Olympische spelen Parijs 2024

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:50
hoevenpe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:07:
Toch beetje anticlimax, had iets van het niveau Celine Dion verwacht.
Ja dit leek wel een soort begrafenis…
Alleen laatste paar seconden wel weer goed met die uithaal en die enorme bak vuurwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
Highfive95 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:08:
Paris 2024, bedankt _/-\o_

Twee weken heerlijke sport gezien. Zal wel afkicken worden.
En dan komt nu die verschrikkelijke ESPN reclame er achteraan met hun eigen gebakken koekjes |:(

Doe mij dan de OS maar, dat zijn nog eens leuke sporters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
Bart-Willem schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:04:
[...]

Daar ben ik dus vrij zeker van: zodra ze de mics eens helemaal uitzetten was het geluid wel prima. Dus het was gewoon echt de mics die voor de enorme echo zorgden... :X
Ook niet gek met dit soort headsets, er vanuitgaande dat ze deze de hele OS al gebruiken en vanavond ook hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:16

Quad

Doof

De OS is nog niet helemaal afgelopen natuurlijk. Nu komen nog 2 dagen de afterparty. Morgen thuiskomst van de olympiers en dinsdag is er de huldiging.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:49
Prachtige sluiting ceremonie.

Voor de mensen die HBO Max speciaal voor OS hebben aangeschaft.
Vergeet hem niet te annuleren 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-04 17:21
Best wel apart om nu na 3 weken die tabbladen te sluiten. Het is toch echt voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:04
Zend HBO max ook de volledig Paralympische spelen uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
Quad schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:00:
Dit is Franse cultuur, geniet er nu even van. :)
Ik heb gisterenavond niet gekeken. Maar Franse cultuur ? Waren ze weer aan het staken ? :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
marijn15 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 01:40:
Zend HBO max ook de volledig Paralympische spelen uit?
Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Kan er zo snel niks over vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:30
darkdesign schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 07:53:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Kan er zo snel niks over vinden.
https://www.paralympic.org/paris-2024/news/where-to-watch
Blijkbaar alleen in NL via NOS sport, ik vrees dat het dan wel erg beperkt blijft. Wat jammer is want deze mensen verdienen ook aandacht imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:12:
[...]

https://www.paralympic.org/paris-2024/news/where-to-watch
Blijkbaar alleen in NL via NOS sport, ik vrees dat het dan wel erg beperkt blijft. Wat jammer is want deze mensen verdienen ook aandacht imho.
Inderdaad, had ook wel leuk geweest om helemaal te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:07:
Toch beetje anticlimax, had iets van het niveau Celine Dion verwacht.
alleen is die Canadees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:24
hoevenpe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:28:
[...]

Vermoed dat Trump in 2028 geen emo-smurf en eco-vuur toestaat... ;)
Ah ja dit zijn de echte problemen die aangepakt moeten worden. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:09

Niellie41

[object Object]

SteenMSc schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:43:
Best wel apart om nu na 3 weken die tabbladen te sluiten. Het is toch echt voorbij.
Dat wordt inderdaad afkicken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rejYt4myByiGXtzDnrltABu9ZaQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/olzFyJiSEJwwGpWrFiffkrIX.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 12-08-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
marijn15 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:06:
[...]

Aankomende week de Tour de France Femme in Rotterdam
Deze week EK beachvolleybal in Den Haag, Apeldoorn en Arnhem

En dan nu inderdaad de Paralympische spelen. Super mooi dat dit toernooi wordt georganiseerd en mega knappe prestaties die zij neerzetten. Ondanks dat kan het mij toch niet zo boeien. Kan het niet helemaal uitleggen waarom dat zo is. Ik kijk er dus waarschijnlijk nauwelijks naar.

[ Voor 37% gewijzigd door bazzemans op 12-08-2024 10:04 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Ik ben al jaren een fervente volger van de Spelen (zoals meerdere mensen hier vermoed ik).

Voor mij (en dat is zeer persoonlijk) stonden de Spelen van 2008 in Peking nog steeds op mijn netvlies als "de beste Spelen". Een waanzinnige openingsshow, de piek van Phelps met 8 keer goud. Het begin van de dominantie van Bolt met zijn 2 wereldrecords. De opkomst van hét turnfenomeen Uchimura, ...

De venues waren prachtig ("the bird nest", "the water cube"). Uiteraard belachelijk dat het nadien is te komen verkommeren, maar tijdens de Spelen was het werkelijk fenomenaal. Het publiek was dan weer ... wel, laten we erop houden dat het geen kennerspubliek was :9

Wat mij betreft had Peking een nieuwe standaard gezet qua organisatie. Dus had Londen 2012 grote schoenen te vullen. En op zich deed Londen dat misschien wel, maar ik had niet dat overweldigende gevoel dat ik had bij Peking. Het was een beetje meer van hetzelfde... Misschien omdat dé sterren van de Spelen toch wat dezelfde namen waren (het waren opnieuw Phelps, Bolt & Uchimura in de 3 "grote" sporten. Ja er waren nieuwe namen (de fenomenale Mo Farah en Missy Franklin bijvoorbeeld), maar het voelde niet zo "nieuw".

En eigenlijk had Rio een klein beetje hetzelfde probleem. Op zich waren was op dat punt eigenlijk beter (Katie Ledecky, Jason Kenny, Simone Biles), maar het voelde voor mij toch wat meer van het zelfde aan; niets mis mee hoor, maar geen "nieuwe standaard" die werd gezet (Misschien lag het in Rio ook wat aan mij, en heb ik de Spelen net wat minder gevolgd door het uurverschil toen).

Tokyo ga ik niet opnemen in de vergelijking. Dat zou niet eerlijk zijn, daar mochten we al blij zijn dat we uberhaupt Spelen kregen...

Maar plots komt daar Parijs, met zijn groots idee van een openingsshow (deels geslaagd, deels veel minder) raakte het absoluut niet aan Peking. Maar de venues... OK, het Stade de France komt niet aan het vogelneststadion, en het zwembad niet aan de water cube, maar voor de rest waren die pure waanzin.

Wielrennen over Montmartre en aankomend bij Trocadero
Urban sports op Place de la Concorde
Schermen in het Grand Palais
Boogschieten en de marathon op de prachtige Esplanade des Invalides
En ik zal maar niet beginnen op de paardensport in de tuinen van Versailles 8)7

Echt alle dagen waren er sublieme plaatjes te schieten... Ik heb er even over nagedacht, maar hier kán gewoon geen enkele stad over, elke stad heeft wel een aantal mooi landmarks, maar geen enkele stad heeft er zó veel, zo dicht op elkaar (of toch geen landmarks waar je een dergelijk evenement kan organiseren). Het publiek was fantastisch (op zijn chauvinistisch Frans weliswaar, daarin deed Londen beter);

Een paar geweldige sterren en prestaties: Leon Marchand die het zwembad deed ontploffen, Djokovic die het laatste gaatje in zijn palmares vult. Biles die laat zien dat ze echt wel de allerbeste is. McLaughlin met een ongekend wereldrecord op de 400m horden. Duplantis die nog moederziel alleen op de piste staat en het Stade de France doet ontploffen bij zijn derde poging.

Ja, andere Spelen hadden zulke momenten óók, maar Parijs heeft mij het gevoel gegeven dat ik had na Peking, en misschien nog net ietsje meer. Misschien is het omdat ik nét wat meer tijd had om te volgen. Misschien door de venues, misschien omdat de lage landen beter scoorden dan ooit. Misschien omdat ik Parijs de mooiste stad ter wereld blijf vinden, ... Misschien door de maturiteit van sociale media tegenover 2016, waardoor we bovenop het sporten nog eens de memes kregen. Misschien een combinatie van factoren. Ik kan het niet verklaren. Maar ik heb werkelijk genoten van de eerste tot de laatste minuut.

<3 Paris, je vous remercie <3

Los Angeles heeft zéér veel werk voor de boeg richting 2028

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:38

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Heb weinig meegekregen de tweede week ivm vakantie maar can de eerste week genoten inderdaad.

Zoals hierboven ook genoemd: de locaties waren fenomenaal! Lijkt mij sterk dat LA dit kan evenaren laat staan overtreffen

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:41:
Ik ben al jaren een fervente volger van de Spelen (zoals meerdere mensen hier vermoed ik).

Voor mij (en dat is zeer persoonlijk) stonden de Spelen van 2008 in Peking nog steeds op mijn netvlies als "de beste Spelen". Een waanzinnige openingsshow, de piek van Phelps met 8 keer goud. Het begin van de dominantie van Bolt met zijn 2 wereldrecords. De opkomst van hét turnfenomeen Uchimura, ...
Zal ook de leeftijd zijn. Mijn eerste echt spelen die ik bewust gevolgd heb waren in LA in 1984 (al heb ik Gerard Nijboer ook nog op tv gezien in 1980 in Moskou)

De eerste openingsceremonie die ik zag blijft me vooral bij vanwege de geroosterde duiven:

Seoul blijft speciaal omdat de de eerste boycot-loze Spelen waren sinds 1976, waar oost en west elkaar dus voor het eerst sinds 12 jaar weer sportief bestreden.

Enorm veel hoogtepunten en een paar dieptepunten (hallo Ben Johnson) gezien in de loop der jaren.

Het hoogtepunt van alle Spelen die ik tot nu toe gezien heb blijft voor mij de volleybal-finale in Atlanta in 1996, wat een wedstrijd, zeg ik als niet-volleybal-liefhebber.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-04 15:25
Heerlijk topic om de day after even door te scrollen, smakelijk zitten lachen, bedankt.
Je hele avond opofferen om iets te kijken wat je kut vindt en dan online gaan klagen. Genieten.
Ben zelf op het moment dat ze de speeches aankondigden lekker naar bed gegaan. Tot die tijd was het best geinig, al was die band (Air?) weinig boeiend.

Ga er maar vanuit dat het over 4 jaar een groot cringe fest wordt. Voor wie wil weten wat ik bedoel: kijk de pre en post race shows van de F1 in Amerika (Miami, Texas, Las Vegas) even terug op Youtube.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:10:
Heerlijk topic om de day after even door te scrollen, smakelijk zitten lachen, bedankt.
Je hele avond opofferen om iets te kijken wat je kut vindt en dan online gaan klagen. Genieten.
Ben zelf op het moment dat ze de speeches aankondigden lekker naar bed gegaan. Tot die tijd was het best geinig, al was die band (Air?) weinig boeiend.

Ga er maar vanuit dat het over 4 jaar een groot cringe fest wordt. Voor wie wil weten wat ik bedoel: kijk de pre en post race shows van de F1 in Amerika (Miami, Texas, Las Vegas) even terug op Youtube.
Ik vrees er ook voor eigenlijk.. En dan ben ik nog iemand die naar de bios gaat voor Mission Impossible's, vroeger veel luisterde naar de Peppers en Dr. Dre..

Frankrijk heeft de Olympische spelen misschien wel te mooi gepresenteerd.. Daar kan geen land meer aan tippen IMHO _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
JEightyFive schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:10:
Hier vrees ik ook voor. Als F1 fan sinds 30 jaar vind ik de GP’s in Miami en Las Vegas echt verschrikkelijk, Texas gaat nog enigszins, want dat is ook een echt circuit. Ik svhakel dan pas in als de rode lampen voor de start aan en uit gaan. Ik heb echt een hekel aan al die celebs en influences die effe langs komen en geen idee hebben van de sport. Ik heb me deze OS in Parijs al een paar keer gestoord aan Snoop Dogg.. die heeft daar echt niets te zoeken. Ook de tijdzone van LA zal voor mij bijdragen tot een mindere beleving. Nu in Parijs was ideaal… je staat op… zet een lekkere bak koffie en gaat naar de marathon met Sifan kijken. En dan gewoon de hele dag door topsport kijken… heerlijk!

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Nu online

Jebus4life

BE User

PatrickC schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:55:
[...]

Ik heb echt een hekel aan al die celebs en influences die effe langs komen en geen idee hebben van de sport. Ik heb me deze OS in Parijs al een paar keer gestoord aan Snoop Dogg.. die heeft daar echt niets te zoeken. Ook de tijdzone van LA zal voor mij bijdragen tot een mindere beleving. Nu in Parijs was ideaal… je staat op… zet een lekkere bak koffie en gaat naar de marathon met Sifan kijken. En dan gewoon de hele dag door topsport kijken… heerlijk!
Goh, ik snap je kritiek. Ik vind hem ergens ook terecht, maar ik kan de nuance wel zien.

Uiteindelijk zijn de celebrities weinig anders dan bobo's, met het verschil dat ze bekend zijn waardoor *iedereen* weet dat ze er zijn. Het is niet omdat je bekend bent, dat je niet naar de Spelen mag gaan kijken. Dat ze gratis VIP seats krijgen, tsja... Zeer wraakroepend, maar wat doe je eraan... Ik ben ook een dag kunnen gaan via mijn werkgever, is dat eerlijk? (nee sorry, ik ben geen bobo, mijn werkgever is een partner en ik heb een interne wedstrijd gewonnen, niet meer, niet minder :+

Specifiek over Snoop Dogg. SD was in Parijs voor de Amerikaanse zender NBC die de Spelen verslaat. Dus die had daar exact evenveel te zoeken dan andere reporters. Dat hij bekend is zorgt ervoor dat andere landen dit oppikken natuurlijk.

SD zijn involvement komt door de dalende kijkcijfers in de Verenigde Staten. NBC heeft vorige Spelen een soort talkshow georganiseerd met Kevin Hart & Snoop Dogg , wat 1 van de weinige "hoogtepunten" voor NBC van de Spelen in Tokio, gezien de kijkcijfers over het algemeen zeer pover waren.

Gezien dat blijkbaar aansloeg hebben ze het coverage over een andere boeg gegooid, blijkbaar met success want de kijkcijfers waren zéér goed (34 miljoen kijkers, een stijging van bijna 80%). Het helpt blijkbaar om een nieuw (jonger) publiek aan te spreken.

Ik denk dat zijn aanwezigheid op de Spelen voor veel mensen (waaronder mezelf) best wel aanstekelijk werkt. Zijn bijna kinderlijk naïve enthousiasme wanneer hij een sport leert kennen of aan het supporteren is voor Team USA. Hij genereert heel veel plezier rond het event, in een groot contrast tegen de "klassieke" sportpresentatoren. De sporters van team USA zelf lijken er alvast geen enkel probleem mee te hebben, getuige (om een voorbeeld te noemen) de video waar hij in de tribune aan het dansen is samen met de gymnasten van team USA nadat ze de teamcompetitie gewonnen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
@Jebus4life in aanvulling op je uitleg over dat Snoop Dogg's aanwezigheid door NBC. Ik denk dat deze strategie ook heel bewust is gekozen in aanloop naar de start van de vierjarige cyclus naar de spelen in LA. Het is geen toeval (dat zou mij althans verbazen) dat Snoop Dogg de hele spelen in Parijs zichtbaar was én deze rol had bij de opmaat naar de spelen in LA. Als je het mij vraagt is dat allemaal heel bewust zo ingestoken om de Amerikanen (en de rest van de wereld in haar kielzog) alvast warm te maken voor de LA-spelen.

Wat je er dan van vind is persoonlijk. Misschien wel 'you hate, or you love it'. Ik vond het heel vermakelijk, niet in de laatste plaats omdat Snoop zelf ogenschijnlijk ook erg genoot van de sport en zijn rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
@Jebus4life @bazzemans Dat geeft inderdaad wat meer context aan de aanwezigheid van SD. Ik heb een paar fragmenten gezien die de NOS uitzond waarbij het meer was van… “Kijk eens wie hier is… Snoop Dog!!”, zonder verder enige uitleg van waarom hij daar was. Als sportliefhebber zie ik liever dat al die aandacht aan de sporters besteed wordt. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 08:00

Dentist

Next patient please...

Mooie spelen gezien, typisch Parisien, met al z'n pros en cons. Vond het samen uitblazen van de vlam door sporters een mooi klein, maar treffend hoogtepunt waarbij sport de hoofdrolspeler was, maar de beleving over zoveel meer ging.

Het contrast met wat volgde zorgt ervoor dat ik niet bepaald uitkijk naar LA...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lyo9EHVvGeyeO4G2AhaxLb829wY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Ni01E8YPwExbxfZmcMUCtoMZ.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxbkwkitZpPdxqwAXNL5wphgs5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XYdq9ZbALUHlhaBEGmvenyK8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:30
Dentist schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:51:
Mooie spelen gezien, typisch Parisien, met al z'n pros en cons. Vond het samen uitblazen van de vlam door sporters een mooi klein, maar treffend hoogtepunt waarbij sport de hoofdrolspeler was, maar de beleving over zoveel meer ging.

Het contrast met wat volgde zorgt ervoor dat ik niet bepaald uitkijk naar LA...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had ook meteen een giga contrast gevoel van MURICA, FUCK YEAH, en al helemaal omdat het budget daar wel eindeloos zal zijn. Ze moeten in ALLES overtreffen, maar ik denk niet dat je dit kan overtreffen, volleyball bij de Eiffeltoren? Wauw. Paardrijden bij Versailles, Wauw, Wielrennen met als finish de Eiffeltoren, wauw wat een plaatje. Olympische vuur onder een balon, geniaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 10:52
@Jebus4life Mooie post! Ik denk dat de enige stad die wat dat betreft in de buurt kan komen Rome is. Daar heb je toch ook wel wat beroemde landmarks waar je wat mee kunt. Colosseum opknappen, dan kun je er een hoop doen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:49
Jorah_Newstone schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:00:
Ze moeten in ALLES overtreffen, maar ik denk niet dat je dit kan overtreffen, volleyball bij de Eiffeltoren?
Ben ergens wel benieuwd hoe Dubai, Saudi-Arabië of de VAE dit zouden organiseren. Onbeperkt geld en totaal fake...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:00:
[...]

Ik had ook meteen een giga contrast gevoel van MURICA, FUCK YEAH, en al helemaal omdat het budget daar wel eindeloos zal zijn.
Zou daar zeker niet vanuit gaan dat het budget eindeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
autje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:03:
@Jebus4life Mooie post! Ik denk dat de enige stad die wat dat betreft in de buurt kan komen Rome is. Daar heb je toch ook wel wat beroemde landmarks waar je wat mee kunt. Colosseum opknappen, dan kun je er een hoop doen :P.
London kwam ook een heel eind (Horseguards, Greenwich Park, Hyde park, O2 arena, Wimbledon etc). Rome komt een heel eind, maar ik denk dat je in steden als Berlijn en Madrid ook een heel eind komt.
hoevenpe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Ben ergens wel benieuwd hoe Dubai, Saudi-Arabië of de VAE dit zouden organiseren. Onbeperkt geld en totaal fake...
Zie het WK in Qatar. Qua sfeer toch anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
hoevenpe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Een gigantische show en spiksplinternieuwe speciaal daarvoor gebouwde dure locaties waarbij ik weet niet hoeveel gastarbeiders omkomen.

Maar qua oprechte sfeer totaal dood, waren er op het WK voetbal niet toeschouwers wie betaald werden om daar te komen zetten om die schijn maar een beetje op te houden? :Y) Topsport in die landen lijkt ook verder niet zo'n ding te zijn als in de westerse wereld, dus niet heel gek.

En natuurlijk gaan we als Hollanders maximaal klagen over hoe slecht het wel niet is dat het daar georganiseerd wordt en mensenrechten, maar kijken wij onder de streep alsnog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

2028 zal meer een eigen feestje worden door het grote tijdverschil. De meeste mensen zullen het moeten hebben van de samenvatting via de NOS. De eindeloze budgetten zullen niet snel worden terugverdiend (niet door de Europeanen tenminste) gezien er een heel stuk minder mensen ernaartoe zullen komen.

Maar dat het een grote show gaat worden op z’n Murikaans oftewel groot-groter-grootst, dat kan je al aan zien komen.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

LOL

Nou daar is de glans ook snel vanaf:
Het glimmende stuk metaal zou ze voor altijd moeten herinneren aan hun fantastische prestatie, maar nog maar net terug uit Parijs moeten de bronzenmedaillewinnaars het doen met een beschadigde plak. Verschillende olympische sporters zeggen tegen RTL Nieuws dat hun bronzen medaille nu al slijtageplekken heeft.
https://www.rtl.nl/nieuws...mpische-spelen-snel-kapot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
SuBBaSS schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:28:
LOL

[...]
Het is al net als met Franse auto’s dus…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:42:
@Jebus4life @bazzemans Dat geeft inderdaad wat meer context aan de aanwezigheid van SD. Ik heb een paar fragmenten gezien die de NOS uitzond waarbij het meer was van… “Kijk eens wie hier is… Snoop Dog!!”, zonder verder enige uitleg van waarom hij daar was. Als sportliefhebber zie ik liever dat al die aandacht aan de sporters besteed wordt. :)
Ik snap je oorspronkelijke ergernis niet zo. Ook als hij niet aan het werk was voor nbc en misschien al la28, dan kan hij toch prima als geïnteresseerde gewoon komen kijken? Wat zou daar mis mee zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:03
LOL

[...]
Dat was na dag 4 al onderwerp van gesprek en de organisatie heeft al aangegeven deze te vervangen voor exemplaren waarbij het proces verbeterd is

Mosterd na de maaltijd bij onze media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Holk schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:49:
[...]

Dat was na dag 4 al onderwerp van gesprek en de organisatie heeft al aangegeven deze te vervangen voor exemplaren waarbij het proces verbeterd is

Mosterd na de maaltijd bij onze media
Oh, dan zijn ze lekker op de hoogte ja. Mea culpa.
Was me zelf ontgaan en de bron kom ik normaal niet.

...

Zit hier net een "review" van de sluiting te bekijken.
Blijkbaar vonden ze het bij NBC nodig om die hele ceremonie om de vijf minuten te onderbreken voor steeds diezelfde reclames (was hier ook niet veel anders wat variatie betreft).
Hoe krijg je mensen zover dat ze je merk gaan haten/ mijden... Nou dit werkt wel aardig. :+

Maar moest vooral lachen om hun "commentaar" op Marchand: "France's fastest swimmer but SLOWEST walker at the Olympics".
Het was een Amerikaanse podcast, maar ze liepen te zeiken over WEER dat volkslied van ons (We already know that one from F1).
Aardig ironisch wmb.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:02

Fiber

Beaches are for storming.

D-Ed schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Ik vrees er ook voor eigenlijk.. En dan ben ik nog iemand die naar de bios gaat voor Mission Impossible's, vroeger veel luisterde naar de Peppers en Dr. Dre..

Frankrijk heeft de Olympische spelen misschien wel te mooi gepresenteerd.. Daar kan geen land meer aan tippen IMHO _/-\o_
Helaas te veel negatievelingen hier in het land die de boel verpesten maar Amsterdam zou ook een prima Spelen neer kunnen zetten denk ik. En dan moet je Amsterdam ruim zien met lokaties in heel Nederland, van surfen op de Antillen, zeilen in Friesland, Roeien op de Bosbaan, wielrennen in Limburg, etc. etc...

Gaat helaas nooit meer gebeuren vrees ik, maar dromen mag toch...? :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
42erik schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:48:
[...]

Ik snap je oorspronkelijke ergernis niet zo. Ook als hij niet aan het werk was voor nbc en misschien al la28, dan kan hij toch prima als geïnteresseerde gewoon komen kijken? Wat zou daar mis mee zijn?
Dat is het niet… als hij oprecht geïnteresseerd is in sport of gewoon de publiciteit zoekt… iedereen staat vrij om te doen wat hij of zij wil. Maar… ik hoef dat niet te zien… ik wil alleen naar sport kijken, niet naar celebs… als ik die wil zien dan ga ik wel naar een concert of zo. Nu viel het bij deze OS best wel mee gelukkig, maar ik vrees wel voor LA28., gezien hoe het er aan toe gaat bij de Formule 1 GP’s in de VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Hij haalde 450K per dag binnen. Dat was blijkbaar al genoeg 'motivatie'.

Wat ik vooral heel grappig vind is om te beseffen dat ik deze kerel werkelijk waar nog nooit ergens zonder joint of op z'n minst verwijzend ernaar heb gezien/ gehoord.
En nu tijdens de hele OS niet ook maar 1 keer!!
Ja ok, met die fakkel in zijn hand was de associatie snel gelegd natuurlijk. :+

En ik snap dat dat contractueel zo vastgelegd is (drugs promotie op de OS; no-go) en dus te verwachten maar toch.
Verder eens met @PatrickC Tijdens F1 is het af en toe ook echt 'cringe' met die gridwalks.
Maar goed, we zullen het er vrees ik mee moeten doen.
Money talks.

[ Voor 13% gewijzigd door SuBBaSS op 12-08-2024 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:44

Punkrocker

Mostly harmless

Fiber schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:04:
[...]

Helaas te veel negatievelingen hier in het land die de boel verpesten maar Amsterdam zou ook een prima Spelen neer kunnen zetten denk ik. En dan moet je Amsterdam ruim zien met lokaties in heel Nederland, van surfen op de Antillen, zeilen in Friesland, Roeien op de Bosbaan, wielrennen in Limburg, etc. etc...

Wij zouden dat inderdaad ook prima kunnen.
We kunnen het alleen niet betalen....

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Punkrocker schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:35:
[...]

Kunnen we echt wel betalen. We konden Corona ook betalen. Het is meer een kwestie van geen politieke wil en niet willen betalen en een kwestie van dat een kleine groep drammers die altijd overal tegen is het zonder veel moeite kan tegen houden.

Er was ooit een kans maar die hebben we laten lopen.

Wikipedia: Nederlandse kandidatuur voor de Olympische Zomerspelen 2028

:'(

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Punkrocker schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:35:
[...]

Het niet kunnen betalen triggerde mij. Ik betwijfel of dat echt zo is.

Wel interessant vind ik: Sinds 2004 (OS Athene) werd de OS (Zomerspelen) georganiseerd door een land dat qua BBP tot de top 15 van de wereld behoord: VS (1), China (2), Japan(3), VK (6), Frankrijk (7), Brazilië (11) en Australië (12).

Hoe verder je zakt op de lijst, hoe groter het verschil. Nederland staat 18e en Australië heeft t.o.v. Nederland een BBP van 169%. Dat is nogal een verschil. Samen met België zou Nederland wel aardig in de buurt komen.

Ben benieuwd wat het in 2036 wordt. Er zijn in ieder geval een hoop gegadigden (tussen haakjes de BBP-positie): Duitsland (4), Polen (21), India (5), Qatar (52), Egypte (31), Mexico (14), Indonesië (16) en Zuid-Korea (13).

Edit: ik heb mijn bron niet heel zorgvuldig uitgezocht. Worldometer.info was de eerste treffer.

[ Voor 4% gewijzigd door bazzemans op 12-08-2024 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:54
3 jaar geleden heeft Snoog Dogg (met Kevin Hart) vanuit een Amerikaanse studio erg leuk commentaar gegeven bij enkele olympische sporten (waaronder dressuur). Dit jaar liep Snoog Dogg op kosten van de NBC rond op de spelen en NBC schijnt dat ruim terugverdient te hebben, want ze hadden deze spelen 2x zoveel kijkers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

@Fiber en @bazzemans
Ik had moeten zeggen "willen we niet betalen"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@Punkrocker ah zeg dat dan. Helemaal waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Dat zijn de buitenlocaties. Maar waar heb je een stadion van deze allure voor alle atletiek onderdelen? Het zwemmen? Baanwielrennen? Etc, etc.

Moeten die nog speciaal gebouwd worden hiervoor?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:16:
[...]

Dat is het niet… als hij oprecht geïnteresseerd is in sport of gewoon de publiciteit zoekt… iedereen staat vrij om te doen wat hij of zij wil. Maar… ik hoef dat niet te zien… ik wil alleen naar sport kijken, niet naar celebs… als ik die wil zien dan ga ik wel naar een concert of zo. Nu viel het bij deze OS best wel mee gelukkig, maar ik vrees wel voor LA28., gezien hoe het er aan toe gaat bij de Formule 1 GP’s in de VS.
Dan snap ik het nu. Vind ik het een tikje overdreven aangezien hij in mijn ervaring zo ongeveer alleen tussen runs te zien was, maar ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik weet het, ik weet het, ik was even aan het dagdromen. Alleen al vanwege al dat domme stikstof en CO2 gedoe van tegenwoordig zou de rechter het al verbieden in Nederland denk ik... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:09:
[...]

Dat zijn de buitenlocaties. Maar waar heb je een stadion van deze allure voor alle atletiek onderdelen? Het zwemmen? Baanwielrennen? Etc, etc.

Moeten die nog speciaal gebouwd worden hiervoor?
Atletiek in het bestaande Olympisch Stadion. Daar is in 2016 nog een EK atletiek gehouden. Dit is destijds tijdelijk uitgebreid naar dik 30.000 plaatsen, maar voor een OS zou je dat waarschijnlijk nog verder kunnen uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Nu online

Jebus4life

BE User

LOL

[...]
Is dat ook niet dat elke olympiade terugkomt? Komt omdat het effectief brons is geloof ik.
PatrickC schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:17:
[...]

Atletiek in het bestaande Olympisch Stadion. Daar is in 2016 nog een EK atletiek gehouden. Dit is destijds tijdelijk uitgebreid naar dik 30.000 plaatsen, maar voor een OS zou je dat waarschijnlijk nog verder kunnen uitbreiden.
30.000 is natuurlijk wel véél te weinig...
Rio was de kleinste venue de afgelopen 30 jaar, en Maracana kon toen iets boven de 75.000 bezoekers aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:41
Lees vooral de Wikipedia-pagina over de eerdere poging. Daar staat ook een lijst met welke voorzieningen er nodig zijn.

Op basis van oa een succesvol EK-voetbal in NL en Be was er wel animo om de OS na 100 jaar weer naar NL te halen.

Een van de redenen dat in 2012 is besloten niet door te zetten is dat er toen een financiële crisis aan de gang was. In dat klimaat was een voorstel om miljarden aan sport uit te gaan geven politiek niet haalbaar.

Laten we nu maar vooral het huidige topsportklimaat behouden, in combinatie met breedtesport. De topsport voor de aandacht en enthousiasme, de breedtesport voor de sociale binding en positieve preventieve werking op allerhande gezondheidsvlakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:11
De komende 2 edities gaan toch een pak minder aanvoelen voor ons Europeanen gezien het tijdsverschil.

In LA gaan de meeste sporten doorgaan als het hier nacht is. In Brisbane gaat het iets beters zijn maar is er nog steeds een groot verschil en gaat alles s'morgens/vroege namiddag Nederlandse tijd doorgaan .

Vermoedelijk gaan we binnen 12 jaar terug naar Europa met de organisatie van de Spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-04 23:35
Ik heb de oplossing voor het tijdsverschil: Daar op vakantie gaan tijdens de OS of alles opnemen en overdag kijken en doen alsof het live is.

[ Voor 27% gewijzigd door pennywise666 op 13-08-2024 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
pennywise666 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:26:
Ik heb de oplossing voor het tijdsverschil: Daar op vakantie gaan tijdens de OS of alles opnemen en overdag kijken en doen alsof het live is.
Maar dan kan je het Tweakers topic niet volgen :+
En jezelf onder een steen gooien als je contact met anderen hebt, en een maand lang geen nu.nl of andere socials openen.

Heb er soms al moeite mee om alles te ontwijken als ik de f1 met een half uur vertraging kijk :P

#mijnietgezien

[Edit]
Ik bedoel natuurlijk als je alles gaat terugkijken via streams met vertraging

[ Voor 7% gewijzigd door TripleQ op 13-08-2024 07:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
[...]

Begrijp dit soort sentimenten in de euforie direct na de Spelen. Maar wacht nog even op de financiële gevolgen die waarschijnlijk de komende maanden pas duidelijk worden. Als je je verdiept in de Spelen van de afgelopen decennia zul je zien dat ze peperduur zijn en niet altijd de revenuen brengen wat er beloofd wordt.

Het is niet voor niks dat Parijs en Los Angeles (waren beiden kandidaat voor 2024) tegelijk hun nominatie kregen. Het IOC was bang dat er geen kandidaten meer over zouden blijven.

Het is met Spelen altijd hetzelfde. Jarenlange onvrede over hoge kosten, dan 2 weken euforie, waarna snel weer de kater volgt over de kosten :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:48:
[...]

Begrijp dit soort sentimenten in de euforie direct na de Spelen. Maar wacht nog even op de financiële gevolgen die waarschijnlijk de komende maanden pas duidelijk worden. Als je je verdiept in de Spelen van de afgelopen decennia zul je zien dat ze peperduur zijn en niet altijd de revenuen brengen wat er beloofd wordt.

Het is niet voor niks dat Parijs en Los Angeles (waren beiden kandidaat voor 2024) tegelijk hun nominatie kregen. Het IOC was bang dat er geen kandidaten meer over zouden blijven.

Het is met Spelen altijd hetzelfde. Jarenlange onvrede over hoge kosten, dan 2 weken euforie, waarna snel weer de kater volgt over de kosten :).
Die kosten moet je gewoon van te voren duidelijk over zijn en als investering zien. Een Rembrandt voor het Rijksmuseum kost ook geld, de verbouwing van het Binnenhof kost ook geld, een squadron F35's kost ook geld, om nog maar te zwijgen over stikstof, toeslagen, Groningen, etc. etc.

Als je iets moois wil mag het wat kosten maar dat moet wel duidelijk zijn van te voren. En als we het er niet voor over hebben moet je het gewoon niet doen. Nederland is een rijk land vind ik dus ik denk dat het prima moet kunnen, maar ik snap ook best dat anderen liever de hand op de knip houden of het geld liever aan andere doelen uitgeven.

Maar goed, ik zou het fantastisch vinden en me direct als vrijwilliger aanmelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:03
Als je ziet dat Parijs 2024 zo’n 8 a 9 miljard euro gekost heeft dan ga je daar in zuinig Nederland niet zo snel de handjes op elkaar krijgen. Los nog van de restricties op bouwen die het huidige kabinet met het nieuwe beleid van “als in m’n ogen sluit is het er niet” niet gaat oplossen of aanpakken

Een olympisch dorp bouwen die later verkocht of verhuurd kan worden is een nachtmerrie en dan moet je ook nog eens een gloednieuw atletiekstadion bouwen voor 70/80.000 mensen. Alleen dat kost al meerdere miljarden en er is nadien geen afnemer die het wil overnemen. Ook niet Feyenoord die graag een nieuw stadion wil, want een voetbal stadion met rondbaan omheen is een nachtmerrie (laat staan de discussie of je het stadion vol krijgt)

Nee, veel bouw technische en financiële beren op de weg om een bid überhaupt te laten slagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Nu online
Ook eens hardop denkend he, maar is er de mogelijkheid om - net als het de EK/WK voetbal - met meerdere buurlanden samen een bid te doen?

Maakt het vooral voor de wat kleine landen/economieën een stuk haalbaarder een financieel realistisch voorstel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Fiber schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:46:
[...]

Die kosten moet je gewoon van te voren duidelijk over zijn en als investering zien. Een Rembrandt voor het Rijksmuseum kost ook geld, de verbouwing van het Binnenhof kost ook geld, een squadron F35's kost ook geld, om nog maar te zwijgen over stikstof, toeslagen, Groningen, etc. etc.

Als je iets moois wil mag het wat kosten maar dat moet wel duidelijk zijn van te voren. En als we het er niet voor over hebben moet je het gewoon niet doen. Nederland is een rijk land vind ik dus ik denk dat het prima moet kunnen, maar ik snap ook best dat anderen liever de hand op de knip houden of het geld liever aan andere doelen uitgeven.

Maar goed, ik zou het fantastisch vinden en me direct als vrijwilliger aanmelden.
Dat is het punt... die investering rendeert niet. Hierboven werd al het benodigde stadion benoemd. Dat stadion is er niet, zal dus nieuw moeten worden gebouwd. Je hebt daarbij de keuze uit een dedicated atletiek-baan zoals bijvoorbeeld het Fannie Blankers Koen stadion in Hengelo, of een soort nationaal stadion à la Stade de France of Wembley. Het eerste zal te min zijn voor de Spelen, voor het tweede is Nederland simpelweg te klein.

Als je van tevoren duidelijk bent over de kosten gaat het zeker niet door :). Iets wat je bij werkelijk alle Spelen terug ziet komen is namelijk dat de kosten vooraf veel te laag worden ingeschat, wat de enige wijze is om voldoende politiek draagvlak te verkrijgen. Zodra de Spelen zijn toegewezen wordt pas duidelijk wat ze echt gaan kosten.

Hieronder een overzicht van de overschrijdingen de laatste decennia:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnVJdRSMEDaIZb40Gd44UOEt-Mg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1RWyg0LpmEct4yVXt1xuG7hm.png?f=fotoalbum_large
Bron

"Parijs" kostte dus $8,8 miljard, maar de Fransen hadden Stade de France al, alsmede ongetwijfeld al flink wat andere faciliteiten. Een voorzichtige schatting zou voor Nederland dan een slordige $10 miljard betekenen.

Twee weken feest is leuk, maar dat is wel heel gortig. Denk dat die centen veel doelmatiger en voor een breder publiek te besteden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:56
alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:46:
[...]

Dat is het punt... die investering rendeert niet. Hierboven werd al het benodigde stadion benoemd. Dat stadion is er niet, zal dus nieuw moeten worden gebouwd. Je hebt daarbij de keuze uit een dedicated atletiek-baan zoals bijvoorbeeld het Fannie Blankers Koen stadion in Hengelo, of een soort nationaal stadion à la Stade de France of Wembley. Het eerste zal te min zijn voor de Spelen, voor het tweede is Nederland simpelweg te klein.

Als je van tevoren duidelijk bent over de kosten gaat het zeker niet door :). Iets wat je bij werkelijk alle Spelen terug ziet komen is namelijk dat de kosten vooraf veel te laag worden ingeschat, wat de enige wijze is om voldoende politiek draagvlak te verkrijgen. Zodra de Spelen zijn toegewezen wordt pas duidelijk wat ze echt gaan kosten.

[Afbeelding]
Bron

"Parijs" kostte dus $8,8 miljard, maar de Fransen hadden Stade de France al, alsmede ongetwijfeld al flink wat andere faciliteiten. Een voorzichtige schatting zou voor Nederland dan een slordige $10 miljard betekenen.

Twee weken feest is leuk, maar dat is wel heel gortig. Denk dat die centen veel doelmatiger en voor een breder publiek te besteden zijn.
Dat is de kostenkant, maar daar moet je de directe opbrengsten in ieder geval tegenover zetten, zoals de (eventuele) toename van appartementen huur, hotelkamers, eten en drinken, andere uitgaven van toeristen en wellicht ook (I don't know of dit ook gebeurt) een deel van de opbrengsten die het IOC behaalt met uitzendrechten dat gedeeld wordt met de organisator.

Dan heb je ook nog in de indirecte opbrengsten (city branding => toekomstige toename van x, y, x). Ook nog eens tegenover zetten.

En ten slotte heb je ook nog de immateriële benefits, zoals het branden van je land, politiek kapitaal, relaties die gesmeed worden achter de schermen tussen invloedrijke bobo's etc etc.

Het is wmb bijna niet goed uit te rekenen hoeveel voordeel het oplevert (en wellicht zelfs OF het voordeel oplevert).

Je ziet trouwens overal wel een trend dat inwoners het massatoerisme vrij beu zijn in heel de EU. Denk dat dit niet gaat helpen voor EU landen die OS willen organiseren, omdat de sales pitch dat er dan meer toerisme komt juist negatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:45
Haha, mooie die Schoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Bron

Wel een kleine kanttekening dat dit volgens mij inclusief infrastructurele projecten zijn welke het land eigenlijk sowieso al plannen voor hebt maar het oog op op de OS eerder of met hogere prioriteit heeft uitgevoerd.

M.a.w. dat geld is niet weg in iets geïnvesteerd wat er sowieso wel zou komen. Het schoonmaken van de Seine bijv. zal Frankrijk blijven van profiteren en zijn al eerdere plannen voor geweest maar nooit uitgevoerd. Idem voor de miljarden welke het VK voor de OS van 2012 heeft geïnvesteerd in die tunnel onder Londen voor HSL treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Requiem19 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:53:
[...]

Dat is de kostenkant, maar daar moet je de directe opbrengsten in ieder geval tegenover zetten, zoals de (eventuele) toename van appartementen huur, hotelkamers, eten en drinken, andere uitgaven van toeristen en wellicht ook (I don't know of dit ook gebeurt) een deel van de opbrengsten die het IOC behaalt met uitzendrechten dat gedeeld wordt met de organisator.

Dan heb je ook nog in de indirecte opbrengsten (city branding => toekomstige toename van x, y, x). Ook nog eens tegenover zetten.
Nog meer toerisme :) ? Zelfs de branche luidt momenteel al de noodklok omdat we al teveel toeristen krijgen. Daarnaast, bijkans elke potentiële verdienste kun je wegstrepen tegen een verlies. Zoals: De rekening van de Olympische Spelen in Parijs voor Air France-KLM: 200 miljoen euro
En ten slotte heb je ook nog de immateriële benefits, zoals het branden van je land, politiek kapitaal, relaties die gesmeed worden achter de schermen tussen invloedrijke bobo's etc etc.

Het is wmb bijna niet goed uit te rekenen hoeveel voordeel het oplevert (en wellicht zelfs OF het voordeel oplevert).
Klopt, er zijn absoluut 'verborgen' voordelen. En inderdaad, die zijn niet te berekenen.
Je ziet trouwens overal wel een trend dat inwoners het massatoerisme vrij beu zijn in heel de EU. Denk dat dit niet gaat helpen voor EU landen die OS willen organiseren, omdat de sales pitch dat er dan meer toerisme komt juist negatief is.
Dat denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
!mark schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:01:
[...]

Wel een kleine kanttekening dat dit volgens mij inclusief infrastructurele projecten zijn welke het land eigenlijk sowieso al plannen voor hebt maar het oog op op de OS eerder of met hogere prioriteit heeft uitgevoerd.

M.a.w. dat geld is niet weg in iets geïnvesteerd wat er sowieso wel zou komen. Het schoonmaken van de Seine bijv. zal Frankrijk blijven van profiteren en zijn al eerdere plannen voor geweest maar nooit uitgevoerd. Idem voor de miljarden welke het VK voor de OS van 2012 heeft geïnvesteerd in die tunnel onder Londen voor HSL treinen.
Dat is precies mijn punt. Waarom zouden er Olympische Spelen (met miljarden extra kosten) voor nodig moeten zijn om zinvolle investeringen te doen? Als zo'n tunnel, of het schoonmaken van de Seine, zo gewenst is dan kun je dat toch ook op een normale manier doen? En dus veel goedkoper, want je hoeft geen duur stadion aan het eind van die tunnel te bouwen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:15:
[...]

Nog meer toerisme :) ? Zelfs de branche luidt momenteel al de noodklok omdat we al teveel toeristen krijgen.
Precies - (zie ook mijn slotopmerking.. :)). Een potentieel nieuw bid zal dus ook iets moeten doen met hoe er om wordt gegaan met alle toeschouwers. Een positief voorbeeld in dit kader is wmb de F1 in Zandvoort waarbij er relatief weinig impact op het autoverkeer is omdat er heel slim is omgegaan met komen via de fiets of de trein.

Om het eigen land/stad mee te krijgen zul je dus in zo'n bid wel echt heel erg moeten nadenken hoe je dit probleem van toerisme-overlast tackelt (mogen we sowieso wel doen binnen Europa),
Daarnaast, bijkans elke potentiële verdienste kun je wegstrepen tegen een verlies. Zoals: De rekening van de Olympische Spelen in Parijs voor Air France-KLM: 200 miljoen euro
Ja nu hebben we het over allemaal losse stukjes. Voor een eerlijke vergelijking moet je de hele puzzel leggen met directe kosten en directe opbrengsten. Vooraf werd bijvoorbeeld geschat dat de opbrengsten voor Parijs tussen de 7 en 12 miljard zouden zijn op lange termijn (grote vraag hoe onafhankelijk en goed dit soort studies zijn, daarom moet je achteraf als stad Parijs (en dus niet via het IOC) laten berekenen wat de echte opbrengsten zijn.

De 'onafhankelijke' analyse, in opdracht van het IOC:
An independent study touted by the IOC concluded that the Paris Games will end up generating between $7.3 billion to $12.1 billion for the city and surrounding Île de France region between 2018-2034. The big gains are coming from tourism, construction and the organization of the games, said the report published by the Centre de droit et d’économie du sport (CDES) of the University of Limoges. The $3.3 billion in public spending will generate a multiplier effect of three, said the study.
https://gfmag.com/economi...financial-victory-part-2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:19:
[...]

Dat is precies mijn punt. Waarom zouden er Olympische Spelen (met miljarden extra kosten) voor nodig moeten zijn om zinvolle investeringen te doen? Als zo'n tunnel, of het schoonmaken van de Seine, zo gewenst is dan kun je dat toch ook op een normale manier doen? En dus veel goedkoper, want je hoeft geen duur stadion aan het eind van die tunnel te bouwen :).
Omdat er normaal gesproken niet genoeg buy-in is van de politiek/gemeente/provincies/stakeholders om dit te financieren.

Is treurig, maar is gewoon een fact of life. Het is slim om de OS te gebruiken om iets voor elkaar te krijgen wat je anders niet voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Nu online
alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:19:
want je hoeft geen duur stadion aan het eind van die tunnel te bouwen :).
Die tunnel onder London komt juist hartje centrum in een bestaand station uit wat daar al sinds de 19e eeuw ligt en wordt volop gebruikt zowel door toeristen als zakelijke reizen ;)

Er is inderdaad wel een station bij de olympische faciliteiten gebouwd halverwege de tunnel (Stratford International), maar de kosten daarvan zullen relatief beperkt zijn t.o.v. de HSL verbinding zelf. En volgens mij wordt ook dat station tegenwoordig goed gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:11
Requiem19 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:53:
[...]

Toerisme kreeg net een serieuze dip dankzij de spelen. Echte toeristen bleven net weg de afgelopen maand wegens drukte van Parijs. Hotels idem wegens veel hogere prijzen als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:36:
[...]

Toerisme kreeg net een serieuze dip dankzij de spelen. Echte toeristen bleven net weg de afgelopen maand wegens drukte van Parijs. Hotels idem wegens veel hogere prijzen als normaal.
Ja dat zijn de verhalen, maar nu wil je ook de effectieve cijfers zien. Anders weet je simpelweg niet wat nu de echte cijfers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

Dat is het punt... die investering rendeert niet...
Het hoeft ook niet te renderen. Een ijsje eten of een biertje drinken of een luxe geurtje opdoen rendeert ook niet, maar is wel lekker. Dat is mijn hele punt. Dat je het er niet voor over hebt is iets anders.

Richt een fonds op en ik stort persoonlijk 1000 Euro. Als iedereen dat doet ben je al een heel eind...

Anyway, het gaat nooit meer gebeuren, helaas, die illusie heb ik al lang niet meer. Maar het zou best kunnen met een beetje goede wil van iedereen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Fiber schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:19:
[...]
Richt een fonds op en ik stort persoonlijk 1000 Euro. Als iedereen dat doet ben je al een heel eind...
Sorry hoor, maar 8)7

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-05 23:53
[...]

als elk huishouden dat doet heb je ong 8.3 miljard euro. Dat is misschien net genoeg om het te organiseren. Maar je leeft wel in een flinke bubbel als je denkt dat iedereen dat er voor over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-04 22:48
[...]

Het hoeft ook niet te renderen. Een ijsje eten of een biertje drinken of een luxe geurtje opdoen rendeert ook niet, maar is wel lekker. Dat is mijn hele punt. Dat je het er niet voor over hebt is iets anders.
Dit is het eerlijke verhaal dat het bestuur van een land/regio/stad dat een bid uitbrengt zou moeten vertellen. Als je zelf een feest organiseert ga je er (hopelijk) ook niet vanuit dat je dat terugverdient in cadeaus e.d.

Los van het draagvlak blijf ik het een prikkelende vraag vinden of het fysiek überhaupt nog mogelijk zou zijn om de zomerspelen in Nederland te organiseren. Ik denk bijvoorbeeld aan de infrastructuur om bezoekersstromen af te kunnen wikkelen.

Ik hoop dat er in ieder geval landen/steden in Europa zijn die op termijn het feestje willen blijven organiseren, zodat we er in onze tijdszone en op bereisbare afstand van kunnen blijven genieten. Als niemand het hier in de omgeving meer wil doen omdat er een gebrek is aan draagvlak wordt je toch steeds afhankelijker van ver-weglanden, regimes met dictatoriale trekjes en/of landen die het als sportswashing inzetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:28

Superkiwi

Hoi doei

Maarten2212 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:49:
[...]

als elk huishouden dat doet heb je ong 8.3 miljard euro. Dat is misschien net genoeg om het te organiseren. Maar je leeft wel in een flinke bubbel als je denkt dat iedereen dat er voor over heeft.
Als iedereen nou eventjes een jaar of wat gezonder gaat leven dan kunnen we €10 miljard uit het zorgbudget van ruim €100 miljard halen en hoeft niemand er individueel voor te betalen. Opgelost.

:P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Voor wie afkick verschijnselen heeft...:

https://nos.nl/livestream...m-tegen-hladoen-lazarenko

Serieus, wie gaat er nou een EK organiseren in de week na de Olympische Spelen...? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

Als iedereen nou eventjes een jaar of wat gezonder gaat leven dan kunnen we €10 miljard uit het zorgbudget van ruim €100 miljard halen en hoeft niemand er individueel voor te betalen. Opgelost.

:P
Of we laten een ander land gewoon de OS organiseren. Nog makkelijker en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Fiber schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:02:
Voor wie afkick verschijnselen heeft...:

https://nos.nl/livestream...m-tegen-hladoen-lazarenko

Serieus, wie gaat er nou een EK organiseren in de week na de Olympische Spelen...? O-)
Dit en de Tour de France femmes… het sport blijft nog goed doorgaan.. dat vind ik zeker niet erg 😁.

Alleen jammer van het verloop na de eerste set.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:49
Requiem19 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:39:
Ja dat zijn de verhalen, maar nu wil je ook de effectieve cijfers zien. Anders weet je simpelweg niet wat nu de echte cijfers zijn.
Ken genoeg mensen die op de bonnefooi naar Parijs zijn gereden en een hockey- of atletiekdag bijgewoond hebben. Het hotel was geen probleem, tickets evenmin.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:07

Pierre

Van nature lui!

Wat is eigenlijk de reden dat in 2032 de spelen in Brisbane zijn, LA kan ik begrijpen in 2028. Maar dan heeft Europa weer last van tijdsverschil,

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ze proberen de continenten een beetje af te wisselen. En die hadden blijkbaar een goed bid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:08
Pierre schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:03:
Wat is eigenlijk de reden dat in 2032 de spelen in Brisbane zijn, LA kan ik begrijpen in 2028. Maar dan heeft Europa weer last van tijdsverschil,
En hoe denk je dat men in de VS, oost Azië en Australië denkt over het tijdsverschil als de spelen in Europa zijn? Beetje wisselen tussen de continenten is wel zo eerlijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@Homer-Simpson Dat snap ik ook hoor, maar ik vroeg het me gewoon af meer niet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik ga gewoon die streams kijken alsof ze live zijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Er zijn meer dan twee tijdzones op de wereld :P
In Brisbane is het 8 uur later dan hier, in Los Angeles is het 9 uur vroeger dan hier. Er zullen altijd mensen 'last' hebben van tijdverschil, dat krijg je met mondiale evenementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

darkdesign schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

Ik ga gewoon die streams kijken alsof ze live zijn. :+
Ik neem dan wellicht gewoon ruim twee weken vakantie en pas mijn dag/nacht ritme er op aan... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:44
[...]

Anyway, het gaat nooit meer gebeuren, helaas, die illusie heb ik al lang niet meer. Maar het zou best kunnen met een beetje goede wil van iedereen.
Het plan om de Spelen in 1992 naar Amsterdam te halen was uiteindelijk ook niet echt een succes.

https://anderetijden.nl/p.../296/De-vlam-in-Amsterdam

En nog een Wiki pagina over de Spelen van 2028 die ze binnen wilde halen.

Conclusie, het gaat nooit gebeuren ;)

[ Voor 15% gewijzigd door M@cer op 14-08-2024 12:09 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

M@cer schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:40:
[...]

Het plan om de Spelen in 1992 naar Amsterdam te halen was uiteindelijk ook niet echt een succes.

Haha dat kan ik me nog herinneren inderdaad dat was een groot fisco ;w een hoop geld over de balk gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brendag
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 03-12-2024
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Perkouw op 14-08-2024 18:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

*Graag een TR de volgende keer ;)*

[ Voor 89% gewijzigd door Perkouw op 14-08-2024 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

M@cer schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:40:
[...]

En nog een Wiki pagina over de Spelen van 2028 die ze binnen wilde halen.

Conclusie, het gaat nooit gebeuren ;)
Oef, 1992, het jaar van het EK in Zweden met die magistrale wedstrijd tegen Duitsland en daarna de vreselijke afgang tegen Denemarken... O-)

De Spelen gingen toen naar Barcelona met onder anderen een fantastische Ellen van Langen op de 800 meter, met natuurlijk Anky van Grunsven en Arnold Vanderlyde en Theo Meyer en Erik Dekker en Nico Rienks en natuurlijk de volleybalmannen die toen nog gewoon meededen om de prijzen...

En toch maar 15 medailles waaronder 2 keer goud. (Ellen van Langen en de springruiters)

En natuurlijk het onvergetelijke:

8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hoe cool is dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op de valreep toch nog even een prachtig verhaal over de geschiedenis van het 3x3 basketbal in Nederland wat toch aan de basis lag van een paar prachtige wedstrijden en een schitterende gouden medaille.

Deze foto is uit in Milaan, maar in Nederland zagen de toernooitjes er niet heel veel anders uit begin jaren '90:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2024/08/22/1126540/1920x1080a.jpg

Bonus punten voor wie nog zonder te spieken weet hoe die enorme reus heet:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2024/08/22/1126544/1440x1080a.jpg

https://nos.nl/artikel/25...-we-maar-een-basket-kwijt

:7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:54:

Bonus punten voor wie nog zonder te spieken weet hoe die enorme reus heet:
Met enige twijfel zat ik wel aan Shaquille te denken en dat bleek nog correct ook :D (andere naam was Antawn Jamison)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 23-08-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 12:14
Ze hadden toch beter de paralympische spelen opening op boten kunnen doen ipv dit wandel/rolstoep parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Theswitch schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:33:
Ze hadden toch beter de paralympische spelen opening op boten kunnen doen ipv dit wandel/rolstoep parade.
Ik denk niet dat al die boten rolstoel vriendelijk waren… 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

PatrickC schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:27:
[...]

Ik denk niet dat al die boten rolstoel vriendelijk waren… 8)
Parijs schijnt in zijn geheel niet erg rolstoelvriendelijk te zijn....
https://nos.nl/collectie/...je-moet-geen-haast-hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
Punkrocker schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:43:
[...]

Parijs schijnt in zijn geheel niet erg rolstoelvriendelijk te zijn....
FTFY...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:44
Mooi man, al 2x goud. :)F

Jammer dat het niet te volgen is op NPO. Alleen online. Dat doet de Belg toch beter.

• Webgnome
  • Laatst online: 21:26
Het is in ieder geval wel te volgen via de publieke omroep.

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste