Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57
is er een bron die we kunnen volgen voor firmware changelogs?
remmuz schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:27:
Release notes van de aanstaande firmware update (66). Release is waarschijnlijk 9 augustus.

(1) Fixing the issue where the latch immediately springs out for some users when using the pull spring function.
(2) Enabling remote unlatch functionality after binding with the M3 gateway.
(3) Remove the notification sounds during silent locking and unlocking of the door.
(4) Optimizing the logic for automatic calibration.
(5) Addressing certain issues causing excessive power consumption in the door lock
(6) Resolving the problem where some users are unable to connect to the Home app after binding with the M3 gateway.
(7) Improving the success rate of door closing and locking.
(8 ) Addressed the bug where the door lock was providing a locking event after a restart.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 12:17
remcoXP schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:11:
is er een bron die we kunnen volgen voor firmware changelogs?

[...]
dit komt van het U200 Kickstarter channel op Slack. Voor zover ik weet was dat invitation-only voor wie de U200 via Kickstarter heeft gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommel12
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-01 19:22
ralphkeb schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:41:
[...]

Gisteren en vandaag de deur al een keer of 6 open gemaakt en tot nu toe perfect werkend.
Bij mij werkt het nu ook al een paar dagen perfect na iets losser draaien van de schroefjes...🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:32
Krijg heel sterk het idee wat ik een bug heb gevonden.

Bij aankomst leg ik mijn vinger op de vingerafdrukscanner. Slot ontgrendeld maar de dagschoot niet volledig waardoor ik de deur niet open kan duwen.
Na paar seconden zet de U200 de dagschoot weer goed. Als ik dan mijn vinger weer op de vingerafdrukscanner leg dan gaat de dagschoot wel volledig open en kan ik de deur openduwen

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:20
Bommel12 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:06:
[...]

Bij mij werkt het nu ook al een paar dagen perfect na iets losser draaien van de schroefjes...🥳
Hier ook nog steeds 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
remmuz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:16:
[...]

dit komt van het U200 Kickstarter channel op Slack. Voor zover ik weet was dat invitation-only voor wie de U200 via Kickstarter heeft gekocht.
thanks voor je antwoord. Dan hebben we jou nodig voor de changelogs voorlopig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
remcoXP schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:08:
het product is binnen :)

mijn cilinder heeft een adapter nodig die er niet bijzit.
dat wordt mijn broer vragen een variant op:
https://www.printables.co...3-aqara-u200-lock-adaptor
te printen.

ik heb gister home assistant als border router ingesteld. dit wordt het eerste device wat dit gebruikt, ook erg benieuwd naar. en of ik zonder de hub functionaliteiten ga missen.
Hmm ook hier precies een knob cylinder waarvan de bijgeleverde adapters (net) niet past. De grootste is volgens mij net 1 mm te klein.

Iemand die weet hoe of waar ik alsnog aan een geschikte adapter kan komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zo4rg5PLvBoEGQLoc_G9dTZcjSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9Wv6quPiFYfPl4ZLJBWyvjT.jpg?f=fotoalbum_large

@remcoXP Had jij toevallig dezelfde adapter nodig en hoe heb jij dit opgelost? Ik dacht er aan om binnenkant van de adapter op te schuren zodat het wel past, maar ik ben bang dat de adapter dan te dun wordt.

/Edit
Van Aqara klantenservice heb ik deze bestanden ontvangen voor het 3D printen:
https://we.tl/t-rdGDVCCN8l (link is 3 dagen bruikbaar)

Alleen ik heb geen 3D printer, dus daar kom ik nog steeds niet verder mee.

[ Voor 15% gewijzigd door xileS op 02-08-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
xileS schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:33:
[...]

Hmm ook hier precies een knob cylinder waarvan de bijgeleverde adapters (net) niet past. De grootste is volgens mij net 1 mm te klein.

Iemand die weet hoe of waar ik alsnog aan een geschikte adapter kan komen?

[Afbeelding]

@remcoXP Had jij toevallig dezelfde adapter nodig en hoe heb jij dit opgelost? Ik dacht er aan om binnenkant van de adapter op te schuren zodat het wel past, maar ik ben bang dat de adapter dan te dun wordt.

/Edit
Van Aqara klantenservice heb ik deze bestanden ontvangen voor het 3D printen:
https://we.tl/t-rdGDVCCN8l (link is 3 dagen bruikbaar)

Alleen ik heb geen 3D printer, dus daar kom ik nog steeds niet verder mee.
uiteindelijk is het gelukt een bestaande adapter erop te persen. ik had 10 mm nodig.
maar ik heb ook de stl file met verschillende prints.

kan mijn broer vragen er 1 voor je te printen, maar wellicht is er op het forum iemand dichter bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommel12
Bommel12 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:06:
[...]

Iets te vroeg gejuichd 😩 vandaag toch weer gehad dat slot niet ver genoeg open gaat. Lijkt alsof slot niet genoeg kracht heeft. Hij krijgt nog 1 kans en dan gaat ie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Bommel12 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:32:
[...]

Iets te vroeg gejuichd 😩 vandaag toch weer gehad dat slot niet ver genoeg open gaat. Lijkt alsof slot niet genoeg kracht heeft. Hij krijgt nog 1 kans en dan gaat ie terug.
Ik heb het deze week ook nog 1 keer gehad, snap er niks van.
Hopelijk krijgen ze dit met een firmware upgrade gefixt.

Ik heb de Yale Linus nog in de kast liggen, geen HomeKit/Apple wallet integratie, maar de pull latch functie heeft altijd goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommel12
Bij mij deed hiervoor de loqed het ook altijd prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
remcoXP schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

uiteindelijk is het gelukt een bestaande adapter erop te persen. ik had 10 mm nodig.
maar ik heb ook de stl file met verschillende prints.

kan mijn broer vragen er 1 voor je te printen, maar wellicht is er op het forum iemand dichter bij jou?
Ik heb volgens mij 13 mm nodig en de grootste die erbij zit is denk ik 12 mm, misschien dat het nog met een hamer lukt 8)7 .

Ik heb eerst de klantenservice gevraagd welke bestand ik nu precies moet hebben voor een 3D print. Ik moet denk ik idd op zoek naar iemand met een 3D printer. Ik woon zelf in omgeving Amsterdam, maar ik vind het ook geen probleem om de print en verzendkosten te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
xileS schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:16:
[...]

Ik heb volgens mij 13 mm nodig en de grootste die erbij zit is denk ik 12 mm, misschien dat het nog met een hamer lukt 8)7 .

Ik heb eerst de klantenservice gevraagd welke bestand ik nu precies moet hebben voor een 3D print. Ik moet denk ik idd op zoek naar iemand met een 3D printer. Ik woon zelf in omgeving Amsterdam, maar ik vind het ook geen probleem om de print en verzendkosten te betalen.
Staat erbij met welk materiaal je het beste kunt printen?
Misschien is standaard PLA niet sterk genoeg?
Als je weet welke van de 5 je nodig hebt wil ik hem best printen en in een envelopje stoppen.
Materiaal kosten zijn ongeveer 6 cent 😄

Ik vraag mij alleen af hoe dat gaat werken? Die adapter heeft toch helemaal geen grip op die ronde as? of moet er nog een schroef in?

[ Voor 24% gewijzigd door remmuz op 04-08-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
remmuz schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:52:
[...]

Als je weet welke van de 5 je nodig hebt wil ik hem best printen en in een envelopje stoppen.
Dat zou top zijn, als je dat zou willen doen!

Wat voor materiaal het moet zijn heeft die niet gezegd, maar ik denk gewoon zo hard mogelijk. En ik betwijfel of het juiste bestand (die ik nodig heb) tussen die 5 zit, want er zitten al 5 adapters meegeleverd. Mijn aanname is dat dit gewoon de 3D bestanden zijn van de 5 meegeleverde.. Heb ik weinig aan dus :') .
Ik heb al een foto en de afmetingen gemaild naar de klantenservice, maar nog geen reactie hierop gekregen.
Ik vraag mij alleen af hoe dat gaat werken? Die adapter heeft toch helemaal geen grip op die ronde as? of moet er nog een schroef in?
In de draaiknop zit er een gaatje, waar een springveertje en een pinnetje er precies vanuit de binnenkant ertegenaan gaat en daardoor vast zit. Gaatje in adapter moet dus ook nog eens het juiste formaat hebben. Bij het loshalen is het trouwens altijd goed opletten, ben pinnetje en veertje zo kwijt :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-05 17:22
Is er voor onderstaande zaken een bridge/fob nodig?

Deur openen met:
Telefoon
Nfc kaart
Code

Dus ik bedoel echt alleen het openen als je bij de deur staat.

Op afstand deur openen of code veranderen is voor mij niet belangrijk.

Thans in advance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
deryck schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:19:
Is er voor onderstaande zaken een bridge/fob nodig?

Deur openen met:
Telefoon
Nfc kaart
Code

Dus ik bedoel echt alleen het openen als je bij de deur staat.

Op afstand deur openen of code veranderen is voor mij niet belangrijk.

Thans in advance
Alleen voor remote zaken is een bridge/hub nodig.
Om de deur met je telefoon te openen is (voor zover ik weet) Homekit nodig en daar is een hub voor nodig (Homepod, AppleTV)

[ Voor 13% gewijzigd door remmuz op 09-08-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
remmuz schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:20:
[...]

Alleen voor remote zaken is een bridge/hub nodig.
Om de deur met je telefoon te openen is (voor zover ik weet) Homekit nodig en daar is een hub voor nodig (Homepod, AppleTV)
Thanks!

Als ik jou goed begrijp kun je met de nfc van je telefoon de deur openen, als je er fysiek tegenover staat, zonder hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38
Dat het niet mogelijk is om buitenshuis gebruikers toe te voegen of te verwijderen is toch wel bijzonder karig… Ik ben nu op vakantie en de schoonmaker is z’n telefoon kwijt waarin de code stond. Ik wil die gebruiker dus graag verwijderen en een nieuwe code aanmaken. Maar dat kan niet. De enige mogelijkheid is een “tijdelijke” code die 15 minuten geldig is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-06 17:43
posttoast schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:18:
Dat het niet mogelijk is om buitenshuis gebruikers toe te voegen of te verwijderen is toch wel bijzonder karig… Ik ben nu op vakantie en de schoonmaker is z’n telefoon kwijt waarin de code stond. Ik wil die gebruiker dus graag verwijderen en een nieuwe code aanmaken. Maar dat kan niet. De enige mogelijkheid is een “tijdelijke” code die 15 minuten geldig is.
Heel vervelend inderdaad, maar ze moeten natuurlijk wel iets achter de hand hebben om de verkoop van Hubs aantrekkelijk te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
bob-nwk schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:29:
[...]

Heel vervelend inderdaad, maar ze moeten natuurlijk wel iets achter de hand hebben om de verkoop van Hubs aantrekkelijk te maken ;)
Jep, maar ik héb een M3 hub. Zou het dan moeten kunnen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
posttoast schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Jep, maar ik héb een M3 hub. Zou het dan moeten kunnen?
Zoals ik het heb begrepen moet dat dan idd kunnen. Maargoed jij hebt hem en het werkt niet dus ik denk eerder dat ik dan fout zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
bob-nwk schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:26:
[...]

Zoals ik het heb begrepen moet dat dan idd kunnen. Maargoed jij hebt hem en het werkt niet dus ik denk eerder dat ik dan fout zit :?
Ja, geen idee, de app blinkt niet uit in duidelijkheid :D

Dus mocht iemand het hier weten, dan hoor ik het graag.

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:37
remmuz schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:52:
[...]

Ik zou hier toch echt voorzichtig mee zijn; als er brand uitbreekt wil je niet dat je vluchtroute afhangt van een stuk PLA plastic. Dat wordt namelijk al zacht vanaf 50 graden.

Persoonlijk zou ik het stl-bestand gewoon laten printen via shapeways of een andere dienst waar je in SLS nylon kan printen, of zelfs in staal. Kost geen drol meer tegenwoordig. Of even iemand lief aankijken die een draaibank heeft.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
link0007 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:49:
[...]

Ik zou hier toch echt voorzichtig mee zijn; als er brand uitbreekt wil je niet dat je vluchtroute afhangt van een stuk PLA plastic. Dat wordt namelijk al zacht vanaf 50 graden.

Persoonlijk zou ik het stl-bestand gewoon laten printen via shapeways of een andere dienst waar je in SLS nylon kan printen, of zelfs in staal. Kost geen drol meer tegenwoordig. Of even iemand lief aankijken die een draaibank heeft.
Zelf kwam ik met de klantenservice van Aqara niet meer uit. Ik kreeg geen juiste 3D bestand geleverd, maar alleen de 5 die al meegeleverd zijn in de doos..

Op Redit las ik dat de adapters van Nuki hetzelfde zijn/ook passen. Deze zijn gratis via hun site te bestellen en ik heb hier dus even gebruik/misbruik van gemaakt en een Winkhaus adapter besteld. Hopelijk zijn deze wel beetje van goede kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@xileS Laat nog even weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
posttoast schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:18:
Met de M3 hub zou je toch ook op afstand kunnen openen? En wat als je helemaal geen hub hebt. Ik denk gewoon aan om een code vooraf erin te programmeren en deze door te geven voor zulke gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:00:
@xileS Laat nog even weten of het gelukt is.
Met de Nuki adapter bedoel je denk ik. Ik zal het idd laten weten. Zo ver ik het weet is het nog niet verstuurd en ben ik momenteel ook nog op vakantie. Hopelijk is het binnen als ik terug ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
xileS schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:13:
[...]

Met de M3 hub zou je toch ook op afstand kunnen openen? En wat als je helemaal geen hub hebt. Ik denk gewoon aan om een code vooraf erin te programmeren en deze door te geven voor zulke gevallen.
Op afstand openen lukt prima. Maar voor al het andere (instellingen, logs bekijken) lijkt het erop dat ik in Bluetooth range moet zijn. Ik zal het ook nog wel even vragen op de Aqara Slack.

Enne: een extra code vooraf invoeren kan natuurlijk prima, maar ik wil ook bestaande gebruikers kunnen blokkeren op afstand. Als iemand een NFC-tag kwijtraakt terwijl ik op vakantie ben, dan kan ik die tag dus niet “verwijderen” uit het systeem. Dat vind ik behoorlijk karig.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
posttoast schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:54:
[...]

Op afstand openen lukt prima. Maar voor al het andere (instellingen, logs bekijken) lijkt het erop dat ik in Bluetooth range moet zijn. Ik zal het ook nog wel even vragen op de Aqara Slack.

Enne: een extra code vooraf invoeren kan natuurlijk prima, maar ik wil ook bestaande gebruikers kunnen blokkeren op afstand. Als iemand een NFC-tag kwijtraakt terwijl ik op vakantie ben, dan kan ik die tag dus niet “verwijderen” uit het systeem. Dat vind ik behoorlijk karig.
Eens vind ik ook nogal onlogisch dat dit niet kan. Had verwacht dat je met de Aqara hub die mogelijkheden wel had.

Ik heb momenteel nog geen geen enkele hub (U200 ook nog niet geïnstalleerd). Ik dacht wellicht on een Nest Hub 2 te halen, maar weet eigenlijk niet welke extra opties ik hierbij krijg?

Wellicht ook alleen op afstand kunnen openen, maar ook weer geen andere aanpas mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
remmuz schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:27:
Release notes van de aanstaande firmware update (66). Release is waarschijnlijk 9 augustus.

(1) Fixing the issue where the latch immediately springs out for some users when using the pull spring function.
(2) Enabling remote unlatch functionality after binding with the M3 gateway.
(3) Remove the notification sounds during silent locking and unlocking of the door.
(4) Optimizing the logic for automatic calibration.
(5) Addressing certain issues causing excessive power consumption in the door lock
(6) Resolving the problem where some users are unable to connect to the Home app after binding with the M3 gateway.
(7) Improving the success rate of door closing and locking.
(8 ) Addressed the bug where the door lock was providing a locking event after a restart.
Bij mij is die nog niet beschikbaar…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
robertwebbe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Klopt, kwam op Slack ook al voorbij. Nog even geduld dus bljkbaar.
xileS schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:08:
[...]

Eens vind ik ook nogal onlogisch dat dit niet kan. Had verwacht dat je met de Aqara hub die mogelijkheden wel had.

Ik heb momenteel nog geen geen enkele hub (U200 ook nog niet geïnstalleerd). Ik dacht wellicht on een Nest Hub 2 te halen, maar weet eigenlijk niet welke extra opties ik hierbij krijg?

Wellicht ook alleen op afstand kunnen openen, maar ook weer geen andere aanpas mogelijkheden.
Heb het even gevraagd, blijkbaar kan het gewoon nog niet. Wel ronduit karig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPGgYrpp42V_UDJt13iHt66TQ6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqAcjitkizqAJ8Y7mUK5PTh9.jpg?f=fotoalbum_large

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:37
Weet iemand trouwens hoe het zit met dit slot en je verzekeringen? (mn inboedelverzekering) Of is het daar nog te nieuw voor?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
Update over de update:
@channel Hello everyone , thank you for your patience. Our team has completed testing on the v66 firmware. Once you enable the beta update feature. You can download the v66 version today! Below are the improvements in v66:
1.Fix battery drain from auto-lock feature.
2.Enhance Pull Spring function for stability.
3.Correct inaccurate lock event reporting.
4.Disable beep in quiet mode.
5.Enable remote unlatching with M3 HUB.
6.Bug Fix / Aqara Home UI improvements
*Note: Pull Spring usage may reduce battery life, consider disabling or shortening latch retraction time if unnecessary.
En een reactie van Aqara over het remote beheren van gebruikers:
Thanks for this idea, I also agree that remote user deletion is a very necessary feature. We will look into when we can update this functionality. Our team has recently studding the Matter 1.3 and 1.4 , it takes time 😅
Edit: naar verwachting duurt het 3 tot 4 weken voordat de non-beta versie van de update er is (hij moet ook nog door Apple goedgekeurd worden).

[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 12-08-2024 16:06 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
robertwebbe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Nu wel! 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Ja, heb hem inmiddels al geïnstalleerd. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
link0007 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:13:
Weet iemand trouwens hoe het zit met dit slot en je verzekeringen? (mn inboedelverzekering) Of is het daar nog te nieuw voor?
Waarom zou dit invloed hebben op je verzekering?
Dat ding draait alleen je sleutel om, net zoals je dat zelf zou doen.
En de kans dat jij je sleutel verliest lijkt mij groter dan dat iemand dat slot weet te hacken en ook nog de moeite neemt om dat bij jouw voordeur uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
robertwebbe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:30:
Ja, heb hem inmiddels al geïnstalleerd. d:)b
Lukt helaas niet vanaf de boot 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Hier ook de nieuwe beta FW nu draaien, moest wel opnieuw kalibreren om de 1 of andere manier…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
deryck schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:49:
[...]

Thanks!

Als ik jou goed begrijp kun je met de nfc van je telefoon de deur openen, als je er fysiek tegenover staat, zonder hub?
Volgens mij kan dit sowieso niet met NFC van een Android telefoon? Alleen Apple heeft wel een Home key functie, die wel de mogelijkheid heeft om met de NFC de deur te openen. Alleen heb je naar wat ik begrijp wel een Apple Hub device nodig.

Mocht dit wel met Android kunnen, dan hoor ik ook graag hoe dit moet. Met de app via Bluetooth op locatie openen kan wel zonder hub heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
Saninl schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:46:
Hier nog wat info voor mede-tweakers aangezien ik mijn Aqara helaas terug ga sturen...

1. met een opzetslot werkt de Aqara niet

[Afbeelding]

Het installeren en instellen werkt allemaal prima en ook kan je de sleutel laten draaien. Echter, je kan enkel vanaf de buitenkant met de sleutel ook het "trekketje" overhalen om de deur helemaal te openen (nadat Aqara het slot naar binnen heeft gehaald). Vanaf de binnenkant is dit met de sleutel niet mogelijk en moet je het "trekkertje" met de hand openen (nadat Aqara het slot naar binnen heeft gehaald).
Dus als je de deur van binnen wilt openen volstaat de Aqara draaiknop niet, maar moet je het trekkertje helemaal trekken naar links/rechts. Heeft het voor de rest nog beperkingen met een opzetslot? Want ik zou met deze enige beperking best kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
goodfella schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:05:
[...]

Dus als je de deur van binnen wilt openen volstaat de Aqara draaiknop niet, maar moet je het trekkertje helemaal trekken naar links/rechts. Heeft het voor de rest nog beperkingen met een opzetslot? Want ik zou met deze enige beperking best kunnen leven.
Al zou je het werkend krijgen met een opzetslot, zou ik dit nog steeds niet aanbevelen. Het is met een opzetslot namelijk onmogelijk om de deur vanaf buiten met een sleutel te openen indien er een sleutel aan de binnenkant is ingestoken (wat altijd het geval is zolang de Aqara geinstalleerd is). M.a.w.: mocht je slot - om wat voor reden dan ook - even een keer niet werken dan kom je er met de sleutel ook niet in.

Edit:
Ik zie dat het sowieso niet gaat werken, omdat het slot aan de binnenkant wordt geinstalleerd en je daarom nooit het "trekkertje" open kan doen met het slot.
Echter, je kan enkel vanaf de buitenkant met de sleutel ook het "trekketje" overhalen om de deur helemaal te openen (nadat Aqara het slot naar binnen heeft gehaald). Vanaf de binnenkant is dit met de sleutel niet mogelijk en moet je het "trekkertje" met de hand openen (nadat Aqara het slot naar binnen heeft gehaald).

[ Voor 24% gewijzigd door bob-nwk op 14-08-2024 21:19 ]

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

remmuz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Waarom zou dit invloed hebben op je verzekering?
Bij sommige verzekeringen heb je een slot nodig met een keurmerk, zoals b.v SKG

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
KSR schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 01:15:
[...]

Bij sommige verzekeringen heb je een slot nodig met een keurmerk, zoals b.v SKG
Ja, maar dat kan toch nog steeds prima? De U200 (of de Nuki) vervangen je cilinder niet. Als je een mannetje achter de deur hebt staan die aan je sleutel draait wanneer je “hee, doe eens open!” roept, heeft dat ook geen impact op je verzekering lijkt me.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:09
Ook het u200 slot + m3 hub gekocht. Individueel werkt het, maar pairen lukt voor geen meter. Blijft maar fouten aangeven. Inladen in apple home al helemaal niet. Geeft daar aan dat er een hub nodig is…. Alle voor mij bekende instellingen doorlopen en aangepast. Wat een gedrocht/veel frustaties.
Om nu voor elke keer dat ik het slot nodig heb de app te openen gaat mij iets te ver. Wil meer functionaliteit.
Dan maar een apple tv aanschaffen, hopelijk dat het dan wel werkt.
Komende week komen de nfc tags binnen. Kan dan hopelijk al wel weer iets meer doen.
Hub gaat zoals ik nu in gedachten heb terug…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
Blijft de aqara goed aan de deur hangen zonder te boren 9f is het allemaal wat gammel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
koendio schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:42:
Ook het u200 slot + m3 hub gekocht. Individueel werkt het, maar pairen lukt voor geen meter. Blijft maar fouten aangeven. Inladen in apple home al helemaal niet. Geeft daar aan dat er een hub nodig is…. Alle voor mij bekende instellingen doorlopen en aangepast. Wat een gedrocht/veel frustaties.
Om nu voor elke keer dat ik het slot nodig heb de app te openen gaat mij iets te ver. Wil meer functionaliteit.
Dan maar een apple tv aanschaffen, hopelijk dat het dan wel werkt.
Komende week komen de nfc tags binnen. Kan dan hopelijk al wel weer iets meer doen.
Hub gaat zoals ik nu in gedachten heb terug…
Hmm vreemd hier geen enkel probleem gehad met pairen, wel gebruik ik alleen een AppleTV en de werking via onze iPhone’s en Apple Watches is perfect; even tegen de keypad aanhouden en de deur gaat open.
We hebben ook een aantal NFC tags van Aqara en ook die werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
deryck schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 02:14:
Blijft de aqara goed aan de deur hangen zonder te boren 9f is het allemaal wat gammel?
Hier stak de cilinder maar 2 mm uit en dus kwam helaas het slot los na een week of 2.
De plaat van de klink is niet breed (denk de helft van het Aqara slot, zowel in de breedte als hoogte) maar toch de bijgeleverde 3M tape geprobeerd en dat zit werkelijk als een huis zo vast.

• renzo4000
  • Laatst online: 03-06 10:54
Saninl schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:46:
Hier nog wat info voor mede-tweakers aangezien ik mijn Aqara helaas terug ga sturen...

1. met een opzetslot werkt de Aqara niet

[Afbeelding]

Het installeren en instellen werkt allemaal prima en ook kan je de sleutel laten draaien. Echter, je kan enkel vanaf de buitenkant met de sleutel ook het "trekketje" overhalen om de deur helemaal te openen (nadat Aqara het slot naar binnen heeft gehaald). Vanaf de binnenkant is dit met de sleutel niet mogelijk en moet je het "trekkertje" met de hand openen (nadat Aqara het slot naar binnen heeft gehaald).

2. let op of je voldoende ruimte hebt en de Aqara het kozijn niet raakt

Na de teleurstelling van bovenstaande heb ik nog geprobeerd om de Aqara op een andere deur te zetten. Helaas blijkt dat er te weinig ruimte zit naast het sleutelgat. Hierdoor raakt de binnenunit van Aqara het kozijn bij het openen en kan de deur dus niet meer open...

spoiler:
Als iemand voor het weekend het slot wil overnemen tegen de bekende kortingsprijs, stuur gerust een dm. Ophalen in het zuiden des lands. Anders gaat het na het weekend retour afzender.
Ik ben ook in de running voor een Aqara U200 (of Switchbot Lock Pro) maar het probleem is dat het op een garagedeur komt (garage zit aan het huis en wij gebruiken deze deur het meeste om binnen te komen) waarvan de deur naar buiten open gaat. De afstand van het middelpunt van de cilinder tot aan het kozijn is 30mm. Ik vraag mij dus af of deze U200 gaat passen of dat hij dus ook tegen het kozijn aankomt bij het openen van de deur. Iemand die weet wat de minimale afstand moet zijn? In de handleidingen komen ik daar niks over tegen namelijk.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
renzo4000 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:59:
[...]

Ik ben ook in de running voor een Aqara U200 (of Switchbot Lock Pro) maar het probleem is dat het op een garagedeur komt (garage zit aan het huis en wij gebruiken deze deur het meeste om binnen te komen) waarvan de deur naar buiten open gaat. De afstand van het middelpunt van de cilinder tot aan het kozijn is 30mm. Ik vraag mij dus af of deze U200 gaat passen of dat hij dus ook tegen het kozijn aankomt bij het openen van de deur. Iemand die weet wat de minimale afstand moet zijn? In de handleidingen komen ik daar niks over tegen namelijk.
Dat kun je toch heel eenvoudig testen door even een blokje hout of iets dergelijks op maat te maken en op het slot te plakken?

• renzo4000
remmuz schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:23:
[...]

Dat kun je toch heel eenvoudig testen door even een blokje hout of iets dergelijks op maat te maken en op het slot te plakken?
Zeker, maar als iemand het hier al weet (wat de minimale maat mag zijn) dan is het nog iets eenvoudiger nietwaar?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
renzo4000 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:14:
[...]

Zeker, maar als iemand het hier al weet (wat de minimale maat mag zijn) dan is het nog iets eenvoudiger nietwaar?
1e hit op google: B 62.3 × D 60.6 × H 152.5 mm..........
62,3/2 = 31,15 vanaf hart sleutel en dan 60,6 komt het slot naar voor, oftewel past niet.
En de switchbot is iets smaller: 59mm, maar aanzienlijk dikker met 83,9 mm.
Dan heb je nog een Yale Linus L2: 54mm breed en 46mm dik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14
Het verdient niet de schoonheidsprijs maar ik heb voor een Nuki wel eens adapters gezien die 45 of 90 graden draaien. Voor de Aqara nog niet.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:52
renzo4000 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:59:
[...]

Je zou natuurlijk een 45 graden hoek van de juiste afmetingen uit je kozijn kunnen zagen….

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
TheKerremenke schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:41:
[...]

Je zou natuurlijk een 45 graden hoek van de juiste afmetingen uit je kozijn kunnen zagen….
Nou dat gaat wat ver voor het plaatsen van een smartlock, daarnaast is het van aluminium dus dat doen we dan maar niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 15:43
Hoe kan ik de spring latch instellen? Als ik kalibreer slaat hij alleen de status op van open/gesloten van de nachtsloot, maar ik wil dat ook de dagsloot opengaat. Ik kan nergens vinden hoe ik de dagsloot sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@--Christiaan-- Heb je wel de update naar de laatste versie gedaan? Want dat zit er pas in vanaf versie 65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
robertwebbe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:31:
@--Christiaan-- Heb je wel de update naar de laatste versie gedaan? Want dat zit er pas in vanaf versie 65.
Ja, ik heb 3.0.0_0066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin de lange
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-05 08:21
ndjong schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:11:
Vandaag het slot ook geïnstalleerd en alles verliep eigenlijk vlekkeloos.
Zowel het configureren via Bluetooth in de Aqara app, en later toevoegen aan HomeKit ging erg makkelijk.
Ik ben tot nu toe zeer tevreden! maar mis nog 1 optie (waarschijnlijk omdat ik geen Aqara hub heb, maar HomeKit?)

Ik zou graag mijn slot in de ochtend (op basis van tijd) automatisch van het nachtslot willen halen zoals ik dit altijd instelde op mijn Nuki, zodat ik de deur direct kan openen als ik naar werk ga.
Maar als ik nu mijn slot met de app of via HomeKit open, trekt deze ook gelijk de deur open, en dat is niet altijd de bedoeling (ik wil in de ochtend alleen het nachtslot eraf, niet de deur gelijk open).

Nuki had altijd deur op slot, deur van slot en deur openen. Nu is het alleen deur op slot en deur openen. Het uitschakelen van de pull latch optie wil ik niet, want het moet op elk ander moment van de dag wel de deur helemaal openen (geen deurklink buiten)

Mocht iemand wel al een oplossing hebben hoor ik het graag!
Ik heb zojuist ook de U200 geinstalleerd, ik kwam van een Switchbot lock af. Welke in de eigen app welke deze functie ondersteunde, ik kon dus met de vingerafdruk sensor gewoon altijd naar binnen, hij opende het slot daar altijd helemaal mee ongeacht hij ik de 3 punts sluiting zat of niet. En met de app kon je kiezen tussen openen tot de dagschoot of met.

Daarmee kon je (zoals ik hier al meerdere mensen heb zien vragen) het slot besturen dat deze in de avond in de 3 punts sluiting ging en sochtends er weer af.

Ik heb switchbot weg gedaan omdat bovenstaande opties alleen mogelijk was handmatig in de eigen app. Er viel niet te automatiseren en ze zijn niet van plan dit toe te voegen aan hun API zodat ik het dus ook niet met mijn Homey kan bedienen of automatiseren.

Ik hoop dat de U200 dat binnenkort wel kan via matter 1.2. Echter vind ik het vreemd dat de optie ook nog niet via eigen aqara app te bedienen is op deze manier.

Iemand die hier iets meer vanaf weet of verhalen heeft gehoord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:35
Ik ben ook in de running voor een U200, En zou deze dan voornamelijk met HomeKey en fingerprint willen gebruiken.

Bij ons zou die op de voordeur worden geinstalleerd. Buitenkant dus geen deurklink.

Wat ik nog graag zou willen weten is als de U200 ontgrendeld is; en ik aan kom lopen en mijn Watch/iPhone/vinger gebruik; gaat die dan het slot intrekken? Of gaat ie hem dan juist op slot doen omdat de status "unlocked" is? Aangezien Homekit slechts Locked en Unlocked snapt; en niet "Open"; ben ik bang dat ie enkel de latch intrekt bij de unlocken.

Overigens heb ik nu een tedee Pro die opzich prima zn werk doet. Maar HomeKey lijkt me zoo ontzettend chill :)

[ Voor 9% gewijzigd door QempZoR op 28-08-2024 20:04 ]

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:15
QempZoR schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:00:
Ik ben ook in de running voor een U200, En zou deze dan voornamelijk met HomeKey en fingerprint willen gebruiken.

Bij ons zou die op de voordeur worden geinstalleerd. Buitenkant dus geen deurklink.

Wat ik nog graag zou willen weten is als de U200 ontgrendeld is; en ik aan kom lopen en mijn Watch/iPhone/vinger gebruik; gaat die dan het slot intrekken? Of gaat ie hem dan juist op slot doen omdat de status "unlocked" is? Aangezien Homekit slechts Locked en Unlocked snapt; en niet "Open"; ben ik bang dat ie enkel de latch intrekt bij de unlocken.
Ongeacht de status gaat het slot open, dus van unlocked naar latch intrekken of van locked naar latch intrekken. Op slot doen doe je dmv het knopje “slot”, via HomeKit of de Aqara app. Het is overigens niet dat HomeKit het niet snapt maar dat de Matter specificatie het (nog) niet bevat.

Ik zie net je edit, moet zeggen dat ik 99% van de tijd de fingerprint gebruik en niet m’n iPhone of Apple Watch

[ Voor 5% gewijzigd door Boel-Shit op 28-08-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:09

Overigens heb ik nu een tedee Pro die opzich prima zn werk doet. Maar HomeKey lijkt me zoo ontzettend chill :)
Ze adviseren dus wel om het keypad buiten op te hangen. Communicatie/fingerprint verloopt via het keypad, en niet rechtstreeks via het slot.
Dat (vind dat zelf niet mooi), incl het toch wel luide geluid, is de reden dat ik hem retour heb gedaan

• xileS
  • Niet online
Het is trouwens gelukt! Scheelt mij gedoe om de juiste 3D file te vinden en te laten printen of het cylinder te vervangen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Adapter is wel een stuk korter dan die van Aqara, maar dat lijkt niet uit te maken. Wel was het voor mij even goed priegelen, omdat de adapter erg strak zat en blijkbaar de zwarte plaat er dan net niet overheen gaat (met die van Aqara lukt dat wel). Adapter moest er dus weer af en zwarte plaat moest er eerst op, zoals de handleiding ook eigenlijk aangeeft.

De smartlock is nu iig geïnstalleerd en na wat testen doet de vingerafdrukscanner beter dan ik had verwacht. Als dat zo blijft, dan heb ik ook geen behoefte aan NFC tags of HomeKey.

Ik heb momenteel geen hubs voor de lock, dus verbinding met de U200 lukt naar mijn weten dan alleen op locatie via BT. Ik ben nu op werk en zie gewoon de optie "One-Time Password", die kan ik gewoon aanklikken en een password aanmaken (geldig voor een kwartier). Geen meldingen dat er geen Bluetooth is, maar ik neem eigenlijk aan dat de net aangemaakte code niet op locatie gaat werken totdat ik met mijn telefoon ben verbonden thuis (aangezien de lock naar mijn weten geen verbinding heeft met internet nu)?

Als work-around had ik al een Temporary User aangemaakt met een lange code, zodat ik deze altijd kan delen mocht het nodig zijn dat ik iemand toegang moet geven en ik niet thuis ben.

• ralphkeb

Boel-Shit schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:06:
[...]

Ongeacht de status gaat het slot open, dus van unlocked naar latch intrekken of van locked naar latch intrekken. Op slot doen doe je dmv het knopje “slot”, via HomeKit of de Aqara app. Het is overigens niet dat HomeKit het niet snapt maar dat de Matter specificatie het (nog) niet bevat.

Ik zie net je edit, moet zeggen dat ik 99% van de tijd de fingerprint gebruik en niet m’n iPhone of Apple Watch
Intrekken van de latch ongeacht het slot locked of unlocked is werkt hier perfect met iPhone en Apple watches!
De kids komen thuis, houden hun iPhone bij de numpad en de deur gaat open, wij onze Apple watch en idem dito 8)

Heel het gezin is er al aan gewend en de laatste die weg gaat drukt even op het slotje op de numpad, geen sleutel meer gebruikt sinds de installatie in juli!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QempZoR
@ralphkeb @koendio @Boel-Shit

Dank voor jullie feedback. Vanmiddag was ik bij Azerty en heb ik er een meegenomen :)
Net klaar met de installetatie e.d. en tot nu toe werkt het super.

Ik wou hem alleen ook toevoegen in de Home Assistant via de mattercode uit de woning app. Maar helaas lijkt mijn matter-server docker niet helemaal lekker te gaan (Ik gebruik geen HASSOS maar een losse Core docker en Matter docker)
Dat wordt dus nog even stoeien. Aangezien de "Open" functie in HA toch nog niet beschikbaar is, heeft het nog niet veel haast.

So far so good

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14
xileS schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:59:
Ik ben nu op werk en zie gewoon de optie "One-Time Password", die kan ik gewoon aanklikken en een password aanmaken (geldig voor een kwartier). Geen meldingen dat er geen Bluetooth is, maar ik neem eigenlijk aan dat de net aangemaakte code niet op locatie gaat werken totdat ik met mijn telefoon ben verbonden thuis (aangezien de lock naar mijn weten geen verbinding heeft met internet nu)?

Als work-around had ik al een Temporary User aangemaakt met een lange code, zodat ik deze altijd kan delen mocht het nodig zijn dat ik iemand toegang moet geven en ik niet thuis ben.
Ik heb het zelf niet getest, maar was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit een code is die, omdat die op basis van een algoritme aangemaakt wordt, altijd (eenmalig of voor slechts een kwartier) werkt zonder te activeren via bluetooth en/of hub. Maar dat is een aanname. Iemand die dit wel al getest heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
davasch schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:31:
[...]

Ik heb het zelf niet getest, maar was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit een code is die, omdat die op basis van een algoritme aangemaakt wordt, altijd (eenmalig of voor slechts een kwartier) werkt zonder te activeren via bluetooth en/of hub. Maar dat is een aanname. Iemand die dit wel al getest heeft?
Hmm, dat is ook aannemelijk ja, aangezien de app geen meldingen geeft. En het eigenlijk op laat lijken dat het werkt.

Ik zal het binnenkort proberen te testen thuis, waar geen BT verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:41
Gisteren heb ik de Aqara U200 geïnstalleerd, alles leek prima te gaan. Inclusief koppelen aan Home Kit en Home Assistant. Alleen Home Key werkt niet goed. Ik ging door de stappen om het apparaat aan mijn wallet toe te voegen, en ook een passcode ingevoerd.

Maar er is geen ‘pasje’ in mijn wallet bij gekomen op mijn iPhone. Heeft iemand enig idee hoe ik dit alsnog voor elkaar krijg? De passcode die ik via Home Kit heb toegevoegd werkt wel prima en ik krijg netjes notificaties. Dus verder lijkt de hele integratie prima te werken.

Edit: opnieuw toevoegen van het apparaat heeft het opgelost. Nu direct op mijn iPhone gedaan en niet via mijn iPad.

[ Voor 9% gewijzigd door svenk91 op 31-08-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Nu zit ik te twijfelen om de M3 hub er ook maar bij te kopen. Hij werkt perfect icm Apple (Homekit en HomeKey, aTV en HomePod)en ik lees gemengde reacties. Die hub voegt (op dit moment) dan weinig toe volgens mij.

Hoe denken de gebruikers er hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:41
QempZoR schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:17:
Nu zit ik te twijfelen om de M3 hub er ook maar bij te kopen. Hij werkt perfect icm Apple (Homekit en HomeKey, aTV en HomePod)en ik lees gemengde reacties. Die hub voegt (op dit moment) dan weinig toe volgens mij.

Hoe denken de gebruikers er hier over?
Het viel mij op dat een paar functies voor de U200 in de Aqara app wel de Aqara hub vereisen. Als je die niet mist dan zie ik geen reden om specifiek voor de U200 nog een Aqara hub erbij te nemen, aangenomen dat je verder blij bent met hoe het via homekit werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgNpTDsDl6RKGpwyBqw8H_ROIiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptrRKFhKUu2n58MBppXBgOZz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 31-08-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnl85
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06 16:20
Hoi allemaal,

Ik overweeg de U200 te kopen voor mijn voordeur met een kruk bediende 3 driepuntssluiting.

Ik overweeg om de deur om te bouwen naar een sleutel bediening voor de 3 driepuntssluiting ipv een handmatige kruk bediening.

Mijn vraag hierover is of Aqara de driepuntssluiting kan aansturen met sleutel bediening? Iemand hier ervaring mee? Ook omdat het wellicht een zware actie is of het wel verstandig is om voor sleutel bediening te gaan.

Doel voor mij is dat ik dan ook met de Aqara de driepuntssluiting kan regelen zonder dat daar een handmatige actie voor nodig is, lees de kruk bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
mnl85 schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:51:
Hoi allemaal,

Ik overweeg de U200 te kopen voor mijn voordeur met een kruk bediende 3 driepuntssluiting.

Ik overweeg om de deur om te bouwen naar een sleutel bediening voor de 3 driepuntssluiting ipv een handmatige kruk bediening.

Mijn vraag hierover is of Aqara de driepuntssluiting kan aansturen met sleutel bediening? Iemand hier ervaring mee? Ook omdat het wellicht een zware actie is of het wel verstandig is om voor sleutel bediening te gaan.

Doel voor mij is dat ik dan ook met de Aqara de driepuntssluiting kan regelen zonder dat daar een handmatige actie voor nodig is, lees de kruk bediening.
Ik heb een vijfpuntssluiting met sleutelbediening en dat werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnl85
remmuz schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:42:
[...]

Ik heb een vijfpuntssluiting met sleutelbediening en dat werkt probleemloos.
Nice. Dan ga ik die van mij ook ombouwen naar sleutel bediening. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Ik moet het slot opnieuw vastplakken. Dat 3M-spul kan ik natuurlijk niet hergebruiken. Iemand tips wat ik het beste kan gebruiken ter vervanging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 01:14:
[...]

Hmm, dat is ook aannemelijk ja, aangezien de app geen meldingen geeft. En het eigenlijk op laat lijken dat het werkt.

Ik zal het binnenkort proberen te testen thuis, waar geen BT verbinding is.
@davasch hier vandaag getest. Onderweg naar huis had ik BT uitgezet op mijn mobiel en een One-Time Password aangemaakt. Met deze password kon ik idd de deur openen! Het lijkt dan idd om een algoritme te gaan waarbij geen internet benodigd is.

Waarschijnlijk heeft de Keypad sowieso standaard elk 10 min. verschillende One-Time Passwords. Ik heb het zojuist getest en kan er 8 aanvragen die over 10 minuten al verlopen. Dus deze 8 pincodes zijn de slot al bekend en veranderen elke 10 minuten denk ik, maar een pincode wordt pas weergeven in de Aqara App, als je het aanvraagt.

• remmuz
--Christiaan-- schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:13:
Ik moet het slot opnieuw vastplakken. Dat 3M-spul kan ik natuurlijk niet hergebruiken. Iemand tips wat ik het beste kan gebruiken ter vervanging?
Ik vond het geen mooi gezicht dat het slot een beetje aan de cilinder hing te bungelen dus ik heb op de 3D printer een opdekplaatje op maat gemaakt. Dat zit gewoon met dubbelzijdig tape op de deur en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterRF
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-03 13:56
--Christiaan-- schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:13:
Nanotape! zit zo vast als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Van de Action:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmJ-hVdw3YgpQ7fAjeFT4EeTwwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKOTUOZuw4ukYrxtw3kVwCGB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterRF
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-03 13:56
Ik haal die van mij normaliter bij de bouwmarkt (Praxis) voor 6 euro, die is volgens mij nog een stuk dikker als die van de action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Goh, kwam dat spul altijd tegen op AliExpress, had geen idee dat het gewoon bij de Action of Praxis te koop was :') .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yl20JnGAbFGdzzGweCs6jalft5Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ksKewr5qDYumsnTCxHmbwO40.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin de lange
ik heb Aqara een bericht gestuurd wanneer zei verwachten de U200 te updaten naar Matter 1.2, ik kreeg zojuist mail terug dat dit inmiddels al zo was. echter kan ik op mijn Homey Pro (welke wel met matter 1.2 werkt) nog geen dagschoot functie vinden. ik heb zoals hier boven al ge-update naar 0068.

iemand wie dit al gelukt is via ander smarthome platform?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
Robin de lange schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:05:
ik heb Aqara een bericht gestuurd wanneer zei verwachten de U200 te updaten naar Matter 1.2, ik kreeg zojuist mail terug dat dit inmiddels al zo was. echter kan ik op mijn Homey Pro (welke wel met matter 1.2 werkt) nog geen dagschoot functie vinden. ik heb zoals hier boven al ge-update naar 0068.

iemand wie dit al gelukt is via ander smarthome platform?
van Aqara developer op Slack:
"Actually, we have been developing with Matter v1.2 since the v65 firmware. It's just that we currently don't have enough time to support all features because our team prioritizes stabilizing core functions."

Matter 1.2 zit er dus al sinds firmware v65 in, maar nog niet alle functionaliteit is actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin de lange
ooh okee, dank voor de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnl85
Het is mij eindelijk gelukt om mijn huidige 3 punts sluiting om te bouwen van kruk- naar cilinderbediening. Vandaag ontvang ik nog mijn nieuwe beslag en dan heb ik mijn deur voorbereid om de Aqara te monteren. Die ligt hier namelijk al een week of 2 nieuw in de doos.

Nu is er een laatste twijfel / vraag die ik niet verduidelijkt krijg voordat ik hem ga plaatsen.

Mijn slot heeft een dagschoot en een nachtschoot. Nu ik ze beide kan bedienen met mij sleutel/cilinder kan ik ze straks ook separaat met de Aqara app/lock bedienen?

Scenario: ik ga de deur uit en gooi mijn deur dicht. Slot gaat op dagschoot. Op afstand zou ik willen weten of hij op slot (nachtschoot) en indien dat niet het geval is op slot kunnen zetten.

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:53
Ik heb een cilinder waarbij de sleutel horizontaal uit het slot getrokken moet worden. Weet iemand of de Aqara dan compatible is?
Mijn Loqed slot begint steeds vaker kuren te vertonen en gezien de schuifpui bij ons alleen van binnen geopend kan worden wil ik niet het risico lopen om zo een keer buitengesloten te staan.
De Aqara speelt hier ideaal op in, doordat ook gewoon een sleutel gebruikt kan worden.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QempZoR
pietertie schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 14:48:
Ik heb een cilinder waarbij de sleutel horizontaal uit het slot getrokken moet worden. Weet iemand of de Aqara dan compatible is?
Mijn Loqed slot begint steeds vaker kuren te vertonen en gezien de schuifpui bij ons alleen van binnen geopend kan worden wil ik niet het risico lopen om zo een keer buitengesloten te staan.
De Aqara speelt hier ideaal op in, doordat ook gewoon een sleutel gebruikt kan worden.
Yes, ik heb M&C Condor cilinders (moeten ook horizontaal eruit) en dat werkt perfect.
De sleutels van de Condor zijn wel wat lang, dus heb een halve centimeter erafgeslepen. Dan paste de U200 net wat mooier. Anders draaide die heel stroef

Dus: Horizontaal geen probleem. Maar te lange sleutels ff de haakseslijper erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
robertwebbe schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:22:
[...]

Zover ik tot nu toe begrepen heb kun je ook een andere hub gebruiken welke werkt als Thread border router. Op Reddit las ik dat alleen Apple en Google spul goed werkte, de rest niet of gaf ellende. Op de Aqara website tonen deze apparaten als geschikt:

[Afbeelding]
De Google Nest Hub (2e gen) is vandaag in de aanbieding bij iBOOD (inmiddels uitverkocht). Ik heb nog geen Thread Border Router en dacht eventueel dus een Nest Hub (2e gen) aan te schaffen. Moet ik alleen even voor zekerheid checken of het wel een 1st gen is wat ik thuis in de doos heb liggen :P .

Alleen welke functies ga ik dan extra hiermee krijgen? Kan ik dan de slot op afstand voor iemand openen? En op slot doen, mocht ik dat vergeten zijn?

Ik kon wel al mijn U200 aan Google Home toevoegen, maar die staat als Offline weergeven. Hoogstwaarschijnlijk dus door gebrek aan een Thread Border Router. Wel kan ik zien dat je bv spraakmeldingen aan kan zetten. Misschien iemand een screenshot van Google Home, welke opties erbij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommel12
robertwebbe schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:22:
[...]

Zover ik tot nu toe begrepen heb kun je ook een andere hub gebruiken welke werkt als Thread border router. Op Reddit las ik dat alleen Apple en Google spul goed werkte, de rest niet of gaf ellende. Op de Aqara website tonen deze apparaten als geschikt:

[Afbeelding]
Begrijp ik het dan goed dat ik, nu ik ben overgestapt van iPhone (met Apple TV als TBR) naar Android een Google hub nodig heb als TBR om het slot vanuit Google Home te bedienen? Krijg 'm namelijk nu niet gekoppeld. Andere tips om dit voor elkaar te krijgen ook welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 15:48
Ik ben mijn aan het oriënteren op de U200 maar had eigenlijk nog twee vragen.

Is het mogelijk om Apple Homekey te gebruiken zonder een Apple hub? Ik lees hier namelijk tegenstrijdige berichten over. Ik zal het slot voornamelijk via Matter over Thread gebruiken met de Nest Hub 2 als Thread Border Router.

En ik twijfel over welke cilinder ik moet namen. Ik zie dat er ook een Aqara cilinder is, maar ik twijfel of dat nou de beste keuze is. In ieder geval heb ik wel een nieuwe cilinder nodig aangezien ik nu geen veiligheidscilinder heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:05:
Is het mogelijk om Apple Homekey te gebruiken zonder een Apple hub? Ik lees hier namelijk tegenstrijdige berichten over. Ik zal het slot voornamelijk via Matter over Thread gebruiken met de Nest Hub 2 als Thread Border Router.
Volgens mij (en handleiding) is dit niet mogelijk en moet je idd specifiek een Apple Border Router hebben. Idd las ik hier ook tegenstrijdige berichten over, maar volgens mij lukt het sommige mensen alsnog (waarschijnlijk) omdat ze andere home apparatuur van Apple hebben.

Ik heb toevallig een Nest Hub 2 besteld om die als Border Router te laten functioneren. Het is mij nog niet eens duidelijk wat ik hiermee extra zou kunnen op afstand. Volgens mij wel slot op slot draaien, maar ik weet niet zeker of ik de deur op afstand kan laten openen door de latch te laten intrekken. Wellicht wel van de lock afhalen, maar daarmee krijg ik de deur niet open voor iemand anders op afstand, aangezien ik geen deurhendel heb aan de buitenkant.

Als je wilt kan ik het voor je testen in mijn huishouden zonder Apple home producten. Enige van Apple wat ik heb is een vrouw met een iPhone, iPad en Macbook. Als je even een snelle handleiding of stappen kan geven of linken, hoe je Apple Homekey activeert (icm met geloof ik HomeKit). Ik ben namelijk niet zo thuis met de Apple producten ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:59
xileS schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:07:
[...]

Volgens mij (en handleiding) is dit niet mogelijk en moet je idd specifiek een Apple Border Router hebben. Idd las ik hier ook tegenstrijdige berichten over, maar volgens mij lukt het sommige mensen alsnog (waarschijnlijk) omdat ze andere home apparatuur van Apple hebben.

Ik heb toevallig een Nest Hub 2 besteld om die als Border Router te laten functioneren. Het is mij nog niet eens duidelijk wat ik hiermee extra zou kunnen op afstand. Volgens mij wel slot op slot draaien, maar ik weet niet zeker of ik de deur op afstand kan laten openen door de latch te laten intrekken. Wellicht wel van de lock afhalen, maar daarmee krijg ik de deur niet open voor iemand anders op afstand, aangezien ik geen deurhendel heb aan de buitenkant.

Als je wilt kan ik het voor je testen in mijn huishouden zonder Apple home producten. Enige van Apple wat ik heb is een vrouw met een iPhone, iPad en Macbook. Als je even een snelle handleiding of stappen kan geven of linken, hoe je Apple Homekey activeert (icm met geloof ik HomeKit). Ik ben namelijk niet zo thuis met de Apple producten ;p.
Je hebt een Apple home hub nodig, maar verschillende Apple producten kunnen deze functie overnemen, zoals een iPad, een Apple TV of een Apple home mini. In jouw geval kan de iPad fungeren als home hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
WouterL schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:29:
[...]

Je hebt een Apple home hub nodig, maar verschillende Apple producten kunnen deze functie overnemen, zoals een iPad, een Apple TV of een Apple home mini. In jouw geval kan de iPad fungeren als home hub
Een iPad ook ja? Die zit namelijk niet aangesloten op het stroomnetwerk, dus dan zou die wel altijd aan moeten staan en voldoende accu moeten hebben.

Ik ga het eens een keer testen dan uit nieuwsgierigheid, want mijn vrouw heeft nou niet echt HomeKey nodig, aangezien ze best tevreden is met de keypad icm vingerafdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
xileS schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:44:
[...]

Een iPad ook ja? Die zit namelijk niet aangesloten op het stroomnetwerk, dus dan zou die wel altijd aan moeten staan en voldoende accu moeten hebben.

Ik ga het eens een keer testen dan uit nieuwsgierigheid, want mijn vrouw heeft nou niet echt HomeKey nodig, aangezien ze best tevreden is met de keypad icm vingerafdruk.
Jep, gek genoeg het enige iOS device. Ik vond het niet super handig omdat de iPad vaak meegaat op vakantie.. dus daarvoor is een home mini aangeschaft. Dat is tevens de goedkoopste home hub die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 15:48
Weet je dat zeker @WouterL? Ik denk dat iPhone 15 Pro, iPhone 16 en iPhone 16 Pro het ook kunnen. Deze apparaten hebben namelijk ook een Thread radio aan boord. En zou dus ook een border router kunnen zijn. Maar misschien staat dat ook weer los van een Apple Home hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:15
WouterL schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:47:
[...]

Jep, gek genoeg het enige iOS device. Ik vond het niet super handig omdat de iPad vaak meegaat op vakantie.. dus daarvoor is een home mini aangeschaft. Dat is tevens de goedkoopste home hub die er is.
@xileS
iPad als woninghub
Het was voorheen ook nog mogelijk om een iPad als woninghub in te stellen, maar dat wordt inmiddels afgeraden. Het is alleen nog mogelijk als je de HomeKit architectuur-update van iOS 16 niet geïnstalleerd hebt. Bovendien mis je enkele functies, zoals ondersteuning voor Matter.

Van de iculture site.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
alex3305 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:08:
Weet je dat zeker @WouterL? Ik denk dat iPhone 15 Pro, iPhone 16 en iPhone 16 Pro het ook kunnen. Deze apparaten hebben namelijk ook een Thread radio aan boord. En zou dus ook een border router kunnen zijn. Maar misschien staat dat ook weer los van een Apple Home hub.
Ik weet heel zeker dat een iPhone niet kan fungeren als home hub ja. Misschien wel de hardware, maar niet de software.
Ik lees trouwens net dat sinds iOS 16 ook de iPad niet meer als hub te gebruiken is.. verouderde informatie dus helaas

[ Voor 10% gewijzigd door WouterL op 01-10-2024 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
WouterL schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:26:
[...]

Ik weet heel zeker dat een iPhone niet kan fungeren als home hub ja. Misschien wel de hardware, maar niet de software.
Ik lees trouwens net dat sinds iOS 16 ook de iPad niet meer als hub te gebruiken is.. verouderde informatie dus helaas
Hangt er een beetje vanaf wat je verstaat onder hub. Met iOS 18 op een iPhone 15Pro of iPhone 16 kun je (Matter) devices toevoegen aan Homekit. Maar die kun je dan niet op afstand bedienen. Daarvoor is een Homepod Mini of AppleTV nodig.
nieuws: IOS 18 maakt besturen Matter-apparaten zonder Apple Home hub mogelijk

[ Voor 14% gewijzigd door remmuz op 02-10-2024 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-05 21:08
Ik heb sinds gisteren ook de U200 aangeschaft.
Installatie was makkelijk uit te voeren…
Fingerprint unlock is enorm snel!
Het enige waar ik minder tevreden over ben is het unlocken via Homekey…
Ik moet echt men wat teken het keypad aantikken en de snelheid van het unlocken is beduidend lager dan via fingerprint, is dit normaal of ergens een vergeten instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Icaru schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:44:
[…]
Ik moet echt men wat teken het keypad aantikken
[…]
Je bedoelt dat je je Apple Watch echt tegen het keypad aan moet tikken? Dat klopt, het is echt near field communication. Maar als je vingerafdruk beter werkt naar jou idee, waarom gebruik je dat dan niet?

[ Voor 35% gewijzigd door robertwebbe op 06-10-2024 00:02 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste