• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-06 14:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En in de inkoopprijs verrekend "nee, die ruit moet ik vervangen, dat gaat 1000 euro kosten".

In de verkoop "ach, die paar barstjes. Als je dat aan de verzekering meldt krijg je gratis een nieuwe ruit".

Signatures zijn voor boomers.

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-06 21:21

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Maasluip schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:34:
En in de inkoopprijs verrekend "nee, die ruit moet ik vervangen, dat gaat 1000 euro kosten".

In de verkoop "ach, die paar barstjes. Als je dat aan de verzekering meldt krijg je gratis een nieuwe ruit".
Barstjes worden gefixt trouwens. Denk dat hij het wilde proberen zo mee te geven onder het mom van “voor jou is het gratis”

Maargoed het wordt gerepareerd en dan blijft die 18k staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Update 2: ruit is gefixt. Je ziet het nog wel een beetje bij 1, maar ze zijn iig gevuld. Nu dus even nadenken of ik hem dan zo wil meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepus1
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-03 15:27
ryanator schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:17:
[...]

Ik hoop dat ik mis heb, maar ik denk ook dat het redelijk aan stabiliseert zo rond 18/19k voor km standen rondom een ton dan. Bij de garages waar ik contact mee heb gehad waren ze er iig niet bang voor, er is nu ook een heel ander publiek dat naar Tesla’s kijkt omdat het betaalbaar wordt. Wat je voor 18/19k koopt is in dit geval wel een hele goede auto. Waar je normaal nog geen volledig uitgeruste golf van rijdt
Dit zou ik ook zeggen als garagehouder zijnde. :)

Nou duurder zullen ze sowieso niet worden, dus even wachten zou alleen nog maar de moeite kunnen lonen lijkt me. Maar, ik ken je persoonlijke situatie natuurlijk niet dus kan ik je alleen maar veel plezier met je nieuwe auto wensen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Joepus1 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:24:
[...]

Dit zou ik ook zeggen als garagehouder zijnde. :)

Nou duurder zullen ze sowieso niet worden, dus even wachten zou alleen nog maar de moeite kunnen lonen lijkt me. Maar, ik ken je persoonlijke situatie natuurlijk niet dus kan ik je alleen maar veel plezier met je nieuwe auto wensen!
Duurder nu tenminste niet, toch denk ik dat we wel een beetje stabiliseren. Ik volg de prijzen nu al bijna 11 maanden dagelijks :) binnenkort tijd over voor een nieuwe hobby. Tuurlijk zijn er vast nog goede deals die komen, en dan vooral toeslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-06 11:32

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Het bericht waarvan je wist dat het ging komen, mijn oude 3 is ook direct uit de lease geëxporteerd.

Tesla Model 3 gaat massaal de grens over!
https://www.autoblog.nl/n...aal-de-grens-over-6979089

Vind het aantal op zich nog meevallen als je weg zet tegenover de leveringen in 2019.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Laatst online: 12-05 18:22
revolution-nl schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:07:
Het bericht waarvan je wist dat het ging komen, mijn oude 3 is ook direct uit de lease geëxporteerd.

Tesla Model 3 gaat massaal de grens over!
https://www.autoblog.nl/n...aal-de-grens-over-6979089

Vind het aantal op zich nog meevallen als je weg zet tegenover de leveringen in 2019.
Volgens een lijst die eerder was gedeeld zijn er t/m sept 2019 zo'n 7500 Model 3's verkocht.
Volgens Autoblog zijn er in dit jaar van jan t/m sept 3280 Model 3's geexporteerd. Zal ongetwijfeld een deel Model 3's uit 2019 zijn, maar geen idee welk deel dat is.

Hoe dan ook, inderdaad valt dat best wel mee. Maar dan nog, ook bij export zullen prijzen lager worden wanneer het aanbod stijgt. Nog even geduld hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ga van de week mijn M3 LR uit 2019 inleveren na bijna 5 erin gereden te hebben.
Heb er wat accessoires bij zoals USB hub, draadloos opladen, allweather mattenset, en wat handige extra opberg mogelijkheden.

Hier ga ik natuurlijk na afloop niks aan hebben en de nieuwere M3’s hebben een aantal van deze accessoires intussen standaard aanwezig.-

Ik denk erover om ze gewoon mee te geven/laten zitten.
Of gooien ze dit gewoon weg na inleveren bij leasemaatschappij?

Of wil 1 van de occasion kopers ze komen ophalen of tegen verzendkosten overnemen?
In dat geval DM me even.
Voorkeur alles in 1 zending.

!!! Update er is redelijk wat intresse. Ik werk volgens de FIFO methode, dus als ik er met de tweaker die als eerste reageerde er niet uit kom, dan ga ik door naar de volgende.

[ Voor 15% gewijzigd door djmuggs op 25-11-2024 19:26 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb een ex-lease M3 en daar zaten nog goodies in. USB hub, draadloos laadmatje (wat voor geen meter werkt), centenbakje, sunshades.
Ik had zelfs nog de groene kaart van de vorige verzekeraar erin.

Het is geen garantie, maar vooral dingen die niet los in de auto liggen zullen ze er niet gauw uithalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:58
Hallo Allemaal,

Ik hoop dat het mag in dit topic want ik ben net zoals TS van plan om een Tesla Model 3 te kopen.
Ik zit te kijken naar een Model 3 Performance of LR AWD maar voorkeur gaat uit naar performance.
Ik zie heel veel modellen waar er staat "Mogelijkheid voor Full Self-Driving", betekend dit ook dat ze het hebben of dat je dat als optie nog moet kopen?
Op het moment zoek ik tot 150k km's is dit een beetje redelijk of kan meer ook echt geen kwaad.
Prijzen die ik nu zie zijn 22 tot 25k en ik wil hiervoor een auto inruilen die ik op dit moment rijd. Wat zijn websites die een beetje betrouwbaar zijn met waar ik rekening mee moet houden. Het gaat om een Mitsubishi Outlander uit 2015 met 151k km's.

Bij het bezichten zijn dingen waar je op moet letten o.a.(heb ik eerder uit dit topic)

- Achterlichten op vocht , en of de verlichting op de kofferbak ook werkt.
- Check of er terugroep acties open staan (bekabeling kofferbak)
- Controleer ook de binnenkant van de banden op profiel (uitlijning)
- Controleer de kachel en de airco.
- Controleer op scheuren in het glazen panorama dak.
- Controleer de achterrij verwarming op onderbrekingen omdat deze doorgebrand is of een scheur in het glas, of kijk of deze functioneert.
- Navigeer naar een supercharger om te kijken of het voorverwarmen goed gaat, bij een probleem met bijv. de superbottle krijg je een foutmelding(Kan dit ook zonder account?)
- Over een foutmelding gesproken, ga naar het service menu en controleer op foutcodes, dit geeft een goede indicatie van problemen in het recente verleden.
Check of de laadkabel en granny lader aanwezig is
- waterschade in de kofferbak, kan duiden op slechte rubbers bij de acherklep.
- lak kwaliteit (vooral bij zwart)
- panorama dak kan knarsen bij snelheden boven de 100 km/h
- controleer of het kabelboomprobleem (achterklep) is opgelost
- de achterruitverwarming wil ook nog wel eens de geest geven, controleer of die nog werkt
- achterlichten hebben wel eens last van condens, of stoppen ermee

Mocht ik hiervoor een eigen topic moeten aanmaken doe ik het, bij voorbaat al dank :)

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:30
Daniel. schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:16:
Hallo Allemaal,

Ik hoop dat het mag in dit topic want ik ben net zoals TS van plan om een Tesla Model 3 te kopen.
Ik zit te kijken naar een Model 3 Performance of LR AWD maar voorkeur gaat uit naar performance.
Ik zie heel veel modellen waar er staat "Mogelijkheid voor Full Self-Driving", betekend dit ook dat ze het hebben of dat je dat als optie nog moet kopen?
Op het moment zoek ik tot 150k km's is dit een beetje redelijk of kan meer ook echt geen kwaad.
Prijzen die ik nu zie zijn 22 tot 25k en ik wil hiervoor een auto inruilen die ik op dit moment rijd. Wat zijn websites die een beetje betrouwbaar zijn met waar ik rekening mee moet houden. Het gaat om een Mitsubishi Outlander uit 2015 met 151k km's.

Bij het bezichten zijn dingen waar je op moet letten o.a.(heb ik eerder uit dit topic)

- Achterlichten op vocht , en of de verlichting op de kofferbak ook werkt.
- Controleer de kachel en de airco.
- Controleer de achterrij verwarming op onderbrekingen omdat deze doorgebrand is of een scheur in het glas, of kijk of deze functioneert.
- Navigeer naar een supercharger om te kijken of het voorverwarmen goed gaat, bij een probleem met bijv. de superbottle krijg je een foutmelding(Kan dit ook zonder account?)
- Over een foutmelding gesproken, ga naar het service menu en controleer op foutcodes, dit geeft een goede indicatie van problemen in het recente verleden.
Check of de laadkabel en granny lader aanwezig is
- waterschade in de kofferbak, kan duiden op slechte rubbers bij de acherklep.
- lak kwaliteit (vooral bij zwart)
- panorama dak kan knarsen bij snelheden boven de 100 km/h
- controleer of het kabelboomprobleem (achterklep) is opgelost
- de achterruitverwarming wil ook nog wel eens de geest geven, controleer of die nog werkt
- achterlichten hebben wel eens last van condens, of stoppen ermee

Mocht ik hiervoor een eigen topic moeten aanmaken doe ik het, bij voorbaat al dank :)
Mogelijkheid voor Full Self-Driving, hier moet je nog €7500,00 voor betalen, denk ik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Jumpman schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:37:
[...]

Mogelijkheid voor Full Self-Driving, hier moet je nog €7500,00 voor betalen, denk ik.
In Nederland mag je het ook zo niet gebruiken dus dat maakt ook niets uit dan. Ben gewoon benieuwd of ik nog iets over het hoofd zie of of die prijs reëel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:26
De mogelijkheid voor self driving in het menu geeft aan dat je HW 3.0 hebt, de allereerste M3’s hebben HW 2.5. Die 3.0 is veel sneller en zonder aanpassingen geschikt voor (ooit) FSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:56
Cereal schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:00:
zonder aanpassingen geschikt voor (ooit) FSD
Iedereen weet wat de beloftes van ome Elon waard zijn, dus buyer beware.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Cereal schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:00:
De mogelijkheid voor self driving in het menu geeft aan dat je HW 3.0 hebt, de allereerste M3’s hebben HW 2.5. Die 3.0 is veel sneller en zonder aanpassingen geschikt voor (ooit) FSD
Daarnaast heeft HW 3.0 verkeersbord en stoplicht herkenning en Tesla vision, geen idee of de interieur camera ook werkt bij een 2019 M3 met HW3.0 voor o.a. sentry, bij 2.5 is dat sowieso niet het geval.

Autopilot met HW2.5 vond ik stukken fijner door de radar , minder phantom breaking, geen monitoring van de bestuurder via de camera en de irritante nags, kortere volg afstand en alerter, autopilot bij 150kmh ipv 140 bij 3

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik kijk wel naar december 2019 modellen, zit daar nog zo veel verschil in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Daniel. schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:04:
Ik kijk wel naar december 2019 modellen, zit daar nog zo veel verschil in?
Je kan na de laatste software update zien welke hardware er in een M3 zit en wat deze kan.

Release notes:
https://www.notateslaapp....n/2024.38.7/release-notes

Info over hoe weet wat je kan verwachten kwa HW versie per tesla model en model jaar.
https://www.notateslaapp....dware-4-ai4-or-hardware-3

Zo te zien hebben alle M3's HW3 tot de Highland facelift.

[ Voor 14% gewijzigd door djmuggs op 25-11-2024 19:22 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Bedankt voor de vele reacties. Wat is nou een nette prijs voor zo'n Model 3 Performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:49
Met welke kmstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb een M3 Standard RWD Plus op 't oog, uit 2020 met 75k op de teller. Waar zijn dingen waarop je moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
100k tot 150k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-02 17:28
Ik zou zeggen kijk eens bij de opsomming een paar Posts hierboven.

Wij hebben 5 jaar rondgereden met m3 LR AWD uit maart 2019. Zorgeloze jaren, en een paar kleine dingetjes:
* draagarmen voor zijn vervangen (bekend probleem)
* achteruit vervangen vanwege scheur
* panorameruit vervangen vanwege scheur (eigen schuld, bij bevestigen dakdragers)
Verder is het een probleemloze auto gebleken en daarom vervangen door een nieuwe Tesla (MYLR AWD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
MooieMario schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:52:
* draagarmen voor zijn vervangen (bekend probleem)
De gehele draagarm of alleen de draagarmrubbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Daniel. schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:16:
Als het goed is staat er in dat scherm ook 'Meegeleverd pakket' als het erop zit. Ik ben zelf ook aan het kijken voor eentje dus filter daar ook op (mocht het ooit gebeuren in Europa komende jaren). Mijn zoektocht naar eentje met trekhaak is wel lastig voor de kleur en km-stand en prijs die ik wil. :P

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Bose321 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:55:
[...]

Als het goed is staat er in dat scherm ook 'Meegeleverd pakket' als het erop zit. Ik ben zelf ook aan het kijken voor eentje dus filter daar ook op (mocht het ooit gebeuren in Europa komende jaren). Mijn zoektocht naar eentje met trekhaak is wel lastig voor de kleur en km-stand en prijs die ik wil. :P
Voor welke prijs met welke km's zoek je als ik vragen mag? Ik zoek tot max 25k maar minder is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-02 17:28
R2-D2 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:18:
[...]

De gehele draagarm of alleen de draagarmrubbers?
Gehele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Daniel. schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:01:
[...]

Voor welke prijs met welke km's zoek je als ik vragen mag? Ik zoek tot max 25k maar minder is beter.
Het liefste zoek ik tot max 20k euro met minder dan 150k km. Niet onmogelijk, maar vooral alles aan de andere kant van het land en niet met de kleur of velgen die ik wil. Ik wil liever de 18 inch velgen voor beter verbruik en iets meer comfort. Met de doppen eraf vind ik ze nog mooier ook. Maargoed smaken verschillen. Ik zou het liefste een rode of blauwe willen maar ook die zijn er niet heel veel in de combi die ik zoek.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Bose321 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:13:
[...]

Het liefste zoek ik tot max 20k euro met minder dan 150k km. Niet onmogelijk, maar vooral alles aan de andere kant van het land en niet met de kleur of velgen die ik wil. Ik wil liever de 18 inch velgen voor beter verbruik en iets meer comfort. Met de doppen eraf vind ik ze nog mooier ook. Maargoed smaken verschillen. Ik zou het liefste een rode of blauwe willen maar ook die zijn er niet heel veel in de combi die ik zoek.
Wit is de goedkoopste kleur. Rood is de duurste kleur, blauw was +- 1000 duurder en rood was +- 2000 duurder, dus dat kan zeker ook een verschil maken. Het is inderdaad niet onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik vind https://tesla-info.com/ een handige site. Die schraapt de meeste sites bij elkaar per land en geeft je ook inzicht in wat Tesla zelf aanbied.

Zo zoek ik het liefst op een 'unicorn' model 3 SR in rood. Toch een beetje snelheid boost zonder ervoor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Joosie200 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:21:
Ik vind https://tesla-info.com/ een handige site. Die schraapt de meeste sites bij elkaar per land en geeft je ook inzicht in wat Tesla zelf aanbied.

Zo zoek ik het liefst op een 'unicorn' model 3 SR in rood. Toch een beetje snelheid boost zonder ervoor te betalen.
Interessante website. Echter lijkt de filter op kilometerstand niet goed te werken als je iets invult vanaf 100k 'mileage' en FSD en Towing package aanvinken laat vrijwel niks zien. Jammer, want zou een mooi verzamelplatform zijn als alle filters en opties goed werkte.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Jumpman schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:37:
[...]

Ik wil dit toch nog even dubbel checken. Ik wil het liefste FSD erop hebben (hopende dat het in de toekomst beschikbaar wordt) als ik er eentje koop. Bij veel auto's zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9u6iynmJaNLTQubXl7ek1BGLD5w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hITmy6SamDEOR0o3euJgIIiW.png?f=user_large
Ik heb een schermknipsel van een random Marktplaats auto gehaald. Betekend dit nou dat er ooit FSD is aangeschaft? Of is Auto Pilot de 'basis' optie die deze auto dus heeft? En dat je daarna EAP en FSD als optie hebt.

Want ik zie bij een aantal auto's 'FSD' in de titel/beschrijving staan met die tekst in het scherm. Is dat gewoon valse marketing of is dit dan het FSD pakket was is gekocht? Dat de computer het kan dat is wel duidelijk en dat zegt niet zoveel, dat weet ik inmiddels wel. Dat hebben vrijwel alle auto's. Het liefste zou ik dus de tekst willen weten die je moet zien als FSD is aangeschaft. Ik zag wel een auto met de tekst in het Engels waar wel FSD stond onderin, maar het kan ook nog een vertalings dingetje kunnen zijn natuurlijk.

Edit: zo te zien moet je echt dit zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0adMFVywerybD1c8RyoGKrSc6-k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ynzHeKcdx3TU7f8CZf1PnCSV.png?f=user_large`
Dat betekend wel dat bijna alle occasions die ik zie het NIET hebben. :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Bose321 op 27-11-2024 15:30 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bose321 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:26:
[...]

Ik wil dit toch nog even dubbel checken. Ik wil het liefste FSD erop hebben (hopende dat het in de toekomst beschikbaar wordt) als ik er eentje koop. Bij veel auto's zie ik dit:
[Afbeelding]
Ik heb een schermknipsel van een random Marktplaats auto gehaald. Betekend dit nou dat er ooit FSD is aangeschaft? Of is Auto Pilot de 'basis' optie die deze auto dus heeft? En dat je daarna EAP en FSD als optie hebt.

Want ik zie bij een aantal auto's 'FSD' in de titel/beschrijving staan met die tekst in het scherm. Is dat gewoon valse marketing of is dit dan het FSD pakket was is gekocht? Dat de computer het kan dat is wel duidelijk en dat zegt niet zoveel, dat weet ik inmiddels wel. Dat hebben vrijwel alle auto's. Het liefste zou ik dus de tekst willen weten die je moet zien als FSD is aangeschaft. Ik zag wel een auto met de tekst in het Engels waar wel FSD stond onderin, maar het kan ook nog een vertalings dingetje kunnen zijn natuurlijk.

[Afbeelding]`
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij betekent die melding niks meer dan dat de hardware in de auto geschikt is voor de FSD optie, maar dat die NIET actief is op de auto.

Gezien de kosten en verwachtingen zou ik er ook totaal niet op letten eigenlijk. Er moeten echt nog heel wat (juridische) hobbels genomen worden voor we full self driving in NL/EU krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Farmerwood schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:36:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij betekent die melding niks meer dan dat de hardware in de auto geschikt is voor de FSD optie, maar dat die NIET actief is op de auto.

Gezien de kosten en verwachtingen zou ik er ook totaal niet op letten eigenlijk. Er moeten echt nog heel wat (juridische) hobbels genomen worden voor we full self driving in NL/EU krijgen.
Klopt, maar je weet het nooit. Er zijn al testauto's gezien van Tesla die nu rondrijden om FSD te testen. Daarnaast zijn er andere merken (Mercedes geloof ik) die het wel al mogen. Dus ik zou er ook niet van staan te kijken als het volgend jaar opeens 'snel' gaat en mogelijk wordt. Zou dan toch wel mooi zijn als je auto het al heeft.

Fanaleds.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:55
FSD vrij uitzonderlijk op model 3. Was weer flinke kostenpost die tegen 8% bijtelling ging in 2019.

Heb het op mijn 2018 model x. Voegt weinig toe tov Autopilot in mijn beleving. Parkeren is traag, navigeren gaat op splitsende snelwegen vaak fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 22:29
ik vraag mij sterk af of prijzen voor 2019 LR gaan zakken naar 20k eur voor minder dan 100k op de teller.
Wat ik wel zie is dat in Duitsland hebben ze 2021 LR al vanaf 28k eur en ook SR 2022 met Ryzen vanaf 28k

Ik ga tot januari wachten, als prijzen gaan niet zakken naar 20k eur, dan misschien facelift is betere keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:30
Bose321 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:26:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]`
Inderdaad, ze kunnen het hardware matig, maar software matig mag je nog betalen als het beschikbaar komt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Bose321
Ik heb toevallig net een LR met trekhaak en FSD gevonden met 174k km voor 19.000 euro gevonden. Is dat een goede prijs? Geen SoH of andere informatie, foto's zijn niet heel duidelijk, maar heb gebeld met de verkoper en hij zegt dat hij heel netjes is voor de km-stand. Is alleen wel ruim 2 uur rijden dus beetje lastig in te schatten aan de hand van de foto's of dat het waard is. Lijk wel wat lelijke plekken in het plastic te zien van de stoelen aan de achterkant en de deurpanelen achterin.

Fanaleds.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:36
Bose321 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:54:
Ik heb toevallig net een LR met trekhaak en FSD gevonden met 174k km voor 19.000 euro gevonden. Is dat een goede prijs? Geen SoH of andere informatie, foto's zijn niet heel duidelijk, maar heb gebeld met de verkoper en hij zegt dat hij heel netjes is voor de km-stand. Is alleen wel ruim 2 uur rijden dus beetje lastig in te schatten aan de hand van de foto's of dat het waard is. Lijk wel wat lelijke plekken in het plastic te zien van de stoelen aan de achterkant en de deurpanelen achterin.
Kun je niet gewoon vragen om wat extra duidelijke foto's op de mail? Vaak is het voor de verkopende partij een kwestie van even naar buiten lopen. Scheelt wellicht een reis van 2 uur.

• Farmerwood
  • Niet online
Zag toevallig net deze voorbij komen op Marktplaats.

Tesla Model 3 Long-Range AWD 351pk 75 kWh [ FSD+620KM WLTP+P
€ 22.900,-
Bouwjaar 2019
KM stand 111.774 km
sinds 28 nov. '24, 13:26

Deze heeft geen trekhaak en 62k km minder op de teller voor 4000 euro meer. Trekhaak kost los volgens mij 1300 euro.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:32
als het die van mijnduurzameauto.nl is; bedrijf staat goed bekend op maps.
M3 LR beginnen nu rond de 17k, wat dat betreft een nette prijs.
Hij heeft er 3 staan, 1 andere met trekhaak rond dezelfde prijs dus wat dat betreft zal er vast wel eentje bijzitten die klopt.
Echter; geen garantie denk ik voor die prijs behoudens de Tesla garantie.

op de website meer fotos; mij valt op dat de auto niet netjes schoon is.

[ Voor 5% gewijzigd door FitTiv op 28-11-2024 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
FitTiv schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:18:
[...]

Misschien wel een optie om hier wat reviews te delen van bedrijven. Zie mijnduurzameauto ook veel terug in de zoekresultaten.

Ik zie bv 'hd carstore' in Dordrecht ook veel terug komen, maar dat is voor mij ook behoorlijk ver rijden. Dus om er zomaar even heen te rijden.

Heb ook al even een M3 open staan in mijn browser die ik wel interessant vind, maar hij staat inmiddels al langer dan de gemiddelde M3 te koop, dus dan ga je je ook afvragen waarom...

• Farmerwood
  • Niet online
Maakt het in de praktijk nou heel veel uit of je 18" of 20" onder de auto hebt zitten voor het bereik?

Hoeveel waarde moet je eigenlijk hechten bij een elektrische auto aan een afleverpakket van (vaak) 700-1000 euro?
Leuk dat ze daarvoor bv onderhoudsbeurt en volle tank doen, maar dat is natuurlijk een ander verhaal bij een ICE.

* Farmerwood zit in dubio om morgen bij een M3 te gaan kijken. Beiden 90km rijden en precies de andere kant op, dus moet er 1 kiezen. Beiden een LR. De ene rood en de andere blauw. De een bij een inkoper/verkoper en de ander bij een garage die hem waarschijnlijk ingeruild heeft.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 15:39

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik ben ook aan het kijken naar een tesla model 3, zag in drachten een zwarte €18950
06/2009, 104500km.
Alleen staat al te koop vanaf juli dit jaar.

Ik rij nu honda civic hybrid van 12/2008 met 150.000km en apk verloopt op 23-12- 2024. Ik hoor ook licht gebrom bij de wielen boven 50km/u dus misschien wiellager. Totale kosten €450 of meer incl beurt en apk.

Wat is jullie advies / ervaring
Zal ik snel nog een tesla model 3 halen of duurt het zoekproces meestal langer?

2e vraag is: denken jullie dat de prijs volgend jaar nog met €1000 daalt in april?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06 12:41
Farmerwood schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:02:
[...]

Zag toevallig net deze voorbij komen op Marktplaats.

Tesla Model 3 Long-Range AWD 351pk 75 kWh [ FSD+620KM WLTP+P
€ 22.900,-
Bouwjaar 2019
KM stand 111.774 km
sinds 28 nov. '24, 13:26

Deze heeft geen trekhaak en 62k km minder op de teller voor 4000 euro meer. Trekhaak kost los volgens mij 1300 euro.
Ik heb vorige maand mijn 2019 M3 SR+ gekocht bij Jan Bogert.
Best tevreden van de service. Stonden er hopen op de parking, allemaal in goede staat.

Ze waren wel vuil binnen en buiten en bij afhaal niet gewassen. Garantie heb ik er ook niet op, gezien het export was voor België.
Ruimte voor onderhandeling was er niet.

Ik heb 18.990€ betaald voor een blauwe met trekhaak en 100.000KM.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

• Bose321
Farmerwood schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:02:
[...]

Echter mag je dan niks trekken, enkel dus een fietsendrager ofzo gebruiken. Dat is voor mij helaas wel een dealbreaker.
FitTiv schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:18:
[...]

M3 LR beginnen nu rond de 17k, wat dat betreft een nette prijs.
Hij heeft er 3 staan, 1 andere met trekhaak rond dezelfde prijs dus wat dat betreft zal er vast wel eentje bijzitten die klopt.
Echter; geen garantie denk ik voor die prijs behoudens de Tesla garantie.

op de website meer fotos; mij valt op dat de auto niet netjes schoon is.
Dat is die inderdaad. Ik had hem al even gebeld omdat de auto behoorlijk vies lijkt. Ik vroeg of hij misschien dat wilde checken voor mij of dat nou krassen of vuiligheid is. Volgens hem was het 'hardnekkig' vuil. Maar ook aan de binnenkant lijkt er veel vuil op te zitten, of krassen. Lastig te beoordelen.

Hij gaf als advies dat ik naar eentje moet kijken met minder km's omdat ik de vragen stelde over krassen en dergelijke. Beetje gek advies omdat ik puur wilde weten of het de moeite waard is om 2 uur in de auto te rijden om te kijken. Daar twijfel ik dus nog wel over.

Heb inmiddels ook nog een grijze met trekhaak en FSD gevonden voor 21.400 met 122k op de teller. Bij Jan Bogert. Die ziet er wel wat netter uit, maar ook nog bijna 2 uur rijden. Jammer dat alles zo ver weg is voor mij steeds. Maakt de drempel wel een stuk hoger om te kijken.

Fanaleds.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dountoun
  • Laatst online: 12-05 18:22
Bose321 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:55:
[...]

Dat is die inderdaad. Ik had hem al even gebeld omdat de auto behoorlijk vies lijkt. Ik vroeg of hij misschien dat wilde checken voor mij of dat nou krassen of vuiligheid is. Volgens hem was het 'hardnekkig' vuil. Maar ook aan de binnenkant lijkt er veel vuil op te zitten, of krassen. Lastig te beoordelen.

Hij gaf als advies dat ik naar eentje moet kijken met minder km's omdat ik de vragen stelde over krassen en dergelijke. Beetje gek advies omdat ik puur wilde weten of het de moeite waard is om 2 uur in de auto te rijden om te kijken. Daar twijfel ik dus nog wel over.
Als een verkoper niet de moeite wil nemen om de auto te wassen voor de verkoop sla ik hem over. Hoe moet ik een viese auto nou serieus nemen? 8)7

• Farmerwood
  • Niet online
[...]

Echter mag je dan niks trekken, enkel dus een fietsendrager ofzo gebruiken. Dat is voor mij helaas wel een dealbreaker.

[...]
Geen zware sleurhut oid, maar een 750kg aanhangwagen om even iets te vervoeren kan prima toch? Zie in ieder geval regelmatig model 3's rijden met een kleine aanhanger.

Ik heb inmiddels morgen een afspraak staan om bij een M3 te gaan kijken. Nog maar even zien of het hem echt wordt, maar mijn vrouw gaat ook mee en die heeft nog nooit in een elektrische auto gereden. Dus dat is toch het belangrijkste doel morgen. Dat zij ook zeker weer dat ze een M3 wil. :-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Op basis van dit topic en wat online info de volgende checklist gemaakt voor controles bij de aankoop van een 2de hands Model 3. Vul gerust aan :-)

Tesla Model 3 checklist

Controles vooraf

Vragen aan verkoper
- Onderhoudsboekje
- Bekende gebreken? (Meldingsplicht commerciële verkoper)
- Draagarmen vervangen?
- Bekabeling camera achterklep vervangen?
- 12 volt accu vervangen voor lithium-ion batterij?

Controles
- Controleer de lak kwaliteit (vooral bij zwart) en mogelijke krassen
- Controleer de velgen op schades
- Controleer de remschijven op roest, deze worden weinig gebruikt
- Controleer achterlichten op vocht/condens
- Controleer de achterruit verwarming op onderbrekingen, doorgebrande delen en mogelijke scheuren in het glas
- Controleer op waterschade in de kofferbak, kan duiden op slechte rubbers bij de achterklep
- Controleer of het leer van het stuurwiel nog netjes is en goed vast zit
- Algehele controle binnenkant van de auto

- Controleer of de laadkabel aanwezig is
- Controleer of de granny lader aanwezig is

- Controleer in het servicemenu op foutcodes (uit het recente verleden)
- Controleer of de achterruit verwarming functioneert
- Controleer of de kentekenplaat verlichting werkt.
- Controleer alle verlichting binnen en buiten op werking
- Controleer of de koplampen te veel omhoog schijnen. (Je kunt ze in het schermmenu zelf kalibreren.)

Proefrit
- Navigeer naar een supercharger om te kijken of het voorverwarmen goed gaat, bij een probleem met bijv. de superbottle krijg je een foutmelding (Kan dit ook zonder account?)
- Panorama dak kan knarsen bij snelheden boven de 100 km/h
- Let op de stuurkolom, die wil nog wel eens gaan piepen/kraken
- Controleer de verwarming in de auto
- Controleer de stoelverwarming zowel voor als achter
- Controleer de airco
- Controleer eventueel geluid van de voorste draagarmen
- Controleer op piepjes en kraakjes uit het stuurhuis

Optioneel
- Batterijtest uitvoeren via b.v https://shop.dekra.nl/diensten/batterijtest/

Bronnen
- https://www.autoweek.nl/a...del-3-als-occasion-zoekt/
- https://topgear.nl/autoni...erop-letten-bij-aanschaf/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-06 15:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KojDQbsyPSN0ODQQ8az1wHUvHlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IayU4H104WOuPRLzW3iUzYqV.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds een paar weken de eigenaar van deze bolide aangeschaft als tesla certified occasion. Performance uitvoering en met enhanced autopilot 58k km’s.

Had eerlijk gezegd meer verwacht van de enhanced autopilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Technofreakz schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 05:59:
[Afbeelding]

Sinds een paar weken de eigenaar van deze bolide aangeschaft als tesla certified occasion. Performance uitvoering en met enhanced autopilot 58k km’s.

Had eerlijk gezegd meer verwacht van de enhanced autopilot.
Hoe heb je dat aankoopproces ervaren?

Dat je de auto van te voren niet kan zien houdt mij tot nu toe nog tegen om serieus via die weg te kopen. Dan staat er bv ‘schade verleden’ bij maar geen details over die schade.

De prijzen zijn best redelijk als je Enhanced Autopilots losse prijs mee rekent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:54
5 jaar een M3 gereden, maar een M3 kopen omdat er enhanced AP of FSD op zit is naar mijn mening onzinnig. Kan in sommige situaties juist vervelender zijn dan normale AP.

Dus naar mijn mening moet je je hierdoor zeker niet laten verleiden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:52
Farmerwood schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:26:
[...]

Geen zware sleurhut oid, maar een 750kg aanhangwagen om even iets te vervoeren kan prima toch? Zie in ieder geval regelmatig model 3's rijden met een kleine aanhanger.
De model 3 uit 2019 heeft alleen bij een trekhaak af fabriek een trekgewicht op het kenteken staan. Bij het achteraf plaatsen mag je er dus GEEN aanhanger achter hangen. Alleen een fietsendrager.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bose321
STIMPPYYY schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:43:
5 jaar een M3 gereden, maar een M3 kopen omdat er enhanced AP of FSD op zit is naar mijn mening onzinnig. Kan in sommige situaties juist vervelender zijn dan normale AP.

Dus naar mijn mening moet je je hierdoor zeker niet laten verleiden
Mja dat is discutabel. Dingen als autopark, of navigeren met auto pilot, en automatische lane change kunnen wel interessant zijn. Ik heb genoeg meningen gelezen op internet en er zijn echt 2 kampen. Maarja als ik een auto met FSD kan vinden voor niet (veel) meer geld, dan zie ik dat zeker wel als optie. Vooral mocht het binnenkort nog goedgekeurd worden dat FSD in Europa gebruikt mag worden.
Himalaya schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:44:
[...]

De model 3 uit 2019 heeft alleen bij een trekhaak af fabriek een trekgewicht op het kenteken staan. Bij het achteraf plaatsen mag je er dus GEEN aanhanger achter hangen. Alleen een fietsendrager.
Precies dat bedoelde ik inderdaad ook. Het kan prima, maar het mag dus niet.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Farmerwood schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 00:15:
Proefrit
- Navigeer naar een supercharger om te kijken of het voorverwarmen goed gaat, bij een probleem met bijv. de superbottle krijg je een foutmelding (Kan dit ook zonder account?)
Precies dat punt vraag ik mij ook af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 11:40
[...]

[...]

......

Ik lees dit als: deze klant wordt mij wat te precies, dus ik probeer hem maar even naar een andere auto dan deze te begeleiden.

NB. je hoeft niet achter alles iets te zoeken, maar heb in de autohandel gezond argwaan is mijn advies. Een slordig overgespoten auto, of auto's met veel steenslag of krassen worden vaak niet gewassen of nat neergezet, zodat het niet opvalt. Soms onder de vermelding "NET binnen" waarbij als je daar aankomt gezegd wordt dat je hem voor een stuntprijs mee mag nemen als je NU beslist. (Anderen zetten een mooie auto met goede foto's en goede beschrijving op de site voor een lage prijs als lokkertje en bieden je bij binnenkomst de ex-schade auto met een goede korting als zijnde "net binnen"zonder natuurlijk ex schade te noemen).

Een verkoper die de auto's niet wast voor de verkoop is vaak slechts een "dozenschuiver". Auto inkopen al of niet import/ex schade uit het buitenland. En deze zsm. met zo min mogelijk moeite weer doorsluizen.

Denk ook na waarom een verkoper slechte foto's zou neerzetten. Als je iets goed en vlot wilt verkopen zonder gezeik achteraf, dan maak je een goede en voor die auto van toepassing zijnde beschrijving, inclusief vermelding van extra opties, maar ook met vermelding van schades en eventuele andere bijzonderheden. Om een goede beschrijving en goede foto's neer te kunnen zetten moet je de auto vooraf wassen en minstens stofzuigen en er even een doekje doorhalen.

Vervolgens maak je een set van de mooiste foto's die je maar kan schieten en zet dit online.

Wil je zonder moeite een auto slijten, waarbij je garantie tot de deur geeft en zoveel mogelijk ellende buiten beeld wilt houden om de ECHTE waarde te verbloemen, dan doe je er niets aan, wast hem niet, stofzuigt niet en zet wazige foto's of plaatjes in slecht licht op de site. En begint een klant vragen te stellen, dan verwijs je hem snel door naar een andere auto.

[ Voor 8% gewijzigd door ucsdcom op 29-11-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-06 15:20
Farmerwood schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:28:
[...]

Hoe heb je dat aankoopproces ervaren?

Dat je de auto van te voren niet kan zien houdt mij tot nu toe nog tegen om serieus via die weg te kopen. Dan staat er bv ‘schade verleden’ bij maar geen details over die schade.

De prijzen zijn best redelijk als je Enhanced Autopilots losse prijs mee rekent.
Best een aparte ervaring, je doet de bestelling online. Een mogelijkheid tot bezichtigting is er wel is mij verteld.

Was bij het afhalen binnen 15 minuten weer buiten en in het bezit van de auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Himalaya schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:44:
[...]

Dank voor dit bericht. Las het vanmorgen nog net op tijd.
Ik ben er steeds, onterecht dus, vanuit gegaan dat de auto na montage van de trekhaak ook gewoon een kleine aanhanger zou mogen trekken.
Nog even gekeken, maar de kosten voor een trekhaak (1300) en nieuwe RDW keuring (+/- 900) is samen toch wel een grote kostenpost.

Net ongepland naar Jan Bogaert gereden in Dinteloord.
Die hebben een hoop auto’s staan, maar het zijn wel dozen schuivers. Gaf de verkoper ook duidelijk aan. Ze verkopen er momenteel zo’n 30 per week zei hij. Ze doen er ook weinig aan qua controles en werken met lage marges.

De M3 waar we proef mee reden kraakte behoorlijk en de achterruit verwarming deed het nauwelijks. Na 20 km nog steeds half vol ijs.
Ook viel op dat er auto echt vies was (buiten, binnen en ook het scherm was helemaal vettig) en we kennen inmiddels de namen van vorige rijder, haar partner en waar ze werkt. Alles stond er gewoon nog in. Heb dat zelf altijd op eigen initiatief leeg gegooid toen ik mijn lease auto’s inleverde.

Een andere waar we even in gingen zitten gaf errors dat de verwarming storing had en het dus niet deed. Je koopt ze dus in die staat.

Ze krijgen komende week nog een auto binnen met de specificaties die ik zoek. Heb de belofte gekregen dat ze me direct bellen, maar ik moet hem dan wel binnen 1 a 2 dagen ophalen. Of moest hem nu al betalen, maar na het zien van die andere auto’s ga ik niet blind iets kopen voor 20k.

[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 29-11-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:54
Bose321 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:16:
[...]

Mja dat is discutabel. Dingen als autopark, of navigeren met auto pilot, en automatische lane change kunnen wel interessant zijn. Ik heb genoeg meningen gelezen op internet en er zijn echt 2 kampen. Maarja als ik een auto met FSD kan vinden voor niet (veel) meer geld, dan zie ik dat zeker wel als optie. Vooral mocht het binnenkort nog goedgekeurd worden dat FSD in Europa gebruikt mag worden.

[...]

Precies dat bedoelde ik inderdaad ook. Het kan prima, maar het mag dus niet.
Uiteraard, het is meer een waarschuwing voor de wat minder ingelezen mensen.

Houd er ook rekening mee (dus niet persee voor jou bedoedl :) ) dat er ook verschillen zitten in hardware versies en de capaciteiten / werking van FSD (nieuwer = betere camera's , geen radar etc, betere processor en daardoor verwerking etc.).
Al een tijd niet meer actief in het Tesla forum, maar de versies met HW2.5 gebruikte destijds nog de radar ipv Vision only. Misschien nu ook nog wel. Dat kan een voordeel zijn. Zelf had ik HW versie 3 waarbij de Radar actief werd uitgeschakeld omdat ze overgingen naar Vision only. Dat was echt een merkbare verslechtering in zowel functionaliteit (140 ipv 150 op AP) als AP stuurgedrag. Dat is later wel iets beter geworden, maar eind 2023 niet op niveau van het systeem met radar en camera's in mijn optiek.
Nieuwere modellen hebben betere camera's, geen radar en hardware waardoor AP/FSD beter zou moeten werken.

[ Voor 24% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-11-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Farmerwood schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:40:
[...]
Net ongepland naar Jan Bogaert gereden in Dinteloord.
Die hebben een hoop auto’s staan, maar het zijn wel dozen schuivers. Gaf de verkoper ook duidelijk aan. Ze verkopen er momenteel zo’n 30 per week zei hij. Ze doen er ook weinig aan qua controles en werken met lage marges.

De M3 waar we proef mee reden kraakte behoorlijk en de achterruit verwarming deed het nauwelijks. Na 20 km nog steeds half vol ijs.
Ook viel op dat er auto echt vies was (buiten, binnen en ook het scherm was helemaal vettig) en we kennen inmiddels de namen van vorige rijder, haar partner en waar ze werkt. Alles stond er gewoon nog in. Heb dat zelf altijd op eigen initiatief leeg gegooid toen ik mijn lease auto’s inleverde.

Een andere waar we even in gingen zitten gaf errors dat de verwarming storing had en het dus niet deed. Je koopt ze dus in die staat.

Ze krijgen komende week nog een auto binnen met de specificaties die ik zoek. Heb de belofte gekregen dat ze me direct bellen, maar ik moet hem dan wel binnen 1 a 2 dagen ophalen. Of moest hem nu al betalen, maar na het zien van die andere auto’s ga ik niet blind iets kopen voor 20k.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor als ik een verre rit maak voor een proefit. Hoe moet je uberhaupt de achterruitverwarming testen als het niet heeft gevroren? Het is jammer dat partijen zoals Jan Bogaart er zoveel verkopen, geeft je als koper niet echt rust/tijd om rustig rond te kijken en te denken ergens over.

Uit interesse, hoe/waar kraakte de auto? Draagarmen of het glazen dak ofzo? Goed om op te letten bij een volgende proefrit voor mij. Ik lees ook mensen die zeggen dat ze richting een SuC rijden om preconditioning te testen, kan je dat zomaar doen tijdens een proefrit zonder dat de auto aan je is gekoppelt?
ucsdcom schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:41:

[...]

Ik lees dit als: deze klant wordt mij wat te precies, dus ik probeer hem maar even naar een andere auto dan deze te begeleiden.

NB. je hoeft niet achter alles iets te zoeken, maar heb in de autohandel gezond argwaan is mijn advies. Een slordig overgespoten auto, of auto's met veel steenslag of krassen worden vaak niet gewassen of nat neergezet, zodat het niet opvalt. Soms onder de vermelding "NET binnen" waarbij als je daar aankomt gezegd wordt dat je hem voor een stuntprijs mee mag nemen als je NU beslist. (Anderen zetten een mooie auto met goede foto's en goede beschrijving op de site voor een lage prijs als lokkertje en bieden je bij binnenkomst de ex-schade auto met een goede korting als zijnde "net binnen"zonder natuurlijk ex schade te noemen).

Een verkoper die de auto's niet wast voor de verkoop is vaak slechts een "dozenschuiver". Auto inkopen al of niet import/ex schade uit het buitenland. En deze zsm. met zo min mogelijk moeite weer doorsluizen.

Denk ook na waarom een verkoper slechte foto's zou neerzetten. Als je iets goed en vlot wilt verkopen zonder gezeik achteraf, dan maak je een goede en voor die auto van toepassing zijnde beschrijving, inclusief vermelding van extra opties, maar ook met vermelding van schades en eventuele andere bijzonderheden. Om een goede beschrijving en goede foto's neer te kunnen zetten moet je de auto vooraf wassen en minstens stofzuigen en er even een doekje doorhalen.

Vervolgens maak je een set van de mooiste foto's die je maar kan schieten en zet dit online.

Wil je zonder moeite een auto slijten, waarbij je garantie tot de deur geeft en zoveel mogelijk ellende buiten beeld wilt houden om de ECHTE waarde te verbloemen, dan doe je er niets aan, wast hem niet, stofzuigt niet en zet wazige foto's of plaatjes in slecht licht op de site. En begint een klant vragen te stellen, dan verwijs je hem snel door naar een andere auto.
Eens. Ik ben al bij een autodealer langsgeweest voor een proefrit in Alphen aan den Rijn, en dat was ook echt iemand die niet helemaal netjes de auto had staan. De lak zat vol lelijke plekken, de software was al 100 jaar niet bijgewerkt waardoor een heleboel niet werkte zoals het hoort, de verkoper wist ook echt niks over de auto en wilde me wijsmaken dat ik gewoon een trekhaak kon monteren en iets kon trekken... Als ik er geen goed gevoel bij heb dan kijk ik wel verder.

Wel wat lastiger gezien mijn wat selecte criteria, maar heb ook geen zin in gezeur achteraf.

[ Voor 48% gewijzigd door Bose321 op 29-11-2024 14:50 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 11:40
Farmerwood schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:40:
[...]

.....
Wat een service van die club: Dat is wel ideaal, kan je meteen de vorige eigenaar nabellen of er iets mis is met de auto ;)

Ben ook wel erg benieuwd welke leasemaatschappij er zo met de ingeleverde auto's om gaat. Bij inleveren zou je ze minstens een reset kunnen geven als leasemaatschappij toch voor je ze verkoopt.

Grote kans dat het bedrijf slechts auto's waar iets mee is opkoopt om ze zo goedkoop mogelijk aan te schaffen en de marge ondaks het dozen schuiven zo hoog mogelijk te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door ucsdcom op 29-11-2024 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06 12:41
ucsdcom schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:58:
[...]

Wat een service van die club: Dat is wel ideaal, kan je meteen de vorige eigenaar nabellen of er iets mis is met de auto ;)

Ben ook wel erg benieuwd welke leasemaatschappij er zo met de ingeleverde auto's om gaat. Bij inleveren zou je ze minstens een reset kunnen geven als leasemaatschappij toch voor je ze verkoopt.

Grote kans dat het bedrijf slechts auto's waar iets mee is opkoopt om ze zo goedkoop mogelijk aan te schaffen en de marge ondaks het dozen schuiven zo hoog mogelijk te maken.
Ik heb die van mij daar vorige maand gekocht en geen enkel probleem met de wagen.
Geluk hebben natuurlijk en goed testen.

Zat ook nog wat rommel en gegevens van de vorige eigenaar in.

Hier moest het ook snel gaan toen, als ik hem niet kocht stonden de volgende al klaar.
De Tesla's van het bedrijf hier in kwestie komen merendeel van bij Athlon.

Bij vele leasings die verkocht zijn via veilingen komt een service rapport bij.
Dit kan je ook wel opvragen via de verkopers.

Een random voorbeeld van deze historie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIR3u6Jsi1fsV3RyWYZxlo9aPJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UIu7XngVays9QlpjeIZUh4PS.png?f=fotoalbum_large

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Bose321 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:46:
[...]
Uit interesse, hoe/waar kraakte de auto? Draagarmen of het glazen dak ofzo? Goed om op te letten bij een volgende proefrit voor mij. Ik lees ook mensen die zeggen dat ze richting een SuC rijden om preconditioning te testen, kan je dat zomaar doen tijdens een proefrit zonder dat de auto aan je is gekoppelt?
[...]
Ik heb nog niet in een M3 gezeten waarvan bekend was dat de draagarmen vervangen moesten worden. Het kwam van rond de voorwielen, maar wellicht was het alleen ijs dat kraakte. :+

De auto gaf meerdere meldingen dat er geen account gekoppeld was. Kreeg het niet voor elkaar hem naar een SoC te laten navigeren. Hoor ook graag hoe dat moet. :)
ucsdcom schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:58:
[...]

Er lag een aflever lijstje in de auto en daar stond Alphabet op als leasemaatschappij, maar ze krijgen ook auto’s van Athlon begreep ik. Ze zullen gewoon op de veilingen inkopen.

Ik vrees dat de lage restwaarde (mede) een rede is dat de leasemaatschappijen er niet teveel mee doen. Ze krijgen er al veel minder voor dan verwacht en dan willen ze er niet nog meer tijd en geld aan besteden dan strikt noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Kwam via die link bij de Ayvens private occassion lease uit. 450-480 euro per maand voor 48 maanden / 10k km per jaar zijn nog best interessante prijzen, want dan kom je op zo'n 20-23k uit.
Er staat bij dat het incl verzekering is (en vanaf komend jaar neem ik aan ook wegenbelasting). Dat je geen restwaarde hebt compenseer je (grotendeels) met de bespaarde kosten op verzekering en wegenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Het zal vast wel al 100x gevraagd zijn, maar ik ben benieuwd na het lezen van wat reacties hier: stel je koopt een Model 3 waarbij later blijkt dat de ruitverwarming niet (goed) werkt (want je hebt hem bijv. in de zomer gekocht). Heb je dan sowieso garantie op de auto standaard, zonder een extra pakket? Als in; heb je recht op een deugdelijk product waarbij dit soort dingen niet mogen voorkomen? Of kan je dan het beste een Bovag of ander garantie pakket afnemen? Of zijn dat soort dingen dan ook niet gedekt?

Wij twijfelen nog een beetje aangezien een 'nieuwe' auto van 20k een stuk meer geld kost dan onze huidige auto, en elektrisch rijden alsnog een beetje spannend voelt. Maar vooral omdat er zoveel op zit wat stuk kan gaan wat je niet zo makkelijk allemaal zelf kan testen of het nog goed werkt, zou het wel fijn zijn als je toch later iets merkt wat stuk is wat je niet had kunnen testen, dat dat wel wordt gefikst zonder dure rekeningen.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
Bose321 schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:28:
Het zal vast wel al 100x gevraagd zijn, maar ik ben benieuwd na het lezen van wat reacties hier: stel je koopt een Model 3 waarbij later blijkt dat de ruitverwarming niet (goed) werkt (want je hebt hem bijv. in de zomer gekocht). Heb je dan sowieso garantie op de auto standaard, zonder een extra pakket? Als in; heb je recht op een deugdelijk product waarbij dit soort dingen niet mogen voorkomen? Of kan je dan het beste een Bovag of ander garantie pakket afnemen? Of zijn dat soort dingen dan ook niet gedekt?

Wij twijfelen nog een beetje aangezien een 'nieuwe' auto van 20k een stuk meer geld kost dan onze huidige auto, en elektrisch rijden alsnog een beetje spannend voelt. Maar vooral omdat er zoveel op zit wat stuk kan gaan wat je niet zo makkelijk allemaal zelf kan testen of het nog goed werkt, zou het wel fijn zijn als je toch later iets merkt wat stuk is wat je niet had kunnen testen, dat dat wel wordt gefikst zonder dure rekeningen.
Tja, ze hebt altijd recht op een deugdelijke auto, maar ga dat recht maar eens bewerkstelligen. Er zijn verkopers die er geen boodschap aan hebben. Koop bij een dealer die goed bekend staat, niet bij een dozenschuiver. Ja die zijn duurder, maar je kan er meestal meer van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bose321 schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:28:

Bij een brandstof auto kan (en zal veel) meer stuk gaan ;) Als je meer zekerheid wilt zou ik zeker niet aan de onderkant van de markt bij een dozenschuiver iets aankopen, je kan dan beter naar een goed aangeschreven dealer gaan met 12 maanden garantie. Of je moet zin hebben om aan de slag te gaan met je rechtsbijstand ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Gisteren gaan kijken voor een Tesla Certified Occasion met 66.000 km in Eindhoven. Wat een bagger, zonde van m’n tijd (moest 45 minuten rijden ervoor).

Auto op eerste gezicht mooi gepoetst van buiten. Wat krasjes uiteraard zoals te verwachten. Proefrit gemaakt en auto stilgezet om te bekijken. Etensresten op allerlei plekken. Opmaakspiegel bestuurder kapot. Deuren voor beiden een duidelijke tik, alsof ze te ver open zijn gegooid of door de wind gepakt. Rubbers sluiten niet aan en panelgaps lijken te wijzen op schade-auto. Afwerking middenstijl (tussen de zittingen) zit letterlijk los waardoor de gordelverstelling niet pakt. Wagen trekt duidelijk naar rechts. Hele wagen ziet eruit alsof een bouwvakker er mee op pad is geweest. Wel 29.000 euro rekenen ervoor.

Compleet belachelijk. Zogenaamd helemaal nagekeken door een Tesla monteur en daarom wat duurder. Advies, kijk lekker op Marktplaats.

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 01-12-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
revolution-nl schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:37:
[...]

Bij een brandstof auto kan (en zal veel) meer stuk gaan ;) Als je meer zekerheid wilt zou ik zeker niet aan de onderkant van de markt bij een dozenschuiver iets aankopen, je kan dan beter naar een goed aangeschreven dealer gaan met 12 maanden garantie. Of je moet zin hebben om aan de slag te gaan met je rechtsbijstand ;)
Bij voorkeur koop ik inderdaad bij een goed aangeschreven dealer, alleen heb ik het idee dat bijna alle auto's nu bij een plek zoals Jan bogaart terecht komen die er heel veel verkoopt in een week.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
fRiEtJeSaTe schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:05:
Gisteren gaan kijken voor een Tesla Certified Occasion met 66.000 km in Eindhoven. Wat een bagger, zonde van m’n tijd (moest 45 minuten rijden ervoor).

Auto op eerste gezicht mooi gepoetst van buiten. Wat krasjes uiteraard zoals te verwachten. Proefrit gemaakt en auto stilgezet om te bekijken. Etensresten op allerlei plekken. Opmaakspiegel bestuurder kapot. Deuren voor beiden een duidelijke tik, alsof ze te ver open zijn gegooid of door de wind gepakt. Rubbers sluiten niet aan en panelgaps lijken te wijzen op schade-auto. Afwerking middenstijl (tussen de zittingen) zit letterlijk los waardoor de gordelverstelling niet pakt. Wagen trekt duidelijk naar rechts. Hele wagen ziet eruit alsof een bouwvakker er mee op pad is geweest. Wel 29.000 euro rekenen ervoor.

Compleet belachelijk. Zogenaamd helemaal nagekeken door een Tesla monteur en daarom wat duurder. Advies, kijk lekker op Marktplaats.
Tnx voor het delen van deze ervaring. Wij hadden juist bedacht dat we misschien toch iets meer aandacht moeten hebben voor die Certified Occasions omdat we daarvan hoopten dat die idd volledig nagekeken zijn.

Maar ook daar is het opletten dus. Helaas.

Al zou ik met 29k er toch naar neigen, dan maar die 10-12k extra te betalen (indien mogelijk) en voor een nieuwe te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 01-12-2024 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Farmerwood schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:24:
[...]

Tnx voor het delen van deze ervaring. Wij hadden juist bedacht dat we misschien toch iets meer aandacht moeten hebben voor die Certified Occasions omdat we daarvan hoopten dat die idd volledig nagekeken zijn.

Maar ook daar is het opletten dus. Helaas.
Ja ik was eigenlijk op het punt dat ik gewoon ging reserveren vanaf de website. Maar blij dat ik dat niet heb gedaan. Reden om voor Certified Occasion te gaan was de garantie. Wil niet in een discussie komen waarbij Tesla zegt dat er door een derde partij gemorreld is, waardoor de aandrijflijn garantie vervalt. Maar na de proefrit bij Tesla neem ik de gok wel bij een Bosch garage.

Kunt uiteraard blijven opschalen, maar moet ergens een grens trekken. Met 10-12k erbij heb je geen nieuwe LR. En het is voor ons geen auto voor ‘erbij’ maar onze hoofdauto waarmee we lange afstanden rijden en op vakantie gaan. Vond 29k ook een hoop geld maar denk als hij dan volledig nagekeken is heb ik daar wel 4k voor over (plus enhanced autopilot). Jammer de bammer.

Wat me overigens ook opviel is dat de prijzen best hard fluctueren. De ene dag kost een auto 28.800. De dag erop 28.900. En inmiddels 29.900. (toen ik gisteren ging kijken was ie 28.900) Gekoppeld aan de dollarkoers?

[ Voor 27% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 01-12-2024 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 20:38
Na het eerder genoemde AW-bericht ben ik me ook (voorzichtig) aan het oriënteren op een Model 3 Long Range. Als die idd rond de 15k uitkomen is het m.i. echt een no-brainer.

Nu ben ik door de specs aan het gaan en ik lees, o.a. op AutoWeek, dat de 2019 Long Range al met 250kW kan snelladen. Klopt dat? Dat is wel een significant voordeel t.o.v. de concurrentie, die het veelal met 150kW moeten doen.

Trekhaak is een goede, moet dus de kentekengewichten in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, de de LR kan 250 kW laden. Maar stel je er niet veel bij voor, dat kan alleen als de batterij goed warm is (in de winter wordt er gerust een uur voorverwarmd) en voorbij de 25% SOC zakt de laadsnelheid al in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Wat me vooral opvalt is dat men de auto's niet zo goed weet te prijzen.

Voorbeelden:
- FSD is bij de een 2000 euro waard, bij de ander krijg je het gratis erbij
- Enhanced Autopilot wordt verkocht als FSD
- een auto met 200.000km op de teller verkopen voor 19k 8)7
- andersom een auto met 30.000km op de teller verkopen voor 32k (leuk maar de batterij, het hoofdcomponent van de prijs veroudert ook zonder rijden)
- Model S met gratis opladen en 300.000km voor 25k verkopen (hoeveel denk je op te laden om dit bedrag ooit terug te verdienen?) 8)7
- 2020 auto kost standaard meer dan 30k. Terwijl deze identiek is aan de 2019 versie, soms zit er maar een paar weken levertijd tussen. Tesla zelf heeft hier ook een handje van.

Bedenk ook dat een trekhaak een fijne optie is, maar wel betekent dat het onderstel en de motoren te lijden hebben gehad. Met een beetje pech heeft een uitvoerder wekelijks een aanhanger meegesleept, al dan niet te zwaar beladen. Dit is voor mij reden geweest om deze optie niet te nemen, ondanks dat hij zeer welkom was.

[ Voor 9% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 02-12-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:52
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:20:

Bedenk ook dat een trekhaak een fijne optie is, maar wel betekent dat het onderstel en de motoren te lijden hebben gehad. Met een beetje pech heeft een uitvoerder wekelijks een aanhanger meegesleept, al dan niet te zwaar beladen. Dit is voor mij reden geweest om deze optie niet te nemen, ondanks dat hij zeer welkom was.
Tja, en met een beetje geluk is hij alleen voor het incidenteel aanhangertje naar de stort en een fietsendrager gebruikt, zoals die van mij. Denk niet dat er veel uitvoerders met een Model3 onderweg zijn, mag ook maar 1000kg (geremd) achter hangen en daar merkt de Tesla vrijwel niks van.

Toen ik de mijne bij de leasemaatschappij inleverde namen ze twee dagen later nog contact op om me te feliciteren met de wijze en staat van inleveren. Maar als ik zo meelees is dat dus niet normaal :D

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepus1
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-03 15:27
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:20:

- FSD is bij de een 2000 euro waard, bij de ander krijg je het gratis erbij
- Enhanced Autopilot wordt verkocht als FSD
Betekent 'mogelijkheid tot full self driving' dat dit ook geïnstalleerd is? of hoe kun je dit het snelst checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Joepus1 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:57:
[...]

Betekent 'mogelijkheid tot full self driving' dat dit ook geïnstalleerd is? of hoe kun je dit het snelst checken?
Zie een stukje terug. Het betekent slechts dat de hardware het aan kan, maar niet dat het ook actief is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel.
Joepus1 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:57:
[...]

Voorbeeld, mocht ik het fout hebben hoor ik het graag.

Dit voorbeeld heeft alleen autopilot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY-THYgmnG6cUL4nX-xrmcOQsQY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eVStRhDKPjdcjgMej0RolvmH.png?f=fotoalbum_tile

Dit voorbeeld heeft wel FSD, dan staat het er ook twee keer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-C3iIaUz9943XO84s2av5Xl9LI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/W6EmWKWq11cUcOkpauUYC24V.png?f=fotoalbum_tile

Zijn 2 plaatjes van internet geplukt die te koop staan :)

Je zou het ook kunnen zien aan de prijs.
Ik ben inmiddels geslaagd voor een Model 3 Performance en volgens de RDW heeft die een nieuwprijs van 72k en als ik hem in de ANWB koerslijst invul komt er een aanvullend pakket van 7500 bij. Als ik het goed heb moet ik dus de M3 Performance met FSD hebben.
Aan de prijs zou je ook moeten zien of die FSD, enhanced of alleen autopilot heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel. op 03-12-2024 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Daniel. schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:30:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben inmiddels geslaagd voor een Model 3 Performance en volgens de RDW heeft die een nieuwprijs van 72k en als ik hem in de ANWB koerslijst invul komt er een aanvullend pakket van 7500 bij. Als ik het goed heb moet ik dus de M3 Performance met FSD hebben.
Aan de prijs zou je ook moeten zien of die FSD, enhanced of alleen autopilot heeft.
Die met FSD vragen ze idd meteen ff 28k voor zo te zien

Ik heb inmiddels ook weer een afspraak staan (Bij JB waar ik vorige week ook al ff was). Ze hebben vandaag weer een set auto's binnen gekregen ze houden er even een voor me vast tot donderdag. Hopelijk krijgen we dit jaar een Tesla van de Sint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 22:29
hier
LR met 100k voor 23400EUR met wit bekleding en FSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isaygi93
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03-12-2024
Wat is eigenlijk de beste plek om te zoeken voor M3’s? Ik zit zelf op marktplaats te kijken , zijn er websites of locaties met meer dan alleen marktplaats?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Farmerwood schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 00:15:
Op basis van dit topic en wat online info de volgende checklist gemaakt voor controles bij de aankoop van een 2de hands Model 3. Vul gerust aan :-)
Update met wat prijzen en handleidingen.

Tesla Model 3 checklist

Controles vooraf
- Check of er terugroep acties open staan (bekabeling kofferbak staat veel open)

Vragen aan verkoper
- Onderhoudsboekje
- Bekende gebreken? (Meldingsplicht commerciële verkoper)
- Draagarmen vervangen? (kosten vervangen 300-400 euro per draagarm)
- Bekabeling camera achterklep vervangen?
- 12 volt accu vervangen voor lithium-ion batterij?

Controles
- Controleer de lak kwaliteit (vooral bij zwart) en mogelijke krassen
- Controleer de velgen op schades
- Controleer de remschijven op roest, deze worden weinig gebruikt
- Controleer achterlichten op vocht/condens
- Controleer de achterruit verwarming op onderbrekingen, doorgebrande delen en mogelijke scheuren in het glas. (Kosten vervanging achterruit 858 euro)
- Controleer op waterschade in de kofferbak, kan duiden op slechte rubbers bij de achterklep
- Controleer of het leer van het stuurwiel nog netjes is en goed vast zit
- Algehele controle binnenkant van de auto

- Controleer of de laadkabel aanwezig is
- Controleer of de granny lader aanwezig is

- Controleer in het servicemenu op foutcodes (uit het recente verleden)
- Controleer of de achterruit verwarming functioneert
- Controleer of de kentekenplaat verlichting werkt.
- Controleer alle verlichting binnen en buiten op werking
- Controleer of de koplampen te veel omhoog schijnen. (Je kunt ze in het schermmenu zelf kalibreren.)
- Controle accustatus

Proefrit
- Panorama dak kan knarsen bij snelheden boven de 100 km/h
- Let op de stuurkolom, die wil nog wel eens gaan piepen/kraken
- Controleer de verwarming in de auto
- Controleer de stoelverwarming zowel voor als achter
- Controleer de airco
- Controleer eventueel geluid van de voorste draagarmen
- Controleer op piepjes en kraakjes uit het stuurhuis

Optioneel
- Batterijtest uitvoeren via b.v https://shop.dekra.nl/diensten/batterijtest/

Bronnen
- https://www.autoweek.nl/a...del-3-als-occasion-zoekt/
- https://topgear.nl/autoni...erop-letten-bij-aanschaf/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:31
Farmerwood schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:26:
[...]

Misschien wel een optie om hier wat reviews te delen van bedrijven. Zie mijnduurzameauto ook veel terug in de zoekresultaten.

Ik zie bv 'hd carstore' in Dordrecht ook veel terug komen, maar dat is voor mij ook behoorlijk ver rijden. Dus om er zomaar even heen te rijden.

Heb ook al even een M3 open staan in mijn browser die ik wel interessant vind, maar hij staat inmiddels al langer dan de gemiddelde M3 te koop, dus dan ga je je ook afvragen waarom...
Geen ervaring persoonlijk met hd carstore, maar ik ben van de week bij Autopoint en Autoplaza in Dordrecht geweest, deze zitten in de loods ernaast. Dit zijn twee handelaren (met HD Carstore ernaast 3 vlak bij elkaar dus) die in een zelfde garage (/loods) zitten (was even hilarisch als verwarrend, ik dacht alleen bij autopoint te kijken, werd ik even subtiel erop gewezen dat ik nu bij Autoplaza stond te kijken, ze hebben allemaal Tesla's). Aardige heren van Turkse komaf die goed weten hoe ze auto's netjes moeten presenteren. Ze zagen er allemaal spik en span uit, op het oog in elk geval. Gewassen, gezogen, banden netjes zwart gemaakt en ook de stoelen waren allemaal licht ingevet ofzo. Ik kwam onaangekondigd en die zaterdag was een proefrit lastig, want druk en maar 1 set aan groene nummerplaten. Zo druk leek het niet, maar het zal wel, er stond een vader en een zoon buiten te kijken naar een andere auto. Ik kon wel zonder problemen alle autos inspecteren, zag op het eerste gezicht alleen maar nette tesla's, ik denk een stuk of 12 in totaal.

Verwacht qua info niet veel van de handelaren, zijn allemaal ingekocht en hij verwees naar een sticker op de voorruit waaruit zou blijken dat ze allemaal goed zijn gekeurd door de leasemaatschappij als goeie auto's ( :+ ). En toen ik vroeg naar 1 qua staat, kreeg ik een korte toelichting, toen ik vroeg naar een ander kreeg ik als antwoord, dat het precies dezelfde auto is :D.

Ik zou deze week een proefrit mogen maken, maar wel met voorkeur dat ik echt de intentie heb de betreffende auto te kopen.

Doe met de info wat je wilt, als je ver moet rijden, zou ik echt even voorbereiden en contact met de betreffende garage leggen.

EDIT: er zit vlakbij een McDonalds mocht je f een moment van nadenken willen. Ook zit er een van der Valk met tesla laders aan de andere kant van de snelweg, mocht je iets willen proberen met navigeren naar supercharger oid.

[ Voor 8% gewijzigd door bakbakbak op 04-12-2024 09:58 ]

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nefertem
  • Niet online
bakbakbak schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:51:
[...]

Geen ervaring persoonlijk met hd carstore, maar ik ben van de week bij Autopoint en Autoplaza in Dordrecht geweest, deze zitten in de loods ernaast. Dit zijn twee handelaren (met HD Carstore ernaast 3 vlak bij elkaar dus) die in een zelfde garage (/loods) zitten (was even hilarisch als verwarrend, ik dacht alleen bij autopoint te kijken, werd ik even subtiel erop gewezen dat ik nu bij Autoplaza stond te kijken, ze hebben allemaal Tesla's). Aardige heren van Turkse komaf die goed weten hoe ze auto's netjes moeten presenteren. Ze zagen er allemaal spik en span uit, op het oog in elk geval. Gewassen, gezogen, banden netjes zwart gemaakt en ook de stoelen waren allemaal licht ingevet ofzo. Ik kwam onaangekondigd en die zaterdag was een proefrit lastig, want druk en maar 1 set aan groene nummerplaten. Zo druk leek het niet, maar het zal wel, er stond een vader en een zoon buiten te kijken naar een andere auto. Ik kon wel zonder problemen alle autos inspecteren, zag op het eerste gezicht alleen maar nette tesla's, ik denk een stuk of 12 in totaal.

Verwacht qua info niet veel van de handelaren, zijn allemaal ingekocht en hij verwees naar een sticker op de voorruit waaruit zou blijken dat ze allemaal goed zijn gekeurd door de leasemaatschappij als goeie auto's ( :+ ). En toen ik vroeg naar 1 qua staat, kreeg ik een korte toelichting, toen ik vroeg naar een ander kreeg ik als antwoord, dat het precies dezelfde auto is :D.

Ik zou deze week een proefrit mogen maken, maar wel met voorkeur dat ik echt de intentie heb de betreffende auto te kopen.

Doe met de info wat je wilt, als je ver moet rijden, zou ik echt even voorbereiden en contact met de betreffende garage leggen.

EDIT: er zit vlakbij een McDonalds mocht je f een moment van nadenken willen. Ook zit er een van der Valk met tesla laders aan de andere kant van de snelweg, mocht je iets willen proberen met navigeren naar supercharger oid.
Grappig. ik had juist het tegenovergestelde ervaring. ik vond het juist niet netjes er uit zien. Dat was wel in september overigens. Ik had ook een een gevoel van mocht er problemen zijn dan is het in ieder geval niet hun probleem en de typish auto handelaar. "Er zijn al twee belangstellende die de financien aan het regelen zijn" Ik was dus vrij snel weg en had maar 1 Tesla bekeken die ik persoonlijk niet netjes vond met 60k op de teller.

edit: was autoplaza denk ik. heb het idee dat ze alledrie met elkaar verbonden zijn op 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-06 21:23
Wat vinden jullie van een commander aan de auto te slingeren tijdens een proefrit om de degradatie en andere statistieken te checken? Zou dit oke zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door realmadridsi op 04-12-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik ben ook druk zoekende naar een snelle test die tijdens de proefrit kan.

Dacht even iets moois gevonden te hebben in het service menu, maar die volledige test duurt 24h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:55
Dekra of Nextdrive bieden test aan meen ik.

Gemiddeld bereid gedeeld door gemiddeld verbruik gedeeld door lading percentage is in enige mate te vertrouwen

https://nexdrive.nl/nl/ac...st%20op%20spanningsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Top service van Jan Bogert in Dinteloord….. Ze hebben de auto vandaag ’per ongeluk’ verkocht. Ze hadden er blijkbaar geen bordje gereserveerd op gehangen oid.

Ik had een duidelijke mondelinge koopovereenkomst en de afspraak om hem morgen op te komen halen. Enige reden om van de koop af te zien was een duidelijk groot gebrek dat niet gemeld zou zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Farmerwood op 04-12-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
Klinkt als een echte dozenschuiver, alles zo snel mogelijk weg, klantjes genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheToots
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-06 22:02
Ik heb een vraag over condens in de achterlichten.
Weet iemand wat het ongeveer kost om dit te laten repareren?
Moeten er bijvoorbeeld hele nieuwe units in of is er een simpelere/goedkopere fix?
Dit omdat veel auto's die nu uit de lease komen langs de APK moeten en condens kan een reden zijn om een auto af te keuren.

Edit: condens in achterlichten is geen APK afkeurpunt lees ik, maar dan nog ben ik benieuwd of iemand het weet :)

[ Voor 15% gewijzigd door TheToots op 04-12-2024 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:06
Farmerwood schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:49:
Top service van Jan Bogert in Dinteloord….. Ze hebben de auto vandaag ’per ongeluk’ verkocht. Ze hadden er blijkbaar geen bordje gereserveerd op gehangen oid.

Ik had een duidelijke mondelinge koopovereenkomst en de afspraak om hem morgen op te komen halen. Enige reden om van de koop af te zien was een duidelijk groot gebrek dat niet gemeld zou zijn.
Tja het is een kopersmarkt, auto’s die echt goed geprijsd zijn verdwijnen binnen een paar uur.

Ik zag net een model online staan, stond er gisteren niet op en nu alweer verkocht deze heeft nog geen eens 24 uur te koop gestaan…

Aan de andere kant het aanbod zal straks ook weer toenemen dus voor niet te veel treuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Gerwinnn schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:59:
[...]
Tja het is een kopersmarkt, auto’s die echt goed geprijsd zijn verdwijnen binnen een paar uur.

[…]

Aan de andere kant het aanbod zal straks ook weer toenemen dus voor niet te veel treuren.
Dat ze hard gaan is duidelijk, maar ik heb
1: afgelopen vrijdag op basis van de veiling foto’s en specificaties aangegeven serieus interesse te hebben. Telefoonnummer is genoteerd door de koper bij de auto. Hij wist dat we 1.5 uur reistijd hadden en dus echt wel serieus waren om wat te kopen.
2: Afgelopen dinsdag toen hij me belde dat de auto binnen was.
3: Op basis van hun eigen foto’s nogmaals bevestigd dat we hem willen kopen. En toen direct een afspraak gemaakt dat we hem donderdagochtend om 11:00 zouden komen ophalen.

Misschien stukje waarden en normen verschil tussen het oosten en westen van ons land, maar in mijn optiek heb je dan een deal gesloten en kun je hem niet zomaar aan een ander verkopen.

En na dat belletje van ze moest ik 2 kleine kinderen zwaar teleurstellen dat de nieuwe auto toch niet komt.

Hoe gunstig geprijsd hun auto’s dan misschien ook zijn, bij mij hebben ze het verknald en ze zien me niet meer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 04-12-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:06
Farmerwood schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:47:
[...]

Dat ze hard gaan is duidelijk, maar ik heb
1: afgelopen vrijdag op basis van de veiling foto’s en specificaties aangegeven serieus interesse te hebben. Telefoonnummer is genoteerd door de koper bij de auto. Hij wist dat we 1.5 uur reistijd hadden en dus echt wel serieus waren om wat te kopen.
2: Afgelopen dinsdag toen hij me belde dat de auto binnen was.
3: Op basis van hun eigen foto’s nogmaals bevestigd dat we hem willen kopen. En toen direct een afspraak gemaakt dat we hem donderdagochtend om 11:00 zouden komen ophalen.

Misschien stukje waarden en normen verschil tussen het oosten en westen van ons land, maar in mijn optiek heb je dan een deal gesloten en kun je hem niet zomaar aan een ander verkopen.

En na dat belletje van ze moest ik 2 kleine kinderen zwaar teleurstellen dat de nieuwe auto toch niet komt.

Hoe gunstig geprijsd hun auto’s dan misschien ook zijn, bij mij hebben ze het verknald en ze zien me niet meer terug.
Ja ik praat het absoluut niet goed laat ik dat voorop stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
@Farmerwood hoe ben je erachter gekomen dat die weg was? Gekeken op de site of ben je gebeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:31
nefertem schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:07:
[...]

Grappig. ik had juist het tegenovergestelde ervaring. ik vond het juist niet netjes er uit zien. Dat was wel in september overigens. Ik had ook een een gevoel van mocht er problemen zijn dan is het in ieder geval niet hun probleem en de typish auto handelaar. "Er zijn al twee belangstellende die de financien aan het regelen zijn" Ik was dus vrij snel weg en had maar 1 Tesla bekeken die ik persoonlijk niet netjes vond met 60k op de teller.

edit: was autoplaza denk ik. heb het idee dat ze alledrie met elkaar verbonden zijn op 1 of andere manier.
Toen ik kwam waren de auto's in elk geval wel netjes. Ik heb ook alleen de tesla's bekeken, kan me voorstellen dat ze er een schoonmaakploeg doorheen hebben laten gaan. Maar begrijp me niet verkeerd, communicatie was er amper, het zijn absoluut autohandelaren en garantie tot je wegrijdt gevoel. Als er iets is met de auto ligt het niet aan hem in elk geval, de vriendelijkheid droop er niet vanaf ofzo.

Ik ben niet bij de 3de binnen geweest, maar ik kreeg ook het gevoel dat ze verbonden zijn, maar ze hebben aparte websites. Dus weet dat als je zoekt, je ze apart kan raadplegen.

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 23:59
TheToots schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:11:
Ik heb een vraag over condens in de achterlichten.
Weet iemand wat het ongeveer kost om dit te laten repareren?
Moeten er bijvoorbeeld hele nieuwe units in of is er een simpelere/goedkopere fix?
Dit omdat veel auto's die nu uit de lease komen langs de APK moeten en condens kan een reden zijn om een auto af te keuren.

Edit: condens in achterlichten is geen APK afkeurpunt lees ik, maar dan nog ben ik benieuwd of iemand het weet :)
Is dit wel te repareren? Volgens mij vervang je ze en komt er in je nieuwe lampen ook condens.. en verdwijnt het weer. Tis 'by design' als ik zo de model 3's zie, waarbij veel gebruikte auto's er wellicht minder last van hebben dan minder gebruikte exemplaren. In de zomer is het sowieso weer weg.

Probleem van condens is dat het vanuit de auto komt en geen lekkage is zover ik begrijp/lees/kan zien.

https://teslamotorsclub.c...il-lights-verdict.203120/

Ik begrijp hier dat ze regelmatig nieuw met condens uit de fabriek rollen, maar ook lampen vervangen met condens. Dus tjah, zeg het maar.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:33
Wat mij ooit is verteld (niet bij een tesla maar bij een ander auto) dat sinds auto's led lampen hebben het voorkomt maar niet erg is. Bij de halogeen lampen komt zoveel hitte vrij dat het verdampt namelijk.

Of dit waar is weet ik niet, heb het van een autoverkoper namelijk :+. Wij hadden er toen toch 1 uitgezocht die dat euvel niet had voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
megabeat schreef op donderdag 5 december 2024 @ 06:07:
@Farmerwood hoe ben je erachter gekomen dat die weg was? Gekeken op de site of ben je gebeld?
Ze belden me gisteren rond 16:30.
Zag later op de site van de RDW dat de auto rond 14:30 op naam gezet was. Dus ze hebben nog wel redelijk snel gebeld.

Het verhaal dat een collega hem verkocht had zal ook wel kloppen, maar ze hadden de auto dus nergens gemarkeerd als 'gereserveerd' of 'verkocht' als dat kon gebeuren.

En het was ook de toon van het gesprek. 'Ik had hem ook niet meteen opgehaald' en 'er komen er nog genoeg binnen de komende tijd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
Daniel. schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:30:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hebben de m3 uit 2019- 2020 ook het onderscheid tussen autopilot, autopilot enhanced en fsd? Ik zie eigenlijk alleen de autopilot en de fsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
megabeat schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:20:
[...]
Hebben de m3 uit 2019- 2020 ook het onderscheid tussen autopilot, autopilot enhanced en fsd? Ik zie eigenlijk alleen de autopilot en de fsd.
Als je bij de Tesla Certified occasions kijkt dan hebben die allemaal enhanced autopilot 'gratis' aan staan.

Ik gok dat 5 jaar geleden de gemiddelde lease rijder voor alles of niets ging. Dus of de standaard autopilot of meteen FSD (en daar nooit echt gebruik van hebben kunnen maken)
Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste

Let op:
Autoverzekeringen bespreken is offtopic.

Voor algemene vragen over de Tesla Model 3 kan je terecht in: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3.