Ja dit leek wel een soort begrafenis…hoevenpe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:07:
Toch beetje anticlimax, had iets van het niveau Celine Dion verwacht.
Alleen laatste paar seconden wel weer goed met die uithaal en die enorme bak vuurwerk!
Ja dit leek wel een soort begrafenis…hoevenpe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:07:
En dan komt nu die verschrikkelijke ESPN reclame er achteraan met hun eigen gebakken koekjesHighfive95 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:08:
Paris 2024, bedankt![]()
Twee weken heerlijke sport gezien. Zal wel afkicken worden.
Ook niet gek met dit soort headsets, er vanuitgaande dat ze deze de hele OS al gebruiken en vanavond ook hadden.Bart-Willem schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:04:
[...]
Daar ben ik dus vrij zeker van: zodra ze de mics eens helemaal uitzetten was het geluid wel prima. Dus het was gewoon echt de mics die voor de enorme echo zorgden...
Partir, c'est mourir un peu 💔😢
— Eric Roeske (@EricRoeske) 10 augustus 2024
Dank Andy voor alles, jij was er altijd, in goede en slechte tijden❣️ Dankzij jou kon ik in 2016 na de Atletiekunie bij FC Utrecht aan de slag als perschef. Vrienden voor het leven. Ik ga je verslagen missen, wie niet❓️
❌️❌️❌️ Eric pic.twitter.com/dISXZf0XjE
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb gisterenavond niet gekeken. Maar Franse cultuur ? Waren ze weer aan het staken ?
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Kan er zo snel niks over vinden.marijn15 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 01:40:
Zend HBO max ook de volledig Paralympische spelen uit?
https://www.paralympic.org/paris-2024/news/where-to-watchdarkdesign schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 07:53:
[...]
Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Kan er zo snel niks over vinden.
Inderdaad, had ook wel leuk geweest om helemaal te volgen.Jorah_Newstone schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:12:
[...]
https://www.paralympic.org/paris-2024/news/where-to-watch
Blijkbaar alleen in NL via NOS sport, ik vrees dat het dan wel erg beperkt blijft. Wat jammer is want deze mensen verdienen ook aandacht imho.
alleen is die Canadeeshoevenpe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:07:
Ah ja dit zijn de echte problemen die aangepakt moeten worden.hoevenpe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:28:
[...]
Vermoed dat Trump in 2028 geen emo-smurf en eco-vuur toestaat...
Dat wordt inderdaad afkicken.SteenMSc schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:43:
Best wel apart om nu na 3 weken die tabbladen te sluiten. Het is toch echt voorbij.
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 12-08-2024 09:48 ]
Deze week EK beachvolleybal in Den Haag, Apeldoorn en Arnhemmarijn15 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 00:06:
[...]
Aankomende week de Tour de France Femme in Rotterdam
[ Voor 37% gewijzigd door bazzemans op 12-08-2024 10:04 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Do { Ping } while ( LOL )
Zal ook de leeftijd zijn. Mijn eerste echt spelen die ik bewust gevolgd heb waren in LA in 1984 (al heb ik Gerard Nijboer ook nog op tv gezien in 1980 in Moskou)Jebus4life schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:41:
Ik ben al jaren een fervente volger van de Spelen (zoals meerdere mensen hier vermoed ik).
Voor mij (en dat is zeer persoonlijk) stonden de Spelen van 2008 in Peking nog steeds op mijn netvlies als "de beste Spelen". Een waanzinnige openingsshow, de piek van Phelps met 8 keer goud. Het begin van de dominantie van Bolt met zijn 2 wereldrecords. De opkomst van hét turnfenomeen Uchimura, ...
Ik vrees er ook voor eigenlijk.. En dan ben ik nog iemand die naar de bios gaat voor Mission Impossible's, vroeger veel luisterde naar de Peppers en Dr. Dre..JEightyFive schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:10:
Heerlijk topic om de day after even door te scrollen, smakelijk zitten lachen, bedankt.
Je hele avond opofferen om iets te kijken wat je kut vindt en dan online gaan klagen. Genieten.
Ben zelf op het moment dat ze de speeches aankondigden lekker naar bed gegaan. Tot die tijd was het best geinig, al was die band (Air?) weinig boeiend.
Ga er maar vanuit dat het over 4 jaar een groot cringe fest wordt. Voor wie wil weten wat ik bedoel: kijk de pre en post race shows van de F1 in Amerika (Miami, Texas, Las Vegas) even terug op Youtube.
Hier vrees ik ook voor. Als F1 fan sinds 30 jaar vind ik de GP’s in Miami en Las Vegas echt verschrikkelijk, Texas gaat nog enigszins, want dat is ook een echt circuit. Ik svhakel dan pas in als de rode lampen voor de start aan en uit gaan. Ik heb echt een hekel aan al die celebs en influences die effe langs komen en geen idee hebben van de sport. Ik heb me deze OS in Parijs al een paar keer gestoord aan Snoop Dogg.. die heeft daar echt niets te zoeken. Ook de tijdzone van LA zal voor mij bijdragen tot een mindere beleving. Nu in Parijs was ideaal… je staat op… zet een lekkere bak koffie en gaat naar de marathon met Sifan kijken. En dan gewoon de hele dag door topsport kijken… heerlijk!JEightyFive schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:10:
Ga er maar vanuit dat het over 4 jaar een groot cringe fest wordt. Voor wie wil weten wat ik bedoel: kijk de pre en post race shows van de F1 in Amerika (Miami, Texas, Las Vegas) even terug op Youtube.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Goh, ik snap je kritiek. Ik vind hem ergens ook terecht, maar ik kan de nuance wel zien.PatrickC schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:55:
[...]
Ik heb echt een hekel aan al die celebs en influences die effe langs komen en geen idee hebben van de sport. Ik heb me deze OS in Parijs al een paar keer gestoord aan Snoop Dogg.. die heeft daar echt niets te zoeken. Ook de tijdzone van LA zal voor mij bijdragen tot een mindere beleving. Nu in Parijs was ideaal… je staat op… zet een lekkere bak koffie en gaat naar de marathon met Sifan kijken. En dan gewoon de hele dag door topsport kijken… heerlijk!
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik had ook meteen een giga contrast gevoel van MURICA, FUCK YEAH, en al helemaal omdat het budget daar wel eindeloos zal zijn. Ze moeten in ALLES overtreffen, maar ik denk niet dat je dit kan overtreffen, volleyball bij de Eiffeltoren? Wauw. Paardrijden bij Versailles, Wauw, Wielrennen met als finish de Eiffeltoren, wauw wat een plaatje. Olympische vuur onder een balon, geniaal.Dentist schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:51:
Mooie spelen gezien, typisch Parisien, met al z'n pros en cons. Vond het samen uitblazen van de vlam door sporters een mooi klein, maar treffend hoogtepunt waarbij sport de hoofdrolspeler was, maar de beleving over zoveel meer ging.
Het contrast met wat volgde zorgt ervoor dat ik niet bepaald uitkijk naar LA...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben ergens wel benieuwd hoe Dubai, Saudi-Arabië of de VAE dit zouden organiseren. Onbeperkt geld en totaal fake...Jorah_Newstone schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:00:
Ze moeten in ALLES overtreffen, maar ik denk niet dat je dit kan overtreffen, volleyball bij de Eiffeltoren?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Zou daar zeker niet vanuit gaan dat het budget eindeloos is.Jorah_Newstone schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:00:
[...]
Ik had ook meteen een giga contrast gevoel van MURICA, FUCK YEAH, en al helemaal omdat het budget daar wel eindeloos zal zijn.
London kwam ook een heel eind (Horseguards, Greenwich Park, Hyde park, O2 arena, Wimbledon etc). Rome komt een heel eind, maar ik denk dat je in steden als Berlijn en Madrid ook een heel eind komt.autje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:03:
@Jebus4life Mooie post! Ik denk dat de enige stad die wat dat betreft in de buurt kan komen Rome is. Daar heb je toch ook wel wat beroemde landmarks waar je wat mee kunt. Colosseum opknappen, dan kun je er een hoop doen.
Zie het WK in Qatar. Qua sfeer toch anders.hoevenpe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:24:
[...]
Ben ergens wel benieuwd hoe Dubai, Saudi-Arabië of de VAE dit zouden organiseren. Onbeperkt geld en totaal fake...
Een gigantische show en spiksplinternieuwe speciaal daarvoor gebouwde dure locaties waarbij ik weet niet hoeveel gastarbeiders omkomen.hoevenpe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:24:
[...]
Ben ergens wel benieuwd hoe Dubai, Saudi-Arabië of de VAE dit zouden organiseren. Onbeperkt geld en totaal fake...
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Het glimmende stuk metaal zou ze voor altijd moeten herinneren aan hun fantastische prestatie, maar nog maar net terug uit Parijs moeten de bronzenmedaillewinnaars het doen met een beschadigde plak. Verschillende olympische sporters zeggen tegen RTL Nieuws dat hun bronzen medaille nu al slijtageplekken heeft.
https://www.rtl.nl/nieuws...mpische-spelen-snel-kapot
Het is al net als met Franse auto’s dus…
Ik snap je oorspronkelijke ergernis niet zo. Ook als hij niet aan het werk was voor nbc en misschien al la28, dan kan hij toch prima als geïnteresseerde gewoon komen kijken? Wat zou daar mis mee zijn?PatrickC schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:42:
@Jebus4life @bazzemans Dat geeft inderdaad wat meer context aan de aanwezigheid van SD. Ik heb een paar fragmenten gezien die de NOS uitzond waarbij het meer was van… “Kijk eens wie hier is… Snoop Dog!!”, zonder verder enige uitleg van waarom hij daar was. Als sportliefhebber zie ik liever dat al die aandacht aan de sporters besteed wordt.
Dat was na dag 4 al onderwerp van gesprek en de organisatie heeft al aangegeven deze te vervangen voor exemplaren waarbij het proces verbeterd is
Oh, dan zijn ze lekker op de hoogte ja. Mea culpa.Holk schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:49:
[...]
Dat was na dag 4 al onderwerp van gesprek en de organisatie heeft al aangegeven deze te vervangen voor exemplaren waarbij het proces verbeterd is
Mosterd na de maaltijd bij onze media
Helaas te veel negatievelingen hier in het land die de boel verpesten maar Amsterdam zou ook een prima Spelen neer kunnen zetten denk ik. En dan moet je Amsterdam ruim zien met lokaties in heel Nederland, van surfen op de Antillen, zeilen in Friesland, Roeien op de Bosbaan, wielrennen in Limburg, etc. etc...D-Ed schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:40:
[...]
Ik vrees er ook voor eigenlijk.. En dan ben ik nog iemand die naar de bios gaat voor Mission Impossible's, vroeger veel luisterde naar de Peppers en Dr. Dre..
Frankrijk heeft de Olympische spelen misschien wel te mooi gepresenteerd.. Daar kan geen land meer aan tippen IMHO
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat is het niet… als hij oprecht geïnteresseerd is in sport of gewoon de publiciteit zoekt… iedereen staat vrij om te doen wat hij of zij wil. Maar… ik hoef dat niet te zien… ik wil alleen naar sport kijken, niet naar celebs… als ik die wil zien dan ga ik wel naar een concert of zo. Nu viel het bij deze OS best wel mee gelukkig, maar ik vrees wel voor LA28., gezien hoe het er aan toe gaat bij de Formule 1 GP’s in de VS.42erik schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:48:
[...]
Ik snap je oorspronkelijke ergernis niet zo. Ook als hij niet aan het werk was voor nbc en misschien al la28, dan kan hij toch prima als geïnteresseerde gewoon komen kijken? Wat zou daar mis mee zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door SuBBaSS op 12-08-2024 19:28 ]
Wij zouden dat inderdaad ook prima kunnen.Fiber schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:04:
[...]
Helaas te veel negatievelingen hier in het land die de boel verpesten maar Amsterdam zou ook een prima Spelen neer kunnen zetten denk ik. En dan moet je Amsterdam ruim zien met lokaties in heel Nederland, van surfen op de Antillen, zeilen in Friesland, Roeien op de Bosbaan, wielrennen in Limburg, etc. etc...
Gaat helaas nooit meer gebeuren vrees ik, maar dromen mag toch...?
"What do you get if you multiply six by nine..."
Kunnen we echt wel betalen. We konden Corona ook betalen. Het is meer een kwestie van geen politieke wil en niet willen betalen en een kwestie van dat een kleine groep drammers die altijd overal tegen is het zonder veel moeite kan tegen houden.Punkrocker schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:35:
[...]
Wij zouden dat inderdaad ook prima kunnen.
We kunnen het alleen niet betalen....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het niet kunnen betalen triggerde mij. Ik betwijfel of dat echt zo is.Punkrocker schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:35:
[...]
Wij zouden dat inderdaad ook prima kunnen.
We kunnen het alleen niet betalen....
[ Voor 4% gewijzigd door bazzemans op 12-08-2024 20:43 ]
Dat zijn de buitenlocaties. Maar waar heb je een stadion van deze allure voor alle atletiek onderdelen? Het zwemmen? Baanwielrennen? Etc, etc.Fiber schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:04:
[...]
Helaas te veel negatievelingen hier in het land die de boel verpesten maar Amsterdam zou ook een prima Spelen neer kunnen zetten denk ik. En dan moet je Amsterdam ruim zien met lokaties in heel Nederland, van surfen op de Antillen, zeilen in Friesland, Roeien op de Bosbaan, wielrennen in Limburg, etc. etc...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dan snap ik het nu. Vind ik het een tikje overdreven aangezien hij in mijn ervaring zo ongeveer alleen tussen runs te zien was, maar okPatrickC schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:16:
[...]
Dat is het niet… als hij oprecht geïnteresseerd is in sport of gewoon de publiciteit zoekt… iedereen staat vrij om te doen wat hij of zij wil. Maar… ik hoef dat niet te zien… ik wil alleen naar sport kijken, niet naar celebs… als ik die wil zien dan ga ik wel naar een concert of zo. Nu viel het bij deze OS best wel mee gelukkig, maar ik vrees wel voor LA28., gezien hoe het er aan toe gaat bij de Formule 1 GP’s in de VS.
Atletiek in het bestaande Olympisch Stadion. Daar is in 2016 nog een EK atletiek gehouden. Dit is destijds tijdelijk uitgebreid naar dik 30.000 plaatsen, maar voor een OS zou je dat waarschijnlijk nog verder kunnen uitbreiden.DrivinUCrazy schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:09:
[...]
Dat zijn de buitenlocaties. Maar waar heb je een stadion van deze allure voor alle atletiek onderdelen? Het zwemmen? Baanwielrennen? Etc, etc.
Moeten die nog speciaal gebouwd worden hiervoor?
Is dat ook niet dat elke olympiade terugkomt? Komt omdat het effectief brons is geloof ik.
30.000 is natuurlijk wel véél te weinig...PatrickC schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:17:
[...]
Atletiek in het bestaande Olympisch Stadion. Daar is in 2016 nog een EK atletiek gehouden. Dit is destijds tijdelijk uitgebreid naar dik 30.000 plaatsen, maar voor een OS zou je dat waarschijnlijk nog verder kunnen uitbreiden.
[ Voor 27% gewijzigd door pennywise666 op 13-08-2024 07:26 ]
Maar dan kan je het Tweakers topic niet volgenpennywise666 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:26:
Ik heb de oplossing voor het tijdsverschil: Daar op vakantie gaan tijdens de OS of alles opnemen en overdag kijken en doen alsof het live is.
[ Voor 7% gewijzigd door TripleQ op 13-08-2024 07:56 ]
Begrijp dit soort sentimenten in de euforie direct na de Spelen. Maar wacht nog even op de financiële gevolgen die waarschijnlijk de komende maanden pas duidelijk worden. Als je je verdiept in de Spelen van de afgelopen decennia zul je zien dat ze peperduur zijn en niet altijd de revenuen brengen wat er beloofd wordt.Fiber schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:04:
[...]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Die kosten moet je gewoon van te voren duidelijk over zijn en als investering zien. Een Rembrandt voor het Rijksmuseum kost ook geld, de verbouwing van het Binnenhof kost ook geld, een squadron F35's kost ook geld, om nog maar te zwijgen over stikstof, toeslagen, Groningen, etc. etc.alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:48:
[...]
Begrijp dit soort sentimenten in de euforie direct na de Spelen. Maar wacht nog even op de financiële gevolgen die waarschijnlijk de komende maanden pas duidelijk worden. Als je je verdiept in de Spelen van de afgelopen decennia zul je zien dat ze peperduur zijn en niet altijd de revenuen brengen wat er beloofd wordt.
Het is niet voor niks dat Parijs en Los Angeles (waren beiden kandidaat voor 2024) tegelijk hun nominatie kregen. Het IOC was bang dat er geen kandidaten meer over zouden blijven.
Het is met Spelen altijd hetzelfde. Jarenlange onvrede over hoge kosten, dan 2 weken euforie, waarna snel weer de kater volgt over de kosten.
Dat is het punt... die investering rendeert niet. Hierboven werd al het benodigde stadion benoemd. Dat stadion is er niet, zal dus nieuw moeten worden gebouwd. Je hebt daarbij de keuze uit een dedicated atletiek-baan zoals bijvoorbeeld het Fannie Blankers Koen stadion in Hengelo, of een soort nationaal stadion à la Stade de France of Wembley. Het eerste zal te min zijn voor de Spelen, voor het tweede is Nederland simpelweg te klein.Fiber schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:46:
[...]
Die kosten moet je gewoon van te voren duidelijk over zijn en als investering zien. Een Rembrandt voor het Rijksmuseum kost ook geld, de verbouwing van het Binnenhof kost ook geld, een squadron F35's kost ook geld, om nog maar te zwijgen over stikstof, toeslagen, Groningen, etc. etc.
Als je iets moois wil mag het wat kosten maar dat moet wel duidelijk zijn van te voren. En als we het er niet voor over hebben moet je het gewoon niet doen. Nederland is een rijk land vind ik dus ik denk dat het prima moet kunnen, maar ik snap ook best dat anderen liever de hand op de knip houden of het geld liever aan andere doelen uitgeven.
Maar goed, ik zou het fantastisch vinden en me direct als vrijwilliger aanmelden.
Dat is de kostenkant, maar daar moet je de directe opbrengsten in ieder geval tegenover zetten, zoals de (eventuele) toename van appartementen huur, hotelkamers, eten en drinken, andere uitgaven van toeristen en wellicht ook (I don't know of dit ook gebeurt) een deel van de opbrengsten die het IOC behaalt met uitzendrechten dat gedeeld wordt met de organisator.alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:46:
[...]
Dat is het punt... die investering rendeert niet. Hierboven werd al het benodigde stadion benoemd. Dat stadion is er niet, zal dus nieuw moeten worden gebouwd. Je hebt daarbij de keuze uit een dedicated atletiek-baan zoals bijvoorbeeld het Fannie Blankers Koen stadion in Hengelo, of een soort nationaal stadion à la Stade de France of Wembley. Het eerste zal te min zijn voor de Spelen, voor het tweede is Nederland simpelweg te klein.
Als je van tevoren duidelijk bent over de kosten gaat het zeker niet door. Iets wat je bij werkelijk alle Spelen terug ziet komen is namelijk dat de kosten vooraf veel te laag worden ingeschat, wat de enige wijze is om voldoende politiek draagvlak te verkrijgen. Zodra de Spelen zijn toegewezen wordt pas duidelijk wat ze echt gaan kosten.
Hieronder een overzicht van de overschrijdingen de laatste decennia:
[Afbeelding]
Bron
"Parijs" kostte dus $8,8 miljard, maar de Fransen hadden Stade de France al, alsmede ongetwijfeld al flink wat andere faciliteiten. Een voorzichtige schatting zou voor Nederland dan een slordige $10 miljard betekenen.
Twee weken feest is leuk, maar dat is wel heel gortig. Denk dat die centen veel doelmatiger en voor een breder publiek te besteden zijn.
Wel een kleine kanttekening dat dit volgens mij inclusief infrastructurele projecten zijn welke het land eigenlijk sowieso al plannen voor hebt maar het oog op op de OS eerder of met hogere prioriteit heeft uitgevoerd.alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:46:
[...]
Hieronder een overzicht van de overschrijdingen de laatste decennia:
[Afbeelding]
Bron
"Parijs" kostte dus $8,8 miljard, maar de Fransen hadden Stade de France al, alsmede ongetwijfeld al flink wat andere faciliteiten. Een voorzichtige schatting zou voor Nederland dan een slordige $10 miljard betekenen.
Nog meer toerismeRequiem19 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:53:
[...]
Dat is de kostenkant, maar daar moet je de directe opbrengsten in ieder geval tegenover zetten, zoals de (eventuele) toename van appartementen huur, hotelkamers, eten en drinken, andere uitgaven van toeristen en wellicht ook (I don't know of dit ook gebeurt) een deel van de opbrengsten die het IOC behaalt met uitzendrechten dat gedeeld wordt met de organisator.
Dan heb je ook nog in de indirecte opbrengsten (city branding => toekomstige toename van x, y, x). Ook nog eens tegenover zetten.
Klopt, er zijn absoluut 'verborgen' voordelen. En inderdaad, die zijn niet te berekenen.En ten slotte heb je ook nog de immateriële benefits, zoals het branden van je land, politiek kapitaal, relaties die gesmeed worden achter de schermen tussen invloedrijke bobo's etc etc.
Het is wmb bijna niet goed uit te rekenen hoeveel voordeel het oplevert (en wellicht zelfs OF het voordeel oplevert).
Dat denk ik ook.Je ziet trouwens overal wel een trend dat inwoners het massatoerisme vrij beu zijn in heel de EU. Denk dat dit niet gaat helpen voor EU landen die OS willen organiseren, omdat de sales pitch dat er dan meer toerisme komt juist negatief is.
Dat is precies mijn punt. Waarom zouden er Olympische Spelen (met miljarden extra kosten) voor nodig moeten zijn om zinvolle investeringen te doen? Als zo'n tunnel, of het schoonmaken van de Seine, zo gewenst is dan kun je dat toch ook op een normale manier doen? En dus veel goedkoper, want je hoeft geen duur stadion aan het eind van die tunnel te bouwen!mark schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:01:
[...]
Wel een kleine kanttekening dat dit volgens mij inclusief infrastructurele projecten zijn welke het land eigenlijk sowieso al plannen voor hebt maar het oog op op de OS eerder of met hogere prioriteit heeft uitgevoerd.
M.a.w. dat geld is niet weg in iets geïnvesteerd wat er sowieso wel zou komen. Het schoonmaken van de Seine bijv. zal Frankrijk blijven van profiteren en zijn al eerdere plannen voor geweest maar nooit uitgevoerd. Idem voor de miljarden welke het VK voor de OS van 2012 heeft geïnvesteerd in die tunnel onder Londen voor HSL treinen.
Precies - (zie ook mijn slotopmerking..alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:15:
[...]
Nog meer toerisme? Zelfs de branche luidt momenteel al de noodklok omdat we al teveel toeristen krijgen.
Ja nu hebben we het over allemaal losse stukjes. Voor een eerlijke vergelijking moet je de hele puzzel leggen met directe kosten en directe opbrengsten. Vooraf werd bijvoorbeeld geschat dat de opbrengsten voor Parijs tussen de 7 en 12 miljard zouden zijn op lange termijn (grote vraag hoe onafhankelijk en goed dit soort studies zijn, daarom moet je achteraf als stad Parijs (en dus niet via het IOC) laten berekenen wat de echte opbrengsten zijn.Daarnaast, bijkans elke potentiële verdienste kun je wegstrepen tegen een verlies. Zoals: De rekening van de Olympische Spelen in Parijs voor Air France-KLM: 200 miljoen euro
https://gfmag.com/economi...financial-victory-part-2/An independent study touted by the IOC concluded that the Paris Games will end up generating between $7.3 billion to $12.1 billion for the city and surrounding Île de France region between 2018-2034. The big gains are coming from tourism, construction and the organization of the games, said the report published by the Centre de droit et d’économie du sport (CDES) of the University of Limoges. The $3.3 billion in public spending will generate a multiplier effect of three, said the study.
Omdat er normaal gesproken niet genoeg buy-in is van de politiek/gemeente/provincies/stakeholders om dit te financieren.alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:19:
[...]
Dat is precies mijn punt. Waarom zouden er Olympische Spelen (met miljarden extra kosten) voor nodig moeten zijn om zinvolle investeringen te doen? Als zo'n tunnel, of het schoonmaken van de Seine, zo gewenst is dan kun je dat toch ook op een normale manier doen? En dus veel goedkoper, want je hoeft geen duur stadion aan het eind van die tunnel te bouwen.
Die tunnel onder London komt juist hartje centrum in een bestaand station uit wat daar al sinds de 19e eeuw ligt en wordt volop gebruikt zowel door toeristen als zakelijke reizenalexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:19:
want je hoeft geen duur stadion aan het eind van die tunnel te bouwen.
Toerisme kreeg net een serieuze dip dankzij de spelen. Echte toeristen bleven net weg de afgelopen maand wegens drukte van Parijs. Hotels idem wegens veel hogere prijzen als normaal.Requiem19 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:53:
[...]
Dat is de kostenkant, maar daar moet je de directe opbrengsten in ieder geval tegenover zetten, zoals de (eventuele) toename van appartementen huur, hotelkamers, eten en drinken, andere uitgaven van toeristen en wellicht ook (I don't know of dit ook gebeurt) een deel van de opbrengsten die het IOC behaalt met uitzendrechten dat gedeeld wordt met de organisator.
Dan heb je ook nog in de indirecte opbrengsten (city branding => toekomstige toename van x, y, x). Ook nog eens tegenover zetten.
En ten slotte heb je ook nog de immateriële benefits, zoals het branden van je land, politiek kapitaal, relaties die gesmeed worden achter de schermen tussen invloedrijke bobo's etc etc.
Het is wmb bijna niet goed uit te rekenen hoeveel voordeel het oplevert (en wellicht zelfs OF het voordeel oplevert).
Je ziet trouwens overal wel een trend dat inwoners het massatoerisme vrij beu zijn in heel de EU. Denk dat dit niet gaat helpen voor EU landen die OS willen organiseren, omdat de sales pitch dat er dan meer toerisme komt juist negatief is.
Ja dat zijn de verhalen, maar nu wil je ook de effectieve cijfers zien. Anders weet je simpelweg niet wat nu de echte cijfers zijn.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:36:
[...]
Toerisme kreeg net een serieuze dip dankzij de spelen. Echte toeristen bleven net weg de afgelopen maand wegens drukte van Parijs. Hotels idem wegens veel hogere prijzen als normaal.
Het hoeft ook niet te renderen. Een ijsje eten of een biertje drinken of een luxe geurtje opdoen rendeert ook niet, maar is wel lekker. Dat is mijn hele punt. Dat je het er niet voor over hebt is iets anders.alexbl69 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:46:
[...]
Dat is het punt... die investering rendeert niet...
Sorry hoor, maarFiber schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:19:
[...]
Richt een fonds op en ik stort persoonlijk 1000 Euro. Als iedereen dat doet ben je al een heel eind...
als elk huishouden dat doet heb je ong 8.3 miljard euro. Dat is misschien net genoeg om het te organiseren. Maar je leeft wel in een flinke bubbel als je denkt dat iedereen dat er voor over heeft.Fiber schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:19:
[...]
Richt een fonds op en ik stort persoonlijk 1000 Euro. Als iedereen dat doet ben je al een heel eind...
Dit is het eerlijke verhaal dat het bestuur van een land/regio/stad dat een bid uitbrengt zou moeten vertellen. Als je zelf een feest organiseert ga je er (hopelijk) ook niet vanuit dat je dat terugverdient in cadeaus e.d.Fiber schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:19:
[...]
Het hoeft ook niet te renderen. Een ijsje eten of een biertje drinken of een luxe geurtje opdoen rendeert ook niet, maar is wel lekker. Dat is mijn hele punt. Dat je het er niet voor over hebt is iets anders.
Als iedereen nou eventjes een jaar of wat gezonder gaat leven dan kunnen we €10 miljard uit het zorgbudget van ruim €100 miljard halen en hoeft niemand er individueel voor te betalen. Opgelost.Maarten2212 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:49:
[...]
als elk huishouden dat doet heb je ong 8.3 miljard euro. Dat is misschien net genoeg om het te organiseren. Maar je leeft wel in een flinke bubbel als je denkt dat iedereen dat er voor over heeft.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Of we laten een ander land gewoon de OS organiseren. Nog makkelijker en goedkoper.Superkiwi schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:30:
[...]
Als iedereen nou eventjes een jaar of wat gezonder gaat leven dan kunnen we €10 miljard uit het zorgbudget van ruim €100 miljard halen en hoeft niemand er individueel voor te betalen. Opgelost.
Dit en de Tour de France femmes… het sport blijft nog goed doorgaan.. dat vind ik zeker niet erg 😁.Fiber schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:02:
Voor wie afkick verschijnselen heeft...:
https://nos.nl/livestream...m-tegen-hladoen-lazarenko
Serieus, wie gaat er nou een EK organiseren in de week na de Olympische Spelen...?
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Ken genoeg mensen die op de bonnefooi naar Parijs zijn gereden en een hockey- of atletiekdag bijgewoond hebben. Het hotel was geen probleem, tickets evenmin.Requiem19 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:39:
Ja dat zijn de verhalen, maar nu wil je ook de effectieve cijfers zien. Anders weet je simpelweg niet wat nu de echte cijfers zijn.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En hoe denk je dat men in de VS, oost Azië en Australië denkt over het tijdsverschil als de spelen in Europa zijn? Beetje wisselen tussen de continenten is wel zo eerlijk toch?Pierre schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:03:
Wat is eigenlijk de reden dat in 2032 de spelen in Brisbane zijn, LA kan ik begrijpen in 2028. Maar dan heeft Europa weer last van tijdsverschil,
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik ga gewoon die streams kijken alsof ze live zijn.Pierre schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:03:
Wat is eigenlijk de reden dat in 2032 de spelen in Brisbane zijn, LA kan ik begrijpen in 2028. Maar dan heeft Europa weer last van tijdsverschil,
Er zijn meer dan twee tijdzones op de wereldPierre schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:03:
Ik neem dan wellicht gewoon ruim twee weken vakantie en pas mijn dag/nacht ritme er op aan...darkdesign schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:49:
[...]
Ik ga gewoon die streams kijken alsof ze live zijn.
Het plan om de Spelen in 1992 naar Amsterdam te halen was uiteindelijk ook niet echt een succes.Fiber schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:19:
[...]
Het hoeft ook niet te renderen. Een ijsje eten of een biertje drinken of een luxe geurtje opdoen rendeert ook niet, maar is wel lekker. Dat is mijn hele punt. Dat je het er niet voor over hebt is iets anders.
Anyway, het gaat nooit meer gebeuren, helaas, die illusie heb ik al lang niet meer. Maar het zou best kunnen met een beetje goede wil van iedereen.
[ Voor 15% gewijzigd door M@cer op 14-08-2024 12:09 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Haha dat kan ik me nog herinneren inderdaad dat was een groot fiscoM@cer schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:40:
[...]
Het plan om de Spelen in 1992 naar Amsterdam te halen was uiteindelijk ook niet echt een succes.
https://anderetijden.nl/p.../296/De-vlam-in-Amsterdam
[ Voor 98% gewijzigd door Perkouw op 14-08-2024 18:35 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Perkouw op 14-08-2024 18:35 ]
Oef, 1992, het jaar van het EK in Zweden met die magistrale wedstrijd tegen Duitsland en daarna de vreselijke afgang tegen Denemarken...M@cer schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:40:
[...]
Het plan om de Spelen in 1992 naar Amsterdam te halen was uiteindelijk ook niet echt een succes.
https://anderetijden.nl/p.../296/De-vlam-in-Amsterdam
En nog een Wiki pagina over de Spelen van 2028 die ze binnen wilde halen.
Conclusie, het gaat nooit gebeuren
Geweldig: Het Italiaans synchroonzwemteam ondersteboven onder water vastgelegd door Fabio Ferioli waardoor het lijkt alsof ze in het water lopen (via Reddit) #Olympics2024 #SynchronizedSwimming #FabioFerioli pic.twitter.com/1zMmg4lNES
— Marco Derksen (@marcoderksen) 13 augustus 2024
Met enige twijfel zat ik wel aan Shaquille te denken en dat bleek nog correct ookFiber schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:54:
Bonus punten voor wie nog zonder te spieken weet hoe die enorme reus heet:
[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 23-08-2024 15:23 ]
Ik denk niet dat al die boten rolstoel vriendelijk waren…Theswitch schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:33:
Ze hadden toch beter de paralympische spelen opening op boten kunnen doen ipv dit wandel/rolstoep parade.
Parijs schijnt in zijn geheel niet erg rolstoelvriendelijk te zijn....PatrickC schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:27:
[...]
Ik denk niet dat al die boten rolstoel vriendelijk waren…
FTFY...Punkrocker schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:43:
[...]
Parijs schijnt in zijn geheel niet erg rolstoelvriendelijk te zijn....
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq