Zaterdag het slot open gehaald en alles schoongemaakt en ingevet met siliconenvet. Slot opnieuw laten calibreren en draait vooralsnog weer goed. Geen last meer van rare geluiden die van de tandwielen afkwamen. Het leek alsof sommige tandwielen leken te slippen. Je hoorde dan een soort kssssst geluid alvorens het slot ging draaien. Dat is nu weg.
Helaas sinds maandag weer regelmatig de melding: Voordeur zit klem. In de Aqara app, de melding: Cylinder Error. In de logging staat er dan: Latch not fully extended or retracted. Ga ik dan het slot bekijken, dan lijkt er niks aan de hand en staat de latch gewoon in de normale stand. Wanneer dit optreedt, hoor je ook een geluidje/deuntje uit het slot komen, 5 noten van laag naar hoog en dan weer opnieuw.
Probleem is nu dat ik dus zelf het slot open heb gemaakt, schoongemaakt en opnieuw ingevet heb waardoor de garantie is vervallen. De zwarte sticker die je op het slot los moet maken, is ook helemaal gescheurd en heb ik vervangen door een ander stukje tape.
Denk dat ik van het weekend het slot nog maar eens open maak en het siliconenvet ga verwijderen en dan normale sloten spray ga gebruiken. Uiteraard al gezocht op de foutmeldingen, maar de Aqara website zegt dat het slot te strak op de deur kan zitten. Het slot heeft gewoon 1 jaar probleemloos gewerkt. Vanaf dag 1 dat het slot op de deur zat werkte het slot via Homekit als zowel manueel perfect.
[
Voor 32% gewijzigd door
MRE-Inc op 03-09-2025 09:53
]