Tikken hoeft niet…
Blijkbaar moet het device in het midden van de keypad gehouden worden en dan werkt het een pak smoother 😉👍
Blijkbaar moet het device in het midden van de keypad gehouden worden en dan werkt het een pak smoother 😉👍
[ Voor 67% gewijzigd door robertwebbe op 06-10-2024 18:31 ]
Je kan code PBDDU200 proberen voor 13,50 extra korting. Met dank aan Mydealz. Geprobeerd op Amazon.nl, code werd geaccepteerd, maar ik heb nog niet gekocht.alex3305 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:23:
Voor de gegadigde. De U200 is momenteel in Prime Deal Dagen aanbieding bij Amazon voor €199,99. Let op dat dit niet de Kit versie is. Deze prijs staat ook niet in de Pricewatch.
Wat zit er in die kit versie? Ik op de afbeelding iets wat lijkt op een extra frontje, een pasje en een kastje. Maar wat het precies is of waar het voor dient wordt mij niet direct duidelijk.alex3305 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:23:
Voor de gegadigde. De U200 is momenteel in Prime Deal Dagen aanbieding bij Amazon voor €199,99. Let op dat dit niet de Kit versie is. Deze prijs staat ook niet in de Pricewatch.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Extra's bij de kit versie: een NFC card, een batterijhouder en een extra face plate met hout look. Volgens de TSGijs007 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:10:
[...]
Wat zit er in die kit versie? Ik op de afbeelding iets wat lijkt op een extra frontje, een pasje en een kastje. Maar wat het precies is of waar het voor dient wordt mij niet direct duidelijk.
Aan de buitenkant blijft het er gewoon uitzien zoals het was, komt alleen aan de binnenzijde.bjoran123 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:00:
weet iemand of de u200 ook werkt met een kerntrekbeslag?
zoals hieronder?
[Afbeelding]
ik heb sinds vandaag de u200 thuis liggen alleen onze nieuwe voordeur komt pas over 4 weken dus ik wil even uitzoeken of ik nog ander beslag moet gaan aanschaffen.
Andere vraag, als ik via sonoff de u200 aan Home Assistant hang, is het dan wel mogelijk NFC en het numpad te gebruiken?
EDIT:Fasthook schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:02:
[...]
Je kan code PBDDU200 proberen voor 13,50 extra korting. Met dank aan Mydealz. Geprobeerd op Amazon.nl, code werd geaccepteerd, maar ik heb nog niet gekocht.
Het numpad is direct aan het slot gekoppeld dus dat blijft gewoon werken. Ook als je het slot aan Homekit of Home Assistant (of wat dan ook) koppelt.bjoran123 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:00:
Andere vraag, als ik via sonoff de u200 aan Home Assistant hang, is het dan wel mogelijk NFC en het numpad te gebruiken?
Bedoel meer of de u200 te monteren valt op kerntrekbeslag, aangezien het lijkt alsof je de kap (aan binnekant) eraf moet halen om de u200 vast te maken aan de cylinder,ralphkeb schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:55:
[...]
Aan de buitenkant blijft het er gewoon uitzien zoals het was, komt alleen aan de binnenzijde.
Het numpad komt erboven, ernaast, wat jij wil.
Wel handig in geval van nood is een cilinder met een zgn paniekfunctie, dan kan je met de sleutel aan de buitenkant de deur van het slot halen terwijl er ook een sleutel aan de binnenkant zit.
Hoe bedoel je via Sonoff aan Home Assistant?
Dat gaat lijkt mij niet werken, om je slot via Matter/Thread aan Home Assistant te koppelen heb je een Apple TV oid nodig.
En kan je die pincodes dan gewoon instellen via de aqara app(zonder HUB m3)?remmuz schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:37:
[...]
Het numpad is direct aan het slot gekoppeld dus dat blijft gewoon werken. Ook als je het slot aan Homekit of Home Assistant (of wat dan ook) koppelt.
Als het goed is steekt je cilinder aan de binnenkant een paar mm buiten het beslag waarop je de module kan bevestigen (klemmen met 3 inbusjes). Is dat niet het geval dan zit er nog wat 3M tape bij om de module vast te plakken. Je beslag aan de binnenzijde hoef/moet je niet (te) verwijderenbjoran123 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:58:
[...]
Bedoel meer of de u200 te monteren valt op kerntrekbeslag, aangezien het lijkt alsof je de kap (aan binnekant) eraf moet halen om de u200 vast te maken aan de cylinder,
Ja via de Aqara app en een bluetooth connectie naar het slot. Dus wel altijd in de buurt van het slot zelf, wel zo veilig ookbjoran123 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:59:
[...]
En kan je die pincodes dan gewoon instellen via de aqara app(zonder HUB m3)?
[ Voor 22% gewijzigd door Boel-Shit op 11-10-2024 10:44 ]
Ik snapte gister de vraag al niet zo goed. Maar waarom zou dat niet kunnen? Dat is aan beide kanten gewoon een metalen plaatjebjoran123 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:58:
Bedoel meer of de u200 te monteren valt op kerntrekbeslag, aangezien het lijkt alsof je de kap (aan binnekant) eraf moet halen om de u200 vast te maken aan de cylinder,
De keypad zit direct aan het slot gekoppeld. Het zou ook een beveiligingsrisico zijn om die via een coordinator of hub te laten lopen. En wat als de stroom is uitgevallen? Of je server is vastgelopen? Dan zou je niet meer binnen kunnenAangezien ik alles buiten Apple en Google om heb en via Home Assistant en Zigbee/wifi doe. Maar ik zal er eens mee gaan stoeie om te kijken of ik het aan de praat krijg voor de deur binnen is!
Kan Homey als Matter/Thread server draaien? Dan ja, anders neeDCNY schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:01:
Iemand ervaring met slot koppelen aan Homey. Volgens mij moet dan zonder Hub kunnen. Maar is t dan ook mogelijk e.e.a. in te stellen? Pincode via app lees ik hierboven.
Maar tijd dat slot open blijft, gasten, vingerafdruk etc?
Zelfde met Homekey, dus openen met Apple Watch. Is dat mogelijk zonder Apple Homepod/ Apple TV?
ik heb hem gekoppeld aan mijn homey, je kunt er nog niet zoveel mee maar dit heeft meer te maken met het ontbreken van matter 1.3 op beide apparaten. voor nu is het alleen mogelijk om het slot te ontgrendelen en vergrendelen. verder niks. je vingerafdruk en dergelijk is niet mogelijk. het hele keypad is niet zichtbaar in homey, dit zal wel super zijn om daarmee te automatiseren op wie er binnenkomt, maar helaasDCNY schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:01:
Iemand ervaring met slot koppelen aan Homey. Volgens mij moet dan zonder Hub kunnen. Maar is t dan ook mogelijk e.e.a. in te stellen? Pincode via app lees ik hierboven.
Maar tijd dat slot open blijft, gasten, vingerafdruk etc?
Zelfde met Homekey, dus openen met Apple Watch. Is dat mogelijk zonder Apple Homepod/ Apple TV?
met betrekking tot keypad niks maar functionaliteit van het slot wel, met matter 1.3 krijg je de mogelijkheid om je dagschoot ook in te trekken. zoals de functie wel in Aqara eigen app zit. nu kan er weinig geautoamiseerd worden omdat hij telkens het totale slot intrekt+dagschoot.alex3305 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:00:
@Robin de lange Wat heeft Matter 1.3 hiermee te maken?
Herkenbaar! Heb het met name met de bakken langs de weg zetten als het geregend heeft en ik met natte / vochtige vinger probeer te openen, maar nu ook af en toe in de ochtendenrobertwebbe schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:38:
Met dat vochtige weer ‘s morgens werkt de vingerprint reader niet. Heeft iemand anders dit ook?
Hopelijk nog wel binnen de garantie?remmuz schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:57:
...en hij is stuk 😞. Accu is volledig opgeladen en heb de accu er ook al een paar uur uit gehad maar het slot reageert helemaal nergens meer op.
Dat lijkt mij geen discussie met een product wat minder dan één jaar op de markt is. Maar goed, recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen.GloriX schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:15:
Hopelijk nog wel binnen de garantie?
Gisteravond nog een poging gedaan. (al die tijd de accu eruit gehad). In eerste instantie begon alleen het ledje te knipperen maar vanmorgen reageerde het slot ook opeens weer op het keypad. Vanuit Homekit werkt het nog niet.GloriX schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:15:
[...]
Hopelijk nog wel binnen de garantie?
Hoe is het opgelost?
Ik heb de non kit versie. De batterijhouder zit hier volgens mij wel inbegrepen; er is een katoen satijnen zakje, waar een powerbank in kan om de U200 op te laden tijdens gebruik, meegeleverd.xileS schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:20:
[...]
Extra's bij de kit versie: een NFC card, een batterijhouder en een extra face plate met hout look. Volgens de TS
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Dat zakje wordt altijd meegeleverd. De batterijhouder is een houder waar 4 batterijen inpassen. Ter vervanging van de accu dus.Gijs007 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:14:
[...]
De batterijhouder zit hier volgens mij wel inbegrepen; er is een katoen satijnen zakje, waar een powerbank in kan om de U200 op te laden tijdens gebruik, meegeleverd.
Gijs007 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:28:
Zojuist ook even gekeken of het ding op de knopcilinder van mijn voordeur past. Helaas passen de meegeleverde opzet stukjes niet. De draaiknop is 13mm, terwijl het grootste ronde opzetstukje 12mm binnenmaat heeft, dat wil dus net niet lukken.
Vingerafdruk scanner werkt idd vlot, als je vinger herkent wordt. Het werkte beter dan ik had gedacht, maar na een paar maanden heb ik toch mijn vingers een paar x opnieuw moeten instellen. Ik heb vaak droge vingers, waarbij ik bij mobiele telefoons ook vaak problemen heb met de vingerafdruk scanner. Gelukkig is er van de 4 vingers die je kan instellen, vaak altijd nog wel 1 die werkt, anders heb ik mijn sleutels/app nog ;p.Gijs007 schreef op zondag 3 november 2024 @ 01:47:
Gebruikerservaring:
Nu het allemaal is gemonteerd en is ingesteld, moet ik zeggen dat het (vooralsnog) echt goed werkt.
De vingerafdruk scanner is heel vlot, en ook het openen van het slot zelf gaat zeer snel. Sneller dan dat ik dat zelf had gekund.
Dit had ik ook gelijk aangezet bij de installatie, maar toch weer binnen een week weer uitgezet. Als je soms de deur bewust open laat, ook dan gaat die ineens automatisch op slot draaien. Dat is denk ik een nadeel dat het slot geen deursensor heeft.Wat ook heel goed werkt is de automatische sluiting van de deur, zodra de deur dicht is, wordt deze direct dichtgedraaid.
Vooralsnog lijkt het ook allemaal betrouwbaar te werken.
Is je probleem al opgelost?JJ3000 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:21:
Ik stond vandaag voor een dichte deur.
Het slot zat muurvast en wilde niet open. Het lijkt wel of het slot te ver doordraait en zichzelf vast draait. Ook aan de binnenkant kon ik het slot alleen met heel veel kracht opendraaien.
Ik heb geprobeerd het slot opnieuw te kalibreren maar dat lukte niet. Pas na een handmatige kalibratie lijkt alles weer okay te werken.
Ik heb de laatste firmware en een deur met een driepuntssluiting.
Heeft iemand ook zoiets meegemaakt?
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Ben ik ook benieuwd naar!GloriX schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:39:
Heeft iemand de optie gevonden om het nachtslot op een vast tijdstip in te schakelen?
Meestal doe ik het handmatig, maar zou wel aardig zijn om het elke dag om 22:00 automatisch te laten doen.
Kan natuurlijk wel vanuit HomeKit iets maken, maar volgens mij zie ik het niet in de Aqara app.
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Dus een inbreker kan bij jou naar binnen nu door even hard door de brievenbus te schreeuwen: hey Siri, open de deur?Gijs007 schreef op zondag 3 november 2024 @ 01:47:
[…]
Vooralsnog is het sneller om even naar Siri te roepen dat de deur open moet.
[…]
Ja, heb dat inmiddels ook al een paar keer gemerkt. Wel irritant.xileS schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:17:
Dit had ik ook gelijk aangezet bij de installatie, maar toch weer binnen een week weer uitgezet. Als je soms de deur bewust open laat, ook dan gaat die ineens automatisch op slot draaien. Dat is denk ik een nadeel dat het slot geen deursensor heeft.
Alleen als ik zelf ook beneden zit met mijn telefoon en watchrobertwebbe schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:32:
[...]
Dus een inbreker kan bij jou naar binnen nu door even hard door de brievenbus te schreeuwen: hey Siri, open de deur?
Dus vermoedelijk werkt dit ook alleen als Siri mijn stem herkend. Er is nu alleen niemand in huis die dit even kan uittesten."Bewoners van deze woning mogen alle sloten ontgrendele via de woning-app, Siri, toegangscodes of huissleutels in de wallet"
[ Voor 28% gewijzigd door Gijs007 op 03-11-2024 14:42 ]
Dat werkt toch niet op Homepods? Ik dacht dat dit altijd via een (ontgrendelde) iPhone/iPad moest.robertwebbe schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:32:
[...]
Dus een inbreker kan bij jou naar binnen nu door even hard door de brievenbus te schreeuwen: hey Siri, open de deur?
[ Voor 12% gewijzigd door QempZoR op 03-11-2024 16:27 ]
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Ah, ja ik las al zoiets. Ik heb hem er niet super strak op zitten maar zal er nog eens mee experimenten als het probleem zich nogmaals voordoet.blueman85 schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:41:
[...]
Is je probleem al opgelost?
Ik begreep (volgens mij ergens in de handleiding/app) dat je het beste het slot met de kleine imbussleutel niet heel strak vast moet draaien op je cilinder.
Nee, dat kan niet. Dit kan alleen met een ontgrendelde telefoon.robertwebbe schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:32:
[...]
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om met voice command de deur te ontgrendelen. Ik gebruik Google home en een nest hub als thread border router geconnect met de aqara.Gijs007 schreef op zondag 3 november 2024 @ 01:47:
Kwa functionaliteit:
Als je aan de knop draait (Auto-Turn Lock), dan duurt het een paar tellen voordat hij zelf verder draait. Doet een beetje afbreuk aan de verder vlotte gebruikerservaring. Vooralsnog is het sneller om even naar Siri te roepen dat de deur open moet.
Ook viel het mij op dat als je dit een paar keer kort achter elkaar doet, de opvolgende pogingen in de quiet modus wordt uitgevoerd, en de deur dus ook trager wordt opengedraaid. Zal een bug zijn, of wellicht iets om te batterij te sparen?
[ Voor 7% gewijzigd door MarfDoli op 07-11-2024 20:34 ]
Ik heb zelf een Iphone en Apple watch, daar werkt het met Siri i.c.m. Apple Homekit wel. Siri op de Homepods ondersteund dit echter ook niet (i.v.m. de veiligheid).MarfDoli schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:32:
[...]
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om met voice command de deur te ontgrendelen. Ik gebruik Google home en een nest hub als thread border router geconnect met de aqara.
Als ik Google assistent opdracht geeft de deur te openen dan krijg ik te horen dat dit niet met stem mogelijk is. Dit leek mij ivm de veiligheid logisch, zodat niemand bij wijze van spreken door een open raam de deur kon openen.
Maar die functie zou ik toch wel willen.
Bij mij gebeurt dat ook, maar ik merk dat als ik heel kort aan de knop draai, deze heel langzaam draait, maar als ik wat langer aan de knop draai en sneller, deze wel snel dicht gaatBoerFrits schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:12:
Ervaren er meer mensen dat bij handmatige bediening van het slot, dus aan de grote draaiknop van de U200 draaien om deze op te ont of vergrendelen deze dat de ene keer heel snel doet en de andere keer heeeel langzaam. In de quiet modus dus. Ik kan er nog geen logica in vinden en het is best wel irritant als je er op staat te wachten om naar buiten te gaan.
Dan pakt hij waarschijnlijk je vinger niet goed. Zie dan ook wit ledje?blueman85 schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:26:
Goedenavond!
Iemand enig idee wat de rare piepjes zijn als ik mijn slot met mijn vingerafdruk heb ontgrendeld? Het gaat van laag naar hoog, meermaals.
Het slot werkt verder helemaal prima, maar ik irriteer me aan die gekke geluidjes.
Zijn er meer mensen die dit hebben en hoe kom ik er van af?
Nee dat is het niet. Hij pakt mn vingerafdruk direct, deur gaat ook direct open. Het witte ledje heb ik niet op gelet, maar alles werkt ook helemaal naar behoren, het is meer dat het raar is dat je zo n geluidje hoort na elke ontgrendelingmakooy schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:06:
[...]
Dan pakt hij waarschijnlijk je vinger niet goed. Zie dan ook wit ledje?
Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat het te maken heeft met een soort van alarm wat afgaat als de deur geopend is. Deze stond op 10 sec en is veel te kort. Ik heb deze uitgezet (mute)makooy schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:06:
[...]
Dan pakt hij waarschijnlijk je vinger niet goed. Zie dan ook wit ledje?
Klopt, dat werkt niet via Homepods. Ik heb er hier 3 in huis staan en als test even geprobeerd om de aqara te laten ontgrendelen.QempZoR schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:26:
[...]
Dat werkt toch niet op Homepods? Ik dacht dat dit altijd via een (ontgrendelde) iPhone/iPad moest.
Toen ik dit laatst probeerde antwoorde die vrolijk dat ik dit maar via mijn iPhone moest doen.
Op https://us.aqara.com/products/aqara-smart-lock-u200 staat toch echt: Works with Apple Home, of is dat dan weer wat anders dan werkt met HomeKit ?Dit accessoire is niet gecertificeerd om te werken met HomeKit. Hierdoor zijn sommige functies niet beschikbaar.
XBL: MRE Inc
Volgens Aqara komt dat door de beta firmware.MRE-Inc schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:35:
[...]
Overigens zie ik in de Apple Home app dat mijn Aqara U200 de volgende status heeft:
[...]
Op https://us.aqara.com/products/aqara-smart-lock-u200 staat toch echt: Works with Apple Home, of is dat dan weer wat anders dan werkt met HomeKit ?
Zeker via Home Assistant en Node RedGloriX schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:39:
Heeft iemand de optie gevonden om het nachtslot op een vast tijdstip in te schakelen?
Meestal doe ik het handmatig, maar zou wel aardig zijn om het elke dag om 22:00 automatisch te laten doen.
Kan natuurlijk wel vanuit HomeKit iets maken, maar volgens mij zie ik het niet in de Aqara app.
[ Voor 66% gewijzigd door fsfikke op 14-11-2024 13:28 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Als je toch al HA hebt, is een usb-stickje met de EFR32MG21 chipset met daarop OpenThread-firmware nog een stuk goedkoper. Zoals de Sonoff Plus E. Wel minder plug-and-play omdat je een keertje firmware moet flashen. Maar dan ben je voor ongeveer €20 klaar.fsfikke schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:21:
Voor mensen die nog een (goedkope) Thread Border Router zoeken, ik heb deze gekocht voor €59: uitvoering: Tado Bridge X
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Als je de knop een klein stukje maar draait, dan gaat het slot in de quit functie open of dicht.Gijs007 schreef op zondag 3 november 2024 @ 01:47:
Installatie ervaring:
Ook viel het mij op dat als je dit een paar keer kort achter elkaar doet, de opvolgende pogingen in de quiet modus wordt uitgevoerd, en de deur dus ook trager wordt opengedraaid. Zal een bug zijn, of wellicht iets om te batterij te sparen?
Kan je aangeven waar je dit in de app kan instellen want ik kan het maar niet vinden?MrJvG13 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:49:
[...]
Als je de knop een klein stukje maar draait, dan gaat het slot in de quit functie open of dicht.
Dat kun je aan of uitzetten in de app.
Geef je de knop een flinke draai dan gaat het slot wel met de ingestelde snelheid open of dicht.
Ik zie alleen een instelling waar ik tussen mute en quiet kan kiezen, maar helemaal uitschakelen van het trager sluiten is geen optie.MrJvG13 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:49:
[...]
Als je de knop een klein stukje maar draait, dan gaat het slot in de quit functie open of dicht.
Dat kun je aan of uitzetten in de app.
Geef je de knop een flinke draai dan gaat het slot wel met de ingestelde snelheid open of dicht.
Ik heb geen idee wat duwer-kruk of kruk-kruk is, maar voor het loopslot kun je instellen hoe snel deze weer 'loslaat'. Ik heb hem op 2 seconden staan.bjoran123 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:42:
Ben benieuwd hoe iedereen hier zijn u200 heeft ingesteld,
Ik kan nu nog wisselen tussen een duwer-kruk deurbeslag, of een kruk-kruk deursbeslag voor onse voordeur.
Heb de u200 er nunop zitten en merk dat als ik een duwer ga gebruiken dat de u200 ook loopslot eraf moet halen voor de deur natuurlijk open kan.
Nadeel daarvan is dat de deur binnen zoveel tellen dan weer op slot wil of dat het te lang duurt voor hij op slot gaat. Dan moet je de deur blijven tegen houden tot het loopslot weer erin zit.
Ben benieuwd hoe iedereen dat hier heeft opgelost?
Thanks!
Behalve tijdens de Kickstarter campaignMRE-Inc schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:03:
Amazon Prime deal Black Friday: -30% op de normale prijs. Nu dus nog nooit zo laag geweest in prijs:
189,99 €
https://www.amazon.nl/Aqa...id=1732176110&sr=8-3&th=1
Op Amazon.de zelfs nog een tientje goedkoperMRE-Inc schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:03:
Amazon Prime deal Black Friday: -30% op de normale prijs. Nu dus nog nooit zo laag geweest in prijs:
189,99 €
https://www.amazon.nl/Aqa...id=1732176110&sr=8-3&th=1
Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | https://www.tindie.com/products/35869/
Ik weet niet wat je precies bedoelt met tag. Maar dat is naar mijn idee een klein nfc zendertje dat je kunt scannen en inderdaad ergens kunt opplakken of aan je sleutelbos kunt hangen of een pasje in de portemonnee.lars1986 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:54:
Weet iemand of er ook een mogelijkheid is om alleen ergens een NFC tag te hangen zodat je de deur kunt openen met apple watch of iphone? Vind het keypad zo opvallend om aan je voorgevel te hangen...
Wat helemaal mooi zou zijn wat ik hier ook al ergens las is NFC in de deurbel van Aqara te verwerken.
Slot is qua functies echt top volgens mij en zit eraan te denken om nu aan te schaffen twijfel alleen doordat je het keypad buiten moet ophangen. Een losse NFC tag zou wat dat betreft top zijn of een NFC in Aqara deurbell Huidige Eufy reageet toch wat traag heb toch liever alles in homekit.
|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Aah thanks, ik heb de optie gevonden en ga deze eerst eens testen! topremmuz schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:28:
[...]
Ik heb geen idee wat duwer-kruk of kruk-kruk is, maar voor het loopslot kun je instellen hoe snel deze weer 'loslaat'. Ik heb hem op 2 seconden staan.
Als je thuis Home Assistant hebt, dan kun je om die Apple beperkingen heen werken. Je kan via de Apple opdrachten app namelijk ook scripts in Home Assistant starten. Wel dient Home Assistant bereikbaar te zijn op het moment dat je de opdracht uitvoert, bijv. via een VPN of als je het alleen thuis gebruikt, gewoon via de WiFi.overtones schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 05:46:
[...]
Je zou in theorie een automation kunnen koppelen van HomeKit aan zo’n tag dat een script wordt afgetrapt en in dat script op kunnen nemen dat de deur wordt ontgrendeld. Maar ik vermoed dat dat bevestiging behoeft omdat Apple blokkeert dat deur commando’s op die manier zonder tussenkomst van jou kunnen worden doorgegeven. Dat is ook zo bij mijn geofenced activatie van mijn alarm HomeKit alarm.
Binnen 2 meter van elkaar volgens de handleiding. Dus dat zou moeten werken.DCNY schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:35:
Het cijferslot aan de buitenkant, moet die heel dicht bij t slot hangen? Ik wil m iets uit t zicht hangen, ongeveer 50cm naar links. Kan dat?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Trek je TBR eens uit het stopcontact en test het zou ik zeggenSvennos1 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:10:
Stel dat er door een blackout geen stroom is in het huis, en dan dus ook de Thread Border Router uit staat …. Werkt het slot dan nog zonder sleutel?
Ik heb nog geen U200, vandaar de vraag. Ga hem wel halen met de huidige korting!fsfikke schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:12:
[...]
Trek je TBR eens uit het stopcontact en test het zou ik zeggen
Ja. Apple Home Key, vingerafdruk en cijfercode werken allemaal nog, deze worden (denk ik) lokaal opgeslagen in het keypad en die communiceert met het slot binnen. Beide werken op oplaadbare batterijen.Svennos1 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:10:
Stel dat er door een blackout geen stroom is in het huis, en dan dus ook de Thread Border Router uit staat …. Werkt het slot dan nog zonder sleutel?
[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 23-11-2024 18:33 ]
per aspera ad astra
Dat zou ik nooit doen. Het gaat hier eigenlijk altijd goed, maar als het een keer niet goed gaat ben je de pineut. Of heb je een achterdeur waar je in geval van nood nog doorheen kan?LAD93 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:55:
Zijn er hier veel mensen die de U200 gebruiken zonder cilinder met paniekfunctie?
Er staat bij ons een nieuwe voordeur op de planning de komende maanden, dus ik wil de cilinder van de huidige deur niet zomaar vervangen en toch ook wel de U200 kopen met de BF deals die ik nu zie...
ik had in de mijn nieuw geleverde deur ook geen Paniekfunctie, maar ik heb toch maar gekozen voor nieuw cilinder met Paniek functie want het gaf me toch wel wat paniek dat ik dan niet met sleutel meer naar binnen zou kunnen ;-)LAD93 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:55:
Zijn er hier veel mensen die de U200 gebruiken zonder cilinder met paniekfunctie?
Er staat bij ons een nieuwe voordeur op de planning de komende maanden, dus ik wil de cilinder van de huidige deur niet zomaar vervangen en toch ook wel de U200 kopen met de BF deals die ik nu zie...
Ik heb nog een garagedeur met sleutel waar ik altijd in kan, dus het risico is hier wat minder groot (anders dan je sleutel vergeten, maar dan heb je sowieso een uitdaging als de Aqara even niet meewerkt).posttoast schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:58:
[...]
Dat zou ik nooit doen. Het gaat hier eigenlijk altijd goed, maar als het een keer niet goed gaat ben je de pineut. Of heb je een achterdeur waar je in geval van nood nog doorheen kan?
Een cilinder vervangen is overigens een fluitje van een cent. Zelfs ik kan het
Het is dus meer dat als de cilinder van de volgende deur niet hetzelfde is als deze cilinder, ik dus twee keer een nieuwe cilinder met paniekfunctie moet kopen… het vervangen van de cilinder is het probleem nietbjoran123 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:02:
[...]
ik had in de mijn nieuw geleverde deur ook geen Paniekfunctie, maar ik heb toch maar gekozen voor nieuw cilinder met Paniek functie want het gaf me toch wel wat paniek dat ik dan niet met sleutel meer naar binnen zou kunnen ;-)
ik weet niet of je nieuwe deur qua cilinder het zelfde formaat heeft maar kans is ook groot dat je maten van cilinder anders zijn straks met je nieuwe deur waardoor je geforceerd wordt om een nieuwe cilinder te kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door LAD93 op 27-11-2024 11:01 ]
per aspera ad astra
Ja, in dat geval zou ik het er gewoon op gokken en niet twee keer een cilinder kopen denk ikLAD93 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:55:
[...]
Ik heb nog een garagedeur met sleutel waar ik altijd in kan, dus het risico is hier wat minder groot (anders dan je sleutel vergeten, maar dan heb je sowieso een uitdaging als de Aqara even niet meewerkt).
Het is met name dat het de WAF aanzienlijk vergroot als de sleutel gewoon gebruikt kan blijven worden.
Eigenlijk realiseer ik mij nu vooral dat ik m’n eigen vraag al beantwoord heb haha - zolang de garagedeur toegankelijk is, is er eigenlijk geen probleem.
[...]
Het is dus meer dat als de cilinder van de volgende deur niet hetzelfde is als deze cilinder, ik dus twee keer een nieuwe cilinder met paniekfunctie moet kopen… het vervangen van de cilinder is het probleem niet
[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 27-11-2024 11:16 ]
[ Voor 8% gewijzigd door LAD93 op 28-11-2024 21:11 ]
per aspera ad astra
[ Voor 8% gewijzigd door vato9394 op 29-11-2024 00:04 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Svennos1 op 29-11-2024 14:44 ]
Mijn ervaring met enkel een HomePod, is dat openen en sluiten op afstand via HomeKit prima gaat. Echter het slot benaderen via de Aqara app werkt niet ivm geen m3 hub. Hiervoor moet ik binnen bt/wifi bereik zijn.Svennos1 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:43:
Weet iemand of de Aqara M3 Hub voordelen heeft boven de integratie met Homekit die ik via een Homepod nu heb lopen? Zijn er functies die ik zou missen met het slot?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Schroefjes waarmee hij op je cilinder zit, net een tikje losser heeft bij mij dit euvel opgelost.LAD93 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:36:
Hmm de U200 is vandaag binnengekomen en ik ben helaas nog niet onder de indruk.
De app is prima, maar zodra ik het slot wil ontgrendelen hoor ik een piepje, staat er dat het slot ontgrendelt is maar de motor heeft helemaal niet gedraaid en de deur zit dus gewoon nog op slot. Sluiten werkt daarentegen wel altijd.. iemand hier ervaring mee?
Bij de kalibratie gaat hij overigens wel gewoon open en dicht.
Vraagje: ik heb zojuist mijn u200 binnen gekregen, echter geen NFC logo aanwezig.robertwebbe schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:25:
De NFC antenne zit tussen de 7, 8, 9 en 0. Bij de huidige versies staat daar nu ook een NFC logo, bij de eerste versies was dat nog niet het geval.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Bartez op 29-11-2024 15:40 ]
Het probleem is dat hij geplakt zit en dus geen schroefjes gebruikt. Zelfs als ik hem los calibreer, dus niet op de cilinder, beweegt de motor niet bij ontgrendelen… snap er niks van.ralphkeb schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:26:
[...]
Schroefjes waarmee hij op je cilinder zit, net een tikje losser heeft bij mij dit euvel opgelost.
En ik heb eerst automatische kalibratie uitgevoerd, daarna aansluitend de handmatige.
per aspera ad astra
Er zitten kleine schroefjes bij die je aandraait op je cilinder, in combinatie met het plakken van het frame om je cilinder en sleutel heen. Die dien je met de meegeleverde kleine inbussleutel aan te draaien. Heb je dat niet zo geïnstalleerd? Ik zou de handleiding er nog eens even bij pakkenLAD93 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:44:
[...]
Het probleem is dat hij geplakt zit en dus geen schroefjes gebruikt. Zelfs als ik hem los calibreer, dus niet op de cilinder, beweegt de motor niet bij ontgrendelen… snap er niks van.
Klopt, als de rand van de cilinder meer dan 3 cm uitsteekt - dat haal ik helaas net niet, vandaar het 3M tape zoals beschreven in de handleiding:blueman85 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:33:
[...]
Er zitten kleine schroefjes bij die je aandraait op je cilinder, in combinatie met het plakken van het frame om je cilinder en sleutel heen. Die dien je met de meegeleverde kleine inbussleutel aan te draaien. Heb je dat niet zo geïnstalleerd? Ik zou de handleiding er nog eens even bij pakken
[ Voor 4% gewijzigd door LAD93 op 30-11-2024 08:56 ]
per aspera ad astra
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq