Men kiest er nu bewust voor om dit juist niet in toom te houden en alles gewoon op zijn beloop te laten.The Zep Man schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:31:
[...]
Ik snap niet hoe deze reactie relateert tot mijn reactie. Mijn reactie gaat enkel over een hypothetische situatie waarin een wolvenpopulatie fysiek prima "in toom kan worden gehouden" (bijvoorbeeld door afschieten tot uitsterven). In mijn reactie geef ik verder aan dat wat ik schrijf los staat van de huidige problematiek in Nederland.
Als jij mijn hypothetische situatie wilt toepassen op/relateren aan de problematiek in Nederland, doe dat dan expliciet en niet enkel met een citaat. Nu ontbreekt de link.
Er is hier op de dichtbevolkte "natuurgebieden" helemaal geen plaats voor een groot roofdier wat niet in toom te houden is. De afgelopen eeuw+ laten uitstekend zien dat jouw hypothetische situatie prima haalbaar is. De wolf is verdreven uit gebieden waar hij problematisch was en leefde alleen op plekken waar dat hanteerbaar was. Prima in toom.
Maar dat willen we blijkbaar niet meer. We willen nu koste wat kost een ontwrichtende situatie laten ontstaan. De overheid lijkt gewoon toe te kijken en te wachten tot "de stoute burgers" het voor haar op gaan lossen? Ik wacht op de eerste vondsten van vergiftigd vlees in het gebied. Kan me voorstellen dat mensen die nu hun inkomen kwijtraken of zien dalen tot een schamel niveau uit wanhoop zelf in actie gaan komen. Ze zullen niet het gevoel hebben dat overheid er echt voor hen was of is.