• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:39

Jerra

Beunhaas in wording

Prisma16 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:59:
als ik zo'n buurman zou hebben ging ik zeer actief op Funda zoeken....
Woon je naast Enexis hoofdkantoor? Ik krijg er nu al de rillingen van inderdaad, snel uit de buurt van dat volk ;)

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:55
Ivow85 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:54:
Dat is een poging om onder aanvoering van valse argumenten een mondelinge overeenkomst los te peuteren. Dat heet (een poging tot) misleiding.

Nee, dat is niet correct. De deurwaarder zal wellicht een brief schrijven (als ze nog een deurwaarder kunnen vinden die zijn vingers hier aan wil branden na de uitspraak in de zaak van @Ecowoman en de twee recente tuchtzaken waarin we nog op een uitspraak wachten).

Alleen als de gebruiker van het pand zijn medewerking weigert te verlenen aan werkzaamheden die de netbeheerder op afspraak en geheel op eigen initiatief en voor eigen rekening+risico wenst uit te voeren, dan kan dat leiden tot de in het gesprek genoemde maatregelen. Wat de medewerker stelt is volstrekt onjuist, want zelfs hier aan de deur geeft @Brent aan zijn medewerking te verlenen aan wat Enexis wenst uit te voeren.
Misleiding is leuk. Dan moet je aangifte doen. En wat was dan de misleiding? Die man zei dat ik een keuze moest maken, maar dat hoeft niet. En hoeveel geld bent u kwijt? Niets. Je kan ook een civiele procedure beginnen, maar als de schade nihiel is dan kom je niet ver.

Het gaat er niet om of een deurwaarder wel of niet komt. Het gaat erom of er bedreiging is of niet. Weer, dan moet je aangifte doen. Wat was dan de bedreiging? Dat de deurwaarder en de politie zullen komen als ik de netbeheerder niet binnenlaat als ze de meter weg willen halen.

Het probleem is, dergelijk gedrag is schandalig, maar de politie komt er niet voor.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:15
Prisma16 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:59:
als ik zo'n buurman zou hebben ging ik zeer actief op Funda zoeken....
Je hebt het niet over mij, hoop ik?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Keyb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:33
Bij mij is gisteren de aansluiting opgegraven en afgedopt aan de straatkant. Ik heb zelf geen opdracht gegeven. Liander had de welbekende dreigbrieven gestuurd ergens in 2023 welke ik genegeerd had. Daarna opnieuw boze brieven in 2024 met dreiging van deurwaarders e.d. Toen heb ik op die site gekeken voor de gratis afsluiting. Aldaar vroegen ze om akkoord te gaan met voorwaarden, wat ik niet van plan was. Ik heb toen Liander gebeld. Zij hebben toen zelf die melding gedaan, waarbij ik heel duidelijk heb gemaakt dat ze dat in eigen opdracht deden. Daarna kwam er wat standaard communicatie waarin ze dan nog proberen te stellen "In uw opdracht" e.d. waarop ik antwoord heb gestuurd dat ik geen opdracht heb gegeven (paper trail mocht het ooit nodig zijn).

Gisteren stonden er 3 man voor de deur, een uur hier vandaan om de aansluiting op te graven, af te doppen en de meter mee te nemen. Alles is netjes achtergelaten en ik ben nu volledig gasloos.
@phicoh we hebben het hier (gelukkig) niet over bedreiging, maar over misleiding en intimidatie.

Dat bij een eerste aangifte er niet iets zal gebeuren wat betreft opvolging, betekent niet dat er geen aangifte gedaan mag/moet worden en ook niet dat er geen sprake is van wetsovertredingen.

Zolang het bij één aangifte blijft wordt het door de politie afgedaan als klein incident wat geen opvolging nodig heeft.

In de dossieropbouw kan die eerste aangifte wel een belangrijke rol gaan spelen als de netbeheerder de boel verder laat escaleren. Zowel in het dossier van @Brent als persoon, als het dossier Enexis netbeheerder als onbetrouwbare partij die er onwettige praktijken op nahoudt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:55
Ivow85 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:46:
Zolang het bij één aangifte blijft wordt het door de politie afgedaan als klein incident wat geen opvolging nodig heeft.
Ik denk dat je hier echt veel te optimistisch bent over justitie (en waarschijnlijk ook de werkdruk van justitie onderschat).

Het gaat hier om zaken waar het slachtoffer geen materiele schade heeft en nauwelijks psychische schade. Dan kan je honderdduizend gevallen hebben. Dat heeft geen prioriteit.

• Aeien
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
Beste allen,

Vandaag ook bij ons de WP geplaatst en we zijn dus volledig gasloos.
Toevallig ook de egreenchoice en enexis combinatie.
GC gaf telefonisch aan het contract niet te willen opzeggen voor ik bij enexis de melding had gedaan etc.

Zodoende met wat gegoogle kom ik op deze thread, die ik vol enthousiasme en verbazing lees.
Ik heb het idee dat onze gasaansluiting ook onder de vorig jaar nieuw-gelegde tegels voor de voordeur loopt, en ben niet super enthousiast over het opgraven van dit alles op eigen risico.

Wat zou nu kort gezegd jullie advies zijn? GC nogmaals bellen en zeggen dat ze niet moeten neuzelen, gewoon de boel moeten opzeggen en dan enexis afwachten?
Of netjes op mijnaansluiting.nl het (kleine?) risico nemen?
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Ja, via mijnaansluiting.nl is het ook kostenloos, dat is niet het punt van dit topic :)