Olympische spelen Parijs 2024

Pagina: 1 ... 36 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:33

Fiber

Beaches are for storming.

Wel een heerlijke winnares hoor. Gaat echt compleet uit haar dak! oOo

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
LA-384 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:27:
[...]

Zolang de paslengte gelijk blijft niet natuurlijk, maar geen idee of dat lastig is om te handhaven bij toename snelheid. Volgens mij trainen ze erg op het aantal passen tussen de hordes, dus of je dat zomaar succesvol kunt aanpassen op een tournooi, lijkt me erg lastig. Mogelijk dat het vooral in de start en de eindsprint gedaan moet worden.
14 passen. Dat is voor Bol en anderen het ideaal. Dan spring je elke keer met hetzelfde been vooruit en landt ze er op. Na horde 7 is dat niet meer vol te houden qua snelheid (je kakt in) en dan worden het 15 passen, dan springt ze met het andere been vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:28

Quad

Doof

Het is vandaag wel een saaiere avond dan gisteren. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37
Verspringer verdedigt zijn titel met verve. Laatste die dat deed C. Lewis.

En het record van Bob Beamon staat nog en gaat naar 60 jaar! Bizar dat dat OR zo lang staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009

Herman

FP ProMod
Met verbazing heb ik de 1500m mannen gekeken. Even los van de goede prestaties van de Nederlanders, was ik totaal verrast dat Ingebrigtsen naast de medailles grijpt. Weet iemand het verhaal erachter? Als 'leek' vond ik het erg vreemd dat hij vanaf de eerste meter de leiding pakte en al het zware werk ging doen. Waarom zou hij dat doen?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:01
Herman schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:46:
Met verbazing heb ik de 1500m mannen gekeken. Even los van de goede prestaties van de Nederlanders, was ik totaal verrast dat Ingebrigtsen naast de medailles grijpt. Weet iemand het verhaal erachter? Als 'leek' vond ik het erg vreemd dat hij vanaf de eerste meter de leiding pakte en al het zware werk ging doen. Waarom zou hij dat doen?
Hij probeert de wedstrijd hard te maken en iedereen kapot te lopen. Maar dat mislukte, en die anderen hebben een betere jump aan het einde. Het is wel waarom de race zo snel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:03
autje schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:48:
[...]
Hij probeert de wedstrijd hard te maken en iedereen kapot te lopen.
Komt dat dan omdat de rest net wat minder energie hoeft te verspelen de eerste rondes omdat ze achter hem aanlopen en daar voordeel van hebben zoals bij het wielrennen?

Kan me voorstellen dat het voordeel bij hardlopen een stuk minder is vanwege de lagere snelheid maar het zal ook niet 0 zijn toch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 23:57
ll roel j schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:36:
Verspringer verdedigt zijn titel met verve. Laatste die dat deed C. Lewis.

En het record van Bob Beamon staat nog en gaat naar 60 jaar! Bizar dat dat OR zo lang staat.
Ja, helaas laten ze het einde nergens op reguliere TV zien. Geen beelden van de winnaar of ontknoping. Wat een schande.
Verklap het maar niet, ik kijk later wel ergens de stream terug.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:01
Zeker makkelijker om iemand te volgen, maar op die snelheid moet je het wel nog kunnen. Er zijn er in principe niet zoveel die zo'n tijd kunnen lopen, lijkt het van tevoren. Maar de meesten lopen een PR :). Daar had Ingebritsen denk ik niet op gerekend.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:32

Jebus4life

BE User

Geen idee of het hier al gepost was (ik zag het toch niet) maar in het Grieks Romeins worstelen is een zekere Mijaín López Núñez blijkbaar op zijn ultieme hoogtepunt gestopt. Hij pakte, hou u vast, voor de vijfde opeenvolgende keer het goud bij de superzwaargewichten. Zijn reeks begon dus al in Peking 2008!

Het absolute hoogtepunt waren de Spelen in Tokyo, waar hij het goud won zonder zelfs nog maar een tegenscore te incasseren.

Op het einde van zijn kamp voor het goud deed hij symbolisch zijn schoenen uit en plaatste ze in het midden van de lege ring. Als teken dat hij er nu mee mee stopt.

Een sport die hier weinig of geen gevolg heeft (ook niet bij mij), maar ik wou deze unieke prestatie (niemand pakte ooit 5 olympiades na elkaar het goud op hetzelfde nummer) toch even eruit pikken.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:09
Het baanwielrennen is echt een waanzinnige sport. Ik kan iedereen aanraden om een keer een wedstrijd van topniveau te bezoeken. Het gaat zo hard. Dat ervaar je (naast zelf doen) in een stadion veel intenser. Super gaaf. Heb een keer een clinic mogen doen. Doodeng. De baan is 6 meter hoog en in een hoek van 45 graden. Je moet een minimale snelheid van 35 kilometer per uur rijden, anders val je om (is wat ze vooraf zeiden). Prachtige ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 06-08-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
Amerika begint showtime basketbal tegen Brazilië te spelen... Soort van all star game maar ze moeten nog 2 kwarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
autje schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:07:
Zeker makkelijker om iemand te volgen, maar op die snelheid moet je het wel nog kunnen.
Snap ik, maar als die anderen zeg (willekeurige getallen) normaal 99% van de snelheid kunnen lopen van hem en het kort volgen van iemand 98% van de hoeveelheid energie kost vs op kop lopen :P

Dan krijg je dus precies wat we hier gezien, incl. de vele PRs en NRs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ll roel j
Jebus4life schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:10:
Geen idee of het hier al gepost was (ik zag het toch niet) maar in het Grieks Romeins worstelen is een zekere Mijaín López Núñez blijkbaar op zijn ultieme hoogtepunt gestopt. Hij pakte, hou u vast, voor de vijfde opeenvolgende keer het goud bij de superzwaargewichten. Zijn reeks begon dus al in Peking 2008!

Het absolute hoogtepunt waren de Spelen in Tokyo, waar hij het goud won zonder zelfs nog maar een tegenscore te incasseren.

Op het einde van zijn kamp voor het goud deed hij symbolisch zijn schoenen uit en plaatste ze in het midden van de lege ring. Als teken dat hij er nu mee mee stopt.

Een sport die hier weinig of geen gevolg heeft (ook niet bij mij), maar ik wou deze unieke prestatie (niemand pakte ooit 5 olympiades na elkaar het goud op hetzelfde nummer) toch even eruit pikken.
En met 41 jaar en 352 dagen werd hij tevens de oudste winnaar van een gouden plak in de vechtsporten.

Bijna 42...ongelofelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:53
Holk schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:30:
[...]

14 passen. Dat is voor Bol en anderen het ideaal. Dan spring je elke keer met hetzelfde been vooruit en landt ze er op. Na horde 7 is dat niet meer vol te houden qua snelheid (je kakt in) en dan worden het 15 passen, dan springt ze met het andere been vooruit.
volgens mij is het andersom. Bij 14 passen moet je steeds van been wisselen per horde, bij 15 spring je steeds met hetzelfde been, maar maak je dus meer stappen. Daarom moest de overgang ook zo goed getraind worden omdat Bol nu ook met haar niet-voorkeurs-been over de horde moest waar ze daarvoor iedere horde met hetzelfde been deed.
vanaf horde 7 (of 8 ) gaat ze naar 15 passen en zie je haar ook steeds met haar linkerbeen eerst gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Wyke op 06-08-2024 22:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 12:07
Jebus4life schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:10:
(niemand pakte ooit 5 olympiades na elkaar het goud op hetzelfde nummer) toch even eruit pikken.
Dit is inderdaad uniek en dat op zo’n hoge leeftijd!. Er bestond wel al een sporter die individueel 5 olympiades achter elkaar goud heeft gehaald, maar alleen niet op hetzelfde nummer. Dat is onze Ireen Wüst.
2006: 3000m
2010: 1500m
2014: 3000m
2018: 1500m
2022: 1500m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:15

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik kijk dat studio olympia eigenlijk nooit, maar noemen ze het daar de hele tijd al "3 keer 3" basketball? Of doet alleen deze presentatrice dat?

[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 06-08-2024 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Je hoeft de discussie niet opnieuw aan te wakkeren

[ Voor 86% gewijzigd door Outerspace op 07-08-2024 00:10 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

SuBBaSS schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:13:
Ik kijk dat studio olympia eigenlijk nooit, maar noemen ze het daar de hele tijd al "3 keer 3" basketball? Of doet alleen deze presentatrice dat?
Wat is de normale Nederlandse benaming dan?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 22:15

SuBBaSS

-has Ryzen

Humma Kavula schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:31:
[...]

Wat is de normale Nederlandse benaming dan?
Nou ja, het is een soort van merknaam en je spreekt de X uit als de Engelse letterX ("ex").
Dus "Three X Three"
Nou noemt King Worthy het in dezelfde uitzending "3 tegen 3", is ook niet correct maar in ieder geval wel beter kloppender dan wat Dion (?) het noemt. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48
SuBBaSS schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:50:
[...]

Nou ja, het is een soort van merknaam en je spreekt de X uit als de Engelse letterX ("ex").
Dus "Three X Three"
Nou noemt King Worthy het in dezelfde uitzending "3 tegen 3", is ook niet correct maar in ieder geval wel beter kloppender dan wat Dion (?) het noemt. :+
Ik vind “3 keer 3” toch lekkerder bekken dan “Three ex Three” als ik eerlijk ben. Dus ik geef Dione gelijk :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
Zit BBC te kijken naar het baanwielrennen. De Britten hebben alweer een nieuwe lichting... Ik vraag me af hebben we in NL ook nieuwe lichtingen klaarstaan als deze heren (één voor één) stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-06 17:10

Dazzler2120

FP ProMod
ll roel j schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 00:22:
Zit BBC te kijken naar het baanwielrennen. De Britten hebben alweer een nieuwe lichting... Ik vraag me af hebben we in NL ook nieuwe lichtingen klaarstaan als deze heren (één voor één) stoppen.
https://nos.nl/artikel/25...g-wel-rondje-door-naar-la

Deze 3 willen iig nog één keer op een OS staan. Dan zou van den Berg 39 zijn, Hoogland zou dan 35 zijn en Lavreysen 31. Daarna zou Lavreysen wellicht nog 1 keer door kunnen gaan? Zolang er geen scheurtjes in het 'teamgevoel' komen (zoals een paar jaar terug), dan verwacht ik dat ze over 4 jaar nog steeds het snelste zijn.

Je hebt daarachter nog wel wat jongens zitten, bv Loris Leneman, Tijmen van Loon en Lars Romijn - die zijn de huidige Nederlands kampioenen op de teamsprint.
Maar zij zijn wel van een heel ander kaliber. Zijn wel relatief jonge jongens, dus wellicht kunnen ze zich door ontwikkelen. 'We' hebben dus ca. 8 jaar de tijd om een nieuw treintje te vinden :+

Edit: Die Tijmen van Loon is trouwens wel een redeljke goeie sprinter. Hij is de afgelopen jaren de 'vaste' vervanger van Lavreysen of Hoogland wanneer een van die 2 niet kunnen/willen rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door Dazzler2120 op 07-08-2024 08:31 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
!mark schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:01:
[...]

Komt dat dan omdat de rest net wat minder energie hoeft te verspelen de eerste rondes omdat ze achter hem aanlopen en daar voordeel van hebben zoals bij het wielrennen?

Kan me voorstellen dat het voordeel bij hardlopen een stuk minder is vanwege de lagere snelheid maar het zal ook niet 0 zijn toch :P
Bij de snelheid van de 1500 dan hebben ze absoluut voordeel van draften. 1500m in 3'27" lopen komt neer op een looptempo van 2'18" per km. Op dat moment lopen ze ong. 26 km/uur - gemiddeld over de hele race.
Er is een kwadratisch verband tussen snelheid en luchtweerstand, voor iedere km/uur die je harder loopt wordt de inspanning dus veel groter door de luchtweerstand, als je dan achter een (paar) lopers zit wordt het makkelijk om gewoon aan te sluiten.

Ingebregtsen kan alleen maar winnen als hij de race enorm hard maakt, dat iedereen eraf moet. Een beetje zoals je dat bij die Keniaan zag die op het laatst helemaal instorte. Hij gelooft erin dat als hij 3'26" loopt dat hij de race gewoon wint (en wellicht is dat ook zo). Het probleem dat Ingebregtsen heeft is dat hij een slechte eindsprint heeft. Kerr, Hocker en nog een paar andere hebben een stuk sterkere eindsprint.
Uit interview bleek dat Ingebregtsen zijn race slecht ingedeeld had. Hij was te snel gestart, waardoor hij zijn snelheid niet goed genoeg kon vasthouden (en dus de race nog niet zwaar genoeg gemaakt was voor de rest van het veld). Als de sprinters er op het eind nog aanhangen, dan verliest hij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoe controleren ze of een snelwandelaar altijd 1 voet op de grond heeft? Het leek net in de slomo dat iemand haar voet steeds even los had voor de andere de grond raakt.

Je kan toch niet van alle renners continu checken of zo inderdaad snelwandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
Wyke schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:31:
[...]

volgens mij is het andersom. Bij 14 passen moet je steeds van been wisselen per horde, bij 15 spring je steeds met hetzelfde been, maar maak je dus meer stappen. Daarom moest de overgang ook zo goed getraind worden omdat Bol nu ook met haar niet-voorkeurs-been over de horde moest waar ze daarvoor iedere horde met hetzelfde been deed.
vanaf horde 7 (of 8 ) gaat ze naar 15 passen en zie je haar ook steeds met haar linkerbeen eerst gaan.
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
darkdesign schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:58:
Hoe controleren ze of een snelwandelaar altijd 1 voet op de grond heeft? Het leek net in de slomo dat iemand haar voet steeds even los had voor de andere de grond raakt.

Optisch, snelwandelen is een zeer omstreden sport in de regels dat de regel is "Als het met het blote oog waarneembaar is, dan is het rennen". Dit laat heel veel ruimte voor interpretatie.
In de basis moeten ze altijd met 1 been gestrekt en 1 voet aan de grond lopen, dat strekken zie je goed als ze een stap naar voren zetten en dan de knie volledig op slot gooien.

W.m.b. mogen ze dit soort regels echt een stuk strikter maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 14:08

AcoLyte!

*evil grin*

darkdesign schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:58:

Dit is al jaren aan de gang, waardoor de sport echt haar (beperkt aanwezige) charme heeft verloren.

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

Optisch, snelwandelen is een zeer omstreden sport in de regels dat de regel is "Als het met het blote oog waarneembaar is, dan is het rennen". Dit laat heel veel ruimte voor interpretatie.
In de basis moeten ze altijd met 1 been gestrekt en 1 voet aan de grond lopen, dat strekken zie je goed als ze een stap naar voren zetten en dan de knie volledig op slot gooien.

W.m.b. mogen ze dit soort regels echt een stuk strikter maken.
Dan zit er wel ruimte om te sjoemelen voor de lopers, dat is wel wat jammer inderdaad. Degene die ermee weg komt heeft toch een flink voordeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
darkdesign schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:14:
[...]

Dan zit er wel ruimte om te sjoemelen voor de lopers, dat is wel wat jammer inderdaad. Degene die ermee weg komt heeft toch een flink voordeel.
Dat is het ding, als je goed kijkt zie je dat ze het allemaal doen :P Als er iets komt van een sensor in de schoen waarbij er melding gegeven wordt als beide voeten in de lucht zijn, dan zal je zien dat iedereen opeens een heel stuk trager wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 00:00
darkdesign schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:14:
[...]

Langs de kant staan allerlei officials. Als ze je betrappen krijg je eerst twee (?) waarschuwingen en bij de 3e (?) ben je gediskwalificeerd.

Probleem is dat die officials op eigen waarneming beslissen of iemand wandelt of rent. Dat is natuurlijk gewoon niet te doen. Soms missen ze iemand die rent. Soms geven ze onterecht waarschuwing voor iemand die wel wandelt.

Dit is niet meer van deze tijd wmb. En dan heb ik nog niet eens nagedacht over hoe handig het zou zijn om een paar officials te trakteren op een luxe vakantie zodat ze bij jou een oogje dicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:51
AcoLyte! schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

Dit is al jaren aan de gang, waardoor de sport echt haar (beperkt aanwezige) charme heeft verloren.
De charme is naar mijn mening echt heel heel beperkt. Vind het eerder een beetje koddig. Als je je sneller wilt voortbewegen ga je rennen ipv wandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:32

Jebus4life

BE User

Het boulderen vond ik eergisteren bijzonder boeiend. Dus ik ben erg benieuwd naar de lead die nu van start gaat.

Wel opvallend te zien, zo 20 deelnemers die alsof ze op excursie zijn als een stel schooljongens het parcours aan het bestuderen zijn. Ook wat rustig overleggen onderling hoe ze het het beste aanpakken, veel sportiviteit precies.

***EDIT***
Wow, wel brutal in vergelijking met Boulderen. Héél even je grip verliezen en het is gewoon voorbij... Bij boulderen mocht je opnieuw proberen tot je tijd op was. Gezien de tijdrestricties is dat nu niet zo onlogisch, maar toch. Voelt hard aan :9

[ Voor 43% gewijzigd door Jebus4life op 07-08-2024 10:15 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:19
Goede race van Konijn. Direct door naar de halve finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Tjin A-Lim echt kansloos in haar 100m horden heat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
TheBrut3 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:17:
Yep, op de 100m missen we echt nog net wat t.o.v. de wereldtop. Ze had een PR nodig om bij de top 3 te eindigen en dat is niet gelukt.

Dadelijk hebben we nog een ijzer in het vuur; Nadine Visser is wel echt een kanshebber om de finale te bereiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Dazzler2120 op 07-08-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
TheBrut3 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:17:
De lat ligt ook wel heel hoog. Erg sterke bezetting en de verschillen zijn erg klein.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Even ter beeldvorming, in Heat 2 zou Thin A-Lim 4de geworden zijn met haar tijd.
Nog steeds niet genoeg voor directe plaatsing, maar laat wel zien dat ze minder ver weg is dan dat de tijd net deed vermoeden.

[ Voor 44% gewijzigd door Dazzler2120 op 07-08-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Kan iemand die interviewer afschieten? Man man man, wat een kwaliteit daar bij die atletiekbaan. Hebben ze bij de NOS echt geen wissel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
"Konijn als tweede over de finish"
Dat moest ik 3 keer lezen, tijd voor koffie :+

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Nadine Visser overtuigend naar de halve finale, foto finish tussen de eerste 3. Denk Visser op 2 of 3 over de streep.

Edit: 2de dus met een tijd van 12,53 - dit zal nog wel een slag richting haar PR moeten om uiteindelijk voor de medailles mee te kunnen doen denk ik

[ Voor 39% gewijzigd door Dazzler2120 op 07-08-2024 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Dazzler2120 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:32:
Nadine Visser overtuigend naar de halve finale, foto finish tussen de eerste 3. Denk Visser op 2 of 3 over de streep.
Op 1 dus, beide 1e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 14:26
Blijkbaar overbodig... Excuus

[ Voor 132% gewijzigd door M@cer op 07-08-2024 10:42 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ah ja, ze hebben het aangepast. In eerste instantie stond Visser nog op 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
M@cer schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:38:
Het is toch bizar dat ze nog steeds lopen te klooien met veiligheidsspelden en papieren nummertjes bij zo'n grote sport als Atletiek. (en andere sporten ook trouwens ;) )
Gelukkig is deze discussie nog niet geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ll roel j
De techniek van snelwandelen dat kan toch nooit goed zijn voor je heupen en onderrug. :S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:26:
Kan iemand die interviewer afschieten? Man man man, wat een kwaliteit daar bij die atletiekbaan. Hebben ze bij de NOS echt geen wissel?
Afschieten is wellicht wat gechargeerd, maar ja, het is meestal in en in triest welke vragen er gesteld worden en dat een sporter die zojuist zijn ding heeft gedaan te interviewen. Wat gaat er door je heen, hoe voel je je, had er meer ingezeten, hier heb je hard voor gewerkt hè, etc etc en dan tot slot nog een paar keer dezelfde vragen stellen.

Ben er voorstander van om minimaal 24 uur te wachten voor er überhaupt een interview gedaan wordt. Beter voor de interviewer, die kan dan een lijstje maken met goede relevante vragen en ook beter voor de ge-interviewde, die is dan al zijn adreline kwijt en kan dan ook wat beter antwoorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
RCBL schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:47:
Afschieten is wellicht wat gechargeerd
Niet alles letterlijk nemen, daarom eindig ook met een wissel.
Maar het is in en in triest. Je mag best scherp zijn, maar dat doorhameren is helemaal nergens voor nodig. Het lijkt wel of hij zichzelf superieur voelt en overal tranen uit probeert te trekken. Geef zo'n meid wat boost voor haar herkansingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
Jeroen Stekelenburg is beter als documentairemaker, waarin hij wat dieper ingaat op de verhalen / achtergronden.

Zijn interview stijl past wat beter bij een politiek verslaggever vind ik. Soort van kritische benadering, waarbij hij ervan uit gaat dat iemand die net op het grootste podium van de wereld - wat mega spannend is - een prestatie heeft geleverd van 12 seconden EN DAN OOK NOG een volledige 360 graden analyse heeft gedaan, met concreet verbeterplan, verpakt in KPI's en feedback loops en wat nog meer.

Iemand die net gelopen heeft moet je gewoon even vragen hoe het ging, hoe de ervaring was en wat ze zelf verwacht van morgen. Soms maak je het gewoon beter door het makkelijker te houden.

Han Kok doet dat een stuk beter (wielrennen, nu baanwielrennen). Al vond ik het lullig dat hij Roy van de Berg van teamsprint alleen vroeg naar hoe Hoogland en Lavreysen het gingen doen dit toernooi. Van de Berg counterde mooi door te zeggen 'mijn race ging ook lekker en bedankt he'.

Koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:38
RCBL schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:47:
[...]

Afschieten is wellicht wat gechargeerd, maar ja, het is meestal in en in triest welke vragen er gesteld worden en dat een sporter die zojuist zijn ding heeft gedaan te interviewen. Wat gaat er door je heen, hoe voel je je, had er meer ingezeten, hier heb je hard voor gewerkt hè, etc etc en dan tot slot nog een paar keer dezelfde vragen stellen.

Ben er voorstander van om minimaal 24 uur te wachten voor er überhaupt een interview gedaan wordt. Beter voor de interviewer, die kan dan een lijstje maken met goede relevante vragen en ook beter voor de ge-interviewde, die is dan al zijn adreline kwijt en kan dan ook wat beter antwoorden
Ben benieuwd naar wat je dan denkt dat relevante vragen zijn en wat de volgende dag dan de kijkcijfers zijn.
Wanneer ik af en toe mee doe aan een hardloopwedstrijd zijn de vragen aan mijn medelopers: hoe ging het? Viel het mee/tegen? Zag je ook dit/dat? 99 van de 100 keer gaat het niet om de inhoud, maar om ritueel geneuzel, om samen de wedstrijd te herbeleven. Dat is bij de interviews na de wedstrijden net zo. Voor diepte-interviews moet je bij Zomergasten zijn. Superinteressant, maar duurt me te lang dus kijk ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Hmm ik vind Foppen wel erg ver van voren lopen. Waarom niet wat meer in de buik van het 'peloton' lopen, in plaats van vol in de wind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Wat ik dus echt niet snap is dat deze mannen allemaal harder lopen dan 25 km/u, maar het eruit ziet alsof ze aan het joggen zijn met hun zoontje van 6.

HOE DAN.

Als ik harder dan 20 per uur loop ziet het er iets anders uit :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Requiem19 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:18:
Wat ik dus echt niet snap is dat deze mannen allemaal harder lopen dan 25 km/u, maar het eruit ziet alsof ze aan het joggen zijn met hun zoontje van 6.

HOE DAN.

Ja, als je wel eens op een atletiek baan loopt als amateur is dat extreem 'humbling'. Compleet je uit het zweet werken om je intervallen af te ronden, en constant door dit soort gasten ingehaald worden, geen greintje zweet, alsof het ze 0 moeite kost en gewoon aan het joggen zijn |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
Dazzler2120 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:20:
[...]

Ja, als je wel eens op een atletiek baan loopt als amateur is dat extreem 'humbling'. Compleet je uit het zweet werken om je intervallen af te ronden, en constant door dit soort gasten ingehaald worden, geen greintje zweet, alsof het ze 0 moeite kost en gewoon aan het joggen zijn |:(
En dan bedenk ik me dat de snelle jongens op de baan hooguit helden zijn in de regio...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 17-06 17:02

Koppensneller

winterrrrrr

Probeer maar eens op een atletiekbaan of loopband een minuut of 2 op marathontempo (20km/u, 3:00min/km) te rennen. En realiseer je dan dat de toplopers dat 2 UUR lang doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
OEI wat zonde, 3 man gaan onderuit en ze nemen Foppen in hun val mee. Foppen was echt een enorm goeie serie neer aan het zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Rode vlag.. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 07-08-2024 11:27 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Wat zonde... Ik dacht dat Foppen er net langs kon lopen, dan had hij goede kans gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Highland schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:27:
Wat zonde... Ik dacht dat Foppen er net langs kon lopen, dan had hij goede kans gehad.
Dit was gewoon top 10 geweest, zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53

Pierre

Van nature lui!

Die valpartij zonde.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:28
Requiem19 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:18:

HOE DAN.

Ik denk (let op he, mening, geen expliciet feit), dat dat sterk te maken heeft met het feit dat het topsporters zijn, die 8x per week of meer trainen, oa op techniek, met aangepast dieet en een deel goede genen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Enorm vervelend dit, door overmacht je positie kwijt en geen kwalificatie. Einde toernooi.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 16-06 21:37
kan hij niet toegevoegd worden omdat zijn val niet zijn schuld was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
LA-384 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:28:
[...]

Ik denk (let op he, mening, geen expliciet feit), dat dat sterk te maken heeft met het feit dat het topsporters zijn, die 8x per week of meer trainen, met aangepast dieet en een deel goede genen.
Jôh, je kan je zo kwalificeren voor het WK Open deuren intrappen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
LA-384 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:28:
[...]

Ik denk (let op he, mening, geen expliciet feit), dat dat sterk te maken heeft met het feit dat het topsporters zijn, die 8x per week of meer trainen, met aangepast dieet en een deel goede genen.
Joh _/-\o_

Naast hun ontzettend hoge V02 max vind ik hun techniek indrukwekkend omdat ze enorm efficient lopen waardoor het er effortless uitziet terwijl ze enorme snelheden lopen. En omdat het er zo effortless uitzet vergeet je als kijker af en toe hoe bloedsnel het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:51
Ze moeten hier wel wat mee doen, die Fransman moet toch gediskwalificeerd worden? en degene die gevallen zijn door hem moeten door gaan.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Dazzler2120 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:30:

Jôh, je kan je zo kwalificeren voor het WK Open deuren intrappen ;)
@Requiem19 vroeg het zich oprecht af, ik denk ik kan die jongen niet in het ongewisse laten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
LA-384 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:32:
[...]

@Requiem19 vroeg het zich oprecht af, ik denk ik kan die jongen niet in het ongewisse laten O-)
Ah ja, het muntje is nu opeens gevallen hoor 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Er is dus protest, maar geen idee hoe dat werkt bij atletiek.
Als je er bij veel overige sporten af wordt gereden, dan kan een ander wel een straf krijgen maar heb jij ook gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
TheBrut3 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:38:
Er is dus protest, maar geen idee hoe dat werkt bij atletiek.
Als je er bij veel overige sporten af wordt gereden, dan kan een ander wel een straf krijgen maar heb jij ook gewoon pech.
Nouja, het komt wel eens voor dat je nog toegevoegd wordt als aantoonbaar is dat je niets te wijten valt, én aantoonbaar is dat de kans wel heel erg groot was dat je je zou kwalificeren.
Volgens mij kwalificeert de top 12 zich, en liep Foppen op 8ste positie toen hij viel. Ik zie het niet geheel kansloos in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:33

Marc H

- - Is wakker - -

Geen protest indienen is inderdaad niet slim.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Indiase worstelaar is paar gram te zwaar voor finale en staat met lege handen
De Indiase worstelaar Vinesh Phogat is gediskwalificeerd voor de finale op de Olympische Spelen omdat ze bij het laatste weegmoment een paar gram te zwaar was.

Phogat vocht haar toernooi in de klasse tot 50 kilogram vrije stijl.
Wat zou de foutmarge zijn van de weegschaal? 5 gram op 50 kg is 0,01%. Voor 5 gram spuug je toch een keer en scheer je toch je hoofd kaal? Of de Indiase bond presenteert het mooier dan het is en het betreft 450 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:41:
[...]

Nouja, het komt wel eens voor dat je nog toegevoegd wordt als aantoonbaar is dat je niets te wijten valt, én aantoonbaar is dat de kans wel heel erg groot was dat je je zou kwalificeren.
Volgens mij kwalificeert de top 12 zich, en liep Foppen op 8ste positie toen hij viel. Ik zie het niet geheel kansloos in.
Even een zelfcorrectie; beste 8 kwalificeren zich, Foppen liep op de 8ste positie toen hij onderuit ging.
Maar goed, die 3 die vielen gingen dus voor de neus van Foppen onderuit. Dus in de basis liep Foppen 11de positie als er niets gebeurd zou zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Dazzler2120 op 07-08-2024 11:49 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ll roel j schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:47:
De techniek van snelwandelen dat kan toch nooit goed zijn voor je heupen en onderrug. :S
Als ze nou 1 sport op de OS af mogen schaffen van mij (ok 2, naast voetbal) dan is het dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Quad schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:19:
Triatlon | Triatlete ziek (door Seine?), streep door Belgische medaillekansen - https://nos.nl/l/2531796#UPDATE-container-79608681

Wel geheel toevallig, en met ziekenhuisbezoek niet een klein beetje ziek.
Het was iig niet de fameuze E Coli:
“Blood tests showed that I contracted a virus (not E. Coli),” Michel said, adding that after three days of vomiting and diarrhea, she ended up needing “significant” medical attention at the Polyclinic in the Olympic village.
https://edition.cnn.com/2...-ill-ecoli-spt/index.html

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
2de heat op de 5000m ging ruim sneller. Ingebrigtsen wint die heat met een 13'51"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Highland schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:46:
Indiase worstelaar is paar gram te zwaar voor finale en staat met lege handen
De Indiase worstelaar Vinesh Phogat is gediskwalificeerd voor de finale op de Olympische Spelen omdat ze bij het laatste weegmoment een paar gram te zwaar was.

Phogat vocht haar toernooi in de klasse tot 50 kilogram vrije stijl.
Wat zou de foutmarge zijn van de weegschaal? 5 gram op 50 kg is 0,01%. Voor 5 gram spuug je toch een keer en scheer je toch je hoofd kaal? Of de Indiase bond presenteert het mooier dan het is en het betreft 450 gram.
Tragisch verhaal, inderdaad.

Dit zegt het internet:
Despite the best efforts by the team through the night, she weighed in a few grams over 50kg this morning. No further comments will be made by the contingent at this time. The Indian team requests you respect Vinesh’s privacy. It would like to focus on the competitions on hand."
"She was found overweight by 100gm this morning (Wednesday). The rules do not allow this and she has been disqualified," said an Indian coach.
(bron)

Ze kwamen er dus achter dat ze te zwaar was voor de competitie en hebben er dus alles aan gedaan om haar onder het maximum gewicht te laten komen. Desondanks was ze alsnog 100 gram te zwaar. Dat moet een stressvolle nacht zijn geweest :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Foppen wordt toegelaten tot de finale!
Samen met 2 andere vallers wordt hij aan de finale toegevoegd door de referee
https://olympics.com/en/p.../men-s-5000m/rnd1--------

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48
Niet helemaal ontopic, maar weet je wat ik nou altijd het beroerdste vind na zo’n jaar met Olympische Spelen? Dat ik na afloop enigszins in een zwart gat val qua sport :+

Tijdens zo’n jaar heb je in de zomer een EK, Tour de France, OS. Wekenlang achter elkaar elke dag sport kijken. En dat ook nog volgen in de diverse topics hier op GoT. Heer-lijk! Er komen toch altijd weer verrassende en waardevolle posts voorbij met nuttige en leuke informatie. Natuurlijk is er straks ook weer voetbal, maar het meeste alleen in de weekenden. Is ook leuk, maar toch anders.

Nog een paar dagen genieten. Alvast bedankt voor al jullie posts tijdens deze heerlijke sportzomer! :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Denman schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:07:
Niet helemaal ontopic, maar weet je wat ik nou altijd het beroerdste vind na zo’n jaar met Olympische Spelen? Dat ik na afloop enigszins in een zwart gat val qua sport :+

Tijdens zo’n jaar heb je in de zomer een EK, Tour de France, OS. Wekenlang achter elkaar elke dag sport kijken. En dat ook nog volgen in de diverse topics hier op GoT. Heer-lijk! Er komen toch altijd weer verrassende en waardevolle posts voorbij met nuttige en leuke informatie. Natuurlijk is er straks ook weer voetbal, maar het meeste alleen in de weekenden. Is ook leuk, maar toch anders.

Nog een paar dagen genieten. Alvast bedankt voor al jullie posts tijdens deze heerlijke sportzomer! :)
Ga zelf iets aan sport doen. 100 keer beter dan toekijken. Net zoals porno vs. seks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:51
Dazzler2120 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:04:
Foppen wordt toegelaten tot de finale!
Samen met 2 andere vallers wordt hij aan de finale toegevoegd dood de referee
https://olympics.com/en/p.../men-s-5000m/rnd1--------
Nou, dat is nu ook weer niet nodig. Waarom zouden ze de scheids moeten vermoorden? :+ Wel iets meer aandacht voor interpunctie graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Joris748 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:16:
[...]

Nou, dat is nu ook weer niet nodig. Waarom zouden ze de scheids moeten vermoorden? :+ Wel iets meer aandacht voor interpunctie graag ;)
Een tikfoutje heeft weinig te maken met interpunctie, toch? :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
.

[ Voor 99% gewijzigd door Herman op 07-08-2024 12:29 . Reden: Kan wat onvriendelijk overkomen, was niet zo bedoeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Herman schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:18:
[...]

Jij bent vast heel gezellig op verjaardagsfeestjes :')
Ik kan heel goed uitleggen waarom ik een ontzettende hekel heb aan Max Verstappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:53
https://www.natuurkunde.n...goud-door-grotere-stappen
Femke moest niet alleen grotere stappen zetten, er was nóg een belangrijke verandering, zo wordt in De Volkskrant van 25 augustus beschreven: “De theorie is eenvoudig. De tien 76,2 centimeter hoge hordes liggen steeds 35 meter uit elkaar. Wie die afstand met een stap minder weet te overbruggen en tegelijkertijd een hoog ritme houdt, gaat harder. Vergelijk het met zwaarder schakelen op een fiets. Het betekende tegelijkertijd dat Bol, die altijd met haar linkerbeen vooruit over de hordes sprong, nu moest wisselen tussen links en rechts. ‘Ik moest ineens met mijn andere been ook sterk worden, anders in mijn hoofd denken.’”
met natuurkunde quiz-vraag
e) Leg uit dat je met een oneven aantal passen tussen de horden steeds met hetzelfde been vooruit kunt springen en bij een even aantal passen steeds met een je andere been. Kijk daarvoor in gedachten naar het verschil tussen één en twee passen tussen twee horden (die dan natuurlijk wel dichter bij elkaar staan).
Antwoord
Als Femke springt met haar linkerbeen vooruit, landt ze ook op dat been. Na één pas staat haar rechterbeen op de grond en kan ze weer met haar linkerbeen vooruitspringen. Maakt ze twee passen dan staat haar linkerbeen op de grond en moet ze met haar rechterbeen vooruitspringen. Bij drie passen (oneven) kan ze weer haar linkerbeen gebruiken en bij vier passen (even) moet ze weer van been wisselen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wyke op 07-08-2024 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Herman schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:58:
Ze kwamen er dus achter dat ze te zwaar was voor de competitie en hebben er dus alles aan gedaan om haar onder het maximum gewicht te laten komen. Desondanks was ze alsnog 100 gram te zwaar. Dat moet een stressvolle nacht zijn geweest :o
Andersom was er bij de judo een Algerijn die niet tegen een Israelische tegenstander wilde uitkomen. Dat gebeurde 4 jaar daarvoor ook, toen weigerde een andere Algerijn tegen een Israeli uit te komen en werd daarom voor 10 jaar geschorst. Deze keer namen ze dat risico niet, en daarom heeft hij ervoor gezorgd 400g te zwaar te zijn en daarom gediskwalificeerd werd. Bewijzen dat hij expres te zwaar was is moeilijker....

Olympian accused of deliberately getting disqualified to avoid Israeli opponent

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 07-08-2024 12:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Denman schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:07:

Deze spelen zijn voor mij de leukste tot heden om te volgen. Thuis werken is nog nooit zo leuk geweest ;)

Ach, als het is afgelopen starten hier ook alle (sport)-activiteiten weer in het gezin dus dat zwarte gat zal wel meevallen maar het was een leuke zomer om sport te kijken ja.

En oja..
MaZo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:25:
De Nederlandse verliezersvlucht is inmiddels overboekt.
Homeland schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:53:
[...]

Toch kan je niet anders dan concluderen dat het resultaat tot nu toe teleurstellend is, met de zeer flinke investeringen in topsport komt er toch weinig uit qua medailles.

We betalen 550 sporters een toelage om zich volledig toe te kunnen wijden aan topsport, dan mag je toch hopen dat daar resultaten uit volgen, anders kan je die miljoenen mogelijk beter steken in promotie van sporten onder de jeugd.

[mbr]*knip*
Geen paywall omzeilen aub.[/]
"Remindme! -8 day" :+ :)F *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
Was er net bij de 2e heat 800m mannen een amateur die meedeed?
Die liep ong 10 seconden trager dan de rest.
Of een geste omdat hij uit oorlogsgebied (Jordanië) komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:50
Megupe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:30:
Was er net bij de 2e heat 800m mannen een amateur die meedeed?
Die liep ong 10 seconden trager dan de rest.
Of een geste omdat hij uit oorlogsgebied (Jordanië) komt?
volgens mij kan de bond je gewoon aanmelden is ook wel eens in het zwembad gebeurd dat een deelnemer halverwege de eerste 50 meter was en de rest al gefinished (overdreven natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
Wognummer schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:35:
[...]

volgens mij kan de bond je gewoon aanmelden is ook wel eens in het zwembad gebeurd dat een deelnemer halverwege de eerste 50 meter was en de rest al gefinished (overdreven natuurlijk)
ah, dan maakt dat het niet perse logischer dat een Joost Luiten niet werd toegelaten door zijn eigen bond.

Ik heb er niet perse moeite mee, deze meneer deed mee met de olympische gedachte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:33

Marc H

- - Is wakker - -

Ach zo heb je wel meer voorbeelden gehad. Denk (of google) maar eens op Eddie the Eagle of Gomez en schaatsen...

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:50
Marc H schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:42:
Ach zo heb je wel meer voorbeelden gehad. Denk (of google) maar eens op Eddie the Eagle of Gomez en schaatsen...
omg eddy die was idd geweldig om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53

Pierre

Van nature lui!

Mee doen is belangrijker dan winnen :*)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11
Iedere Nationale bond heeft (optioneel) zn eigen kwalificatie-eisen voordat je uitgezonden wordt. Naast de Internationale eisen voor een startplek op de Olympische spelen. Nu weet ik niet hoe het bij zwemmen zit of je "plekken" of "personen" kwalificeert. Bij roeien kwalificeer je "plekken" voor je land (maar er is per definitie ook maar één plek per land per categorie). Degene die de kwalificatie behalen hoeven niet persé de personen te zijn die die categorie op de Olympische spelen roeien.

Het Nederlands Olympisch Committee is typisch relatief streng wanneer je daadwerkelijk uitgezonden wordt. Die nationale eisen worden altijd al jaren vantevoren opgeschreven. Omdat het nogal veel geld kost om een uitzending te financieren. Ik geloof niet dat het in Nederland mogelijk is om te zeggen: ik financier mn eigen uitzending. Maar dat zou in andere landen best wel het geval kunnen zijn.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Hoe werkt de sprint bij het baanwielrennen? Want ze hebben een rijdende start, dus hoe hoger de aanvangsnelheid hoe beter je tijd. Ik neem aan dat er regels verbonden zijn aan de aanlooprondes voorafgaande aan de start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Poe, 76km/h en dan moeten de echte toppers nog in actie komen. Indrukwekkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
darkdesign schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:51:
Hoe werkt de 100m sprint bij het baanwielrennen? Want ze hebben een rijdende start, dus hoe hoger de aanvangsnelheid hoe beter je tijd. Ik neem aan dat er regels verbonden zijn aan de aanlooprondes voorafgaande aan de start?
Ik neem aan dat ze allemaal hetzelfde aantal rondes als opwarming hebben, daarbij is de aanvangs snelheid één, het vasthouden van die snelheid is twéé en hoe dicht je op de zwarte lijn kan blijven (kortste afstand) is drie. Dat allemaal samen geeft dan de rondetijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Ze hebben 3.5 rondjes opwarmtijd. Wat ik niet snap is dat er 'maar' 6 personen afvallen van de 30. Waarom niet een grotere schifting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:47

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

België staat trouwens mooi met 2 man in de 5000m finale.
Dat is ook al jaren niet meer voorgekomen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
mat.hi.as schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:59:
Ze hebben 3.5 rondjes opwarmtijd. Wat ik niet snap is dat er 'maar' 6 personen afvallen van de 30. Waarom niet een grotere schifting?
Het doel is (denk ik) nu meer om de 'koppeltjes' te bepalen dan om een grote groep atleten naar huis te sturen :)

Pagina: 1 ... 36 ... 60 Laatste