• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:48:
[...]

Vrouw hier heeft een Apple watch, maar vreemd genoeg krijg ik daar geen HomeKey op terwijl die op haar iphone wel werkt.
Iemand bekend met dit probleem? Ik heb slot naar mijn idee al volledig gereset en de koppeling met Google en Apple Home opnieuw gedaan. Ze had hetzelfde probleem met haar vorige Apple Watch.

Op haar iPhone verschijnt HomeKey weer wel. Wordt verder nooit door haar gebruikt (gebruikt altijd vingerafdruk), maar ik vind het vreemd dat ik het niet werkend krijg op haar Apple Watch.
_________

Probleem dat ik altijd heb is dat mijn vingers maar voor een weekje goed werken (daarna erg onbetrouwbaar) en telkens opnieuw moet instellen. Terwijl het bij mijn vrouw wel altijd werkt.

Ik heb wel vaker problemen met vingerafdrukscanners (waarschijnlijk door droge handen. Per persoon kan je 5 vingerafdrukken instellen en heb momenteel 5 verschillende vingers ingesteld en geen 1 is betrouwbaar gebleken. Wellicht iemand tips wat ik nog kan proberen? 2x dezelfde duim instellen had ook bv niet geholpen.

• Hercule
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:15
Ik heb gisteren dit slot besteld maar ik twijfel super erg of ik het houd/terug stuur.

Mijn eerste ervaring was niet best. Het slot ging open maar de deur niet. Deur was wel ontgrendeld maar kon niet naar binnen. Na een half uur buiten te hebben gestaan koos ik voor opnieuw calibreren en deur ging open. Erg vervelend

Nu heb ik springveer geactiveerd in settings en de deur gaat een heel klein beetje open waardoor ik de deur kan openmaken.

Aantal vragen waardoor ik twijfel. 1: Wat voor bescherming biedt dit eigenlijk extra? Mijn slot is best wel oud.

2: ik ga binnenkort naar Japan. Mijn broer en zijn Japanse vrouw komen naar mijn huis terwijl ik in Japan ben. Een vriend past op mijn plantjes. Ze hebben een reserve sleutel maar omdat er een sleutel in het sleutelgat zit werkt dat niet. Hoe kunnen ze naar binnen?

Heel erg bedankt alvast

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hercule schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:22:
2: ik ga binnenkort naar Japan. Mijn broer en zijn Japanse vrouw komen naar mijn huis terwijl ik in Japan ben. Een vriend past op mijn plantjes. Ze hebben een reserve sleutel maar omdat er een sleutel in het sleutelgat zit werkt dat niet. Hoe kunnen ze naar binnen?
Door ze een code op het keypad van je Aqara U200 in te laten typen? Eén van de voordelen van een slim slot is toch juist dat gasten geen fysieke sleutel meer nodig hebben? :P

Als je wil dat het slot met een gewone sleutel van buiten te openen is, dan moet je je cilinder vervangen door één met panieksluiting zodat er van beide kanten tegelijk een sleutel in kan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Hercule
Gizz schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:50:
[...]

Door ze een code op het keypad van je Aqara U200 in te laten typen? Eén van de voordelen van een slim slot is toch juist dat gasten geen fysieke sleutel meer nodig hebben? :P

Als je wil dat het slot met een gewone sleutel van buiten te openen is, dan moet je je cilinder vervangen door één met panieksluiting zodat er van beide kanten tegelijk een sleutel in kan.
Ah. Maar ik heb de lite en geen keypad. Misschien had ik dat er bij moeten vermelden. Opties zijn best wel karig bij instellingen.

Voor een paniek slot is helaas geen tijd meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Hercule op 05-03-2026 20:21 ]

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:55
Hercule schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:19:
[...]

Ah. Maar ik heb de lite en geen keypad. Misschien had ik dat er bij moeten vermelden. Opties zijn best wel karig bij instellingen.

ik zou het slot eraf halen en zorgen dat iedereen met een sleutel naar binnen kan.
Stel je voor dat jouw broer midden in de nacht moet bellen dat hij niet naar binnen kan omdat het slot niet werkt.
Een slotenmaker rekent al snel het dubbele als wat jij voor het slot betaald hebt

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hercule schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:19:
[...]

Voor bezoekers was de normale variant met keypad naar mijn idee veel handiger geweest. Je kan ze volgens mij wel uitnodigen in de Aqara app, maar ik weet niet of dit handiger is dan gewoon een ouderwetse sleutel..

En als je niet binnen kan komen via een andere deur met een sleutel, dan zou ik het al helemaal niet gebruiken zonder een paniek cilinder.

• Hercule
Bedankt voor de reacties. Jammer dan denk ik dat ik het weer terug stuur.

Bied het slot eigenlijk überhaupt extra beveiliging?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste