Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
remmuz schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:18:
Als je geen hub hebt kun je het slot niet op afstand bedienen. Verder mis je niet zo veel.
Je kunt nog steeds de deur open maken met pincode of vingerafdruk, personen toevoegen, enz.
(maar dus niet als je niet thuis bent)
Hmm, dan doe ik het voorlopig zonder een extra hub. In de meterkast heb ik al meerdere hubs liggen, maar om daar nou een extra Aqara hub te plaatsen speciaal voor een lock klinkt ook niet zo noodzakelijk.

Een pincode vooraf instellen, lijkt mij voor nu dan een prima work-around. Zodat ik als het nodig is deze code telefonisch door kan geven. En desgewenst achteraf weer aanpas.

Eventueel dacht ik er nog aan om mijn Next Hub 1st Gen te vervangen met een 2nd Gen. Dan komen dus wel alle op afstand functies beschikbaar? Alleen mis ik dan alsnog HomeKey.. Leuk voor de heb, want ik heb zelf geen iPhone (vrouw in huis wel).

Eerst maar even aanzien als de slot binnen is, hopelijk voldoet de keypad prima met vingerafdrukken. Tot nu toe heb ik namelijk altijd problemen met toestellen en vingerafdrukken (waarschijnlijk moeilijk scanbare vingers :| ). Gelukkig is er ook nog een NFC optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 11:24

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@xileS zie robertwebbe in "Aqara U200 Smart Lock"

Als je die hebt kan je vrouw HomeKit en Home Key gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door robertwebbe op 18-07-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
robertwebbe schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:48:
@xileS zie robertwebbe in "Aqara U200 Smart Lock"

Als je die hebt kan je vrouw HomeKit en Home Key gebruiken.
Ja als ik het goed begrepen heb, moet je dan specifiek de Apple producten (zoals HomePod mini) hebben, wil je HomeKey werkend hebben. En mocht ik bijv. een Apple HomePod mini hebben, dan werkt het alsnog niet via mijn Android toestel en Google Home?
Er is ook geen Apple Home app in de Play store, maar andersom wel de Google Home in de Apple Appstore.

En na wat tegenstrijdige berichten, lijkt het dus wel met de Aqara M3 hub mogelijk te zijn om daarmee Google Home en Apple Home(Key) werkend te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@xileS Volgens mij hoef je geen enkel Apple apparaat in huis te hebben om HomeKit en Home Key mogelijk te maken. Het zal denk ik ook werken met bijvoorbeeld een Google Nest Hub (2e generatie).

Maar ik heb zelf ook een Apple TV4 (eerste versie zonder Thread), mogelijk dat die er dan bij mij voor zorgt dat het werkt.

Check: Is er al een tweaker die Home Key werkend heeft zonder enige ander Apple apparaat in huis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
robertwebbe schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:19:
@xileS Volgens mij hoef je geen enkel Apple apparaat in huis te hebben om HomeKit en Home Key mogelijk te maken. Het zal denk ik ook werken met bijvoorbeeld een Google Nest Hub (2e generatie).

Maar ik heb zelf ook een Apple TV4 (eerste versie zonder Thread), mogelijk dat die er dan bij mij voor zorgt dat het werkt.

Check: Is er al een tweaker die Home Key werkend heeft zonder enige ander Apple apparaat in huis?
Als alles (inclusief HomeKey) met Google Nest Hub (2e generatie) werkt, dan overweeg ik mijn huidige Nest Hub (1st gen) te vervangen. Dat zou iets meer de moeite waard zijn.

Iig lijkt mij de Aqara Hub M3 wel overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterRF
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-03 13:56
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn OnePlus Watch 2 via NFC gekoppeld, bij het toevoegen van een NFC device aan de user kan ik zwaaien voor de keypad wat ik wil, maar hij registreert geen tag. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Dit is wat ik hierover kan vinden op andere sites.

Kinsey (Aqara) on Slack: “Hi, our door lock only supports the Home key, Aqara NFC card, and NFC cards that use the Mifare standard (these NFC cards are relatively less secure, but it is a standard from NXP).

adrian8572 on Reddit: “You can add any NFC card that supports 13.56 MHz”.

Zijn er misschien NFC card emulation tools / apps voor die OnePlus Watch 2?

[ Voor 33% gewijzigd door robertwebbe op 19-07-2024 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
robertwebbe schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:15:
Dit is wat ik hierover kan vinden op andere sites.

Kinsey (Aqara) on Slack: “Hi, our door lock only supports the Home key, Aqara NFC card, and NFC cards that use the Mifare standard (these NFC cards are relatively less secure, but it is a standard from NXP).

adrian8572 on Reddit: “You can add any NFC card that supports 13.56 MHz”.

Zijn er misschien NFC card emulation tools / apps voor die OnePlus Watch 2?
Dus even snel gekeken op AliExpress. Maar zo’n druppel zou ook kunnen werken.
https://a.aliexpress.com/_EwnrSuB

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 09:49
Vraag voor de HomeKit gebruikers: als ik de deur achter mij dichttrek om bijvoorbeeld de hond uit te laten (dus niet op slot), gaat de deur dan open (latch intrekken) als ik mijn Apple Watch of iPhone tegen de keypad aan houdt of moet de deur eerst echt op slot???

Zelfde vraag geldt eigenlijk ook voor de fingerprint functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33
Bij mij (firmware 065) gaat de deur open met de Watch of iPhone, ook indien deze niet op slot zat. Ik begreep dat dit bij eerdere firmwares niet zo was.

edit: Ik heb bij Lock Configuration de "Pull Spring Feature" ingeschakeld staan.

Fingerprint denk ik ook, maar niet 100% zeker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sq-f6o3N8wsoQgkL0qhqF3U3c9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmmLu40XiaJiQycVIUvMLQXu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door davasch op 19-07-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:01
ralphkeb schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:24:
Vraag voor de HomeKit gebruikers: als ik de deur achter mij dichttrek om bijvoorbeeld de hond uit te laten (dus niet op slot), gaat de deur dan open (latch intrekken) als ik mijn Apple Watch of iPhone tegen de keypad aan houdt of moet de deur eerst echt op slot???

Zelfde vraag geldt eigenlijk ook voor de fingerprint functie.
Bij mij gaat de deur gewoon open, ook als ik de deur alleen dicht trek en niet op slot is. Zowel met vingerafdruk, pincode als Apple Watch.
(Firmware 65)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Het maakt niet uit wat je gebruikt: Home Key, vingerafdruk of numerieke code, ze doen allemaal hetzelfde. Daarmee opent de deur, onafhankelijk of de deur op het nachtslot staat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterRF
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-03 13:56
Hmm het lijkt er op dat Google het gebruik van de smartwatch als NFC tag heeft uitgeschakeld in Wear OS. De NFC in Android smartwatches kan dus alleen gebruikt worden om te betalen met Google Wallet. Dat is mooi zuur, aangezien ik mijn Oneplus Watch 2 juist wilde gebruiken om mijn deur mee te openen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Die losse NFC kaartjes kun je op Ali ook unbranded krijgen voor weinig:

https://nl.aliexpress.com/item/1005006805933834.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOkT9AIb4PqHGez1qJNebdtizj4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VZRkWCUz7FXQnuu0pRfhN32c.jpg?f=user_large

Edit: je moet er nog wel zelf een ID aan toevoegen zie ik net.

[ Voor 54% gewijzigd door robertwebbe op 19-07-2024 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
davasch schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:32:
Bij mij (firmware 065) gaat de deur open met de Watch of iPhone, ook indien deze niet op slot zat. Ik begreep dat dit bij eerdere firmwares niet zo was.

edit: Ik heb bij Lock Configuration de "Pull Spring Feature" ingeschakeld staan.

Fingerprint denk ik ook, maar niet 100% zeker.

[Afbeelding]
Slot net geïnstalleerd en werkt echt perfect.
Zowel op slot, van het slot af alsook pull spring werkt perfect en retesnel via code, fingerprint en homekey!!!

Slot is helaas wel een pak breder dan de Yale Linus l2 en de keypad is huge hahaha.
Hopelijk kan de vrouw er ook mee leren leven.

Maakt ook wel meer geluid als de Yale, zelfs op quiet, maar dan is hij super traag.

Wel stuk stiller dan de Loqed overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:47

johanm3

Het kan altijd slechter

Ik heb m ook net geïnstalleerd. Ging redelijk vlekkeloos. Had alleen wat problemen om ‘m op te laten nemen in HomeKit. Elke keer als ik de qr code scande, kreeg ik de melding dat het niet toe te voegen is. Uiteindelijk bleek ik nog op het ‘set’ knopje te moeten drukken van het slot 😅

Verder werkt het perfect! Erg blij mee!

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:12
Heeft iemand de u200 al werkend gekregen in HomeKit EN daarna toe kunnen voegen als bestaand matter device in HA? Ik krijg elke keer dat het apparaat niet toegevoegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@Boel-Shit Heb je de SET knop wel een paar seconden ingedrukt gehouden zodat die in paring modus staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
robertwebbe schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:30:
@Boel-Shit Heb je de SET knop wel een paar seconden ingedrukt gehouden zodat die in paring modus staat?
Voor de 1e keer pairen met HomeKit zeker, daarna volg ik de stappen van HA om een bestaand matter apparaat toe te voegen. Dat faalt elke keer weer. Daarvoor hoef je toch geen SET knop meer in te drukken?

UPDATE: Ik heb van alles gedaan maar ik denk dat het opnieuw opstarten van de U200 dmv batterij eruit/erin de echte oplossing is geweest. Kan nu mooi de loqed automations om gaan zetten :D

[ Voor 18% gewijzigd door Boel-Shit op 19-07-2024 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31
Haha nou niet onverdeeld enthousiast dus ;)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-05 14:36
Die video’s van Bright, zeker met Erwin, worden kwalitatief ook steeds minder. Van de 12,5 minuten durende video review meer dan de helft van de tijd zeuren over dat hij HomeKit integratie niet werkend kreeg. Want hij had niet gelezen over IPv6 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
robertwebbe in "Aqara U200 Smart Lock"

Laatste stuk van bright review zegt hij juist het tegenover gestelde, dat je voor HomeKey toch echt HomeKit van Apple nodig hebt. Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
xileS schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 00:50:
[...]

Laatste stuk van bright review zegt hij juist het tegenover gestelde, dat je voor HomeKey toch echt HomeKit van Apple nodig hebt. Iemand die het weet?
Volgens mij kan Homekey alleen werken met 1 persoon. Als je meerdere personen wil koppelen aan je slot dan kan dat alleen vanuit Homekit. En in Homekit kun je alleen meerdere personen toevoegen als je een hub hebt.
Of dat ook de Aqara M3 hub kan zijn is mij nog niet duidelijk maar mijn gevoel zegt van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
xileS schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 00:50:
[...]

Hmmm, het begint er inderdaad op te lijken dat je ergens in je netwerk een Apple apparaat moeten hebben waarmee je in je huis HomeKit mogelijk maakt. Ik heb zelf een 1e generatie Apple TV 4K dus die doet dit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
robertwebbe schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Hmmm, het begint er inderdaad op te lijken dat je ergens in je netwerk een Apple apparaat moeten hebben waarmee je in je huis HomeKit mogelijk maakt. Ik heb zelf een 1e generatie Apple TV 4K dus die doet dit bij mij.
Ergens toch ook logisch dat Homekey niet werkt zonder HomeKit. Genoeg andere manieren om het slot open te krijgen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:46
Ik heb zelf een knopcylinder als deze
https://www.toplock.nl/ci...qh-QYzcFdXYcaAo8hEALw_wcB

Ik kan niet goed achterhalen of dit werkt met de aqara. Iemand hier een antwoord op?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
[...]

1e generatie (2017) ATV 4K zou niet moeten werken, matter/thread zit pas in HomeKit vanaf de 2e generatie en 3e generatie wifi+lan versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
remcoXP schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:57:

Ik kan niet goed achterhalen of dit werkt met de aqara. Iemand hier een antwoord op?
Als je de draaiknop los maakt dmv de imbus los te draaien kun je zien of een van de opzet stukken zou kunnen passen. Zo met knop erop gaat het in ieder geval niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
ralphkeb schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:30:
[...]

1e generatie (2017) ATV 4K zou niet moeten werken, matter/thread zit pas in HomeKit vanaf de 2e generatie en 3e generatie wifi+lan versie.
Ja, dit is precies het deel wat nog wat schimmig is voor mij. Volgens mij hoeft de Thread Border Router niet persé een HomeKit apparaat te zijn. Als er een ander apparaat in het netwerk zit die dit wel kan, dan lijkt het ook te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davasch
remcoXP schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:57:

Ik heb zelf een Iseo knopcilinder gebruikt. Hiervan de knop afgehaald en een van de bijgeleverde adapters gebruikt. Dit werkt perfect.

De vraag is dus vooral of een van de bijgeleverde adapters zal passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:23
menaze schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Nee, je kan gebruik maken van een bestaand Thread netwerk en deze ook als preferred network selecteren zodat je ook via Home Assistant Matter devices kan toevoegen aan je netwerk.

Hievoor moet je wel eerst de Matter Server add-on toevoegen in HA.

Bij mij vormen de HomePod Mini en Google Nest Heb samen een Thread mesh netwerk.

[Afbeelding]
Wat heb je precies uitgevoerd hiervoor?

Als ik in HomeAssistant naar Integrations > Add integration > Matter (Beta) > Add Matter device > Yes, it's already in use > Apple Home > Setup code (in HomeKit > Smart Lock openen > onderaan "Turn on Pairing mode") invoer dan gebeurd er niks

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@makooy Het is al een paar keer voorbij gekomen: heb je IPv6 wel aan staan in je netwerk? Is verplicht bij Matter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
robertwebbe schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:23:
@makooy Het is al een paar keer voorbij gekomen: heb je IPv6 wel aan staan in je netwerk? Is verplicht bij Matter.
Ja. Anders krijg ik hem toch ook niet in Apple HomeKit en de Home Key werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
https://shop.buva.nl/nl-n...der-2002-3-6-eco-1770025e

ik heb niet zulke kleine imbusjes helaas :( dat wordt eerst op zoektoch naar de imbus :)
TheKerremenke schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:42:
[...]

Als je de draaiknop los maakt dmv de imbus los te draaien kun je zien of een van de opzet stukken zou kunnen passen. Zo met knop erop gaat het in ieder geval niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
Bij de U200 zit ook een heel kleine inbussleutel. Wellicht past die 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 20:36
Svennos1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:22:
Is er iemand die de U200 goed heeft werken met een driepunts vergrendeling op de deur? Ik lees dat veel mensen calibratie errors krijgen met deze setup. Zou dit uiteindelijk opgelost worden door een firmware update?
Werkt hier prima met een 3 puntsvergrendeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
testmanager schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:15:
[...]

Werkt hier prima met een 3 puntsvergrendeling
Hier ook totaal geen problemen met een meerpuntsvergrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-04 08:17
Hoe zit het met de waterdichtheid van het slot zelf? Ik lees online wat passages als: Dankzij de lange batterijduur tot zes maanden en de IPX5 waterdichtheid is dit slot geschikt voor zowel binnen- als buitengebruik. Dat gaat (hoe onduidelijk ook) over het keypad lijkt me, toch?

Ik zou namelijk de U200 naast de achterdeur, eigenlijk ook op de schuttingdeur willen installeren, zodat ik überhaupt geen sleutel meer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
GijsHk schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:59:
Hoe zit het met de waterdichtheid van het slot zelf? Ik lees online wat passages als: Dankzij de lange batterijduur tot zes maanden en de IPX5 waterdichtheid is dit slot geschikt voor zowel binnen- als buitengebruik. Dat gaat (hoe onduidelijk ook) over het keypad lijkt me, toch?

Ik zou namelijk de U200 naast de achterdeur, eigenlijk ook op de schuttingdeur willen installeren, zodat ik überhaupt geen sleutel meer nodig heb.
Die IP rating gaat idd over het keypad. Van het slot zelf klik je zo de frontplate los (daar zit geen sealing o.i.d. achter) en dan ben je bij de accu met de USB laad-aansluiting, daaronder de accu contactpunten, etc. Allemaal niet waterproof. Dus slot buiten gebruiken is een NO-NO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
robertwebbe schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:38:
[...]

[...]

Dat is niet waar. Ik heb Home Key draaien via de M3 hub.
Maar dan heb je wel Apple Home hubs in huis, incl. een Homekit geactiveerd, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

Ja dan is HomeKit denk ik toch niet mogelijk zonder een Apple border router, maar gek genoeg zoals jij ook al opmerkte staat 1st gen Apple TV 4K helemaal niet tussen het lijstje..

Ik ben niet van plan 1 van de genoemde Apple producten aan te schaffen, maar een Nest Hub 2 zag ik nog wel als optie. Alleen vraag ik mij af hoeveel voordelen ik daarmee ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
testmanager schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:19:
[...]

Die IP rating gaat idd over het keypad. Van het slot zelf klik je zo de frontplate los (daar zit geen sealing o.i.d. achter) en dan ben je bij de accu met de USB laad-aansluiting, daaronder de accu contactpunten, etc. Allemaal niet waterproof. Dus slot buiten gebruiken is een NO-NO.
Ben nog in twijfel welke deur ik het slot ga gebruiken (reeds aangeschaft), maar twijfel toch vanwege praktisch nut om op bijkeuken deur te gebruiken. Deur die naar buiten open gaat… ga er vanuit dat het slot tegen kortstondig paar druppels moet kunnen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Laatst online: 02-05 07:27
makooy schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:55:
[...]

Wat heb je precies uitgevoerd hiervoor?

Als ik in HomeAssistant naar Integrations > Add integration > Matter (Beta) > Add Matter device > Yes, it's already in use > Apple Home > Setup code (in HomeKit > Smart Lock openen > onderaan "Turn on Pairing mode") invoer dan gebeurd er niks
Ik geloof precies zoals je hierboven beschrijft.

Je zou nog kunnen proberen de accu even kort te verwijderen.
Ik had ook dat het pairen niet lukte, weet alleen niet meer of dat met Apple Home of Home Assistant was, maar even de accu verwijderen heeft toen geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Nou vandaag 2-3 uur bezig geweest, krijg het slot met geen mogelijkheid verbonden…
Blijf onderstaande foutmelding krijgen. Krijg slot ook niet verbonden middels matter aan HomeKit (heb een border router van Apple) of Homey. Bluetooth toegang etc. uiteraard allemaal aan.

Slot gaat netjes draaien na plaatsen van accu en set knop vasthouden, maar na scannen code geen enkele mogelijkheid om het slot te verbinden. Tig keren reset gedaan en accu verwijderd, geen resultaat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4r4E2pSjeHK8VN-jDgM84niwUnE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YxXjl74ytifIcTLULBDVgZFw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@Axel Staat je Apple apparaat in de buurt van het slot?
Staat IPv6 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
robertwebbe schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:57:
@Axel Staat je Apple apparaat in de buurt van het slot?
Staat IPv6 aan?
Jup

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remmuz
Axel schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:09:
Bluetooth toegang etc. uiteraard allemaal aan.
Toch nog even voor de zekerheid, staat Bluetooth toegang voor de Aqara app ook aan?
Dit heeft mij ook een uur gekost omdat Bluetooth aan stond en ik niet wist dat je ook per app kunt instellen of die Bluetooth toegang heeft.

Onderstaand kreeg ik van een Aqara engineer op Slack. Waarschijnlijk heb je dit dus al geprobeerd maar misschien heeft iemand anders er iets aan:

Try resetting your device using these instructions. It is very important when adding to HomeKit that you press the SET button and not the reset button.Steps for resetting the lock:
1. Press and hold the lock and tick buttons (the two bottom buttons on the keypad). KEEP HOLDING UNTIL THE FEMALE VOICE FINISHES SPEAKING
2. Use your code or fingerprint to confirm the reset.
3. Press and hold the reset button on the lock on the lock for more than 15 seconds just to make sure.
4. Pull the battery out of the lock for a few seconds and then re-insert the battery.
5. Make sure the lock has been deleted from the Aqara app and also from the Apple home app or which ever smart home platform you are using. It is worth noting that you should also check on iPhone settings, general, matter devices to make sure the device is not still listed here
6. Start the process of adding the lock into the Aqara app first.
Add the lock into HomeKit or your preferred smart home system after adding into the Aqara app.

[ Voor 60% gewijzigd door remmuz op 22-07-2024 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Het was een soort hulsje wat ik erui tok tikken. ;)
remcoXP schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:26:
https://shop.buva.nl/nl-n...der-2002-3-6-eco-1770025e

ik heb niet zulke kleine imbusjes helaas :( dat wordt eerst op zoektoch naar de imbus :)

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
remmuz schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:23:
[...]

Toch nog even voor de zekerheid, staat Bluetooth toegang voor de Aqara app ook aan?
Dit heeft mij ook een uur gekost omdat Bluetooth aan stond en ik niet wist dat je ook per app kunt instellen of die Bluetooth toegang heeft.

Onderstaand kreeg ik van een Aqara engineer op Slack. Waarschijnlijk heb je dit dus al geprobeerd maar misschien heeft iemand anders er iets aan:

Try resetting your device using these instructions. It is very important when adding to HomeKit that you press the SET button and not the reset button.Steps for resetting the lock:
1. Press and hold the lock and tick buttons (the two bottom buttons on the keypad). KEEP HOLDING UNTIL THE FEMALE VOICE FINISHES SPEAKING
2. Use your code or fingerprint to confirm the reset.
3. Press and hold the reset button on the lock on the lock for more than 15 seconds just to make sure.
4. Pull the battery out of the lock for a few seconds and then re-insert the battery.
5. Make sure the lock has been deleted from the Aqara app and also from the Apple home app or which ever smart home platform you are using. It is worth noting that you should also check on iPhone settings, general, matter devices to make sure the device is not still listed here
6. Start the process of adding the lock into the Aqara app first.
Add the lock into HomeKit or your preferred smart home system after adding into the Aqara app.
Bedankt voor deze bijdrage! Maar helaas allemaal al geprobeerd... Op feit na dat ik de reset met vingerafdruk moet bevestigen want krijg de lock initieel niet eens gekoppeld (laat staan vingerafdruk). Tevens gaat het al mis bij initieel aan Aqara app koppelen (dat lukt niet). Zal vanavond een laatste ultieme poging wagen door precies bovenstaande volgorde nog eens te proberen, maar weinig hoop. Anders gaat het slot retour.

En inderdaad ook al gedubbelcheckt onder bij de Aqara app in iOS settings of Bluetooth toegang aan stond voor de app en dat staat het.

[ Voor 3% gewijzigd door Axel op 22-07-2024 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
menaze schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:37:
[...]

Ik geloof precies zoals je hierboven beschrijft.

Je zou nog kunnen proberen de accu even kort te verwijderen.
Ik had ook dat het pairen niet lukte, weet alleen niet meer of dat met Apple Home of Home Assistant was, maar even de accu verwijderen heeft toen geholpen.
Accu uit de u200 gehaald voor 15-20 sec.
HomeKit code gekopieerd. In HA geplakt en zie nu “adding the device, this may take a minute or two” en dat zie ik al langer dan 2 minuten ;)

EDIT:
Probleem opgelost.
HA > Settings > Addons > Matter > Restart (ookal had ik HA zelf al meerdere keren herstart afgelopen dagen).
HomeKit app geforceerd afgesloten, opnieuw geopend.
Code gekopieerd, in Matter > HomeKit device > paste en in 1x werken.

Nu alleen er nog voor zorgen dat de "Spring" of "Dagschoot" in nederlands ook ingetrokken wordt zodra ik het slot laat openen.

[ Voor 25% gewijzigd door makooy op 22-07-2024 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
Axel schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:07:
[...]

Bedankt voor deze bijdrage! Maar helaas allemaal al geprobeerd... Op feit na dat ik de reset met vingerafdruk moet bevestigen want krijg de lock initieel niet eens gekoppeld (laat staan vingerafdruk). Tevens gaat het al mis bij initieel aan Aqara app koppelen (dat lukt niet). Zal vanavond een laatste ultieme poging wagen door precies bovenstaande volgorde nog eens te proberen, maar weinig hoop. Anders gaat het slot retour.

En inderdaad ook al gedubbelcheckt onder bij de Aqara app in iOS settings of Bluetooth toegang aan stond voor de app en dat staat het.
Geen idee hoe, maar gisteren na veel proberen hoop opgegeven en slot van deur gehaald. Enige wat ik nog niet gedaan had, was accu vh slot opladen. Dat vanmiddag gedaan en wou bovenstaande stappen netjes doorlopen, monteer slot, accu er in en meteen connectie :? Alles werkt top nu, HomeKit, Homekey etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Wat een ellende :D

Ik heb dit topic en heel veel andere posts op o.a. Reddit gelezen, dus ik dacht goed beslagen ten ijs te komen. Slot monteren op de deur was appeltje eitje (ik was nog de meeste tijd kwijt met het plakspul van de Nuki eraf krijgen). Daarna zat ie ook gewoon direct in de Aqara app. Maar, nu wil ik hem toevoegen aan de M3 hub. No dice. Hij blijft hangen op een loadertje. Ook toevoegen aan Homekit werkt niet.

Ik heb volgens mij alles al geprobeerd. Set knopje kort indrukken, set knopje lang indrukken, accu eruit en er weer in, de hele U200 gereset, maar helemaal niks. En ja, ik heb IPv6, mijn M3 heeft ook gewoon netjes een IPv6 adres. Ik ga nóg maar eens de accu in z'n geheel opladen (zoals @Axel hierboven aangeeft) en straks weer een poging doen.

Edit: nou, een stukje verder. Hij hangt nu aan de M3 hub en half in Homekit. Hij blijft nu hangen op "Access Codes". Zelfde probleem als hier beschreven wordt. Ik kan vanaf daar de setup stoppen en zie dat het slot wel is toegevoegd aan mijn woning, maar er staat permanent "No response" naast...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oB-KxJFLOZvpDnPVOLZVWz4HC1g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AYI6ll5LAPyMYuh8SCDyfwMY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door posttoast op 23-07-2024 20:38 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommel12
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-01 19:22
Svennos1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:22:
Is er iemand die de U200 goed heeft werken met een driepunts vergrendeling op de deur? Ik lees dat veel mensen calibratie errors krijgen met deze setup. Zou dit uiteindelijk opgelost worden door een firmware update?
Bij mij doet hij het met driepunts vergrendeling, een tijdje... Maar om de paar dagen lijkt het of de calibratie iets verandert waardoor hij de vergrendeling net niet genoeg open draait. En de deur dus niet of bijna niet open wil. Jammer, en ik hoop dat dit snel wordt opgelost want verder ben ik heel enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Bommel12 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:14:
[...]

Bij mij doet hij het met driepunts vergrendeling, een tijdje... Maar om de paar dagen lijkt het of de calibratie iets verandert waardoor hij de vergrendeling net niet genoeg open draait. En de deur dus niet of bijna niet open wil. Jammer, en ik hoop dat dit snel wordt opgelost want verder ben ik heel enthousiast.
Hier gisteren exact hetzelfde na een kleine week.
Kom je thuis gaat de deur niet open omdat hij de spring latch net niet ver genoeg intrekt…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
het product is binnen :)

mijn cilinder heeft een adapter nodig die er niet bijzit.
dat wordt mijn broer vragen een variant op:
https://www.printables.co...3-aqara-u200-lock-adaptor
te printen.

ik heb gister home assistant als border router ingesteld. dit wordt het eerste device wat dit gebruikt, ook erg benieuwd naar. en of ik zonder de hub functionaliteiten ga missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
Home assistant heb ik de skyconnect stick als borderrouter ingesteld en de matter addon.
Via de aqara vind hij de U200, dan moet ik de mattersticker scannen en vervolgens vind hij geen home assistant iets.
Een matter device vanuit home assistant (op de android telefoon) geeft ook niets.

thread en matter addon herstart, de code gescand vanaf de android app en het werk :)

[ Voor 17% gewijzigd door remcoXP op 24-07-2024 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
makooy schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:40:
[...]

Nu alleen er nog voor zorgen dat de "Spring" of "Dagschoot" in nederlands ook ingetrokken wordt zodra ik het slot laat openen.
Dit is nog wel echt een “probleem”.
Na vingerafdruk op de sensor te hebben gelegd draait de U200 het slot 2x van slot, tot dan alles perfect. Dan moet hij een stukje doordraaien voor het Dagschoot/Latch en dat doet hij dus niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:15
Axel schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:15:
[...]

Zelfde usecase hier, las dat dit inderdaad kan. Zojuist besteld, ga het meemaken. Zal je op de hoogte houden :)
Heb je het slot al binnen en/of getest toevallig? Hier ook zeer geïnteresseerd in of dit werkt. Bij mij gaat het om een tussendeur, geen buitendeur, maar heeft ook driepuntsslot waarbij je de klink omhoog moet doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
makooy schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:26:
[...]

Na vingerafdruk op de sensor te hebben gelegd draait de U200 het slot 2x van slot, tot dan alles perfect. Dan moet hij een stukje doordraaien voor het Dagschoot/Latch en dat doet hij dus niet altijd.
Heb je al wel de update naar 3.0.0_0065 gedaan en bij lock configuration de “pull latch” aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:40
makooy schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:26:
[...]

Same here, je hoort dan ook dat het slot moeite heeft met het laatste stukje met als resultaat dat de deur niet open gaat. Ik heb wel gemerkt dat dit enkel opspeelt nadat het slot ook een keer heeft vergrendeld. Dus indien ik de deur gewoon dicht doe zonder helemaal op slot te draaien, blijft de ontgrendeling wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
robertwebbe schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:20:
[...]

Heb je al wel de update naar 3.0.0_0065 gedaan en bij lock configuration de “pull latch” aangezet?
Firmware 65 heb ik
Lock Configuration > Pull Spring Feature = aan
Retraction = 5s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
bob-nwk schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:39:
[...]

Same here, je hoort dan ook dat het slot moeite heeft met het laatste stukje met als resultaat dat de deur niet open gaat. Ik heb wel gemerkt dat dit enkel opspeelt nadat het slot ook een keer heeft vergrendeld. Dus indien ik de deur gewoon dicht doe zonder helemaal op slot te draaien, blijft de ontgrendeling wel gewoon werken.
Ja exact hetzelfde hier.

Als ik de deur sluit druk ik op Lock icoontje op keypad en loop ik weg.
Zodra ik aankom leg ik mijn vinger op de vingerafdruk scanner van de keypad, hoor ik het slot ontgrendelen maar net het laatste stukje van de Spring/Latch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Het deel in de aqara app lijkt gewijzigd. Hij probeerd gelijk te zoeken naar een hub, en toond geen code. Andere optie? Heb zojuist via bluetooth wel de update uitgevoerd :)
robertwebbe schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:21:
Zojuist met succes de U200 in Home Assistant gekregen. Eigenlijk heel simpel:
Ga naar de Aqara app > selecteer de U200 Door lock > 3 puntjes rechts bovenin > Matter >
Matter Paring code > onthoud de code, inclusief streepjes (copy werkt niet, verkeerd format).

Ga naar Home Assistant > Menu > Settings > Devices & Services > + Add integration >
Add Matter device > Yes, it's already in use > Other controllers > Tik hier de pairing code > Add device.

Het kan een halve minuut duren maar dan is die toegevoegd. Ook duurt het nog een 20 seconden voordat de de data binnen komt.

[Afbeelding]

Jammer is wel dat er maar 2 toestanden mogelijk zijn om in te stellen: locked en unlocked. Als je nu van locked naar unlocked gaat, dan trekt die ook direct de schoot in en gaat de deur openen. Bij LOQED was unlocked alleen van het nachtslot halen, de deur bleef dan dicht. Als je deur wel open wilde, dan koos je voor open. Hopelijk wordt deze nog toegevoegd. En ik mis ook (nog) een diagnostic voor de thread signaalsterkte van de hub koppeling.

[Afbeelding]

En je kunt hem natuurlijk op een dashboard zetten, in onderstaand voorbeeld samen met de P2 door sensor:

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@remcoXP In mijn (iOS) app werkt dat nog hetzelfde.

[ Voor 41% gewijzigd door robertwebbe op 24-07-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Snap niet hoe dit moet werken eigenlijk... hoe kan dat ding de deur nu sluiten zonder de hendel omhoog te doen?

https://www.instagram.com...igsh=MWFnczcxMXR0d3cxYw==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
Phusebox schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:27:
Snap niet hoe dit moet werken eigenlijk... hoe kan dat ding de deur nu sluiten zonder de hendel omhoog te doen?

https://www.instagram.com...igsh=MWFnczcxMXR0d3cxYw==
Op het filmpje zie je duidelijk dat de man eerst de klink naar boven doet en daarna nog een keer voor de zekerheid. Het slot doet de rest.
Dus van het slot zou moeten lukken, op slot niet als je niet handmatig de klink omhoog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Boel-Shit schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:48:
[...]

Op het filmpje zie je duidelijk dat de man eerst de klink naar boven doet en daarna nog een keer voor de zekerheid. Het slot doet de rest.
Dus van het slot zou moeten lukken, op slot niet als je niet handmatig de klink omhoog doet.
Waarom is het zo bijzonder dan dat dit slot "UK pull lever" ondersteunt . Verder is het gewoon de sleutel 1 of 2x rond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
Phusebox schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:14:
[...]

Waarom is het zo bijzonder dan dat dit slot "UK pull lever" ondersteunt . Verder is het gewoon de sleutel 1 of 2x rond draaien.
:? beats me.. Het blijft inderdaad gewoon een kwestie van een sleutel ronddraaien. De kreet zal wel helpen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
makooy schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:40:
[...]

Firmware 65 heb ik
Lock Configuration > Pull Spring Feature = aan
Retraction = 5s
Hier ook regelmatig dit euvel, net 21.45 gaat hij gewoon open, kom ik net terug van de honden uitlaten om 22.11 gaat hij niet open.
Zou het te maken kunnen hebben dat hij bij mij vanaf 22.00 op quiet mode gaat?

Ik heb dat nu uitgezet, morgen maar weer eens verder checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
ralphkeb schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:14:
[...]

Hier ook regelmatig dit euvel, net 21.45 gaat hij gewoon open, kom ik net terug van de honden uitlaten om 22.11 gaat hij niet open.
Zou het te maken kunnen hebben dat hij bij mij vanaf 22.00 op quiet mode gaat?

Ik heb dat nu uitgezet, morgen maar weer eens verder checken.
Heb zelf heel die quite mode niet aangezet zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Vanuit home assistant app en dan scannen van qr werkt voor android wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Phusebox schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:31:
[...]

Heb je het slot al binnen en/of getest toevallig? Hier ook zeer geïnteresseerd in of dit werkt. Bij mij gaat het om een tussendeur, geen buitendeur, maar heeft ook driepuntsslot waarbij je de klink omhoog moet doen.
Ja binnen! Works like a charm tot nu toe. Moet het alleen nog testen op die buitendeur met driepuntsluiting. Dus die conclusie houdt je nog tegoed. Nu tijdelijk op een tussendeur aan het testen, gezien we we komende weken op vakantie en dus weg van huis zijn. Wil zoiets toch eerst testen op buitendeur als ik wel in de buurt ben :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Update: ik heb het nu aan de praat, ook in HomeKit. Ik heb trouwens ook een driepuntsluiting (sleutelgestuurd, niet krukgestuurd) en dat werkt prima.

Wat uiteindelijk dénk ik het probleem was, is dat ik een losse VLAN heb voor mijn IOT devices. Daar hangt de M3 hub dus ook in. Mijn AppleTV hangt echter in mijn trusted netwerk. Toen ik de M3 verplaatste naar mijn trusted netwerk ging het opeens wel goed. Wel gek, want al mijn andere devices (camera's bijvoorbeeld, maar ook mijn Nuki) konden prima met HomeKit communiceren vanaf die andere VLAN.

Ik wil hier later ook nog wel even naar kijken, want ik ben er niet persé happig op om alles zomaar in mijn trusted netwerk te hangen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
Dat klinkt wel aannemelijk ja! Wellicht een routing issue of firewallregel die ontbreekt voor IPv6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
davasch schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:23:
Dat klinkt wel aannemelijk ja! Wellicht een routing issue of firewallregel die ontbreekt voor IPv6?
Matter over Thread devices 'praten' alleen IPv6 met de Thread Border Router. (Die dat vervolgens naar IPv4 vertaalt via NAT64). Je hebt helemaal geen IPv6 in je netwerk nodig. Ik heb IPv6 nooit aangezet om mijn Eero routers en alle Matter devices waaronder het U200 slot werken prima in Homekit.
Thread Border Routers bouwen zelf onderling een IPv6 based netwerk op. Je zult in de DHCP tabel op je WiFi router ook niet jouw U200 (of andere Matter device) zien staan.

[ Voor 14% gewijzigd door remmuz op 26-07-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Dat klopt inderdaad, de U200 meldt zich niet aan op mijn netwerk. Alleen de M3 doet dat.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 15:01
Blijkbaar wel iets nodig van IPv6 krijg hem niet gekoppeld aan de Aqara hub. Heb hier geen IPv6.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyjsbIesDtoWJ_SjUbVeoGxekm8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ksbN7p4yfMztCjWRBYZqRv11.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
brbr4thepc schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:04:
Blijkbaar wel iets nodig van IPv6 krijg hem niet gekoppeld aan de Aqara hub. Heb hier geen IPv6.

[Afbeelding]
Daar staat deze topic vrij vol mee ;) Dat er IPv6 benodigd is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
makooy schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:11:
[...]

Daar staat deze topic vrij vol mee ;) Dat er IPv6 benodigd is :X
Ik heb DHCP met ipv6 ingeschakeld op mijn LAN, maar geen ip6 op WAN.
Kijken wat ie nu doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brbr4thepc
Na het inschakelen van ipv6 in DHCP (Unify) werkt het en kan de U200 verbinding maken met de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Heeft iemand toevallig al ervaring met het bedraad aansluiten van de keypad? Ik zag dat @MooDyBLueS er al naar vroeg, ik ben benieuwd of het iemand gelukt is :)

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralphkeb
makooy schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:32:
[...]

Heb zelf heel die quite mode niet aangezet zover ik weet
Ik las op Reddit dat het bij sommige ook helpt om de 3 schroefjes waar de module mee aan de baseplate vast zit met wat losser te draaien (zonder dat er veel beweging in komt uiteraard).
Vanochtend gedaan, dus ben benieuwd of ik vandaag of morgen weer voor een dichte deur sta 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Andere vraag: ben een beetje rond aan het kijken voor een powerbank om het slot op te kunnen laden, maar geen ervaring verder met een powerbank en dan vooral hoeveel mHa deze moet zijn om de Aqara op te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
ralphkeb schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:20:
Andere vraag: ben een beetje rond aan het kijken voor een powerbank om het slot op te kunnen laden, maar geen ervaring verder met een powerbank en dan vooral hoeveel mHa deze moet zijn om de Aqara op te kunnen laden.
Elke powerbank werkt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
makooy schreef op zondag 28 juli 2024 @ 00:47:
[...]

Elke powerbank werkt toch?
Uhh vast, geen idee, maar meer de vraag hoeveel mHa ik zou moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
ralphkeb schreef op zondag 28 juli 2024 @ 06:44:
[...]

Uhh vast, geen idee, maar meer de vraag hoeveel mHa ik zou moeten kijken.
Geen idee wat de capaciteit van de accu is. Ik gok iets van 2500 mAh. Dus met een powerbank van 5000 mAh kom je een heel eind.
Maar voor die ene keer per jaar dat ik moet opladen leg ik wel even een verlengsnoertje neer.
(Volgens Aqara zou de accu het 6 maanden volhouden als je 8x per dag het slot open doet. Ik denk dat ik gemiddeld op 2x per dag zit)

[ Voor 14% gewijzigd door remmuz op 28-07-2024 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
ralphkeb schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:37:
[...]

Ik las op Reddit dat het bij sommige ook helpt om de 3 schroefjes waar de module mee aan de baseplate vast zit met wat losser te draaien (zonder dat er veel beweging in komt uiteraard).
Vanochtend gedaan, dus ben benieuwd of ik vandaag of morgen weer voor een dichte deur sta 😜
Ik wacht even op jouw testjes 😅
Ga zo wel WD-40 in slot spuiten om te kijken of dat het wat soepeler laat gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@makooy Een sleutelboer vertelde mij ooit dat WD40 prima is voor je fiets maar niet voor je slot. Daar moet je de specialistische slot spray voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
robertwebbe schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:17:
@makooy Een sleutelboer vertelde mij ooit dat WD40 prima is voor je fiets maar niet voor je slot. Daar moet je de specialistische slot spray voor gebruiken.
Het is zelfs niet prima voor je fiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Boel-Shit schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:37:
[...]

Het is zelfs niet prima voor je fiets ;)
Tenzij om roestige bouten los te maken.
Maar niet als smeermiddel gebruiken inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
makooy schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Ik wacht even op jouw testjes 😅
Ga zo wel WD-40 in slot spuiten om te kijken of dat het wat soepeler laat gaan
Gisteren en vandaag de deur al een keer of 6 open gemaakt en tot nu toe perfect werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Iemand al ervaring met temporary users? Ik heb er gisteren eentje aangemaakt die in principe alleen op dinsdagen zou moeten werken tussen 0700 en 1500:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQNqqkCZkA6_LH236myRLo1cQpI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d3bolR3N9r8mGHJSDj2i1ttb.png?f=fotoalbum_large

Maar, vanmorgen (om 07:59 zoals je op de screenshot ziet ;) ) werkte die code mooi niet. Als ik hem op "everyday" zet werkt het wel gewoon. Doe ik iets verkeerd?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 21:01
posttoast schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:46:
Iemand al ervaring met temporary users? Ik heb er gisteren eentje aangemaakt die in principe alleen op dinsdagen zou moeten werken tussen 0700 en 1500:

[Afbeelding]

Maar, vanmorgen (om 07:59 zoals je op de screenshot ziet ;) ) werkte die code mooi niet. Als ik hem op "everyday" zet werkt het wel gewoon. Doe ik iets verkeerd?
Wat staat er in de logs?
Kloppen de tijden die daar staan? Staat er een (fout)melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Fuwor schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:33:
[...]

Wat staat er in de logs?
Kloppen de tijden die daar staan? Staat er een (fout)melding?
De tijden in de logs kloppen, maar ik zie daar enkel "succesvolle" aanmeldingen. Dus het feit dat het mis ging zie ik daar niet langskomen.

Sowieso wel echt heel onhandig dat ik die logs enkel kan bekijken als ik in bluetooth-range ben, terwijl dat ding wel gekoppeld is aan de M3... Hoort dat?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
ralphkeb schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:37:
[...]

Heb de automatische calibratie opnieuw uitgevoerd, issue bleef
Handmatige calibratie heeft het grotendeels opgelost, het werkt nu 7-8 van de 10x goed, nog niet 100% feilloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
posttoast schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:22:
[...]

De tijden in de logs kloppen, maar ik zie daar enkel "succesvolle" aanmeldingen. Dus het feit dat het mis ging zie ik daar niet langskomen.

Sowieso wel echt heel onhandig dat ik die logs enkel kan bekijken als ik in bluetooth-range ben, terwijl dat ding wel gekoppeld is aan de M3... Hoort dat?
Bij mij ook. Het zal wel een security feature zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:47

johanm3

Het kan altijd slechter

Wat is jullie ervaringen met de deur handmatig opendoen?

Voorbeeld, als er iemand voor de deur staat, dan wil ik de deur opendoen dmv de draaiknop. Ik doe deze ( in mijn geval ) een kwart draaien naar links en laat 'm weer los. Het slot draait nu zelf de rest van het slot open en de deur gaat open.

Soms draait het slot al dicht terwijl de deur nog open is.
Soms draait het slot niet dicht, terwijl de deur wel dicht is.

Ik heb dus het vaakst na het ' manueel' opendraaien van de deur van binnenuit.

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:27
Update na het vandaag omzetten van mijn glasvezel naar een ipv6 versie.
Dat is gelukt, en ik kan in mijn router(asus rt ax 55) zien dat er verscheidene dingen in mijn netwerk een ipv6 adres hebben gekregen van het caiway nokia modem via ipv6 passtru.
Maar je raad het al, daar staat mijn m3 hub niet tussen.
En ik krijg inderdaad nog steeds niet mijn u200 gekoppeld aan de app/m3, ook niet na herstart van de m3.
Ik las dat er mensen waren die zagen dat hun m3 een ipv6 adres had. Mijn vraag is waar ze dat zagen.

Edit:
Ik heb hem eens direct aan de Nokia gehangen, daar zit immers ook een router in.
Daar zie ik dat hij alleen een ipv6 link-local adres (fe80) heeft, dus geen volledig.
Het probleem lijkt hem dus nu in de m3 te zitten.
Ik snap niet hoe mensen dit k ding aan de praat krijgen.

Edit 2:
Ik zie nu in mijn router dat ie een ipv6 adres heeft.
Ook zag ik in de aqara app dat mijn m3 een thread netwerk genaamd NESTxxx gejoined heeft. Dat komt waarschijnlijk van de nest hub max die ik ook heb.
Als ik de hub maxen uitzet dan zie je dat het binden veel langer duurt. Ik denk dat het slot zelf wil joinen met dat nu niet meer bestaande nest thread netwerk.
Ik heb het thread netwerk in de m3 hub gereset, dat heet nu Aqaraxxx.
Tijdens het binden van het slot komt er geen vraag welk thread netwerk ie moet joinen .
Ik ga maar eens een reset doen van het slot.

[ Voor 47% gewijzigd door MichaelReitsma op 01-08-2024 08:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remmuz
Release notes van de aanstaande firmware update (66). Release is waarschijnlijk 9 augustus.

(1) Fixing the issue where the latch immediately springs out for some users when using the pull spring function.
(2) Enabling remote unlatch functionality after binding with the M3 gateway.
(3) Remove the notification sounds during silent locking and unlocking of the door.
(4) Optimizing the logic for automatic calibration.
(5) Addressing certain issues causing excessive power consumption in the door lock
(6) Resolving the problem where some users are unable to connect to the Home app after binding with the M3 gateway.
(7) Improving the success rate of door closing and locking.
(8 ) Addressed the bug where the door lock was providing a locking event after a restart.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste