Olympische spelen Parijs 2024

Pagina: 1 ... 50 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:38

Moofnor

King of my castle

Heerlijk die Sifan, iedereen dicht haar 3x goud toe. En zij is superblij met 2x brons en het halen van de finish van de marathon.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:55
Dan sluiten we af met een grapje...
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/855900755001212928/1271557438436409468/Screenshot_20240809_215452_WhatsApp.jpg?ex=66b7c5a5&is=66b67425&hm=b1478578a7b5082ff014eadbe71daf1382fa5c5bcfc8f2b2d5851ea1ed11bc28&

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07

Fiber

Beaches are for storming.

CynicRelief schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:56:
[...]

was dat maar waar; oorlog is dichterbij dan ooit, dankzij die mafklapper die ervoor zorgt dat zijn normale medeburgers niet mee mogen doen aan de Spelen
Ik schrijf ook niet voor niks 'beschaafde landen'....

Maar goed, off topic natuurlijk... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Moofnor schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:02:
Heerlijk die Sifan, iedereen dicht haar 3x goud toe. En zij is superblij met 2x brons en het halen van de finish van de marathon.
Van mij mag Sifan weer sportvrouw van het jaar worden, alleen al vanwege haar houding en sportiviteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:21
Bundin schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:05:
[...]

Van mij mag Sifan weer sportvrouw van het jaar worden, alleen al vanwege haar houding en sportiviteit :)
Van mij mag de jury op de baan als onsportiefste gemerkt worden. Of de Engelsen die Hoogland naaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:48
Martinspire schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:46:
[...]

Mja ik denk dat Nederlanders ook te vaak alleen kijken naar de Nederlanders en niet vaak naar de klasse van de tegenstander als men een keer verliest. De Chinezen waren tot de shootout ook gewoon goed bezig vandaag. Andere manier van spelen, maar wel effectief. Ook bij het hardlopen net, weer een terechte winnaar.

Het is prima om blij te zijn voor alle deelnemers. Het zijn echt topprestaties.
Klopt, maar dat zit ook een beetje in chauvinisme ingebakken. Je eigen prestaties zijn groter of meer verdiend als je die van de tegenstander bagatelliseerd of als minderwaardig neerzet.

Wat betreft de Chinezen, dit was hun tactiek om de grote favoriet te verslaan. Heel begrijpelijk en knap uitgevoerd. Volgens mij kijk ik ook nog wel neutraal als ik aangeef dat ik liever een ploeg zie spelen/winnen die voor de winst speelt (aanvallend). Dat was China vandaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
PWM schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:49:
[...]

Er gaat, terecht, best wat belastinggeld heen. Je kan als financier dus best tevreden zijn.

Met de OS dan. Bij voetbal heb ik dat chauvinisme helemaal niet.
Het is ook onderdeel van mijn professie, mag ik er vanuit die optiek tevreden maar toch ook kritisch op zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51
Krijgen de medaillewinnaars ook allemaal een kleurplaat mee naar huis in die kartonnen koker?

[edit] oh, niet:
In het kokertje dat medaillewinnaars krijgen, zit een tekening van de kunstenaar Ugo Gattoni. Hij heeft de officiële poster van deze Olympische Spelen ontworpen. Op de poster is een tekening te zien van Parijs met alle bekende momumenten.
De tekening is bedoeld als aandenken voor de medaillewinnaars. Zij kunnen deze kleurrijke poster van de Franse kunstenaar ophangen boven hun bed of in de woonkamer. Het is een bonus bovenop de natuurlijk felbegeerde medaille die ook dit jaar zeer speciaal is.

[ Voor 74% gewijzigd door sverzijl op 09-08-2024 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
sverzijl schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:17:
Krijgen de medaillewinnaars ook allemaal een kleurplaat mee naar huis in die kartonnen koker?

[edit] oh, niet:

[...]
Bij die medailleuitreiking van het hockey nu vraag ik me toch af of die chinezen ze niet stiekem vervangen hebben door zo'n Chinese oprolkalender :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heh sinds wanneer is breakdancen een olympische sport?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Gunner schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:27:
Ik zie een herhaling van zetten aankomen. Lees even een tiental pagina's terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:42
Moet ik hier naar kijken :( breakdance

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30

Felyrion

goodgoan!

Neuh, hoeft niet ;)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ja dat moet want je hebt geen controle over je afstandsbediening ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

YakuzA schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:29:
[...]

Ja dat moet want je hebt geen controle over je afstandsbediening ;)
Ik zit in een hotelbar dus nee dat heb ik niet :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hockey was echt spannend. Tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hockey dames: Kijk, zo zing je het Wilhelmus mee! _/-\o_

Beetje ondergesneeuwd:
21:37

Breaking | Geen medaille voor Sardjoe
Breaker India Sardjoe heeft geen medaille gewonnen op de Olympische Spelen. De 18-jarige uit Den Haag verliest in de strijd om het brons van een breaker die ze eerder op de avond met overmacht verslagen had.
Toch knap vierde en ik vond het geweldig om te zien. _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:51
Finale Beachvolleyball vrouwen is ook bezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:33:
Hockey dames: Kijk, zo zing je het Wilhelmus mee! _/-\o_

Beetje ondergesneeuwd:

[...]

Absoluut, mooie kijksport, het battle element maakt het echt af. Met veel plezier gekeken, morgen de b-boys.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gunner schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:27:
Sinds nu. _/-\o_

Helaas eenmalig heb ik begrepen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Fiber schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:33:

Beetje ondergesneeuwd:

[...]

Ja, Swiffer-doekjes zijn eigenlijk maar suffe dingen vergeleken met die breakdancers. Die hebben de vloer veel sneller schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Bundin schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:35:
[...]

Absoluut, mooie kijksport, het battle element maakt het echt af. Met veel plezier gekeken, morgen de b-boys.
Is dat een niveau lager dan a-boys? En doen er geen volwassenen aan mee? Of hebben die een eigen categorie?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Ik vond breakdance geen zak aan.
Knap wat ze doen, maar daar blijft het ook bij wat mij betreft.
Quad schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:36:
[...]

Is dat een niveau lager dan a-boys? En doen er geen volwassenen aan mee? Of hebben die een eigen categorie?
Je moet ouder dan 40 of jonger dan 20 zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Megupe op 09-08-2024 22:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14

Typhone

Who Dares Wins

Breakdance een olympische sport?! _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[...]

Je hebt nog de 100 meter breakdance en de verschillende gewichtsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

He-Men... :7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Typhone schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:38:
waarom niet? synchroon zwemmen, waarom? ritmische gym?
andere kant op: waarom zijn voetbal, tennis en golf nog Olympische sporten?

wat zijn de criteria hierbij? dat is 1

en 2: je kan ook gewoon wegzappen, er zijn vast mensen die er met heel veel plezier naar kijken

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 14:37

krietjur

Where am I?

Manman wat een gejammer hier om dat breakdancen. Kijk er dan gewoon niet naar. Ik vond het erg leuk.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:38:
Breaking is inderdaad een olympische sport dit jaar. Knap wat ze laten zien, enorm veel techniek, gecombineerd met improvisatievermogen en ritmegevoel (want ze weten op voorhand niet op welke muziek ze moeten presteren en de score is gedeeltelijk ook hoe je op de muziek inspeelt). Blijkbaar wordt er zo'n 6 uur per dag getraind. Het lijken wel echte atleten :o

Stelletje zeikneuzen, wegzappen kan ook he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fiber schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:35:
[...]

Sinds nu. _/-\o_

Helaas eenmalig heb ik begrepen. :'(
Top eenmalig! 😀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
Van den Berg zit nu bij Studio Parijs en geeft ook aan dat de Brit die tegen Hoogland reed volgens de regels gewoon gediskwalificeerd moest worden. Echt een blamage dat 2 dagen op rij dezelfde persoon niet wordt gediskwalificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Halve finale basketbal (v) tussen Frankrijk en België is nu in overtime!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megupe
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:59:
Van den Berg zit nu bij Studio Parijs en geeft ook aan dat de Brit die tegen Hoogland reed volgens de regels gewoon gediskwalificeerd moest worden. Echt een blamage dat 2 dagen op rij dezelfde persoon niet wordt gediskwalificeerd.
Ik ben zeer benieuwd of er nog reactie vanuit TeamNL komt.
En nog beter, vanuit de organisatie zelf.
Wat een blamage.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14

Typhone

Who Dares Wins

CynicRelief schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:42:
[...]

waarom niet? synchroon zwemmen, waarom? ritmische gym?
andere kant op: waarom zijn voetbal, tennis en golf nog Olympische sporten?

wat zijn de criteria hierbij? dat is 1

en 2: je kan ook gewoon wegzappen, er zijn vast mensen die er met heel veel plezier naar kijken
Ik snap niet dat voetbal, tennis en golf olympische sporten zijn. Absolute bullshit want (tennis weet ik niet zeker) de creme de la creme doet daar niet mee. De rest hoeft van mij ook geen olympische sport te zijn. Ik snap dat de commerciële rechten belangrijker zijn want anders kijken sommige landen helemaal niet maar ach je kunt overal een stickertje olympisch op plakken en klaar is kees.

Ik begrijp het niet. Komt stijldansen ook nog? Country? Dat danst natuurlijk heen hond in de westerse Wereld behalve de VS dus dat zal niet interessant genoeg zijn.

Aan de persoon hierboven die mij een zeikneus noemt: ik heb jarenlang (vroegah) gebreakdanced. Flying Steps in the Arena tijdperk. Maar het heeft niks met olympische spelen te maken. Basketbal (Eiffeltowers) ben ik ook actief geweest maar dito mening. De OS interesseert basketballers geen bal. Maar omdat het de populairste sport in China is trekken ze alle varianten er nu snel naar toe. Dat het geen olympische sport is in mijn ogen betekent niet dat de deelnemers een stel kwakzalvers zijn hè.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 09-08-2024 23:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Typhone Ik zie het een beetje zo: de Olympische spelen moeten het hoogst haalbare zijn in je sport. Dan hou je dus drie categorieën over.

1. De klassieke Olympische sporten: atletiek, turnen, zwemmen, dat soort dingen. Helemaal mooi!
2. De andere sporten die je normaal niet kijkt: Baanwielrennen, roeien, judo, etc. Leuk voor de verandering!
3. De sporten die al grotere toernooien hebben: voetbal, tennis, wielrennen, etc

(Dit is een benadering, val me niet aan op de specifieke sporten)

Groepen 1 en 2 moet je behouden. Alles in groepje drie kan sowieso weg. Zeker als de absolute top er toch niet bij is.

Dan kun je nog wat steggelen over nieuwe sporten. Kun je een keer proberen, zoals: 3x3 basketbal, breakdance, klimmen, surfen, etc. Prima, af en toe wat verandering is ook leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
Typhone schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:22:
[...]

Ik snap niet dat voetbal, tennis en golf olympische sporten zijn. Absolute bullshit want (tennis weet ik niet zeker) de creme de la creme doet daar niet mee. De rest hoeft van mij ook geen olympische sport te zijn. Ik snap dat de commerciële rechten belangrijker zijn want anders kijken sommige landen helemaal niet maar ach je kunt overal een stickertje olympisch op plakken en klaar is kees.

Ik begrijp het niet. Komt stijldansen ook nog? Country? Dat danst natuurlijk heen hond in de westerse Wereld behalve de VS dus dat zal niet interessant genoeg zijn.

Aan de persoon hierboven die mij een zeikneus noemt: ik heb jarenlang (vroegah) gebreakdanced. Flying Steps in the Arena tijdperk. Maar het heeft niks met olympische spelen te maken. Basketbal (Eiffeltowers) ben ik ook actief geweest maar dito mening. De OS interesseert basketballers geen bal. Maar omdat het de populairste sport in China is trekken ze alle varianten er nu snel naar toe. Dat het geen olympische sport is in mijn ogen betekent niet dat de deelnemers een stel kwakzalvers zijn hè.
er zijn vast, bij het IOC neem ik aan, criteria om een sportdiscipline al of niet in de Spelen op te nemen

en in breder opzicht, is de ene sport vreemder dan de andere … ? ik viel vorige week middenin speedclimbing; mn eerste ingeving was: raarrr; maar al snel, wrom dan? want: 22 man die op een grasveld een stuk leer rondtrappen, is ook best raar; of een groep mannen die 3 weken lang elke dag zo’n 200 km afleggen, soms over hoge bergen … op een fiets!!! dat is pas raar; en mn favoriete sport!

ofwel, rare sporten bestaan niet, hoewel … de dag dat darten een Olympische sport wordt … }:| -O-

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Laatst online: 08:41
Tk55 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:49:
@Typhone Ik zie het een beetje zo: de Olympische spelen moeten het hoogst haalbare zijn in je sport. Dan hou je dus drie categorieën over.

1. De klassieke Olympische sporten: atletiek, turnen, zwemmen, dat soort dingen. Helemaal mooi!
2. De andere sporten die je normaal niet kijkt: Baanwielrennen, roeien, judo, etc. Leuk voor de verandering!
3. De sporten die al grotere toernooien hebben: voetbal, tennis, wielrennen, etc

Groepen 1 en 2 moet je behouden. Alles in groepje drie kan sowieso weg. Zeker als de absolute top er toch niet bij is.

Dan kun je nog wat steggelen over nieuwe sporten. Kun je een keer proberen, zoals: 3x3 basketbal, breakdance, klimmen, surfen, etc. Prima, af en toe wat verandering is ook leuk!
Ik snap je wel, maar hoe kan de OS het belangrijkste tournooi worden als een soort niet Olympisch is? De reden dat sommige sporten groot buiten de OS zijn is omdat ze lekker wegkijken. Je houdt dan toch een beetje de saaie kijksporten over als je op.jouw manier denkt.
Ik heb wel het idee dat bijv bij tennis de OS steeds groter wordt en ook MVP gaf aan dat de OS steeds belangrijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:06
Tk55 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:49:

Wielrennen op OS is wel aan status aan het groeien hoor. Laatste edities zijn het echt grote namen die daar naar pieken en willen winnen wat anders was als 20 jaar geleden. Enkel zonde dat er door de kleine ploegen veel toppers afvallen en amateurs uit matige landen wel mogen meedoen.

Snap de kritiek op Tennis als olympische sport ook zo niet? Meeste toppers doen toch mee?
Voetbal is inderdaad wel een raar ding op de spelen met zijn u23 selecties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

sus

is druk :+

Vind die shootouts wel een idee voor bij voetbal. We houden de strafschop voor overtredingen, maar een wedstrijd beslissen voortaan 1 tegen 1. De speler moet binnen X seconden scoren vanaf bv de middenstip en de keeper mag de goal uitkomen en proberen tegen te houden.

Wordt dan veel leuker dan een aanloop vanaf 11 meter.

Breaking kan ik prima plaatsen in perspectief tot skateboarden, BMX, snowboarden of 3x3. Een moderne sport, iets voor “de jeugd” en vernieuwing van de Spelen. Ik zie padel bv ook Olympisch worden.

Ik zie het dan ook als tegenhanger als kunstschaatsen wat eigenlijk niet veel anders is dan dansen op schaatsen, of een vloeroefening bij turnen. Het is vernieuwend, het is modern en er zijn veel mensen die er aan doen. Jammer dat het eenmalig is, ondanks dat ik er geen reet aan vind.

[ Voor 43% gewijzigd door sus op 10-08-2024 00:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:08:
[...]

Wielrennen op OS is wel aan status aan het groeien hoor. Laatste edities zijn het echt grote namen die daar naar pieken en willen winnen wat anders was als 20 jaar geleden. Enkel zonde dat er door de kleine ploegen veel toppers afvallen en amateurs uit matige landen wel mogen meedoen.

Snap de kritiek op Tennis als olympische sport ook zo niet? Meeste toppers doen toch mee?
Voetbal is inderdaad wel een raar ding op de spelen met zijn u23 selecties
Bij voetbal past het ook totaal niet in de kalender. Die hebben net een EK of Copa América achter de rug en de competities en bekertoernooien zijn ook al (bijna) weer begonnen. De topspelers worden nu al overbelast, zeker ook bij de dames. met veel blessures als gevolg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:09

Jebus4life

BE User

Typhone schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:22:
[...]

Voetbal ben ik akkoord (maar je kan moeilijk de populairste sport op aarde niet op de Spelen hebben, maar op zich heb je gelijk), maar verder ben je me kwijt hoor...

Tennis doet gewoon de wereldtop elke keer mee, en die gaan tot het gaatje. Nadal, Djokovic, de Williams zussen, ... In het golf stond letterlijk de volledige wereldtop aan de start (nuja, de 3 beste Amerikanen omdat de rest niet mocht). Bovendien won de nummer 1 van de wereld het tornooi. Hoezo geen interesse 8)7 In 2016 hebben er inderdaad een paar toppers verstek gegeven (toen was ook niet duidelijk of het eenmalig iets zou zijn of niet, sinds ze die gouden medaille rond de nek van Justin Rose hebben zien hangen willen ze er allemaal 1).

"De OS interesseert de basketballers geen bal"... Daarom dat de wereldtop gewoon elk olympiade naar de Spelen trekt? USA met weer een dream team, Jokic, Giannis, Gobert, Wemby, ... Allemaal tekenen ze present... In het vrouwenbasketbal heb ik daar minder zicht op, maar bv Meesseman (toch 1 van dé beste speelsters ter wereld) wou de afgelopen 2 olympiades absoluut naar de Spelen in een poging om een medaille te pakken.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
sus schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:16:
Vind die shootouts wel een idee voor bij voetbal. We houden de strafschop voor overtredingen, maar een wedstrijd beslissen voortaan 1 tegen 1. De speler moet binnen X seconden scoren vanaf bv de middenstip en de keeper mag de goal uitkomen en proberen tegen te houden.

Breaking kan ik prima plaatsen in perspectief tot skateboarden, BMX, snowboarden of 3x3. Een moderne sport, iets voor “de jeugd” en vernieuwing van de Spelen. Ik zie padel bv ook Olympisch worden.

Ik zie het dan ook als tegenhanger als kunstschaatsen wat eigenlijk niet veel anders is dan dansen op schaatsen, of een vloeroefening bij turnen. Het is vernieuwend, het is modern en er zijn veel mensen die er aan doen. Jammer dat het eenmalig is, ondanks dat ik er geen reet aan vind.
Het is idd net een vloeroefening bij turnen maar dan op andere muziek en 1 tegen 1. En de mainstream hype ligt al meer dan tien jaar achter ons

En dit bestond al die tijd al (net als dat er gewoon al X Games waren waarbij de OS in eerste instantie hooguit als sidequest werden gezien): Wikipedia: Battle of the Year
Sta je in de ene sport je vier jaar af te beulen om deel te mogen nemen en hopelijk een medaille te winnen, komt er in de andere sport iemand 'ff' meedoen voor de leuk' en pakt als het meezit dezelfde medaille mee O-)

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 10-08-2024 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Alvast mooie plaatjes alweer bij de marathon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:45

Punkrocker

Mostly harmless

CynicRelief schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:51:
[...]

ofwel, rare sporten bestaan niet, hoewel … de dag dat darten een Olympische sport wordt … }:| -O-
Dan heb je ook vast moeite met alle schietsporten?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Kunnen we over 4 jaar de Silly Walks van Monty Python als olympische discipline krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:46
Punkrocker schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:51:
[...]

Dan heb je ook vast moeite met alle schietsporten?
Mwah, sinds dat China zich heeft gerealiseerd dat je hier “makkelijk” veel medailles kan verzamelen (zeg maar sinds Peking 2008) toch wel een klein beetje….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:45

Punkrocker

Mostly harmless

Henkes schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:11:
[...]

Mwah, sinds dat China zich heeft gerealiseerd dat je hier “makkelijk” veel medailles kan verzamelen (zeg maar sinds Peking 2008) toch wel een klein beetje….
Dus tot 2008 had Darts ook gemogen....

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vind ook wel dat schietsport veel individuele disciplines heeft (12) tijdens de spelen, zeker als je dat vergelijkt met de 2 van boogschieten. Beide hebben 3 team disciplines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:46
Punkrocker schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:23:
[...]

Dus tot 2008 had Darts ook gemogen....
Uiteraard, èn schaatsen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Dat parcours op de marathon was wel iets voor Nienke Brinkman geweest. Met haar trail ervaring is zij gewend om al die klimmen te lopen. Ik heb haar vorig jaar live Sierre-Zinal zien lopen in Zwiitzerland, welke ze een aantal jaar terug gewonnen heeft. Deze trail, het Wimbledon onder de trails, is ook vandaag trouwens.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wat een drukte op de weg langs de marathon, wordt goed bezocht.

Ik vind handboogschieten overigens echt wel een Olympische sport.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:25
sus schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:16:

Moet de goal wel wat kleiner zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:48
LA-384 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

Ik heb wel eens meegedaan aan voetbal toernooien, waarbij er een aparte shoot out competitie werd gehouden.

Speler vertrekt vanaf de middenstip met de voetbal en de keeper start vanaf de doellijn. Leuke skills oefening.

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nageeye gaat het niet worden vandaag.
België nog altijd kans op een medaille met Abdi.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Quad schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:55:
Nageeye gaat het niet worden vandaag.
België nog altijd kans op een medaille met Abdi.
Top 10 zot er nog in en zou al een mooie prestatie zijn. En hopelijk kan Abdi nog zilver pakken.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13

Pierre

Van nature lui!

Mooi om de marathon te kijken, vanavond mogen 20.000 amateur lopers hetzelfde parcours lopen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Abdi gooit ze los! Niet normaal :)B

Komaan man, alles geven!

[ Voor 28% gewijzigd door Jebus4life op 10-08-2024 10:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Zilver! :)B

_/-\o_ Bashir _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Zilver voor Abdi! *O* :)B Gefeliciteerd zuiderburen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13

Pierre

Van nature lui!

Mooi voor België zilver, zware marathon zo te zien, ze komen kapot over de finish. Respect hoor.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:14

Dazzler2120

FP ProMod
Knap van Abdi! Jammer voor onze Abdi Nageeye, die klimmetjes lijken echt te veel zijn geweest, daarna stilgevallen.
Denk uitgestapt in de race?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:57
Argh. Niemand zendt de finale van klimmen (boulder en lead) bij de vrouwen uit. Of nja, Eurosport 2 waarschijnlijk, maar die zender heb ik sinds donderdag niet meer. En om nu zoveel euro te betalen voor 1 event die ik toch half ga missen (moet zo weg). Jammer.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30
Bundin schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:43:
[...]

Breaking is inderdaad een olympische sport dit jaar. Knap wat ze laten zien, enorm veel techniek, gecombineerd met improvisatievermogen en ritmegevoel (want ze weten op voorhand niet op welke muziek ze moeten presteren en de score is gedeeltelijk ook hoe je op de muziek inspeelt). Blijkbaar wordt er zo'n 6 uur per dag getraind. Het lijken wel echte atleten :o
Ik heb niks tegen nieuwe sporten toevoegen op het moment dat die populair worden. Snowboarden, BMX of dat 3x3 basketbal: prima lijkt me. Maar dit is gewoon een danswedstrijd en dus ook nog een jurysport. En dan wordt het al snel een kwestie van smaak en is er überhaupt geen sprake meer van sport. We geven ook geen medaille aan de voetballer met de mooiste dribbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 22:06
josh-hill schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:35:
Argh. Niemand zendt de finale van klimmen (boulder en lead) bij de vrouwen uit. Of nja, Eurosport 2 waarschijnlijk, maar die zender heb ik sinds donderdag niet meer. En om nu zoveel euro te betalen voor 1 event die ik toch half ga missen (moet zo weg). Jammer.
Bij de eerste boulder komt Ai Mori niet in de instap (lengte), terwijl bijna iedereen die flashed. Dat gaat haar een medaille kosten. 0 punten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

sus

is druk :+

D-e-n schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

Ik heb niks tegen nieuwe sporten toevoegen op het moment dat die populair worden. Snowboarden, BMX of dat 3x3 basketbal: prima lijkt me. Maar dit is gewoon een danswedstrijd en dus ook nog een jurysport. En dan wordt het al snel een kwestie van smaak en is er überhaupt geen sprake meer van sport. We geven ook geen medaille aan de voetballer met de mooiste dribbel.
Met die insteek kan je dus een deel van het turnen ook afschaffen. Zag vanmorgen een kort stukje van een dame met een hoepel die loopt te dansen op de vloer. Eenzelfde is er ook met een bal. Zijn beide ook nog eens een jurysport. Ik zie niet waarom dit dat *wel* een olympische sport mag zijn, en Breaking niet.

Ik snap het gedoe niet. Nee, ik vind er zelf ook geen reet aan, maar ik kan het echt prima plaatsen als een moderne variant van turnen. Met daarbij een knipoog naar sporten als BMX, Skate/Snowboarden met de kledingstijl. Het is anders dan "klassiek", maar dat wil niet zeggen dat het daarom maar niet welkom is.
LA-384 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

Nee, waarom? De speler moet van een afstandje komen en de keeper kan binnen de 16 zijn complete trukendoos open trekken. De tijdslimiet is dan onderdeel van het spelletje, je hebt maar kort de tijd - net als hockey. Geeft de keeper wel meer kansen en opties om de bal te keren. Vind het echt leuker dan domweg een aanloop en mikken in de hoek, waarbij in theorie de keeper kansloos is.

[ Voor 19% gewijzigd door sus op 10-08-2024 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

Kijk zeker naar ritmische gymnastiek. Dat is gewoon een danswedstrijd en dus ook nog een jurysport. Er zijn zowel team- als individuele medailles te verdienen. Wel alleen voor vrouwen, wat het nog meer niche maakt dan breaking, in mijn ogen.

Oh en de vloeroefening bij turnen, de helft is dansen. Synchroonzwemmen, is dat niet dansen in het water? Ook al jaren een ding. Dressuur is dansen door een paard (sorry, paardensport liefhebbers), wordt maar beperkt moeilijk over gedaan. Ook jurysporten trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 10-08-2024 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30
@Bundin
@sus
Het voert te ver om elke sport hier te benoemen maar ik vind een aantal van de door jullie benoemde sporten dan ook niet echt Olympisch waardig zeg maar. Sommige zijn onderdeel van de Olympische traditie wellicht maar als die nu werden toegevoegd zou ik hetzelfde roepen.

Idem voor het snelwandelen, dat is feitelijk ook een jurysport want laat je er een VAR op los dan overtreden waarschijnlijk alle deelnemers de regel van beide voeten los van grond. Ook aan de jury beoordeling bij het schans springen heb ik een hekel. Dus wat minder jury: graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:55

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Dazzler2120 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:18:
Knap van Abdi! Jammer voor onze Abdi Nageeye, die klimmetjes lijken echt te veel zijn geweest, daarna stilgevallen.
Denk uitgestapt in de race?
Blijkbaar op 41km. Heeft hij eerder gedaan, maar volgens mij had hij daar toen achteraf wel spijt van.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Niemand die waterpolo kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gaat nog niet heel lekker met de Nederlandse dames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
een heerlijke show weer van Janja, bijna kunst. Benieuwd wat ze zometeen gaat doen bij boulder 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
m-vw schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:58:
[...]

Blijkbaar op 41km. Heeft hij eerder gedaan, maar volgens mij had hij daar toen achteraf wel spijt van.
Ja klopt. Lastig om er iets van te zeggen, je zag toen hij contact verloor met de voorste groep dat hij al helemaal stuk zat. Ik kan zel niet begrijpen waarom je na 41km zou uitstappen, zeker op een olympische dan loop je hem toch uit lijkt me?
Interviews maar eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
[...]

Sja, uiteindelijk zijn er verdomd veel Chinezen en wordt er enorm veel geld tegenaan gegooid. Daarnaast is het makkelijker om... ongebruikelijke (voor ons dan) trainingsmethodes uit te rollen in een totalitaire staat, waarin je minder te kiezen hebt. Als je op zeer jonge leeftijd gescout wordt, dan is dat wat het is.

De VS harkt ook enorme hoeveelheden medailles binnen. Ook zij zijn met veel, sport is belangrijk in de cultuur, een meer individuele en competitieve insteek is vrij normaal en er is (dus) ook genoeg geld beschikbaar om te investeren in topsport. Hier niet vanuit de staat, maar het is er wel.

Ik vermoed dat de schaatsende wereld hetzelfde denkt, of zeker dacht over Nederland bij de gemiddelde winterspelen: vervelend dominant land, maakt het allemaal minder leuk om naar te kijken. Ben ik het overigens mee eens. Wanneer de competitie beperkt is tot een te kleine groep, wordt het minder spannend en dus interessant om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extraordinary claims needs extraordinary evidence

[ Voor 75% gewijzigd door Outerspace op 10-08-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Flash voor Janja. Samen met Rabatou nu aan de top na boulder 3.
De boulders zijn geweldig, redelijk veel "hoe dan" momenten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Lees net wat meer over die Australische breakster.... :X
Viel me al op dat ze wat 'bijzondere' moves had.

Blijkt ze een PhD in Breaking te hebben. "All my moves are original".
Punt; schijnbaar traint ze nauwelijks maar mauwt wel over dat ze niet als volwaardig in de 'hierarchy of merit' wordt gezien.

Nee goh zeg... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:19:
VS en China zijn goed in het maskeren van hun dopingprogramma's.
Denk eerder dat de vele medailles komen doordat deze landen veel inwoners hebben en een presentatie cultuur hanteren met alles van school tot sport en wat er tussen in zit

Komt er af en toe doping om de hoek kijken zeker. Maar dat gebeurt met andere landen ook.

Van Rusland is het daadwerkelijk bewezen niet van de VS of China hooguit individuele gevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Knap van Nederland dat ze terug komen van 9-5 achter naar 10-9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:16
TheBrut3 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:36:
Knap van Nederland dat ze terug komen van 9-5 achter naar 10-9.
én wat een reddingen van Aarts, ongeloofelijk!
Nu voordeel dat er weer een Amerikaanse minder is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

10-10!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
JA BAM! Wat een wedstrijd weer.

En alwéér in het 4e kwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Buitenaards! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

JAAAAH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
EN KLAAR! Ongeloofelijk wat een wedstrijd weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:45

Nakebod

Nope.

Erg goed gespeeld ja, had niet verwacht dat het gelijk zou komen.
En met nog 9 seconde zal het wel penalty's worden.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Hoppa!!!!!! Brons, netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

V der Sloot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik moet mij verbeteren. 11-10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Nakebod schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:43:
Erg goed gespeeld ja, had niet verwacht dat het gelijk zou komen.
En met nog 9 seconde zal het wel penalty's worden.
Hoeveel loopt je stream achter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Boulderen is afgelopen. Janja heeft een blessure aan haar vinger, hopelijk komt dat goed. Op naar de Lead on 12:35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

krietjur schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:44:
[...]

Hoeveel loopt je stream achter? :P
Blijkbaar teveel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
d-vine schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:31:
[...]

Denk eerder dat de vele medailles komen doordat deze landen veel inwoners hebben en een presentatie cultuur hanteren met alles van school tot sport en wat er tussen in zit

Komt er af en toe doping om de hoek kijken zeker. Maar dat gebeurt met andere landen ook.

Van Rusland is het daadwerkelijk bewezen niet van de VS of China hooguit individuele gevallen
De afgelopen jaren zijn een aantal Afrikaanse lange afstand lopers tegen de lamp aan gelopen volgens mij en in 2021 nog 23 Chinese zwemmers maar die werden allemaal op dubieuze wijze vrijgepleit.
https://www.dopingautoriteit.nl/nieuws/anp/10434

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:10
Brons met een goud randje zullen we maar zeggen.

Geweldig dit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Wat een prachtig eind zeg. 1 seconde voor het einde de winnende scoren. Amerika dus met nog 1 sec te gaan kan niks meer. Brons is erg netjes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Knappe bronzen medaille van de waterpolosters. 9-5 achter en met 11-10 winnen! *O* :)F En wat maakt de VS een tactische blunder met die timeout. Hoe is dat mogelijk op dit niveau?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

:)F :)F

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:35:
[...]

Wie weet wat er over 10 jaar bekend wordt :>
Ja, wie weet wat er over 10 jaar bekend wordt. Dat zien we dan wel. Wat is dit jaar bekend geworden over 10 jaar geleden? Juist. Vrij weinig.
Je bijdrages in dit topic zijn bijna uitsluitend negatief, sarcastisch of provocatief. Als je zo cynisch bent over de spelen / top sport, waarom kijk/volg je het dan vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:58:
[...]

Ja, wie weet wat er over 10 jaar bekend wordt. Dat zien we dan wel. Wat is dit jaar bekend geworden over 10 jaar geleden? Juist. Vrij weinig.
Je bijdrages in dit topic zijn bijna uitsluitend negatief, sarcastisch of provocatief. Als je zo cynisch bent over de spelen / top sport, waarom kijk/volg je het dan vraag ik me af.
Nee, het is niet leuk

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 10-08-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die Spaanse heeft wel een toepasselijke naam voor een kano vaarster... _/-\o_

En helaas geen Konijn in de hoge hoed... :'(

[ Voor 23% gewijzigd door Fiber op 10-08-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:25
SuBBaSS schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:31:
Lees net wat meer over die Australische breakster.... :X
Viel me al op dat ze wat 'bijzondere' moves had.

[Twitter]

Blijkt ze een PhD in Breaking te hebben. "All my moves are original".
Punt; schijnbaar traint ze nauwelijks maar mauwt wel over dat ze niet als volwaardig in de 'hierarchy of merit' wordt gezien.

Nee goh zeg... 8)7
Ik heb het een paar keer gelezen, maar kennelijk is mijn Engels niet goed genoeg om te begrijpen wat er gezegd wordt.

"Losing the plot" zou betekenen dat er verwarring is en men niet weet hoe te handelen. Maar waar gaat het over? Heeft Australië spijt van de keuze om deze deelneemster naar voren te schuiven? Gaat het erom dat de deelneemster niet begrijpt dat ze niet geaccepteerd wordt door de andere deelneemsters? Vinkt de deelneemster met haar PHD bepaalde moves af die haar gegarandeerd punten opleveren, ook al ziet het er niet uit en is het ongewoon?
Pagina: 1 ... 50 ... 60 Laatste