Olympische spelen Parijs 2024

Pagina: 1 ... 44 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Dat was wel echt heel knap om alsnog te winnen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:09
SuBBaSS schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:41:
Up 'n over.

Het was Embiid die de kar trok dus.
Als die de Fransen zaterdag ook nog eens de kop kost worden ze gek in Parijs na zijn belofte om voor Frankrijk te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Embiid speelde wel lekker, maar Curry met 36 punten is wel erg netjes. Je zag gewoon dat de USA een tempootje erbij deed en Servië kon dat niet meer bijbenen. LeBron en Curry op het eind zetten even aan en ze waren er voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 13:24
PatrickC schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:44:
De Amerikanen winnen bijna alles vanavond op de 200m mannen na dan. Op de BBC lieten ze even een atletiek medaillespiegel zien… dat is echt extreem hoeveel medailles, met name ook goud, ze daar winnen.
Mja als je alle medailles van Europa zou optellen zouden ze makkelijk winnen van US:) is natuurlijk logisch dat zo'n groot land als Amerika zoveel wint.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
cy-gor25 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:51:
[...]

Als die de Fransen zaterdag ook nog eens de kop kost worden ze gek in Parijs na zijn belofte om voor Frankrijk te spelen.
kinderachtig gedoe en goed om te zien dat Embiid daar ook boven staat, of ermee dolt dan toch

[ Voor 3% gewijzigd door CynicRelief op 08-08-2024 22:59 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:08
Uiteindelijk viel mij die 38% driepunters van Servië heel erg tegen. Ik dacht dat ze veel meer raakten. Is dat vierde kwart echt een drama geweest voor Servië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:19
Tristan schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:29:
[...]

Het blijft een jury sport, maar ik ik vind dit altijd wel vervelend achteraf.
Wat zeg jij nou? Baanwielrennen is juist geen jurysport. Het gaat om de tijd en/of wie als eerste over de streep komt. De jury oordeelt daar niet over. Die oordelen alleen over handhaving van de spelregels, gelijk aan een scheidsrechter bij voetbal. Dat daar soms ook arbitraire keuzes bij worden gemaakt, maakt het geen jurysport. Bij een jurysport bepaalt een (doorgaans meerhoofdige) jury de score van de uitgevoerde oefening.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Wat kan die van Rouwendaal vertellen :+ "Ja, op het eind had ik zoveel dorst dat ik ook de Seine heb gedronken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
TheBrut3 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:59:
Wat kan die van Rouwendaal vertellen :+ "Ja, op het eind had ik zoveel dorst dat ik ook de Seine heb gedronken."
Appellation d'origine protégée, maar nipt

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:33
Stylze schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:57:
[...]

Mja als je alle medailles van Europa zou optellen zouden ze makkelijk winnen van US:) is natuurlijk logisch dat zo'n groot land als Amerika zoveel wint.
Is dat zo? Deze statistiek zegt anders… ik heb het over alleen atletiek hè. En als je verder het aantal atleten uit de VS telt wat meedoet aan atletiek tov het aantal uit heel Europa, dan is het nog opvallender.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlRZWhhTGYe5etYGVwi5sqzsJrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJbPg1Z0lfpAkyTFM9LC0m8v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 08-08-2024 23:27 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Slecht vergelijk. Europa heeft veel meer landen die ieders uit mogen zenden. Dus we hebben veel meer kans dan de VS. Dan zou het nog schrijnender zijn dus. Daarentegen heeft ieder land weer veel minder inwoners, dus ieder land heeft minder kans een extreem goed exemplaar binnen haar grenzen te hebben. Dan heb je nog het naturaliseren waar ieder land weer anders mee omgaat.

Atletiek staat ook nog eens bol van de dopingschandalen. Wereldwijd.

Een aantal andere sporten ook.

Australië waar het economisch goed gaat, en waar mensen geven om gezond leven en sportief zijn doet het ook erg goed vind ik. Wij ook.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
pro_6or schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:53:
Slecht vergelijk. Europa heeft veel meer landen die ieders uit mogen zenden. Dus we hebben veel meer kans dan de VS. Dan zou het nog schrijnender zijn dus. Daarentegen heeft ieder land weer veel minder inwoners, dus ieder land heeft minder kans een extreem goed exemplaar binnen haar grenzen te hebben. Dan heb je nog het naturaliseren waar ieder land weer anders mee omgaat.

Atletiek staat ook nog eens bol van de dopingschandalen. Wereldwijd.

Een aantal andere sporten ook.

Australië waar het economisch goed gaat, en waar mensen geven om gezond leven en sportief zijn doet het ook erg goed vind ik. Wij ook.
Inderdaad, in ieder geval zeker in de Verenigde Staten. Dat gaat over meer dan atletiek, maar dat is wel atijd de eerste sport waar ik aan denk bij dit soort verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13
Ze liggen weer in de Seine 10 km, mannen. Hoop publiek alweer zo vroeg :-)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:35

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

aveenhuysen schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:02:
Ze liggen weer in de Seine 10 km, mannen. Hoop publiek alweer zo vroeg :-)
Wel leuk als publiek, even naar le toilet en dan je eigen drol voorbij zie zwemmen :+

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Dit is nou een olympische sport net zoals al die andere sporten waar je uithoudingsvermogen of een krachtexplosie moet leveren. Daarentegen kunnen sommige sporten van mij wel van het tournooi af zoals skateboarden, allle paardendressuur etc etc. Maar ja wie ben ik een middelmatige padel speler :) :) :)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
Trouwens, nog even over die McLaughlin - om nog maar eens even aan te geven wat voor absurde atlete ze is;
Haar tijd op de 400m horde kwam 0,16sec te kort om zich te plaatsen voor de finale op de 400m sprint, zonder hordes.
Ze loopt bijna geen wedstrijden, sinds de vorige OS heeft ze nog maar 3 wedstrijden gelopen waarvan 1x een WK. Ze lijkt zich echt alleen maar voor de OS op te laden.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:52:
Trouwens, nog even over die McLaughlin - om nog maar eens even aan te geven wat voor absurde atlete ze is;
Haar tijd op de 400m horde kwam 0,16sec te kort om zich te plaatse op de 400m sprint, zonder hordes.
Ze loopt bijna geen wedstrijden, sinds de vorige OS heeft ze nog maar 3 wedstrijden gelopen waarvan 1x een WK. Ze lijkt zich echt alleen maar voor de OS op te laden.
Toch knap dat ze zich alleen maar op de OS richt en dan als het er op aankomt ook gewoon even een WR neer zet en de rest even op seconden zet...........het moet ook maar allemaal helemaal keurig uitkomen (je kan ook COVID oplopen, bij de qualies een spier verrekken of wat dan ook). Ze stond er en finishte en de wereld keek naar haar!!! WR en GOLD!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:22
Je vraagt je stiekem toch wel af wat de tijd zou kunnen zijn als zij de normale 400m zou lopen, en of dat competitief is met de top aldaar, kan me bijna niet voorstellen dat dat niet zo is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
!mark schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:20:
Je vraagt je stiekem toch wel af wat de tijd zou kunnen zijn als zij de normale 400m zou lopen, en of dat competitief is met de top aldaar, kan me bijna niet voorstellen dat dat niet zo is :P
McLaughlin heeft een paar keer de reguliere 400m gelopen. Haar snelste tijd is een 48.74. Dit is de 11de tijd aller tijden op de 400m, terwijl ze maar een handje vol pogingen gedaan heeft (volgens mij maar 2 of 3 keer deze afstand gelopen).
Femke Bol's snelste tijd op de 400m is 49.17
Met die tijden zouden zowel McLaughlin als Bol meedoen om de medailles, McLaughlin zou wss topfavoriet voor het goud zijn.
Ter beeldvorming, het huidige wereldrecord staat op 47.60 uit het absolute USSR doping tijdperk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:34
Teruglezend zie ik dat Bol halverwege haar race 0.3 sneller was dan ooit.

Als je dan haar race nog eens bekijkt: bij horde 1 ligt ze al duidelijk achter SML, die veel explosiever is. Halverwege gaan ze tegelijk over de hordes, wat aangeeft dat Bol al gelijk na horde 1 de turbo vol aangezet heeft. Terwijl ze normaal dit stuk hard, maar vanuit ontspanning loopt.

Gevolg is dat ze al bij 250-300m verzuurd. En dat zorgt dan weer dat ze verkeerd uitkomt bij de hordes en nog meer tijd verliest.

Conclusie: Bol probeerde - onder druk van SML - een heel andere race te lopen dan haar eigen race.

Achteraf makkelijk analyseren natuurlijk. Maar de mentale strategie moet imo zijn om de voor jou beste race te lopen onafhankelijk van je tegenstanders.

Iets voor Bol om over na te denken in de toekomst iig….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:27:
[...]

McLaughlin heeft een paar keer de reguliere 400m gelopen. Haar snelste tijd is een 48.74. Dit is de 11de tijd aller tijden op de 400m, terwijl ze maar een handje vol pogingen gedaan heeft (volgens mij maar 2 of 3 keer deze afstand gelopen).
Femke Bol's snelste tijd op de 400m is 49.17
Met die tijden zouden zowel McLaughlin als Bol meedoen om de medailles, McLaughlin zou wss topfavoriet voor het goud zijn.
Ter beeldvorming, het huidige wereldrecord staat op 47.60 uit het absolute USSR doping tijdperk.
Bol’s splittijd op de 400m mixed estafette was 47.93. Nu heb je wel een ‘vliegende’ start tijdens de estafette maar die wissels op de 4x 400 zijn niet supersnel en je moet ook nog dat stokje meenemen. En ze heeft natuurlijk niet voor niets het WR op de 400m indoor.

Op de 400m mixed estafette zag je in de beelden dat ze de eerste 200m heel relaxed op reserves liep en daarna pas gas gaf. Dat is denk ik het grote verschil met gisteren, waar ze in de eerste 200m te veel krachten verspeelde. Nu verzuurde ze al na 250m, zoals ze in het interview aangaf.

Ik snap de tactiek wel… als je van Sydney wilt winnen, zul je harder weg moeten gaan dan je normaal doet, maar.. is dat ook te trainen? Want op deze manier lijkt het op een gok die als het fout uitpakt, normaal tot zilver leidt. Zou ze op een training wel eens een race simuleren tegen een man die dan de race zo opbouwt als Sydney doet? Maar je mist dan wel de wedstrijd spanning en adrenaline natuurlijk.

Hopelijk kunnen Bol en Klaver het mooi afsluiten met de 4 x 400. Ze hebben natuurlijk al medailles gehaald en mooie prestaties geleverd, maar het is denk ik goed om het toernooi met een positief gevoel af te sluiten, met misschien nog wel een medaille.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
*knip* dat mag in v&a

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 09-08-2024 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
PatrickC schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:46:
[...]

Bol’s splittijd op de 400m mixed estafette was 47.93. Nu heb je wel een ‘vliegende’ start tijdens de estafette maar die wissels op de 4x 400 zijn niet supersnel en je moet ook nog dat stokje meenemen. En ze heeft natuurlijk niet voor niets het WR op de 400m indoor.

Op de 400m mixed estafette zag je in de beelden dat ze de eerste 200m heel relaxed op reserves liep en daarna pas gas gaf. Dat is denk ik het grote verschil met gisteren, waar ze in de eerste 200m te veel krachten verspeelde. Nu verzuurde ze al na 250m, zoals ze in het interview aangaf.

Ik snap de tactiek wel… als je van Sydney wilt winnen, zul je harder weg moeten gaan dan je normaal doet, maar.. is dat ook te trainen? Want op deze manier lijkt het op een gok die als het fout uitpakt, normaal tot zilver leidt. Zou ze op een training wel eens een race simuleren tegen een man die dan de race zo opbouwt als Sydney doet? Maar je mist dan wel de wedstrijd spanning en adrenaline natuurlijk.

Hopelijk kunnen Bol en Klaver het mooi afsluiten met de 4 x 400. Ze hebben natuurlijk al medailles gehaald en mooie prestaties geleverd, maar het is denk ik goed om het toernooi met een positief gevoel af te sluiten, met misschien nog wel een medaille.
Toch zijn de relay splits meestal vertekenend, een goede wissel zorgt ervoor dat je stukken sneller bent dan een 400m uit stilstand. Die 47.93 is dus ook niet helemaal vergelijkbaar voor Bol.
Overigens, ook daar, McLaughlin's snelste 400m relay split was een 47.91, Bol lijkt haar overal tegen te komen |:(

Je indeling is zeker een tactiek, en hoe je start en finish is 100% te trainen. Maar als je een goed 'eindschot' hebt, is het vaak efficienter om tot dat eindschot proberen aan te haken en dán pas op het einde in te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:19
Requiem19 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:38:
Teruglezend zie ik dat Bol halverwege haar race 0.3 sneller was dan ooit.

Als je dan haar race nog eens bekijkt: bij horde 1 ligt ze al duidelijk achter SML, die veel explosiever is. Halverwege gaan ze tegelijk over de hordes, wat aangeeft dat Bol al gelijk na horde 1 de turbo vol aangezet heeft. Terwijl ze normaal dit stuk hard, maar vanuit ontspanning loopt.

Gevolg is dat ze al bij 250-300m verzuurd. En dat zorgt dan weer dat ze verkeerd uitkomt bij de hordes en nog meer tijd verliest.

Conclusie: Bol probeerde - onder druk van SML - een heel andere race te lopen dan haar eigen race.

Achteraf makkelijk analyseren natuurlijk. Maar de mentale strategie moet imo zijn om de voor jou beste race te lopen onafhankelijk van je tegenstanders.

In dat kader vond ik de analyse op NU.nl een interessante video: https://www.nu.nl/310473/...ie-je-nooit-bij-haar.html

Achteraf is het zeker makkelijk analyseren. Het is erg dubbel. Aan de ene kant moet je je eigen race lopen en je niet laten beïnvloeden door de tegenstander. Naast een aangepaste tactiek, schrok Bol (naar eigen zeggen) ook van Cockrell en had ze daardoor een misstap (maar dat was natuurlijk ook al een gevolg van een mindere race). Aan de andere kant weet je dat je het zeer waarschijnlijk niet red om goud te halen, als je niet je race enigszins aanpast. Dan sta je dus op een kantelpunt. Loop je je eigen race, met in je achterhoofd dat (uitzondering daargelaten) je maximaal zilver haalt óf pas je je race aan met het risico dat het misgaat zoals gisteren?

Mooie stof voor Bol om de komende jaren over na te gaan denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:52:
Geen wedstrijden lopen, betekent dus ook geen dopingcontrole? :$

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Vuvuzela schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:00:
[...]

Dat is wel een gemene gedachte. Als het goed is worden ze af en toe ook buiten de competities gecontroleerd.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:05
Vuvuzela schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:00:
[...]

volgens mij heeft ze sinds tokyo 3 internationale tournooien gelopen maar in de US loopt ze bijv ook wel de nationale kampioenschappen dus daar zal ook out of competition wel getest worden

en ze is echt altijd echt heel goed de laatste jaren al het is niet dat ze af en toe goed is

[ Voor 11% gewijzigd door Wognummer op 09-08-2024 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Requiem19 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:38:
Dat doet ze ook, want Bol maakte na de race al precies die analyse met dezelfde conclusie. Alleen ze had ingeschat dat ze niet zo zou verzuren omdat ze zichzelf goed en sterk voelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Er zijn genoeg out-of-competition testen, al zegt dat zoals eerder opgemerkt niet alles.

Het jammere van McLaughlin is dat ze zich nooit op bijvoorbeeld een Diamond League laat zien. Dat zou beter voor de sport zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
Op Eurosport 2 is het boulderen begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Eveline Saalberg - Lieke Klaver - Myrte van der Schoot - Lisanne de Witte lopen de 4x400. Had ook niet verwacht dat Bol alweer mee zou doen. Hopelijk halen ze de finale en loopt Bol dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Moeten nog een paar deelneemsters op het verspringen, maar Sofie Dokter lijkt het erg goed te doen.
Staat momenteel 5de op de zevenkamp, met nog 2 onderdelen te gaan. Speerwerpen is niet haar ding, maar de 800m moet ze echt flink wat punten kunnen pakken nog.
Met een beetje 'geluk' zit een medaille erin, pas 22 is ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-09 22:11
Poah, Klaver maakt een hoop goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Goede serie van de 4x400 Nederlandse dames! Op naar de finale, 2de tijd. Met Bol in de finale ben je hier ook gewoon kanshebber weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-09 22:11
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:57:
Goede serie van de 4x400 Nederlandse dames! Op naar de finale, 2de tijd. Met Bol in de finale ben je hier ook gewoon kanshebber weer.
Als je die eerste loopster vervangt door Bol wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:51
Klaver liep prima hier en maakt een hoop goed hoor. Saalberg had het erg lastig.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Jammer dat Nederland maar 1 wissel mag doen. Dus ze kunnen allen Bol (of Cathelijn Peeters) inbrengen en niet beide.

Overigens liepen de landen niet met de toppers die de finale hebben gehaald van de 400 meter, want die is vanavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Konijn en Vorsselman door naar de kajak finale

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Apart dat ze Peeters niet laten lopen. Die heeft ervaring met grote finales. Nu moet je óf van der Schoot vervangen (weinig ervaring), óf Saalberg (die liep niet echt lekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:38
Als Bol niet kan lopen (voor welke reden dan ook), dan hebben ze wel nog een verse loper achter de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Peeters was ook ingestort tijdens haar 400mH race...wellicht uit vorm of iets anders.

Meuwly moet wel kritisch naar zichzelf kijken aangezien al zijn 3 individuele 400m(h) atleten allemaal ver ondermaats gepresteerd hebben individueel..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:16

Herman

FP ProMod
Pingu007 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:23:
(...)

Meuwly moet wel kritisch naar zichzelf kijken aangezien al zijn 3 individuele 400m(h) atleten allemaal ver ondermaats gepresteerd hebben individueel..
Nou nou... 'ver ondermaats'... Tsjonge :/

Het feit dat 'we' niet tevreden zijn met brons op de 400m horde laat al wel zien hoe groot de stap is geweest die er is gemaakt :P Het zijn atleten en geen robots. De top zit zo dicht bij elkaar dat het op kleine details aan kan komen. Denk bijvoorbeeld aan Lieke die van slag leek te raken door de starter.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
Herman schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Het feit dat 'we' niet tevreden zijn met brons op de 400m horde laat al wel zien hoe groot de stap is geweest die er is gemaakt :P Het zijn atleten en geen robots. De top zit zo dicht bij elkaar dat het op kleine details aan kan komen. Denk bijvoorbeeld aan Lieke die van slag leek te raken door de starter.
Het gaat niet om de plek of de medaille - dat is scorebord journalistiek. Het gaat erom dat zowel Klaver als Bol hun slechtste races van het seizoen lopen op het moment supreme.

Ze blijven vér boven wat ze kunnen en daar mag na de Spelen wel eens goed over nagedacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Die ontevredenheid over dat brons is ook het gevolg van de Bol-mania die al een tijdje gaande is. Terecht natuurlijk, het is een fantastische atlete. Maar van McLaughlin-Levrone hadden maar weinig mensen in mijn omgeving gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
[...]

Als je zover boven je PR loopt op het moment dat het echt moet en is dat gewoon niet goed, of het nu fysiek of mentaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Gelukkig zijn topsporters van nature hun eigen grootste criticus, ik ga er even vanuit dat dat ook voor coaches geldt. Maar ik denk echt niet dat we ver ondermaats presteren dit atletiek toernooi so far. Je gaat gewoon met een 4x400 gemengd goud naar huis, misschien nog wat op de 4x400 te halen, op de 7-kamp heb je een enorme ontwikkeling van Dokter te zien en zo zijn er nog wel wat positieve dingen te halen uit deze spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Requiem19 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:47:
[...]

Het gaat niet om de plek of de medaille - dat is scorebord journalistiek. Het gaat erom dat zowel Klaver als Bol hun slechtste races van het seizoen lopen op het moment supreme.

Ze blijven vér boven wat ze kunnen en daar mag na de Spelen wel eens goed over nagedacht worden.
Dat laatste sowieso :) Altijd goed om te evalueren. Maar wat @Pingu007 m.i. deed, was de schuld 'alvast' in de schoenen van de coach te schuiven. Dat lijkt me nu niet gepast. Wat ik probeer te zeggen is dat er zoveel variabelen zijn die kunnen verklaren waarom een prestatie niet optimaal is. Het is absolute topsport. Er zijn niet alleen succesverhalen. En wellicht zijn er goede verklaringen voor de 'teleurstellingen'. Bijvoorbeeld het bewust en ingecalculeerd risico nemen van Bol door 0,3 seconden sneller te openen en dus veel eerder de turbo aan te zetten of Klaver die pech heeft met de starter :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
Wat een geweldige boulders weer en wat een tussenstand. Weer genoten en absoluut een aanwinst voor de OS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Herman schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:54:
[...]

Dat laatste sowieso :) Altijd goed om te evalueren. Maar wat @Pingu007 m.i. deed, was de schuld 'alvast' in de schoenen van de coach te schuiven. Dat lijkt me nu niet gepast. Wat ik probeer te zeggen is dat er zoveel variabelen zijn die kunnen verklaren waarom een prestatie niet optimaal is. Het is absolute topsport. Er zijn niet alleen succesverhalen. En wellicht zijn er goede verklaringen voor de 'teleurstellingen'. Bijvoorbeeld het bewust en ingecalculeerd risico nemen van Bol door 0,3 seconden sneller te openen en dus veel eerder de turbo aan te zetten of Klaver die pech heeft met de starter :)
De rest van Klavers veld had dezelfde starter toch? (En die renden ook een goede race). En dat Bol zo snel zou openen was het raceplan dat met de coach zo besproken was…

We hebben een paar fantastische atleten die afgelopen jaar op elk groot moment er gestaan hebben. Dus ze kunnen wel gewoon pieken.

Nu een beetje goedpraten hoe ze het gedaan hebben met ‘ah ja we zijn zo verwend dat zelfs brons tegenvalt’ doet imo geen recht aan hoe goed Femke Bol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
[...]

Bij Lieke gebeurde het op de 400m indoor ook, volgens mij ook in de halve finales, toen zat ze ook te klooien met de start en had ze geluk dat ze een gele kaart kreeg en niet meteen een diskwalificatie. Daarna pakte het wel goed op. Maar dit keer leek al het gedoe bij de start haar uit haar focus te halen met als resultaat een slechte race op het foute moment. Maar een medaille voor Lieke op de 400m individueel was toch al een moeilijke opgave geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Oei! Vetter geblesseerd uitgevallen in de zevenkamp
Anouk Vetter staakt zevenkamp!

Anouk Vetter is geblesseerd geraakt bij het verspringen, en moet haar zevenkamp dus noodgedwongen staken. Zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Requiem19 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:06:
[...]

De rest van Klavers veld had dezelfde starter toch? (En die renden ook een goede race). En dat Bol zo snel zou openen was het raceplan dat met de coach zo besproken was…
Eigenlijk had Klaver gediskwalificeerd moeten worden. Er was geen valse start. Maar ze werd wel lang heel streng toegesproken. Ik kan mij goed voorstellen dat dit haar prestatie heeft beïnvloed. Maar dat is speculatie van mijn kant :) Ik heb haar reactie nog niet gehoord.
We hebben een paar fantastische atleten die afgelopen jaar op elk groot moment er gestaan hebben. Dus ze kunnen wel gewoon pieken.
Helemaal mee eens :)
Nu een beetje goedpraten hoe ze het gedaan hebben met ‘ah ja we zijn zo verwend dat zelfs brons tegenvalt’ doet imo geen recht aan hoe goed Femke Bol is.
Dat zeg ik niet ;) Het enige wat ik probeer te zeggen is dat er meer factoren een rol gespeeld kunnen hebben dan alleen de coach. Femke heeft waarschijnlijk 'gewoon' gegokt en verloren. Dat zou m.i. een prima verklaring zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Visser overtuigend naar de finale van 100m hordes!

[ Voor 19% gewijzigd door Dazzler2120 op 09-08-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Klaver was niet de enige met een valse start. In een eerdere race gaf een atlete het ook op, maar die was slim genoeg om haar hand op te steken, zodat ze een groene kaart kreeg van diezelfde enge dame.
Die starter is gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Dat was heel soepeltjes van Visser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:35
autje schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:20:
Dat was heel soepeltjes van Visser.
En niet zo soepeltjes van tjin-a-lim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Met het klimmen heb je wel een voordeel als je als eerste moet, want met de verkenning heb je alles nog vers in het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
darkdesign schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:28:
Met het klimmen heb je wel een voordeel als je als eerste moet, want met de verkenning heb je alles nog vers in het geheugen.
Of juist een nadeel als er iets niet uitkomt wat je eerder hebt bedacht. Dan hebben degene die na je komen dat wel al gezien.

Blijft wel grappig om te zien dat ze allemaal aan het overleggen zijn over de route haha

[ Voor 11% gewijzigd door Xepos op 09-08-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Xepos schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:31:
[...]

Of juist een nadeel als er iets niet uitkomt wat je eerder hebt bedacht. Dan hebben degene die na je komen dat wel al gezien.

Blijft wel grappig om te zien dat ze allemaal aan het overleggen zijn over de route haha
Ze gaan naar de isolatie zone hoor ik net, ik denk dat ze niet mogen kijken en de klimmers die geweest zijn naar een andere ruimte gaan.

Maar ziet er wel leuk uit ja, allemaal een verrekijker mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Xepos schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:31:
[...]

de klimmers zitten in isolatie en zien hun voorgangers dus niet klimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Het moment dat Visser over de finish komt:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2024/08/09/1121272/1280x720a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
darkdesign schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:28:
Dat valt op zich wel mee, ze bepalen wat de sleutelpassen zijn. Ze kunnen niet overal zien hoe goed een greep is (structuur of glad, vlak of toch een greep waar je je vingers achter kunt klemmen). Het merendeel wordt tijdens het klimmen zelf besloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Ah, dat heb ik gemist dat ze in een isolatiezone gaan. Dan is hoe eerder hoe beter inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Anouk Vetter is helaas afgehaakt met een blessure na het verspringen in de zevenkamp. Wel mooi om te zien hoe ze Sofie Dokter nu aanwijzingen geeft bij het speerwerpen, wat voor Anouk het beste onderdeel altijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vind dat Thiam echt een leuk aanloopje heeft bij het speerwerpen.
Valt mij sowieso op hoeveel verschil er zit in de aanloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Herman schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:34:
Het moment dat Visser over de finish komt:

[Afbeelding]
Mooi om te zien hoe ze met beide handen naar achter over de lijn komt. Iets nieuws van haar.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Helaas blijven beide NL dames een stuk onder hun PR bij het speerwerpen. Als er niemand wegvalt uit de top 3, zal een medaille lastig worden, maar een top klassering op de OS voor Dokter die nog maar 21 is, is natuurlijk al geweldig, gezien alle toppers er deze keer wel bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Quad schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:58:
[...]

Mooi om te zien hoe ze met beide handen naar achter over de lijn komt. Iets nieuws van haar.
We noemen het ook de Naruto-run

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PatrickC schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:59:
Helaas blijven beide NL dames een stuk onder hun PR bij het speerwerpen. Als er niemand wegvalt uit de top 3, zal een medaille lastig worden, maar een top klassering op de OS voor Dokter die nog maar 21 is, is natuurlijk al geweldig, gezien alle toppers er deze keer wel bij zijn.
Gaat niet gebeuren, Dokter moet ~10 seconden voor de nummers 3 - 5 eindigen in de laatste 800 meter.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
Het is niet zijn dag, maar ik hoop dat Adam hem nog uitklimt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:01
PatrickC schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:59:
Brons is sowieso uitgesloten hoor. Ze moet sneller lopen als 3 andere. Even vergeleken, Noor Vids haar PR op de 800m is 2m09 en Dokter haar PR is 2m15.

Op Belgische Media zeggen ze dat ze Vids 8 seconden mag verliezen op de Engelse die achter haar staat om die voor te blijven. Dus dan zou Dokter even rond de 10 sec sneller moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kansloos in de kajak, jammer!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Quad schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:07:
[...]

Gaat niet gebeuren, Dokter moet ~10 seconden voor de nummers 3 - 5 eindigen in de laatste 800 meter.
Op een 800m zijn dat soort tijdsverschillen niet heel ongewoon voor zover ik weet in de zevenkamp. Dan zal Sofie een top-race moeten hebben waarbij ze richting de 2:08 gaat, en degene die ze moet inhalen een mindere race hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:13:
[...]

Op een 800m zijn dat soort tijdsverschillen niet heel ongewoon voor zover ik weet in de zevenkamp. Dan zal Sofie een top-race moeten hebben waarbij ze richting de 2:08 gaat, en degene die ze moet inhalen een mindere race hebben.
Snap ik, maar 3 concurrenten?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
[...]

Pr van degene voor haar staan is 13 seconden sneller, tel daarbij dat ze nog eens 10 sneller moet halen zou ze zomaar even 23 seconden verschil met Hall moeten hebben wat gewoon niet realistisch is. Als dit lukt zijn er ook nog 2 andere atleten die voor haar staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrtA
  • Laatst online: 18-09 17:59

GrtA

TEH

jan390 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:08:
Het is niet zijn dag, maar ik hoop dat Adam hem nog uitklimt
Ik zie inderdaad nu net de boulder scores; niet zo hoog voor hem inderdaad. Hij zit ook onder de pleisters... Iets gebeurt bij het boulderen?

I can hold my breath for ten minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Quad schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:14:
[...]

Snap ik, maar 3 concurrenten?
Onwaarschijnlijk inderdaad. Hoewel Hall uit vorm lijkt door een knie-operatie, en die Kaelin niet de snelste is op de 800m. Dan houd je nog steeds Vidts over, die gewoon minstens zo snel als Dokter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:15:
[...]

Pr van degene voor haar staan is 13 seconden sneller, tel daarbij dat ze nog eens 10 sneller moet halen zou ze zomaar even 23 seconden verschil met Hall moeten hebben wat gewoon niet realistisch is. Als dit lukt zijn er ook nog 2 andere atleten die voor haar staan
Hall's PR is van vóór haar operatie. Deze hele zevenkamp presteert zij een heel stuk slechter dan haar PR's, alleen op het speerwerpen presteerde ze gewoon beter dan Dokter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 12:48

Jebus4life

BE User

Ziet er goed uit voor België om toch nog wat te stijgen in de medaillespiegel! :)B

Thiam heeft een marge van 8 seconden op KJT. Dat is nog overbrugbaar, maar als Thiam "gewoon" op haar niveau presteert moet KJT al een stevig PR lopen om erover te raken. Niet dat we dit al definitief kunnen opschrijven, maar Thiam heeft het uiteindelijk wel in eigen hadnen om voor de derde keer het goud te pakken op de zevenkamp. Dat zou echt een absurde prestatie zijn.

Ook Noor Vidts steekt haar hand uit naar het podium. Amper een handvol punten achter en een (veel) betere loopster dan de Zwitserse die nu op 3 staat. Hall kan nog wel een bedreiging vormen (die is nóg een heel stuk sneller), maar ook hier heeft Vidts het zelf in handen (tenzij de Amerikaanse een enorm sterk persoonlijk record neerzet)
[...]

Vidts kan een 2:08 lopen, Hall zelfs een 2:03.
In principe gaat het tussen die 2 voor brons

Dan moet Dokter een ongeziene race lopen. Dat gaat niet gebeuren.

[ Voor 26% gewijzigd door Jebus4life op 09-08-2024 13:22 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Herman schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:14:
[...]
Dat zeg ik niet ;) Het enige wat ik probeer te zeggen is dat er meer factoren een rol gespeeld kunnen hebben dan alleen de coach. Femke heeft waarschijnlijk 'gewoon' gegokt en verloren. Dat zou m.i. een prima verklaring zijn.
Dat is dan ook inderdaad de verklaring die gegeven wordt: "But here is what I know: Femke tried everything to run faster than ever to stand a chance to win gold.

Just the pace was too fast for her profile 24.04 at 200m / Sydney 23.84!). Therefore she didn’t run relaxed and economical enough. So she went out of fuel on the last 120m

But Sydney was just too strong tonight and by risking everything, Femke exposed herself and lost silver."

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 09-08-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Jebus4life schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:17:

[...]

Vidts kan een 2:08 lopen, Hall zelfs een 2:03.
In principe gaat het tussen die 2 voor brons

Dan moet dokter een ongeziene race lopen. Dat gaat niet gebeuren lijkt me.
Uiteraard, Vidts gaat ze niet voorbij verwacht ik. Dat verschil is te groot. Dokter weet nu precies waar ze aan moet werken; een betere speerworp.
Maar wat betreft Hall, ik lijk wel een kapotte plaat - maar die is momenteel niet fit. Die heeft dit jaar not een knie-operatie gehad. Ik denk dat de 800m één van de disciplines zal zijn waarbij ze het meeste last gaat krijgen daarvan.

Dokter staat nu op een 6de plaats, top 5 zit er misschien in bij een goede 800m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:17:
[...]

Hall's PR is van vóór haar operatie. Deze hele zevenkamp presteert zij een heel stuk slechter dan haar PR's, alleen op het speerwerpen presteerde ze gewoon beter dan Dokter.
Hall liep een maand geleden nog 2min 04 op een Amerikaans event
https://worldathletics.or...states/anna-hall-14713272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ah daar had ik overheen gekeken. Dan zal een top 5 wel erg onwaarschijnlijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:18
Voor de kenners: Hoe werkt dat eigenlijk bij een zevenkamp, kan je daar 'makkelijk' focussen op een zwak onderdeel zonder al te veel te moeten inboeten op je al sterkere onderdelen of zou het makkelijk zo kunnen zijn dat als je investeert in speerwerpen dat dan bijvoorbeeld je verspringen minder wordt om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Wat een climax bij het klimmen. Dat had ik niet zien aankomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
GrtA schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:15:
[...]

Ik zie inderdaad nu net de boulder scores; niet zo hoog voor hem inderdaad. Hij zit ook onder de pleisters... Iets gebeurt bij het boulderen?
Eigenlijk niet, Het liep niet bij hem. 1e 2e boulders topt hij net niet (het ging al moeizaam) en daarna ging er eigenlijk niets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Dennism schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:26:
Voor de kenners: Hoe werkt dat eigenlijk bij een zevenkamp, kan je daar 'makkelijk' focussen op een zwak onderdeel zonder al te veel te moeten inboeten op je al sterkere onderdelen of zou het makkelijk zo kunnen zijn dat als je investeert in speerwerpen dat dan bijvoorbeeld je verspringen minder wordt om maar iets te noemen.
Nouja het moet goed in balans zijn. Je ziet bij Dokter nu bv heel goed dat ze heel sterk tot nu toe gepresteerd heeft, maar het speerwerpen eigenlijk alle kansen 'verpesten' om voor een medaille in aanmerking te komen. Ze is nog jong, dus er is nog veel ontwikkelmogelijkheid.
Spendeer je daar meer tijd aan, dan ga je vanzelfsprekend minder tijd spenderen aan andere disciplines. Het zou goed kunnen dat die vervolgens iets 'slechter' worden. De kunst is om het zo in balans te hebben dat je een zo hoog mogelijke notering hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Hahaha, ik moet af-en-toe wel lachen om het commentaar in dit topic. Al die amateuranalyses vanuit de luie stoel :D Alsof de topsporters en coaches die daar elke dag mee bezig zijn niet over nadenken.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Ruzor schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:42:
Hahaha, ik moet af-en-toe wel lachen om het commentaar in dit topic. Al die amateuranalyses vanuit de luie stoel :D Alsof de topsporters en coaches die daar elke dag mee bezig zijn niet over nadenken.
Welkom op Tweakers, waar iedereen toptrainer is. Tenminste, op de momenten dat we geen bondscoach zijn, of leunstoelgeneraal :D

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 12:48

Jebus4life

BE User

Ja, dat zal de vraag worden. Zou wel cool zijn voor België mochten we 2 medailles kunnen bijschrijven.
Evenepoel & Van Aert in de tijdrit was voor het eerst sinds de spelen van 52 in Helsinki dat er 2 Belgen op hetzelfde podium stonden :)B

De keer daarvoor moeten we al terug naar vooroorlogse tijden met de spelen van 1920 in Antwerpen. Daar bezette België het volledige podium in het boogschieten in het onderdeel "vast vogeldoel, grote vogel (m)", het is me weliswaar niet duidelijk of daar nog andere deelnemers aan de start stonden :+

Tijdens de Spelen ben ik toch stiekem gewonnen voor het idee om het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden terug in leven te roepen :+ Dan stonden we zowaar nét achter Frankrijk & Groot Britannië in de medaillestand 8)7 *O*

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
apis29 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Dat is dan ook inderdaad de verklaring die gegeven wordt: "But here is what I know: Femke tried everything to run faster than ever to stand a chance to win gold.

Just the pace was too fast for her profile 24.04 at 200m / Sydney 23.84!). Therefore she didn’t run relaxed and economical enough. So she went out of fuel on the last 120m

But Sydney was just too strong tonight and by risking everything, Femke exposed herself and lost silver."

[Twitter]
Wel interessant dat Bol er iets anders over zegt:
. "Het wilde niet vandaag en ik begrijp nog niet precies waarom. Misschien had ik gewoon een slechte dag. Maar die heb ik niet zo vaak. En vandaag was wel de laatste dag waarop ik dat wilde."
"Ja, ik ben als een gek gestart. Maar dat deed ik vorige maand ook in La Chaux-de-Fonds (waar ze een Europees record van 50,95 noteerde, red.) en in Londen (waar ze 51,30 liep, red). Toen ging ik niet dood, maar vandaag wel. Dat snap ik niet."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Requiem19 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:56:
[...]

Wel interessant dat Bol er iets anders over zegt:

[...]

[...]
In de nabeschouwing op de race en op dat interview ging Gregory Sedoc daar op in. Wat Femke daar zegt is niet helemaal juist want ze startte niet nét zo snel als in die twee keer, maar nog een stuk sneller (-0,3 sec.). Blijkbaar dat zelfs Femke zich kan opblazen in een race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Hopelijk zit Hetty nog op een snelle roze wolk door de medaille gisteren en is van der Peet voldoende hersteld om te kunnen knallen, die schaafwonden zagen er lelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:01:
Hopelijk zit Hetty nog op een snelle roze wolk door de medaille gisteren en is van der Peet voldoende hersteld om te kunnen knallen, die schaafwonden zagen er lelijk uit.
Ik denk dat Hetty zich gisteren echt heeft laten zien als outsider ook op dit onderdeel. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Herman schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:00:
[...]

In de nabeschouwing op de race en op dat interview ging Gregory Sedoc daar op in. Wat Femke daar zegt is niet helemaal juist want ze startte niet nét zo snel als in die twee keer, maar nog een stuk sneller (-0,3 sec.). Blijkbaar dat zelfs Femke zich kan opblazen in een race :)
Ze zegt niet dat ze éven snel gestart is. Ze zegt dat ze in beide races ook als een gek gestart is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jebus4life schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:55:
[...]

Ja, dat zal de vraag worden. Zou wel cool zijn voor België mochten we 2 medailles kunnen bijschrijven.
Evenepoel & Van Aert in de tijdrit was voor het eerst sinds de spelen van 52 in Helsinki dat er 2 Belgen op hetzelfde podium stonden :)B

De keer daarvoor moeten we al terug naar vooroorlogse tijden met de spelen van 1920 in Antwerpen. Daar bezette België het volledige podium in het boogschieten in het onderdeel "vast vogeldoel, grote vogel (m)", het is me weliswaar niet duidelijk of daar nog andere deelnemers aan de start stonden :+

Tijdens de Spelen ben ik toch stiekem gewonnen voor het idee om het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden terug in leven te roepen :+ Dan stonden we zowaar nét achter Frankrijk & Groot Britannië in de medaillestand 8)7 *O*
Zou echt prachtig zijn, we staan momenteel op 6, moest Noor ook een medaille pakken hebben we 8 medailles wat beter is als de laatste 100 jaar. Sinds 1924 haalden we nooit meer als 7 medailles.

:)B :)B
https://nl.wikipedia.org/...B_op_de_Olympische_Spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Van der Peet voorlopig de 2e tijd, dat is netjes. Natuurlijk komen de echte toppers nog.
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:03:
Ik denk dat Hetty zich gisteren echt heeft laten zien als outsider ook op dit onderdeel. Ik ben benieuwd!
Dat denk ik ook, maar volgens mij wel meer keirin specialist dan sprint. Bij het ouderlijk huis hing gisterenavond in ieder geval de vlag al buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bam, Hetty Raketti scherpt het OR aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3