GhandiHarder schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:46:
Ja, het wisselt nogal. Hier ook op zoek, wil eind van het jaar wat anders vanwege het wegvallen van de youngtimer regeling. Ben volgens mij in de veelvoorkomende feature creep terecht gekomen.
Van 'ik wil een model 3', naar 'ik moet de 2021 versie hebben vanwege de bouwkwaliteit', naar 'ik moet ook de Ryzen upgrade meepakken'. Helpt niet mee dat ik 'm het liefst niet-wit wil en met een trekhaak. Ik hoop eind van het jaar een mooie deal te kunnen vinden.
Zo zit ik ook precies. Eerst was een model 3 LR mijn eis. Toen bleek de nieuwere model 3 SR+ ook een optie te zijn, vanaf 2021. Omdat deze al een iets grotere accu hebben dan de oude en ook een warmtepomp (die had er altijd gewoon in moeten zitten). Toen kwam ik erachter dat de oude geen stuurverwarming heeft, mijn huidige auto wel en dat wil ik echt niet missen.
Maarja, iets nieuwer heeft inderdaad de Ryzen.
Trekhaak inderdaad ook liever wel, achteraf zelf monteren is vaak duurder dan een occasion die het al heeft.
Dus voor nu even kijken hoe de occasions gaan van de 2021 SR+ met trekhaak tot max 100-125k.
Hoe kijken jullie naar particuliere aankoop? Meestal nog wel met garantie maar dat is uiteraard alleen op accu en aandrijving.
[
Voor 10% gewijzigd door
Headshot_NL op 12-02-2026 16:56
]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1