Wat een topper die Hassan! Toch echt absurd goed. En die energie nog!
Waanzinnig knap. Medailles op de 5 en 10 en afsluiten met goud op de marathon. Weergaloos
PSN: xMaurice93
Geweldig hoe mooi is dit
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ze kreeg niets kado.jaapstobbe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:25:
bijna weggedrukt in die bocht...spannend!
Zit hier met drie lagen kippenvel…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dit is toch geweldig dat Sifan Hassan haar ultieme droom heeft kunnen verwezenlijken.
Zit hier gewoon met tranen haha, wat is dit mooi zegPatrickC schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:27:
Zit hier met drie lagen kippenvel…
Wat een mooie marathon! Spannend en je wist echt niet wie het ging winnen. En dan uiteindelijk toch in die laatste kilometer nog zoveel verschil op elkaar lopen, je zag de lopers breken.
Geweldig voor Hassan. Zo'n bizar schema gemaakt en vervolgens Olympisch goud én een Olympisch record gelopen met minder 34 uur geleden de 10km brons gelopen. Ze droomt groot, verklaart zichzelf voor gek, maar flikt het uiteindelijk weer. Net als drie jaar geleden in Tokio. Een sportvrouw in hart en nieren, die grenzen wil verleggen.
Geweldig voor Hassan. Zo'n bizar schema gemaakt en vervolgens Olympisch goud én een Olympisch record gelopen met minder 34 uur geleden de 10km brons gelopen. Ze droomt groot, verklaart zichzelf voor gek, maar flikt het uiteindelijk weer. Net als drie jaar geleden in Tokio. Een sportvrouw in hart en nieren, die grenzen wil verleggen.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Wij hebben hier ook de tranen in de ogen, kreeg het er warm van, mooie wedstrijd en Sifan was gewoon de beste.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Voor het eerst ooit had ik vochtige oogjes door sport, dus je was niet de enige.Jorah_Newstone schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:28:
[...]
Zit hier gewoon met tranen haha, wat is dit mooi zeg
Care to explain?Wognummer schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:24:
Neee niet wow
Had ik het toch bijna goed.Fiber schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:15:
[...]
Kan zeker, maar ik verwacht vandaag zilver voor Sifan Hassan. En dan zondag goud op de marathon...

Wat een fantastische atlete die Sifan Hassan!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hier idem met tranen en spanning, komt door het extreme wat ze wilde doen, de spanning in de laatste meters, het schreeuwen naar Hassan om te rennen voor wat ze waard is en daarna je handen in de lucht kunnen doen voor deze historische medaille.
Ze rent een OR, ze presteert als eerste vrouw ooit om 3 medailles te winnen in 1 OS voor de 3 lange afstanden.
Je hoopt het, je verwacht het niet, maar het onwezenlijke gebeurt toch.
Ze rent een OR, ze presteert als eerste vrouw ooit om 3 medailles te winnen in 1 OS voor de 3 lange afstanden.
Je hoopt het, je verwacht het niet, maar het onwezenlijke gebeurt toch.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ongekend! Ben zelf aan een trainen voor een halve Marathon, ga meteen een rondje rennen. Wat een prestatie
Kan niet wachten op het interview.
Prachtige praatster.
Prachtige praatster.
Bij Eurosport!SuBBaSS schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:37:
Prachtige praatster.
⏩ PVOutput☀️
Grote blij natuurlijkSuBBaSS schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:37:
Prachtige praatster.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
En Luijten op ruim op 10 minuten afstand nummer 50.
Wel mooi om te zien dat ze voor dood aankomen, even uitrusten voor een minuutje of twee drie en dan alweer redelijk fit ogen.
Interview bij Eurosport. Je gooit er een kwartje in en hele verhalen.
Mooie atleet!
Wel mooi om te zien dat ze voor dood aankomen, even uitrusten voor een minuutje of twee drie en dan alweer redelijk fit ogen.
Interview bij Eurosport. Je gooit er een kwartje in en hele verhalen.
[ Voor 19% gewijzigd door Bastien op 11-08-2024 10:40 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Als je niet door een oranje bril kijkt, mag dat duwtje?
Ze zijn bij de marathon niet zo streng als bij baanwedstrijden. Lijkt me niet zo'n ding dit.jaapstobbe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:42:
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Als Belg vond ik er absoluut niets mis mee.jaapstobbe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:42:
Parcours wordt smaller, Hassan kan nergens naartoe. Het is inhouden of je schouder gebruiken.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
OK, als ze dat goud maar niet kwijtraakt
Het is denk ik dat niemand viel. En Hassan kon niet de borden in natuurlijk.
⏩ PVOutput☀️
Toch mooi goud op de triathlon in LA is al binnen
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Vanaf 11 uur begint het laatste kunststukje voor Nederland op de wielerbaan.
⏩ PVOutput☀️
Hassan: "deze voelde als 10 gouden medailles". Ik geloof haar 100%, wat een ongelooflijke prestatie
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Die kan je ook omdraaien. Mag je een andere loper blokkeren die met een hogere zwembad snelheid links- of rechtsom langszij probeert te komen?jaapstobbe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:42:
Even een dubbeltje erin en het blijft minuten praten. Mooi man.
Wat een heldin.
Wat een heldin.
Is dat een nieuw onderdeel? Marathon met een zwembad op je rug?bazzemans schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:55:
[...]
Die kan je ook omdraaien. Mag je een andere loper blokkeren die met een hogere zwembad links- of rechtsom langszij probeert te komen?
Ben er stil van, als je haar zo ziet, wat een MEGA prestatie van Sifan. Echt bizar dit, ze heeft geschiedenis geschreven.
Haha had net overlegd over het wel of niet opzetten van het zwembad.Arjan90 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:56:
[...]
Is dat een nieuw onderdeel? Marathon met een zwembad op je rug?
Dat lijkt me een brug te ver...Megupe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:49:
Knap om een or te lopen op zo'n zwaar parcours.
En nu over 4 jaar kitefoilen voor Hassan
Maar de triatlon...

Mooi detail, Sifan had haar kroontje al op tijdens de race...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Meer Bijbeliaans.autje schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:57:
"Je zaait wat je oogst."
Het is bijna Cruijfiaans.
Haha, ik realiseer het me nu pas. Maar als de moeder van Sifan het zo zegt, dan klopt het.autje schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:57:
"Je zaait wat je oogst."
Het is bijna Cruijfiaans.
Zouden 'we' de Britten nog kunnen inhalen...?AvAars schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:58:
Nou, op naar het baanwielrennen! Kijken wat we daar nog kunnen zaaien, eh... oogsten.
https://nos.nl/parijs2024/medailles
Die uitspraak klopt toch gewoon? Ook al wordt het doorgaans anders gezegd: "wat je zaait, zul je ook oogsten".Highland schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:59:
[...]
Haha, ik realiseer het me nu pas. Maar als de moeder van Sifan het zo zegt, dan klopt het.
Zeker! Maar (de moeder van) Sifan Hassan zei het andersom...bazzemans schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:02:
[...]
Die uitspraak klopt toch gewoon? Ook al wordt het doorgaans anders gezegd: "wat je zaait, zul je ook oogsten".
Wat vroeger met een deel van de oogst ook zeker gebeurde anders had je het volgende jaar helemaal niets meer...
Volgens mij kan je die uitspraak twee kanten op uitspreken, zonder heel iets anders te zeggen:Fiber schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:05:
[...]
Zeker! Maar (de moeder van) Sifan Hassan zei het andersom...
Wat vroeger met een deel van de oogst ook zeker gebeurde anders had je het volgende jaar helemaal niets meer...
"Je zaait wat je oogst" > wat je zaait zul je oogsten
"Je oogst wat je zaait" > wat je oogst is wat je hebt gezaaid
In de bijbel staat het dus (in de NL-vertaling) als volgt: "wat je zaait, zul je ook oogsten". Dat komt volgens mij overeen met hetgeen Sifans moeder meegaf. Zij het iets verbasterd.
[ Voor 20% gewijzigd door bazzemans op 11-08-2024 11:25 ]
So far, so good!TheBrut3 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:24:
Van der Duin begint het Omnium prima. Nu kijken of Hetty een zilveren medaille veilig kan stellen.
Op de live feed van de marathon is te zien dat er nog altijd een atleet aan het lopen is.
Kennelijk is het Lhamo Kinzang uit Bhutan, die inmiddels aan het wandelen is en niet voornemens lijkt om op te geven. Ze heeft de marathon van Bhutan gewonen in 3 uur en 26 minuten, ruim een uur langer over gedaan destijds dus dan de tijd van Sifan vandaag.bazzemans schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:27:
Op de live feed van de marathon is te zien dat er nog altijd een atleet aan het lopen is.
Edit 11.37u: haar doorkomsttijd op de 40km vandaag was 3:31:37.
Ik ben er nog niet over uit of ik het nog knap vindt dat ze koste wat het kost wil finishen. Ze wandelt eigenlijk alleen nog maar.
Edit 11.40u: ze rende een paar meter en is weer terug bij wandelen. Ondertussen verzamelt het overgebleven publiek zich om haar aan te moedigen en loopt mee.
Edit 11.44u: ze passeerde zojuist het 41km bordje. Nog ruim een kilometer wandelen dus.
Edit 11.53u: ze loopt inmiddels de borden en heeft besloten dat laatste stuk weer rennend af te leggen. Dit gaat haar lukken. Veel support nog langs de kant.
Edit 11.54u: ze is binnen! Anderhalf uur na de finish van Hassan.
Tot zover dit verslag in het kader van meedoen is belangrijker dan winnen.
[ Voor 47% gewijzigd door bazzemans op 11-08-2024 11:54 ]
Als die Carlin in de finale komt met Hoogland dan wordt dat nog interessant…
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Blijft een rare sport, dat baanwielrennen. Bij een aantal onderdelen met z'n allen vooral niet doorfietsen tot net voor het einde.
Deze heeft Hoogland aan zichzelf te danken.
Die van de sprint tegen die Brit niet. Desalniettemin zuur.
Hup Hettie en Harry!
Die van de sprint tegen die Brit niet. Desalniettemin zuur.
Hup Hettie en Harry!
Is er ergens een interview met Hassan te zien? Ik zit overal te zoeken op HBO, NPO en Youtube maar kan niets vinden.
Hassan uitzinnig na historische eindsprint: 'Dit voelt als tien gouden medailles' - https://nos.nl/l/2532853PatrickC schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:08:
Is er ergens een interview met Hassan te zien? Ik zit overal te zoeken op HBO, NPO en Youtube maar kan niets vinden.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Dat was niet goed.
⏩ PVOutput☀️
Hopelijk loot Hetty 2 zodat ze achteraan mag starten. Dat is bij deze snelle dames een voordeel en lijkt mij haar enige kans.
Natuurlijk heeft ze weer positie 1 geloot…
Ja jammer voor Hetty raketty. Op naar Harrie.
⏩ PVOutput☀️
Loot je andersom en win je gewoon…zo’n oneerlijk systeem
Ik ben een totale leek qua wielersport. Maar is het niet een soort van oneerlijk om met zo’n loting te werken? Ik hoor elke keer “ze zijn even snel” en “positie 2 is in het voordeel”. Maar wat is er dan nog competitief aan? Waarom dan niet 4 sessies en allebei een keer op plek 1 en plek 2?
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Atletiek | Ethiopië protesteert tegen duw Hassan - https://nos.nl/l/2532836#UPDATE-container-79835256
Oei.
Oei.
⏩ PVOutput☀️
En als het dan 2-2 is? Het idee is 2 sessies met beide een keer op 1 en 2 en daarna is het geluk hebben.Jeroenvde89 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:27:
Ik ben een totale leek qua wielersport. Maar is het niet een soort van oneerlijk om met zo’n loting te werken? Ik hoor elke keer “ze zijn even snel” en “positie 2 is in het voordeel”. Maar wat is er dan nog competitief aan? Waarom dan niet 4 sessies en allebei een keer op plek 1 en plek 2?
Niet alleen zwak, maar ze duwde Hassan net iets daarvoor zelf de hekken in, dus niet raar dat ze dat dan terug krijgt.Quad schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:28:
Atletiek | Ethiopië protesteert tegen duw Hassan - https://nos.nl/l/2532836#UPDATE-container-79835256
Oei.
Dan train je 4 jaar en bepaalt “geluk” dus de medaille? Daar is niks sportiefs aan als je het mij vraagt. Maar goedTheBrut3 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:29:
[...]
En als het dan 2-2 is? Het idee is 2 sessies met beide een keer op 1 en 2 en daarna is het geluk hebben.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ik mis een oplossing in je voorstel.Jeroenvde89 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:29:
Dan train je 4 jaar en bepaalt “geluk” dus de medaille? Daar is niks sportiefs aan als je het mij vraagt. Maar goed
Al afgewezen.Quad schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:28:
Oei.
12:26
Atletiek | Protest Ethiopië afgewezen
Dat is snel, het IOC meldt dat het protest van Ethiopië tegen Hassan is afgewezen. De Nederlandse behoudt naar gouden medaille.
12:24 • gedeelde update
Atletiek | Ethiopië protesteert tegen duw Hassan
[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 11-08-2024 12:32 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Protest is afgewezen.

⏩ PVOutput☀️
Protest afgewezen!Martinspire schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:29:
[...]
Niet alleen zwak, maar ze duwde Hassan net iets daarvoor zelf de hekken in, dus niet raar dat ze dat dan terug krijgt.
Ik denk dat de jury dat moment al lang had beoordeeld.
⏩ PVOutput☀️
Die heb ik niet, ik heb er dan ook totaal geen verstand van. Maar het is gewoon onlogisch en komt bij geen enkele (?) andere (olympische) sport voor. Bij alle andere sporten heb je tijd en/of scores en daar speelt geluk dus geen enkele rol.
Mooi dat het is afgewezen, sloeg ook nergens op. Erg zwak om zo proberen toch nog goud te krijgen.
Van der Duin, maar dat is meer een theoretische kansMartinspire schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:32:
Dus Lavrijsen is nog de enige Nederlander die nog in actie gaat komen vandaag voor goud? Van der Wouw nog wel voor Brons.
Carlin in de finale… jammer
Was heel erg vroeg inderdaad.
⏩ PVOutput☀️
Wordt nog knap lastig de finale, ook met twee Australische en twee Japanse renners
[ Voor 3% gewijzigd door marijn15 op 11-08-2024 12:42 ]
Idd maar ze willen allemaal indivisueel goud dus denk niet dat landgenoten echt goed kunnen samenwerken in zo'n racemarijn15 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:42:
Wordt nog knap lastig de finale, ook met twee Australische en twee Japanse renners
Playstation 5
Deze tactiek werkt alleen in de halve finale… hopelijk pakt Harry het anders aan in de finale. Dit heeft wel veel energie gekost vrees ik.
Dit wordt zwaar voor Hetty, die heeft nauwelijks kunnen herstellen terwijl de ander al na 2 rondes klaar was.
Dit is erg zwaar voor vd Wouw.
⏩ PVOutput☀️
Buitenom is soms nog wel de ruimte om te rijden, terwijl het in het midden steeds drukker wordt. Kan het zijn dat in het midden iemand terugvalt en je dus niet de achterste bent. Zie je wel vaker.
Je neemt veel snelheid mee uit de bocht zonder extra inspanning.
Wordt weer spannend.
Wordt weer spannend.
⏩ PVOutput☀️
Hoezo? Nee heb je ja kun je krijgen, en wellicht haar enige kans op goud ooit.krietjur schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:32:
Mooi dat het is afgewezen, sloeg ook nergens op. Erg zwak om zo proberen toch nog goud te krijgen.
Uitgeschakeld, jammer. Wel een mooi tactisch spel dit weer.
⏩ PVOutput☀️
Van de Wouw eindigt het toernooi als 4e, topprestatie voor haar.
⏩ PVOutput☀️
Zeker mooi toernooi van haar, al had ik haar hier wel een medaille gegund
Ik zie nog wel gewichtheffen dat bezig is, en daar staat een Britse bovenaan.marijn15 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:24:
Als Lavreysen het flikt om goud te pakken, gaan we de Britten nog voorbij op de medaillespiegel
⏩ PVOutput☀️
Er staat momenteel een Britse op goud bij het gewichtheffenmarijn15 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:24:
Als Lavreysen het flikt om goud te pakken, gaan we de Britten nog voorbij op de medaillespiegel