Die info geeft Tesla meestal niet en al helemaal niet als je nog geen eigenaar bent. Maar je kan denk ik bij de meeste model 3's wel aannemen, "welk onderhoud?"Rvanlaak schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:33:
Ook op zoek naar een LR met FSD hier, voor zo rond en nabij de EUR 20k.
Ik begin een beetje te begrijpen dat Tesla zaken anders aanpakt dan normaliter, maar zou een dealer vragen over onderhoud niet sowieso moeten kunnen beantwoorden?
Je wilt denk ik alleen/vooral checken of de draagarmen al vervangen zijn en of de terugroepactie aan de kofferbak-kabelboom gedaan is (openstaande terugroepacties kan je op ovi.rdw.nl zien op basis van het kenteken of hier bij Tesla op basis van het VIN). Verder is er 9/10x verder helemaal niks aan gedaan, tenminste niet bij Tesla.
Formeel moet er na 2/4/6 jaar het eea onderhouden worden, maar reken er maar niet op dat dat bij de meeste leaseauto's gedaan is, dat mag jij als nieuwe eigenaar doen (bij ICE niet anders trouwens, daar ben je als koper van een ex-leasebak vaak ook snel aan de beurt voor multiriemen, remschijven, koppelingen, aircoservices, verstuivers, etc.).
Banden, interieurfilters (voor zover mensen dat interesseert/laten doen) en ruitenwisserbladen gaan (moeten) vaak buiten Tesla om gedaan en dat wordt dus ook niet geregistreerd door ze.
All-electric.