Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t00r
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:02
Helaas wat curb rash opgelopen :( Ben benieuwd of de touch-up pen helpt, ik hou jullie op de hoogte!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTzDLirEezrL6Rmg89qIOjIw5To=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RQEOAp7aqHiEc6pNzixO8E0z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_ja-wndfGrGnqSEy0ngYb2XXCo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U9buDDDLnh2ERXzc1bYTQtyp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maX9Z1lvk3hj41S4sO-UJZoYM9A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3J0hIYbwYehCH3o9ue2TU5fn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-10 20:31
t00r schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:53:
Helaas wat curb rash opgelopen :( Ben benieuwd of de touch-up pen helpt, ik hou jullie op de hoogte!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zijn plastic wieldoppen, voor rond de 40-50 euro heb je een nieuwe set op marktplaats.

*ah sorry niet goed gekeken zit op de velg zelf inderdaad

[ Voor 3% gewijzigd door jaroen89 op 27-10-2025 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:01
jaroen89 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:28:
[...]

Dit zijn plastic wieldoppen, voor rond de 40-50 euro heb je een nieuwe set op marktplaats.
Waren ze maar van plastic :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

megabeat schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:32:
[...]

Waren ze maar van plastic :'(
Je hebt tegenwoordig hele gave wielcovers die over over de rand vallen waarmee de stoeprand schade niet meer zichtbaar is.

Had ze eerst op de 2023 M3 en nu voor de protons van de highland en ben er zeer content mee.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71jscbzHj+L._AC_SX679_.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door revolution-nl op 27-10-2025 20:51 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:10
revolution-nl schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:50:
[...]

Je hebt tegenwoordig hele gave wielcovers die over over de rand vallen waarmee de stoeprand schade niet meer zichtbaar is.

Had ze eerst op de 2023 M3 en nu voor de protons van de highland en ben er zeer content mee.

[Afbeelding]
Mijn 6 weken gelden aangeschafte model 3 uit 2022 heeft ook nogal wat stoeprandschade aan de velgen. Daarom ook zoiets aangeschaft, niet duur en ziet er goed uit. Vraag me alleen af hoe kwetsbaar ze zijn als ik daar een stoeprandje mee raak. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Cxxxx71 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:13:
[...]

Mijn 6 weken gelden aangeschafte model 3 uit 2022 heeft ook nogal wat stoeprandschade aan de velgen. Daarom ook zoiets aangeschaft, niet duur en ziet er goed uit. Vraag me alleen af hoe kwetsbaar ze zijn als ik daar een stoeprandje mee raak. :>
Ik was voor mijn Highland ook iets van 60 tientjes kwijt, bij schade aan een cover bestel ik wel een nieuw setje en kan ik weer even door met 3 reserve dopjes 8)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-10 21:30
Da's een null teveel schat ik... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:23
t00r schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel eerst een beetje opschuren voordat je het aantipt. Dat maakt het een stuk mooier.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:37
Cxxxx71 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:13:
[...]

Heb dezelfde set gehad, ongeveer een jaar mee gereden. Looks zijn top alleen je rijdt die er weer heel snel af. Omdat deze over de rand van de velg vallen gaan ze meteen kapot als je ook maar een stoeprandje toucheert. Ook paar keer gehad dat je ze helemaal eraf rijdt. Meerdere bestuurders hadden dit dus lag niet aan de parkeerskills zeg maar.. :D

Vond wel jammer heb zelfs een 2e paar besteld omdat de looks heel dicht bij OEM 19 inch velgen komen maar dan wel met comfort van 18 inch banden. Maar ook dat 2e setje was binnen paar maanden zo gehavend zag er niet meer uit (stukken plastic eraf, 'schuur schade'). Rij nu maar weer met 18 inch zonder doppen rond met de center caps van de 19 inch in het midden. Is nog wel ok. Al hou ik meer van licht zilveren velgen dan 'gun metal' grijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Magnolia op 28-10-2025 10:37 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:51
Magnolia schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:36:
Meerdere bestuurders hadden dit dus lag niet aan de parkeerskills zeg maar.. :D
Het ligt wel degelijk aan de parkeerskills, toen ik mijn M3H net had, heb ik ook op een paar dagen tijd velgschade. Ik kwam van een andere wagen waar ik geen last hiermee had, dus ik heb mij een beetje moeten aanpassen en nu 6 maand geen schade meer gereden en parkeer nog altijd op dezelfde plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 14:37
Het ontwerp van deze aftermarket wieldoppen is anders dan de OEM doppen. Ze zijn wat groter doordat ze over de rand heen vallen en daarmee dus voorbij de band komen. Optisch mooier maar hierdoor zijn ze simpelweg stuk gevoeliger voor schade. Ander nadeel vond ik dat ze heel moeilijk eraf komen, moet echt met veel geweld aan trekken om ze los te krijgen. Recent heb ik dat moeten doen ivm de 10k km banden rotatie. Echt heel gedoe om ze zonder schade eraf te krijgen. Ik heb dan nog all season banden maar als ik standaard 2x per jaar moest wisselen voor zomer/winterbanden dan lijkt me dat nog irritanter.

Ze zagen er wel 10x beter uit dan die lelijke OEM doppen, maarja wie mooi wilt zijn moet pijn lijden was het gezegde toch ;) Enkel mijn ervaring, iedereen moet verder zelf weten wat hij/zij met de wielen doet :)

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik laat de velgschade lekker voor wat het is. Zat er al op toen ik de Tesla kocht en geen zin om er geld in te steken, toch een beetje een karaktereigenschap van een Model 3 :+ Was vanmorgen bij de uitdeukboer om een parkeerschade te laten verhelpen en die zei ook dat het niet zoveel zin heeft om het te laten repareren. Zo'n velgbeschermer zou je nog wel kunnen doen natuurlijk. Kopen jullie die op Ali/Teemu?

Parkeerschade was ook vrijwel niet te fixen trouwens :( Combinatie van de witte lak en de plek (precies op de vouw van de deur) en natuurlijk het feit dat het aluminium is maakte het een heel lastige klus. Hij heeft het (kostenloos _/-\o_ ) wel iets aan kunnen pakken dus als je het niet weet zou je ook niet zeggen dat er een deuk zit.

Gelijk de laatste keer dat ik een witte auto koop trouwens :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 14:41

Damian

Insane Obtrusion

[...]

[Afbeelding]
Heb ze gevonden op Temu en op Ome Alie

Ik vind ze wel stoer, maar zou graag wat meer real life beelden zien om te kijken of ze er niet te klein door lijken... Normaal rijd ik al op 19" Performance velgen in de zomer, dus in de winter is het wel altijd even wennen aan de 18" standaard velgen...

-edit-

Hmm dat smoelt best wel op wit:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/y39wbl7p8swa1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 28-10-2025 14:23 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:51
Welke heb je voor de Photon's?

Bij vorige wagen liep de band over de velgrand, zijn er voor de Tesla geen banden die dit doen?
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Autoverzekeringen bespreken is offtopic.

Voor algemene vragen over de Tesla Model 3 kan je terecht in: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3.