Hmm, dan doe ik het voorlopig zonder een extra hub. In de meterkast heb ik al meerdere hubs liggen, maar om daar nou een extra Aqara hub te plaatsen speciaal voor een lock klinkt ook niet zo noodzakelijk.remmuz schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:18:
Als je geen hub hebt kun je het slot niet op afstand bedienen. Verder mis je niet zo veel.
Je kunt nog steeds de deur open maken met pincode of vingerafdruk, personen toevoegen, enz.
(maar dus niet als je niet thuis bent)
Een pincode vooraf instellen, lijkt mij voor nu dan een prima work-around. Zodat ik als het nodig is deze code telefonisch door kan geven. En desgewenst achteraf weer aanpas.
Eventueel dacht ik er nog aan om mijn Next Hub 1st Gen te vervangen met een 2nd Gen. Dan komen dus wel alle op afstand functies beschikbaar? Alleen mis ik dan alsnog HomeKey.. Leuk voor de heb, want ik heb zelf geen iPhone (vrouw in huis wel).
Eerst maar even aanzien als de slot binnen is, hopelijk voldoet de keypad prima met vingerafdrukken. Tot nu toe heb ik namelijk altijd problemen met toestellen en vingerafdrukken (waarschijnlijk moeilijk scanbare vingers