Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01

Epsilon

De draagarmen komen vaak ter sprake. Kan je optisch zien of ze vervangen zijn door de verbeterde versie? Dus door er zelf naar te kijken :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Epsilon schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:31:
De draagarmen komen vaak ter sprake. Kan je optisch zien of ze vervangen zijn door de verbeterde versie? Dus door er zelf naar te kijken :p.
De kleur, de oude draagarmen zijn zwart en de nieuwe zonder problemen zijn silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:27
R2-D2 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:36:
[...]

De kleur, de oude draagarmen zijn zwart en de nieuwe zonder problemen zijn silver.
Hoe zie je dat? Moet de frunk eraf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
megabeat schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:08:
[...]

Hoe zie je dat? Moet de frunk eraf?
Nee, gewoon tussen de wielkas kijken dan zie je hem zitten :)

Overigens kunnen non tesla armen ook gewoon zwart zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verderf op 12-02-2025 11:23 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Verderf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:20:
[...]

Nee, gewoon tussen de wielkas kijken dan zie je hem zitten :)

Overigens kunnen non tesla armen ook gewoon zwart zijn.
Bij het wiel naar boven kijken idd. Of iig voor de voorkant, het middelste- en een zijpaneel van zwart plastic simpelweg omhoogtrekken. Zie je stiftmarkeringen op de bouten bovenop de "shocktower", dan zijn ze er iig afgeweest en kan je er vanuitgaan dat ze (door Tesla of een garage die de officiele procedure volgt) vervangen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door RonJ op 12-02-2025 11:28 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 13:49
Epsilon schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:31:
Daarvoor is de zoekfunctie ;)
momenol schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:30:
Vandaag van de service technieker een handige tip gekregen om te checken of de draagarmen op een M3 al vervangen zijn.

Als je aan de frunk de bovenste plastic plaat afneemt moet je aan de schroeven van de draagarmen markeringen van stift zien.
Bij mij zijn deze oranje. Als deze er niet op staan zijn ze 9/10 niet vervangen.

Die afdekking is geklikt, dus eraf te halen in 10 seconden tijd.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Helaas kan je ook met de zilver kleurige draagarmen nog issues hebben.
Ik heb toevallig ook de zilveren draagarmen eronder zitten en hoop gekraak, ze hebben er onder garantie andere onder gezet van het merk Moog (had liever tesla gehad maar die keuze krijg je niet altijd)

Vandaag weer terug geweest omdat ze nog steeds kraakte en ze zijn erachter gekomen dat de nieuwe ook kraken. Leverancier was er toevallig bij.

Volgende week hem 2 dagen kwijt dan gaan ze het nog een keer goed bekijken.

Het is dat het allemaal onder garantie is.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Nu online
Verderf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:34:
Helaas kan je ook met de zilver kleurige draagarmen nog issues hebben.
Ik heb toevallig ook de zilveren draagarmen eronder zitten en hoop gekraak, ze hebben er onder garantie andere onder gezet van het merk Moog (had liever tesla gehad maar die keuze krijg je niet altijd)

Vandaag weer terug geweest omdat ze nog steeds kraakte en ze zijn erachter gekomen dat de nieuwe ook kraken. Leverancier was er toevallig bij.

Volgende week hem 2 dagen kwijt dan gaan ze het nog een keer goed bekijken.

Het is dat het allemaal onder garantie is.
Dit soort gedoe is dus precies waarom ik zoveel mogelijk door Tesla / de Dealer / high-end garages laat doen met OEM of beter-dan-OEM onderdelen, ook al kost dat (initieel) soms meer.

Maar ik snap natuurlijk dat je hierin bij garantie niet altijd keuze hebt en nu betalen zij voor deze gok. Als particulier heb je flink spijt als je 2-3x voor hetzelfde probleem kan lappen omdat je dacht wat te besparen. Been there en doen we niet meer.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
RonJ schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:03:
[...]

Dit soort gedoe is dus precies waarom ik zoveel mogelijk door Tesla / de Dealer / high-end garages laat doen met OEM of beter-dan-OEM onderdelen, ook al kost dat (initieel) soms meer.

Maar ik snap natuurlijk dat je hierin bij garantie niet altijd keuze hebt en nu betalen zij voor deze gok. Als particulier heb je flink spijt als je 2-3x voor hetzelfde probleem kan lappen omdat je dacht wat te besparen. Been there en doen we niet meer.
Ach, mijn garantie pakket a 500 euro heb ik er inmiddels al uit dus ik lig er niet echt wakker van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 18:46
Totdat ze je draagarm even bijvullen met vet zodat het 6 maanden geen geluid meer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Heb vandaag voor het eerst proefgereden in een SR+ uit 2019 met 45k op de teller. En ik moet zeggen dat ik hoge verwachtingen had van het model, kortom enigszins teleurgesteld weer huiswaarts gekeerd.

Qua software ligt Tesla echt voor op de concurrenten maar op mechanisch gebied hebben ze nog flink terrein te winnen. Wie verzint het in godsnaam om het dashboardkastje te openen via het scherm? is een simpele mechanische knop gewoonweg niet veel beter?

Geluidsniveau van rollende banden in de auto is erg hinderlijk te noemen, de occasion stond op winterbanden van Pirelli, an sich geen slecht merk maar de rolweerstand was nadrukkelijk aanwezig onder het rijden.

Bekende problemen zoals vocht in de kofferbak, vocht in de achterlichten, draagarmen die niet helemaal meer lekker zijn en hier en daar wat scheef plaatwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21
R2-D2 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:49:
Heb vandaag voor het eerst proefgereden in een SR+ uit 2019 met 45k op de teller. En ik moet zeggen dat ik hoge verwachtingen had van het model, kortom enigszins teleurgesteld weer huiswaarts gekeerd.

Qua software ligt Tesla echt voor op de concurrenten maar op mechanisch gebied hebben ze nog flink terrein te winnen. Wie verzint het in godsnaam om het dashboardkastje te openen via het scherm? is een simpele mechanische knop gewoonweg niet veel beter?
Vind je knopje van dashboard kastje dat echt zo'n dealbreaker? Ik ben echt nog zo tevreden over mijn nieuwe (wel LR) aanwinst. Alleen ietwat lawaai van de banden boven 100 km/u maar verder rijdt het super relaxed.

Je kunt trouwens met S3XY Buttons nog e.e.a. extra configureren, bijv een dashboardkastje openen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 22:29
tkon99 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:24:
[...]

Uiteraard, deze is van vandaag (post chrome delete).

[Afbeelding]
Heb ook chrome delete + ramen tinten bij Underworld wrap cars in Massluis laten doen. Zeer tevreden met resultaat, zeker aanrader. Prijs chrome delete + ramen tinten 660 eur. In de lente kom daar voor polijsten + ceramische coating (150+150 eur). Remklauwen spuiten kost 300 eur. Alle prijzen met btw en uiteraad factuur. Garantie chrome delete 5 jaar en tinten iets van 10 jaar uit mijn hoofd.

Moet wel zeggen dat auto ziet veeeel beter uit nu, ook dankzij ali wieldoppen voor 75 eur en zwarte tesla logos

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Enot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuJ-ITrDLmM2VtP-0-wS2cPmQPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cP9LO53B3duiavTvNVMnCDdj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQaqyoDk1dy_PdSQ4sgtKESB1uw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVh9vkJ42IiAnmDVZU2tkAdz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcob12
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-09 21:15

Geluidsniveau van rollende banden in de auto is erg hinderlijk te noemen, de occasion stond op winterbanden van Pirelli, an sich geen slecht merk maar de rolweerstand was nadrukkelijk aanwezig onder het rijden.

Bekende problemen zoals vocht in de kofferbak, vocht in de achterlichten, draagarmen die niet helemaal meer lekker zijn en hier en daar wat scheef plaatwerk.
Wat rijd je normaal voor auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 15:39
Ik heb mijn 'droomspec' gevonden, alleen ben ik 'helaas' op vakantie waardoor ik hem niet kan zien. Hij gaat sowieso vrijdag verkocht worden, tenzij ik hem dus wil, en een aanbetaling doe.

Zouden jullie dat aandurven bij dit model. Dus zonder hem in het echt te hebben gezien en zonder testrit. Draagarmen kraken niet volgens de dealer. Gaat om een 2020 LR met trekhaak en FSD voor een goede prijs. Ik zag op BCA een paar kleine plekjes die bijgetipt worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Bose321 op 12-02-2025 21:18 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:30
de occasion stond op winterbanden van Pirelli, an sich geen slecht merk maar de rolweerstand was nadrukkelijk aanwezig onder het rijden.
Voor het eerst in een auto met regeneratie gereden wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25

Ik heb ingesteld dat linker klikwieltje inhouden het dashboardkastje opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Red devil schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:02:
[...]
Vind je knopje van dashboard kastje dat echt zo'n dealbreaker?

Je kunt trouwens met S3XY Buttons nog e.e.a. extra configureren, bijv een dashboardkastje openen.
Vind het hinderlijk, even snel klepje openen zonder je ogen van de weg te halen is er niet bij. Dat is nog het minst waar ik mij zorgen om maak. Het water probleem in de kofferbak is nogal een kwaal wat veel voorkomt en mij wat zorgen baat in de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

R2-D2 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:31:
[...]

Vind het hinderlijk, even snel klepje openen zonder je ogen van de weg te halen is er niet bij. Dat is nog het minst waar ik mij zorgen om maak. Het water probleem in de kofferbak is nogal een kwaal wat veel voorkomt en mij wat zorgen baat in de lange termijn.
Daar stel je toch gewoon de linker knop op het stuur voor in, makkelijker wordt het niet.

Over het waterprobleem in de kofferbak is genoeg geschreven en relatief eenvoudig op te lossen, kan je niet leven met het het afrol geluid, dan moet je inderdaad geen Model 3 2019 gaan rijden.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Wat moet je onder het rijden uit je dashbordkastje halen dan? Knop idd instellen zoals hierboven staat of met voice kan het ook. Dashbordkastje is overigens vrij klein. Dus veel kan er toch niet in.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkon99
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:27
Enot schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:10:
[...]

Heb ook chrome delete + ramen tinten bij Underworld wrap cars in Massluis laten doen. Zeer tevreden met resultaat, zeker aanrader. Prijs chrome delete + ramen tinten 660 eur. In de lente kom daar voor polijsten + ceramische coating (150+150 eur). Remklauwen spuiten kost 300 eur. Alle prijzen met btw en uiteraad factuur. Garantie chrome delete 5 jaar en tinten iets van 10 jaar uit mijn hoofd.

Moet wel zeggen dat auto ziet veeeel beter uit nu, ook dankzij ali wieldoppen voor 75 eur en zwarte tesla logos
Mooi resultaat! Enorm verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Ik ben inmiddels een tijdje in de markt voor een model 3 gen 1.
Ik heb momenteel een Golf GTE in zeer goede staat, vol opties, software aanpassing, die ik met pijn in mijn hart weg ga doen. Toch krijg ik tot op heden zeer nette inruilprijzen, maar helaas nog geen ideaal exemplaar kunnen vinden. Bij elk exemplaar zaten flinke gebruikers sporen of beschadigingen aan het interieur, daar ga ik mij teveel aan storen. Ik snap soms ook niet wat mensen allemaal doen met hun wagen…
Mijn zoektocht gaat gestaag door, ik wil een midnight silver, zwarte bekleding, algehele staat moet zeer goed zijn, kilometerstand tot max 70.000
Daarbij zou ik nog de-chrome uitvoeren, logo’s vervangen naar zwarte logo’s en achterramen blinderen. Budget 22k -/- 15k inruil.

• Verderf
Vallen die doppen nou over eventuele velgschade heen? heb je een linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 20:25
Gruijters schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:59:
Ik heb momenteel een Golf GTE in zeer goede staat, vol opties, software aanpassing, die ik met pijn in mijn hart weg ga doen. Toch krijg ik tot op heden zeer nette inruilprijzen, maar helaas nog geen ideaal exemplaar kunnen vinden. Bij elk exemplaar zaten flinke gebruikers sporen of beschadigingen aan het interieur, daar ga ik mij teveel aan storen. Ik snap soms ook niet wat mensen allemaal doen met hun wagen…
Mijn zoektocht gaat gestaag door, ik wil een midnight silver, zwarte bekleding, algehele staat moet zeer goed zijn, kilometerstand tot max 70.000
Daarbij zou ik nog de-chrome uitvoeren, logo’s vervangen naar zwarte logo’s en achterramen blinderen. Budget 22k -/- 15k inruil.
Kijk eens op de duite autotrack. mobile.de. Met jouw specs/vraagspecificatie kom ik er 1 tegen in Beverwijk. binnen budget. kilometers en de kleur. Op de foto's ziet hij er wel heel netjes uit. https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/412082841.html

En anders deze in Duitsland? Import op elektrische auto's voor 2025 is nog €0,-
https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/415767845.html

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:36
Ik zie veel SR+ RWD 2019 modellen geadverteerd staan met 60kWh, zo ook bovenstaande en veel op marktplaats.

Met ev-database.org erbij kom ik niet verder dan 53,1kWh waarvan 49kWh bruikbaar. Zit hier nog variatie in, of vermelden de adverteerders verkeerde gegevens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 12:57
Brokencore schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:38:
Ik zie veel SR+ RWD 2019 modellen geadverteerd staan met 60kWh, zo ook bovenstaande en veel op marktplaats.

Met ev-database.org erbij kom ik niet verder dan 53,1kWh waarvan 49kWh bruikbaar. Zit hier nog variatie in, of vermelden de adverteerders verkeerde gegevens?
Ze vermelden de verkeerde gegevens
Vanaf december 2020 zit er een groter accu pack in , goed opletten dus welk model je neemt

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon_1984 op 13-02-2025 09:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48

Tussen 2019 en 2021 zijn er enorme stappen gemaakt. Beter geef je wat meer geld uit aan een nieuwere (met evt meer op de teller).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ramon_1984 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:43:
[...]

Ze vermelden de verkeerde gegevens
Vanaf december 2020 zit er een groter accu pack in , goed opletten dus welk model je neemt
Op https://tff-forum.de/t/wi...model-y-cybertruck/107641 staat een mooi overzichtje van de verschillende accu's per model.

[ Voor 21% gewijzigd door Beekforel op 13-02-2025 09:52 ]

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:58
Pierz schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:47:
[...]

Tussen 2019 en 2021 zijn er enorme stappen gemaakt. Beter geef je wat meer geld uit aan een nieuwere (met evt meer op de teller).
Inderdaad beter kijken naar een model van 2022 of nieuwer. 2021 zou ik overslaan ivm accu problemen. Aan de andere kant zit je dan wel weer bijna tegen de nieuwprijs aan van de highland RWD. Dus als je bewust de oudere fijner vindt, dan zou ik voor eind 2022 of nieuwer gaan, of anders de highland. Ook die worden tegenwoordig al gebruikt aangeboden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red devil
[...]

Heb je trouwens de ruimte in de middenconsole nog bekeken, daar past echt giga-veel in. Veel meer dan in het dashboard kastje, en je kunt er als bestuurder makkelijk bij tijdens het rijden.

• Ramon_1984
fisherman schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:54:
[...]

Inderdaad beter kijken naar een model van 2022 of nieuwer. 2021 zou ik overslaan ivm accu problemen. Aan de andere kant zit je dan wel weer bijna tegen de nieuwprijs aan van de highland RWD. Dus als je bewust de oudere fijner vindt, dan zou ik voor eind 2022 of nieuwer gaan, of anders de highland. Ook die worden tegenwoordig al gebruikt aangeboden.
Welke accu problemen heeft een 21 model ?

• fisherman
Ramon_1984 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:24:
[...]

Welke accu problemen heeft een 21 model ?
Die gaan vaak stuk. Volgens mij een productiefout, althans daar lijkt het wel op. Uiteraard normaal gesproken wel gewoon garantie en dan komt er neem ik aan wel gewoon een goede accu in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon_1984
fisherman schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:36:
[...]

Die gaan vaak stuk. Volgens mij een productiefout, althans daar lijkt het wel op. Uiteraard normaal gesproken wel gewoon garantie en dan komt er neem ik aan wel gewoon een goede accu in.
Heb je een link waarin dit staat, en gaat het hierbij om de lfp batterij of om de nca uitvoering?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
fisherman schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:36:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar de bron. Dit is de eerste keer dat ik dit hoor en ik volg de ontwikkelingen van de Model 3 al langere tijd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mr dragon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 19:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXVHMJ0kzQPw6yPIGc1zwxgYPls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpHY8EtKFPwJU4a8lN2K3boC.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen zaterdag gekocht bij HD Car store. Prima ervaring! Performance van eind december 2020 en dus facelift model. Is leaseauto geweest waar heel netjes mee om is gegaan. Op de kop kunnen tikken voor een topprijs. Heel blij mee! Hou marktplaats en dit topic al lang in de gaten en eindelijk mijn model 3 gevonden. Wil nu alleen nog de achterruiten tinten en misschien de teslalogos zwart.

Banden zijn een half jaar geleden nog vervangen door leasemaatschappij bij Tesla. Maar 1 van de TPMS sensoren lijkt niet te werken sindsdien. Wordt dit denken jullie door Tesla onder garantie vervangen? Of is dit iets wat makkelijk zelf te fixen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Ramon_1984 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:40:
[...]

Heb je een link waarin dit staat, en gaat het hierbij om de lfp batterij of om de nca uitvoering?
Pierz schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:59:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar de bron. Dit is de eerste keer dat ik dit hoor en ik volg de ontwikkelingen van de Model 3 al langere tijd.
Toevallig ook lid van facebook groepen voor de model 3? Daar zijn een aantal ervaringsdeskundigen.
Daar zijn meerdere mensen die de accu hebben moeten laten vervangen al helaas.
2021 en 2020 zijn blijkbaar voorzien van slechte accu's. Een persoon heeft met zijn bedrijf er zelfs al 4 dacht ik moeten laten vervangen. Volgens mij wel allemaal onder garantie, dus dat is dan wel weer netjes.

• Bose321
fisherman schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:32:
[...]

[...]

Toevallig ook lid van facebook groepen voor de model 3? Daar zijn een aantal ervaringsdeskundigen.
2021 en 2020 zijn blijkbaar voorzien van slechte accu's. Een persoon heeft met zijn bedrijf er zelfs al 4 dacht ik moeten laten vervangen. Volgens mij wel allemaal onder garantie, dus dat is dan wel weer netjes.
Slecht in welke zin? Ik heb nu namelijk een oktober 2020 model op het oog met een 88% SoH. Weet niet of dat überhaupt dan nog iets zegt? Gaat het spontaan stuk ofzo?

Fanaleds.com

• Ramon_1984
fisherman schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:32:
[...]

[...]

Ik weet dat er afwatering problemen zijn met bepaalde type accu's, maar meer problemen dan dat lees ik niet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Enyan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 10:22
Tijdje geleden via Eccasion op deze auto geboden:
https://janbogert.nl/occa...lmv-autopilot-620km-wltp/

Ging voor €17.100 ex. BTW, dus €20.700 incl. BTW en daarop nog wat veiling en transportkosten. Met de kosten van Eccasion was dat voor mij boven mijn max, maar het geeft wat info over de marge.

Kwam zojuist deze handige site tegen, die inderdaad ook dat bod bevestigd (en alle foto's):
https://carsbat.com/en/detail/5yj3e7eb2kf532792-kbafvb/
Kun je handig zoeken op VIN.

Gek genoeg stond er als comments op BCA het volgende:
Catalogusprijs (MSRP) €69330 |
Full Self-Driving Capability
Maar de catalogusprijs volgens RDW is € 62930, en er staat geen foto bij van het software scherm waaruit FSD blijkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Enyan op 13-02-2025 15:47 ]

• Gruijters
Gruijters schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:59:
Zojuist eentje gezien in Oudewater, optisch zag die er netjes uit moet ik zeggen. Alleen bij het wegrijden baalde ik: flinke kraak linksvoor, dus ik dacht meteen: draagarm.

Voor de rest rijdt een tesla natuurlijk prima, voelde goed. Aleen het gekraak was te storend.

Na een gesprek te hebben gehad met verkoper: die zei; de kogellager vetten we dan opnieuw in... dan is het weg, ligt meestal niet aan de draagarm..
Zaterdag kan ik nog een proefrit komen maken met mijn wederhelft, en dan zou het geluid weg moeten zijn werd bij beloofd.

Voor de rest, op het feit dat het HW2.5 heeft; wat je ook merkt aan de visualisaties een mooi en eerlijk model. Ook de-chrome met getinte ramen wat het geheel veel stoerder maakt.

Ik denk dat ik een bod ga doen met in ogenschouw genomen dat ik de draagarmen toch zelf laat vervangen.
Ik las dat dit zo'n 350 euro kost bij Tesla zelft?

Zouden jullie een dergelijke constructie aangaan, onderhandelen over de prijs en vervolgens zelf fixen?

[ Voor 3% gewijzigd door Gruijters op 13-02-2025 15:44 ]

• Ramon_1984
Gruijters schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:43:
[...]

Zojuist eentje gezien in Oudewater, optisch zag die er netjes uit moet ik zeggen. Alleen bij het wegrijden baalde ik: flinke kraak linksvoor, dus ik dacht meteen: draagarm.

Voor de rest rijdt een tesla natuurlijk prima, voelde goed. Aleen het gekraak was te storend.

Na een gesprek te hebben gehad met verkoper: die zei; de kogellager vetten we dan opnieuw in... dan is het weg, ligt meestal niet aan de draagarm..
Zaterdag kan ik nog een proefrit komen maken met mijn wederhelft, en dan zou het geluid weg moeten zijn werd bij beloofd.

Voor de rest, op het feit dat het HW2.5 heeft; wat je ook merkt aan de visualisaties een mooi en eerlijk model. Ook de-chrome met getinte ramen wat het geheel veel stoerder maakt.

Ik denk dat ik een bod ga doen met in ogenschouw genomen dat ik de draagarmen toch zelf laat vervangen.
Ik las dat dit zo'n 350 euro kost bij Tesla zelft?

Zouden jullie een dergelijke constructie aangaan, onderhandelen over de prijs en vervolgens zelf fixen?
Draagarmen zou ik zelf (laten) doen, ik zelf zou alleen een accu degradatie test erbij kopen dan weet je in iedergeval waar je aan toe bent en niet later voor verrassingen komt te staan.

• marcob12
Enyan schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:43:
Tijdje geleden via Eccasion op deze auto geboden:
https://janbogert.nl/occa...lmv-autopilot-620km-wltp/

Ging voor €17.100 ex. BTW, dus €20.700 incl. BTW en daarop nog wat veiling en transportkosten. Met de kosten van Eccasion was dat voor mij boven mijn max, maar het geeft wat info over de marge.

Kwam zojuist deze handige site tegen, die inderdaad ook dat bod bevestigd (en alle foto's):

Gek genoeg stond er als comments op BCA het volgende:

[...]

Maar de catalogusprijs volgens RDW is € 62930, en er staat geen foto bij van het software scherm waaruit FSD blijkt.
Zijn dat de prijzen waar ze op de veiling voor weg zijn gegaan ?

Dan zit er toch een aardige marge nog op.

• Bose321
Enyan schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:43:
Interessante website! Degene die ik op het oog heb is 21,6% goedkoper blijkbaar. Zitten wel wat plekjes op, maar zou dat dan zorgwekkend zijn? Ik ben dus aan het twijfelen om een aanbetaling te doen en hem na mijn vakantie te kopen dus. Is dat heel dom? Ik wacht namelijk al maanden tot mijn perfecte exemplaar voorbij komt... De kleine plekjes schade zijn met lak weer bijgetipt. Niet ontzichtbaar maar wel stuk minder. Moet je je nog zorgen maken over roest (als het dus niet op plastic is) nadat het is ingevuld met lak weer?

https://carsbat.com/en/detail/5yj3e7eb2lf753777-4jmhhf/

Staat voor net geen 21k te koop.

[ Voor 14% gewijzigd door Bose321 op 13-02-2025 16:23 ]

Fanaleds.com

• fisherman
Bose321 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:18:
[...]

Slecht in welke zin? Ik heb nu namelijk een oktober 2020 model op het oog met een 88% SoH. Weet niet of dat überhaupt dan nog iets zegt? Gaat het spontaan stuk ofzo?
Ze schijnen opeens flink meer te verbruiken en AC laden tussen 80 en 100 procent gaat moeizaam. Dat zijn schijnbaar symptomen dat de accu slecht begint te worden.
Accu's zijn volgens mij van Panasonic waar een slechte batch tussen gezeten heeft.
Maar goed, bij productieproblemen zoals deze, zul je de garantietermijn waarschijnlijk nooit overschrijden, voordat de accu vervangen moet worden. Als je het op die manier bekijkt is het eigenlijk wellicht zelfs aan te raden om er een te kopen. Het levert alleen wat gedoe op als die accu vervangen moet worden.

• fisherman
Ramon_1984 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:42:
[...]

Ik weet dat er afwatering problemen zijn met bepaalde type accu's, maar meer problemen dan dat lees ik niet
Volgens mij is die afwatering te wijten aan te weinig onderhoud. Schoonmaken van die kleppen zou dat op moeten lossen dacht ik.
Schijnbaar gewoon een slechte batch. Dat kan altijd gebeuren natuurlijk.

• Enot
Bose321 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:17:
Ik heb mijn 'droomspec' gevonden, alleen ben ik 'helaas' op vakantie waardoor ik hem niet kan zien. Hij gaat sowieso vrijdag verkocht worden, tenzij ik hem dus wil, en een aanbetaling doe.

Zouden jullie dat aandurven bij dit model. Dus zonder hem in het echt te hebben gezien en zonder testrit. Draagarmen kraken niet volgens de dealer. Gaat om een 2020 LR met trekhaak en FSD voor een goede prijs. Ik zag op BCA een paar kleine plekjes die bijgetipt worden.
Heb precies zelfde gedaan. Droom spec gevonden. Meteen verkoper gebeld (Auto Poelstra) en aanbeltaling gedaan. Naar een week auto opgehaald. Natuurlijk eerst wat reviews gelezen en Auto Poelstra gaaf ook aan dat in geval van gebrekken of van dan ook krijg ik geld terug.
Ik zal zeggen gewoon doen mits je goede gevoel heb en vertrowen

• Bose321
Enot schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:03:
[...]

Heb precies zelfde gedaan. Droom spec gevonden. Meteen verkoper gebeld (Auto Poelstra) en aanbeltaling gedaan. Naar een week auto opgehaald. Natuurlijk eerst wat reviews gelezen en Auto Poelstra gaaf ook aan dat in geval van gebrekken of van dan ook krijg ik geld terug.
Ik zal zeggen gewoon doen mits je goede gevoel heb en vertrowen
Thanks, dat zou ook mijn manier zijn. Helaas ben ik nog een week weg waardoor de dealer zegt dat hij het volledige bedrag wil. Ik durf dat wel aan, maar vrouwlief ziet dat niet zitten... Dat wordt weer maanden wachten, als ze überhaupt nog voorbijkomen... ;w

Fanaleds.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

Bose321 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:23:
[...]

Thanks, dat zou ook mijn manier zijn. Helaas ben ik nog een week weg waardoor de dealer zegt dat hij het volledige bedrag wil. Ik durf dat wel aan, maar vrouwlief ziet dat niet zitten... Dat wordt weer maanden wachten, als ze überhaupt nog voorbijkomen... ;w
Volledige bedrag zou ik nooit doen, is ook wel erg ongebruikelijk voor handgeld.
Dan zou ik me afvragen waarom ie dat wil, geldnood? Veel te risicovol.

edit: en wat dan wel gebruikelijk is? EUR 1000,- lijkt mij voldoende om de verkoper ervan te overtuigen dat het geen onzinbieding is.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 13-02-2025 17:37 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• marcob12
Bose321 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:10:
[...]

Interessante website! Degene die ik op het oog heb is 21,6% goedkoper blijkbaar. Zitten wel wat plekjes op, maar zou dat dan zorgwekkend zijn? Ik ben dus aan het twijfelen om een aanbetaling te doen en hem na mijn vakantie te kopen dus. Is dat heel dom? Ik wacht namelijk al maanden tot mijn perfecte exemplaar voorbij komt... De kleine plekjes schade zijn met lak weer bijgetipt. Niet ontzichtbaar maar wel stuk minder. Moet je je nog zorgen maken over roest (als het dus niet op plastic is) nadat het is ingevuld met lak weer?

https://carsbat.com/en/detail/5yj3e7eb2lf753777-4jmhhf/

Staat voor net geen 21k te koop.
Kun je hier als particulier ook kopen ?

Ik heb een kennis met een autogarage, anders zou ik via hem kunnen bieden.

• Bose321
franssie schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:36:
[...]

Volledige bedrag zou ik nooit doen, is ook wel erg ongebruikelijk voor handgeld.
Dan zou ik me afvragen waarom ie dat wil, geldnood? Veel te risicovol.

edit: en wat dan wel gebruikelijk is? EUR 1000,- lijkt mij voldoende om de verkoper ervan te overtuigen dat het geen onzinbieding is.
Ja vind ik ook wel. Hij zei eerst dat 1500 prima was, maar toen hij hoorde dat ik nog meer dan een week weg was wilde hij het volledige bedrag wat hij normaal schijnt te doen. Iets met kleiner ondernemer en dat hij met kleine marges werkt ofzo.
marcob12 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:37:
[...]

Kun je hier als particulier ook kopen ?

Ik heb een kennis met een autogarage, anders zou ik via hem kunnen bieden.
Thanks voor het aanbod, maar deze staat al bij een dealer.

Fanaleds.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

Bose321 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:09:
[...]

Ja vind ik ook wel. Hij zei eerst dat 1500 prima was, maar toen hij hoorde dat ik nog meer dan een week weg was wilde hij het volledige bedrag wat hij normaal schijnt te doen. Iets met kleiner ondernemer en dat hij met kleine marges werkt ofzo.

<>
Dan zou ik het aan hem laten, EUR 1500 aanbetalen of zelf de gok nemen dat ie in die week niet verkocht wordt.
Als er prijsdruk is op de markt (ze lijken niet hard te stijgen als ik dit topic lees) is het risico voor hem dat ie er mee blijft zitten. Geeft jou ook nog een week de tijd om een alternatief te zoeken.
Valt ie om, dan ben je je geld kwijt, dat is bij 1500 te overzien maar erg pijnlijk, bij 20k is dat echt wel een probleem. Het tegenpartij risico is gewoon te hoog voor jou, en voor verkoper is dat er eigenlijk helemaal niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Gruijters
Iemand enig idee wat je betaald voor vervangen van de draagarmen? Ik lees veel bedragen, startende van 350 tot ruim over 1000 euro

• Ramon_1984
Gruijters schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:23:
Iemand enig idee wat je betaald voor vervangen van de draagarmen? Ik lees veel bedragen, startende van 350 tot ruim over 1000 euro
Dat hangt er vanaf welk deel kapot is

• R2-D2
  • Niet online
Kijk gewoon op de online onderdelen catalogus van Tesla en reken daar de prijs van de onderdelen plus arbeidsloon. Dan kom je redelijk in de buurt wat een service center zou vragen.

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:16
Even de zoekfunctie gebruiken, ik heb pas mijn offertebedrag gedeeld. :)

• Verderf
R2-D2 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:00:
[...]

Kijk gewoon op de online onderdelen catalogus van Tesla en reken daar de prijs van de onderdelen plus arbeidsloon. Dan kom je redelijk in de buurt wat een service center zou vragen.
Werkplaatstarief bij tesla is 130 incl btw, ze hebben ongeveer 4-5 uurtjes nodig voor beide bovenste draagarmen.

Al kan je soms geluk hebben dat ze onder coulance het voor 250 incl doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14
Verderf schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 23:24:
[...]

Werkplaatstarief bij tesla is 130 incl btw, ze hebben ongeveer 4-5 uurtjes nodig voor beide bovenste draagarmen.

Al kan je soms geluk hebben dat ze onder coulance het voor 250 incl doen.
Bij mij was het binnen 2 uur klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruijters
Thanks iedereen, ik probeer rekening te houden met +-500,- dan zou het hopelijk moeten lukken.
Ik lees ook goede verhalen over Meyle draagarmen, dat zou bij een goede vakgarage ook eronder gezet kunnen worden, eens rondbellen deze ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met ISOFIX Maxi Cosi's op de achterbank van de M3? de hoofsteunen kun je niet in hoogte verstellen waardoor je met de top tether over de hoofdsteun moet om bij de ankerpunten te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door R2-D2 op 14-02-2025 12:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Nu online
R2-D2 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:53:
Hoe zit het eigenlijk met ISOFIX Maxi Cosi's op de achterbank van de M3? de hoofsteunen kun je niet in hoogte verstellen waardoor je met de top tether over de hoofdsteun moet om bij de ankerpunten te komen.
De ankerpunten zitten daarom ook wat hoger dan bijv. bij onze golf, waarbij de "band" wel onder de hoofdsteun door kan. Dat is dus geen issue verder.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcob12
Bose321 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:09:
[...]

[...]

Thanks voor het aanbod, maar deze staat al bij een dealer.
Bedoelde meer voor mijzelf of anderen hier op het forum, is het mogelijk als particulier een auto te kopen op die veilingsite ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enyan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 10:22
marcob12 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:44:
[...]

Bedoelde meer voor mijzelf of anderen hier op het forum, is het mogelijk als particulier een auto te kopen op die veilingsite ?
Voor zover ik weet niet, maar dus wel via een tussenpartij als Eccasion (+€500+10%+btw), of misschien een bevriende dealer. Garantie/service is natuurlijk nul, moet je het volledig op basis van de foto's en rapportage van de veiling doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:13
Ik heb nog wel wat punten voor de aankoop lijst:
1. Chroom sticker laat los bij deurhandels, kun je zien als je onder de deurhendel kijkt. Bij mij is hij er rechtsvoor redelijk af. Rechtsachter heb ik nu 2 bobbeltjes waardoor hij niet meer helemaal dichtvalt.

Is hier een gangbare oplossing voor?

2. Vocht achterlichten, volgens mij al besproken, er komen scheurtjes in de plastic behuizing. Dit kun je oplossen door te kitten met wat spul/vloeibare pakking. Of zijn er betere manieren?

3. Heb ook vocht in de achterbak, nog niet goed wezen kijken maar ik zie water staan in de rubber afdichting waar de klep op rust.

4. Lak beschadigd onderkant achterklep, schijnen ze allemaal zowat te hebben.

5. Ik lees iets van het schoonmaken van de batterij afwatering? Hoe zit dat precies?

6. Deurhandels blijven open staan. Ik dacht zelf om het een beetje soepel te maken met siliconenspray?

7. Zijn er nog andere dingen die ik preventief kan doen? Vind het wel leuk om een beetje te sleutelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31
michaeltb schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:23:
6. Deurhandels blijven open staan. Ik dacht zelf om het een beetje soepel te maken met siliconenspray?
Misschien helpt dit:
Applying WD-40 to Door Handle Pivot Pins
In severe winter conditions, applying WD-40 to door handle pivot pins can help prevent ice buildup that might immobilize the handle. Consider applying WD-40 to the door handle pivot pins if you are expecting freezing rain, heavy snow, or icy conditions. Reapply as needed.

https://service.tesla.com...BA-9F13-780C7569214C.html

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
  • Nu online
michaeltb schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:23:
Ik heb nog wel wat punten voor de aankoop lijst:
1. Chroom sticker laat los bij deurhandels, kun je zien als je onder de deurhendel kijkt. Bij mij is hij er rechtsvoor redelijk af. Rechtsachter heb ik nu 2 bobbeltjes waardoor hij niet meer helemaal dichtvalt.

Is hier een gangbare oplossing voor?
Vervangen van de hendel. Of de bobbels afschuren en opnieuw laten verchromen/wrappen/coaten.
2. Vocht achterlichten, volgens mij al besproken, er komen scheurtjes in de plastic behuizing. Dit kun je oplossen door te kitten met wat spul/vloeibare pakking. Of zijn er betere manieren?
De pakking vervangen. Maar het blijft toch een beetje.
3. Heb ook vocht in de achterbak, nog niet goed wezen kijken maar ik zie water staan in de rubber afdichting waar de klep op rust.
Oplossing is het rubber vervangen en evt. ontbrekende kit opnieuw aanbrengen.
4. Lak beschadigd onderkant achterklep, schijnen ze allemaal zowat te hebben.
Kan je fixen/voortaan voorkomen door de afstandshouders wat verder uit te draaien. Niet TE ver, want dan sluit ie niet meer goed.
5. Ik lees iets van het schoonmaken van de batterij afwatering? Hoe zit dat precies?
Dat is niet relevant voor de 3/Y, was alleen een dingetje bij de 1e generatie S.
kan idd, of wd40, of een heel klein likje vet. Iig iets dat een beetje smeert en het vocht/vuil verdrijft.
7. Zijn er nog andere dingen die ik preventief kan doen? Vind het wel leuk om een beetje te sleutelen.
Niet echt grote dingen. Draagarmen zijn bekend neem ik aan.

- Banden goed in de gaten houden qua evenredige slijtage en dan vooral de binnenste cm. Als je daar meer slijtage gaat zien meteen laten uitlijnen.
- Als je de frunk heel regelmatig gebruikt om het jaar ofzo even het slot smeren.
- Als je niet regelmatig de remmerij flink gebruikt, 1-2 jaarlijks de remklauwen schoonmaken en smeren.
- Airco droogzak op tijd laten vervangen.

Dat is het wel.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:12
Mevius schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:56:
Misschien helpt dit:
In severe winter conditions, applying WD-40 to door handle pivot pins can help prevent ice buildup that might immobilize the handle. Consider applying WD-40 to the door handle pivot pins if you are expecting freezing rain, heavy snow, or icy conditions. Reapply as needed.

De normale WD-40 of de WD-40 Specialist Silicone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:16
Luchtfilters kan je ook zelf vervangen en checken of dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
Gruijters schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:26:
Thanks iedereen, ik probeer rekening te houden met +-500,- dan zou het hopelijk moeten lukken.
Ik lees ook goede verhalen over Meyle draagarmen, dat zou bij een goede vakgarage ook eronder gezet kunnen worden, eens rondbellen deze ochtend.
Als ze maar niet moog pakken want die heb ik nu eronder zitten en die kraken als de neten, ook op drempels en dat had ik met de oude niet.
(wordt bij mij nog opgelost overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:13
Mevius schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:56:
[...]

Misschien helpt dit:

Dank je wel voor je uitgebreide reactie!!

Siliconenspray voor deurgreep mechanisme werkt perfect.

Ik heb de Chromen plakkers voor nu gewoon met doorzichtige tape glad gemaakt. Zal wel niet zo lang houden. Eraf halen en wrappen is denk ik de goedkoopste oplossing. Nieuwe hendels kosten origineel 200eu de stuk... Zag al wel hendels voor +/- 20 euro op AliExpress, iemand ervaring mee toevallig?

Droogzak om de 6 jaar, dus die zal wel een keer aan vervanging toe zijn, zal eens de onderhoudshistorie opvragen.

Draagarmen bekend, maar ze kraken niet, heb even onder de plastic kap bij de frunk gekeken en zie links en rechts oranje stift markers. Ik had ergens gelezen dat ze dan al een keer vervangen zijn. Dus dat scheelt weer wat €'s

Ik had idd de afstandhouder links iets een slagje gegeven zodat hij meer ruimte heeft. En daarna viel mij de water lekkage op, dus weet niet of dat al was of doordat ik hem versteld heb :+ .

Is er een verbetering op het rubber gekomen? Ik kan hem ook iets opvullen eronder zodat hij er wat dikker op zit.

Remmen klinkt logisch idd, hiervoor Toyota hybride gereden, hetzelfde verhaal. Met de tesla nog erger lijkt mij want ik gebruik de remmen nu echt zowat nooit. Misschien ook goed om af en toe wat harder te remmen om de schijven schoon te remmen.

[ Voor 17% gewijzigd door michaeltb op 14-02-2025 18:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gruijters
Ik heb mijn zoektocht naar een model3 gestaakt/laag pitje gezet.
Zit zoveel rommel tussen, met elk exemplaar was/is wel iets. Misschien ben ik ook wel teveel een zeikerd 😜.
Toch maar langer wachten totdat de gen 2’s wat meer op de markt gaan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 13:38
Gruijters schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:29:
Zit zoveel rommel tussen, met elk exemplaar was/is wel iets. Misschien ben ik ook wel teveel een zeikerd 😜.
Daarom snapte ik de fixatie op nog verder dalende prijzen hier ook niet zo. Vanaf pakweg eind november, begin december, waren prijzen imo al heel scherp.

Wat vervolgens gebeurt, is dat veel van de goede exemplaren eruit gevist worden. Veel van de Model 3's zijn ingekocht door groothandelaren, met tientallen zo niet meer dan honderd Model 3's op hun terrein. Zeker in dat geval is het heel eenvoudig om de slechte exemplaren, zoals eentje met significante panel gaps, een bekrast interieur, etc. eruit te filteren. Zeker bij een model dat massaal is geleased en waarvan de bouwkwaliteit standaard niet geweldig was, is het een risico dat er veel meuk tussen zit. Dat zijn dan ook de exemplaren die blijven staan.

Er zullen ongetwijfeld ook andere factoren meespelen, maar het was voor mij wel de reden om de echte massa wat voor te willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
ZXRY schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 23:08:
[...]

Daarom snapte ik de fixatie op nog verder dalende prijzen hier ook niet zo. Vanaf pakweg eind november, begin december, waren prijzen imo al heel scherp.

Wat vervolgens gebeurt, is dat veel van de goede exemplaren eruit gevist worden. Veel van de Model 3's zijn ingekocht door groothandelaren, met tientallen zo niet meer dan honderd Model 3's op hun terrein. Zeker in dat geval is het heel eenvoudig om de slechte exemplaren, zoals eentje met significante panel gaps, een bekrast interieur, etc. eruit te filteren. Zeker bij een model dat massaal is geleased en waarvan de bouwkwaliteit standaard niet geweldig was, is het een risico dat er veel meuk tussen zit. Dat zijn dan ook de exemplaren die blijven staan.

Er zullen ongetwijfeld ook andere factoren meespelen, maar het was voor mij wel de reden om de echte massa wat voor te willen zijn.
In veel andere landen zijn ook de oude exemplaren nog fiscaal aantrekkelijk voor bedrijven en zijn er voor particulieren nog vaak subsidies. Daarom wordt het meeste geexporteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 13:38
fisherman schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:36:
[...]

In veel andere landen zijn ook de oude exemplaren nog fiscaal aantrekkelijk voor bedrijven en zijn er voor particulieren nog vaak subsidies. Daarom wordt het meeste geexporteerd.
Dat helpt ook niet mee voor het aanbod nee. Toen ik mijn Model 3 kocht was er ook een Franse man bij datzelfde autobedrijf. Liep daar al rond met een set Franse platen onder zijn arm en reed tegelijkertijd met mij met een Model 3 weg. Op diezelfde Franse platen uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

ZXRY schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:01:
[...]

Dat helpt ook niet mee voor het aanbod nee. Toen ik mijn Model 3 kocht was er ook een Franse man bij datzelfde autobedrijf. Liep daar al rond met een set Franse platen onder zijn arm en reed tegelijkertijd met mij met een Model 3 weg. Op diezelfde Franse platen uiteraard :P
Hé zo'n ervaring heb ik ook. Ik kocht daar weliswaar geen auto, maar er waren daar ook twee Fransmannen en die namen een witte Model 3 mee. Vanuit Scheemda (geen flauw idee hoe ze daar gekomen waren) terug naar Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Herkenbaar, vind het risico ook te groot. Ik ga zelf switchen naar een Hyundai Kona denk ik. Desalniettemin blijft dit topic een uitstekende source voor informatie over het aanschaffen van een Tesla (y)

[ Voor 10% gewijzigd door London op 15-02-2025 15:22 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Laatst online: 15-09 20:12
Mijn Tesla ook gekocht! Voor mijn oude auto kreeg ik niet zoveel meer, 900 euro en heb er nog 1000 euro af gepraat en ze halen er nog deukje uit. 19k nu betaald. Long range model, 140 k teller en een trekhaak. Winst marges waren volgens hem zeker niet heel groot. Over grote deel gaat naar buitenland, hun hadden ook al model 3 verkocht aan Franse schilders om in Parijs te gebruiken _O- Garage was verbaast dat ik wist dat draagarmen al vervangen waren, voor mij betere onderhandeling positie haha. En de grote portie liep nu echt heel rap terug, aanbod op veiling was stuk minder. Waar ze eerder meer dan 15 auto's per week kochten lukte nu net aan 5. Volgens hem worden de model 3's zo weer stuk duurder omdat aanbod helemaal op is. Iedereen bedankt hier :)

[ Voor 18% gewijzigd door hikhakhok op 15-02-2025 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Ik heb vandaag nog één laatste poging gedaan om een leuk model te bezichtigen. Mijn oog viel op een eind 2020 M3 met LFP accu, oftewel made in china. Mooie rode Tesla kleur met FSD 3. Wat mij allereerst opviel is dat wanneer je de accu 100% hebt opgeladen de regeneratie wordt verminderd of uitgeschakeld aangezien die zo'n energie niet kwijt kan in de accu waardoor bij het remmen ik het idee kreeg dat je een extra zware auto hebt bij het afremmen.

De nodige imperfecties waren uiteraard ook weer aanwezig, zowel vocht in de beide B-stijl camera's als in de bovenkant van de kofferbak. En dat werd ff flink benadrukt als je de dodehoek camera's hebt geactiveerd als je de richtingaanwijzers gebruikt, halo-effect rondom. Vocht in de kofferruimte had al mooi elektronica oppervlakkig aangetast, vroeg af laat gaat zoiets geheid gezeik opleveren.

Derde remlicht, idem-dito, 100% beslagen en niet meer zichtbaar..

Waar al die super enthousiaste reacties wegkomen voor dit pre-facelift model is mij niet helemaal duidelijk. Voor mij persoonlijk is de Tesla avontuur voor de komende jaren in ieder geval afgelopen. Probeer 't wanneer de Highland betaalbaar gaat worden wel weer opnieuw..

Op naar de Hyundai Kona EV, hopelijk zetten de Koreanen net zo'n goed product neer als Squid Game! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNG
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-07 10:06

SNG

Vandaag in een fraaie model 3 LR een testrit gemaakt met ~413km range bij 100% lading, 85k op de teller. SOH volgens de verkoper nog niet bekend maar wordt loop van de week gemaild. Zaten 19” licht metalen velgen onder, hier wordt volgens de verkoper rekening mee gehouden bij het berekenen van de range (iets minder zuinig dan 18” velgen.

Heeft iemand een vergelijkbare range waarvan de SOH wel bekend is? Ben benieuwd of de geschatte range een betrouwbaar surrogaat is voor de SOH van de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
SNG schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:15:
Vandaag in een fraaie model 3 LR een testrit gemaakt met ~413km range bij 100% lading, 85k op de teller. SOH volgens de verkoper nog niet bekend maar wordt loop van de week gemaild. Zaten 19” licht metalen velgen onder, hier wordt volgens de verkoper rekening mee gehouden bij het berekenen van de range (iets minder zuinig dan 18” velgen.

Heeft iemand een vergelijkbare range waarvan de SOH wel bekend is? Ben benieuwd of de geschatte range een betrouwbaar surrogaat is voor de SOH van de accu.
Ik zit met mijn LR ergens rond de 360km op 80%, volgens tessie is dat ergens rond de 91% SOH maar tessie is niet mega betrouwbaar is mij verteld maar ik geloof het wel. Ik heb het gewoon op percentage gezet, die km's zeggen toch niet heel veel.

Verschil tussen 18 en 19" is iets van 4-5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:16

Perkouw

Moderator General Chat
R2-D2 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:03:
Ik heb vandaag nog één laatste poging gedaan om een leuk model te bezichtigen. Mijn oog viel op een eind 2020 M3 met LFP accu, oftewel made in china. Mooie rode Tesla kleur met FSD 3. Wat mij allereerst opviel is dat wanneer je de accu 100% hebt opgeladen de regeneratie wordt verminderd of uitgeschakeld aangezien die zo'n energie niet kwijt kan in de accu waardoor bij het remmen ik het idee kreeg dat je een extra zware auto hebt bij het afremmen.

De nodige imperfecties waren uiteraard ook weer aanwezig, zowel vocht in de beide B-stijl camera's als in de bovenkant van de kofferbak. En dat werd ff flink benadrukt als je de dodehoek camera's hebt geactiveerd als je de richtingaanwijzers gebruikt, halo-effect rondom. Vocht in de kofferruimte had al mooi elektronica oppervlakkig aangetast, vroeg af laat gaat zoiets geheid gezeik opleveren.

Derde remlicht, idem-dito, 100% beslagen en niet meer zichtbaar..

Waar al die super enthousiaste reacties wegkomen voor dit pre-facelift model is mij niet helemaal duidelijk. Voor mij persoonlijk is de Tesla avontuur voor de komende jaren in ieder geval afgelopen. Probeer 't wanneer de Highland betaalbaar gaat worden wel weer opnieuw..

Op naar de Hyundai Kona EV, hopelijk zetten de Koreanen net zo'n goed product neer als Squid Game! :+
Hm, eerder plaatste je ook al zo'n soort terugkoppeling (R2-D2 in "Tesla Model 3 occasion kopen"). Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of je nu al zelf elektrisch rijd. Geluid is nu eenmaal anders, regen is iets nieuws ten opzichte van een ICE. Zaken als 'zware auto bij afremmen', is simpelweg dat je ineens zélf (bij)remt en niet alles op regen doet.

Wat je omschrijft rondom het vocht kan hét bekende euvel zijn van de M3's waar ze last van hebben gehad of condities waarin je de auto bekeek / reed?

Misschien is de conclusie dat een elektrische auto (en/of een Tesla) gewoon niet helemaal je ding is als ik je zo lees. Die 'een laatste poging gedaan' geeft het net dat extra melodramatische randje zeg maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNG
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-07 10:06

SNG

Verderf schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:24:
[...]

Ik zit met mijn LR ergens rond de 360km op 80%, volgens tessie is dat ergens rond de 91% SOH maar tessie is niet mega betrouwbaar is mij verteld maar ik geloof het wel. Ik heb het gewoon op percentage gezet, die km's zeggen toch niet heel veel.

Verschil tussen 18 en 19" is iets van 4-5%
Dank voor je reactie! Is jouw schatting met 18” velgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

413 is wel laag. Nieuw hadden ze 499 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SNG schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:38:
[...]

Dank voor je reactie! Is jouw schatting met 18” velgen?
Vraag me af of dit bij de oude 3 een verschil maakt op het display. Toen ik hem nog reed niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Inspired schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:41:
[...]

Vraag me af of dit bij de oude 3 een verschil maakt op het display. Toen ik hem nog reed niet.
Maakt geen verschil hoor, althans niet direct.
Uiteindelijk zou je een verschil kunnen gaan zien, doordat je verbruik minder wordt. Dat registreert het BMS gewoon, maar daarvoor moet je wel een bepaalde afstand afgelegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:21
Inspired schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:40:
[...]

413 is wel laag. Nieuw hadden ze 499 km.
Iedereen met de testrit trapt natuurlijk het gaspedaal maximaal in.
En wie weet hoelang die er al stond. Ik heb het idee dat de mooie modellen inderdaad al gepakt zijn. Ik kocht die van mij begin december en dacht misschien dat het wel iets te vroeg was maar gezien wat de prijzen nu zijn en wat ik ervoor heb betaald heb ik het idee dat dat het beste moment was. Prijzen dalen niet meer dan toen, maar het zijn beduidend minder modellen geworden en als een model al wat langer staat dan is er toch vaak wat mee aan de hand.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Perkouw schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:36:
[...]

Hm, eerder plaatste je ook al zo'n soort terugkoppeling (R2-D2 in "Tesla Model 3 occasion kopen"). Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of je nu al zelf elektrisch rijd. Geluid is nu eenmaal anders, regen is iets nieuws ten opzichte van een ICE. Zaken als 'zware auto bij afremmen', is simpelweg dat je ineens zélf (bij)remt en niet alles op regen doet.

Wat je omschrijft rondom het vocht kan hét bekende euvel zijn van de M3's waar ze last van hebben gehad of condities waarin je de auto bekeek / reed?

Misschien is de conclusie dat een elektrische auto (en/of een Tesla) gewoon niet helemaal je ding is als ik je zo lees. Die 'een laatste poging gedaan' geeft het net dat extra melodramatische randje zeg maar. :+
Met de 'laaste poging' bedoelde ik min of meer om het opnieuw te proberen naar een eerste slechte start. De verwachtingen die heb ik van next-gen autorijden om het zo te omschrijven kan Tesla het voor mij niet waarmaken op de occasionmarkt, wijs mij eens een 2019-2020 model 3 aan zonder issue's? wordt moeilijk.

Ik rijdt zelf (nog) niet een EV, de enige vergelijkingsmateriaal die ik heb is mijn Skoda Octavia Combi en die doet het op de meeste vlakken beter dan de Model 3.

Maar laten we het gewoon on-topic houden! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

413 is wel (te) laag zie het battery report / benchmark uit Teslafi als bijlage. Doe je voordeel ermee!

Zoals gesteld rekent men met de EPA range en die was 310 mile/ 498 km.
Volgens Tesla hadden wij nog een 86%, dus niet via health check getest.

Weer niet of er echt een harde relatie zit, anders zit je misschien wel op > 80% bij 413km rated kilometers.

Zie bijlage 2019 LR AWD bijna 100k km van ons blauwe lijn. Benchmark groen.
440-445 rated zit al in het lagere segment. Maar geloof het wel.

Succes met je keuze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAB898jgjJ7aM_-XcFvbYj-Br-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcrlg94DCHbINU1XuUV8kKzU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door dr.nld op 16-02-2025 00:09 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
dr.nld schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 23:50:
[...]

413 is wel (te) laag zie het battery report / benchmark uit Teslafi als bijlage. Doe je voordeel ermee!

Zoals gesteld rekent men met de EPA range en die was 310 mile/ 498 km.
Volgens Tesla hadden wij nog een 86%, dus niet via health check getest.

Weer niet of er echt een harde relatie zit, anders zit je misschien wel op > 80% bij 413km rated kilometers.

Zie bijlage 2019 LR AWD bijna 100k km van ons blauwe lijn. Benchmark groen.
440-445 rated zit al in het lagere segment. Maar geloof het wel.

Succes met je keuze.

[Afbeelding]
De range is als het goed is ook nog een waarde die weer gebaseerd is op meerdere waardes dus op basis van de range kan je ook niet echt iets zeggen over de staat van de batterij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verderf schreef op zondag 16 februari 2025 @ 00:57:
[...]

De range is als het goed is ook nog een waarde die weer gebaseerd is op meerdere waardes dus op basis van de range kan je ook niet echt iets zeggen over de staat van de batterij.
Tuurlijk wel. Bij een Tesla is het een vaste waarde obv EPA. Heeft niks met werkelijk verbruik te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mijn '19 LR heeft nog 448 km volgens TeslaMate, na 126dkm. 89,6%

TeslaMate berekent de degradatie obv de originele capaciteit. Obv 78 kWh is het 86,2%, obv 75 kWh 89,6%. Meende dat de bruikbare capaciteit nog lager ligt dus percentage nog hoger dan, geen idee hoe ze dat rekenen. Ben er prima tevreden mee zo.

Het blijft een gok denk ik, misschien degradeert de mijne nog wel weer harder komende tijd en is een auto die nu op 80% staat wel een tijd stabiel. Ik wilde iig niet door de km's uit garantie lopen en heb een december model gekozen zodat ik nog 2 jaar tijd had. We gaan het beleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gruijters
En dan een dag later, stuit ik toch tegen een interessant exemplaar aan, haha.
Eerste eigenaar, van particulier geweest, top onderhouden, wel 100k gelopen - mijn initiële zoektocht was tot max 60k.
Woensdag even kijken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35
Misschien ben ik een zeurpiet maar ik ben al een flinke tijd leaserijder... Hoe krijgen de leaserijders het toch als een stel egoïsten voor elkaar om 'andermans' auto zo te verwaarlozen...

Ik heb nu 12 Tesla's bekeken maar ik ben er een beetje klaar mee. Zelfs modellen die 4 jaar en max. 75000 hebben gereden zien er uit als 15 jaar oude blikjes.

Steenslag ok, maar echt binnen in en ook aan de achterzijde zoveel putjes, lakschade etc.

Ik twijfel erg om mijn zoektocht te verbreden naar een Kona, ID3 of iets anders. Herkenbaar hier?

[ Voor 11% gewijzigd door Griffin2k op 16-02-2025 10:18 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Herkenbaar in zoverre dat ik liever een 2021/2022, exemplaar koop van een particulier die hem privé heeft gereden. Dan een afgeragde 2019 leasebak waarbij de opkoper / verkoper er niks aan doet om deukjes, draagarmen, interieur een beetje netjes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Griffin2k schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:17:
Misschien ben ik een zeurpiet maar ik ben al een flinke tijd leaserijder... Hoe krijgen de leaserijders het toch als een stel egoïsten voor elkaar om 'andermans' auto zo te verwaarlozen...

Ik heb nu 12 Tesla's bekeken maar ik ben er een beetje klaar mee. Zelfs modellen die 4 jaar en max. 75000 hebben gereden zien er uit als 15 jaar oude blikjes.

Steenslag ok, maar echt binnen in en ook aan de achterzijde zoveel putjes, lakschade etc.

Ik twijfel erg om mijn zoektocht te verbreden naar een Kona, ID3 of iets anders. Herkenbaar hier?
Want Kona/ID3 zit niet in de lease? Ik behandel mijn leaseauto als mijn eigen. Moet wel zeggen dat de 2019 Tesla gewoon mager was qua kwaliteit. Met name de zwarte lak was echt zeer slecht. Dun, overal steenslag en krassen. Interieur was ook gevoeliger voor beschadigingen en streppen/krassen. Ik had 80k gereden na 4 jaar maar hij zag eruit als een auto van 10 jaar met 300k. En ik heb echt niks anders gedaan dan met vorige auto's.

Nooit mee door de wasstraat geweest, netjes tot 90% geladen en gewoon op tijd onderhoud. Waaronder ook twee keer de draagarmen laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Inspired schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:29:
[...]

Want Kona/ID3 zit niet in de lease? Ik behandel mijn leaseauto als mijn eigen. Moet wel zeggen dat de 2019 Tesla gewoon mager was qua kwaliteit. Met name de zwarte lak was echt zeer slecht. Dun, overal steenslag en krassen. Interieur was ook gevoeliger voor beschadigingen en streppen/krassen. Ik had 80k gereden na 4 jaar maar hij zag eruit als een auto van 10 jaar met 300k. En ik heb echt niks anders gedaan dan met vorige auto's.
Heb nu dus een zwarte uit 2019. Wat kun je het beste doen om de lak wat te beschermen zonder gelijk een extra hypotheek te moeten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red devil schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:08:
[...]

Heb nu dus een zwarte uit 2019. Wat kun je het beste doen om de lak wat te beschermen zonder gelijk een extra hypotheek te moeten nemen?
Kwestie van accepteren denk ik. PPF plakken en coating ook maar weet niet of het nog veel zin heeft nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Inspired schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:14:
[...]

Kwestie van accepteren denk ik. PPF plakken en coating ook maar weet niet of het nog veel zin heeft nu.
Mmmm voor dat geld kun je straks beter een nieuwe kopen :+
Kun je niet zelf met wax oid de boel enigzins beschermen? Of is dat maar voor tijdelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-09 19:13
Red devil schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:08:
[...]

5jr mee rijden, de accu hierna gebruiken als thuisaccu

De rest in onderdelen verkopen

Mij boeit het niet... ik rij 5 Jr voor +/- 350 euro per maand (afschrijving) en hierna zal ik er nog wel iets voor krijgen.

Nu 85k km en verwacht over 5jr 300k op de teller te hebben.

Ik boek gwn kilometers declaratie en houdt de auto in prive.. bijtelling zou anders ook +/-350 netto zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
yoga schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:31:
[...]

5jr mee rijden, de accu hierna gebruiken als thuisaccu

De rest in onderdelen verkopen

Mij boeit het niet... ik rij 5 Jr voor +/- 350 euro per maand (afschrijving) en hierna zal ik er nog wel iets voor krijgen.

Nu 85k km en verwacht over 5jr 300k op de teller te hebben.

Ik boek gwn kilometers declaratie en houdt de auto in prive.. bijtelling zou anders ook +/-350 netto zijn .
Ik rijd de auto met name prive, dus niet zakelijk gekocht. Nu met 90k op de teller. Gok dat ik rond de 15k-20k per jaar zal rijden. Weet niet zeker of ik wel een lithium accu vanaf een Tesla als thuis batterij wil gebruiken, dan liever technologie die wat minder compact is maar wel veiliger.
Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste

Let op:
Autoverzekeringen bespreken is offtopic.

Voor algemene vragen over de Tesla Model 3 kan je terecht in: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3.