idee heb dat het bedrijf waar ik hem heb gekocht het ook graag had willen weten.

Even iets anders, ben op dit moment de laatste update aan het installeren. Voor het eerst nu een Tesla en blijkbaar moeten updates gedwonload worden via wifi, maar omdat mijn schuur net te ver staat van het huis moest dat even via een hotspotje.

Dan toch maar een UTP kabel leggen op het moment dat ik ook de 5x4 kabel ga leggen richting de auto toe.

Edit:
Zonder die sentry beelden was ik er ook nooit achter gekomen.

Edit2:
Ik ga er ook echt van uit dat het niet bekend was.

[ Voor 15% gewijzigd door Daniel. op 13-12-2024 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:38
Zou 3k prijsverlaging voorstellen aan verkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Archimond

Lopende Helpdesk

Wat ik ook tegenkom dat soms de Terugroepactie: SB-21-17-008
De kabel van de achteruitkijkcamera kan beschadigen door het herhaaldelijk openen en sluiten van de kofferklep.

Nog niet is gedaan. Als je het kenten invoert op rdw website kun je het zien.

Is dat een tijdrovende klus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmaw
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-03 09:46
Archimond schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 07:08:
De kabel van de achteruitkijkcamera kan beschadigen door het herhaaldelijk openen en sluiten van de kofferklep.

Nee, niet per se. 45 minuten "billable time."

https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2021/RCRIT-21V00D-7649.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MathiasMetzger schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:53:
[...]

Komt vooral doordat je beeld hebt his de camera’s, die dan massaal op YouTube ofzo gezet worden. Doordat je het meer ziet, denk je dat het merk meer betrokken is bij aanrijdingen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Haha, die dashcam beelden is echt niveau banana-split dat ze die niet hebben weggehaald. Het lijkt wel een aardige klap dus minstens het onderzoeken waard.

Tesla's waren de afgelopen 5 jaar vooral voor de leasemarkt, dus maken al meer kilometers dan particuliere auto's, waarschijnlijk ook veel meer kilometers op de snelweg/file, meer kop-staart botsingen, en natuurlijk speelt het ook mee dat je zomaar even 340pk aan iemand geeft na jarenlang de 1.2 met 95pk te hebben geleased. Allemaal zaken die meespelen en verklaarbaar zijn. Het hoeft niet per sé te betekenen dat iedereen in een Tesla als een idioot rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Divak schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 09:21:
Haha, die dashcam beelden is echt niveau banana-split dat ze die niet hebben weggehaald. Het lijkt wel een aardige klap dus minstens het onderzoeken waard.

Tesla's waren de afgelopen 5 jaar vooral voor de leasemarkt, dus maken al meer kilometers dan particuliere auto's, waarschijnlijk ook veel meer kilometers op de snelweg/file, meer kop-staart botsingen, en natuurlijk speelt het ook mee dat je zomaar even 340pk aan iemand geeft na jarenlang de 1.2 met 95pk te hebben geleased. Allemaal zaken die meespelen en verklaarbaar zijn. Het hoeft niet per sé te betekenen dat iedereen in een Tesla als een idioot rijdt.
De Tesla uit het filmpje hierboven wordt juist van achteren aangereden, niet iets waar ie zelf veel aan kan doen, eerder de andere partij (Audi) die te weinig afstand houdt en/of te weinig rekening houdt met het feit dat een electronische auto vaak sneller kan stoppen.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online

Deze zie ik echt bij 8/10 tesla's waarvan ik het kenteken bij de RDW invoer.
Heb het idee dat veel mensen zoiets hebben van 'zolang die camera het gewoon doet ga ik er geen moeite in steken'.
Tesla service center zit natuurlijk ook niet bij iedereen om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
ZeRoC00L schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:50:
[...]
De Tesla uit het filmpje hierboven wordt juist van achteren aangereden, niet iets waar ie zelf veel aan kan doen, eerder de andere partij (Audi) die te weinig afstand houdt en/of te weinig rekening houdt met het feit dat een electronische auto vaak sneller kan stoppen.
De Audi die achterop rijdt is ook een elektrische auto :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Farmerwood schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:43:
[...]

Deze zie ik echt bij 8/10 tesla's waarvan ik het kenteken bij de RDW invoer.
Waar precies bij de RDW kun je dat opvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Red devil schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:17:
[...]

Waar precies bij de RDW kun je dat opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:00
VidaR-9 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:00:
[...]

Ja maar waarom remt die auto niet uit zichzelf?
Dat de bestuurder van de audi zit te tukken ok maar een beetje premium auto ziet dit toch allang aankomen op de front radar en doet een ingreep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
VidaR-9 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:00:
[...]

E-tron uit 2020. Je zou denken dat die die functies uit had gezet. Lijkt echt te tukken op het beeld. (Mobiel gebruik?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
ZeRoC00L schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:50:
De Tesla gaat van 85 km/u naar stilstand in 3 seconden. Die heeft ook geen inzicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Daniel. schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:34:
[...]

YouTube: Schade Tesla Occasion
@Daniel. hoewel ik begrijpo dat je het filmpje online gezet hebt lijkt het me ook goed om het weer offline te halen aangezien het kenteken van die andere auto duidelijk herkenbaar is.
Je hebt, neem ik aan, geen idee of die auto nog steeds dezelfde eigenaar heeft als ten tijde van de aanrijding.

En zullen ontopic blijven ipv een analyse starten van die 2 bestuurders beoordelen op basis van dit filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
TonyD schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:01:
[...]

Wat ik zo snel op internet lees is dat het glas an sich niet zo een groot verschil is. Als het goed is kan je met wat rubbers rond de voordeuren en het glazen dak het al veel stiller krijgen. Dat baseer ik dan op wat ik over het algemeen lees op internet, natuurlijk geen ervaring mee. Tijdens mijn testrit vond ik hem niet zo lawaaierig.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 07:35

Had deze ook op mijn Tesla. Zoals ik het begrijp kan het betekenen dat je Achter camera het niet meer doet op den duur. Daarmee waarschijnlijk autopilot ook niet (als je er een aanhanger achterhangt is autopilot uitgeschakeld omdat bepaalde sensoren niet bruikbaar zijn).

Ik heb via de Tesla app onderhoud ingepland. Tesla kwam langs met mobile service en hebben het gefixt, gratis. Waren zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
QBiT schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:22:
[...]

Had deze ook op mijn Tesla. Zoals ik het begrijp kan het betekenen dat je Achter camera het niet meer doet op den duur. Daarmee waarschijnlijk autopilot ook niet (als je er een aanhanger achterhangt is autopilot uitgeschakeld omdat bepaalde sensoren niet bruikbaar zijn).

Ik heb via de Tesla app onderhoud ingepland. Tesla kwam langs met mobile service en hebben het gefixt, gratis. Waren zo klaar.
Wordt dit zelfs gratis gefixed buiten garantie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Divak schreef op zondag 15 december 2024 @ 00:00:
[...]

De Tesla gaat van 85 km/u naar stilstand in 3 seconden. Die heeft ook geen inzicht.
De tesla kan op tijd stoppen, dus houdt genoeg afstand van z’n voorligger, de Audi niet, dus die zit te dicht erop?
Dus volgens jou heeft de tesla geen inzicht ?

Maar goed, gaat teveel off topic…

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
AMD and INTEL schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:28:
[...]

Wordt dit zelfs gratis gefixed buiten garantie?
Ja, het is een terugroepactie en het beïnvloed de veiligheid van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minetorpia
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-09 18:56
Daniel. schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:04:
[...]

Ja, het is een terugroepactie en het beïnvloed de veiligheid van de auto.
Is er een eenvoudige manier om te checken of deze reparatie is gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
minetorpia schreef op maandag 16 december 2024 @ 07:54:
[...]

Is er een eenvoudige manier om te checken of deze reparatie is gedaan?
Kenteken invullen bij het rdw en dan staat het aangegeven bij terugroepacties. Als er niets staat heeft die het al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-09 21:08
Bose321 schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:27:
[...]

Wat ik zo snel op internet lees is dat het glas an sich niet zo een groot verschil is. Als het goed is kan je met wat rubbers rond de voordeuren en het glazen dak het al veel stiller krijgen. Dat baseer ik dan op wat ik over het algemeen lees op internet, natuurlijk geen ervaring mee. Tijdens mijn testrit vond ik hem niet zo lawaaierig.
Ja klopt, dat kan soms wel een oplossing zijn, maar de resultaten zijn wisselend. Ik ben heel tevreden met mijn 2020 Tesla model 3, maar het geluid van buitenaf is wel meer aanwezig dan bij andere auto’s van dezelfde prijsklasse.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet in de 2021 versie heb gezeten, dus ik weet niet hoeveel beter de geluidsisolatie is.

De 2019 versie is nu gewoon veel bang voor buck, dat is voor de 2021 versie nog afwachten tegen die tijd. Maar het kan best zijn dat deze ook in prijs kelderen, en dan is het een heel interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:49

NeoflexNL

Forever young

Ik zit dit topic al een tijdje mee te lezen, en ook op MP de voorraad al enige tijd in de gaten te houden. Wat mij opvalt is dat de laatste 1-2 weken het aanbod weer wat opdroogt en de prijzen weer wat oplopen. Binnen mijn zoekcriteria (voor een M3 SR+) zag ik een aantal weken terug nog prijzen van € 17.xxx,-, en nu alleen nog 19k+.

Wellicht wat mensen en ondernemers die hun vermogen/winst nog wat willen drukken voor einde jaar? Ik kijk in januari wel even weer..

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enyan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:13
TonyD schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:48:
[...]

Ja klopt, dat kan soms wel een oplossing zijn, maar de resultaten zijn wisselend. Ik ben heel tevreden met mijn 2020 Tesla model 3, maar het geluid van buitenaf is wel meer aanwezig dan bij andere auto’s van dezelfde prijsklasse.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet in de 2021 versie heb gezeten, dus ik weet niet hoeveel beter de geluidsisolatie is.

De 2019 versie is nu gewoon veel bang voor buck, dat is voor de 2021 versie nog afwachten tegen die tijd. Maar het kan best zijn dat deze ook in prijs kelderen, en dan is het een heel interessante optie.
Maar hoe zit dit ten opzichte van andere auto's in dezelfde huidige prijsklasse? Dat vind ik maar moeilijk te achterhalen. De bekende 'klachten' over de kwaliteit van de Model 3 (2019) kan ik mij wel iets bij voorstellen als je er de nieuwprijs voor hebt neergelegd, maar hoe is dit ten opzichte van een andere EV waar je nu <30k voor betaald (nieuw of occasion)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bose321
Sorry als dit off-topic is, maar als ik dit lees dan ga ik toch wel weer eens goed nadenken: https://www.ad.nl/auto/el...jden-op-benzine~aea3f724/

Misschien minder relevant voor ons vanwege de lagere aanschafprijs 2e hands. Vind het sowieso een bijzondere uitspraak dat het alleen nog goedkoper is als je zonnepanelen hebt. Ik heb een aantal berekeningen gedaan en zolang ik onder de 70 cent per kwh blijf met een 2e hands Tesla is het goedkoper. (Vergeleken met mijn ICE met hoge onderhoudskosten).

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:35
Je kunt ook laden bij een supercharcher dan zit je tussen de 25 en 30 cent.
Ik heb er nu een paar bekeken van 2019 maar man man man lease rijders zijn er niet erg zuinig op.
De voorkant is ook erg steenslag gevoelig.
Ik ben wel benieuwd waar die mensen die hun lease ingeleverd hebben nu mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53
Bose321 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:14:
Sorry als dit off-topic is, maar als ik dit lees dan ga ik toch wel weer eens goed nadenken: https://www.ad.nl/auto/el...jden-op-benzine~aea3f724/

Misschien minder relevant voor ons vanwege de lagere aanschafprijs 2e hands. Vind het sowieso een bijzondere uitspraak dat het alleen nog goedkoper is als je zonnepanelen hebt. Ik heb een aantal berekeningen gedaan en zolang ik onder de 70 cent per kwh blijf met een 2e hands Tesla is het goedkoper. (Vergeleken met mijn ICE met hoge onderhoudskosten).
Vaak is afschrijving de hoogste kostenpost. Dat komt in dit verhaal ook weer terug. Met een 5 jaar oude auto heb je de grootste afschrijving al gehad. Toch zal deze occassion wss ook harder afschrijven dan een ICE. Maar hoeveel? Beetje koffiedik kijken, vind dat zelf ook moeilijk in te schatten.

Zie ook de discussie paar pagina's terug over afschrijving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Mijn Nissan Leaf is ook vele malen goedkoper dan een benzine auto.. Totdat ik 'm inruilde voor de Model 3, bam wat een afschrijving, pijn gepakt en niet meer over nadenken. Maar als ik destijds een plug-in hybride had gekocht was ik per km goedkoper uitgeweest dan met m'n 'goedkope' leaf. Maarja.. principes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:25
[...]

De link uit jouw eigen post weghalen heeft weinig zin als Joosie200 de link nog in zijn quote heeft staan:
Joosie200 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:00:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Trichoglossus schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:33:
[...]
De link uit jouw eigen post weghalen heeft weinig zin als Joosie200 de link nog in zijn quote heeft staan:
[...]
Ik had geen edit optie meer, mods wel. Fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Misschien een domme vraag, maar als je deze velgen ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_Evoaw2QHLTHaSBnMYRBkfuWAY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/23fdK1LlrQEvDVE8XnLa03im.jpg?f=user_large

zitten daar dan altijd deze (imo lelijke) velgen onder?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_PKaexkmTaIMiFAcvqTpXzLDQw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/j6CZGOZfcBcrxH736evR9LPH.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
Houd er rekening mee met dat de huidige prijzen vooral ontstaan door de stortvloed aan Model 3's die in 2019 op de markt is gekomen -> 5 jaar leasen -> nú in de verkoop. Door de zeer lage bijtelling betreft dit auto's die fiscaal gezien aantrekkelijk zijn. Er is een tijd geweest dat de 2019 Model 3 als occasion duurder was dan een nieuwe 2021 door deze reden. Dat voordeel is nu verlopen en nu moet het voor een scherpe prijs naar particulieren.

De 2021 variant is inderdaad op een aantal vlakken 'beter', maar deze auto's zitten nog 2 jaar in het zakelijke fiscale voordeel. Houd er rekening mee met dat deze auto's over 2 jaar tijd maar zo flink in prijs kunnen dalen, en veel dichter bij de 2019 Model 3's terecht zouden kunnen komen qua prijs.

Een 'refresh' VW Polo is ook niet extreem veel duurder als de Polo met het iets oudere snuitje. Je kan je ook afvragen of iedereen straks wel op de hoogte is van de voordelen van LFP en een warmtepomp - er zullen ook mensen zijn die het hogere gewicht van een LFP accu als nadeel zien.

Ik zei het al eerder: je zou ook een 2019 kunnen kopen en die over 2 jaar inruilen... wellicht een kleine gok, maar daar kan je over nadenken.

Persoonlijk vind ik het prijsverschil nu in ieder geval veel te groot. Je blijft in feite dezelfde auto behouden qua rijeigenschappen, ruimteaanbod, motorisering.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Red devil schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:29:
Misschien een domme vraag, maar als je deze velgen ziet:

[Afbeelding]

zitten daar dan altijd deze (imo lelijke) velgen onder?
[Afbeelding]
Ja. De aero caps zitten op de zichtbare velgen geklikt en kan je verwijderen. Je kan de aero caps ook voor weinig vervangen, dingen kosten 3 tientjes bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Richh schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:50:
[...]
Je kan je ook afvragen of iedereen straks wel op de hoogte is van de voordelen van LFP en een warmtepomp - er zullen ook mensen zijn die het hogere gewicht van een LFP accu als nadeel zien.

Ik zei het al eerder: je zou ook een 2019 kunnen kopen en die over 2 jaar inruilen... wellicht een kleine gok, maar daar kan je over nadenken.

Persoonlijk vind ik het prijsverschil nu in ieder geval veel te groot. Je blijft in feite dezelfde auto behouden qua rijeigenschappen, ruimteaanbod, motorisering.
Mee eens: de 2021 zit nog tot 2026 in een laag lease tarief, wordt misschien overgenomen, dus de vraagprijs heeft een premium boven de 2019 versies. En dat betekent ook iets voor de afschrijving die nog plaats gaat vinden. Tegelijkertijd heb je ook nog de algemene garantie, want menig 2019 model nadert de 180k terwijl de 2021 modellen eerder richting de 80k zitten maximaal. En dan vind ik de 2019 modellen eerder te hoog weggezet worden dan de 2021 die te duur zijn.

Gaspedaal toont 1000 exemplaren bouwjaar 2019 vanaf 16k tot 19k die beginnen met 2/3 ton op de teller tot 1 ton. 200 exemplaren bouwjaar 2021 vanaf 26k tot 29k die beginnen met 40k tot 100k op de teller. Check je Duitsland zie je het al beginnen rond 21/22k. Dan betaal ik graag 5k extra voor een lagere km stand, algemene garantie, refresh functies. Dat die 5k gaat afschrijven so be it. 2019 modellen gaan nog afschrijven van 19k naar 14k als ik de oude model S zie uit 2013/2014/2015 dus die zijn ook niet gevrijwaard van verdere waardedaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:56
michaeltb schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:22:
[...]

Vaak is afschrijving de hoogste kostenpost. Dat komt in dit verhaal ook weer terug. Met een 5 jaar oude auto heb je de grootste afschrijving al gehad. Toch zal deze occassion wss ook harder afschrijven dan een ICE. Maar hoeveel? Beetje koffiedik kijken, vind dat zelf ook moeilijk in te schatten.

Zie ook de discussie paar pagina's terug over afschrijving.
Als je nu een M3 voor €17.000 koopt en verkoopt over 4 jaar, dan moet je rekening houden dat je €10.000 - €12.000 hebt afgeschreven.

Alles heeft te maken met vraag en aanbod, maar over 4 jaar zijn er geen mensen met een dikke portemonnee of liefhebbers voor een unieke auto over.

Dit komt mede omdat de accu techniek in een M3 voor een consument die een 10 jaar oude M3 wil kopen, niet als bewezen voelt en nooit een nieuwe accu kan betalen. Daarnaast zullen overige kosten zoals een verzekering en (tzt) volle mep aan wegenbelasting zeer zwaar wegen.

Wat wel positiever kan uitpakken voor de restwaarde, is het afschaffen van de salderingsregeling. Mensen zullen dan minder aan een teruglever boete betalen en zelfs "gratis" in hun accu kunnen stoppen. Misschien komen er handige bedrijfjes die daardoor je oude M3 iets op waarde houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
DJustin schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:13:
[...]

Als je nu een M3 voor €17.000 koopt en verkoopt over 4 jaar, dan moet je rekening houden dat je €10.000 - €12.000 hebt afgeschreven.
Je denkt dat een 9 jaar oude Model 3 straks gekocht kan worden voor €5.000? :+

Als het zo ver gaat komen zet ik er voor de lol nog wel eentje naast hoor _O-
Dit komt mede omdat de accu techniek in een M3 voor een consument die een 10 jaar oude M3 wil kopen, niet als bewezen voelt en nooit een nieuwe accu kan betalen.
Het klopt dat momenteel menig consument totaal verkeerd is ingelicht en niet op de hoogte is van de feiten. Ik heb echter stille hoop dat dat er over 4 jaar toch iets anders uit ziet.
Er rijden dan immers ook heel wat meer praktijkvoorbeelden rond die het tegendeel bewijzen.
Daarnaast zullen overige kosten zoals een verzekering en (tzt) volle mep aan wegenbelasting zeer zwaar wegen.
Laten we wel wezen, het gros wat een 10 jaar oude occasion koopt let helemaal niet op verzekeringen, MRB en zaken als de TCO. Die kopen gewoon een auto die ze mooi vinden voor een prijs die ze kunnen betalen. Als men dergelijke 'overige kosten' zou meerekenen, dan had men al veel eerder een EV aangeschaft.

Maargoed, dan nog... er zijn ontzettend veel Nederlanders die nu rondtouren in een enigszins moderne middenklasse SUV, ook die gaan tegenwoordig prima over de 1500kg. Al helemaal de iets nieuwere hybrides, ook daar gaat het halftarief de deur uit (een nieuwe Prius weegt meer dan een Model 3). Om maar niet te beginnen over de hoeveelheid (oudere) diesels die ook maar wat vaak meer dan 1400kg wegen. Die betalen al jaren bakken met motorrijtuigenbelasting, zonder morren :)

De MRB op mijn Model 3 SR+ uit 2019 is, zelfs tegen het aanstaande voltarief als dat straks echt zo ver gaat komen, een lachertje tov wat mijn schoonpa voor een Renault Kadjar op diesel neertikt.
Wat wel positiever kan uitpakken voor de restwaarde, is het afschaffen van de salderingsregeling. Mensen zullen dan minder aan een teruglever boete betalen en zelfs "gratis" in hun accu kunnen stoppen. Misschien komen er handige bedrijfjes die daardoor je oude M3 iets op waarde houden.
In principe is dit onzin, want het maakt allemaal niet heel veel impact (artikel op de frontpage heeft het over 200 euro per huishouden, een auto kost al met al snel het dubbele van dat... per maand!). In ieder geval veel te weinig om een 'nieuwe auto' te overwegen als gezin denk ik zo.
Maargoed, zelfde als hierboven: menig consument is niet op de hoogte van de realiteit, dus wellicht zit er toch een kern van waarheid in :P

Als straks de salderingsregeling wordt afgeschaft, zal de 'terugleverboete' dalen, ook gaat er een wettelijke bepaling komen die een minimale terugleververgoeding voorschrijft. De hele terugleverboete is bedacht omdat de afschaffing van de salderingsregeling telkens werd uitgesteld.
Het zou niet meer dan logisch zijn dat de terugleverboete verdwijnt - al is niemand in de Tweede en Eerste Kamer slim genoeg geweest om zo'n garantie in de wet op te nemen 8)7
Het zijn in de praktijk de grote zonneparken, soms in eigendom van een leverancier zelf, die het net écht in onbalans trekken. Maar na jaren politiek gebrabbel is de rekening daarvan weer 'gewoon' bij de particulier beland.

Wat al het voorgespiegelde voor impact heeft, wordt al met al extreem overdreven. Menig EV-rijder heeft al heel wat 'gratis' kilometers uit z'n panelen getrokken, en dat zal zo blijven, ook na afschaffing saldering. Eigen gebruik is wellicht straks nét iets aantrekkelijker, maar gezien op elektriciteit sowieso al zoveel goedkoper kan zijn tov brandstof, maakt dat niet extreem veel uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 17-12-2024 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:16
Richh schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:03:
[...]

Als het zo ver gaat komen zet ik er voor de lol nog wel eentje naast hoor
Ik verwacht, dat een Tesla model 3 van 10 jaar oud met 200k je niet raar moet opkijkken als je er inderdaad maar 5k voor gegeven wordt bij inruil. Er gaan nu al m3 voor 15. Van de hand en die worden voor rond de 13k ingekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
megabeat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:14:
[...]

Ik verwacht, dat een Tesla model 3 van 10 jaar oud met 200k je niet raar moet opkijkken als je er inderdaad maar 5k voor gegeven wordt bij inruil.
Ik vind dat oprecht hilarisch :P Ik zou zeggen, pak een willekeurige auto-website erbij, bouwjaar van 2015 of jonger (9 jaar) en filter alle A/B/C-segmenters, schadeauto's en busjes eruit. Dan blijft er bijna niks over. Of zet de filter 'vermogen' op 200pk of meer. Of zet een filter op iets als 'Android Auto / Apple Carplay', 'stoelverwarming', 'automatische cruise control'.

We zijn echt in een totaal idiote wereld beland als Fred en Ria straks meer wil betalen voor een kale derdehands Peugeot 108, dan voor een moderne, ruime EV vol opties. Want voor een 108 vraagt men vaak al meer dan die 5k.
Er gaan nu al m3 voor 15. Van de hand en die worden voor rond de 13k ingekocht.
Dus je gaat er vanuit dat afschrijving een lineair principe is?
Want dat is natuurlijk niet zo, dat zou ook hoogst onlogisch zijn.
  • Ik heb een tijdje in een Fiat Bravo rondgetourd. Auto kostte 6k bij aanschaf, want wie zoekt er nou een Bravo? Letterlijk de helft van een vergelijkbare Toyota of Golf. Een paar jaar later ingeruild, voor 5k, terwijl een 'waardevaste' Toyota of VW zowel procentueel als absoluut veel meer had afgeschreven. Wat blijkt: auto's die al veel afschrijving achter de rug hebben, zakken juist minder in de daarop volgende jaren.
  • Een Model 3 uit 2019 kostte in 2020/2021 als occasion méér als een nieuwe, door (zakelijke) fiscale voordelen. Het is wel duidelijk dat die trend niet doorgetrokken kan worden :P
  • Toen de Golf GTE in 2014 op de markt kwam, kostte die auto zo'n 50.000 euro (ook toen zijn er in december ~30k voertuigen geleverd in NL). In 2019 kwamen deze massaal op de markt en kon je prima een GTE'tje op de kop tikken voor 18k. In 2022 vroegen ze voor zo'n zelfde auto maar zo meer voor zo'n auto. Ook de Mitsubitshi Outlander occasionprijzen laten vergelijkbare grafieken zien. Dat zijn voor de occasionkopers achteraf bezien gewoon hele scherpe deals geweest die de daarop volgende jaren weinig tot helemaal niet afschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 17-12-2024 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:56
Richh schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:03:
Als het zo ver gaat komen zet ik er voor de lol nog wel eentje naast hoor _O-
'

Ik denk dat je er zeker rekening mee moet houden. Dat houd inderdaad in dat je een 9 jaar oude M3 met 273.000km, met hier en daar krasjes, echt niet voor mee dan €5000 over de ingeruild gaat worden.

Vergelijk het met een Outlander, een goed verkochtegeleaste auto in 2014, redelijk aan het gewicht en ongeveer een prijsklasse die wel overeenkomt. Ongeveer dezelfde nieuwprijs en nu op de kop te tikken voor een kleine €7000. Dat in het achterhoofd houdende dat PEVH en SUV eigenlijk nog wel populairder is dan een sedan in Nederland.

Daarom geef ik aan, dat je gerust rekening moet houden, dat je €10.000 afschrijft in 4 jaren tijd. Als je daar rekening mee houd, dan kun je gerust een M3 kopen en genieten van het rijden.
Mede omdat ik denk dat kleinere electrische auto's die nu voor <€30.000 over de toonbank gaan, polulairder blijven dan een relatief zware M3.
Zeker is een consument vaak verkeerd ingelicht of blijft leven in zijn eigen ideeen, zonder daar echt voldoende kennis van te hebben of praktische ervaring mee opgedaan te hebben.

Daarom kopen soms "relatief" arme mensen auto's, die niet helemaal passen bij hun financiele slagkracht, ondanks dat de aanschaf goedkoop is. Daar komt inderdaad emotie om de hoek kijken, want we willen toch wel iets moois rijden. Dat is ook weer passed met wat je eerder hebt gezegd, t.a.v. "geinformeerd" zijn.

Maar we gaan het meemaken, als het "beter" uitpakt, is het mooi meegenomen, maar ik houd er gewoon rekening, dat er onderaan de streep gerust maar '€5000' overblijft. Kan het alleen maar meevallen.
Ik denk dat we nu wel redelijk besproken hebt, wat de voor en nadelen van de restwaarde zijn. Maar eigenlijk is het ook koffiedik kijken. Houd er gewoon rekening mee, dat de restwaarde €5000 is straks. Ik houd daar ook rekening mee, met het aankopen van de auto.

[ Voor 6% gewijzigd door DJustin op 17-12-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
Richh schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:37:
[...]

Ik vind dat oprecht hilarisch :P Ik zou zeggen, pak een willekeurige auto-website erbij, bouwjaar van 2015 of jonger (9 jaar) en filter alle A/B/C-segmenters, schadeauto's en busjes eruit. Dan blijft er bijna niks over. Of zet de filter 'vermogen' op 200pk of meer. Of zet een filter op iets als 'Android Auto / Apple Carplay', 'stoelverwarming', 'automatische cruise control'.

We zijn echt in een totaal idiote wereld beland als Fred en Ria straks meer wil betalen voor een kale derdehands Peugeot 108, dan voor een moderne, ruime EV vol opties. Want voor een 108 vraagt men vaak al meer dan die 5k.

[...]

Dus je gaat er vanuit dat afschrijving een lineair principe is?
Want dat is natuurlijk niet zo, dat zou ook hoogst onlogisch zijn.
  • Ik heb een tijdje in een Fiat Bravo rondgetourd. Auto kostte 6k bij aanschaf, want wie zoekt er nou een Bravo? Letterlijk de helft van een vergelijkbare Toyota of Golf. Een paar jaar later ingeruild, voor 5k, terwijl een 'waardevaste' Toyota of VW zowel procentueel als absoluut veel meer had afgeschreven. Wat blijkt: auto's die al veel afschrijving achter de rug hebben, zakken juist minder in de daarop volgende jaren.
  • Een Model 3 uit 2019 kostte in 2020/2021 als occasion méér als een nieuwe, door (zakelijke) fiscale voordelen. Het is wel duidelijk dat die trend niet doorgetrokken kan worden :P
  • Toen de Golf GTE in 2014 op de markt kwam, kostte die auto zo'n 50.000 euro (ook toen zijn er in december ~30k voertuigen geleverd in NL). In 2019 kwamen deze massaal op de markt en kon je prima een GTE'tje op de kop tikken voor 18k. In 2022 vroegen ze voor zo'n zelfde auto maar zo meer voor zo'n auto. Ook de Mitsubitshi Outlander occasionprijzen laten vergelijkbare grafieken zien. Dat zijn voor de occasionkopers achteraf bezien gewoon hele scherpe deals geweest die de daarop volgende jaren weinig tot helemaal niet afschreven.
Het blijft echt koffiedik kijken, maar voer maar een kenteken in bij anwb inruilwaarde van een Nissan leaf van 10 jaar oud met 200k en dan krijg een aanbod van 500 tot 1000 euro. Ja dat is een 10 jaar oude auto met oude techniek, maar dat is een model 3 straks ook gedeeltelijk. Die leaf is dus na 10 jaar al ongeveer 95% kwijt. Ik mag het hopen dat ik er meer dan 5k voor kan krijgen voor een model 3, als ik hopelijk over paar weken er een op de kop kan tikken.

Als een model 3 met 200k op de teller al 75% in de eerste 5 jaar kwijt is dan is nog eens 15% afschrijving tov de catwaarde in de resterende 5 jaar niet eens zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
Dan heb ik nog steeds over inruil, kopen zal rond de 2k hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
DJustin schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:40:
[...]
'

Ik denk dat je er zeker rekening mee moet houden. Dat houd inderdaad in dat je een 9 jaar oude M3 met 273.000km, met hier en daar krasjes, echt niet voor mee dan €5000 over de ingeruild gaat worden.

Vergelijk het met een Outlander, een goed verkochtegeleaste auto in 2014, redelijk aan het gewicht en ongeveer een prijsklasse die wel overeenkomt. Ongeveer dezelfde nieuwprijs en nu op de kop te tikken voor een kleine €7000. Dat in het achterhoofd houdende dat PEVH en SUV eigenlijk nog wel populairder is dan een sedan in Nederland.
De Outlander vind ik een hele terechte, relevante vergelijking inderdaad.

Maar zo'n Outlander gaat dus ook niet voor 5k de toonbank over, dat is precies het punt :P Zelfs zo'n Outlander (die overigens ook meer weegt dan een Model 3!) moet nog 50% meer opbrengen, en dan hebben we het over kilometerstanden van inderdaad ruim over de 250k.

Dat een Model 3 van 10 jaar oud met idd 3 ton op de teller onder de 10k gaat duiken lijkt me zeer realistisch. Maar onder de 5k - daar zit echt heel veel tussen, dan moet je heel veel zakken onder andere courante occasions. En dan houd ik bovenal nog geen rekening met inflatie :P
Een 'nette' Model 3 met fatsoenlijke kilometerstand zie ik in ieder geval niet heel vlot onder de 10k duiken, en dat leek een beetje geïmpliceerd te worden.
Daarom geef ik aan, dat je gerust rekening moet houden, dat je €10.000 afschrijft in 4 jaren tijd. Als je daar rekening mee houd, dan kun je gerust een M3 kopen en genieten van het rijden.
Dat ben ik geheel met je eens.
Echter zou ik daarbij wel de kanttekening willen plaatsen: als je [wat voor auto dan ook] koopt van €20.000, dan kan je erop rekenen dat zo'n auto over 4 jaar zo'n €10.000 afschrijft. Tuurlijk zit er wat verschil tussen, maar een Renault of een Kia van dat geld halveert ook gewoon. Auto's zijn duur :P
Mede omdat ik denk dat kleinere electrische auto's die nu voor <€30.000 over de toonbank gaan, polulairder blijven dan een relatief zware M3.
Enkel in Nederland willen we graag klein rijden, omdat enkel Nederland belasting heft op gewicht. Men heeft het 'idee' dat kleine auto's goedkoper zijn, maar dat is, zeker internationaal gezien, lang niet altijd zo.
De 30k auto's worden al jaren beloofd - sommige zijn er ook geweest. Veelal blijkt dat de goedkoopste configuratie lange tijd niet leverbaar is. Rekening houdend met inflatie betwijfel ik of nieuwe auto's nog zoveel goedkoper gaan worden - en wat je dan uiteindelijk nog inlevert tov een Model 3.

Menig B-segment EV valt in dezelfde gewichtsklasse (of slechts 1 eronder) als de Tesla Model 3 SR+ uit 2019 (1584kg).
Zeker is een consument vaak verkeerd ingelicht of blijft leven in zijn eigen ideeen, zonder daar echt voldoende kennis van te hebben of praktische ervaring mee opgedaan te hebben.

Daarom kopen soms "relatief" arme mensen auto's, die niet helemaal passen bij hun financiele slagkracht, ondanks dat de aanschaf goedkoop is. Daar komt inderdaad emotie om de hoek kijken, want we willen toch wel iets moois rijden. Dat is ook weer passed met wat je eerder hebt gezegd, t.a.v. "geinformeerd" zijn.

Maar we gaan het meemaken, als het "beter" uitpakt, is het mooi meegenomen, maar ik houd er gewoon rekening, dat er onderaan de streep gerust maar '€5000' overblijft. Kan het alleen maar meevallen.
Geheel mee eens d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
megabeat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:54:
[...]

Het blijft echt koffiedik kijken, maar voer maar een kenteken in bij anwb inruilwaarde van een Nissan leaf van 10 jaar oud met 200k en dan krijg een aanbod van 500 tot 1000 euro. Ja dat is een 10 jaar oude auto met oude techniek, maar dat is een model 3 straks ook gedeeltelijk. Die leaf is dus na 10 jaar al ongeveer 95% kwijt. Ik mag het hopen dat ik er meer dan 5k voor kan krijgen voor een model 3, als ik hopelijk over paar weken er een op de kop kan tikken.
Daar zit dan een flinke marge op, want de goedkoopste Leaf op 2ehands sites is nog altijd >3k :P

Maar toch snap ik die wel een stuk beter. De accu's van de eerste Leaf werden niet gepreconditioneerd en gaan dus ook daadwerkelijk stuk met zo'n kmstand. Bovenal is de range zeer beperkt, kan je nergens snelladen (want niet aanwezig of chademo) en is dus de praktische inzetbaarheid gewoon beperkt.

Neem dan een Model 3 uit 2019: die doet nog altijd sneller snelladen, heeft een rijkere uitrusting en meer infotainment opties dan nieuwe auto's zoals de ID3, Megane e-Tech of Hyundai Kona oid.
Ja, natuurlijk is het enigszins 'verouderde techniek' tov 800v auto's met warmtepomp... dat klopt. Maar zo'n Leaf kan je alleen voor beperkt woon-werkverkeer gebruiken, met een Model 3 kan je prima zonder plannen op autovakantie door West-Europa.

Uiteindelijk gaat een Model 3 de prijs krijgen tov alternatieven voor de occasionkoper. Ik vind het iig hoogst onwaarschijnlijk dat de prijs (ver) onder die van een Polo of Golf gaat duiken met vergelijkbaar bouwjaar/kmstand. Want die auto's zijn gewoon duurder. Ook al ben ik het met je eens dat 15% afschrijving van de cataloguswaarde in 5 jaar tijd, niet heel gek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
Richh schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:23:
[...]

Daar zit dan een flinke marge op, want de goedkoopste Leaf op 2ehands sites is nog altijd >3k :P

Maar toch snap ik die wel een stuk beter. De accu's van de eerste Leaf werden niet gepreconditioneerd en gaan dus ook daadwerkelijk stuk met zo'n kmstand. Bovenal is de range zeer beperkt, kan je nergens snelladen (want niet aanwezig of chademo) en is dus de praktische inzetbaarheid gewoon beperkt.

Neem dan een Model 3 uit 2019: die doet nog altijd sneller snelladen, heeft een rijkere uitrusting en meer infotainment opties dan nieuwe auto's zoals de ID3, Megane e-Tech of Hyundai Kona oid.
Ja, natuurlijk is het enigszins 'verouderde techniek' tov 800v auto's met warmtepomp... dat klopt. Maar zo'n Leaf kan je alleen voor beperkt woon-werkverkeer gebruiken, met een Model 3 kan je prima zonder plannen op autovakantie door West-Europa.

Uiteindelijk gaat een Model 3 de prijs krijgen tov alternatieven voor de occasionkoper. Ik vind het iig hoogst onwaarschijnlijk dat de prijs (ver) onder die van een Polo of Golf gaat duiken met vergelijkbaar bouwjaar/kmstand. Want die auto's zijn gewoon duurder. Ook al ben ik het met je eens dat 15% afschrijving van de cataloguswaarde in 5 jaar tijd, niet heel gek is.
De leaf is inderdaad een auto die niemand wil volgens mij. Model 3 is wat je ook aangeeft tov een leaf veel meer auto. Vooral in NL is er veel vraag naar kleine auto's, zoals een golfje. Als ik een model S zou kunnen krijgen voor de prijs van een model 3 dan zou ik eerlijk gezegd voor de model 3 gaan, simpelweg omdat ik zoon lel van een auto niet nodig heb en m3 goedkoper is om te kunnen rijden.

Er is nog is veel bezwaar tegen een auto die je niet zelf kan opladen op de oprit wat ik ook snap.

Maar ik denk genoeg over de restwaarde, ik ben nog steeds op jacht naar een m3 dus ik lees nog even mee hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Lol die hele discussie over afschrijving: gaan jullie ervanuit dat Tesla's uit elkaar vallen na 10 jaar? Of waarom zou je er niet wat langer in willen blijven rijden, als blijkt dat de afschrijving toch hoger is dan verwacht? Ja ik rij een Leaf, maar ga die niet inruilen op Tesla. Daar kan ik de nodige vliegreizen van boeken: ja omdat ik niet zo'n grote actieradius heb, kies ik ervoor om lange reizen met het vliegtuig te doen.

Maar laten wij Tweakers het dan ergens over eens zijn: een Tesla heeft een laag energieverbruik, als die accupakketen inderdaad met gemak 500.000km mee kunnen gaan? Waarom rij je dat ding dan niet op, met minimaal onderhoud? Want een EV is onderhoudsarm! Als gekke Henkie jarenlang, zonder onderhoud in zijn Toyota Aygo kan rijden? Dan gaan je dat zeker lukken met een EV: alleen afentoe nieuwe bandjes :+

Dus stel je Tesla of Leaf blijkt inderdaad nog maar € 5000 waard? Dan blijf je er toch lekker gewoon in rijden, inplaats die autohandelaars belonen. Ik heb er geen probleem mee om het te doen met een beperkte actieradius, want de laadinfrastructuur in Nederland is in ieder geval goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
MathiasMetzger schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:21:

Dus stel je Tesla of Leaf blijkt inderdaad nog maar € 5000 waard? Dan blijf je er toch lekker gewoon in rijden, inplaats die autohandelaars belonen. Ik heb er geen probleem mee om het te doen met een beperkte actieradius, want de laadinfrastructuur in Nederland is in ieder geval goed.
Zo sta ik er ook in. Rijd nu in een oude volvo uit 2004 die we al sinds 2013 hebben. Zie zo gebeuren dat hetzelfde gaat gebeuren met een M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nefertem
  • Niet online
Ik zie de prijzen wel zakken. Honderden of 1000 euro omlaag. Ook van Jan Bogert/dinteloord.

Ik zag in deze topic nog mensen spreken over, ze gaan als warme broodjes over de toonbank en 40+ per week verkocht bij Jan Bogert etc etc maar je gaat echt niet zakken in prijs als dat werkelijk gebeurt. Kortom, ik ga nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 23:16
nefertem schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:29:
Ik zie de prijzen wel zakken. Honderden of 1000 euro omlaag. Ook van Jan Bogert/dinteloord.

Ik zag in deze topic nog mensen spreken over, ze gaan als warme broodjes over de toonbank en 40+ per week verkocht bij Jan Bogert etc etc maar je gaat echt niet zakken in prijs als dat werkelijk gebeurt. Kortom, ik ga nog even wachten.
Ja dat zie ik de laatste 2 dagen ook gebeuren. In mijn zoekcriteria zijn er in die dagen 50 auto’s bijgekomen dat is echt flink wat!

Zijn er trouwens nog meer mensen met ervaring bij Jan Bogert of Autopoint? Lijken me nml de grootste aanbieders en kans is aanwezig dat ik daar ook terecht kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Frank!in schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:46:
[...]
Zijn er trouwens nog meer mensen met ervaring bij Jan Bogert of Autopoint? Lijken me nml de grootste aanbieders en kans is aanwezig dat ik daar ook terecht kom.
Filter eens op laagste review score op Google Maps bij Jan Bogert: schijnbaar verplichten ze tot aankoop van extra garantie, dus dan gaat die Tesla je € 1000 meer kosten ofzo _O-

Ik zou er niet eens langs gaan, als ik zie hoeveel negatieve reviews die krijgen in een kort tijdsbestek. Of is het een concurrerende handelaar, die wellicht neppe reviews bij hun plaats? Want ik vind het vreemd, dat die schrijvers slechts een paar reviews geschreven hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Voor degene die al een hebben gekocht, bij welke garage zijn jullie geweest en wat waren jullie ervaringen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:44
MathiasMetzger schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:12:
[...]

Filter eens op laagste review score op Google Maps bij Jan Bogert: schijnbaar verplichten ze tot aankoop van extra garantie, dus dan gaat die Tesla je € 1000 meer kosten ofzo _O-

Ik zou er niet eens langs gaan, als ik zie hoeveel negatieve reviews die krijgen in een kort tijdsbestek. Of is het een concurrerende handelaar, die wellicht neppe reviews bij hun plaats? Want ik vind het vreemd, dat die schrijvers slechts een paar reviews geschreven hebben.
Extra garantie kan je bij elke garage tegen betaling wel krijgen maar verplichten om het te nemen heb ik nog nooit meegemaakt

Als het waar is dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:16
Tsja die hele discussie over afschrijving. Is toch wel een beetje koffiedik kijken.

Stel je voor dat FSD ooit echt eens zou gaan werken, dan zou het (mits het werkt op HW3) zelfs een slimme investering zijn.

Ben anderzijds ook wel huiverig omdat de techniek zo snel gaat. Zo hebben de 2019 modellen geen warmtepomp en kraakt en piept het veel meer dan een nieuwe M3.

Ben zelf ook in de markt en de nood voor een 2e auto (we hebben nog een lease Y RWD) is door mijn huidige werk niet hoog waardoor ik het voorlopig even aankijk..

[ Voor 3% gewijzigd door Dix0r op 18-12-2024 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik zie veel voorbij komen op deze topic en mensen die de prijzen volgen.

Ik zal vast niet de enige zijn met een aflopend lease contract na 5 jaar. Ik twijfel of ik mijn Standard range plus 2019 zal overnemen. Ik vind het elektrisch rijden fijn en heel weinig gehad met deze auto. Er staat maar 70k op de teller dus hij kan nog wel even mee. Ik ben blij met de auto maar vind het vooral belangrijk dat ik weet wat ik koop doordat ik er zelf in gereden heb.

Het is wel zo dat ik tegenwoordig weinig woon werk km maak en dus veel minder km in totaal rij. De leasemaatschappij vraagt er 21k voor wat redelijk marktconform is op enkele uitschieters na. Ik vind het veel geld maar kan er waarschijnlijk nog 10 jaar mee rijden. Aan de andere kant gaat de belasting omhoog en kan ik niet thuis laden.

Ik hoor graag jullie mening

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red devil
Je kent iig de vorige eigenaar :+. En met 70k kun je er nog lang mee rondrijden. Voordeel van de SR plus is ook de lagere wegenbelasting, scheelt toch weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
KingDurk schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:20:
Ik zie veel voorbij komen op deze topic en mensen die de prijzen volgen.

Ik zal vast niet de enige zijn met een aflopend lease contract na 5 jaar. Ik twijfel of ik mijn Standard range plus 2019 zal overnemen. Ik vind het elektrisch rijden fijn en heel weinig gehad met deze auto. Er staat maar 70k op de teller dus hij kan nog wel even mee. Ik ben blij met de auto maar vind het vooral belangrijk dat ik weet wat ik koop doordat ik er zelf in gereden heb.

Het is wel zo dat ik tegenwoordig weinig woon werk km maak en dus veel minder km in totaal rij. De leasemaatschappij vraagt er 21k voor wat redelijk marktconform is op enkele uitschieters na. Ik vind het veel geld maar kan er waarschijnlijk nog 10 jaar mee rijden. Aan de andere kant gaat de belasting omhoog en kan ik niet thuis laden.

Ik hoor graag jullie mening
Wel veel voor auto waar je geen garantie op krijgt van verkoper lijkt mij. Zie er zo 10 te koop staan voor 18.900-19.900 waar je wettelijke garantie op krijgt en op marktplaats 17.900.

Maar snap afweging dat je nu weet wat je koopt.

[ Voor 7% gewijzigd door rover12345 op 18-12-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:30
rover12345 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:20:
[...]

Wel veel voor auto waar je geen garantie op krijgt van verkoper lijkt mij. Zie er zo 10 te koop staan voor 18.900-19.900 waar je wettelijke garantie op krijgt.

Maar snap afweging dat je nu weet wat je koopt.
Zit wel nog een poos garantie op via Tesla.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Red devil
AMD and INTEL schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:41:
Voor degene die al een hebben gekocht, bij welke garage zijn jullie geweest en wat waren jullie ervaringen? Alvast bedankt!
En heeft er iemand al iets gekocht bij Jan Bogert en kan diegene bevestigen dat je perse een afleverpakket van 1000 euro moet afrekenen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

killercow

eth0

megabeat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:14:
[...]

Ik verwacht, dat een Tesla model 3 van 10 jaar oud met 200k je niet raar moet opkijkken als je er inderdaad maar 5k voor gegeven wordt bij inruil. Er gaan nu al m3 voor 15. Van de hand en die worden voor rond de 13k ingekocht.
lol, zoals een model s van 11 jaar nu 5k kost zeker? waarvan we ook niet geloven dat de accu het houdt? of dat de techniek onbewezen is? gast, echt denk na

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
killercow schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:03:
[...]

lol, zoals een model s van 11 jaar nu 5k kost zeker? waarvan we ook niet geloven dat de accu het houdt? of dat de techniek onbewezen is? gast, echt denk na
Een model s is andere klasse auto, die een hogere catwaarde heeft. Ik heb het nog steeds over inruilwaarde. Als er nu al m3 voor 13 tot 14k worden ingekocht zal dat over 5 jaar tussen de 5-10k worden, kopen is een ander verhaal omdat een marge van 2k niet ongewoon is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 13:49
Red devil schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:55:
[...]

En heeft er iemand al iets gekocht bij Jan Bogert en kan diegene bevestigen dat je perse een afleverpakket van 1000 euro moet afrekenen?
Ik heb mijn M3 daar gekocht, was wel voor export.
Bij mij is er nooit gesproken over nog maar 1 pakket.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
killercow schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:03:
[...]

Nog een kleine toevoeging, dat denk niet omdat ik de model 3 bagger autos vind, een model 3 die 10 jaar probleemloos rijd zal dat nog wel even doen. Ik zoek zelf notabene zelf een model 3.

[ Voor 43% gewijzigd door megabeat op 18-12-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enot
voor snelle beslisser, m3LR uit maart 2021 met 73k op de teller voor maar 26000 eur.
kenteken gkt07r

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:29
Frank!in schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:46:
[...]

Ja dat zie ik de laatste 2 dagen ook gebeuren. In mijn zoekcriteria zijn er in die dagen 50 auto’s bijgekomen dat is echt flink wat!

Volgens de cijfers, die ik elke dag trouw bijwerk, stijgt het aanbod inderdaad. Vandaag hoogste aantal qua aanbod gezien (en maar liefst 8 onder de € 17,5k, waar het de afgelopen 30 dagen er slechts 1 of 2 waren)

https://docs.google.com/s...0prM3BK4/edit?usp=sharing

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• megabeat
Op https://nl.bca-europe.com...lts?q=Tesla&vehicleType=*

Kreeg ik 2 weken terug nog 150 hits, nu zijn het er 350. Elke dinsdag lijken ze geveild te worden. Aanbod stijgt nu inderdaad weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Enot schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:03:
voor snelle beslisser, m3LR uit maart 2021 met 73k op de teller voor maar 26000 eur.
kenteken gkt07r
Ding is 10 sep hier geimporteerd. Kan net zo goed een schade auto of wat dan ook zijn. En particulier, hier gaan bij mij wel wat alarmbellen af.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik zie een LR staan met 140k km op de teller met een nieuwe accu voor 21k ofzo. Is dat juist goed vanwege de accu of een rode vlag omdat hij nu al een nieuwe accu heeft? Niet dat ik hem wel hoor (vanwege de kleur), maar meer benieuwd naar wat jullie daarvan zouden vinden.

Ik hoop in het nieuwe jaar dat mijn kleur en spec er nog tussen zit! Wel nog weer gaan denken na het bericht van vandaag dat de laadpalen duurder worden: nieuws: Nederlandse kWh-belastingkorting op laadpalen loopt definitief begin ...

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
Stijgt het aanbod door meer instroom van occasions of omdat ze langer blijven staan?

• Cereal
Enot schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:03:
kenteken gkt07r
Hij heeft niet het nieuwe interieur, kenteken is ook te nieuw voor 't bouwjaar. Op foto 18 heeft ie een compleet andere middenconsole... Ik zou extra op m'n hoede zijn bij deze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cereal
AMD and INTEL schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:41:
https://www.vandorstauto.nl/occasions.html

Ik heb hier maandag mijn droomauto gekocht :+
https://voorraadmodule.vw...-2021-model-trekhaak-afn/

Hij doet alleen maar tesla's, verkoopt er enkele per week, echte liefhebber. Goede ervaring met de aankoop van m'n auto. Auto komt uit de lease bij Arval. Aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bose321
Cereal schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:31:
[...]

https://www.vandorstauto.nl/occasions.html

Ik heb hier maandag mijn droomauto gekocht :+
https://voorraadmodule.vw...-2021-model-trekhaak-afn/

Hij doet alleen maar tesla's, verkoopt er enkele per week, echte liefhebber. Goede ervaring met de aankoop van m'n auto. Auto komt uit de lease bij Arval. Aanrader.
Nice, gefeliciteerd. Lekker dat je een versie met een warmtepomp hebt. Twijfel nog wel of ik een nieuwere zou willen voor zoveel meer geld. Ik heb ze gemaild of ze nog iets in aantocht hebben wat bij mij zou passen.

Fanaleds.com

• Daniel.
Cereal schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:29:
[...]

Hij heeft niet het nieuwe interieur, kenteken is ook te nieuw voor 't bouwjaar. Op foto 18 heeft ie een compleet andere middenconsole... Ik zou extra op m'n hoede zijn bij deze.
Op foto 7 heeft die het oude interieur, op foto 18 het nieuw.
Ook zie je op foto 7 de standaard stoffen mat en op foto 18 de all-season mat.
Foto 1 zie je geen groene sticker en op foto 7 wel.
Ik heb zo'n idee dat 1 of 2 eigen foto's zijn en de rest van internet is geplukt. Hij staat ook in een witte studio voor al die foto's.

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Let op:
Autoverzekeringen bespreken is offtopic.

Voor algemene vragen over de Tesla Model 3 kan je terecht in: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3.