Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:34
Dix0r schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:07:
[...]

Zojuist een proefrit gemaakt in een M3P 2019 130k op de teller. Was erg verbaasd over de weinige piep en kraakjes, eigenlijk geen. Rij nu zo'n 2 jaar een MY en die is nog een stuk stiller, had echter erger verwacht.

Hier en daar toch wel vnml gebruik krassen op de carrosserie. Krassen op de velgen hebben ze allemaal. Bandjes waren ook versleten, achter. Hij staat voor 24850. Met nieuwe banden was het een 'vaste meeneem prijs'. Ik twijfel nog!
beetje hoge prijs hoor, voor 21900 een LR uit 2019 met 96duizkm kunnen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07 15:51
Verderf schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:01:
[...]

Echt bizar is dat, echt elke die ik heb zien staan heeft wel velgschade. Zag toen ik de mijne ophaalde ook een hele mooie rode performance op 20" velgen maar de velgen waren gewoon rondom bekrast.

Aan de andere kant, dan doet die eerste keer een stoeprandje pakken minder pijn..
Is niet bizar, standaard Tesla kwaaltje helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
JSTPS schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:38:
[...]

Dan is deze met 135k km een stuk voordeliger:

Tesla Model 3 Performance AWD - Pano - Black - 20 inch
€ 21.695,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Daarvoor moet je wel naar Groningen. Kijk een beetje in de buurt. Daarnaast staat er al een zwarte hier op de stoep. De lak van de zwarte modellen is overigens erg kwetsbaar (geen metallic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
zerocool schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:16:
[...]

beetje hoge prijs hoor, voor 21900 een LR uit 2019 met 96duizkm kunnen kopen
Betreft wel een performance he. Is voor mij eigenlijk toch wel een pre ivm fun factor, voor het gezinswerk wordt het de Y.

Denk dat er met een telefonisch bod alsnog wel wat af zou kunnen ondanks deze uitspraak.

Niettemin denk ik dat ik 'm laat staan, er is nog wat meer aanbod in de omgeving die er beter bij staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Dix0r op 18-01-2025 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:27
Verderf schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:01:
[...]

Echt bizar is dat, echt elke die ik heb zien staan heeft wel velgschade.
Ik denk dat bijna elke auto met meer dan 70.000 km (even een arbitrair nummer) wel velgschade heeft. En als het geen velgschade is, wel een plekje op de bumper oid. Het blijft immers een gebruiksvoorwerp, en vrijwel niemand rijdt volledig schadevrij. Wellicht dat met leaseauto’s nog iets minder voorzichtig wordt omgegaan…

Een Tesla is wel makkelijk in te parkeren door die goede camera’s, maar er zijn ook krappe drive-ins, etc. Een schade rijden zit in een klein hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:00
Ik vond m3 in grote stad lastig velgschadevrij te houden. Velgrand steekt echt uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerocool
Ik vind de LR met 350pk op vier willen al zoveel vermogen hebben dat het lichamelijk oncomfortabel wordt als je echt plankt….
Dix0r schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:30:
[...]

Betreft wel een performance he. Is voor mij eigenlijk toch wel een pre ivm fun factor, voor het gezinswerk wordt het de Y.

Denk dat er met een telefonisch bod alsnog wel wat af zou kunnen ondanks deze uitspraak.

Niettemin denk ik dat ik 'm laat staan, er is nog wat meer aanbod in de omgeving die er beter bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:14
zerocool schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:18:
Ik vind de LR met 350pk op vier willen al zoveel vermogen hebben dat het lichamelijk oncomfortabel wordt als je echt plankt….
Idd, misschien ben ik niets gewend maar ik zie mezelf die 350 pk niet vaak aanspreken. Dan te bedenken dat er een Plaid S versie is met 1000 pk (?).

Las ik trouwens goed in de handleiding dat een performance model 3 met trekhaak maar 25 kg kogeldruk mag hebben? Dan maakt het ook niet meer uit of je naderhand een trekhaak monteert, 25 kg is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
rodebest schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:25:

Helaas een 990 motor i.p.v. 980, maar oké.
Wat is het voordeel van een 980 dan ten opzichte van een 990?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 16:13
Daar kan je met een module 150pk extra beschikbaar krijgen (naast wat extra functies).
Voorbeeld is de ingenext ghost module en Teslogic pro boost.
Dit wilde ik graag (een performance met trekhaak en FSD). Alleen een echte performance heeft maar zeldzaam een trekhaak met trekgewicht.

Met een 990 motor kan je "maar" 50pk extra unlocken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
zerocool schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:18:
[...]
Ik zit toch ook iedere keer weer met enige verbazing te kijken naar de berichten van mensen die perse die Performance willen hebben.

Onze LR AWD staat sinds een dag na aankoop al op ‘chill’ mode, want het hele gezin werd instant wagenziek als je het gas in trapt bij weg rijden.
Idem voor het file rijden. De auto knalt dan best wel weg uit stilstand met autpilot aan om dan 10m verder weer in de ankers te gaan.

Toegegeven, ik rij nu relatief rustig weg maar nog steeds vlotten dan met mijn oude diesel.

Maar wellicht ben ik met mijn 40+ niet (meer) de goede leeftijdsgroep voor die Performance? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
rover12345 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:51:
Ik vond m3 in grote stad lastig velgschadevrij te houden. Velgrand steekt echt uit.
Ligt ook aan de banden die je erop legt.
Wij hebben nu achter Hankook, die hebben geen velgbescherming. Hankook Kinergy 4S 2 H750235/40 R19 96Y (all-weather).

En binnenkort laten we voor Vredenstein QUATRAC PRO (ook all weather) erop leggen. Zit nu winter op een ratjetoe. Die Vredenstein schijnen wel velgbescherming te hebben.

We hebben sinds anderhalf jaar Alloygators erop liggen om de schade enigszins te beperken op zowel zomer als winter (regio Rotterdam). Op zich werkt het goed maar het wil ook wel eens zo zijn dat je zo met schaven ze loshaalt van de velg. Dan mag je ze terug laten tikken, of moet je ze wegtrekken van de velg dan draaien ze naar buiten...

Ook velgbescherming optie van de band is denk ik niet zaligmakend. We hebben ook banden gehad die buiten het loopvlak gehavend (lees: canvas zichtbaar) waren en moesten worden vervangen.

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Ik ben vandaag ween kijken bij een blauwe LR met trekhaak en FSD. Helaas wel wat gekke puntjes gevonden, en een simpelweg vieze auto. Daar moest ik wel even doorheen kijken. Ook het raam van de bijrijdersdeur vond ik rammelen als je normaal dicht trok. Zat ook wel meer speling op dan de andere 3 deuren. Ze gaan checken maandag of dat verholpen kan worden.

Paar kleine schaafjes en krasjes die zij zouden herstellen (volgens mij gewoon bijtippen om het maar zo te noemen). Ik weet niet zo goed wat ik mag verwachten voor deze prijs en km-stand. Zat ook deukje op achterbumper precies op de lijn/vouw waarvan hij zei dat die er niet uit gaat omdat het plastic is. Wel zouden ze hem weer invullen met kleur (klein puntje maar gelukkig).

Twijfel ook over de prijs. Staat voor net geen 24k te koop met 130k km op de teller. Hij zei vooral dat de kleur en FSD hem wat duurder maken. Maar zoals hij er nu bij stond voelde hij niet echt aan als een auto van 24k om het zo te zeggen. Verder geen gekke geluidjes gemerkt. Dacht wel wat te horen met wat heftige drempels, is dat ook een teken van de draagarmen? Hoorde ook wel iets (niet hard) met stilstaand sturen maar weet niet of hij dan weer stiekem op de rem stond.

Verder wil ik graag de 18" velgen eronder (ja sommige mensen zullen me voor gek verklaren), die vind ik mooier, ze zijn comfortabeler en zuiniger. Deze banden nu zijn beetje kaal, dus dan gelijk mooie knappe banden eronder.

Met een bovag garantie en onderhoudspakket (twv 1800 euro) van een jaar zouden we op 25.500 uitkomen, maar ik heb wel gezegd dat hij dan wel echt goed en mooi moet worden en dat alles opgelost moet zijn dan, anders ga je je er aan irriteren denk ik. Ook vlekjes en plekjes op de stoelen waarvan je niet weet of het vuil is of niet. En op de achterbank een soort stukke plek (lijkt wel verbrand ofzo).

Dus al met al twijfels, wel de exacte uitvoering die we zoeken, maar wel veel geld al met al en de vraag of hij naar wens hersteld kan worden. De verkopers doen daar natuurlijk altijd heel nonchalant over.

Wat is jullie idee? Is het wel een oke prijs of is hij wel echt te duur? Ik betwijfel of ik meer dan alleen de Bovag garantie wil, want aan APK aan de andere kan van het land voor 5 jaar gratis heb ik ook niks als het mij een halve dag en veel stroom kost. En de gekke dingen die je tegenkomt zouden onder Bovag garantie moeten vallen toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Bose321 op 18-01-2025 21:03 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
De rekentool voor de MRB is bijgewerkt zag ik in een ander topic: https://www.belastingdien...tuigenbelasting-berekenen

Ik kom (in Gelderland) uit op:

Voor een Personenauto met een CO2-uitstoot van 0 gr/km betaalt u een kwart van de motorrijtuigenbelasting.

Motorrijtuigenbelasting per tijdvak van 3 maanden: € 95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07 19:28
Bose321 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:50:
Ik ben vandaag ween kijken bij een blauwe LR met trekhaak en FSD. Helaas wel wat gekke puntjes gevonden, en een simpelweg vieze auto. Daar moest ik wel even doorheen kijken. Ook het raam van de bijrijdersdeur vond ik rammelen als je normaal dicht trok. Zat ook wel meer speling op dan de andere 3 deuren. Ze gaan checken maandag of dat verholpen kan worden.

Paar kleine schaafjes en krasjes die zij zouden herstellen (volgens mij gewoon bijtippen om het maar zo te noemen). Ik weet niet zo goed wat ik mag verwachten voor deze prijs en km-stand. Zat ook deukje op achterbumper precies op de lijn/vouw waarvan hij zei dat die er niet uit gaat omdat het plastic is. Wel zouden ze hem weer invullen met kleur (klein puntje maar gelukkig).

Twijfel ook over de prijs. Staat voor net geen 24k te koop met 130k km op de teller. Hij zei vooral dat de kleur en FSD hem wat duurder maken. Maar zoals hij er nu bij stond voelde hij niet echt aan als een auto van 24k om het zo te zeggen. Verder geen gekke geluidjes gemerkt. Dacht wel wat te horen met wat heftige drempels, is dat ook een teken van de draagarmen? Hoorde ook wel iets (niet hard) met stilstaand sturen maar weet niet of hij dan weer stiekem op de rem stond.

Verder wil ik graag de 18" velgen eronder (ja sommige mensen zullen me voor gek verklaren), die vind ik mooier, ze zijn comfortabeler en zuiniger. Deze banden nu zijn beetje kaal, dus dan gelijk mooie knappe banden eronder.

Met een bovag garantie en onderhoudspakket (twv 1800 euro) van een jaar zouden we op 25.500 uitkomen, maar ik heb wel gezegd dat hij dan wel echt goed en mooi moet worden en dat alles opgelost moet zijn dan, anders ga je je er aan irriteren denk ik. Ook vlekjes en plekjes op de stoelen waarvan je niet weet of het vuil is of niet. En op de achterbank een soort stukke plek (lijkt wel verbrand ofzo).

Dus al met al twijfels, wel de exacte uitvoering die we zoeken, maar wel veel geld al met al en de vraag of hij naar wens hersteld kan worden. De verkopers doen daar natuurlijk altijd heel nonchalant over.

Wat is jullie idee? Is het wel een oke prijs of is hij wel echt te duur? Ik betwijfel of ik meer dan alleen de Bovag garantie wil, want aan APK aan de andere kan van het land voor 5 jaar gratis heb ik ook niks als het mij een halve dag en veel stroom kost. En de gekke dingen die je tegenkomt zouden onder Bovag garantie moeten vallen toch?
Mijn grijze LR was 21.750 met 118k op de teller en het interieur is echt spotless.

1 stukje steenslag op de frunk en 1 licht krasje op de achterklep bij het tesla logo.

Jouw prijs lijkt mij wel wat hoog. Staat zeker bij Bogart? viel me op dat ze heel veel hebben staan met vies interieur.

Ik heb zelf ook express voor 18" gekozen, banden zijn dan ook stuk goedkoper en indd ook vanwege het comfort.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Verderf schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:41:
[...]

Mijn grijze LR was 21.750 met 118k op de teller en het interieur is echt spotless.

1 stukje steenslag op de frunk en 1 licht krasje op de achterklep bij het tesla logo.

Jouw prijs lijkt mij wel wat hoog. Staat zeker bij Bogart? viel me op dat ze heel veel hebben staan met vies interieur.

Ik heb zelf ook express voor 18" gekozen, banden zijn dan ook stuk goedkoper en indd ook vanwege het comfort.
Het is bij een andere dealer, maar dus wel met FSD, en ik denk dat blauw misschien nog iets duurder is omdat die gewilder is vermoed ik. Is dat ook met trekhaak die van jou?

Denk dat het sowieso al en ander aanzicht is als hij gewoon schoon is. Want verder zag het interieur wel perfect uit op dus een plekje op de achterbank na, en wat gekke krasjes/viezigheid ofzo op de zijkant van de bestuurderstoel.

En er zat een deuk in het nummerbord, maar die vervangen ze, heeeele lichte krasjes op het voorbumper aan de zijkant voor het wiel wat ze gaan oplossen, en dan dus de kofferbak een klein plekje, en nog boven een achterwiel een krasje wat ze bijtippen. Verder zag hij er netjes uit voor zover ik kon zien (hij was nat, dus je moest goed kijken).

De blauwe kleur vind ik wel echt fantastisch mooi. Zwart moet je echt laten staan zei hij als je je auto mooi wil hebben en houden.

[ Voor 33% gewijzigd door Bose321 op 18-01-2025 22:35 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Bose321 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:26:
[...]

Het is bij een andere dealer, maar dus wel met FSD, en ik denk dat blauw misschien nog iets duurder is omdat die gewilder is vermoed ik. Is dat ook met trekhaak die van jou?

Denk dat het sowieso al en ander aanzicht is als hij gewoon schoon is. Want verder zag het interieur wel perfect uit op dus een plekje op de achterbank na, en wat gekke krasjes/viezigheid ofzo op de zijkant van de bestuurderstoel.

En er zat een deuk in het nummerbord, maar die vervangen ze, heeeele lichte krasjes op het voorbumper aan de zijkant voor het wiel wat ze gaan oplossen, en dan dus de kofferbak een klein plekje, en nog boven een achterwiel een krasje wat ze bijtippen. Verder zag hij er netjes uit voor zover ik kon zien (hij was nat, dus je moest goed kijken).

De blauwe kleur vind ik wel echt fantastisch mooi. Zwart moet je echt laten staan zei hij als je je auto mooi wil hebben en houden.
Yes, met originele tesla trekhaak en dat doos/hoes ding waar je hem in kan opbergen.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alenji
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-04 16:02
rodebest schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:25:
Vandaag een blauwe model 3 LR gehaald met 107kkm op de teller.
Met FSD, Trekhaak en (na wat gedoe) ook een granny charger.
Helaas een 990 motor i.p.v. 980, maar oké.
Totaal was ik 24.415 kwijt.

Het was duurder dan ik eigenlijk had gehoopt, en inruilen van mijn huidige auto was niet mogelijk helaas.
Het is dat de auto zelf in hele goede staat was wat voor mij de doorslag gaf om hem toch maar te kopen.
Helaas staat hij op 4 winterbanden. Ik had liever all season of zomerbanden gehad i.p.v. het rolgeluid.

Ik heb hem bij Jan Bogert gehaald. Inderdaad een soort van supermarkt qua auto's. Ze laten je lekker met rust en vragen alleen of je al geholpen wordt of niet.
Een proefrit werd direct aangeboden en hier heb ik goed gebruik van gemaakt.
Geen kraakje, piepje of iets te horen.
Wel moet je het helemaal zelf uitzoeken, ze hebben geen tijd voor een uitgebreide tour o.i.d.. daar is het echt te druk voor.

Er is geen garantie opgedrongen o.i.d., maar ze proberen wel onder de garantie uit te komen. Toen ik aangaf dat ik wel recht heb op de wettelijke garantie werd dit netjes bevestigd.
Gefeliciteerd! Heb je ook wat betaald voor de garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverGreen1979
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-03 18:41
Bose321 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:50:

24k wel erg veel. Mijn exemplaar gekocht op 24 dec voor 19.450 EUR, LR AWD, 128k km, zwart, 18 inch, trekhaak en FSD pakket. Bij een autobedrijf in Apeldoorn. Interieur/exterieur zagen er netjes uit (wel wat kleine velg schades en vocht in kofferbak).

Garantiepakket vind ik zelf wat nutteloos met deze km stand. Je hebt nog Tesla garantie op accu en aandrijflijn. De rest zullen kleine dingen zijn en de kosten van zo'n garantiepakket overstijgt wrs de eventuele onderhoudskosten die je moet maken.

Model 3's zijn behoorlijk betrouwbare auto's zie bijv autoweek occasion test: YouTube: Tesla Model 3 Long Range AWD – 2019 – 168.191 km - Klokje Rond

[ Voor 3% gewijzigd door EverGreen1979 op 19-01-2025 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Zijn er overigens structurele oplossingen voor de condens in de achterlampen en vocht in de achterbak? Kan dat niet zo 1, 2 3 terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
EverGreen1979 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 08:29:
[...]

24k wel erg veel. Mijn exemplaar gekocht op 24 dec voor 19.450 EUR, LR AWD, 128k km, zwart, 18 inch, trekhaak en FSD pakket. Bij een autobedrijf in Apeldoorn. Interieur/exterieur zagen er netjes uit (wel wat kleine velg schades en vocht in kofferbak).

Garantiepakket vind ik zelf wat nutteloos met deze km stand. Je hebt nog Tesla garantie op accu en aandrijflijn. De rest zullen kleine dingen zijn en de kosten van zo'n garantiepakket overstijgt wrs de eventuele onderhoudskosten die je moet maken.

Model 3's zijn behoorlijk betrouwbare auto's zie bijv autoweek occasion test: YouTube: Tesla Model 3 Long Range AWD – 2019 – 168.191 km - Klokje Rond
Mi mag je hier toch wel in de handjes knijpen met zo'n goede deal. Wist de verkoper bijvoorbeeld niet van de FSD? Ik dacht trouwens dat de aandrijflijn enkel 80km (standaard garantie) was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toinie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-07 12:14
Ben ik weer!

Hoe schatten jullie deze in?

Ken auto pedro verder ook niet...

https://www.autoscout24.n...y_link&utm_campaign=share

Verkoopprijs: € 19.900,-
Kilometerstand: 60.783 km
Bouwjaar: 12/2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:23
Toinie schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:17:
Ben ik weer!

Nette prijs en zo op het oog een nette auto.
De eerste generatie mic met lfp battery, helaas nog zonder de warmtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Toinie schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:17:
Ben ik weer!

Ik begreep uit dit topic dat Pedro bij Tesla heeft gewerkt en er zodoende veel van weet. Hij biedt mooie occasions aan vind ik, is voor mij ook relatief dichtbij.

Ik had deze ook bekeken, wat ik opvallend vond waren de hoeveelheid checkins op de NAP maar ik heb eigenlijk ook geen idee hoe dat werkt verser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Dix0r schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:54:
Zijn er overigens structurele oplossingen voor de condens in de achterlampen en vocht in de achterbak? Kan dat niet zo 1, 2 3 terugvinden
Ik heb inderdaad ook wat condens soms met dit weer maar een maat van mij heeft een model Y en die heeft dat ook dus lijkt beetje normaal? Gaat op zich ook wel redelijk snel weer weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zerocool
Beekforel schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:41:
[...]

Ik begreep uit dit topic dat Pedro bij Tesla heeft gewerkt en er zodoende veel van weet. Hij biedt mooie occasions aan vind ik, is voor mij ook relatief dichtbij.

Ik had deze ook bekeken, wat ik opvallend vond waren de hoeveelheid checkins op de NAP maar ik heb eigenlijk ook geen idee hoe dat werkt verser.
Klopt, heeft bij Tesla gewerkt. Ik heb mijn LR ook bij hem gekocht, en ik kan hem van harte aanraden. Vriendelijk en eerlijk, en doet niet moeilijk over kleine reparaties die gedaan moeten worden. Prijzen zijn wel redelijk vast, maar je kan wel bij hem inruilen. En hij zoals gezegd, hij kent de Tesla's door en door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcduck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 04:35
Dix0r schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:54:
Verderf schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:23:
[...]

Ik heb inderdaad ook wat condens soms met dit weer maar een maat van mij heeft een model Y en die heeft dat ook dus lijkt beetje normaal? Gaat op zich ook wel redelijk snel weer weg.
Ja, vocht in de achterlicht units van de Model 3 komt vaak voor. Nee het hoort eigenlijk niet bij een goede auto. Het is maar op twee manieren echt goed op te lossen:

1) De lichtunit vervangen of
2) Deze DIY fix:
YouTube: How to fix your fogged up Tesla tail lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverGreen1979
Dix0r schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:56:
[...]

Mi mag je hier toch wel in de handjes knijpen met zo'n goede deal. Wist de verkoper bijvoorbeeld niet van de FSD? Ik dacht trouwens dat de aandrijflijn enkel 80km (standaard garantie) was?
Bij de Long Range modellen hebben de batterij en aandrijflijn 8 jaar of 192.000km garantie (wat eerste komt, zie: Tesla site). Mijn verkoper heeft denk ik niet het FSD pakket in de gaten gehad nee. Ik zag het zelf toevallig door de fiscale waarde (bijna 68k) tijdens RDW check. Alleen met FSD pakket kom je op die waarde uit als je verder uitsluitend een trekhaak als optie hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door EverGreen1979 op 19-01-2025 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
EverGreen1979 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 08:29:
[...]

Ik denk dat jij dan wel in het andere spectrum zit met zo een bizarre deal. Ik ga morgen nog eens kijken wat er mogelijk is. Puur 3k meer voor FSD klinkt idd wel als een beetje veel. Maar als ze hem helemaal mooi kunnen maken is dat ook wel weer fijn.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverGreen1979
Zou je niet blindstaren op FSD. Heeft in mijn ervaring nog weinig meerwaarde tov de standaard Autopilot in Nederland met versie 12.x. Heb al aantal keren mee gereden op de snelweg maar je moet nog heel veel dingen zelf doen en ook automatisch file rijden vind ik nog vrij schokkerig. Enige wat wel goed soepel werkt is automatisch parkeren. Zelf vind ik het absoluut geen 7800 EUR waard (nieuw) dan wel duizenden euro's meer voor een occasion. Voor mij was het een leuk extra gadget dingetje maar niet meer dan dat. De 91% SoH van de accu vond ik veel zwaarder wegen. Daar heb je echt wat aan de hele levensduur van de auto.

Grappig is ook dat het 'FSD' pakket heet maar in het Autopilot menu kun je alleen kiezen tussen 'Autopilot' (= automatisch cruise control) en 'Automatisch sturen (beta)' (= automatisch cruise control + sturen). In de VS is er nog een derde knop optie 'FSD - Supervised'. Die knop bestaat niet eens in Europa/NL. Dus je koopt eigenlijk lucht en een belofte die bijna 6 jaar later nog steeds niet is ingelost. Net zoals mensen die een bak met geld hebben aanbetaald voor de nieuwe Roadstar met 1.9 sec naar de 100 en verdere gekkigheid / beloftes.

Op Youtube zie je wel veelbelovende filmpjes van mensen in de VS die versie 13 rijden en gigantisch sprong voorwaarts lijkt te zijn. Maar we moeten nog maar zien of dat op korte termijn goedgekeurd gaat worden in Europa (Tesla claimt Q1 2025, maar goed we weten hoe het gaat met Tesla deadlines).

[ Voor 12% gewijzigd door EverGreen1979 op 19-01-2025 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:03
Het probleem is ook dat tegen de tijd dat fsd in Nederland gebruikt mag worden, je vast al tegen 2030 aanzit. Ik denk niet dat ze een oud systeem uit 2019 goedkeuren met slechte camera's, en verder verouderde hardware/software. Het blijft in Nederland dus waarschijnlijk een gimmick op de oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb er verder (nog) geen ervaring mee maar wat ik zie op (Nederlandse) video's lijkt mij toch wel interessant ofzo op de snelweg. Het zelf wisselen van rijbaan, sturen en adaptief rijden. Dit is meer dan "gewoon" AP toch?

Ik heb al deze features in m'n huidige auto niet dus ben misschien al snel enthousiast. :+

Ik dacht eerst ik laat het links liggen, maar ik vind het toch wel een pre als het er op zit. Ik las ergens in dit topic dat het ongeveer 1000 euro waarde heeft op een occasion. Gezien de chaos die de autohandel er van maakt is er vast nog wel wat geluk te halen, zoals hier ook al voorbij gekomen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Beekforel op 19-01-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Beekforel schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:47:
Ik heb er verder (nog) geen ervaring mee maar wat ik zie op (Nederlandse) video's lijkt mij toch wel interessant ofzo op de snelweg. Het zelf wisselen van rijbaan, sturen en adaptief rijden. Dit is meer dan "gewoon" AP toch?
Hier dezelfde afweging gemaakt, maar later de optie FSD als nice-to-have genomen want de spoeling werd anders wel heel dun. Standaard autopilot stuurt al beetje mee op de snelweg, dat is al fijn. Maar doet niet aan rijbaan wisselen, dat doet de enhanced autopilot wel (en FSD).

Volgens mij kun je via S3XY buttons het automatisch inlaten schakelen van autopilot voor elkaar krijgen, dat scheelt ook weer (ook qua prijs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bose321
Beekforel schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:47:

Ik heb al deze features in m'n huidige auto niet dus ben misschien al snel enthousiast. :+

Ik dacht eerst ik laat het links liggen, maar ik vind het toch wel een pre als het er op zit. Ik las ergens in dit topic dat het ongeveer 1000 euro waarde heeft op een occasion. Gezien de chaos die de autohandel er van maakt is er vast nog wel wat geluk te halen, zoals hier ook al voorbij gekomen is.
Ik vind het ook wel een meerwaarde. Zeker met EAP en het parkeren en van baan wisselen en smart summon. Als je zo een auto koopt wil je toch ook die fancy features? Ik vond het wel mooi werken. Ik zou er inderdaad niet mega veel meer voor betalen. Het is enkel een kwestie van tijd voordat het in heel europa toegestaan is.

Later dit jaar gaat FSD in Zwitserland al werken, ook gewoon met HW3 en de 'superslechte camera's' die het toch heel goed lijken te doen in Amerika ook (zie FSD 12.6.1 filmpjes). Ik zou er van balen als ik geen EAP of FSD heb gekozen en er later wel goedkeuring komt. Dan zal jouw auto ook wel veel meer waard zijn als dat pakket (waarschijnlijk) duurder is.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Bose321 er zijn twee kampen blijkbaar. Ik denk dat ik ook in kamp voorstanders ga. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcduck
Bose321 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:48:
[...]

Ik denk dat jij dan wel in het andere spectrum zit met zo een bizarre deal. Ik ga morgen nog eens kijken wat er mogelijk is. Puur 3k meer voor FSD klinkt idd wel als een beetje veel. Maar als ze hem helemaal mooi kunnen maken is dat ook wel weer fijn.
Niet heel bizar, heb enige regelmaat LR exemplaren met minder dan 140k km tellerstand gezien onder de €20k. Dan wel meestal zonder de FSD optie.

Wat betreft FSD:
Eerst zocht ik ook continu naar een exemplaar met deze optie, maar het blijft vrij zeldzaam. Ik ben ee vanaf gestapt. Naast dat het momenteel eigenlijk bijna geen meerwaarde heeft in NL tov Standaard Autopilot (behalve het parkeren), is het financieel ook veel verstandiger om nu het geld te besparen. Tegen die tijd dat FSD in Nederland mogelijk is, laten we zeggen over 5 jaar, dan kun je als je de auto dan nog hebt altijd nog FSD nemen via het abonnement. Onder de streep is dat goedkoper dan nu duizenden extra betalen voor een exemplaar mét de optie.

Dus voor nu hou ik het bij een (SR+) exemplaar mét FSD 3 computer maar zonder de FSD optie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zerocool
Voor wat het waard is, dit zegt Tessie over mijn zojuist aangeschafte LR met 96d km op de teller.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBFrBkEu5zIGUg2rGf5EXlReASE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JLneStXTXf8Bytg1mvxqeyLx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Bose321 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:26:
[...]

Ik vind het ook wel een meerwaarde. Zeker met EAP en het parkeren en van baan wisselen en smart summon. Als je zo een auto koopt wil je toch ook die fancy features? Ik vond het wel mooi werken. Ik zou er inderdaad niet mega veel meer voor betalen. Het is enkel een kwestie van tijd voordat het in heel europa toegestaan is.

Later dit jaar gaat FSD in Zwitserland al werken, ook gewoon met HW3 en de 'superslechte camera's' die het toch heel goed lijken te doen in Amerika ook (zie FSD 12.6.1 filmpjes). Ik zou er van balen als ik geen EAP of FSD heb gekozen en er later wel goedkeuring komt. Dan zal jouw auto ook wel veel meer waard zijn als dat pakket (waarschijnlijk) duurder is.
@Bose321

Wellicht is dit wat voor je ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bose321
Thanks, ziet er netjes uit, maar wit is voor mij een no-go. Na die blauwe te hebben gezien weet ik wel welke kleur ik nu wil!

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcduck
Die heeft dus geen actieve FSD optie, wat hij dus juist wel wil 🙂
Daarnaast ook significant hoger geprijsd dan elders, misschien alleen fijn als je graag Bovag garantie wil, en als ze open staan voor onderhandelen en evt inruilen van je huidige auto (wat nooit gunstiger is dan zelf particulier verkopen, behalve dat inruilen wat minder gedoe is).

Bovag garantie is op zich wel mooi, maar niet als je vergelijkbare auto (LR met zelfde km stand) elders voor bijna 5000 minder kunt vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door mcduck op 19-01-2025 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:45
Ik zoek een Model 3 LR RWD uit 2019 maar die zijn zeer zeldzaam.
Is het mogelijk de M3 LR AWD te reduceren naar een RWD?
Door de front motor er uit te halen?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
TeslaNerd schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:24:
Ik zoek een Model 3 LR RWD uit 2019 maar die zijn zeer zeldzaam.
Is het mogelijk de M3 LR AWD te reduceren naar een RWD?
Door de front motor er uit te halen?
Waarom zou je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:45
lager gewicht, betere range

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:25
Ik ben vooral benieuwd naar de occasionprijzen van de Model 3 Highland-modellen. De exemplaren uit 2019-2023 vind ik echt ontzettend lelijk, maar de Highland spreekt me wel aan. Hopelijk liggen de prijzen over vier jaar op een vergelijkbaar niveau, rond de €18.000 of minder. In dat geval maak ik graag de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
TeslaNerd schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:32:
[...]

lager gewicht, betere range
Verschil is hartstikke klein. Als je AWD hebt gereden zie je die 2euro per maand wel door de vingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14-07 13:12
rover12345 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 01:41:
[...]

Verschil is hartstikke klein. Als je AWD hebt gereden zie je die 2euro per maand wel door de vingers
Exact dit. En mocht je eens in winterse omstandigheden rijden (lees sneeuw) dan is die AWD erg prettig is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
TonyD schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:03:
[...]

Exact dit. En mocht je eens in winterse omstandigheden rijden (lees sneeuw) dan is die AWD erg prettig is mijn ervaring.
Op de oprit van de snelweg al. En meen dat RWD ook geen premium sound heeft. En dat alles voor 26 euro minder MRB in 2031 per kwartaal (op 330 per kwartaal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:29
De LR RWD heeft wel premium sound (en de andere LR opties, zoals verwarmde achterbank).
En het zal je verbazen hoe goed die het doet in winterse omstandigheden, de TRC/ESP is echt bizar goed.

Denk alleen dat die allemaal allang verkocht zijn. De mijne was van augustus 2019 en dat was één van de allerlaatste die als RWD geleverd zijn (mijn geplaatste bestelling voor een grijze werd toen via de app doodleuk geannuleerd en ik mocht een zwarte ophalen of een AWD nemen). Die rijdt inmiddels al een half jaar in BE rond.

[ Voor 16% gewijzigd door RonJ op 20-01-2025 09:01 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 16:13
Alenji schreef op zondag 19 januari 2025 @ 08:25:
[...]

Gefeliciteerd! Heb je ook wat betaald voor de garantie?
Nee, geen extra kosten gemaakt voor garantie.
Hierdoor had ik zelf nog aangegeven bij de verkoper dat ik wel recht heb op de wettelijke garantie, ondanks dat ik "geen" garantie had gekocht.

Hiernaast zit er nog fabrieksgarantie op de duurste onderdelen tot 192kkm of 8 jaar.
Ik accepteer dus het risico op een klein defect.
Op internet kan ik vinden dat Tesla over het algemeen acceptabele prijzen hanteert voor reparaties (uiteraard niet voor alles).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Verderf
Voor degene die er 1 gekocht hebben waar nog de terugroep actie open staat voor de achter camera, gewoon even service request indienen in de app onder "other" en vermelden dat het om de terugroep actie gaat.

Ik heb gisteravond een service request aangemaakt en vanochtend voor 8 uur had ik al een bevestiging om een afspraak aan huis te maken voor 0 euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:03
https://www.autoscout24.n...2f-49c8-b30b-0264ad576f86

Weer één met fsd zonder meerprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zelfs met 6 maand garantie, kan nog wel wat van de prijs af dus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enyan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 10:02
Weet iemand wat het betekent als er in het BCA inspectierapport (compleet) of (gedeeltelijk) e.d. staat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YyLtOmWajBtOlVIY5C5-7kJL7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BoglWwavUWyjmOpG6KWVRyJQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-07 13:10

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ligt het aan mij of worden er minder Long Range modellen aangeboden voor onder de 20K?
Ik ben rustig aan het rondkijken om uiteindelijk toe te slaan voor een Long Range met <120k op de teller en het liefst in de kleur blauw. Zolang het maar geen wit is :X

Wel eentje gezien die er net boven zit, maar die heeft 20" velgen eronder liggen. Ik twijfel daar heel erg over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bose321
WishmasterNL schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:43:
Ligt het aan mij of worden er minder Long Range modellen aangeboden voor onder de 20K?
Ik ben rustig aan het rondkijken om uiteindelijk toe te slaan voor een Long Range met <120k op de teller en het liefst in de kleur blauw. Zolang het maar geen wit is :X

Wel eentje gezien die er net boven zit, maar die heeft 20" velgen eronder liggen. Ik twijfel daar heel erg over.
Vaak valt er wel een deal te sluiten als het een wat grotere dealer is, dat je wisselt met de 18 of 19" velgen. Is voor hen meer waard. Win-win situatie.

Ik zag op BCA dat er iets van 20 blauwe Long Range versies aankomen (zonder trekhaak allemaal bijna).

Fanaleds.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Het lijkt wel alsof alle Tesla's niet in te parkeren vallen.
Ik heb er nog geen gevonden waarvan de velgen alle 4 nog netjes zijn.
Sommige lijkt het net alsof ze rondom aangevreten zijn door knaagdieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bose321
De auto die ik heb gezien bij Wim Hofman auto's is ook een mooi verhaal. Ik twijfelde dus over de prijs (24.000) voor een blauwe LR met trekhaak en FSD. Ik heb een heleboel auto's voorbij zien komen in de afgelopen maanden, in de zelfde combinatie en die waren allemaal veel goedkoper, en zagen er op het eerste oog ook netter uit. Er staan 130.000km's op en hij verkeerd echt in matige staat qua uiterlijk. Krassen, deuken, onwijs onwijs goor van binnen, kofferbak alsof er een bak verf in is gevallen. Krakende draagarmen, rammelend raam in een deur.... Er is een behoorlijke lijst.

De verkoper daar vertelde doodleuk dat hij eerst voor veel minder te koop stond, tot ze erachter kwamen dat er FSD op zat. Ik vertelde dus dat vaak FSD niks of 1.000 euro extra kost. Vervolgend gaat hij even de duurste Tesla's opzoeken op zijn computer en zegt hij dat zijn prijs niet zo gek is met deze vergeleken.

Als ik vervolgens andere auto's erbij haal die hetzelfde, of bijna hetzelfde bieden maar met een aanzienlijk lagere prijs, dan zegt hij weer dat deze zo uniek is, bla bla. En de krasjes mag ik zelf gaan bijtippen, en dan krijg ik wel van ze een lakstift om het af en toe weer even opnieuw bij te tippen. Zeer coulant van ze. 😂

Ik zou er best 24k voor over hebben, maar dit is wel echt veel geld voor een niet al te knappe. Zelfs als ik de 19" wielen wisselde met 18" wielen ging er niks vanaf. Maar ik kreeg dan wel een set nieuwe zomerbanden (want deze zijn vrijwel kaal)...

Om nog maar te zwijgen over inruil, want hij biedt doodleuk de helft van wat andere handelaren hebben geboden. Slechte ervaring dus... Leek op het eerste oog wel prima tot je met ze in discussie gaat over prijzen. Ze wilden me dan wel 240 hele euro's korting geven als ik het allerduurste pakket van 1800 euro afnam wat helemaal niks toevoegt bovenop de Bovag garantie.

Ik zei al tegen haar dat ik wel snap dat hij al ruim een week online staat met die prijs. En zij maar bij elke afspraak pushen dat er mega vraag naar is en 2 mensen vandaag beslissen of ze hem kopen dus dat ik snel moet zijn... In mijn ervaring zijn ze met een paar dagen weg als ze een goede prijs hebben relatief gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door Bose321 op 21-01-2025 15:13 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:20
Crxtreem schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:17:
Ja dat viel me ook op, ik heb 't facelift model, ook met 19" velgen, die waren niet beschadigd, maar ze steken ook niet meer uit, de banden lijken een extra rand te hebben om de velg te beschermen. Heb het idee dat het een known issue is wat ze met de facelift hebben opgelost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 15:06
Ik had het ding een maand. Wat kwam m'n geliefde trots vertellen hoe strak ze tegen de stoeprand had geparkeerd.

Heel mooi schat, heel mooi. ;(

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Bose321 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:02:
De auto die ik heb gezien bij Wim Hofman auto's is ook een mooi verhaal. Ik twijfelde dus over de prijs (24.000) voor een blauwe LR met trekhaak en FSD. Ik heb een heleboel auto's voorbij zien komen in de afgelopen maanden, in de zelfde combinatie en die waren allemaal veel goedkoper, en zagen er op het eerste oog ook netter uit. Er staan 130.000km's op en hij verkeerd echt in matige staat qua uiterlijk. Krassen, deuken, onwijs onwijs goor van binnen, kofferbak alsof er een bak verf in is gevallen. Krakende draagarmen, rammelend raam in een deur.... Er is een behoorlijke lijst.

De verkoper daar vertelde doodleuk dat hij eerst voor veel minder te koop stond, tot ze erachter kwamen dat er FSD op zat. Ik vertelde dus dat vaak FSD niks of 1.000 euro extra kost. Vervolgend gaat hij even de duurste Tesla's opzoeken op zijn computer en zegt hij dat zijn prijs niet zo gek is met deze vergeleken.

Als ik vervolgens andere auto's erbij haal die hetzelfde, of bijna hetzelfde bieden maar met een aanzienlijk lagere prijs, dan zegt hij weer dat deze zo uniek is, bla bla. En de krasjes mag ik zelf gaan bijtippen, en dan krijg ik wel van ze een lakstift om het af en toe weer even opnieuw bij te tippen. Zeer coulant van ze. 😂

Ik zou er best 24k voor over hebben, maar dit is wel echt veel geld voor een niet al te knappe. Zelfs als ik de 19" wielen wisselde met 18" wielen ging er niks vanaf. Maar ik kreeg dan wel een set nieuwe zomerbanden (want deze zijn vrijwel kaal)...

Om nog maar te zwijgen over inruil, want hij biedt doodleuk de helft van wat andere handelaren hebben geboden. Slechte ervaring dus... Leek op het eerste oog wel prima tot je met ze in discussie gaat over prijzen. Ze wilden me dan wel 240 hele euro's korting geven als ik het allerduurste pakket van 1800 euro afnam wat helemaal niks toevoegt bovenop de Bovag garantie.

Ik zei al tegen haar dat ik wel snap dat hij al ruim een week online staat met die prijs. En zij maar bij elke afspraak pushen dat er mega vraag naar is en 2 mensen vandaag beslissen of ze hem kopen dus dat ik snel moet zijn... In mijn ervaring zijn ze met een paar dagen weg als ze een goede prijs hebben relatief gezien.
Ze nemen niet eens de moeite om de auto's te wassen / stofzuigen voor de website foto's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ramon_1984 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:20:
[...]

Ze nemen niet eens de moeite om de auto's te wassen / stofzuigen voor de website foto's 8)7
Ja dat heb ik nog niet eerder meegemaakt bij een dealer... Kan me het bij Jan Bogert nog voorstellen, maar zelfs daar zijn ze netter. Ook voor de testrit 0 moeite genomen hoor om hem enigszins netjes te maken. Lastig doorheen te kijken, zeker als ze over bijtippen van krasjes beginnen. Je weet gewoon niet meer wat je moet zeggen haha. Vervolgens stap je in nadat je zelf de auto mag uitparkeren tussen allerlei autobruggen en andere auto's, en begint die auto al te pingelen dat hij bijna leeg is. Lekkere testrit kan je dus maken daar. :+

Ze hebben daar dus ook pakketten van 300 euro of meer, waarbij dan staat dat je auto gestofzuigd wordt en je vloeistoffen gecontroleerd worden. Ik zei al tegen hem in de showroom, daar ga ik niet voor betalen, dat is wel het minimale wat ik verwacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Bose321 op 21-01-2025 15:32 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-07 15:30
Bij de inspectie bij aflevering heb ik nergens schades aan hoeven kruisen, onder het diagram helaas wel de notitie 'alle vier velgen beschadigd' opgenomen. Ik vind het bijna knap om ondanks camera's en kantelende spiegels toch de velgen zo stuk te rijden. De velgen bij de privéauto steken ook uit, met enkel parkeersensoren en vrij beroerd zicht naar buiten nog nooit een stoep geraakt.

[ Voor 23% gewijzigd door R-R-L op 21-01-2025 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Bose321 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:31:
[...]

Ja dat heb ik nog niet eerder meegemaakt bij een dealer... Kan me het bij Jan Bogert nog voorstellen, maar zelfs daar zijn ze netter. Ook voor de testrit 0 moeite genomen hoor om hem enigszins netjes te maken. Lastig doorheen te kijken, zeker als ze over bijtippen van krasjes beginnen. Je weet gewoon niet meer wat je moet zeggen haha. Vervolgens stap je in nadat je zelf de auto mag uitparkeren tussen allerlei autobruggen en andere auto's, en begint die auto al te pingelen dat hij bijna leeg is. Lekkere testrit kan je dus maken daar. :+

Ze hebben daar dus ook pakketten van 300 euro of meer, waarbij dan staat dat je auto gestofzuigd wordt en je vloeistoffen gecontroleerd worden. Ik zei al tegen hem in de showroom, daar ga ik niet voor betalen, dat is wel het minimale wat ik verwacht.
300 euro om je auto te laten poetsen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:10
Ramon_1984 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:02:
[...]

300 euro om je auto te laten poetsen _/-\o_
En een litertje antivries ruitenwisservloeistof :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
EvaluationCopy schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:09:
[...]

Ik had het ding een maand. Wat kwam m'n geliefde trots vertellen hoe strak ze tegen de stoeprand had geparkeerd.

Heel mooi schat, heel mooi. ;(
Haha, ik ben daarom ook maar blij dat mijn velgen wel wat plekjes hebben, doet de eerste toch wat minder pijn :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Verderf schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:34:
[...]

Haha, ik ben daarom ook maar blij dat mijn velgen wel wat plekjes hebben, doet de eerste toch wat minder pijn :+
Mijn vrouw zei letterlijk: "Doe er maar een die al wat velgschade heeft. Dan rij ik niet de eerste schade en doet het jou minder pijn wanneer dat gebeurd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
@barta123 had jij toevallig nog tijd gehad om nog verder in het trekhaak verhaal te duiken? Zie namelijk wat mooie exemplaren zonder trekhaak die dan wel interessant zouden zijn.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:48
WishmasterNL schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:43:
Ik ben rustig aan het rondkijken om uiteindelijk toe te slaan voor een Long Range met <120k op de teller en het liefst in de kleur blauw.
...
Zou het dan niet "gewoon" de meerprijs zijn die dit verklaart? Als ik het mij goed herinner, was de nieuwprijs van de LR 7k€ méér dan de RWD. Dat je een koopje wil doen, daar kan niemand wat op aanmerken. Maar dit is toch een aannemelijke reden? Zelfs 27k€ is nog geen cent te duur, als je 't mij vraagt. Als ik 'm binnen 3 jaar tegen slechts 27k€ zou kunnen verkopen, dan bleef ik er liever mee rondrijden (moet het gezegd: ik acht de kans groot dat het ook zo zal uitdraaien)...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Farmerwood schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:05:
[...]

Mijn vrouw zei letterlijk: "Doe er maar een die al wat velgschade heeft. Dan rij ik niet de eerste schade en doet het jou minder pijn wanneer dat gebeurd."
Mijn vriendin dacht de bocht nog wel te redden met een model S. Stond er een stoeprandje in de weg.... Kkrrrggggg.... :F Binnen 24 uur. :'(

Maar ze is wel lief!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Je mag er niet naar kijken of ze krassen zichzelf :Y
Geen béétje komt de band buiten de velg :S

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alenji
Ook ik heb een LR zwart met trekhaak gekocht met 90k op de teller.
Nog even geprobeerd om te kijken met Tessie’s degradatie test en daar kwam het volgende uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoSGRiiQJUZ0YalEuVJd5Hdzqjo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QjIJjCJxHQe7nr7HQziGVeXR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Alenji schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:13:
Nog even geprobeerd om te kijken met Tessie’s degradatie test en daar kwam het volgende uit
[Afbeelding]
@Alenji Proficiat! 🥳
Is het een M3 LR AWD 2019? Mag ik vragen wat de rated range op dit moment is?

Wij gaan zeer binnenkort er eentje overnemen van lease; 100% =445 km bij 94.000km.
Bij uitlevering zouden ze zijn begonnen met 498 km (epa range 310 mijl)

Volgens Tesla degradatie 87% (via service verzoek in de app), maar wel bijna 2 jaar zelf in gereden via lease ~25.000 km.

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:27
Alenji schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:13:
[Afbeelding]
Is Tessie accuraat? Ik heb ervan gehoord toen ik wat onderzoek deed naar Model 3 occasions en toen was de (internationale) consensus dat het niet erg betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
ZXRY schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 23:07:
[...]

Is Tessie accuraat? Ik heb ervan gehoord toen ik wat onderzoek deed naar Model 3 occasions en toen was de (internationale) consensus dat het niet erg betrouwbaar is.
Twee cijfers achter de komma dus móet wel nauwkeurig zijn toch? :+

Je moet wel kalibreren voor gebruik: https://help.tessie.com/a...battery-management-system is dat gebeurd bij de tweakers die hun scores posten? Op reddit is men van mening dat tessie meer een indicatie is https://www.reddit.com/r/...y/how_accurate_is_tessie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alenji
dr.nld schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:48:
[...]

@Alenji Proficiat! 🥳
Is het een M3 LR AWD 2019? Mag ik vragen wat de rated range op dit moment is?

Wij gaan zeer binnenkort er eentje overnemen van lease; 100% =445 km bij 94.000km.
Bij uitlevering zouden ze zijn begonnen met 498 km (epa range 310 mijl)

Volgens Tesla degradatie 87% (via service verzoek in de app), maar wel bijna 2 jaar zelf in gereden via lease ~25.000 km.
Inderdaad een LR AWD 2019. Ik heb hem nu op 247km staan met 54% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alenji
ZXRY schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 23:07:
[...]

Ik zou Tessie ook niet volledig voor waar aannemen. Volgens mij kan je beter een test doen via het service menu, maar dat neemt wel enige tijd in beslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Heeft iemand al de accu test gedaan die je via het service menu kan starten? Die test die 24 uur duurt.

Ben zelf eigenlijk best tevreden over de range tot nu toe. 350 km bij 80% vol. Heb hem 1x tot 15% leeg getrokken bij een langere rit en de beschikbare range liep netjes mee met de gereden kilometers.

Viel me wel op dat een vriend van me, die ook recent een Model 3 LR uit 2019 heeft gekocht, precies dezelfde range heeft bij 80% laden…

Beetje bang dat als ik nu die test ga doen, dat ik me dan alsnog teleurgesteld ga voelen over de accu als het geen 90+% is dat eruit komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rover12345
Farmerwood schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:57:
Heeft iemand al de accu test gedaan die je via het service menu kan starten? Die test die 24 uur duurt.

Ben zelf eigenlijk best tevreden over de range tot nu toe. 350 km bij 80% vol. Heb hem 1x tot 15% leeg getrokken bij een langere rit en de beschikbare range liep netjes mee met de gereden kilometers.

Viel me wel op dat een vriend van me, die ook recent een Model 3 LR uit 2019 heeft gekocht, precies dezelfde range heeft bij 80% laden…

Beetje bang dat als ik nu die test ga doen, dat ik me dan alsnog teleurgesteld ga voelen over de accu als het geen 90+% is dat eruit komt.
Je hebt die auto gekocht, niks meer aan te doen, lekker laten zitten en kilometers maken. Als batterij leeg is onderweg, laadt je hem gewoonop bij de SC. Zo veel variabelen die impact hebben op je bereik (buitentemperatuur, regen, wind, profieldiepte banden, enz enz) dat exact je SOH weten toch geen nut heeft. Echt zo'n Tweakers eigenschap om het feitje te willen weten, herken het maar al te goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
Farmerwood schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:57:

Ik heb met mij lr 2019 92kkm met 80% rond de 350-355. Wat hierboven wordt gezegd maakt het in de praktijk weinig uit, praktijk range is eerder 250-300 km, eerder de 250 zover ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
megabeat schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:06:
[...]

Ik heb met mij lr 2019 92kkm met 80% rond de 350-355. Wat hierboven wordt gezegd maakt het in de praktijk weinig uit, praktijk range is eerder 250-300 km, eerder de 250 zover ik zie.
Hier LR 2019 met 91kkm op 90% geladen met 396 km. Dus met 100% 440 km? Heb het idee dat de interieurverwarming ook wel aardig wat stroom neemt, dan is een nieuwer exemplaar met warmtepomp wel efficienter. Aan de andere kant, zonder warmtepomp is het verwarmen erg basic, kan maar weinig aan kapot gaan. Geen idee hoe betrouwbaar zo'n warmtepomp is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rover12345
Red devil schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:11:
[...]

Hier LR 2019 met 91kkm op 90% geladen met 396 km. Dus met 100% 440 km? Heb het idee dat de interieurverwarming ook wel aardig wat stroom neemt, dan is een nieuwer exemplaar met warmtepomp wel efficienter. Aan de andere kant, zonder warmtepomp is het verwarmen erg basic, kan maar weinig aan kapot gaan. Geen idee hoe betrouwbaar zo'n warmtepomp is.
De echte M3 rijder heeft stoelverwarming op max, luchtverwarming uitgeschakeld en handschoentjes aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
rover12345 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:13:
[...]

De echte M3 rijder heeft stoelverwarming op max, luchtverwarming uitgeschakeld en handschoentjes aan :D
Ja serieuze noot, ik overweeg dit want als je temp wat lager zet dan krijg je koude lucht geblazen. Dan maar in de kou en met stoelverwarming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
rover12345 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:13:
[...]

lol ja is het overwegen waard. Ik moet nog even de setting vinden dat hij niet automatisch de boel voor verwarmd met de interieurverwarming. Of betekent dit gewoon koud in de auto gaan zitten en dan handmatig de stoelverwarming aan knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
rover12345 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:03:
[...]

Je hebt die auto gekocht, niks meer aan te doen, lekker laten zitten en kilometers maken. Als batterij leeg is onderweg, laadt je hem gewoon op bij de SC. Zo veel variabelen die impact hebben op je bereik (buitentemperatuur, regen, wind, profieldiepte banden, enz enz) dat exact je SOH weten toch geen nut heeft. Echt zo'n Tweakers eigenschap om het feitje te willen weten, herken het maar al te goed...
Precies dit idd.
Daarom die test dus nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
@Bose321 het is niet de kleur die je wilt maar wel een facelift met trekhaak en fsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-07 13:10

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ramon_1984 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:40:
@Bose321 het is niet de kleur die je wilt maar wel een facelift met trekhaak en fsd

Ik zie geen FSD?
Alleen FSD computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
@rover12345 @megabeat @Red devil Menen jullie dit nu? Waarin verschilt het comfort van een EV dan wel van het comfort dat jullie zichzelf wél gunnen in een ICE? Jullie lijken wel te vinden dat je het in een EV dan maar koud moet hebben, om een grotere range te houden? Terwijl jullie allicht iedere avond de gelegenheid hebben om bij te laden (om die range terug bij te werken)? Waarom zouden jullie zichzelf het comfort in een EV ontzeggen omwille van een belachelijk "range" cijfertje?

Weet wel dat een ICE de energie om de passagiersruimte te verwarmen haalt uit energie(warmte)verlies, en die ICE die energie ook na km 10 blijft verliezen, hee, terwijl een EV op km 11 al lekker warm is, en niet verder warmgestookt hoeft te worden (hoogstens warm gehouden moet worden).

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ramon_1984 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:40:

Thanks, die ziet er op de kleur na heel netjes uit. Helaas geen FSD-pakket zoals @WishmasterNL al zei.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
flupp schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:43:
@rover12345 @megabeat @Red devil Menen jullie dit nu? Waarin verschilt het comfort van een EV dan wel van het comfort dat jullie zichzelf wél gunnen in een ICE? Jullie lijken wel te vinden dat je het in een EV dan maar koud moet hebben, om een grotere range te houden? Terwijl jullie allicht iedere avond de gelegenheid hebben om bij te laden (om die range terug bij te werken)? Waarom zouden jullie zichzelf het comfort in een EV ontzeggen omwille van een belachelijk "range" cijfertje?

Weet wel dat een ICE de energie om de passagiersruimte te verwarmen haalt uit energie(warmte)verlies, en die ICE die energie ook na km 10 blijft verliezen, hee, terwijl een EV op km 11 al lekker warm is, en niet verder warmgestookt hoeft te worden (hoogstens warm gehouden moet worden).
Nou ja, zo stellig weet ik dat nog niet. Voor dagelijks gebruik en korte ritjes ga ik natuurlijk geen kou lijden. Maar wellicht dat het wel een verschil kan geven als je eens een lange rit moet maken. Heb wel wat familie naar het noorden, dat is 190-200 km enkeltje. Bij mijn ouders kan ik zo op de oprit even een granny lader inpluggen, bij andere familieleden moet je een paal opzoeken. Heb nog geen idee over de impact van flink verwarmen over lange afstanden maar wie weet dat een tandje lager dan als consequentie heeft dat je niet hoeft bij te laden. Moeten nog even ondervinden.

Je hoeft mij niet te vertellen dat een ICE de boel verwarmt met restwarmte, onze gezinsbak met V8 heeft alles binnen de kortste keren loeiheet, is wel aardig tekenend voor de inefficientie van mijn ICE :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
WishmasterNL schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:42:
[...]

Ik zie geen FSD?
Alleen FSD computer.
Hoe herken je autopilot dan?
Aangezien er onder " autopilot" meegeleverd pakket staat

Edit al gevonden..

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon_1984 op 22-01-2025 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Red devil schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:51:
[...]
Nou ja, zo stellig weet ik dat nog niet. Voor dagelijks gebruik en korte ritjes ga ik natuurlijk geen kou lijden. Maar wellicht dat het wel een verschil kan geven als je eens een lange rit moet maken. Heb wel wat familie naar het noorden, dat is 190-200 km enkeltje. Bij mijn ouders kan ik zo op de oprit even een granny lader inpluggen, bij andere familieleden moet je een paal opzoeken. Heb nog geen idee over de impact van flink verwarmen over lange afstanden maar wie weet dat een tandje lager dan als consequentie heeft dat je niet hoeft bij te laden. Moeten nog even ondervinden.
Ik heb ook familie op net geen 200 km afstand wonen. Ben er nog niet heen gereden met de auto, maar we merken nu dus al dat we met de huidige buitentemperaturen van max 5 graden en de verwarming op 19 graden een range hebben van 300-350 km op 80% opladen. (Klopte netjes voor andere familie op 100 km afstand waar we inmiddels al wel 2x heen gereden zijn en paar uur later zonder bijladen weer naar huis)

Mijn idee is om de voor die ritten van 400 km gewoon even naar 100% te laden net voor vertrek. Dan verwacht ik een range van 350-400 km (in de winter dus). In de zomer zou het meer moeten zijn en is minder verwarming nodig.

We zijn eigenlijk altijd minimaal 8 uur bij die familie en meestal zelfs een nacht. Dus bijladen moet lukken en anders is het onderweg toch even ergens een korte pauze voor een SC-stop.

Vroeger hadden we een benzineauto waarmee ik ook minimaal 1x moest tanken tijdens die 400 km rit. In dat opzicht was de diesel die we nog wel hebben staan echt heerlijk. Bijna 1000 km range op 1 tank. Rij je gewoon 2x op en neer zonder tanken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red devil
Farmerwood schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:58:
Mijn idee is om de voor die ritten van 400 km gewoon even naar 100% te laden net voor vertrek. Dan verwacht ik een range van 350-400 km (in de winter dus). In de zomer zou het meer moeten zijn en is minder verwarming nodig.
Precies en de boel even flink warmstoken met stroom uit de thuislader. Hoorde van buurman die ook Tesla rijdt dat je wel even moet bedenken dat one-pedal-driving minder goed werkt met een volle accu. Immers geen capaciteit om energie uit remmen op te slaan. Dus niet raar opkijken dat je daadwerkelijk moet remmen bij een bocht dicht bij huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
Red devil schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:51:
[...]

Je hoeft mij niet te vertellen dat een ICE de boel verwarmt met restwarmte, onze gezinsbak met V8 heeft alles binnen de kortste keren loeiheet, is wel aardig tekenend voor de inefficientie van mijn ICE :+
Voor hele korte ritten dan zet ik de verwarming niet aan, dan heb ik het over ritten van 10 minuten. Tenzij het nodig is voor ontwaseming dan wel altijd. Voor ritten naar werk zet ik wel temp op het graad of 18 en met jas aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Zoals je al snel kunt zien in de verbruikscijfers op je dashboard: het verbruik van de verwarming/airco is relatieve peanuts t.o.v. het verbruik van het voortbewegen van je voiture.

Bezuinigen (kou lijden) daarop vind ik weinig zinnig.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 15:17

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

EvaluationCopy schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:50:
Zoals je al snel kunt zien in de verbruikscijfers op je dashboard: het verbruik van de verwarming/airco is relatieve peanuts t.o.v. het verbruik van het voortbewegen van je voiture.
Ik weet niet hoor, maar laatst zag ik 5,5% accu verbruikt waarvan 1,4% voor de verwarming.
Dat zijn geen peanuts.

(voor de duidelijkheid, dat is dus 1,4% van 100% SOC, niet van 5,5%)

[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 22-01-2025 12:25 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
Maasluip schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:24:
[...]
Ik weet niet hoor, maar laatst zag ik 5,5% accu verbruikt waarvan 1,4% voor de verwarming.
Dat zijn geen peanuts.
...
Koude starts geven 100% zeker een rangeverlies. Maar in een ICE verbruik je óók veel hoor, die eerste koude kilometers (na 5,5% batterij ben je nu niet zo héél ver van huis af), en de verwarming (op warmteverlies gebaseerd) werkt die eerste kilometers nog niet eens effectief.

Alleen is dat hogere verbruik veel minder opvallend, want dat vlakt zich uit over de hele benzinetank. Dáárvan kijkt geen kat op, want die ICE blijft gewoon over de hele benzinetank veel verbruiken (lees: warmte verliezen).

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
flupp schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:00:
[...]
Koude starts geven 100% zeker een rangeverlies.
Je kan het ook wel mooi zien als je de auto vast voorverwarmd terwijl hij nog aan de (granny) lader ligt.

Zodra ik met het huidige weer het voorverwarmen aanzet dan zie je bijna instant het bereik 7-10 km dalen en begint het bijladen weer.
Daar kun je dus ook prima rekening mee houden met het laden en ingestelde tijdstip om de auto warm te hebben.

Bij defrost bv zet hij de verwarming op 28 graden. Dus daarna nog de verwarming aan voor een korte rit is niet nodig. :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 22-01-2025 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Maasluip schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:24:
[...]

Dat zijn geen peanuts.

(voor de duidelijkheid, dat is dus 1,4% van 100% SOC, niet van 5,5%)
Hoe korter het ritje, hoe kleiner het schil tussen die twee, uiteraard. Eenmaal opgewarmd gaat het verschil snel oplopen. Voor de duidelijkheid is het begrip procentpunt uitgevonden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door EvaluationCopy op 22-01-2025 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-07 10:07
Ook op zoek naar een LR met FSD hier, voor zo rond en nabij de EUR 20k.

Heb nu een drietal eerste lijntjes bij dealers uitgezet, maar krijg een reactie terug zoals:
Het onderhoud word digitaal bij gehouden. Als u de exacte onderhoudsbeurten wilt weten kunt u het beste contact opnemen met een tesla servicepunt en de geschiedenis opvragen. Of de draagarmen zijn vervangen durf ik niet te zeggen.
Ik begin een beetje te begrijpen dat Tesla zaken anders aanpakt dan normaliter, maar zou een dealer vragen over onderhoud niet sowieso moeten kunnen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Rvanlaak schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:33:
Ook op zoek naar een LR met FSD hier, voor zo rond en nabij de EUR 20k.

Heb nu een drietal eerste lijntjes bij dealers uitgezet, maar krijg een reactie terug zoals:

[...]

Ik begin een beetje te begrijpen dat Tesla zaken anders aanpakt dan normaliter, maar zou een dealer vragen over onderhoud niet sowieso moeten kunnen beantwoorden?
Lijkt mij ook wel dat ze dat normaal gesproken horen te weten, als zij het onderhoud hadden opgevraagd...

Is dit wat voor je? https://www.autowereld.nl...soh-40822983/details.html

Dit is specifiek met trekhaak, weet niet of jij dat ook per se wil?

[ Voor 5% gewijzigd door Bose321 op 22-01-2025 14:42 ]

Fanaleds.com

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Let op:
Autoverzekeringen bespreken is offtopic.

Voor algemene vragen over de Tesla Model 3 kan je terecht in: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3.