• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:48:
[...]

Vrouw hier heeft een Apple watch, maar vreemd genoeg krijg ik daar geen HomeKey op terwijl die op haar iphone wel werkt.
Iemand bekend met dit probleem? Ik heb slot naar mijn idee al volledig gereset en de koppeling met Google en Apple Home opnieuw gedaan. Ze had hetzelfde probleem met haar vorige Apple Watch.

Op haar iPhone verschijnt HomeKey weer wel. Wordt verder nooit door haar gebruikt (gebruikt altijd vingerafdruk), maar ik vind het vreemd dat ik het niet werkend krijg op haar Apple Watch.
_________

Probleem dat ik altijd heb is dat mijn vingers maar voor een weekje goed werken (daarna erg onbetrouwbaar) en telkens opnieuw moet instellen. Terwijl het bij mijn vrouw wel altijd werkt.

Ik heb wel vaker problemen met vingerafdrukscanners (waarschijnlijk door droge handen. Per persoon kan je 5 vingerafdrukken instellen en heb momenteel 5 verschillende vingers ingesteld en geen 1 is betrouwbaar gebleken. Wellicht iemand tips wat ik nog kan proberen? 2x dezelfde duim instellen had ook bv niet geholpen.

• Hercule
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-03 05:37
Ik heb gisteren dit slot besteld maar ik twijfel super erg of ik het houd/terug stuur.

Mijn eerste ervaring was niet best. Het slot ging open maar de deur niet. Deur was wel ontgrendeld maar kon niet naar binnen. Na een half uur buiten te hebben gestaan koos ik voor opnieuw calibreren en deur ging open. Erg vervelend

Nu heb ik springveer geactiveerd in settings en de deur gaat een heel klein beetje open waardoor ik de deur kan openmaken.

Aantal vragen waardoor ik twijfel. 1: Wat voor bescherming biedt dit eigenlijk extra? Mijn slot is best wel oud.

2: ik ga binnenkort naar Japan. Mijn broer en zijn Japanse vrouw komen naar mijn huis terwijl ik in Japan ben. Een vriend past op mijn plantjes. Ze hebben een reserve sleutel maar omdat er een sleutel in het sleutelgat zit werkt dat niet. Hoe kunnen ze naar binnen?

Heel erg bedankt alvast

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hercule schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:22:
2: ik ga binnenkort naar Japan. Mijn broer en zijn Japanse vrouw komen naar mijn huis terwijl ik in Japan ben. Een vriend past op mijn plantjes. Ze hebben een reserve sleutel maar omdat er een sleutel in het sleutelgat zit werkt dat niet. Hoe kunnen ze naar binnen?
Door ze een code op het keypad van je Aqara U200 in te laten typen? Eén van de voordelen van een slim slot is toch juist dat gasten geen fysieke sleutel meer nodig hebben? :P

Als je wil dat het slot met een gewone sleutel van buiten te openen is, dan moet je je cilinder vervangen door één met panieksluiting zodat er van beide kanten tegelijk een sleutel in kan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Hercule
Gizz schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:50:
[...]

Door ze een code op het keypad van je Aqara U200 in te laten typen? Eén van de voordelen van een slim slot is toch juist dat gasten geen fysieke sleutel meer nodig hebben? :P

Als je wil dat het slot met een gewone sleutel van buiten te openen is, dan moet je je cilinder vervangen door één met panieksluiting zodat er van beide kanten tegelijk een sleutel in kan.
Ah. Maar ik heb de lite en geen keypad. Misschien had ik dat er bij moeten vermelden. Opties zijn best wel karig bij instellingen.

Voor een paniek slot is helaas geen tijd meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Hercule op 05-03-2026 20:21 ]

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:32
Hercule schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:19:
[...]

Ah. Maar ik heb de lite en geen keypad. Misschien had ik dat er bij moeten vermelden. Opties zijn best wel karig bij instellingen.

ik zou het slot eraf halen en zorgen dat iedereen met een sleutel naar binnen kan.
Stel je voor dat jouw broer midden in de nacht moet bellen dat hij niet naar binnen kan omdat het slot niet werkt.
Een slotenmaker rekent al snel het dubbele als wat jij voor het slot betaald hebt

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hercule schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:19:
[...]

Voor bezoekers was de normale variant met keypad naar mijn idee veel handiger geweest. Je kan ze volgens mij wel uitnodigen in de Aqara app, maar ik weet niet of dit handiger is dan gewoon een ouderwetse sleutel..

En als je niet binnen kan komen via een andere deur met een sleutel, dan zou ik het al helemaal niet gebruiken zonder een paniek cilinder.

• Hercule
Bedankt voor de reacties. Jammer dan denk ik dat ik het weer terug stuur.

Bied het slot eigenlijk überhaupt extra beveiliging?

• remmuz
Hercule schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:28:

nee, alleen gemak (als alles goed werkt)

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:33
Hercule schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:28:

Nee, daar is ie ook niet voor bedoeld.

Het is meer voor gemak. Snel naar binnen, zonder sleutels. Middels vingerprint, nfc-tag, smartphone, smartwatch of code op keypad.
Handig om personen tijdelijk toegang te verlenen zonder sleutels uit te delen.

• remmuz
Bulligan schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:55:
[...]

Nee, daar is ie ook niet voor bedoeld.

Het is meer voor gemak. Snel naar binnen, zonder sleutels. Middels vingerprint, nfc-tag, smartphone, smartwatch of code op keypad.
Handig om personen tijdelijk toegang te verlenen zonder sleutels uit te delen.
Hercule heeft de U200 Lite. Dus alleen te openen met NFC tag.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:57
Sinds een paar dagen werkt opeens mijn HomeKit koppeling niet meer. En wat ik ook probeer, ik krijg het niet aan de praat. Wat ik al gedaan heb:

* Batterij eruit en erin, en direct toevoegen aan HomeKit
* 5ghz op mijn wifi netwerk tijdelijk uitgezet
* Het slot en alle bijbehorende Matter devices uit HomeKit verwijderd

In alle gevallen eindig ik met "Accessory not found".

Inmiddels heb ik geen idee meer, dus tips zijn welkom. De nuclear option is om het hele slot een factory reset te geven, maar daar verheug ik me ook niet echt op (dan moet ik iedereen weer opnieuw toevoegen).

[ Voor 21% gewijzigd door posttoast op 07-03-2026 20:27 ]

omniscale.nl

• remmuz
Nieuwe Smartlocks U500 en U600 op komst met Apple UWB.
(UWB is niet officieel bevestigd maar volgens het Aqara Slack kanaal zit het er wel in)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_P3wzsTCkVHlQVjwObLzvAHInVw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/68Yq0zh8rtdh2moAz7rKPlHd.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door remmuz op 11-03-2026 14:14 ]

• posttoast
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje klaar ben met Aqara. Zeker met Aliro in het achterhoofd neig ik er sterk naar om weer naar Nuki terug te gaan. Ik heb recentelijk mijn slot zelf maar gesmeerd, want hij liep aan als een malle. Een vriend van me had hetzelfde probleem en heeft het slot geretourneerd, maar is nu al 7 weken aan het wachten op een vervangend exemplaar. Op mijn kantoor hangt nu al een tijdje mijn oude Nuki, die werkt nog als een zonnetje. Ik heb het idee dat dat mechanisch toch allemaal net even wat robuuster is.

Daarnaast krijg ik mijn verbinding met Apple HomeKit niet meer aan de praat, waarmee de meerwaarde eigenlijk weg is.

omniscale.nl

• remmuz
posttoast schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:15:
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje klaar ben met Aqara. Zeker met Aliro in het achterhoofd neig ik er sterk naar om weer naar Nuki terug te gaan. Ik heb recentelijk mijn slot zelf maar gesmeerd, want hij liep aan als een malle. Een vriend van me had hetzelfde probleem en heeft het slot geretourneerd, maar is nu al 7 weken aan het wachten op een vervangend exemplaar. Op mijn kantoor hangt nu al een tijdje mijn oude Nuki, die werkt nog als een zonnetje. Ik heb het idee dat dat mechanisch toch allemaal net even wat robuuster is.

Daarnaast krijg ik mijn verbinding met Apple HomeKit niet meer aan de praat, waarmee de meerwaarde eigenlijk weg is.
Misschien een slechte serie geweest? Naar aanleiding van reacties hier heb ik mijn U200 open gemaakt om te smeren, maar het zat al boordevol vet.
Heb het slot wel in Homekit zitten maar gebruik alleen vingerafdruk dus ik gebruik het slot niet vanuit Homekit.

• posttoast
remmuz schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:19:
[...]

Misschien een slechte serie geweest? Naar aanleiding van reacties hier heb ik mijn U200 open gemaakt om te smeren, maar het zat al boordevol vet.
Heb het slot wel in Homekit zitten maar gebruik alleen vingerafdruk dus ik gebruik het slot niet vanuit Homekit.
Geen idee mbt slechte serie. Ik lees het veel terug online in ieder geval. Ik heb mijn slot maanden voor die van die vriend van mij besteld, dus het is dan wel erg toevallig. Uiteraard fijn dat het bij jou wel goed is he, daar niet van ;)

omniscale.nl

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:58
remmuz schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:12:
Nieuwe Smartlocks U500 en U600 op komst met Apple UWB.
(UWB is niet officieel bevestigd maar volgens het Aqara Slack kanaal zit het er wel in)
[Afbeelding]
Ook voor Europese deuren?

• remmuz
Smart Lock U500: Designed to address the wide variety of door types and installation scenarios found across global markets, the Aqara Smart Lock U500 series delivers flexibility without complexity. Featuring three exterior lock variants—Gate Lock, Rim Lock, and Glass Door Lock—the U500 series enables secure, modern access control for metal, wooden, iron, and glass doors, all without door modifications or lock body matching. By combining versatile installation options with advanced connectivity and security features, U500 brings Aqara’s smart access experience to environments where the existing smart locks often fall short.

Smart Lock U600: Primarily built for the UK market, the Aqara Smart Lock U600 combines a slim, minimalist design with advanced smart home compatibility. U600 supports Apple Home Key, allowing users to unlock their doors seamlessly using an iPhone or Apple Watch. Natively powered by Matter with the Thread protocol, U600 enables fast, reliable integration with leading smart home platforms, offering UK homeowners a future-ready access solution that balances elegant design, everyday convenience, and cross-platform interoperability.

Meer is nog niet bekend. Vermoedelijke introductie datum zou 17 maart zijn.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:48
Had een klacht ingediend bij Aqara via Amazon (waar ik de U200 had gekocht) over dat het slot soms heel raar en langzaam open gaat en vaak in storing schiet. Is al meermaals gekalibreerd en geen updates beschikbaar.
Zonder verdere uitleg direct geld terug gekregen (216 euro) zodat ik een nieuwe kon bestellen.

Zijn ze vandaag bij BOL voor 146,79 in de aanbieding :*)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

johanm3

Het kan altijd slechter

Ik heb dit slot inmiddels ruim een jaar geleden geïnstalleerd. Hij is geplakt op de binnenkant van de voorrdeur. Aan de buitenkant bevind zich het keypad.

Tot op heden ben ik helemaal tevreden. Batterij gaat lang mee. Ik heb nog nooit een connectie probleem gehad. Vinger scan, nfc of code invoeren op het keypad, het werkt altijd.

De deur gaat netjes elke avond automatisch op slot, wat ik echt een meerwaarde vind. Vroeger vergat ik dit erg vaak zelf te doen.

Het slot is gekoppeld aan m’n Apple systeem. Zodat ik tijdens het kijken van een film of serie op m’n Apple TV, netjes een pop up op m’n tv krijg dat de deur ‘s avonds op slot is gegaan.
Of als dochterlief thuis komt of weggaat, krijg ik direct een melding dat het slot open of dicht gaat.

De nfc functie gebruik ik als mijn handen vol zijn. Even de Apple Watch er tegen aan, en de deur gaat open op een kiertje.

De batterijen moet ik eens in het half jaar ongeveer opladen. En de batterijen in het keypad ongeveer jaarlijks…, misschien langer.

Gadgets fan

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste