Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:14
yoga schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:31:
[...]

5jr mee rijden, de accu hierna gebruiken als thuisaccu
Een NMC accu wil je niet als thuis accu gebruiken. Dat zijn normaal gesproken ook eigenlijk altijd LFP accu's vanwege veiligheid en het aantal cycles wat die accu's aankunnen.
Eigenlijk zou ik alleen een solid state accu als thuis accu willen hebben, maar die zijn er helaas nog niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcob12
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-10 17:10
Griffin2k schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:17:
Misschien ben ik een zeurpiet maar ik ben al een flinke tijd leaserijder... Hoe krijgen de leaserijders het toch als een stel egoïsten voor elkaar om 'andermans' auto zo te verwaarlozen...

Ik heb nu 12 Tesla's bekeken maar ik ben er een beetje klaar mee. Zelfs modellen die 4 jaar en max. 75000 hebben gereden zien er uit als 15 jaar oude blikjes.

Steenslag ok, maar echt binnen in en ook aan de achterzijde zoveel putjes, lakschade etc.

Ik twijfel erg om mijn zoektocht te verbreden naar een Kona, ID3 of iets anders. Herkenbaar hier?
De meeste leaserijders zal het inderdaad weinig intresseren, auto wordt toch weer ingeleverd zonder echte boete, ook de accu zal meestal niet gespaard worden door maximaal opladen en veel snelladen.

Er zijn er maar weinig die er mee omgaan alsof het hun eigen auto is vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23
Inspired schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:29:
[...]
Want Kona/ID3 zit niet in de lease? Ik behandel mijn leaseauto als mijn eigen.
Ik begrijp je punt maar een Model 3 uit 2019/2020 met die lage bijtelling en de mate van sportiviteit (5,5 sec naar 100kmh) doet mijn inziens een (extra) duit in het zakje wat betreft het extra sportief / niet zo netjes rijden...

Het heeft het imago van een leaserijders niet echt geholpen 😂

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21
R2-D2 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:03:
Ik heb vandaag nog één laatste poging gedaan om een leuk model te bezichtigen. Mijn oog viel op een eind 2020 M3 met LFP accu, oftewel made in china. Mooie rode Tesla kleur met FSD 3. Wat mij allereerst opviel is dat wanneer je de accu 100% hebt opgeladen de regeneratie wordt verminderd of uitgeschakeld aangezien die zo'n energie niet kwijt kan in de accu waardoor bij het remmen ik het idee kreeg dat je een extra zware auto hebt bij het afremmen.

De nodige imperfecties waren uiteraard ook weer aanwezig, zowel vocht in de beide B-stijl camera's als in de bovenkant van de kofferbak. En dat werd ff flink benadrukt als je de dodehoek camera's hebt geactiveerd als je de richtingaanwijzers gebruikt, halo-effect rondom. Vocht in de kofferruimte had al mooi elektronica oppervlakkig aangetast, vroeg af laat gaat zoiets geheid gezeik opleveren.

Derde remlicht, idem-dito, 100% beslagen en niet meer zichtbaar..

Waar al die super enthousiaste reacties wegkomen voor dit pre-facelift model is mij niet helemaal duidelijk. Voor mij persoonlijk is de Tesla avontuur voor de komende jaren in ieder geval afgelopen. Probeer 't wanneer de Highland betaalbaar gaat worden wel weer opnieuw..

Op naar de Hyundai Kona EV, hopelijk zetten de Koreanen net zo'n goed product neer als Squid Game! :+
Dat er veel kleine dingetjes aanzitten, zeker de eind-2019 modellen is zeker waar. Maar het is ook gewoon de totale desinteresse van de gemiddelde leaseberijder geweest. De meesten geven gewoon zero fucks.

Al die punten werden gewoon onder garantie en grotendeels bij je op de oprit/op je werk kostenloos voor je gefixt. Als je er dan maar door mee blijft rijden wordt het allemaal steeds erger. Nu kan de volgende koper er buiten garantie allemaal voor gaan opdraaien. Maargoed, dat blijft met de meeste leasebakken wel zo, dat is niet Tesla, EV of model 3 specifiek vrees ik.

Dat halo effect bij de dodehoek camera's is een ontwerpfout (te dun omhulsel tussen lens en sensor, waardoor de led erdoorheen komt). Dat hebben ze tot 2021 allemaal en is alleen op te lossen door deze camera's te vervangen of ze helemaal uit elkaar te halen. Het kan echter geen kwaad en is ook niet het gevolg van vocht.

Ga trouwens maar eens kijken hoe de gemiddelde Kona of Niro erbij staat, dat is echt niet beter. Sterker nog, een Hyundai/Kia begint sowieso altijd na 150kkm technisch uit elkaar te vallen en peperdure reparaties te vereisen. Het is niet voor niets dat je ze hier nauwelijks nog op de weg ziet na die leeftijd, de vele storingen icm hoge onderdelenprijzen en dito uurloon om ergens bij te komen maakt het al snel onrendabel om hier zo'n auto te blijven rijden.

All-electric.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:56
Ik ben bijna nooit verbaasd, maar waarom zou iemand dit zijn Tesla aan willen doen 🤦‍♂️?

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Wat een gedrocht :D.

[ Voor 5% gewijzigd door DeJurist op 16-02-2025 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
DeJurist schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:51:
Ik ben bijna nooit verbaasd, maar waarom zou iemand dit zijn Tesla aan willen doen 🤦‍♂️?

Eerder hier voorbij gekomen, is van een graphic designer als het goed is. Ze kan ook gratis een nieuw design voor je maken als je het niks vind ;)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:20
DeJurist schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:51:

Repost :)

Moet zeggen dat ik de lijnen aan voorkant door de bumper en van die afgeplakte lampen wel wat stoerder vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renetje6
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-10 12:46
Ik ben sinds kort aan het verdiepen in een tesla. Wel twijfel ik enorm aan welke versie.
Ik zoek een model 3, de vraag is moet ik een long range of standaard range nemen.

Als ik er 1 koop uit 2019 met gemiddeld 150.000km en een SOH van 85% dan kom ik met een long range verder qua km waarschijnlijk.

Ik maak 2 keer per maand een rit naar familie van 250km op 1 dag.

Wat is jullie voorkeur en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Renetje6 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:48:
Ik ben sinds kort aan het verdiepen in een tesla. Wel twijfel ik enorm aan welke versie.
Ik zoek een model 3, de vraag is moet ik een long range of standaard range nemen.

Als ik er 1 koop uit 2019 met gemiddeld 150.000km en een SOH van 85% dan kom ik met een long range verder qua km waarschijnlijk.

Dat hangt er echt vanaf of je het erg vind om iets meer te laden onderweg.

Wat betreft de varianten, houd er rekening mee dat de SR en SR+ garantie hebben op de accu tot 160.000km of 8 jaar, voor de LR is dat 192.000km.

Ik heb zelf gekeken hoeveel km's ik per jaar rij om ervoor te zorgen dat die 8 jaar eerder is dan de km's.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antoine_
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:49
Ben zelf voor de standard range gegaan.

Ik heb pas een rit gemaakt van iets meer dan 100km voornamelijk op de snelweg en kwam aan met 55% (vanaf 100%) terwijl het 3 graden was buiten. Gewoon normaal gereden, 100 / 110 km/u met veel autopilot. Als je op je bestemming kan laden moet je makkelijk met een standard range uit de voeten kunnen, en als dat niet kan stop je 10 minuten bij de snellader op de terugweg.

Ik ben erachter gekomen dat https://abetterrouteplanner.com/ echt heel accuraat is, hij schat dat ik met 1% minder aan zou komen dan de werkelijkheid, dus gebruik dat als je het zeker wil weten

[ Voor 19% gewijzigd door antoine_ op 16-02-2025 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Renetje6 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:48:

Ik zou gaan voor de RWD, die haalt in de zomer ook gewoon pakweg 430 kilometer zonder te laden. Ruim voldoende voor je gebruik lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21
Griffin2k schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:17:.

Ik twijfel erg om mijn zoektocht te verbreden naar een Kona, ID3 of iets anders. Herkenbaar hier?
Dat is -eigen ervaring- bij deze modellen niet anders. Sommigen zien eruit alsof ze bereden zijn door een blinde en anderen zijn wel redelijk netjes maar zie je de leeftijd er toch aan af door steenslag ed.

De nette id3s en konas gaan ook mi duidelijk voor meer geld weg (1k+)

Bron: ik kijk mee met de leaseveilingen en ben al even op zoek naar de juiste ev, geen tesla

[ Voor 8% gewijzigd door FitTiv op 17-02-2025 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Enyan schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:43:
Tijdje geleden via Eccasion op deze auto geboden:
https://janbogert.nl/occa...lmv-autopilot-620km-wltp/

Ging voor €17.100 ex. BTW, dus €20.700 incl. BTW en daarop nog wat veiling en transportkosten. Met de kosten van Eccasion was dat voor mij boven mijn max, maar het geeft wat info over de marge.

Kwam zojuist deze handige site tegen, die inderdaad ook dat bod bevestigd (en alle foto's):
https://carsbat.com/en/detail/5yj3e7eb2kf532792-kbafvb/
Kun je handig zoeken op VIN.

Gek genoeg stond er als comments op BCA het volgende:

[...]

Maar de catalogusprijs volgens RDW is € 62930, en er staat geen foto bij van het software scherm waaruit FSD blijkt.
Als ik je voorbeeld zo bekijk is Eccasion helemaal niet zo voordelig als ze op hun site schetsen.
Voor jouw voorbeeld is zo'n 20.700 EUR incl BTW betaald. Inclusief veilingskosten van 500 EUR en 10% fee zou je totaal zo'n 23.300 EUR kwijt zijn bij Eccasion, terwijl hij wordt aangeboden voor 22.900 EUR. En dan kan je 'm, voor 400 EUR minder, nog zelf inspecteren en proefrijden. Zelfs met het afleverpakket van 600 EUR heb je amper voordeel bij Eccasion.

Heeft iemand een idee of dit een uitzondering is, of dat dit representatief is en de marges rond de 10% (een goede 2k voor 20k Tesla) liggen voor de handelaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:36
SNG schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:15:
Vandaag in een fraaie model 3 LR een testrit gemaakt met ~413km range bij 100% lading, 85k op de teller. SOH volgens de verkoper nog niet bekend maar wordt loop van de week gemaild. Zaten 19” licht metalen velgen onder, hier wordt volgens de verkoper rekening mee gehouden bij het berekenen van de range (iets minder zuinig dan 18” velgen.

Heeft iemand een vergelijkbare range waarvan de SOH wel bekend is? Ben benieuwd of de geschatte range een betrouwbaar surrogaat is voor de SOH van de accu.
413 is laag. De mijne heeft 443km, 19", 2019 LR, 118k km. Moet wel zeggen dat ik vrij weinig snel laden gedaan heb. Wel denk ik zo'n 90 a 100x tot 100% geladen een bepaalde periode.

498km was na paar updates in 2019 de nieuw waarde

[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 17-02-2025 11:32 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
Griffin2k schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:17:
Misschien ben ik een zeurpiet maar ik ben al een flinke tijd leaserijder... Hoe krijgen de leaserijders het toch als een stel egoïsten voor elkaar om 'andermans' auto zo te verwaarlozen...

Ik heb nu 12 Tesla's bekeken maar ik ben er een beetje klaar mee. Zelfs modellen die 4 jaar en max. 75000 hebben gereden zien er uit als 15 jaar oude blikjes.

Steenslag ok, maar echt binnen in en ook aan de achterzijde zoveel putjes, lakschade etc.

tja ik zie dat bij collega's dagelijks, die raggen echt alles helemaal af. 1x per jaar door de wasstraat. Van binnen is het net of er een kliko in leeg gedonderd is, met etensresten incl schimmel.....Overal beschadigingen van ritjes naar de bouwmarkt of ikea....

Das ook de reden dat ik mijn oude lease auto zelf maar over gekocht heb na 5 jaar om er prive in door te rijden. Ik ben altijd erg zuinig op mijn spullen, ook lease auto's. Zit nog geen putje of krasje op mijn model 3. Alleen wat stoeprand schade. Maar dat ga ik in de lente even bij werken met wat plamuur. middagje werk en dan is alles weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enyan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:00
HaNS1443 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:14:
[...]
Heeft iemand een idee of dit een uitzondering is, of dat dit representatief is en de marges rond de 10% (een goede 2k voor 20k Tesla) liggen voor de handelaren?
Geen idee of het normaal is, maar vond het ook niet extreem en als mijn bod van 22k incl. voldoende was geweest zat ik wel goed denk ik (gezien de info/foto's bij de veiling). Dus je kunt het altijd een keer proberen voor een leuke prijs, aanbetaling krijg je gewoon terug als je de auto toch niet krijgt. En je mag gewoon bieden wat je wilt, ze geven wel een indicatie maar lager of hoger (max) bod kan gewoon.

Dit geeft misschien ook nog wat inzicht in de marges: YouTube: Buying and selling USED Tesla Model 3’s from Auction - how much prof...

[ Voor 6% gewijzigd door Enyan op 17-02-2025 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcob12
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-10 17:10
anti elppa schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:29:
[...]

tja ik zie dat bij collega's dagelijks, die raggen echt alles helemaal af. 1x per jaar door de wasstraat. Van binnen is het net of er een kliko in leeg gedonderd is, met etensresten incl schimmel.....Overal beschadigingen van ritjes naar de bouwmarkt of ikea....

Das ook de reden dat ik mijn oude lease auto zelf maar over gekocht heb na 5 jaar om er prive in door te rijden. Ik ben altijd erg zuinig op mijn spullen, ook lease auto's. Zit nog geen putje of krasje op mijn model 3. Alleen wat stoeprand schade. Maar dat ga ik in de lente even bij werken met wat plamuur. middagje werk en dan is alles weer als nieuw.
Krijgt iedereen een aanbod van de leasemaatschappij om de auto over te nemen na de de 5 jaar ?

En is het voordelig om de auto direct van de leasemaatschappij over te nemen, scheelt toch de veilingkosten en marge van de verkoper ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:17

Perkouw

Moderator General Chat
@marcob12 veelal moet je zelf vragen om een aanbod. Voordelig is het grappig genoeg vaak dus niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 17-02-2025 19:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 22:25

Sebastiaan

....

En ondertussen ook geslaagd in de zoektocht en van het weekend een blauwe Tesla model 3 LR met 70k opgehaald. Deze zag er nog netjes uit, alleen een klein beetje steenslag op de motorkap, verder netjes bijgehouden door de vorige leaserijder. Gekocht bij Motorhuis welke de auto's krijgt van Multilease, als onderdeel van hetzelfde moederbedrijf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qXl86sXWrDiwnZEaGwrrusyzHc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WwqNmu3i9XckteqGHpiS9BcK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saOP5ckjz9UkrlRsCExzxYnIeRs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lCOiTc0ZYnLcYTwmTi5P3f1f.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
marcob12 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:14:
[...]

Krijgt iedereen een aanbod van de leasemaatschappij om de auto over te nemen na de de 5 jaar ?

En is het voordelig om de auto direct van de leasemaatschappij over te nemen, scheelt toch de veilingkosten en marge van de verkoper ?
moet je zelf om vragen. Voordelig is het verkeerde woord. De LM kijkt niet naar de staat van de auto. Komt zelfs niemand kijken. Dat kan een plus punt zijn maar ook een min punt
In mijn geval was het een pluspunt omdat de mijne op dat moment doordat hij zo ongekend netjes was echt wel meer waard was.
Voor mij speelde ook gewoon echt heel erg mee dat ik wist hoe er met de accu en de rest van de auto omgegaan was.
Onderhandel ruimte was er amper. Er waren bij ayvens en leaseplan gewoon lijsten met km standen en prijzen erachter. De stappen waren 25k km.
Ze vroeger 21.900 euro voor de auto een half jaar terug en ik heb er 400 af gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

De Model 3 LR van LeasePlan/Ayvens, die ik begin december heb ingeleverd, is vanaf deze week te koop bij een dealer. Volgens de RDW is de tenaamstelling eind januari gewijzigd. De dealer heeft nieuwe foto's gemaakt en de auto ziet er gepolijst uit—de verschillende krasjes die ik had lijken verdwenen.

De vraagprijs ligt ongeveer €8.000 lager dan wat de leasemaatschappij destijds vroeg. (Weet ik niet meer exact)

In totaal heeft het ongeveer 70 dagen geduurd voordat de auto opnieuw te koop werd aangeboden. N=1, maar dit kan een indicatie geven van hoe lang het doorgaans duurt voordat een auto weer beschikbaar komt.

Ik rijd inmiddels in een Model Y uit 2024. Afgezien van de extra bagageruimte en beenruimte achterin is de Model Y niet heel anders in mijn ervaring. Als ik niet kon leasen, zou ik opnieuw voor een gebruikte Model 3 kiezen.

Pardon my dutch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danischei
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:27
Kip schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:41:

De vraagprijs ligt ongeveer €8.000 lager dan wat de leasemaatschappij destijds vroeg. (Weet ik niet meer exact)
Dat verschil is wel erg groot zeg! Dus de huidige prijs, inclusief marge voor de tussenhandelaar, garage en kosten voor poetsen, polijsten etc. is 8.000 euro lager dan de prijs die de leasemaatschappij aan jou vroeg?

Bij de voorbeelden die ik tot nu toe in dit topic gezien heb was het aanbod van de leasemaatschappij ongeveer gelijk aan de vraagprijs bij garages. Of zit ik er dan enorm naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-10 08:10
Aan het twijfelen tussen een Kia E-Niro model 2020 (ivm 3 fasen AC laden geen 2019 model) en een Tesla 3 SR 2019.

Verstandige keuze is voor mijn gevoel de Niro, en de leuke keuze de Tesla.

Voors en tegensvoor de Kia zijn voor mij:
Wel Carplay, ben nogal gek van de TomTom Go navigatie op de telefoon en de goede file omleidingen
Wel een dealer in de buurt
Sowieso betere Kia dealer netwerk
Kia pechhulp beter geregeld, ook na garantieperiode. (Kost ook heel weinig)
Tegenwoordig 10 jaar garantie bij Kia, deze geld ook voor de accu volgens mij. (Max 150000km)
Snelladen maximaal maar 80kW. Mogelijk niet echt een issue aangezien het een 2e auto word, denk aan max 9000km/jaar
Bereik groter dan de Tesla 3 SR. (Maar overweeg eventueel voor een LR te gaan)

Tesla:
Mooier qua model
Acceleratievermogen, ben geen snelle rijder maar vind die duw in de rug wel super af en toe.
Beroerd dealernetwerk, moet hiervoor minstens een uur rijden.
Kan sneller laden dan de Kia
Kwaliteitsbeleving minder dan de Kia?
Vind het scherm fantastisch

Budget 18000-22000

Wat ik wel lees van de Tesla is dat de zelfontlading nogal groot is, voor mij wel een punt omdat het regelmatig kan voorkomen dat de auto 6 weken achtereen volledig zonder lading stilstaat. Kan de Tesla dit zonder met lege accu te eindigen?
De Kia schijnt daar juist helemaal geen last van te hebben.

Hoe is de Tesla navigatie? Stuurt deze je op een slimme manier om de files heen? Is de file-informatie net zo goed als die van TomTom? Blijft dit werken of stopt dit omdat de Tesla 4G verbinding na een bepaalde tijd een betaalde dienst wordt?

De Kia wordt als comfortabeler beschouwd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
danischei schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:12:
[...]

Dat verschil is wel erg groot zeg! Dus de huidige prijs, inclusief marge voor de tussenhandelaar, garage en kosten voor poetsen, polijsten etc. is 8.000 euro lager dan de prijs die de leasemaatschappij aan jou vroeg?

Bij de voorbeelden die ik tot nu toe in dit topic gezien heb was het aanbod van de leasemaatschappij ongeveer gelijk aan de vraagprijs bij garages. Of zit ik er dan enorm naast?
8000 is bizar veel idd. Dit is de tabel waar ayvens/ leaseplan zeker 5 maanden mee gewerkt heeft vorig jaar (iig t/m oktober). Ik geloof nooit dat er 8k af gegaan is. In mijn specifieke voorbeeld. ze vroegen 21.900, precies zoals in de lijst. Na paar belletjes naar 21.500 kunnen krijgen. Ik geloof noooooit dat ze dan inc de kosten die jij nu noemt nu aangeboden word voor 13.500. Uberhaubt (zelfs geen afgebeerde SR) geen model 3 gezien die ook maar in de buurt kwam van die prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSmIKFJhBzHEp9VqdQdmEzAev3c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XJ6vLNuluTwexKUr4q7Lraj3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

anti elppa schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:15:
[...]

8000 is bizar veel idd. Dit is de tabel waar ayvens/ leaseplan zeker 5 maanden mee gewerkt heeft vorig jaar (iig t/m oktober). Ik geloof nooit dat er 8k af gegaan is. In mijn specifieke voorbeeld. ze vroegen 21.900, precies zoals in de lijst. Na paar belletjes naar 21.500 kunnen krijgen. Ik geloof noooooit dat ze dan inc de kosten die jij nu noemt nu aangeboden word voor 13.500. Uberhaubt (zelfs geen afgebeerde SR) geen model 3 gezien die ook maar in de buurt kwam van die prijs.

[Afbeelding]
Ik weet het niet meer zeker. Ik kan het niet terugvinden in e-mails of oude bijlagen, dus ik kan het ook niet bevestigen. Waarschijnlijk werd het getoond tijdens het inleverproces en heb ik het helemaal verkeerd onthouden.

Het is een LR AWD met iets meer dan 100k KM en wordt nu aangeboden voor rond de 22500 euro.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Kip schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:35:
[...]

Ik weet het niet meer zeker. Ik kan het niet terugvinden in e-mails of oude bijlagen, dus ik kan het ook niet bevestigen. Waarschijnlijk werd het getoond tijdens het inleverproces en heb ik het helemaal verkeerd onthouden.

Het is een LR AWD met iets meer dan 100k KM en wordt nu aangeboden voor rond de 22500 euro.
dat zal dan volgens de tabel net als bij mij 21900 euro geweest zijn. De handel zal wel wat korting gehad hebben. Bij mij ging er ook 400 af. Gok dat het 20 a 19,5k geweest is. Das een prima marge voor die handelaar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:48
Vandaag mijn M3P opgehaald.

Blauw, 95k op de teller. k.k. 25k.

Had hem een aantal weken terug al bekeken. Kwam er niet uit qua prijs met de handelaar. Hij kwam toen 'koud' 1 dag van de veiling.

Via de Telegram bot had ik deze gespot met BCA rapport. Er was op voorhand al weinig mis mee.

Twee deukjes, bekende velgschade, steenslag op ruit en de spoiler zat wat los.. Dat hebben ze allemaal opgelost, de velgschade meer cosmetisch door ze wat af te vlakken / bij te tippen (?).

Niet veel van de prijs afgekregen. Ook niet na sturen van van mijn partner (doet zelf sales, en zou dat varkentje wel ff wassen :+) Voor de beeldvorming zijn marge is ex btw en ex (herstel)werkzaamheden, veilingkosten en transport: EUR 1850. Veilingprijs kun je checken op carsbat.com

Rij ik verdorie naar huis. Geeft de 12v batterij een melding dat deze vervangen moet worden. Zul je altijd zien. Dat wordt nog even retour, gelukkig wel voor een handelaar in de buurt gekozen.

Anyway wel blij mee als daily driver :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 18-02-2025 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
-mag weg

[ Voor 96% gewijzigd door Verderf op 18-02-2025 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:18
Dix0r schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:04:
Rij ik verdorie naar huis. Geeft de 12v batterij een melding dat deze vervangen moet worden. Zul je altijd zien. Dat wordt nog even retour, gelukkig wel voor een handelaar in de buurt gekozen.

Veel plezier! Ik ben van plan om die preventief volgend jaar te vervangen. Die van mij is ook nog van 2019 en dacht dat de oude niet meer open wil als die accu kapot is.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Vandaag mijn M3P opgehaald.

Blauw, 95k op de teller. k.k. 25k.

Had hem een aantal weken terug al bekeken. Kwam er niet uit qua prijs met de handelaar. Hij kwam toen 'koud' 1 dag van de veiling.

Via de Telegram bot had ik deze gespot met BCA rapport. Er was op voorhand al weinig mis mee.

Twee deukjes, bekende velgschade, steenslag op ruit en de spoiler zat wat los.. Dat hebben ze allemaal opgelost, de velgschade meer cosmetisch door ze wat af te vlakken / bij te tippen (?).

Niet veel van de prijs afgekregen. Ook niet na sturen van van mijn partner (doet zelf sales, en zou dat varkentje wel ff wassen :+) Voor de beeldvorming zijn marge is ex btw en ex (herstel)werkzaamheden, veilingkosten en transport: EUR 1850. Veilingprijs kun je checken op carsbat.com

Geinig die site, kende ik niet. Kon op de foto's een sticker met een bedrijfsnaam ontwaren en wist op basis van de data die nog in de computer zat al hoe de vorige eigenaar van voornaam heet. Op basis daarvan nog 2 personen gevonden, waarvan de ene dezelfde achternaam heeft als ik. :D Zover ik weet geen familie, maar wel geinig.

De marge zit hem rond de 2k inderdaad, dat lijkt zo'n beetje het uitgangspunt te zijn voor occasions want mijn inruiler ging ook zoiets omhoog en een half jaar geleden met een andere auto idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Thanks voor de link, handige site!

Zag een nette M3 LR met een vraagprijs van ruim EUR 23k.
Blijkt dat de veilingprijs net iets boven de EUR16k ligt, dat zijn pas serieuze marges...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.
Plucky schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:50:
[...]

Thanks voor de link, handige site!

Zag een nette M3 LR met een vraagprijs van ruim EUR 23k.
Blijkt dat de veilingprijs net iets boven de EUR16k ligt, dat zijn pas serieuze marges...
Denk dat je er nog BTW bij moet rekenen. Eventueel nog wat kleine schades en ze moeten garantie leveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De prijs die je op Carsbat ziet is kaal inderdaad, reken daar veilingkosten bij (percentage?), transport, BTW (21%).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
Handelsprijzen zijn idd altijd ex btw! Veilingkosten zijn meen ik 500, transport durf ik niet te zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Dix0r op 18-02-2025 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:48
SNG schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:15:
Vandaag in een fraaie model 3 LR een testrit gemaakt met ~413km range bij 100% lading, 85k op de teller. SOH volgens de verkoper nog niet bekend maar wordt loop van de week gemaild. Zaten 19” licht metalen velgen onder, hier wordt volgens de verkoper rekening mee gehouden bij het berekenen van de range (iets minder zuinig dan 18” velgen.

Heeft iemand een vergelijkbare range waarvan de SOH wel bekend is? Ben benieuwd of de geschatte range een betrouwbaar surrogaat is voor de SOH van de accu.
Ik heb 453km met een lr met 93k op de teller. Mogelijk heeft die wagen een bms calibratie nodig, op lage soc en hoge soc laten staan, Google maar op Tesla bms calibration

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

De tarieven van BCA zijn hier te vinden:
https://www.bca.com/nl/nl...erkopen/Verkooptarieven1/
https://www.bca.com/nl/nl...uto-kopen/#Koperstarieven

Voorbeeld voor een M3 verkopende partij:

Entrykosten: 80
Veiligkosten tot 25000: 185
Transport: 115
+ 21 % btw

Ongeveer 460 euro incl BTW.

Kopende partij:

1,75% bruto hamerprijs (min. € 435,-)
Transport: 115
+ 21 % btw

Met een M3 zit je eerder aan de min kosten (435):
Ongeveer 665 euro incl BTW

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Zojuist is dit nagekeken. Schijnt een veelvoorkomend issue te zijn als de m3's wat langer stilstaan. Althans ik was niet de eerste.

SoH en SoC waren beide nog in orde voor de 12v accu. Wanneer ze een ontkoppel en koppel procedure volgen is de melding opgelost.

Wel enigzins slordig dat ze dit niet gezien hebben. Andersom was de melding er ook nog niet toen ik 4 weken eerder proefrit maakte (en netjes via de checklist ook de service meldingen gecheckt had).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Dix0r schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:39:
[...]

Zojuist is dit nagekeken. Schijnt een veelvoorkomend issue te zijn als de m3's wat langer stilstaan. Althans ik was niet de eerste.

SoH en SoC waren beide nog in orde voor de 12v accu. Wanneer ze een ontkoppel en koppel procedure volgen is de melding opgelost.

Wel enigzins slordig dat ze dit niet gezien hebben. Andersom was de melding er ook nog niet toen ik 4 weken eerder proefrit maakte (en netjes via de checklist ook de service meldingen gecheckt had).
Ze zijn niet voor niets overgestapt naar een ander type accu. Die heeft ook nog eens een hoger voltage. Geen idee waarom ze daarvan afwijken overigens.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-10 15:43
Afgelopen weekend opgehaald. LR 2019 met 40k!
Heel tevreden met de range met dit koude weer. Lange rit naar België beviel prima. Moest zelf nog wel een paar updates inhalen thuis dat was ook zo gepiept. De app werking is een verademing na de opel app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JC-2w5V-LaYMky1g5_-cusXv1z0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tz6H0vcDTdtVsqxkOcIBLpIF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:47
MisterX schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:22:
Afgelopen weekend opgehaald. LR 2019 met 40k!
Heel tevreden met de range met dit koude weer. Lange rit naar België beviel prima. Moest zelf nog wel een paar updates inhalen thuis dat was ook zo gepiept. De app werking is een verademing na de opel app.
[Afbeelding]
Gefeliciteerd. Zwart exterieur met wit interieur blijft wel heel gaaf :*)

• Stokertje
Ik las dat de Tesla 3 nogal wat zelfontlading kent. Is het een probleem om hem 6 weken weg te zetten met bijvoorbeeld 50% lading. Of kom ik dan niet neer weg na 6 weken?

De Kia e-Niro waar ik ook naar kijk schijnt dat dus helemaal niet te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-10 08:29
Stokertje schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:41:
Ik las dat de Tesla 3 nogal wat zelfontlading kent. Is het een probleem om hem 6 weken weg te zetten met bijvoorbeeld 50% lading. Of kom ik dan niet neer weg na 6 weken?

De Kia e-Niro waar ik ook naar kijk schijnt dat dus helemaal niet te hebben.
6 weken lijkt mij geen probleem.
Vroeger vrat hij volgens mij meer stroom maar nu gaat de auto meer in een slaapstand.
~40% accu gaat er niet zo snel doorheen lijkt mij van alleen stilstaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 11:54
Als sentry aanstaat (de camera's aan die de omgeving van de auto in de gaten houdt) dan heb je wel een significante battery drain (tot wel 10% per dag), die gaat uit als je accu 20% bereikt. Dan heb je altijd nog genoeg stroom om een laadpaal te bereiken.

Zonder sentry is de drain verwaarloosbaar. 6 weken moet voor mijn gevoel wel lukken, mijn LR staat aan een laadpaal die alleen 'snachts tussen 0 en 6 laadt. na een dag stilstaan hoeft hij de nacht erna niet meer bij te laden. (ik zie geen verbruik uit m'n laadpaal).

[ Voor 34% gewijzigd door Cereal op 20-02-2025 09:28 ]

• minetorpia
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-09 16:24
Cereal schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:26:
Als sentry aanstaat (de camera's aan die de omgeving van de auto in de gaten houdt) dan heb je wel een significante battery drain (tot wel 10% per dag), die gaat uit als je accu 20% bereikt. Dan heb je altijd nog genoeg stroom om een laadpaal te bereiken.

Zonder sentry is de drain verwaarloosbaar. 6 weken moet voor mijn gevoel wel lukken, mijn LR staat aan een laadpaal die alleen 'snachts tussen 0 en 6 laadt. na een dag stilstaan hoeft hij de nacht erna niet meer bij te laden. (ik zie geen verbruik uit m'n laadpaal).
“Zonder sentry is de drain verwaarloosbaar.” Ik heb dus een SR+ en sinds maandagsochtend niet mee gereden. Accu is nu naar 74%. Ongeveer 6% in 4 dagen.

Valt dit in de lijn van ‘normale’ drain?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloempot6
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:29
Weet je zeker dat die 6% weg is? Of is dat deel tijdelijk niet beschikbaar door een koude accu?

Mijn SR+ was na 4 maanden parkeren 5% kwijt. 6 weken lijkt me absoluut geen probleem.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:14
minetorpia schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:41:
[...]

“Zonder sentry is de drain verwaarloosbaar.” Ik heb dus een SR+ en sinds maandagsochtend niet mee gereden. Accu is nu naar 74%. Ongeveer 6% in 4 dagen.

Temperatuurverschil waarschijnlijk, als je die 74% in de ochtend aantrof.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• minetorpia
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-09 16:24
EvaluationCopy schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:13:
[...]

Temperatuurverschil waarschijnlijk, als je die 74% in de ochtend aantrof.
Ik zie er wel een sneeuwvlokje bijstaan inderdaad. Maar het percentage neemt wel met de dag af. Is dat ook gebruikelijk met koud weer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verderf
Verderf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:34:
Helaas kan je ook met de zilver kleurige draagarmen nog issues hebben.
Ik heb toevallig ook de zilveren draagarmen eronder zitten en hoop gekraak, ze hebben er onder garantie andere onder gezet van het merk Moog (had liever tesla gehad maar die keuze krijg je niet altijd)

Vandaag weer terug geweest omdat ze nog steeds kraakte en ze zijn erachter gekomen dat de nieuwe ook kraken. Leverancier was er toevallig bij.

Volgende week hem 2 dagen kwijt dan gaan ze het nog een keer goed bekijken.

Het is dat het allemaal onder garantie is.
Inmiddels terug geweest en weer 2 nieuwe draagarmen gehad, de nieuwe linker arm bleek gewoon niet goed te zijn, kogel kon niet vrij rond bewegen, alleen in schokken.

Nu helemaal kraakloos *O*

• ZXRY
minetorpia schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:41:
[...]

Weet je zeker dat je auto in de slaapmodus gaat? Dat kun je checken in de Tesla app. Voorwaarde is wel dat sentry uit staat, anders gaat de auto uiteraard niet in slaapmodus.

Mijn SR+ had toen ik hem net had, ook zonder sentry, best veel battery drain. Sinds ik de telefoonsleutel heb ingesteld en dus in ieder geval kan zien dat de auto slaapt, is het veel minder.

Ik gebruikte eerst alleen de optionele key fob. Misschien dat de auto daardoor niet in slaapmodus ging? Ik gebruik nu dus de combinatie van key fob + telefoonsleutel.

• Daniel.
bloempot6 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:53:
Mijn SR+ was na 4 maanden parkeren 5% kwijt. 6 weken lijkt me absoluut geen probleem.
Mag ik vragen hoe je hem 4 maanden niet kan gebruiken. Dit is nogal ongebruikelijk lang dat een auto lijkt mij stilstaat. Zolang stil staan is voor een benzine auto met biobrandstof ook niet goed(andere discussie dat wel).

4 maanden en maar 5 % is wel netjes, schijnt heel belangrijk te zijn om niet constant de app te gaan checken zodat die uit de slaapstand gaat.

• ZXRY
Daniel. schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:31:
[...]

Mag ik vragen hoe je hem 4 maanden niet kan gebruiken. Dit is nogal ongebruikelijk lang dat een auto lijkt mij stilstaat. Zolang stil staan is voor een benzine auto met biobrandstof ook niet goed(andere discussie dat wel).

4 maanden en maar 5 % is wel netjes, schijnt heel belangrijk te zijn om niet constant de app te gaan checken zodat die uit de slaapstand gaat.
Zo ver ik weet gaat de auto niet uit de slaapstand door het openen van de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ZXRY schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:33:
[...]

Tegenwoordig niet meer idd, dat was voorheen wél zo.

https://www.notateslaapp....sion/4.35.0/release-notes

Xbox Live ID:Notna8310

• fisherman
ZXRY schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:33:
[...]

Bij ios in ieder geval niet, maar ik dacht dat android daar wel last van heeft dat de auto weer wakker wordt.
Ook te dicht bij de auto komen met de telefoon kan er volgens mij voor zorgen dat deze weer wakker wordt.

• xatduty
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:25
Al een tijdje aan het lezen in dit topic. Een hoop interessante zaken voorbij zien komen.
Ik zie dat de prijzen de laatste weken weer wat aan het stijgen zijn. Omdat ik nu aan het verhuizen ben nog niet echt serieus aan het kijken.
Ik heb ook geen haast, nog een goed rijdende auto, net apk gekeurd, dus kan ook doorrijden tot eind van het jaar, de ervaring leert dat dan de prijzen weer wat gaan dalen, omdat het bestaande aanbod weer verjaard, er veel nieuw aanbod bijkomt en omdat garage bedrijven dan graag opruimen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is:

1) hoeveel auto's bekijken jullie?
2) en dan altijd een proefrit?
3) hebben jullie een aanvullende keuring, vd accu en of occasion keuring laten uitvoeren?

Alvast dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
xatduty schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:10:
Al een tijdje aan het lezen in dit topic. Een hoop interessante zaken voorbij zien komen.
Ik zie dat de prijzen de laatste weken weer wat aan het stijgen zijn. Omdat ik nu aan het verhuizen ben nog niet echt serieus aan het kijken.
Ik heb ook geen haast, nog een goed rijdende auto, net apk gekeurd, dus kan ook doorrijden tot eind van het jaar, de ervaring leert dat dan de prijzen weer wat gaan dalen, omdat het bestaande aanbod weer verjaard, er veel nieuw aanbod bijkomt en omdat garage bedrijven dan graag opruimen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is:

1) hoeveel auto's bekijken jullie?
2) en dan altijd een proefrit?
3) hebben jullie een aanvullende keuring, vd accu en of occasion keuring laten uitvoeren?

Alvast dank
1. Drie auto's
2. Ja
3. Nee, ivm 192k batterij garantie / aandrijving ( op LR en P)

Neem de checklist mee die in dit topic voorbij is gekomen. Ik heb overigens niet het idee dat de prijzen gestegen zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 23:22
Zondag ga ik mijn Tesla ophalen 😊
Ik had de zoektocht gestaakt maar toch een mooi model mogen vinden.
Optisch is uitmuntende staat, echter meer kilometers dan ik aanvankelijk zocht maar voor de rest klopte dit exemplaar gewoon.
Draagarmen reeds vervangen, nieuwe Michelin bandjes, range was met dit koude weer 270km op 80 procent lading. Het betreft een SR plus uit 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 20:28

vtx

Ik ben ook in de markt voor een LR. Wat me opvalt tijdens mijn zoektocht is dat veel verkopers totaal geen moeite lijken te doen. Foto’s van ongepoetste auto’s, soms zwerven er nog random papieren rond. Geeft me echt een gevoel van pure desinteresse / dozen schuiverij. Zijn er hier nog bedrijven die er wel uitspringen qua nette aflevering / service?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gruijters schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:29:
Zondag ga ik mijn Tesla ophalen 😊
Ik had de zoektocht gestaakt maar toch een mooi model mogen vinden.
Optisch is uitmuntende staat, echter meer kilometers dan ik aanvankelijk zocht maar voor de rest klopte dit exemplaar gewoon.
Draagarmen reeds vervangen, nieuwe Michelin bandjes, range was met dit koude weer 270km op 80 procent lading. Het betreft een SR plus uit 2019
Volgens mij is dit wel een beetje de truuk, geef het op en je vindt een auto. Ging bij mij ook zo en heb dat al meerdere keren voorbij zien komen hier. :D
vtx schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:46:
Ik ben ook in de markt voor een LR. Wat me opvalt tijdens mijn zoektocht is dat veel verkopers totaal geen moeite lijken te doen. Foto’s van ongepoetste auto’s, soms zwerven er nog random papieren rond. Geeft me echt een gevoel van pure desinteresse / dozen schuiverij. Zijn er hier nog bedrijven die er wel uitspringen qua nette aflevering / service?
Ik vond https://mijnduurzameauto.nl erg fijn. Auto's netjes gepoetst binnen en buiten, prima zaken gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:49
vtx schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:46:
Daar komt nog bij dat ze ook geen garantie geven terwijl dat verplicht is. Dus ze reinigen de auto niet en doen nog steeds niks aan de auto wanneer die na aankoop stukgaat. Geldt ook voor mijnduurzameauto.nl (Tynaarlo) van de post hierboven, al lijkt die ze idd netter af te leveren. Dat bevestigen de dozenschuivers doodleuk aan de telefoon😉

Sprak laatst een verkoper die zelfs toegaf dat het wettelijk verplicht is en het nog steeds niet doet. Heb iig het idee dat alle cowboys in deze sector zijn terechtgekomen.

https://autorai.nl/autoha...ke-garantie-op-occasions/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonJ
Beekforel schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:33:
[...]

Volgens mij is dit wel een beetje de truuk, geef het op en je vindt een auto. Ging bij mij ook zo en heb dat al meerdere keren voorbij zien komen hier. :D
spoiler:
Het is net de relatiemarkt. >:)

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
JSTPS schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:47:
[...]

Sprak laatst een verkoper die zelfs toegaf dat het wettelijk verplicht is en het nog steeds niet doet. Heb iig het idee dat alle cowboys in deze sector zijn terechtgekomen.
Vlak de zonnepanelen en warmtepompenschuivers niet uit. ;)

Er zitten idd een hoop oplichters en halve criminelen in de automarkt, maar ook een heleboel goede partijen. Doe daarom goed je huiswerk voor je ergens zaken mee doet en zoals altijd, alle waar is naar z'n geld. Als jij persé de allergoedkoopste auto wil, dan is er ook geen marge voor service. Dat kan een keuze zijn als je er zelf handig mee bent, maar als je ontzorgd wil worden zal dat ook wat kosten.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
[...]

Daar komt nog bij dat ze ook geen garantie geven terwijl dat verplicht is. Dus ze reinigen de auto niet en doen nog steeds niks aan de auto wanneer die na aankoop stukgaat. Geldt ook voor mijnduurzameauto.nl (Tynaarlo) van de post hierboven, al lijkt die ze idd netter af te leveren. Dat bevestigen de dozenschuivers doodleuk aan de telefoon😉

Wettelijke garantie hebben en krijgen zijn ook 2 verschillende dingen, bizar eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 13:31
Heeft er iemand een serieuze overweging gedaan tussen een 2019 SR+ en 2019 LR, en dan bedoel ik; alle kosten (aanschafkosten, MRB tot 2030, verzekering, afschrijving) op een rijtje gezet?

(Waar kan ik bijv. het exacte gewicht van de SR/LR vinden? Autoscout geeft andere info dan bijv. EV Database)

[ Voor 23% gewijzigd door -Muncky- op 21-02-2025 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
[...]

Voor zulke dingen heb je als het goed is rechtsbijstand. Die kunnen dat wel afdwingen hoor. Maar wel naar dat je dat voor zulke dingen nodig hebt. De marges zullen waarschijnlijk niet zo heel hoog zijn en als er iets stuk gaat, dan hebben ze al gelijk verlies op een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
minetorpia schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:32:
[...]

Ik zie er wel een sneeuwvlokje bijstaan inderdaad. Maar het percentage neemt wel met de dag af. Is dat ook gebruikelijk met koud weer?
Ik verlies in 14 uur overnacht 1.2% als ik kijk in het scherm parkeren zie ik dat het alleen standby is, ik verwacht dat dit minder wordt als het warmer wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49
Zonet een kort tochtje gereden, bij 18 graden. Was echt een pak warmer dan afgelopen maand, zag dat het ritje rond de 150 Wh had gekost, dus de impact van temperatuur is echt behoorlijk. Kreeg hem afgelopen maand maar nauwelijks onder de 200 Wh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
Red devil schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:04:
Zonet een kort tochtje gereden, bij 18 graden. Was echt een pak warmer dan afgelopen maand, zag dat het ritje rond de 150 Wh had gekost, dus de impact van temperatuur is echt behoorlijk. Kreeg hem afgelopen maand maar nauwelijks onder de 200 Wh.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PUlxDEjeVujTdtA2A-0zRq7CW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwZxTkw88cUph3bXVOJIjEFO.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfde ervaring. Dit is van een ritje van net, combinatie snelweg en binnendoor.

Dit soort temperaturen zijn top voor een EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
Vaatdoek82 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:54:
[...]

6 weken lijkt mij geen probleem.
Vroeger vrat hij volgens mij meer stroom maar nu gaat de auto meer in een slaapstand.
~40% accu gaat er niet zo snel doorheen lijkt mij van alleen stilstaan
Dat is mooi. Alleen ook even zien wat de 12V accu doet met ontlading.

Sinds vandaag een long range van 2019 in huis. Volgens history is 12V accu nog niet vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
Stokertje schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:39:
[...]

Dat is mooi. Alleen ook even zien wat de 12V accu doet met ontlading.

Sinds vandaag een long range van 2019 in huis. Volgens history is 12V accu nog niet vervangen.
Ik zou je adviseren om die 12v te vervangen, liefst bij Tesla zelf. Als de 12v slecht is dan moet die vaker opgeladen worden door hoogvolt, en als die helemaal stuk is dan sta je stil. Ff aanduwen of jump starten zit er dan niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb met Tesla overlegd over de 12 V en hij maakte er niet zoveel van. De auto geeft een melding als hij opmerkt dat de 12 V accu niet meer in orde is en dan moet je hem vervangen.

Toch heb ik ook wel verhalen gelezen van gevallen waar er geen melding kwam en de accu wel dood was.

In het service menu kun je wel wat dingen zien over de low voltage battery maar blijkbaar laadt die altijd bij als de auto aan staat dus voltage was 14+.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
-Muncky- schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:13:
Heeft er iemand een serieuze overweging gedaan tussen een 2019 SR+ en 2019 LR, en dan bedoel ik; alle kosten (aanschafkosten, MRB tot 2030, verzekering, afschrijving) op een rijtje gezet?

(Waar kan ik bijv. het exacte gewicht van de SR/LR vinden? Autoscout geeft andere info dan bijv. EV Database)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUGMs4rCpzbXFtcCeXO1EA8wGfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rKmqwGHxZQqM14tn0A0zCv9A.png?f=fotoalbum_large

Ik heb ongeveer zoiets gedraaid voor mijn specifieke situatie. Let wel, geen onderhoud, maar voor het gemak 15% afschrijving per jaar meegenomen inclusief onderhoud. Gewichten en verzekeringen kan je uitvogelen met kenteken bijvoorbeeld. Dit alles op basis van 2200km/maand en thuisladen tegen €0,28/kWh. Wegenbelastingtarief die van volgend jaar maar alvast genomen.

Eindconclusie, zelf helaas maar afgehaakt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Dersan schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:10:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb ongeveer zoiets gedraaid voor mijn specifieke situatie. Let wel, geen onderhoud, maar voor het gemak 15% afschrijving per jaar meegenomen inclusief onderhoud. Gewichten en verzekeringen kan je uitvogelen met kenteken bijvoorbeeld. Dit alles op basis van 2200km/maand en thuisladen tegen €0,28/kWh. Wegenbelastingtarief die van volgend jaar maar alvast genomen.

Eindconclusie, zelf helaas maar afgehaakt :P .
Die aankoop bedragen van die SR en LR zijn echt te laag tenzij je voor 180k km plus gaat of afgebeerde modellen.
En na 6 jaar LR kan ik je zeggen dan 162wh/km echt te laag is year round. Of je moet veel op binnenwegen zitten of nooit harder dan 100km/h (na 19h). Ik zit na mixed gebruik en 119k km op 186 wh/km (19")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
anti elppa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:20:
[...]

Die aankoop bedragen van die SR en LR zijn echt te laag tenzij je voor 180k km plus gaat of afgebeerde modellen.
En na 6 jaar LR kan ik je zeggen dan 162wh/km echt te laag is year round. Of je moet veel op binnenwegen zitten of nooit harder dan 100km/h (na 19h). Ik zit na mixed gebruik en 119k km op 186 wh/km (19")
Vergeet ook niet de verliezen bij stilstaan of als je sentry aan hebt staan. Ik reken zelf met 200wh per kilometer voor de maandlasten berekening.

En bij thuis laden, zeker met de granny lader, is de efficiency relatief laag, ik lees 70-75%. Dus dan zijn de laadkosten stuk hoger.

[ Voor 10% gewijzigd door megabeat op 22-02-2025 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
megabeat schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:30:
[...]

Vergeet ook niet de verliezen bij stilstaan of als je sentry aan hebt staan. Ik reken zelf met 200wh per kilometer voor de maandlasten berekening.

En bij thuis laden, zeker met de granny lader, is de efficiency relatief laag, ik lees 70-75%. Dus dan zijn de laadkosten stuk hoger.
ja idd, alles mbt niet rijden telt tesla niet mee. voorverwarmen en koelen is ook zo iets. En als je alleen korte stukjes rijd en veel de auto laat staat zit je alles incl zo over de 250wh/km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
megabeat schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:39:
[...]

Ik zou je adviseren om die 12v te vervangen, liefst bij Tesla zelf. Als de 12v slecht is dan moet die vaker opgeladen worden door hoogvolt, en als die helemaal stuk is dan sta je stil. Ff aanduwen of jump starten zit er dan niet meer in.
Ja, zit er wel aan te denken ja, ik had sowieso al de gewoonte mijn auto accu’s preventief elke 5 jaar te vervangen, heb ze te vaak de veest zien geven na 5 jaar. Wel mooi dat ie overgeladen wordt uit de hoogspanningsaccu.

Denk dat het ook prima zelf kan, zal daar eens in duiken, de procedure die daar voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
Beekforel schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:00:
Ik heb met Tesla overlegd over de 12 V en hij maakte er niet zoveel van. De auto geeft een melding als hij opmerkt dat de 12 V accu niet meer in orde is en dan moet je hem vervangen.

Toch heb ik ook wel verhalen gelezen van gevallen waar er geen melding kwam en de accu wel dood was.

In het service menu kun je wel wat dingen zien over de low voltage battery maar blijkbaar laadt die altijd bij als de auto aan staat dus voltage was 14+.
Heb inderdaad gezien dat er een melding wordt gegeven. Dat voltage zegt inderdaad niks als ie continu wordt bijgeladen. Accu conditie moet je beoalen met een accutester die onder andere de interne weerstand meet. Denk dat ik binnenkort voor preventieve vervanging ga, zeker omdat ik weet dat onze Tesla regelmatig lange tijd stil komt te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
anti elppa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:20:
[...]

Die prijzen zijn inderdaad gebaseerd op modellen met 150k+ km. Verbruik ook van de interwebs en dat is uiteraard een inschatting maar doet in het totaalplaatje niet veel. Staat hier ook al ruim 2 jaar een Y op de oprit dus wat dat betreft hebben we ervaring genoeg (en die zit na 60k nog onder de 160wh/km inclusief stevig doorrijden wanneer het kan (maar die heeft een warmtepomp uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

megabeat schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:30:
[...]

Ik zie juist met de granny lader 90+ tot 100% efficiëntie qua laden volgens TeslaMate.

Zag nog een video van de Anwb voorbij komen waarin ze ook de maandelijkse kosten behandelen.
YouTube: Tweedehands Tesla | ACCU NOG MAAR 82 %!

Hadden wel net pech met de SOH van de accu blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21
-Muncky- schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:13:

Gewicht: kenteken invoeren op rdw ovi.
Onder gewichten de massa leeg is het rekengewicht. In principe voor elke tesla versie gelijk (elke sr+ 2019 weegt x )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:20
ADAC heeft onderzoek gedaan naar 3.5/11kwh laden efficiëntie. Model 3 iets van 11% efficiëntie verlies. Komt doordat BMS bezig is tijdens laden en je met 3.5kwh nou eenmaal langer aan het laden bent.

https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-auto

Sinds ik elektrisch rijdt, heb ik overigens dynamische tarieven. Lekker laden in de nacht en in weekend. In winter zit je dan op 25 cent per kWh, in zomer op 15 cent (alleen belastingen)

[ Voor 24% gewijzigd door rover12345 op 22-02-2025 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Dersan schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:01:
[...]

Die prijzen zijn inderdaad gebaseerd op modellen met 150k+ km. Verbruik ook van de interwebs en dat is uiteraard een inschatting maar doet in het totaalplaatje niet veel. Staat hier ook al ruim 2 jaar een Y op de oprit dus wat dat betreft hebben we ervaring genoeg (en die zit na 60k nog onder de 160wh/km inclusief stevig doorrijden wanneer het kan (maar die heeft een warmtepomp uiteraard).
die warmte pomp maakt echt heel erg veel uit in de winter. Zeker de huidige winter zie ik een enorm verschil tussen mijn LR 2019 en M3P 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
Stokertje schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:52:
[...]

Ja, zit er wel aan te denken ja, ik had sowieso al de gewoonte mijn auto accu’s preventief elke 5 jaar te vervangen, heb ze te vaak de veest zien geven na 5 jaar. Wel mooi dat ie overgeladen wordt uit de hoogspanningsaccu.

Denk dat het ook prima zelf kan, zal daar eens in duiken, de procedure die daar voor is.
Is makkelijk zelf te doen, je moet wel een stekker losmaken onder de achterbank. Mocht er toch problemen zijn en je hebt Tesla nodig dan zeggen ze dat er geen originele Tesla batterij in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
megabeat schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:05:
[...]

Is makkelijk zelf te doen, je moet wel een stekker losmaken onder de achterbank. Mocht er toch problemen zijn en je hebt Tesla nodig dan zeggen ze dat er geen originele Tesla batterij in zit.
Ja, dat is nig wel iets om over na te denken, zit wel buiten de garantie, tenminste, de accu/aandrijflijn garantie loopt nog wel. Zal ook wel een kijken wat het via Tesla zelf kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09 12:28
Stokertje schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:31:
[...]

Ja, dat is nig wel iets om over na te denken, zit wel buiten de garantie, tenminste, de accu/aandrijflijn garantie loopt nog wel. Zal ook wel een kijken wat het via Tesla zelf kost.
140€ incl plaatsing.
Ik had een Varta gekocht, maar die lijkt het toch niet helemaal goed te doen.
Ook de software aangepast in het servicemenu, maar nog meldingen geven.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 13:54
In Baarn stalt een bedrijf hun 2e hands model 3s. Genoeg keuze!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3B9MtN23EUje8uGUh03-lZHmq4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwbuIzE0xMbbxPN9WtuszLHg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FklkR6j7iMzog_SlNy3DdFrNHtU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndoXL3Szga7Y0dKizpXC2wCs.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
momenol schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:43:
[...]

140€ incl plaatsing.
Ja dat had ik dus ook, na plaatsen 12v door een autobedrijf, plus harde restart met oa die kabel onder de achterbank losmaken en nog aanpassen van atlasbx naar varta gingen de meldingen niet weg. Tesla rekent nog relatief schappelijke prijzen voor dit soort werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04:41
coop schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:44:
In Baarn stalt een bedrijf hun 2e hands model 3s. Genoeg keuze!

[Afbeelding][Afbeelding]
Vorig weekend ook gespot! Maar van welk bedrijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:28
Mijn garage kan bieden op een veiling en zag een SR+ van december 2020 met 100K op de teller. Deze heeft nog chromen deurgrepen dus volgens mij van voor de 2021 refresh.

Ik heb het VIN nummer gecheckt en deze is in de fabriek in China gemaakt en heeft een LPF accu. Het gewicht is ook een stuk hoger dan het 2019 model met 1725kg

Ik vroeg me af of naast het andere type accu er nog meer verschillen zitten tussen deze SR+ en een 2019 model. Kan het zijn dat deze wel een warmtepomp heeft? Ik dacht dat dat alleen voor 2021 modellen met zwarte handgrepen gold, maar hopelijk heb ik het mis.

[ Voor 58% gewijzigd door Apolopo op 22-02-2025 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Apolopo schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:08:
Mijn garage kan bieden op een veiling en zag een SR+ van december 2020 met 100K op de teller. Deze heeft nog chromen deurgrepen dus volgens mij van voor de 2021 refresh.

Ik heb het VIN nummer gecheckt en deze is in de fabriek in China gemaakt en heeft een LPF accu. Het gewicht is ook een stuk hoger dan het 2019 model met 1725kg

Ik vroeg me af of naast het andere type accu er nog meer verschillen zitten tussen deze SR+ en een 2019 model. Kan het zijn dat deze wel een warmtepomp heeft? Ik dacht dat dat alleen voor 2021 modellen met zwarte handgrepen gold, maar hopelijk heb ik het mis.
Die heeft inderdaad een warmtepomp. De accu is wel kleiner dan de huidigr LFP accu's.

Overigens is de eerste lichting warmtepompen ook een ander type dan de versies daarna. De eerste versies gaan weleens stuk. Geen idee hoe duur die reparatie is en of je dan een betere krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door fisherman op 22-02-2025 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:10
fisherman schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:48:
[...]

Die heeft inderdaad een warmtepomp. De accu is wel kleiner dan de huidigr LFP accu's.

Overigens is de eerste lichting warmtepompen ook een ander type dan de versies daarna. De eerste versies gaan weleens stuk. Geen idee hoe duur die reparatie is en of je dan een betere krijgt.
De eerste modelen sr+ met lfp hebben geen warmtepomp, long range die in Amerika zijn geproduceerd hebben wel een warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
momenol schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:43:
[...]

140€ incl plaatsing.
Dat valt mee, thuis of bij servicecenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:32
Apolopo schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:08:

Deze zal geen warmtepomp hebben. Zelf heb ik deze uitvoering in het blauw. De sr+ kwam in dat kwartaal uit china en had dus de eerste lfp batterijen. Helaas geen warmtepomp, zwarte deurhendels of elektrische kofferklep. Die features kwamen pas een kwartaal later mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
stylezzz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:42:
[...]

Deze zal geen warmtepomp hebben. Zelf heb ik deze uitvoering in het blauw. De sr+ kwam in dat kwartaal uit china en had dus de eerste lfp batterijen. Helaas geen warmtepomp, zwarte deurhendels of elektrische kofferklep. Die features kwamen pas een kwartaal later mee.
Ok dank je. Hoe is jou dit model bevallen? Zou je dit model aanraden tov het 2019 model? Ik zie dat de versie met de LPF accu ruim 140kg zwaarder. Ik kan me voorstellen dat die daardoor ook minder zuinig is en ook de wegenbelasting zal hoger uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ramon_1984 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:55:
[...]

De eerste modelen sr+ met lfp hebben geen warmtepomp, long range die in Amerika zijn geproduceerd hebben wel een warmtepomp.
Volgens EV database wel, maar wellicht kloppen die gegevens niet. Het is sowieso op te vragen in het menu en de versies met warmtepomp hebben een kleinere frunk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Apolopo schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:47:
[...]

Ok dank je. Hoe is jou dit model bevallen? Zou je dit model aanraden tov het 2019 model? Ik zie dat de versie met de LPF accu ruim 140kg zwaarder. Ik kan me voorstellen dat die daardoor ook minder zuinig is en ook de wegenbelasting zal hoger uitpakken.
Heel goed eigenlijk. Qua range heb ik geen klagen, zeker niet omdat de LFP ook gewoon tot 100% geladen mag worden. Hierdoor word het verschil met een lr wel erg klein... ;) wegenbelasting gaat nu pas een rol spelen, dus daar kan ik je weinig over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
stylezzz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:12:
[...]

Heel goed eigenlijk. Qua range heb ik geen klagen, zeker niet omdat de LFP ook gewoon tot 100% geladen mag worden. Hierdoor word het verschil met een lr wel erg klein... ;) wegenbelasting gaat nu pas een rol spelen, dus daar kan ik je weinig over vertellen.
Dank je. Heb je ook problemen met de draagarmen gehad? Ik las ergens dat het Chinese model in Q4 2020 ook al betere draagarmen gebruikte, maar kon dat nergens bevestigd zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Apolopo schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:18:
[...]

Dank je. Heb je ook problemen met de draagarmen gehad? Ik las ergens dat het Chinese model in Q4 2020 ook al betere draagarmen gebruikte, maar kon dat nergens bevestigd zien.
0,0

Inmiddels 83k op de teller hier. Geen enkel probleem gehad in de tussentijd. Enkel een 'terugroepactie' op de kabel naar de achteruit rij camera, maar dat was meteen een mooie gelegenheid om wat filters te laten wisselen voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:10
stylezzz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:35:
[...]

0,0

Inmiddels 83k op de teller hier. Geen enkel probleem gehad in de tussentijd. Enkel een 'terugroepactie' op de kabel naar de achteruit rij camera, maar dat was meteen een mooie gelegenheid om wat filters te laten wisselen voor onderhoud.
Mag ik vragen welke range je in de winter haalt met de model 3.
Wij zijn erg aan het twijfelen tussen de lfp sr+ zonder warmtepomp en de sr+ 2021 met warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ramon_1984 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:55:
[...]

Mag ik vragen welke range je in de winter haalt met de model 3.
Wij zijn erg aan het twijfelen tussen de lfp sr+ zonder warmtepomp en de sr+ 2021 met warmtepomp.
Ik denk dat ik ergens tussen de 250-300km uitkom afhankelijk van de temperatuur. (Winter kan +10 of -5 zijn tegenwoordig) Nu rij ik wel vrij veel 80km wegen, en relatief wat minder snelwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
stylezzz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 23:04:
[...]

Ik denk dat ik ergens tussen de 250-300km uitkom afhankelijk van de temperatuur. (Winter kan +10 of -5 zijn tegenwoordig) Nu rij ik wel vrij veel 80km wegen, en relatief wat minder snelwegen.
En wat haal je in de zomer? Merk je al iets van accu degradatie van de LPF accu?
Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Let op:
Autoverzekeringen bespreken is offtopic.

Voor algemene vragen over de Tesla Model 3 kan je terecht in: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3.