Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Beste overall op de Olympische zomerspelen
[ Voor 26% gewijzigd door jan390 op 11-08-2024 13:39 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
⏩ PVOutput☀️
En de eerste 5 dagen maar roepen dat het een fiasco zou worden.Quad schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:39:
15 gouden plakken, zat die datastudio er niet zo ver vanaf.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
⏩ PVOutput☀️
We hebben de 17 niet gehaald, dus ja.Rivanov schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:40:
[...]
En de eerste 5 dagen maar roepen dat het een fiasco zou worden.
⏩ PVOutput☀️
Waardeloze Olympische spelen voor NL zeg
⏩ PVOutput☀️
Harrie’s hattrick, wat machtig
[ Voor 5% gewijzigd door Holk op 11-08-2024 13:45 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Als Lavreysen hem dit jaar niet krijgt, dan lever ik mijn paspoort inPlempie schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:43:
Wat een heerlijke laatste dag zo om de spelen mee af te sluiten! Wat mij betreft kunnen ze Hassan en Lavreysen wel vast inpennen voor Sportvrouw en Sportman van het jaar.
Hold my stroopwafel.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
1250W met één been.
Die verkiezing vind ik altijd lastig… hoe vergelijk je de prestaties tussen verschillende sporten.jan390 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:47:
[...]
Als Lavreysen hem dit jaar niet krijgt, dan lever ik mijn paspoort in
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat is blijkbaar echt enorm pijnlijk, dus om daar blij over te zijn, vind ik wel heel ver gaan. Ik zou eerder blij zijn dat hij geen medaille heeft gepakt.TheBrut3 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:39:
Carlin lekker met zijn neus op de baan, karma aldaar.
Dat zegt me niet zoveel (behalve dat de EU het zou verbieden als het een stofzuiger zou zijn geweest
Dit soort mensen/ getallen komen niet langs op mijn fitnessclub.
Indrukwekkend, hoe dan ook.
Is natuurlijk geen verrassing, maar je hoort het niet vaak benoemd worden.
Shit, net met 2 benen 60kg gedaan. Ik heb nog even te gaan
1250 watt is geen enkel issue, je kunt die wattages ook niet delen door 2, want ze trappen het per been.
In de Formule 1 was er een coureur die Shinji Nakano heette.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En erg leuk zoals die Chinese compleet uit haar dak ging, heel erg on-ChineesQuad schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:43:
China pakt hun 5e goud bij het gewichtheffen. Pfoe.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
JuriesportPatrickC schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:49:
[...]
Die verkiezing vind ik altijd lastig… hoe vergelijk je de prestaties tussen verschillende sporten.
Met steeds wisselende regels...
Van Gerwen mocht het jaar dat hij alles won niet meedoen. Want te weinig tegenstanders, of zoiets vaags. Maar Verstappen, met max 30(?), tegenstanders mocht wel meedoen?
"What do you get if you multiply six by nine..."
Haha ja, pakt ff die coach op en drukt 'm de lucht in.gambieter schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:57:
[...]
En erg leuk zoals die Chinese compleet uit haar dak ging, heel erg on-Chinees
⏩ PVOutput☀️
Ik zie soms wel van die grote kerels langskomen maar die hebben vaak iets genomen. Ik wil de trainingroutine van harrie wel eens zien om die super benen te krijgen lol. En dan heb je ook nog eens een hart van een paard nodig om die kracht constant te leveren. Mega indrukwekkend.SuBBaSS schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:52:
[...]
Dat zegt me niet zoveel (behalve dat de EU het zou verbieden als het een stofzuiger zou zijn geweest).
Dit soort mensen/ getallen komen niet langs op mijn fitnessclub.![]()
Indrukwekkend, hoe dan ook.
Is natuurlijk geen verrassing, maar je hoort het niet vaak benoemd worden.
⏩ PVOutput☀️
Met name bij de sportploeg van het jaar kun je het niet vergelijken.PatrickC schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:49:
[...]
Die verkiezing vind ik altijd lastig… hoe vergelijk je de prestaties tussen verschillende sporten.
- 3x3 basketbal: geweldige prestatie in een mondiale sport die niet echt Nederlands is.
- Hockey mannen: eerste keer in 24 jaar tijd in een sport met enorme concurrentie. Veel meer dan 30 jaar terug.
- 4x400 mixed: eerste Olympische goud op een estafette athetiek sinds 1948.
- Team sprinters baan. Goud prologeren in een bizar WR
[ Voor 4% gewijzigd door Djarune op 11-08-2024 14:03 ]
Echt een laffe streek. Hassan zat er al naast en toen kwam die Ethiopische naar binnen. Hassan kon geen kant meer op dus logisch dat er dan een schouderduw volgt, waarbij beide dames ongeveer evenveel deden. Als iemand de schuld had moeten krijgen was het die Ethiopische wel, die had gewoon haar lijn moeten houden.krietjur schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:32:
Mooi dat het is afgewezen, sloeg ook nergens op. Erg zwak om zo proberen toch nog goud te krijgen.
Zij zou eigenlijk gediskwalificeerd moeten worden.
⏩ PVOutput☀️
Hij is de enige met 3 gouden medailles op de OS. Hij prolongeert zijn Olympische titel op de sprint en teamsprint. Hij is daarmee de beste mannelijke OSér (zomer en winter). Hij is daarmee ook de beste Olympier op de zomerspelen (man & vrouw).PatrickC schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:49:
[...]
Dat gaan Max, Mathieu (en anderen) hem niet verbeteren
Is nog best zwaar om de nek. Is ruim 1,5kg.Quad schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:05:
Haha, komt ie ff met 3 medailles!
Daarnaast, vooraf je doel aankondigen en dan het halen, zoals hij en Hassan hebben kunnen doen, ongekend.jan390 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:05:
[...]
Hij is de enige met 3 gouden medailles op de OS. Hij prolongeert zijn Olympische titel op de sprint en teamsprint. Hij is daarmee de beste mannelijke OSér (zomer en winter). Hij is daarmee ook de beste Olympier op de zomerspelen (man & vrouw).
Bedoel, grenzen verleggen, en aantikken.
[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 11-08-2024 14:10 ]
⏩ PVOutput☀️
Geloof dat ze ook alle gouden plakken bij schoonspringen hebben gepakt. Verenigde Staten moeten nog hun best doen om ze in te halen in de medaillespiegel. Geloof dat de Chinezen verder geen kansen meer hebben?Quad schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:43:
China pakt hun 5e goud bij het gewichtheffen. Pfoe.
Ik zou Harrie die titel volledig gunnen hoor dit jaar, alleen als je dat alleen op basis van het aantal gouden medailles is dat ook niet helemaal fair.jan390 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:05:
[...]
Hij is de enige met 3 gouden medailles op de OS. Hij prolongeert zijn Olympische titel op de sprint en teamsprint. Hij is daarmee de beste mannelijke OSér (zomer en winter). Hij is daarmee ook de beste Olympier op de zomerspelen (man & vrouw).
Dat zou dan eigenlijk betekenen dat als jij een sport beoefent zoals het Hockey of Basketball je nooit voor die titel kunt gaan omdat er in die sporten maar één medaillekans is. Terwijl je met bijvoorbeeld zwemmen wel aan 6-8 verschillende onderdelen kunt deelnemen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Echt he, inmiddels zo gewend aan sport op de achtergrond tijdens... alles eigenlijk. Het blijft toch een bijzonder evenement. Op naar Milaan en CortinaPierre schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:53:
Zal wel raar zijn, geen sport gedurende de dag, afkicken dus. Maar wat een mooie spelen hebben we gezien, super genoten van deze OS.
Lang niet zoveel sport gekeken, ik denk zelfs nooit. Wat dat betreft vond ik dit veel leuker dan wanneer het in een lastige tijdzone is. Lekker veel thuisgewerkt met sport op de achtergrond (ok, soms meer voorgrondPierre schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:53:
Zal wel raar zijn, geen sport gedurende de dag, afkicken dus. Maar wat een mooie spelen hebben we gezien, super genoten van deze OS.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
We hebben nog de paralympische spelen, https://www.paralympic.org/sportsBundin schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:56:
[...]
Echt he, inmiddels zo gewend aan sport op de achtergrond tijdens... alles eigenlijk. Het blijft toch een bijzonder evenement. Op naar Milaan en Cortina
Vooral knap bij Judo, blijkbaar zijn er zelfs blinde spelers.
uitkomst 11 augustus 2024: 15 goud, 7 zilver en 12 brons.
Dus bijna het aantal goud en totaal aantal medailles correct voorspeld. Toch wel knap van dat Gracenote.
Oftewel doorgestoken kaart. Alles is op voorhand al verdeeld.Djarune schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:37:
26 januari 2024: NOS - Nog een half jaar tot de Spelen: '16 goud, 9 zilver en 10 brons voor Nederland'
uitkomst 11 augustus 2024: 15 goud, 7 zilver en 12 brons.
Dus bijna het aantal goud en totaal aantal medailles correct voorspeld. Toch wel knap van dat Gracenote.
Twee medailles in totaal te veel. 2 gouden te weinig, 6 zilver te veel en 3 gronden te weinig.Zijn conclusie voor Nederland: 13 keer goud, 13 keer zilver en 9 bronzen plakken. Dat levert een totaal op van 35 medailles.
https://www.ad.nl/arnhem/...ik-het-fout-heb~aa29dd33/
Ik zie het nu net pas terug, maar wat moest ik lachen en ik voel me er helemaal niet schuldig overTheBrut3 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:39:
Het zal de spanning zijn (en ze winnen echt wel van mij), maar het is bij vlagen echt schrijnend...bazzemans schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:34:
@Quad Spannend wel. Het niveauverschil met de mannen vind ik wel groot.
Gaan idd veel ballen de mist in. Laatste periode is begonnen, verschil is heel klein.bazzemans schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:34:
@Quad Spannend wel. Het niveauverschil met de mannen vind ik wel groot.
⏩ PVOutput☀️
Nou.... Dat was close.Quad schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:17:
De VS gaan het winnen.
Edit: Hoelang kan je over één minuut doen zeg. Wedstrijd duurt ipv 10 zo wel bijna 20 minuten in het 4e kwart.
lekker. hopelijk vanuit medaille positie?TheBrut3 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:39:
Reed vierde of vijfde geloof ik.toolkist schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:22:
[...]
lekker. hopelijk vanuit medaille positie?
Ja die laatste seconde was net 20 cm te ver de ring in.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Het was prachtig.

Heb er ontzettend van genoten.
Bedankt allemaal hier voor de side-chat.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
⏩ PVOutput☀️
Kunnen we meteen kijken hoe de Amerikanen het stokje/vuurtje/vlag overnemen.. Gaat moeilijk worden om deze spelen te overrulen vwb organisatie en mooie beelden van alle locatiesQuad schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:40:
De afsluiting hebben we nog hè, begint om 21:00.
Het waren twee mooie weken, dank allen voor de (meestal) erg fijne bijdragen

- GB (67mln)
- Zuid Korea (52mln)
- Italië (59mln)
- Duitsland (85mln)
⏩ PVOutput☀️
Weinig live gezien, maar mocht ze uitpraten?Pierre schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:53:
Dat was blijkbaar op de VRT wel een dingetje. (En niet enkel bij wielrennen.)
Afgelopen jaar bij de dames Tour kon Ruben ook z'n mond niet houden.
[ Voor 3% gewijzigd door m-vw op 11-08-2024 19:19 ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Waar heb je het over? als ik vragen mag.
Gelukkig met ondertitelsD-Ed schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:42:
Interview met Sifan Hassan was heerlijk om te zien in ieder geval
Wouw, 7 spelen! Maar "op rij"? Waar zijn 2004 en 2012?Enkele olympische feitjes op een rij:
* De Franse zwemmer Léon Marchand is de atleet die de meeste gouden medailles won op deze Spelen: 4 gouden en ook één bronzen.
* De Chinese zwemmer Zhang Yufei is de atleet met de meeste medailles op deze Spelen: Eén zilveren en vijf bronzen.
* De Duitse dressuurrijdster Isabell Werth pakte ook in Parijs weer goud. Daarmee pakte ze voor de zevende Spelen op rij een medaille. (1992,1996, 2000, 2008, 2016, 2021 en 2024).
* De Australische skateboardster Arisa Trew was met 14 jaar en 86 dagen de jongste olympische medaillewinnaar in Parijs.
* De Amerikaanse amazone Laura Kraut was de oudste medaillewinnares met 58 jaar en 62 dagen.
* Laura Paris (Italië) was de enige atlete met de naam Paris, die een medaille won in Parijs.
* In totaal wonnen 91 verschillende NOC's een medaille in Parijs.
* Vier landen (NOC's) wonnen voor het eerst een medaille: Sint Lucia, Dominica, Albanië, Kaapverdië.
* Finland won voor het eerst in de historie geen enkele olympische medaille.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
De 2e keer dat ik het interview zag was nét wat beter te begrijpen ja
Al met al gewoon een heel mooi moment voor haar en ik zat hier met een grote glimlach te luisten/kijken
Op rij waarin ze meedeed denk ik, sowieso in 2012 deed ze niet mee.Pinobigbird schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:03:
[...]
Wouw, 7 spelen! Maar "op rij"? Waar zijn 2004 en 2012?
Terugkijkend op deze Spelen heeft Team NL het geweldig gedaan. Ik baal nog steeds van die ene gemiste zilveren plak van Puck Pieterse bij het MTB en had gisteren Nadine Visser zo die medaille gegund op de 100m horden. Wat heeft die een progressie gemaakt van iemand die vaak op het randje kwalificatie voor een finale zat, naar iemand die gewoon meedoet voor de medailles, in een Internationaal sterk bezet onderdeel.
Teleurstellingen waren voor mij judo (0 medailles) en langebaanzwemmen (2 x brons). En van de handbaldames had ik ook iets meer verwacht. Maar… dat hoort ook allemaal bij topsport.
Wow, Finland 0 medailles in totaal.Pinobigbird schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:03:
[...]
Wouw, 7 spelen! Maar "op rij"? Waar zijn 2004 en 2012?
Die zijn vast wat beter in wintersporten...
Nederland erg goed maar zou nog veel beter moeten kunnen als er echt in sport geïnvesteerd zou worden. Voetbal, volleybal mannen, waterpolo mannen, handbal mannen, boksen, judo, zwemmen, turnen, judo, boksen en ik vergeet er vast nog wel een paar zijn sporten waarin Nederland eigenlijk veel beter zou moeten kunnen.
Maar goed, alsnog doet Nederland het (veel) beter dan vergelijkbare of grotere landen als Duitsland, Zweden, Denemarken, Spanje Italië en België...
Maar toch, voor alle winnaars en eigenlijk voor alle sporters die mee gedaan hebben:

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Helaas hoeven we dat met het huidige kabinet niet te verwachten, zal eerder de andere kant opgaan.Fiber schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:35:
[...]
Nederland erg goed maar zou nog veel beter moeten kunnen als er echt in sport geïnvesteerd zou worden. Voetbal, volleybal mannen, waterpolo mannen, handbal mannen, boksen, judo, zwemmen, turnen, judo, boksen en ik vergeet er vast nog wel een paar zijn sporten waarin Nederland eigenlijk veel beter zou moeten kunnen.
Maar goed, alsnog doet Nederland het (veel) beter dan vergelijkbare of grotere landen als Duitsland, Zweden, Denemarken, Spanje Italië en België...
Maar toch, voor alle winnaars en eigenlijk voor alle sporters die mee gedaan hebben:![]()
![]()
![]()
Wat erg jammer is, want sporten is juist zo belangrijk om te blijven ondersteunen. Vooral in de huidige tijd, waar steeds minder Nederlanders sporten en obesitas toeneemt.
Hetzelfde zou je denken van Noorwegen, Zweden (en in mindere mate Denemarken. Maar die hebben tussen de 8 en 11 medailles. Toch wel opvallend dat de zomersporten daar het een stuk beter doen.Fiber schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:35:
[...]
Maar toch, voor alle winnaars en eigenlijk voor alle sporters die mee gedaan hebben:![]()
![]()
![]()
Als het medailleklassement overigens de prio is, kun je beter teamsporten vermijden als investering. De kans op één gouden medaille bij Volleybal of voetbal is veel lager dan bijv roeien (waar we nu echt een stap gemaak hebben).
Je zou vooral moeten kijken naar sporten waar je veel gouden medailles kunt winnen. Bovenaan staat athletiek met totaal 48 gouden medailles. Verder zouden we ook goed kunnen investeren in Zwemmen (37) Judo (15), maar ook zoiets als schieten: zijn gewoon 15 gouden medailles te winnen.
Hele lijstje per sport:
https://www.topendsports....ally/available-medals.htm
Wie gaat ons vanavond verrassen?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Sifan Hassan krijgt haar gouden plak volgens mij tijdens het sluitingsfeest dus dat wordt sowieso mooi!hoevenpe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:59:
Het was weer een leuk feestje...
Wie gaat ons vanavond verrassen?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vraag ik mij ook af.
⏩ PVOutput☀️
In ieder geval bespaard op de stof van de jurk...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
⏩ PVOutput☀️
Zat nog een huidkleurige jurk onder...hoevenpe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:05:
[...]
In ieder geval bespaard op de stof van de jurk...
Goedkoop produceren.
⏩ PVOutput☀️
Denk het toch wel...Quad schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:06:
Hopelijk gaat Marchand niet zingen.

toch niet...
Dat was de vlam? Of was er nog een andere...?TheBrut3 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:08:
Zo, moest nog even wat MCM op YouTube af kijken. Zag nog net een hete luchtballon, wat is het idee daar achter?
"vlam" inderdaad.Fiber schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:10:
[...]
Dat was de vlam? Of was er nog een andere...?
Die is gedoofd en wordt straks aan de La organisatie overhandigd.
⏩ PVOutput☀️