Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Farmerwood schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:02:
[...]

Als je bij de Tesla Certified occasions kijkt dan hebben die allemaal enhanced autopilot 'gratis' aan staan.

Ik gok dat 5 jaar geleden de gemiddelde lease rijder voor alles of niets ging. Dus of de standaard autopilot of meteen FSD (en daar nooit echt gebruik van hebben kunnen maken)
Enhanced Auto-Pilot was er in 2019-2020 nog niet, deze optie is er later pas bijgekomen.
Bartske schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:19:
Wat mij ooit is verteld (niet bij een tesla maar bij een ander auto) dat sinds auto's led lampen hebben het voorkomt maar niet erg is. Bij de halogeen lampen komt zoveel hitte vrij dat het verdampt namelijk.

Of dit waar is weet ik niet, heb het van een autoverkoper namelijk :+. Wij hadden er toen toch 1 uitgezocht die dat euvel niet had voor de zekerheid.
Ja condens is veel voorkomend, bij mijn M3 2019 zijn de achterlampen het eerste jaar vervangen omdat die bij iedere vochtige periode volstonden met condens, na de vervanging gebeurde dit slechts sporadisch.

[ Voor 40% gewijzigd door revolution-nl op 05-12-2024 13:06 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ah, dat wist ik niet. Dat verklaart de 'alles of niets' wat je overal ziet.

En Tesla zet het expliciet aan op hun occasions. Die hadden het dus zeker niet toen ze bij Tesla binnen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:16
revolution-nl schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:04:
[...]

Enhanced Auto-Pilot was er in 2019-2020 nog niet, deze optie is er later pas bijgekomen.

[...]

Ja condens is veel voorkomend, bij mijn M3 2019 zijn de achterlampen het eerste jaar vervangen omdat die bij iedere vochtige periode volstonden met condens, na de vervanging gebeurde dit slechts sporadisch.
Dank voor de info. Maar de functionaliteit van enhanced autopilot zitten dan die bij de m3 2019 bij autos met autopilot of met fsd? Als die functionaliteit al bij de autopilot zit is de meerwaarde om op zoek te gaan naar fsd minder geworden.

Als ze bij de Tesla site allemaal aan staan dan verwacht ik dat de autopilot bij de m3 2019 allemaal enhanced zijn, ook bij de andere dealers.

[ Voor 9% gewijzigd door megabeat op 05-12-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 15:53
Vraagje, ik heb gisteren een Model 3 gekocht en nu probeer ik mijn app te koppelen. De vorige eigenaar heeft alles gereset --> naamsverandering gaat goed, maar dan gaat het daadwerkelijke verifieren in de app fout:
"Kan de naamsverandering niet verifieren" .

Heeft iemand dit al meegemaakt, zo ja; enig idee hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wkrooshof schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:24:
[...] naamsverandering gaat goed, maar dan gaat het daadwerkelijke verifieren in de app fout:

Ik denk dat je hier meer antwoordden gaat ontvangen algemene topic over Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
desmond schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat je hier meer antwoordden gaat ontvangen algemene topic over Model 3
Thanks, goed punt! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Wkrooshof schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:24:
Vraagje, ik heb gisteren een Model 3 gekocht en nu probeer ik mijn app te koppelen. De vorige eigenaar heeft alles gereset --> naamsverandering gaat goed, maar dan gaat het daadwerkelijke verifieren in de app fout:

Toch niet toevallig 'een blauwe' bij Jan Bogert? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 15:38
Farmerwood schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:51:
[...]

Welke blauwe van de 10 :w

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
Farmerwood schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:51:
[...]

Haha nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Die met die krassen op de velgen. :+

Lijkt me onnodig om tot op kenteken nauwkeurig te vermelden welke het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Farmerwood schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:02:
[...]

Als je bij de Tesla Certified occasions kijkt dan hebben die allemaal enhanced autopilot 'gratis' aan staan.

Ik gok dat 5 jaar geleden de gemiddelde lease rijder voor alles of niets ging. Dus of de standaard autopilot of meteen FSD (en daar nooit echt gebruik van hebben kunnen maken)
Dat is bij tesla zelf?
Kost ze natuurlijk niets extra’s om enhanced autopilot op de auto te zetten. Is puur softwarematig. Maar daardoor lijken/hebben ze net wat extra’s bij tesla zelf.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 22:55
megabeat schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:16:
[...]

Dank voor de info. Maar de functionaliteit van enhanced autopilot zitten dan die bij de m3 2019 bij autos met autopilot of met fsd? Als die functionaliteit al bij de autopilot zit is de meerwaarde om op zoek te gaan naar fsd minder geworden.

Als ze bij de Tesla site allemaal aan staan dan verwacht ik dat de autopilot bij de m3 2019 allemaal enhanced zijn, ook bij de andere dealers.
Naar mijn weten lijkt me dat niet het geval en zijn er 3 opties:

- Autopilot (standaard op elke > late 2019 M3)
- incl. enhanced autopilot (optie 3800,-)
- incl. FSD (optie 7500,-)

Zie ook menu met enhanced:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwQVLjG4HxehD27IYmQU85cJWeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0Q6altveZzLV1lo0pKvJLgv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
Ik zag vandaag bij een collega met een Model 3 dat de leasemij gewoon een tabel met overnameprijzen heeft die ze rondsturen. Obv km staffels een vaste overnameprijs voor SR of LR.

Voor wat betreft FSD: dat is volgens de leasemij 1.000 euro waard.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
VidaR-9 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:58:
Ik zag vandaag bij een collega met een Model 3 dat de leasemij gewoon een tabel met overnameprijzen heeft die ze rondsturen. Obv km staffels een vaste overnameprijs voor SR of LR.

Dat zou wel een interessante tabel zijn om hier te posten O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minetorpia
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-09 18:56
Hi allemaal, vraagje. Als 24 (bijna 25) jarige wil ik een Tesla model 3 kopen en dan het liefst een AWD Long Range.

Nu is het probleem dat ik nog geen verzekeraar heb gevonden waar ik die zou kunnen verzekeren. Alleen via de partner van Tesla zelf lijkt het te kunnen, maar dat is erg duur. Ze geven allemaal aan dat ik te jong ben. Een standard range plus kan wel, maar de AWD modellen dus niet.

Heeft iemand wellicht een tip? Zijn er toch nog mogelijkheden die ik nog niet heb gevonden? Zoja, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:38
Long range RWD klinkt als slim compromis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
Lr rwd heb ik nog niet gezien uit 2019 op occasion sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 15:27
minetorpia schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:35:
Hi allemaal, vraagje. Als 24 (bijna 25) jarige wil ik een Tesla model 3 kopen en dan het liefst een AWD Long Range.

Nu is het probleem dat ik nog geen verzekeraar heb gevonden waar ik die zou kunnen verzekeren. Alleen via de partner van Tesla zelf lijkt het te kunnen, maar dat is erg duur. Ze geven allemaal aan dat ik te jong ben. Een standard range plus kan wel, maar de AWD modellen dus niet.

Heeft iemand wellicht een tip? Zijn er toch nog mogelijkheden die ik nog niet heb gevonden? Zoja, dan hoor ik het graag!
Heb je alleen online gekeken?
Zo ja, bellen.
En de situatie uitleggen. Bij voorkehr bij de verzekeraar waar je ouders bijzitten.
En anders googlen op speciale jonge besruurders veel pk verzekeringen, maar die zijn niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:06

Kijk eens bij centraal beheer. Was voor mij de enige aanbieder die een auto met 250+ pk wou verzekeren op 23 jarige leeftijd.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minetorpia
Thanks voor de tips. Een long range RWD bestaat volgens mij niet voor het 2019 model. Ik ga eens wat verzekeringen bellen en kijken of er dan meer mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:22
minetorpia schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:53:
Thanks voor de tips. Een long range RWD bestaat volgens mij niet voor het 2019 model. Ik ga eens wat verzekeringen bellen en kijken of er dan meer mogelijk is.
Ze zijn er, maar ze zijn erg zeldzaam. Ik heb er wel eens eentje op een occasionsite gezien (kon ook een 2020 zijn overigens, maargoed die 'generatie' is toch allemaal vergelijkbaar geprijsd).
Die configuratie is niet heel lang geleverd en was onder leasers ook niet de meest gekozen optie.

Als jonge bestuurder is het hoe dan ook lastig en een dure aangelegenheid door het hoge vermogen van de auto's. Vergeet daarbij ook niet dat het gewicht van de AWD 3 2 gewichtsklassen hoger is, wat ook een hoop meer centjes kost als je straks de volle mep MRB moet betalen.
De SR+ is ook zeker geen verkeerde optie. Grotendeels dezelfde auto - nog steeds een enorm vlot apparaat ;) je mist naast de range de subwoofer (en dat is op te lossen, zij het prijzig) en de stuurverwarming, daar is prima mee te leven. De range moet je natuurlijk wel passen, maar vaak zijn mensen daar eerder te angstig voor dan dat het echt niet zou passen.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 09-12-2024 11:09 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Richh schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:02:
[...]

Vergeet daarbij ook niet dat het gewicht van de AWD 3 gewichtsklassen hoger is, wat ook een hoop meer centjes kost als je straks de volle mep MRB moet betalen.
Model 3 Standard Range Plus 1.584 kg in gewichtsklasse 1551-1650 kg
Model 3 Long Range 1.701 kg in gewichtsklasse 1651-1750 kg
Model 3 Long Range AWD 1.831 kg in gewichtsklasse 1751-1850 kg
Model 3 Performance AWD 1.831 kg in gewichtsklasse 1751-1850 kg

Kloppen de gewichten op AW? Want dan zou het 2 gewichtsklassen schelen lijkt me.

Verschillen in acceleratie 0-100 km/h vallen me behoorlijk mee, de SR plus met 238 pk lijkt even snel als de LR (5.6 sec) en de AWD is maar 1 sec sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Red devil schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:49:
[...]

Model 3 Standard Range Plus 1.584 kg in gewichtsklasse 1551-1650 kg
Model 3 Long Range 1.701 kg in gewichtsklasse 1651-1750 kg
Model 3 Long Range AWD 1.831 kg in gewichtsklasse 1751-1850 kg
Model 3 Performance AWD 1.831 kg in gewichtsklasse 1751-1850 kg

Kloppen de gewichten op AW? Want dan zou het 2 gewichtsklassen schelen lijkt me.
Yep ik heb een foutje gemaakt :P ik dacht dat de LR AWD net boven de 1850 uit kwam maar dat is idd niet zo.

Afhankelijk van de provincie gaat dat toch ook weer om 15-20 euro per maand in ieder geval. Niet veel natuurlijk, maar ook niet niks :P gecombineerd met de relatief hoge verzekeringspremie tikt dat wel aan in vaste lasten zonder nog maar een km te rijden.
Verschillen in acceleratie 0-100 km/h vallen me behoorlijk mee, de SR plus met 238 pk lijkt even snel als de LR (5.6 sec) en de AWD is maar 1 sec sneller.
Klopt idd, daar zou ik het persoonlijk hoe dan ook niet voor doen.

De LR zou ik vooral halen voor de stuurverwarming en de subwoofer - mits je thuis kan laden en je minder dan 200km per dag aflegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Richh schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:09:
[...]

De LR zou ik vooral halen voor de stuurverwarming en de subwoofer - mits je thuis kan laden en je minder dan 200km per dag aflegt.
Goed om te weten, die verschillen kende ik niet. Zijn stuurverwarming en subwoofer de enige verschillen (afgezien van accu/motor)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Stuurverwarming kwam toch pas in een latere update van de Model 3 in 2020 of zelfs 2021?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:38
Mijn 2019 m3 AWD had het niet nee. Vaak met handschoenen gereden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Red devil schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:10:
[...]

Goed om te weten, die verschillen kende ik niet. Zijn stuurverwarming en subwoofer de enige verschillen (afgezien van accu/motor)?
Naast de subwoofer (die fysiek niet aanwezig is, evenals een versteker) zijn er nog wat meer speakers disabled. Die kan je als handige Tweaker die bereid is om wat paneeltjes los te klikken en aftermarket kabeltjes, nog wel zelf aansluiten als je dat leuk vind.
Sowieso is de geluidskwaliteit in de SR+ naar mijn mening gewoon 'prima'.

Stuurverwarming is dus een ding, dat is wel een gemis. In de LR zit daarnaast ook achterbankverwarming. Denk weinig nuttig, maar als je die wel echt wilt dan kan je die in de app bijkopen voor €200 in de SR+. Hardware is er namelijk wel.

De motor biedt imho helemaal geen toegevoegde waarde (1s sneller naar de 100, jaja, ze zijn allemaal gewoon snel).
De andere accu/motor biedt, naast meer range als ander voordeel dat je langer garantie behoudt (tot 192k ipv 160k, beide gevallen max 8 jaar. Ik weet niet wat de RWD LR daarin doet!) en dat je iets langer, iets sneller kan snelladen. Desondanks doet zelfs de SR+ het beter dan menig 'nieuw' alternatief, je kan er prima lange reizen mee maken. Je staat ietsje vaker stil (om de 2-3u), qua totale reistijd scheelt het niet extreem veel.

Dan dus nog de verzekeringspremie en MRB.
En dan heb je alle verschillen volgens mij wel gehad ;)
Farmerwood schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:12:
Stuurverwarming kwam toch pas in een latere update van de Model 3 in 2020 of zelfs 2021?
Really? Nouja, dat verklaart ook wel waarom je 'm niet als optie kan bijkopen zoals de achterbankverwarming :P

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 09-12-2024 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Richh schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:28:
[...]

Naast de subwoofer (die fysiek niet aanwezig is, evenals een versteker) zijn er nog wat meer speakers disabled. Die kan je als handige Tweaker die bereid is om wat paneeltjes los te klikken en aftermarket kabeltjes, nog wel zelf aansluiten als je dat leuk vind.
Sowieso is de geluidskwaliteit in de SR+ naar mijn mening gewoon 'prima'.[...]
Let op dat niet alle SR+-en die gebouwd zijn die extra speakers hebben. Er zijn er ook een hoop waarbij je achter die grill echt niets terugvind.
Stuurverwarming is dus een ding, dat is wel een gemis. In de LR zit daarnaast ook achterbankverwarming. [...]
Rijd nu 5 jaar in een 2019 SR+. Heb maar een aantal keer gehad dat stuurverwarming fijn was geweest. De uitlaat van de luchtverwarming zit direct achter het stuur. Als jij je auto voorverwarmd is dat stuur ook wel warm genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Caelorum schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:05:
[...]

Let op dat niet alle SR+-en die gebouwd zijn die extra speakers hebben. Er zijn er ook een hoop waarbij je achter die grill echt niets terugvind.
Volgens mij is dit eind 2019 en begin 2020 praktisch altijd het geval, maar idd een goeie kanttekening!
Rijd nu 5 jaar in een 2019 SR+. Heb maar een aantal keer gehad dat stuurverwarming fijn was geweest. De uitlaat van de luchtverwarming zit direct achter het stuur. Als jij je auto voorverwarmd is dat stuur ook wel warm genoeg.
Het is idd te doen, maar (itt achterbankverwarming) had ik voor de stuurverwarming wel wat euro's overgehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 08:28

Allianz was bij mij de enige die mijn Tesla X 100D wilde verzekeren voor een normaal tarief.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01:14
VidaR-9 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:58:

Kun jij een kopie van die tabel krijgen en die dan hier posten?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:57
Nou, we zitten inmiddels een kleine 2 weken in December maar qua prijs is er nog niet veel gebeurd mijn inziens tov een maand geleden.
Wat zien jullie of zijn jullie verwachtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01

Daniel36

vernieuwde formule

PhrancK schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:26:
[...]

Nou, we zitten inmiddels een kleine 2 weken in December maar qua prijs is er nog niet veel gebeurd mijn inziens tov een maand geleden.
Op MP is de goedkoopste 14.500 euro uit 2019 met anderhalve ton op de teller.
Tesla Model 3 Standard RWD Plus 60 kWh.
Da's een klein beetje minder dan een maand geleden denk ik.

En voor de rest kom je in de media berichten tegen over een verwachte prijsdaling maar die zitten allemaal rond de 15 d k.
Ik heb alleen op Autoweek iets gelezen over 10 d k en dat lijkt me erg overdreven, helaas.
Op AW zelf kost de goedkoopste 15 d k trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel36 op 10-12-2024 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
[...]

Aangezien er 5 jaar geleden in december veel auto's in de lease zijn genomen, zou je misschien verwachten dat die eind deze maand of in jan 2025 op de markt gaan komen. Die zouden de prijzen wel eens kunnen drukken... hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
Autos die de lease uitgaan staan niet volgende dag op de sites. Er zit wat tijd in om de auto te transporteren naar leasemij, inspecteren, veiling, transport naar dealer, rijklaar maken en adverteren. Dit proces kan best een maand duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
megabeat schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:13:
Autos die de lease uitgaan staan niet volgende dag op de sites. Er zit wat tijd in om de auto te transporteren naar leasemij, inspecteren, veiling, transport naar dealer, rijklaar maken en adverteren. Dit proces kan best een maand duren.
Dus dan zou februari ook nog een goede maand kunnen zijn om je slag te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:26
Verwachting is dat de piek qua aanbod doorheen Q1 online komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
Red devil schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:16:
[...]

Dus dan zou februari ook nog een goede maand kunnen zijn om je slag te slaan.
Ja dat denk ik ook, vanaf mid Januari het echte zoeken kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-09 21:09

Ik probeer het ook uit te zoeken als een 22 jarige die een tesla model 3 van 2019 2e hands wil kopen. Heb om advies bij een adviseur gevraagd en die heeft mij een offerte gestuurd. Ook via independer nagevraagd en die ziet ook verder geen bellemering bij ASR voorwaarden.

Als dit zo geaccepteerd wordt via de adviseur, kan ik er dan vanuit gaan dat ik niet ineens geweigerd wordt als ik de auto koop? Iemand hier ervaring mee?

En anders kan ik ook bij die van Tesla.. Wel duur, maar verwacht dat die wel normaalgesproken geaccepteerd wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• megabeat
Vaak wordt er een termijn gegeven waarin je moet aangeven dat je de offerte wil omzetten naar polis. 30 dagen vaak en in mijn ervaring kan een offerte nog geweigerd worden als je informatie hebt achtergehouden of niet overeenkomt. Dus offerte met een sr+ en dan een awd willen verzekeren kan problemen geven. Aangezien er een adviseur tussenzit moet het wel goedkomen.

Als je echt twijfelt kan je de polis afsluiten als de deal rond is, dus auto bekijken, prijs overeenkomen, polis afsluiten per ophaaldatum, polis afwachten, auto betalen en dan auto ophalen. Geef wel aan dat je op de verzekering wacht zodat de dealer ook weet dat dit speelt om teleurstellingen te voorkomen.

Mocht door wat voor reden de auto tussendoor verkocht het zijn of door wat voor andere reden de auto niet geleverd kan worden dan mag je binnen 14 dagen van de polis af vanwege bedenktijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...] Nou, we zitten inmiddels een kleine 2 weken in December maar qua prijs is er nog niet veel gebeurd mijn inziens tov een maand geleden. Wat zien jullie of zijn jullie verwachtingen?
Ik zie wel degelijk dalende prijzen. Alleen een keldering als aangekondigd in de media lijkt mij wensdenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik heb de afgelopen weken met meerdere bedrijven gebeld die Model 3's aanbieden en hou van meerdere site's het aanbod in de gaten.

Ze zeggen stuk voor stuk dat ze geen auto meerdere dagen voor me vast willen houden als je er nog niet geweest bent om zelf een auto te bekijken. Ook advertenties verdwijnen weer binnen dagen en geen weken.

Oftewel er is meer dan voldoende vraag naar de Model 3 op dit moment en dus geen reden voor forse prijsdalingen op de zeer korte termijn lijkt het. Als het begin Q1 niet komt dan gaan ze niet (veel) verder zakken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Zijn de meeste problematische draagarmen wel vervangen? En waar zou je dit kunnen checken? En zijn er verder nog dingen rekening mee te houden als je gaat kijken bij een garage voor een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
AMD and INTEL schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:33:
Zijn de meeste problematische draagarmen wel vervangen? En waar zou je dit kunnen checken? En zijn er verder nog dingen rekening mee te houden als je gaat kijken bij een garage voor een?
Paar posts terug een is een lange lijst aan aandachtspunten gepost, draagarm problemen hoor en voel je meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Is er een manier om snel de onderhoudshistorie op te vragen van een tweedehands tesla? Ik meen te herinneren dat er manieren waren om dat op te vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03
Red devil schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:00:
Is er een manier om snel de onderhoudshistorie op te vragen van een tweedehands tesla? Ik meen te herinneren dat er manieren waren om dat op te vragen?
In de nieuwste software zit het in de menu's in de auto. Maar dan moet het natuurlijk wel echt gelogd zijn ook. Als een garage dingen heeft vervangen maar dat niet bij Tesla heeft gelogd zal dat nergens te zien zijn.

Maar een fatsoenlijke verkoper zal wel een auto met onderhoudshistorie hebben als het goed is.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 23:16
Farmerwood schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:30:
Ik heb de afgelopen weken met meerdere bedrijven gebeld die Model 3's aanbieden en hou van meerdere site's het aanbod in de gaten.

Ze zeggen stuk voor stuk dat ze geen auto meerdere dagen voor me vast willen houden als je er nog niet geweest bent om zelf een auto te bekijken. Ook advertenties verdwijnen weer binnen dagen en geen weken.

Oftewel er is meer dan voldoende vraag naar de Model 3 op dit moment en dus geen reden voor forse prijsdalingen op de zeer korte termijn lijkt het. Als het begin Q1 niet komt dan gaan ze niet (veel) verder zakken vrees ik.
Ik verwacht precies hetzelfde. Zie veel Tesla's online komen, maar ze staan ook niet lang te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
Prijs zal naar verwachting niet in 1 maand duizenden dalen, veilingen zijn internationaal en de prijs is best schappelijk nu al, vind maar eens andere ice auto van 5 jaar oud, c segment met dit vermogen en uitrusting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:30
megabeat schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:45:
Prijs zal naar verwachting niet in 1 maand duizenden dalen, veilingen zijn internationaal en de prijs is best schappelijk nu al, vind maar eens andere ice auto van 5 jaar oud, c segment met dit vermogen en uitrusting.
De Model 3 is zelfs een D-segmenter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minetorpia
AMD and INTEL schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:34:
[...]

Ik probeer het ook uit te zoeken als een 22 jarige die een tesla model 3 van 2019 2e hands wil kopen. Heb om advies bij een adviseur gevraagd en die heeft mij een offerte gestuurd. Ook via independer nagevraagd en die ziet ook verder geen bellemering bij ASR voorwaarden.

Als dit zo geaccepteerd wordt via de adviseur, kan ik er dan vanuit gaan dat ik niet ineens geweigerd wordt als ik de auto koop? Iemand hier ervaring mee?

En anders kan ik ook bij die van Tesla.. Wel duur, maar verwacht dat die wel normaalgesproken geaccepteerd wordt?
Is dit voor een SR+ of AWD? Groot verschil namelijk, want voor SR+ heb ik wel mogelijkheden gevonden. Mag ik vragen hoe veel je moet betalen volgens de offerte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1rr1tantemug
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17:59
Farmerwood schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:30:

Yep. Als opvolger van mijn huidige auto zie ik een Model 3 uit 2019 als een mogelijkheid en houd sinds begin dit jaar de prijzen van occasions vrij scherp in de gaten. Tot de afgelopen zomer kelderden de prijzen nog als een baksteen om sindsdien te stabiliseren op een vanafprijs van ongeveer 18K voor frisse(re) exemplaren (ik kijk persoonlijk alleen naar Standard Range). Prijskaartje zal de komende tijd ongetwijfeld steeds iets gunstiger worden, maar dan vooral als gevolg van gewone afschrijving en ouder worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
minetorpia schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:10:
[...]

Is dit voor een SR+ of AWD? Groot verschil namelijk, want voor SR+ heb ik wel mogelijkheden gevonden. Mag ik vragen hoe veel je moet betalen volgens de offerte?
Standard range, ik kreeg een offerte voor 270 euro wa + casco. Ik weet nog niet of ik dat zal doen sinds ongeveer hetzelfde bij independer voor 225 euro te krijgen is. Allebei ASR dus ik verwacht dat acceptatie dan hetzelfde is. Veel geld.. maar na een tijdje daalt t wel

Welke mogelijkheden had jij gevonden?

[ Voor 3% gewijzigd door AMD and INTEL op 10-12-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
AMD and INTEL schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:09:
[...]

Standard range, ik kreeg een offerte voor 270 euro wa + casco. Ik weet nog niet of ik dat zal doen sinds ongeveer hetzelfde bij independer voor 225 euro te krijgen is. Allebei ASR dus ik verwacht dat acceptatie dan hetzelfde is. Veel geld.. maar na een tijdje daalt t wel

Voor dat geld kan je beter occasion leasen, kan al vanaf 400 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minetorpia
[...]

Dat is wel echt veel geld inderdaad, te veel vind ik persoonlijk. Dit is hetzelfde bedrag dat ik zag bij de partner van Tesla voor een AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
[...]

Hmm dat is erg hoog inderdaad. Ter vergelijking, ik ben 24 en bij 1 schadevrij jaar kost WA+ 127 euro per maand voor een SR+. Dat is wel via een collectieve verzekering, via Independer is de goedkoopste WA+ 133 euro.

Onder de 24 een auto verzekeren met een hoge cataloguswaarde en (relatief) veel vermogen kost altijd een godsvermogen.

[ Voor 3% gewijzigd door ZXRY op 10-12-2024 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
ZXRY schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:45:
[...]

Hmm dat is erg hoog inderdaad. Ter vergelijking, ik ben 24 en bij 1 schadevrij jaar kost WA+ 127 euro per maand voor een SR+. Dat is wel via een collectieve verzekering, via Independer is de goedkoopste WA+ 133 euro.

Onder de 24 een auto verzekeren met een hoge cataloguswaarde en (relatief) veel vermogen kost altijd een godsvermogen.
Wat kost de volledige casco bij jou? Want dit is niet eerlijk vergelijken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Frank!in
Kunnen we on topic blijven en niet autoverzekeringen gaan bespreken? :) Ik kom hier voor tips over de aankoop van een Tesla, prijzen en betrouwbare verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
megabeat schreef op woensdag 11 december 2024 @ 06:29:
[...]

Wat kost de volledige casco bij jou? Want dit is niet eerlijk vergelijken.
Hij had het over WA+ casco dus ging uit dat hij beperkt casco bedoelde.

All-risk is 215 euro p.m. via ZEKUR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Frank!in schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:29:
Kunnen we on topic blijven en niet autoverzekeringen gaan bespreken? :) Ik kom hier voor tips over de aankoop van een Tesla, prijzen en betrouwbare verkopers.
+1 voor deze comment. Graag weer terug ontopic, dank!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zie modbreak boven jouw post

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 11-12-2024 16:25 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:26:
[...]

[Mbr]+1 voor deze comment. Graag weer terug ontopic, dank![/]
Misschien een topic warning plaatsen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carfan
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-09 09:49
1rr1tantemug schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:25:
[...]

Yep. Als opvolger van mijn huidige auto zie ik een Model 3 uit 2019 als een mogelijkheid en houd sinds begin dit jaar de prijzen van occasions vrij scherp in de gaten. Tot de afgelopen zomer kelderden de prijzen nog als een baksteen om sindsdien te stabiliseren op een vanafprijs van ongeveer 18K voor frisse(re) exemplaren (ik kijk persoonlijk alleen naar Standard Range). Prijskaartje zal de komende tijd ongetwijfeld steeds iets gunstiger worden, maar dan vooral als gevolg van gewone afschrijving en ouder worden :P
Na een tijdje dit lijntje gevolgd te hebben voeg ik ook maar eens wat toe. Ik heb dezelfde impressie over de prijzen als hierboven is gesteld. Geen grote dalingen meer, gezien de grote vraag. Wel zie ik aan de 'aanbodzijde' (veilingen) een behoorlijke toename. Ongeveer 1/3 meer. Mijn inschatting is dat dit betekent dat er op termijn wat minder hectiek komt rondom elke M3 die tekoop komt. Tot zover mijn glazen bol. ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carfan
Verder zijn er hier een hoop zoekers. Ik zou nog wel wat meer ervaringen willen horen met verkopers, want die zijn er vast!

Zelf ben ik bij Vlashuizen geweest in Eindhoven. Heel veel drukte (de verkoop auto's staan ingeparkeerd). Je mag makkelijk een rondje rijden in een aftandse M3 onder het mom van 'ze zijn toch allemaal hetzelfde'. Ze lijken er niet veel verstand van te hebben en ze zijn in mijn ogen een typische 'dozenschuiver'.

Iemand die verder veel aanbod heeft is Jan Bogert. Daar durf ik nieteens heen als je de google recenties leest. Met name het 'verplicht bijkopen van garantie' lijkt mij heel storend. Het zet je ook op de verkeerde been van de prijs.

Eerlijk gezegd denk ik dat er een hoop verkopers zijn waar je weinig van kan verwachten qua garantie. Ergens heb ik het gevoel dat vrijwel alle M3's gewoon worden opgekocht door een aantal snelle jongens/bedrijven. Het liefst zou ik zelf op de veiling iets kopen. Maar dat kan helaas niet omdat ik geen KVK nummer heb in de automotive. Is er niet een Tweaker die dit wel heeft en met een aantal andere Tweakers wat M3's kan kopen?! :-)

[ Voor 6% gewijzigd door carfan op 11-12-2024 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik kwam een Model 3 tegen met o.a deze foto erbij van de tellerstanden.
Volgens de aanbieder, die ik alleen telefonisch gesproken heb, komt de auto van de eerste eigenaar en zijn er geen meldingen van gerepareerde schades in het onderhoudsboekje.
Even bij de RDW gekeken naar de verplichte registratiemomenten en daarmee kan ik zoveel momenten niet verklaren.
Liegt de verkoper me gewoon voor of zie ik een logische verklaring over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLonDeH3QiYBrF2TUBh2Qs390fI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HwAwfLdH6lpHWtvhS03r7mhB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:09
Het lijkt inderdaad veel, maar ik meen ooit gelezen te hebben dat Tesla zelf de standen ook doorstuurt bij bijvoorbeeld bepaalde updates (?).
Hoe dan ook, ik heb net even het rapport van mijn exemplaar opgevraagd, die is geïmporteerd in februari dit jaar. In april en juli staan er nieuwe standen gerapporteerd, terwijl ik de betreffende dagen/weken niet in de buurt van een garage geweest ben. Door Tesla geregistreerd lijkt me dus.
Verkoper kan dus gewoon de waarheid spreken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 15:27
Winter/zomerbandenwissels van een leasebak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
FitTiv schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:26:
Winter/zomerbandenwissels van een leasebak?
Als je naar de datums kijkt, dan zie je direct dat dat hooguit een deel van die datums kan verklaren.

Tnx @ingo92 voor het checken met je eigen auto. Dat stelt toch weer gerust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmen76
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:45
Farmerwood schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:24:

Liegt de verkoper me gewoon voor of zie ik een logische verklaring over het hoofd?
De logische verklaring lijkt me dat Tesla het doorgeeft. Ik heb onze MY 2 jaar geleden nieuw (privé) aangeschaft. Ondanks dat ik er nog niet mee bij een garage ben geweest, is er al wel 9x de tellerstand doorgeven doorgegeven aan de RDW.

Als ik in mijn Teslamate data kijk zie ik geen directe relatie met updates, wel wordt er ongeveer iedere 3 maanden een nieuwe tellerstand doorgeven.

Het lijkt me dus geen reden tot zorg, maakt het juist enorm lastig voor kwaadwillenden (als het al mogelijk is??) om de tellerstand flink terug te "draaien".

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 07:35
Ongeveer 2 weken geleden na lang kijken een 2e hands lr aangeschaft. Je komt toch tot wat andere inzichten als je echt gaat kopen, dus die wilde ik hier even delen.

Ik merk dat zeker de auto waar ik naar zocht, lr met trekhaak en leuk kleurtje, kort online staan. De vraag is echt flink in deze categorie. Je moet vaak dezelfde dag langs omdat er anders al andere kijkers zijn (is niet alleen het verhaal van de verkopers).

Uit cijfers blijkt dat er ongeveer 10k in december op kenteken gezet zijn, ongeveer 3 keer zoveel als november, maar gezien de vraag vraag ik me af of de prijs gaat dalen (dan heb ik het dus over lr met trekhaak.

Wat wel helpt is bellen met een aantal van de verkopers. Zij kopen in bij de leasemaatschappijen maar willen wel graag voor je op zoek als je een wensenlijstje hebt met km stand, type, kleur etc. Dan wordt je ook geïnformeerd voordat het aanbod online komt. Goede ervaringen met twee aanbieders uit Harmelen die ook veel op mp hebben staan.

Verder is mijn indruk dat de scherp geprijsde auto's weer snel doorverkocht worden. Lijkt geen maand of weken tussen te zitten tussen uit lease en in verkoop. De scherpgeprijsde auto's worden wel veel aangeboden door dozenschuivers is mijn beeld. De lease maatschappijen doen een check op de auto. De verkopers nauwelijks. 1 of 2 dagen later staat het online. Dat merk je aan kleine dingetjes zoals ontbrekende kabels ed.

Bovag garages lijken wat meer te doen aan checks en keuringen, maar daar betaal je dan ook voor. Wat ik ook een beetje een gokje vond is de accu kwaliteit. Je hebt niet echt zekerheid.

[ Voor 6% gewijzigd door QBiT op 11-12-2024 23:32 ]

• carfan
QBiT schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:29:
Ongeveer 2 weken geleden na lang kijken een 2e hands lr aangeschaft. Je komt toch tot wat andere inzichten als je echt gaat kopen, dus die wilde ik hier even delen.

Ik merk dat zeker de auto waar ik naar zocht, lr met trekhaak en leuk kleurtje, kort online staan. De vraag is echt flink in deze categorie. Je moet vaak dezelfde dag langs omdat er anders al andere kijkers zijn (is niet alleen het verhaal van de verkopers).

Uit cijfers blijkt dat er ongeveer 10k in december op kenteken gezet zijn, ongeveer 3 keer zoveel als november, maar gezien de vraag vraag ik me af of de prijs gaat dalen (dan heb ik het dus over lr met trekhaak.

Wat wel helpt is bellen met een aantal van de verkopers. Zij kopen in bij de leasemaatschappijen maar willen wel graag voor je op zoek als je een wensenlijstje hebt met km stand, type, kleur etc. Dan wordt je ook geïnformeerd voordat het aanbod online komt. Goede ervaringen met twee aanbieders uit Harmelen die ook veel op mp hebben staan.

Verder is mijn indruk dat de scherp geprijsde auto's weer snel doorverkocht worden. Lijkt geen maand of weken tussen te zitten tussen uit lease en in verkoop. De scherpgeprijsde auto's worden wel veel aangeboden door dozenschuivers is mijn beeld. De lease maatschappijen doen een check op de auto. De verkopers nauwelijks. 1 of 2 dagen later staat het online. Dat merk je aan kleine dingetjes zoals ontbrekende kabels ed.

Bovag garages lijken wat meer te doen aan checks en keuringen, maar daar betaal je dan ook voor. Wat ik ook een beetje een gokje vond is de accu kwaliteit. Je hebt niet echt zekerheid.
Bedankt voor het delen! Mogen we weten wat je hebt betaald en welke km stand?

• Farmerwood
  • Niet online
QBiT schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:29:
[...]

[...]

Dat beeld van de LR + trekhaak + niet-wit kan ik bevestigen. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om op elk willekeurig moment vrij te nemen van werk en kinderen om even het land door te crossen om een auto te bekijken. En door dat gebrek aan checks is er voor mij 0 vertrouwen om puur vanaf internet te kopen.
Zit inmiddels al wel op het punt dat ik best een paar k extra wil betalen bij een BOVAG dealer die me daarmee wat kan ontzorgen.

Heb je voor de accu nog overwogen om een (aankoop)keuring te doen?
Ik zie bij veel auto's een link staan naar b.v Autocoach die ook een accucheck doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03
Farmerwood schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:58:
[...]

Dat beeld van de LR + trekhaak + niet-wit kan ik bevestigen. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om op elk willekeurig moment vrij te nemen van werk en kinderen om even het land door te crossen om een auto te bekijken. En door dat gebrek aan checks is er voor mij 0 vertrouwen om puur vanaf internet te kopen.
Zit inmiddels al wel op het punt dat ik best een paar k extra wil betalen bij een BOVAG dealer die me daarmee wat kan ontzorgen.

Ik zie bij veel auto's een link staan naar b.v Autocoach die ook een accucheck doen.
Exact hetzelfde schuitje hier! Jammer dat alles zo ver weg is en grotendeels bij Jan Bogaart. Je hebt ook inderdaad niet de tijd om op woensdag of donderdag te zeggen dat je van het weekend wil komen kijken ofzo. Ik zie er echt weinig voorbij komen in mijn 'spec' en dan niet bij een dozenschuiver. Jammer wel...

Grappige is ook als je op een paar foto's kijkt bij Jan Bogaart zie je zowel voor en achter heel vaak zo een exact zelfde auto staan, zoveel verkopen ze er. :X

Fanaleds.com

• Farmerwood
  • Niet online
Bose321 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:56:
[...]
Grappige is ook als je op een paar foto's kijkt bij Jan Bogaart zie je zowel voor en achter heel vaak zo een exact zelfde auto staan, zoveel verkopen ze er. :X
Ik was er 2 weken geleden en toen vertelden ze me dat ze er grofweg 40 per week verkopen. (En dus ook binnen krijgen.) Ze hebben daar meerdere plekken waar het vol staat met auto's. Alles bij elkaar tegen de 200 gok ik.

Er zijn trouwens wel meer aanbieders die er veel verkopen, maar die zijn wat minder prominent online te vinden (op de platformen waar ik zoek)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• j0rdii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 22:55
Gisterenochtend bij Jan Bogaart geweest en toen was ik de enige. Wel direct langskomen anders gaat ie inderdaad naar de volgende. Kwam specifiek voor een zwarte LR maar die bleek vol met hagelschade te zitten, heb deze laten staan en is vandaag alsnog verkocht. Stonden er nog 4 in de uitvoering die ik zoek (LR, zwart, ± 100k km) maar die hadden allemaal wat teveel lakschade naar mijn smaak. Steenslag en wat plekjes hier en daar prima maar dit ging wel ff verder…

Als je er echt heel wat werk van wil maken dan pak je de veilingsites van BCA en Athlon erbij en dan weet je al wat er volgende week bij de autohandelaren binnenkomt. Alles met ‘verwacht’ stond vorige week nog op de veilingsite, op de veilingsites staan alle schades ook compleet op beeld en die foto's missen uiteraard in de Marktplaats fotoseries.

• Red devil
Net even bij Jan Bogaart gekeken, valt beetje tegen hoeveel Tesla's worden aangeboden met trekhaak. Is zijn aanbod beetje representatief?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• carfan
Farmerwood schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:58:
[...]

Ik heb het gevoel dat ik ben gelokt door de mediahype. 'Tesla's voor minder dan 15k.' Lekker ben gemaakt zoals vele anderen en omdat er zoveel mensen lekker zijn gemaakt er ook enorm veel vraag is. Ik begin bijna een beetje te denken dat er express zoveel mediaaandacht is gemaakt zodat de prijsdaling uiteindelijk meevalt. Dat zou een goede stunt zijn waar we dan met elkaar intrappen. ;-) Wat ik ook merk; als je eenmaal went aan het idee van 'ik ga een M3' rijden, je ook al een soort voor de bijl bent gegaan om persé zo'n ding te willen. Ookal zijn de prijzen hoger dan ik dacht. Herkenbaar?

• Frank!in
carfan schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:38:
[...]

Ik heb het gevoel dat ik ben gelokt door de mediahype. 'Tesla's voor minder dan 15k.' Lekker ben gemaakt zoals vele anderen en omdat er zoveel mensen lekker zijn gemaakt er ook enorm veel vraag is. Ik begin bijna een beetje te denken dat er express zoveel mediaaandacht is gemaakt zodat de prijsdaling uiteindelijk meevalt. Dat zou een goede stunt zijn waar we dan met elkaar intrappen. ;-) Wat ik ook merk; als je eenmaal went aan het idee van 'ik ga een M3' rijden, je ook al een soort voor de bijl bent gegaan om persé zo'n ding te willen. Ookal zijn de prijzen hoger dan ik dacht. Herkenbaar?
Haha ja wel herkenbaar, maar zolang ze goedkoper blijvan dan de Kia e-niro blijf ik voor een Tesla gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21

Archimond

Lopende Helpdesk

Voor degene die in het noorden van Nederland een Tesla zoeken:
Ik was dinsdag bij MHC mobility geweest en had ik naar 2 tesla M3 gekeken:
- Grijze van €16900 had wat velgschade door stoep en de deur van bestuurderskant hoor je knakkend geluid als je open en dicht doet. Weet iemand hoe dat komt?
Er zat een ronde gat in de automat aan bestuurderskant. Had 18 inch velgen.

- Zwarte van €18400 was binnen en buiten netjes, alleen veel velgschade door stoeprand (zitten winterbanden van 18inch onder)

Ook gebeld met mijnduurzameauto:
Hun autoprijzen zijn vast, er kan niet onderhandeld worden.
"Er komen veel Telsa binnen maar worden ook snel verkocht en tegen april is het op dan worden de prijzen misschien weer duurder"

Ik wil nog bij Auto Pedro in Scheemda langsgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
[...]

Diezelfde media die al jaren elk negatief greintje nieuws over EV's proberen op te kloppen tot astronomische niveau's? Ik kan er alleen nog maar om lachen.... Het is alleen zo jammer dat mensen het nog voor waarheid aannemen ook. :P

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Zijn er ook mensen die net als ik in een appartement wonen en ervaring hebben met openbare laadpalen? Bij mij in de buurt zijn nog weinig elektrische auto's en in mijn straat betaal ik dan €0,39

• Farmerwood
  • Niet online
@Archimond, daarvoor zou ik echt even een ander topic opzoeken...

• Farmerwood
  • Niet online
[...]

Wel herkenbaar ja, maar zit ook in de situatie dat mijn huidige auto (economisch) op is. Alternatief voor mij zou iets van een Skoda Octavia/Superb zijn, maar die zijn minstens zo duur als een Model 3 nu.

En na enkele proefritten ook wel fan geworden van elektrisch rijden.
In tegenstelling tot @Archimond heb ik dan wel het geluk een eigen oprit te hebben en ruimte voor extra zonnepanelen.

Dus tenzij andere elektrische auto's een goed alternatief worden zoek ik nog even door naar een Model 3.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 12:20
Hebben jullie iets in te ruilen op de Model 3's? Zo ja, ligt de inruilprijs een beetje in lijn met de ANWB koerslijst? Kan me voorstellen dat het een verkopersmarkt is en dat de inruilprijzen zodoende een stuk lager liggen..

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Frank!in schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:40:
[...]

Haha ja wel herkenbaar, maar zolang ze goedkoper blijvan dan de Kia e-niro blijf ik voor een Tesla gaan.
In dit kader zou het ook zo maar kunnen zijn dat overige EV's in dezelfde leeftijd als een Tesla Model 3 een (grotere) knauw krijgen in de restwaarde.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 15:38
Knul schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:41:
Hebben jullie iets in te ruilen op de Model 3's? Zo ja, ligt de inruilprijs een beetje in lijn met de ANWB koerslijst? Kan me voorstellen dat het een verkopersmarkt is en dat de inruilprijzen zodoende een stuk lager liggen..
Ik heb precies de inruilprijs gekregen bij de dealer die de ANWB aangaf. Zelfs ietsjes hoger, praat je over paar tientjes hoger.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 22:29
Red devil schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:29:
Net even bij Jan Bogaart gekeken, valt beetje tegen hoeveel Tesla's worden aangeboden met trekhaak. Is zijn aanbod beetje representatief?
https://teslamotorsclub.c...75874/page-4#post-4354440
26% van alle geleverde m3 uit dec 2019 waren met trekhaak geleverd, niet zo slecht dus

• Red devil
j0rdii schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:44:
Als je er echt heel wat werk van wil maken dan pak je de veilingsites van BCA en Athlon erbij en dan weet je al wat er volgende week bij de autohandelaren binnenkomt. Alles met ‘verwacht’ stond vorige week nog op de veilingsite, op de veilingsites staan alle schades ook compleet op beeld en die foto's missen uiteraard in de Marktplaats fotoseries.
Misschien zou je je eigen garage zo gek kunnen krijgen om een auto van een veiling site te bestellen. Hoeveel moeite zou het kosten om een auto op te regelen via een veiling?
Enot schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:58:
[...]

https://teslamotorsclub.c...75874/page-4#post-4354440
26% van alle geleverde m3 uit dec 2019 waren met trekhaak geleverd, niet zo slecht dus
Thanks! en meer LR AWD, dat zou je ook bijna vergeten. Toch met name de SR versie die je online ziet.

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Zijn er denken jullie meer mensen die op zoek zijn naar Long range?
Ik zie de goedkopere blijven lang staan, Long Range worden snel verkocht hier in de buurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1rr1tantemug
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17:59
[...]

Hier een beetje hetzelfde sentiment. 8)
Vanafprijzen van 21-22K voor een beetje frisse occasion in maart, in juni al gedaald tot 17-18K. Dus zat in de afgelopen zomer al watertandend te wachten op prijzen van 13-14K rond deze tijd. De enige tweedehandse Model 3's die ik nu voor deze prijs zie langskomen, zijn exemplaren die ik zo op het oog nog niet met een bezemsteel zou willen aanraken. Moet wel zeggen dat ik hierdoor toch weer naar goedkopere alternatieve opvolgers van mijn huidige auto aan het kijken ben, want het zit me niet lekker om meer dan 15.000 euro stuk te slaan op een auto die ik vervolgens vanwege het gebrek van een eigen oprit op straat moet parkeren

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[verkeerde topic]

[ Voor 84% gewijzigd door Bulldog op 12-12-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

1rr1tantemug schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:41:
[...]

Hier een beetje hetzelfde sentiment. 8)
Vanafprijzen van 21-22K voor een beetje frisse occasion in maart, in juni al gedaald tot 17-18K. Dus zat in de afgelopen zomer al watertandend te wachten op prijzen van 13-14K rond deze tijd. De enige tweedehandse Model 3's die ik nu voor deze prijs zie langskomen, zijn exemplaren die ik zo op het oog nog niet met een bezemsteel zou willen aanraken. Moet wel zeggen dat ik hierdoor toch weer naar goedkopere alternatieve opvolgers van mijn huidige auto aan het kijken ben, want het zit me niet lekker om meer dan 15.000 euro stuk te slaan op een auto die ik vervolgens vanwege het gebrek van een eigen oprit op straat moet parkeren
Hier ook hetzelfde sentiment.

Maar is dit misschien hoopvol nieuws voor 2025?

Misschien zal de prijs dalen als Tesla een goedkopere versie uitbrengt?
https://www.notebookcheck...ing-in-2025.930090.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Archimond schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 01:29:
[...]

Hier ook hetzelfde sentiment.

Maar is dit misschien hoopvol nieuws voor 2025?

Misschien zal de prijs dalen als Tesla een goedkopere versie uitbrengt?
https://www.notebookcheck...ing-in-2025.930090.0.html
Dat zou mooi zijn, maar dan zijn al die ex-lease Tesla 3's uit 2019 wel verkocht of ge-exporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Op 2 januari lever ik mijn Model 3 RWD HL in en ben ik ook aan het kijken voor een occasion.
Ik ben op zoek naar een overzicht van de verschillende modellen tot de HL. Het is met tot nu toe niet gelukt om een mooi overzicht te vinden hier op Tweakers en elders. Iemand tips? En is het een idee om dat overzicht in de OP te zetten? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Deze heb ik hier van Tweakers geplukt: https://docs.google.com/s...0prM3BK4/edit?usp=sharing

Edit: Kijkend naar de gebruikers die het document open hebben staan, wordt dit topic goed en heel snel gelezen. :D

[ Voor 29% gewijzigd door Farmerwood op 13-12-2024 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
bustertje schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:30:
Op 2 januari lever ik mijn Model 3 RWD HL in en ben ik ook aan het kijken voor een occasion.
Ik ben op zoek naar een overzicht van de verschillende modellen tot de HL. Het is met tot nu toe niet gelukt om een mooi overzicht te vinden hier op Tweakers en elders. Iemand tips? En is het een idee om dat overzicht in de OP te zetten? :)
Goede vraag, ik zit hier (volgensmij zoals de meesten) vooral om een 2019 te scoren, daar kon je alleen kiezen tussen de SR+ en de LR AWD (en enkele LR RWD's). vanaf 2021 is er een refresh geweest met een aantal verbeteringen. Die kwamen uit Shanghai, te herkennen aan zwarte raamlijsten/deurgrepen en geen klepjes meer in de middenconsole.
Deze serie is in de SR met LFP batterij uitgekomen, die je probleemloos tot 100% kunt laden. Ook een relevante wijziging.
https://ev-database.org/car/1555/Tesla-Model-3
Zo uit m'n hoofd zijn er geen grote wijzigingen geweest tot de Highland refresh/facelift. Waar je zelf ervaring mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
Cereal schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:41:
[...]

Goede vraag, ik zit hier (volgensmij zoals de meesten) vooral om een 2019 te scoren, daar kon je alleen kiezen tussen de SR+ en de LR AWD (en enkele LR RWD's). vanaf 2021 is er een refresh geweest met een aantal verbeteringen. Die kwamen uit Shanghai, te herkennen aan zwarte raamlijsten/deurgrepen en geen klepjes meer in de middenconsole.
Deze serie is in de SR met LFP batterij uitgekomen, die je probleemloos tot 100% kunt laden. Ook een relevante wijziging.
https://ev-database.org/car/1555/Tesla-Model-3
Zo uit m'n hoofd zijn er geen grote wijzigingen geweest tot de Highland refresh/facelift. Waar je zelf ervaring mee hebt.
Is een 2019 LR RWD verder gelijk aan de LR AWD zonder extra motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
bustertje schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:48:
[...]

Is een 2019 LR RWD verder gelijk aan de LR AWD zonder extra motor?
Voor zover ik weet wel, minder pk's (logisch) en iets zuiniger (want lichter). Ook goedkoper te verzekeren vanwege die minder pk's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 15:49
Ik verwacht dat d le prijzen nog wel stevig gaan dalen. Ik filter via MP op onder de 20k met een km stand onder de 90.000. Vorige week waren er nog maar 15 stuks, deze week zijn het er 25. Waarbij de prijs nu ook wel onder de 19k gevallen is.

Tel daarbij op dat dec er nog heel veel loskomen. Dan hoop ik toch nog wel wat daling te gaan zien.

Ps/ mijn eigen zoektocht zal wat opgeschoven worden. Afgelopen week toch maar even geïnvesteerd in de huidige 2e auto. Om deze weer door een beurtje en apk heen te loodsen.
Maar we blijven het volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
TooTall_NL schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:57:
Ik verwacht dat d le prijzen nog wel stevig gaan dalen. Ik filter via MP op onder de 20k met een km stand onder de 90.000. Vorige week waren er nog maar 15 stuks, deze week zijn het er 25. Waarbij de prijs nu ook wel onder de 19k gevallen is.

Tel daarbij op dat dec er nog heel veel loskomen. Dan hoop ik toch nog wel wat daling te gaan zien.

Ps/ mijn eigen zoektocht zal wat opgeschoven worden. Afgelopen week toch maar even geïnvesteerd in de huidige 2e auto. Om deze weer door een beurtje en apk heen te loodsen.
Maar we blijven het volgen.
Misschien geen slecht keuze. In het Google doc hierboven staat dat de alg. bouwkwaliteit van nov/dec 2019 modellen wisselvallig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
bustertje schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:15:
[...]
Misschien geen slecht keuze. In het Google doc hierboven staat dat de alg. bouwkwaliteit van nov/dec 2019 modellen wisselvallig is.
Dat was 5 jaar geleden ook 'groot' in het nieuws. Tesla had enorm veel moeite met het opschalen van de productie wat de bouwkwaliteit van de auto's niet ten goede kwam.
Mede daarom ook goed om een auto eerst zelf te gaan bekijken en proefrijden voor je hem koopt.
Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste

Let op:
Autoverzekeringen bespreken is offtopic.

Voor algemene vragen over de Tesla Model 3 kan je terecht in: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3.