Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:19
MightyMr2Mike schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:24:
Hi All,

Ik heb sinds kort ook de U200 (via Bol voor €197,-) en dit weekend geïnstalleerd. Nu krijg ik niet de mogelijkheid om deze in een het Apple ecosysteem op te nemen via connect to Ecosystems. Ziet bij HomeKit devices niets via de Aqare Home app.

En middels de pairing/binding via het toevoegen via de iPhone in Woning app en QR code gaat het heel langzaam en komt niet voorbij de gebruikerstoegang via toetsen oid.

Nu heb ik een Apple TV (HD versie geen 4K) en kan het daaraan liggen dat deze nog geen Matter of Thread ondersteund? Kreeg zoiets wel in beeld de eerst keer door de wizard heen.

Het lock eindigt wel in de Woning app, maar geeft geen reactie (meer) leek het wel even te doen overigens.

Enige suggestie over de Matter hub die ik wellicht zou moeten of kunnen aanschaffen. Opties zijn nu nog vrij open, maar wil het meest nuttige kopen ivm automatiseringen, features en integrations. Moet zeggen dat Apple Homekit voor de hand ligt, maar misschien kan je met de Aqara wel veel meer bereiken?
HomePod mini werkt prima als matter hub en is relatief goedkoop. Eventueel te vinden via marktplaats.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMr2Mike
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 11:44
TheKerremenke schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:51:
[...]

HomePod mini werkt prima als matter hub en is relatief goedkoop. Eventueel te vinden via marktplaats.
Ja die is zeker een optie. Maar klopt het dus dat ik met de huidige Apple TV er niet uit ga komen qua connectie?

Ik ben nu ook net aan het kijken naar Homey en die komen nog met een Mini https://homey.app/en-us/homey-pro-mini/ later dit jaar. Maar welk ecosysteem ga je nou in.. Homey, Home Assistant of alles tegelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MightyMr2Mike schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:00:
[...]

Ja die is zeker een optie. Maar klopt het dus dat ik met de huidige Apple TV er niet uit ga komen qua connectie?
robertwebbe in "Aqara U200 Smart Lock"
Daar staan welke apparaten als thread border router kunnen dienen.

Een Google Nest Hub (2e generatie) werkt ook als Matter hub, dat kan ook nog een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:14
xileS schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:56:
[...]
Op Redit las ik dat de adapters van Nuki hetzelfde zijn/ook passen. Deze zijn gratis via hun site te bestellen en ik heb hier dus even gebruik/misbruik van gemaakt en een Winkhaus adapter besteld. Hopelijk zijn deze wel beetje van goede kwaliteit?
Ik ga binnenkort hier thuis mijn cilinders vervangen en ben aan het kijken naar die van M&C, deze hebben ook een Nuki adapter als optie. Denk je dat deze ook gaat werken met de U200?
Afmetingen volgens website zijn 17x15mm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4a7XBVf4PaTeE2HVDZLBAY-qu-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hn6wMG8nqoGOFdrJcTnQU8sU.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:19
nujtrug schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:27:
[...]

Ik ga binnenkort hier thuis mijn cilinders vervangen en ben aan het kijken naar die van M&C, deze hebben ook een Nuki adapter als optie. Denk je dat deze ook gaat werken met de U200?

[Afbeelding]
Ik heb die m&c adapters besteld bij Nuki en die passen inderdaad.

Maar ik ga binnenkort een cylinder ombouwen naar m&c adapter van Nuki. Dan is die van metaal ipv plastic. Ik verwacht dat die dan ook past….

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
nujtrug schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:27:
[...]

[Afbeelding]
De Nuki adapters voor knop cilinders zijn dus gratis te bestellen ;p. Bijna alles past geloof ik wel in de U200, maar je moet wel juiste adapter hebben. Precies die ik nodig had, was dus niet meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:25:
[...]

Wat een timing, zit ik net met magneetjes te kloten (werkt niet, of ik moet er meerdere hebben :')).
Inmiddels lijkt magneetje nu ook goed te zitten. Ik heb een beetje zitten pielen Nano tape, zodat het wat strakker tegen deur aan gaat. En dat lijkt te werken.

Kans dat ik de deur per ongeluk openen is er dus zo goed als niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op zondag 16 maart 2025 @ 23:09:
[...]

Werkt HomeKey bij jou nog icm Nest hub 2nd gen?

Wij gebruiken het eigenlijk nooit, maar ik ging het net even testen. Vreemd genoeg gebeurd er niks meer als je een iPhone met HomeKey ervoor houdt.

Zojuist ook matter koppeling met Apple homekit verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar het werkt helaas nog steeds niet.. Geen idee waarom.
Vreemd genoeg krijg ik het nog steeds niet werkend, terwijl dit eerder wel gewoon werkte.

Bedienen via de Apple Woning app (locken en unlocken) werkt gewoon, maar HomeKey werkt weer niet. En zelfs de Personal Acces Code in de woning app werkt niet, terwijl dit de vorige x wel werkte (maar had het na de test weer verwijderd).

Niemand met dezelfde problemen? Of weet waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-06 08:53
Wanneer zal het nu mogelijk zijn om de deur te unlocken zonder dat deze opengaat?
Dit ging toch door een firmware update komen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 06:54
Icaru schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:52:
Wanneer zal het nu mogelijk zijn om de deur te unlocken zonder dat deze opengaat?
In de laatste release notes stond dat daar nog aan gewerkt wordt geloof ik.

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:28
Icaru schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:52:
Dat zou in firmware versie 78 moeten komen.
We zitten nu op 77 dus nog even geduld 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vato9394
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15-06 12:39
Mijn Home assistant is zijn Matter Connectie met de U200 kwijt na de laatste M3 Hub Firmware update. Enig idee hoe ik dit kan oplossen. (Het gekke is dat ik ook nog Aqara thermostats heb geintegreed via de M3 hub via matter in home assistant en deze hebben wel nog connectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@vato9394
Even checken of je de laatste versie van de Aqara app hebt. Vervolgens checken of er nog een update is voor de M3 hub. Als dat alles gecheckt is, hub 10 seconden spanningsloos maken en opnieuw op laten starten.

Bij de U200 even de batterij 10 seconden eruit halen.

Als het dan nog niet werkt, in devices je Matter devices openen, selecteer je M3, klik de 3 verticale puntjes klikken en reinterview klikken. Idem voor de U200.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 15-04-2025 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:54
xileS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 00:10:
[...]

Inmiddels lijkt magneetje nu ook goed te zitten. Ik heb een beetje zitten pielen Nano tape, zodat het wat strakker tegen deur aan gaat. En dat lijkt te werken.

Kans dat ik de deur per ongeluk openen is er dus zo goed als niet meer.
Welke magneetjes heb je gebruikt? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan namelijk :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:05:
[...]

Welke magneetjes heb je gebruikt? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan namelijk :)
https://www.aliexpress.com/item/1005005204466703.html deze heb ik gebruikt, maar elk ander magneet zal wel werken, als die sterk genoeg is. Alleen het magneet deel heb ik ervan gebruikt uiteindelijk (binnenkant van mijn deur zit genoeg ijzer), met een dik stuk nano tape. Zo heb ik geen stukjes van de tochtstrip bv hoeven te snijden, wat ik las hoe iemand anders dat had gefixt.

Tegen welk probleem loop jij aan? Het probleem in Google Home is eigenlijk al opgelost en ff per ongeluk deur openen is niet meer mogelijk. Alleen vind ik met magneetje toch wel fijn, zodat de deur niet gelijk geopend wordt maar alleen schoot ingetrokken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
xileS schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:50:
[...]

https://www.aliexpress.com/item/1005005204466703.html deze heb ik gebruikt, maar elk ander magneet zal wel werken, als die sterk genoeg is. Alleen het magneet deel heb ik ervan gebruikt uiteindelijk (binnenkant van mijn deur zit genoeg ijzer), met een dik stuk nano tape. Zo heb ik geen stukjes van de tochtstrip bv hoeven te snijden, wat ik las hoe iemand anders dat had gefixt.

Tegen welk probleem loop jij aan? Het probleem in Google Home is eigenlijk al opgelost en ff per ongeluk deur openen is niet meer mogelijk. Alleen vind ik met magneetje toch wel fijn, zodat de deur niet gelijk geopend wordt maar alleen schoot ingetrokken wordt.
Mijn probleem is eigenlijk precies wat jij beschrijft: ik wil niet dat de deur openspringt als ik hem vanuit (in mijn geval) HomeKit open. Ik zie nog wel een keer gebeuren dat ik dat per ongeluk doe als ik buiten de deur ben, en dat vind ik niet zo'n prettige gedachte ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:59:
[...]

Mijn probleem is eigenlijk precies wat jij beschrijft: ik wil niet dat de deur openspringt als ik hem vanuit (in mijn geval) HomeKit open. Ik zie nog wel een keer gebeuren dat ik dat per ongeluk doe als ik buiten de deur ben, en dat vind ik niet zo'n prettige gedachte ;)
In HomeKit gebeurd dat gemakkelijker zag ik idd. In Google Home opent er nu eerst een extra scherm en moet knop aantal sec. inhouden om te ontgrendelen.

In de Apple woning app kan je de slot wel makkelijker verbergen van je homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
xileS schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:03:
[...]

In HomeKit gebeurd dat gemakkelijker zag ik idd. In Google Home opent er nu eerst een extra scherm en moet knop aantal sec. inhouden om te ontgrendelen.

In de Apple woning app kan je de slot wel makkelijker verbergen van je homescreen.
Klopt, verbergen is op zich wel makkelijk te doen. Maar ik ben niet de enige in huis, dus ik voorzie dat dat nog wel een keer misgaat :P

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
remmuz schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:28:
[...]

Dat zou in firmware versie 78 moeten komen.
We zitten nu op 77 dus nog even geduld 😁
Ik lees nu net dat Aqara het verhaal een beetje aangepast heeft:
(een beetje lomp vertaald)

De volgende firmware ondersteunt de HomeAssistant "open deur"-optie. We proberen deze deze maand uit te brengen (Aqara Home) en Matter-gebruikers kunnen hem in mei downloaden.

Daarop volgt de vraag van iemand:
Komt het in mei ook beschikbaar voor HomeKit? Of alleen voor Home Assistant?

en als antwoord van Aqara:
Apple Home ondersteunt dit nog niet, het is dus aan Apple

Ik zou zweren dat het met mijn oude Nuki wel werkt vanuit Homekit, maar nu twijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
remmuz schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:06:
[...]

De volgende firmware ondersteunt de HomeAssistant "open deur"-optie. We proberen deze deze maand uit te brengen (Aqara Home) en Matter-gebruikers kunnen hem in mei downloaden.

Ik zou zweren dat het met mijn oude Nuki wel werkt vanuit Homekit, maar nu twijfel ik.
Volgens mij kan de Nuki het inderdaad wel in Homekit. En ik heb geen idee waarom dat is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
Werkt de Nuki ook via Thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vato9394
remmuz schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:06:
[...]

Ik hoop dat aqara zich aan deze belofte houdt en de firmware update met open-door ondersteuning voor home assistant deze maand nog uitbrengt. Dan kan ik eindelijk zeggen na een jaar dat het slot "feature-complete" is voor mij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 09:26
vato9394 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:51:
[...]

Ik hoop dat aqara zich aan deze belofte houdt en de firmware update met open-door ondersteuning voor home assistant deze maand nog uitbrengt. Dan kan ik eindelijk zeggen na een jaar dat het slot "feature-complete" is voor mij :) .
Zou het dan ook werken in homey?

Middels koppeling HomeKit / matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Er staat nu ook een update klaar zie ik ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63Gy2ycYee97Pld6Y0BOkfoPsQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFk9UdONw8z0E1Fbz6RA61Ht.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de versie die klaar staat.

Zitten jullie hier ook op op v77
Nooit gezien dat een fabrikant zegt als je geen probleem hebt doe maar niet

[ Voor 86% gewijzigd door MarioMark1541 op 16-04-2025 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MarioMark1541 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:31:
Er staat nu ook een update klaar zie ik ?
Misschien handig om te vermelden over welke versie je het hebt?

v77?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpY1qKZHtZUmt9lWPl3LZmPWSg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuxPlH2oOx1mndtHDEw9GyIY.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
v77 was volgens mij een tussentijds update, die is niet degene waar we op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
robertwebbe schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:00:
v77 was volgens mij een tussentijds update, die is niet degene waar we op zitten te wachten.
Nee nee maar waarom krijg ik die nu pas dan ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Deze is eerst alleen beschikbaar gesteld aan degenen die zich gemeld hadden met een specifiek probleem. Blijkbaar hebben ze nu toch besloten om het aan iedereen beschikbaar te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
robertwebbe schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:26:
Deze is eerst alleen beschikbaar gesteld aan degenen die zich gemeld hadden met een specifiek probleem. Blijkbaar hebben ze nu toch besloten om het aan iedereen beschikbaar te stellen.
Had jij problemen en of moet ik deze installeren dan ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Ik had niet dat probleem dat 77 fixte maar heb hem toch geïnstalleerd. Als er updates zijn krijg ik altijd de drang om deze te installeren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:42
Kan iemand mij vertellen of de Aqara app ook in het Nederlands ingesteld kan worden? Mijn taalinstellingen staan al in regio Netherlands ingesteld maar daar staat de Nederlandse taal niet bij.

Doe ik wat verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnsGCzy-hnLrX2l_eiTahb-iM5o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PzWNBC2PNRPXu4lPuMi2lIQY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door blueman85 op 17-04-2025 10:25 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPepijn808
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het slot heb ik met succes kunnen installeren en ook gekoppeld met HomeKit zodat ik het slot kan openen met de NFC van mijn iPhone.

Ik heb ook de vingerafdrukken van mijn huisgenoten toegevoegd zodat ze kunnen openen, maar hoe activeer ik de NFC-mogelijkheid voor hun iPhone?

Rob

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@SamPepijn808
In je Woning app kies je het slot, dan Beheer toegang en dan + Nodig anderen uit.

Aanvullende tip: als de Home Key eenmaal in de Wallet staat, klik op de i en activeer Express-modus. Dan hoef je je iPhone niet eens meer te ontgrendelen. En je kunt zelfs je deur openen als je batterij leeg is (tot maximaal een dag na uitgaan).

[ Voor 62% gewijzigd door robertwebbe op 17-04-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPepijn808
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dank @robertwebbe

Dat kan alleen met een HomePod-luidspreker of Apple TV 4K volgens mij.
Weet je of er ook een andere manier is?

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
nieuws: Aqara brengt Hub M100 met USB-A-formfactor, Matter- en Thread-onderst...

Volgens mij waren bepaalde features alleen met Aqara hub beschikbaar? Inmiddels is er een hub voor €25 beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bacardikees
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 19:02
Morpheusk schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:18:
nieuws: Aqara brengt Hub M100 met USB-A-formfactor, Matter- en Thread-onderst...

Volgens mij waren bepaalde features alleen met Aqara hub beschikbaar? Inmiddels is er een hub voor €25 beschikbaar.
Ik weet niet precies welke functies er zouden moeten zijn. Ik heb speciaal een M3 Hub gekocht om op afstand beveiligingssleutels in te kunnen trekken, voor het geval één van de kinderen hun tag verliest. Maar dit blijkt dus niet mogelijk: je moet altijd eerst een knop op het keypad indrukken voordat je iets kunt wijzigen. Dit geldt ook voor software-updates.

Ik had ergens gelezen dat je het U200-slot als kindapparaat moet toevoegen, maar dat lukt op geen enkele manier. Ik heb alles meerdere keren verwijderd en opnieuw toegevoegd. Uiteindelijk contact opgenomen met de klantenservice, en zij gaven aan dat deze functie nog niet beschikbaar is, maar dat ze eraan werken.

Eigenlijk heb ik dus de hub een beetje voor niks gekocht (ik had al een Apple TV 4K), dus ik kon de deur sowieso al op afstand openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthkatzs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 09:13
Toch wat problemen met mijn U200. Als hij lockt kan ik hem soms moeilijk openen via de draaiknop. De motor lijkt nog “engaged”. Ik moet hem dan een stuk dicht draaien om hem open te kunnen draaien. Soms bij het openen hoor ik ook wat geknars. Dus nu retourneren en hopelijk nieuwe beter.
Maar wat mij dan opvalt is. Ik heb een Aqara knop gekocht om te koppelen zodat ik hem daarmee makkelijk kan openen. Maar daar zit meestal een grote delay op dat zeer storen is. Zelfs via de Aqara hub zelf. Ik heb geprobeerd om de automatische direct via de Aqara hun te doen, via HomeKit (daar werkt het soms niet omdat er een time-out is op het slot) en via Home Assistant. Bij allemaal zelfde probleem. Soms gaat het direct maar veelal duurt het 15 seconden voor hij open gaat. Iemand een idee? Maandag heb ik mijn nieuwe en hopelijk heeft deze het probleem met de draaiknop niet. Dan is die knop misschien overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:50
darthkatzs schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 12:42:
Toch wat problemen met mijn U200. Als hij lockt kan ik hem soms moeilijk openen via de draaiknop. De motor lijkt nog “engaged”. Ik moet hem dan een stuk dicht draaien om hem open te kunnen draaien. Soms bij het openen hoor ik ook wat geknars. Dus nu retourneren en hopelijk nieuwe beter.
Maar wat mij dan opvalt is. Ik heb een Aqara knop gekocht om te koppelen zodat ik hem daarmee makkelijk kan openen. Maar daar zit meestal een grote delay op dat zeer storen is. Zelfs via de Aqara hub zelf. Ik heb geprobeerd om de automatische direct via de Aqara hun te doen, via HomeKit (daar werkt het soms niet omdat er een time-out is op het slot) en via Home Assistant. Bij allemaal zelfde probleem. Soms gaat het direct maar veelal duurt het 15 seconden voor hij open gaat. Iemand een idee? Maandag heb ik mijn nieuwe en hopelijk heeft deze het probleem met de draaiknop niet. Dan is die knop misschien overbodig.
Gebruik je de 'auto-turn lock' functie al? Volgens mij is dat precies wat je zoekt?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthkatzs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 09:13
link0007 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 16:33:
[...]

Gebruik je de 'auto-turn lock' functie al? Volgens mij is dat precies wat je zoekt?
Gebruik ik zeker. Maar zoals gezegd in mijn post blijft de motor “engaged” als hij sluit. Wil zeggen dat ik niet zomaar hem kan open draaien. Dat is nu mijn grootste probleem. Morgen wordt de nieuwe geleverd. Hopelijk werkt het daar anders vrees ik dat dit slot mij redelijk nutteloos lijkt. Ik kan mijn slot niet deftig zelf open draaien zonder iets te forceren en als ik een knop gebruik moet ik 15 seconden wachten voor mijn deur open gaat.

Je kan hier mijn probleem zien met de draaiknop.
https://share.icloud.com/photos/059_AlG4cRwFyY1pRL4ClgkkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Ik heb inmiddels meerdere filmpjes voorbij zien komen waarbij er een mechanisch probleem is. Ook bij mij was dat het geval. Volgens mij is het bij mij ooit misgegaan toen ik in alle haast de deur wilde open draaien en toen hoorde dat door de snelheid iets niet helemaal lekker ging. Op een ander forum las ik dat iemand had geconstateerd dat er nauwelijks tot geen smering tussen de tandwielen zit en dat dit dan een kwestie van tijd is voordat het vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb een soortgelijk probleem (denk ik?): als ik de deur met een ouderwetse sleutel open (komt niet vaak voor, maar toevallig probeerde ik het van de week), voelt het alsof ik als het ware "tegen de motor in" draai. Dat voelt niet heel prettig en is bovendien vrij zwaar. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik de Aqara aan het slopen ben.

Kan hier iets mee? Met de Nuki had ik dit probleem niet.

Edit: ik zie nu dit op het Slack-kanaal van Aqara:
.76 and 77.. introduced problem wit manual Operation.. you jave to move it for smal amout to the right to "free" it. If not its hard to move, because gears are still engaged!
Dat klinkt als mijn probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door posttoast op 06-05-2025 17:02 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davasch
Ik heb sinds kort hetzelfde inderdaad!

edit: Als ik eerst een stukje terugdraai gaat het inderdaad makkelijker. Ook al klachten van mijn vrouw gehad. Hopelijk snel een fix.

[ Voor 64% gewijzigd door davasch op 06-05-2025 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Nou ja, da's op zich "goed nieuws". Dan is het een bekend probleem en is het waarschijnlijk wel weer gefixed in een update.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vato9394
ondertussen zijn we midden mei ... aqara ... v78 ... please 😁?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
vato9394 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:50:
ondertussen zijn we midden mei ... aqara ... v78 ... please 😁?
Tis erg stil inderdaad

Is er al een beta beschikbaar dan ??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
v80 krijg ik zojuist binnen :)
iets met home assistant matter support

reddit:
I updated yesterday to the 3.0.0_0080 firmware of Aqara U200 and it added the extended unlatch support to Home Assistant. Automations can now Lock, Unlock or Open door, so it is finally possible to unlock without opening door.

Home Assistant shows new Open Door button.

It took longer than expected but they did update it and now automations and more useful for home assistant users.

[ Voor 74% gewijzigd door remcoXP op 15-05-2025 08:43 ]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
remcoXP schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:42:

reddit:
I updated yesterday to the 3.0.0_0080 firmware of Aqara U200 and it added the extended unlatch support to Home Assistant. Automations can now Lock, Unlock or Open door, so it is finally possible to unlock without opening door.

It took longer than expected but they did update it and now automations and more useful for home assistant users.
Ik zie hem nog niet staan ?

Maar geldt deze functie dan enkel voor home assistent ?

Ik gebruik Homey ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3r_YEz3ulXXx-jnGfX8gu1rQfk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/27WWCjCTbWu3N4UXpYE2Jrm0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door MarioMark1541 op 15-05-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
Interessant! Zou dit dan ook werken als je hem via een ATV (maar dus wel via Matter, niet als HomeKit accessoire) gekoppeld hebt? Of zou Apple dat dan eerst in hun implementatie moeten ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 00:15:
[...]

Vreemd genoeg krijg ik het nog steeds niet werkend, terwijl dit eerder wel gewoon werkte.

Bedienen via de Apple Woning app (locken en unlocken) werkt gewoon, maar HomeKey werkt weer niet. En zelfs de Personal Acces Code in de woning app werkt niet, terwijl dit de vorige x wel werkte (maar had het na de test weer verwijderd).

Niemand met dezelfde problemen? Of weet waar het aan kan liggen?
Niemand anders die HomeKey gebruikt icm een Google Hub 2nd gen? Ik heb al een tijdje niet geprobeerd, maar de laatste paar keren kreeg ik het niet werkend na steeds verwijderen en opnieuw toevoegen. Terwijl het eerst gewoon prima gewerkt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
remcoXP schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:42:

reddit:

Waarom heb jij die update wel en ik nog niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Om de server druk te verspreiden rolt Aqara vaak in batches uit. Waarschijnlijk duurt het enkele dagen langer maar hij komt. Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-1lXsunHAC2giY9xlmcuxvrK3E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8ZvT9aYQ50GLXUkJ2R30Ywcd.png?f=fotoalbum_large

Daar is ie! Werkt direct in Home Assistant 😊

[ Voor 5% gewijzigd door Boel-Shit op 15-05-2025 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Boel-Shit schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:27:
[Afbeelding]

Oeh jaloers ik wacht geduldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Boel-Shit schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:27:
[Afbeelding]

Helaas maak ik nauwelijks gebruik van de functie voor het openen van de deur terwijl ik thuis ben,
en zal ik hier dan ook waarschijnlijk geen gebruik van maken.
Als ik buiten ben en de deur wil openen dan werkte dit altijd al via het keypad.
Ik wacht wel al maanden op de mogelijkheid om de deur van het slot te halen zonder deze daadwerkelijk te openen — zoals dat bijvoorbeeld bij Nuki wel mogelijk is — maar helaas is deze functie nog steeds niet beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door ndjong op 17-05-2025 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
ndjong schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:42:
[...]

Ik wacht wel al maanden op de mogelijkheid om de deur van het slot te halen zonder deze daadwerkelijk te openen — zoals dat bijvoorbeeld bij Nuki wel mogelijk is — maar helaas is deze functie nog steeds niet beschikbaar.
Dat kan toch al vanaf het begin?
“Unlock” haalt de deur van het slot maar opent (unlatch) de deur niet. Dat is nu eindelijk mogelijk met deze nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
ndjong schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:42:
[...]

Helaas maak ik nauwelijks gebruik van de functie voor het openen van de deur terwijl ik thuis ben,
en zal ik hier dan ook waarschijnlijk geen gebruik van maken.
Als ik buiten ben en de deur wil openen dan werkte dit altijd al via het keypad.
Dat is precies wat in deze firmware zit. De optie om van het slot te halen maar niet te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Boel-Shit schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:09:
[...]

Dat is precies wat in deze firmware zit. De optie om van het slot te halen maar niet te openen.
Moet je geloof ik wel aqara home of home assistant hebben. Heb de functie niet gezien in Google home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Boel-Shit schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:09:
[...]

Dat zou mooi zijn, nu wachten tot het beschikbaar is op HomeKit of Homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
remmuz schreef op zondag 18 mei 2025 @ 07:04:
[...]

“Unlock” haalt de deur van het slot maar opent (unlatch) de deur niet. Dat is nu eindelijk mogelijk met deze nieuwe firmware.
Deur helemaal openen kon al vanaf begin, ik wacht sinds begin op de optie “deur van slot halen”. Die komt er dan nu eindelijk hopelijk spoedig aan (voor niet home assistent gebruikers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
ndjong schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:57:
[...]

Deur helemaal openen kon al vanaf begin, ik wacht sinds begin op de optie “deur van slot halen”. Die komt er dan nu eindelijk hopelijk spoedig aan (voor niet home assistent gebruikers)
Vreemd. Als de deur op slot is en ik druk op unlock in Homekit, dan gaat de deur alleen van het slot en niet open. Echt open doen (unlatch) kan niet vanuit Homekit. Ook niet met de nieuwe firmware want Homekit ondersteunt dat blijkbaar nog niet. (ik gebruikngeen Aqara app of Home Assistant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
remmuz schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:33:
[...]

Vreemd. Als de deur op slot is en ik druk op unlock in Homekit, dan gaat de deur alleen van het slot en niet open. Echt open doen (unlatch) kan niet vanuit Homekit. Ook niet met de nieuwe firmware want Homekit ondersteunt dat blijkbaar nog niet. (ik gebruikngeen Aqara app of Home Assistant)
Je moet éénmalig in de Aqara-app instellen dat bij het openen ook automatisch de ontgrendeling (unlatch) plaatsvindt. Op die manier kom je in dezelfde situatie als ik: de deur gaat dan niet alleen van het slot, maar opent ook echt volledig.

Doet jouw keypad dat op dit moment ook? opent de deur helemaal? Anders sta je alsnog voor een dichte deur.

[ Voor 21% gewijzigd door ndjong op 19-05-2025 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
ndjong schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:17:
[...]

Doet jouw keypad dat op dit moment ook? opent de deur helemaal? Anders sta je alsnog voor een dichte deur.
Uiteraard, want anders heb je er niet zoveel aan.
Het werkt al bijna een jaar tot volle tevredenheid dus ik laat het lekker zo.

[ Voor 25% gewijzigd door remmuz op 19-05-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
ndjong schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:17:
[...]

Je moet éénmalig in de Aqara-app instellen dat bij het openen ook automatisch de ontgrendeling (unlatch) plaatsvindt. Op die manier kom je in dezelfde situatie als ik: de deur gaat dan niet alleen van het slot, maar opent ook echt volledig.

Kan je uitleggen hoe je dit doet in de Aqara app?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
remmuz schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:55:
[...]

Uiteraard, want anders heb je er niet zoveel aan.
Het werkt al bijna een jaar tot volle tevredenheid dus ik laat het lekker zo.
Het klinkt alsof jij precies de situatie hebt die ik graag wil: via het keypad gaat de deur zowel van het slot als van de dagschoot (pull spring after unlock).
Wanneer je de deur opent via HomeKit, wordt alleen het nachtslot ontgrendeld — precies de werking waar ik al een tijd naar op zoek ben. Ik ga dit vanavond zeker eens uitproberen!

- Edit: Dit is wel tegenstrijdig met de handleiding, die geeft aan dat deze Feature ook voor het Keypad zou gelden, en zou de laatste update vrij overbodig maken. Weet je zeker dat je pull spring niet aan hebt staan?

"De Pull Spring Feature van de Aqara U200 is specifiek ontworpen om de vergrendeling van de deur automatisch in te trekken wanneer de deur wordt ontgrendeld. Deze functie is alleen actief wanneer deze is ingeschakeld in de instellingen van de Aqara Home-app. Als deze instelling is uitgeschakeld, zal de deur niet automatisch ontgrendelen of de vergrendeling intrekken, zelfs niet wanneer de deur wordt ontgrendeld via het toetsenbord."

[ Voor 55% gewijzigd door ndjong op 19-05-2025 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
blueman85 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:10:
[...]

Kan je uitleggen hoe je dit doet in de Aqara app?
Je gaat naar Settings > Lock Configuration > Pull Spring Feature.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gwt5zEhlBx0h3kLlPxDvIJgASS4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mN2M6YdxMUPedYN6ghrgxutr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
ndjong schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:11:
[...]

Het klinkt alsof jij precies de situatie hebt die ik graag wil: via het keypad gaat de deur zowel van het slot als van de dagschoot (pull spring after unlock).
Wanneer je de deur opent via HomeKit, wordt alleen het nachtslot ontgrendeld — precies de werking waar ik al een tijd naar op zoek ben. Ik ga dit vanavond zeker eens uitproberen!

- Edit: Dit is wel tegenstrijdig met de handleiding, die geeft aan dat deze Feature ook voor het Keypad zou gelden, en zou de laatste update vrij overbodig maken. Weet je zeker dat je pull spring niet aan hebt staan?

"De Pull Spring Feature van de Aqara U200 is specifiek ontworpen om de vergrendeling van de deur automatisch in te trekken wanneer de deur wordt ontgrendeld. Deze functie is alleen actief wanneer deze is ingeschakeld in de instellingen van de Aqara Home-app. Als deze instelling is uitgeschakeld, zal de deur niet automatisch ontgrendelen of de vergrendeling intrekken, zelfs niet wanneer de deur wordt ontgrendeld via het toetsenbord."
verkeerde quote excuus

[ Voor 16% gewijzigd door blueman85 op 19-05-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
ndjong schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:11:
[...]

Ik heb hem destijds via Kickstarter gekocht en was 1 van de eerste paar honderd die de U200 had.
Handleiding was toen nog niet volledig dus met de nodige trial and error heb ik het werkend gekregen.
Op dat moment was ook eigenlijk alleen maar handmatige calibratie mogelijk.
Pull-spring staat aan (dat is later gedaan want die optie bestond in het begin niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

remmuz schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:33:
[...]

Hier ook een Kickstarter van de eerste 100, maar bij mij gaat de deur toch echt open als ik op Unlock druk in Homekit. De U200 is wel via Matter verbonden met HK en HomeAssistant.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@remmuz Wellicht even opnieuw opstarten door de batterij even een minuut het slot te halen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
remmuz schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:15:
[...]

Ik heb hem destijds via Kickstarter gekocht en was 1 van de eerste paar honderd die de U200 had.
Handleiding was toen nog niet volledig dus met de nodige trial and error heb ik het werkend gekregen.
Op dat moment was ook eigenlijk alleen maar handmatige calibratie mogelijk.
Pull-spring staat aan (dat is later gedaan want die optie bestond in het begin niet)
Duidelijk, dan hoef ik niet te spelen met de instellingen vanavond.
Ik zie (inmiddels) 3 opties in Homey, echter gaat de deur nog steeds helemaal open bij zowel "Ontgrendel" als "Slot openen"
Alles herstart en het werkt zoals ik wil! ontgrendel haalt de deur alleen van het slot en Slot openen doet de deur open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_qvkPdtqnrxlzyu3ZGUBiwvPTg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JaUoHY053P1P61v6tH9rKUhs.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door ndjong op 19-05-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
remmuz schreef op zondag 18 mei 2025 @ 07:04:
[...]

Ja, dat klopt. Maar als je dan via het bedieningspaneel de deur wilt openen doet die ook geen unlatch, dus dan kom je als nog niet binnen. Behalve als je een deurklink aan de buitenkant hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
robertwebbe schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:57:
@remmuz Wellicht even opnieuw opstarten door de batterij even een minuut het slot te halen?
Liever niet, want het werkt nu precies zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
ndjong schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:42:
[...]

Ik zie (inmiddels) 3 opties in Homey, echter gaat de deur nog steeds helemaal open bij zowel "Ontgrendel" als "Slot openen"
Alles herstart en het werkt zoals ik wil! ontgrendel haalt de deur alleen van het slot en Slot openen doet de deur open.

[Afbeelding]
@ndjong Is dit met de nieuwe V80 update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
MarioMark1541 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:33:
[...]

@remmuz Is dit met de nieuwe V80 update?
Nee, zit nog op 76
Maar ik denk dat ik op een bepaald moment iets gedaan heb met handmatige calibratie waardoor het nu op deze manier werkt. Dus eigenlijk durf ik nu niet daar v80 te gaan.
Ik gebruik alleen Homekit dus ik zie geen voordeel in v80

[ Voor 38% gewijzigd door remmuz op 19-05-2025 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
remmuz schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:40:
[...]

Nee, zit nog op 76
Maar ik denk dat ik op een bepaalt moment iets gedaan heb met handmatige calibratie waardoor het nu op deze manier werkt. Dus eigenlijk durf ik nu niet daar v80 te gaan.
Ik gebruik alleen Homekit dus ik zie geen voordeel in v80
Hmm das gek want deze optie zou in V80 moeten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
How heb je dit voor elkaar gekregen dan @remmuz

Waar liep je eerst tegenaan
Wat heb je herstart?

[ Voor 11% gewijzigd door MarioMark1541 op 19-05-2025 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
ndjong schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:42:
[...]

[Afbeelding]
@ndjong volgens mij had ik jouw moeten taggen ipv remiss

Maar heb je deze optie in homey nu met v80?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:17:
[...]

@ndjong volgens mij had ik jouw moeten taggen ipv remiss

Maar heb je deze optie in homey nu met v80?
Ik zie inderdaad dat deze drie opties beschikbaar zijn sinds de laatste update.
Ik ga ervan uit dat ze met die update zijn toegevoegd, al kan ik dat niet met volledige zekerheid zeggen, omdat ik al een tijd niet meer naar de instellingen van het slot in Homey had gekeken.

Hoe dan ook, het werkt nu precies zoals ik het wil met de 3 opties:

- op slot zetten,
- van het slot halen zonder de deur te openen,
- van het slot halen met het openen van de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
ndjong schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:26:
[...]

Ik zie inderdaad dat deze drie opties beschikbaar zijn sinds de laatste update.
Ik ga ervan uit dat ze met die update zijn toegevoegd, al kan ik dat niet met volledige zekerheid zeggen, omdat ik al een tijd niet meer naar de instellingen van het slot in Homey had gekeken.

Hoe dan ook, het werkt nu precies zoals ik het wil met de 3 opties:

- op slot zetten,
- van het slot halen zonder de deur te openen,
- van het slot halen met het openen van de deur.
Maar je moest hem wel opnieuw toevoegen in Homey?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:34:
[...]

Maar je moest hem wel opnieuw toevoegen in Homey?
Om een onbekende reden functioneerde het slot na de update niet meer naar behoren. Ik heb het daarom uit Homey verwijderd en opnieuw toegevoegd. Of dit voor iedereen nodig is, weet ik niet, maar in mijn geval was het helaas wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vato9394
Update v80 nog steeds niet beschikbaar voor mij ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Voor mij ook nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
V80 gearriveerd !

Werkt super in Homey na opnieuw toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:24:
V80 gearriveerd !

Werkt super in Homey na opnieuw toevoegen
Fijn dat het werkt! Ik ben er inmiddels al aan gewend dat de deur ’s ochtends eindelijk automatisch van het nachtslot gaat, waardoor we direct naar buiten kunnen zodra het tijd is om te vertrekken. Heerlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjoran123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 13:56
ik heb de V80 nu ook en eindelijk ook gelukt om hem in HA werkend te krijgen.

Helaas merk ik op dat ik hem in Home Assistant niet kan openen doen voor iemand die voor de deur staat. Ik kan hem dus van slot afhalen maar niet de Latch,

Voordeel daarvan is dat ik hem wel via automatiseringen van nachtslot af kan halen, maar ik dacht dat ik hem wel volledig zou kunnen unlocken ook...

Misschien zie ik iets over het hoofd maar als iemand weet of dit wel kan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Gebruik,en jullie ook homekey?

Sommige gebruikers hebben sinds deze update ‘s problemen zo lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
bjoran123 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:11:
ik heb de V80 nu ook en eindelijk ook gelukt om hem in HA werkend te krijgen.

Helaas merk ik op dat ik hem in Home Assistant niet kan openen doen voor iemand die voor de deur staat. Ik kan hem dus van slot afhalen maar niet de Latch,

Voordeel daarvan is dat ik hem wel via automatiseringen van nachtslot af kan halen, maar ik dacht dat ik hem wel volledig zou kunnen unlocken ook...

Misschien zie ik iets over het hoofd maar als iemand weet of dit wel kan hoor ik het graag!
Bij home assistant zit een “beveiliging” op de lock card. Als je deze opent heb je een extra optie onder je “slot” waarmee je de deur volledig kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoran123
Boel-Shit schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:16:
[...]

Bij home assistant zit een “beveiliging” op de lock card. Als je deze opent heb je een extra optie onder je “slot” waarmee je de deur volledig kan openen.
Thanks! ik zal straks eens mee gaan testen als ik thuis ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:16:
Gebruik,en jullie ook homekey?

Sommige gebruikers hebben sinds deze update ‘s problemen zo lijkt het
Ja gebruik ik ook en ik merk gelukkig geen verschil.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:26
Lang op zitten wachten, werkt perfect in Home Assistant *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pd8vrQI4PsqFmTCAEYjDjACA-x0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KcfCPbtwoGHjHIpkHwKseGGy.png?f=user_large

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
  - square: false
    type: grid
    columns: 3
    cards:
      - show_name: true
        show_icon: true
        type: button
        entity: lock.aqara_smart_lock_u200
        name: Openen
        icon: mdi:door-open
        state_color: false
        tap_action:
          action: call-service
          service: lock.open
          target:
            entity_id: lock.aqara_smart_lock_u200
          confirmation:
            text: Zeker weten dat je de voordeur open wil doen?
        icon_height: 50px
        name: Van het slot
        icon: mdi:door-closed
        tap_action:
          service: lock.unlock
          target:
        name: Op slot doen
        icon: mdi:door-closed-lock
        tap_action:
          service: lock.lock
          target:
        show_state: false

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vato9394
yeeh, vandaag eindelijk beschikbaar voor mij.
Werkt perfect in home assistant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik lees wel een hoop issues op foras mbt tot home key die niet meer werkt na de 80 update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:46
Zojuist de firmware update vanuit Home Assistant gedaan. Ding bleef heel lang op installeren hangen, bleek dat ik toch even op een toets moest drukken van de keypad. Daarna was het binnen een paar minuten afgerond.

De installatie vooruitgang was helaas niet zichtbaar vanuit Home Assistant. Het downloaden wel.
Op zich wel fijn dat dit nu ook kan, i.p.v. het gedoe met de app op de telefoon, die je open moet houden.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris039
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-06 14:13
dennistd schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:41:
Lang op zitten wachten, werkt perfect in Home Assistant *O*

[Afbeelding]

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
  - square: false
    type: grid
    columns: 3
    cards:
        name: Openen
        icon: mdi:door-open
        tap_action:
          service: lock.open
          target:
          confirmation:
            text: Zeker weten dat je de voordeur open wil doen?
        name: Van het slot
        icon: mdi:door-closed
        tap_action:
          service: lock.unlock
          target:
        name: Op slot doen
        icon: mdi:door-closed-lock
        tap_action:
          service: lock.lock
          target:
        show_state: false
Heb je hem na updaten nog wel even opnieuw moeten inleren? Die YAML code werkt goed (qua uiterlijk en 2 vd 3 functionaliteiten). Alleen het van slot afhalen werkt nog niet. Ik denk dat ik hem een keer opnieuw moet inleren.

[ Voor 30% gewijzigd door Floris039 op 28-05-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Heb je de “pull spring” functie al een keer uit- en aangezet? Volgens de release notes is dat noodzakelijk om te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap7jHcyZMueNGD8gf9HB7QPHb5c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hOS39q82IVeVtuX236H8qPzU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris039
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-06 14:13
robertwebbe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:45:
Heb je de “pull spring” functie al een keer uit- en aangezet? Volgens de release niets is dat noodzakelijk om te doen.

[Afbeelding]
Ah daar had ik dat gezien. Ik heb hem via home assistant uiteindelijk geupdate. Ik ga als ik thuis ben even de pull functie uit en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:26
Floris039 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:27:
[...]

Heb je hem na updaten nog wel even opnieuw moeten inleren? Die YAML code werkt goed (qua uiterlijk en 2 vd 3 functionaliteiten). Alleen het van slot afhalen werkt nog niet. Ik denk dat ik hem een keer opnieuw moet inleren.
Ik heb idd de optie 'apparaat opnieuw interviewen' gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoran123
Snap er niks van. Gebruik geen automations oid nog met het slot maar als ik hem via HA ontgrendel dan gaat hij na 3min automatisch weer op slot.

Zie logboek hier…
Hebben jullie dit ook? Ik wil niet dat als ik hem ontgrendel hij zichzelf weer op nachtslot zet…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XxAIDDx2zMMJifUvL-5j8i09l4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYfkrmX3hcIAe1fNyRZf6HkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
@bjoran123 Heb je toevallig auto-lock aan staan in de Aqara app? Dat is het enige wat ik kan bedenken. HA geeft geen reden waarom vergrendeld dus het lijkt buiten HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
En anders die optie in de Aqara app even een keer aan- en weer uitzetten. Door de laatste update zijn die waardes bij sommige gebruikers in de war geraakt.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste