Punt 1. De middenconsole is bij het oude model anders en de verwarming is geen warmtepomp, er zijn ook modellen in omloop met de nieuwe middenconsole die ook geen warmtepomp hebben. Zonder warmtepomp verwarmd de M3 wel heel snel maar het gebruikt wel iets meer stroom, mocht er iets kapot gaan zou dat wel iets goedkoper mogen zijn, maar daar ga ik niet van uit.thetakman schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:03:
Hoi Alle!
Na een tijdje verwent te zijn met een M3 uit 21+ Model in de lease ben ik nu anderhalf jaar uit de lease en rij ik privé een audi A4 station.
Echter nu met de prijzen toch wel aan het kijken naar een gebruikte M3. Nu heb ik echter 2 dingen die me "dwars" zitten en vragen oproepen.
1. Zit er veel verschil tussen de 19 modellen en de 21+ model wat ik had? Ik weet dat de draadloze oplaad punten er niet zitten maar dit vind ik niet spannend want die waren eigenlijk ruk en je telefoon werd altijd goed heet in de zomer.
2. De draagarmen is een dingetje, als ze al vervangen zijn, wanneer moeten ze gemiddeld weer vervangen worden en wat kost dit grapje ongeveer? (Juist omdat dit een slijtage onderdeel is, lijkt het me wel handig te weten waar je rekening mee moet houden zodat het niet als verassing komt)
Punt 2. Draagarmen kan je horen maar schijn je ook te kunnen zien als er iets met krijt ofzo is gestreept als je bij de frunk de topcover eraf haalt. Maar meestal wordt dit wel netjes gezegd als je er om vraagt. Verder is zijn er lijstje hier genoemd die je af kan gaan als je een proefrit maakt.
Test o.a. of de superbottle werkt, geef even goed gas, hoor je piepjes en kraakjes bij het sturen(dat zijn vaak de draagarmen) etc.
Naar welk model zit je te kijken, RWD, RWD LR, AWD LR of Performance en dan ook welk jaartal?