Gisteren de vervangende U200 ontvangen. Helaas een zilveren terwijl ik een witte had. (Had ik inderdaad ook zelf kunnen melden maar toen niet bij stilgestaan).remmuz schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:26:
Gisteren is mijn U200 voor de tweede keer volledig uitgevallen. Reageert nergens meer op, zelfs de knopjes op de unit zelf doen niks. Heb de volle accu uit de U200 lite erin gestopt, helpt niks.
Echt super irritant want nu ben ik het vertrouwen in dat slot volledig kwijt.
Dus, beide uit elkaar gehaald en binnenwerk van de zilveren in de witte behuizen geschroefd.
Toevoegen aan Aqara app en Homekit ging deze keer in 1 keer goed gelukkig.
Bedoeling was om het kapotte slot voor spare parts te gebruiken, dus ook die weer in elkaar geschroefd, accu erin, en meteen begint dat ding te leven!
Weer alles los gehaald en mee gaan prutsen. Ik ben erachter dat het probleem zit in het stekkertje dat het printplaatje van de batterij connector met de hoofd print verbind.
Er zit een klein druppeltje van die smeltlijm op maar blijkbaar niet voldoende voor een betrouwbare verbinding.
Als ik het stekkertje een beetje bewoog dan stopte alles weer. Misschien niet het beste ontwerp voor een apparaat dat natuurlijk best veel trillingen te verwerken krijgt.
/f/image/kZYPEayKrtMrLEzpUlA7PHNb.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2NROmTZVc9gemFWrXMA5uMPm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GDzzAUlh3SZiu36I4A74r0lE.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/8APqSj6HfcwnVJmrwj0rURWf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iMXIYx2kQnEmNeIjO8jRA3YR.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HIWokOhpu4dijx6IHn0sCwG3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jdVKGrbERSfmBJyc2149f4pw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tEl22aozrKYCHbrphlfdMG3s.jpg?f=fotoalbum_large)