Mijn mening heb ik natuurlijk al verkondigd. De feiten komen (en kwamen al) nu op tafel. Dan nog steekt men de hoofd in het zand bij elk artikel waar de wolf een negatieve rol speelt.
De wolf komt niet naar Nederland als het niet geschikt zou zijn, men moet veranderen en dus idd meer wolven werend denken. Dat heeft tijd nodig dat doe je niet even in een jaartje.
De rat was ook niet hier naar toegekomen, als Nederland als het niet geschikt zou zijn. Kan je ook beredeneren dat, gezien de dichtbevolktheid van Nederland, hij hier niet geschikt is? Je wil denken vanuit de wolf, kun je ook redeneren vanuit de mens en zijn vee (en de wolf indirect, want ook die gaat slachtoffer zijn)?
Het is echt een stropopredenering zo, of eigenlijk meer een struisvogel. Hoofd in het zand als iemand anders wat zegt.
Het is heel sneu dat er allemaal -incidenten- gebeuren maar dat maakt het gedrag van de wolf niet verkeerd.
Dat is volgens jou verkeerd want we gaan elke keer als er een dier aangevallen wordt dat hier gooien met een hele grote "Zie je wel!!!11!!" erbij want dat geeft ons zo een goed gevoel.
Je gaf zelf al aan dat de wolf er nog maar net is (heeft tijd nodig). Je denkt dat dit minder gaat worden, of dat we er wel mee kunnen leven? Nogmaals, dan heb je echt geen besef wat voor een dier de wolf is en wat consequenties zijn om deze te introduceren in Nederland.
Zo is natuur. Dieren vallen elkaar aan, some hunt, some are prey. De mens is de enige die (denkt) daarboven te staan. Prima, neem dan ook je verantwoordelijkheid en bescherm je "huisdieren".
Ook hier weer, geen verstand van zaken. Vee zijn geen huisdieren en huisdieren zijn geen vee. Nog daargelaten dat de mens ook aangevallen kan (en zal) worden. Tenzij je kinderen ook als huisdieren wil gaan noemen.
Jij (en anderen) enige serieuze punt is dat dit een natuurlijk leefgebied is van de wolf. Mijn argument is dat dit zeker in Nederland al lang niet meer zo is en dat dit inderdaad door de mens zo isgemaakt. Nu wil jij/jullie kosten wat het kost, deze weer introduceren. Want natuur en zo... Ik en anderen hebben al aangeven dat Nederland helemaal die natuur niet kent (behalve misschien de Veluwe). Kijk anders nog eens naar het kaartje wat ik gepost hebt. Dat is ongeveer hoe Nederland er uit ziet, buiten de randstad.
[
Voor 0% gewijzigd door
NMH op 29-09-2024 16:44
]
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.