Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Waar zouden we zijn zonder onze roeisters
[ Voor 64% gewijzigd door Shadow_Agent op 02-08-2024 11:50 ]
Do { Ping } while ( LOL )

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ze is als vrouw geboren, dus hoe is dit competitie vervalsing?hoevenpe schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:06:
[...]
Laten we het erop houden dat het competitievervalsing is, vrouwen maken geen enkele kans. In het geval van boksen is het zelfs gevaarlijk.
Maar ja, na die woke smurf en het laatste avondmaal verbaas ik me deze OS nergens meer over...
Het lijkt me eerder competitie vervalsing dat iemand wordt gediskwalificeerd op basis van een test waarvan helemaal niks bekend wordt gemaakt door de corrupte instantie die heeft uitgevoerd.42erik schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:58:
[...]
Ze is als vrouw geboren, dus hoe is dit competitie vervalsing?
Het probleem is, voor zover ik het begrijp, niet of het een transgender is, maar meer wat het gender überhaupt is. Volgens mij wordt er niet beweerd dat ze ooit man was en nu vrouw, maar eerder dat ze als man is geboren aangezien ze een XY chromosoom heeft en dat normaal gesproken (Swyer syndrome uitgesloten) dat voorbehouden is aan mannen.42erik schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:58:
[...]
Vrouw met DSD. Wat er dus voor ZOU KUNNEN zorgen dat ze een verhoogde testosteronspiegel heeft dan de gemiddelde vrouw. En het meer testosteron is niet enkel tienden van procenten. Aan de andere kant is niet iedere vrouw even gevoelig voor de aanwezigheid van de extra testosteron.42erik schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:58:
[...]
Nog even om het heel plastisch te maken: "We zouden hier dus letterlijk spreken over een vrouw met ballen."
Ross Tucker van de podcast Real Science of Sport heeft hier al veel over gesproken.
Hij is als getuige ook betrokken geweest bij een groot deel van het traject dat Caster Semanya heeft afgelegd bij oa CAS.
[ Voor 5% gewijzigd door m-vw op 02-08-2024 12:21 ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Misschien kunnen jullie de discussie over deze dame in een eigen topic voeren.
If you can see, look. If you can look, observe
[ Voor 14% gewijzigd door Pierre op 02-08-2024 12:32 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 5% gewijzigd door Marc3l op 02-08-2024 12:32 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Nederland dacht de finish al gepasseerd te zijn, maar dat was niet het geval. Ze werken met punten, en dat blijkt vooralsnog genoeg te zijn voor goud, ook al gingen ze niet als eerste over de finish. Raar allemaald-vine schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:34:
even lunchen en alles gemist.. wat is er gebeurt?
Dit was dus ook mijn beeld.Bundin schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:33:
Hadden ze niet de laatste gate gemist ook? Leken er onderdoor te varen.
Ik ben geen expert maar zou voor de zekerheid toch doorvaren tot het vlaggetje.Dingdong schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:35:
[...]
Nederland dacht de finish al gepasseerd te zijn, maar dat was niet het geval. Ze werken met punten, en dat blijkt vooralsnog genoeg te zijn voor goud, ook al gingen ze niet als eerste over de finish. Raar allemaal
Maar toch gelukt dus
If you can see, look. If you can look, observe
⏩ PVOutput☀️
Maar goud is wel binnen

[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 02-08-2024 12:42 ]
Nu in de herhaling zie ik dat ze inderdaad na de 'fake' finish een strafrondje hebben gedaan.Bundin schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:38:
Poeh, hopelijk geen ruimte voor protest dan vanwege die gate. Want als dat wel kan, gaan ze alsnog nat...
⏩ PVOutput☀️
Zou wel fijn zijn als er wat opheldering komt, maar in de studio werd dat iig niet gegeven.
* Ik ken de regels niet, maar dit is wat ik zo 123 kon vinden op internet.
[ Voor 12% gewijzigd door 3dav0d3 op 02-08-2024 12:54 ]
Volgens mij zag ik ze in de herhaling inderdaad een strafrondje maken.3dav0d3 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:52:
Maken ze niet gewoon een strafrondje voor het missen van de laatste gate (en is het daarmee gefixt??*)? Je zag ze kort kijken/communiceren met de jury nadat ze die boot passeerden. Vervolgens gingen ze rond (volgens de commentator, dit was echter niet duidelijk in beeld te zien) en passeerden ze de finish lijn.
Zou wel fijn zijn als er wat opheldering komt, maar in de studio werd dat iig niet gegeven.
* Ik ken de regels niet, maar dit is wat ik zo 123 kon vinden op internet.
ETA: hockeydames ondertussen 2-0 voor.
[ Voor 3% gewijzigd door autje op 02-08-2024 13:08 ]
Ik dacht even dat het een duo-sport werd: judo-boksen!mark schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:13:
Slechte verliezer die Georgier bij het Judo
Raakte geïrriteerd door het overwinningsgebaar van Riner, denk ik, terwijl die laatste tot op dat moment niet heel goed stond the judoën.
Welk overwinningsgebaar? Ik heb even teruggekken, maar de Georgier trapt de Riner in zijn ballen voordat Riner ook maar kon juichen. Wat een malloot.autje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:15:
[...]
Ik dacht even dat het een duo-sport werd: judo-boksen.
Raakte geïrriteerd door het overwinningsgebaar van Riner, denk ik, terwijl die laatste tot op dat moment niet heel goed stond the judoën.
ps. Ook heerlijk om de afgunst van Krol te horen.
Helemaal dom dat hij door die disq nu ook niet de herkansing in mag en dus ook geen kans meer maakt op brons.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
https://paris2024.sailing...men%27s+Skiff&mode=PLAYER
Ik ben nog steeds benieuwd naar iets meer uitleg, haha!
Ik had het idee dat Riner even een arrogant "wat wil je nou" gebaar maakte. Slechts één keer gezien, dus ik zou het nog even terug moeten zien. Zoals die Georgiër reageerde was inderdaad idioot. Daar zat ook nog wel een beetje frustratie bij, want hij stond op winst en een daverende verrassing.3dav0d3 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:19:
[...]
Welk overwinningsgebaar? Ik heb even teruggekken, maar de Georgier trapt de Riner in zijn ballen voordat Riner ook maar kon juichen. Wat een malloot.
ps. Ook heerlijk om de afgunst van Krol te horen.
Krol is leuk in het commentaar, en geeft veel informatie (die ik niet snap, maar goed). Ik had het idee dat hij uit het hokje wilde stormen om die Georgiër een klap op zijn bek te geven
ETA: hockeydames gaan rustig verder, 3-0.
En tienkamper Roossen nu al twee persoonlijke records, dus die is goed bezig (maar geen medaillekandidaat).
[ Voor 8% gewijzigd door autje op 02-08-2024 13:30 ]
Ik heb het gevoel dat ze zo'n beetje alles gemist hebben, dus waarschijnlijk dat ooktfgk1 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:34:
De dames hebben iig geen strafronde gevaren.
ETA: in dat fragment voor het interview zie je ze duidelijk langs de gate varen. Voor zover ik weet moeten ze tussen die twee groene boeien door. Niemand die het erover heeft. Hebben we hier niemand met kennis van zaken?
[ Voor 31% gewijzigd door autje op 02-08-2024 13:39 ]
Volgens mij moeten ze door de boei'zone' gaan, die aangegeven met de cirkels waren.autje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:35:
[...]
Ik heb het gevoel dat ze zo'n beetje alles gemist hebben, dus waarschijnlijk dat ook.
ETA: in dat fragment voor het interview zie je ze duidelijk langs de gate varen. Voor zover ik weet moeten ze tussen die twee groene boeien door. Niemand die het erover heeft.
Daarnaast varen ze op een mikpunt af, die catamaran wat de finish aanduidt. Die lag op een erg vreemde positie t.o.v. de vaarrichting. Deze hoort normaal na de laatste boeien rechtdoor te liggen vanuit de boei-baan. Ik kan me voorstellen dat door de verkeerde positie van de catamaran, de positionering en het passeren van de boeien ook losgelaten wordt.
PS4 PSN: Dazzler2120
Wat bedoel je met ETA? ETA is normaal Estimated Time of Arrival, dat lijkt me niet zo zeer aan de orde? Of bedoel je Edit?autje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:35:
[...]
Ik heb het gevoel dat ze zo'n beetje alles gemist hebben, dus waarschijnlijk dat ook.
ETA: in dat fragment voor het interview zie je ze duidelijk langs de gate varen. Voor zover ik weet moeten ze tussen die twee groene boeien door. Niemand die het erover heeft. Hebben we hier niemand met kennis van zaken?
⏩ PVOutput☀️
Edited-To-AddQuad schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:54:
[...]
Wat bedoel je met ETA? ETA is normaal Estimated Time of Arrival, dat lijkt me niet zo zeer aan de orde? Of bedoel je Edit?
De commentator als de zeilsters dachten dat zo blijkt uit de beelden.
Dus onderstaand beeld varen ze langs het grote schip en wordt er al gejuicht
:strip_exif()/f/image/n1i4uh8B8Flp2zFpbAdkTd42.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna zijn ze erlangs bij en denken ze KAK we moeten nog even
:strip_exif()/f/image/fGdCLYll9nH906KfJQGRjpYV.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles te zien op NOS
https://nos.nl/video/2531...z-valt-bijna-in-het-water
Startschip ligt dus gewoon bijna midden in de vaarrichting naar de finishd-vine schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:58:
De verwarring is blijkbaar ontstaan omdat het start schip in zicht was en daar werd gedacht dat de finish was.
De commentator als de zeilsters dachten dat zo blijkt uit de beelden.
Dus onderstaand beeld varen ze langs het grote schip en wordt er al gejuicht
[Afbeelding]
Daarna zijn ze erlangs bij en denken ze KAK we moeten nog even
[Afbeelding]
Alles te zien op NOS
https://nos.nl/video/2531...z-valt-bijna-in-het-water

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Gaat nog niet zo best nee.PatrickC schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:57:
Wat mist die de Jong veel ballen bij dat 3X3 zeg… en dan maakt hij ook nog eens de 7e fout.
Maar 'off the ball' wel ontzettend belangrijk. Hij zit overal bij/ tussen.
Gelukkig dat Slagter deze match belangrijk kon zijn. Goed voor z'n zelfvertrouwen en dat heeft hij echt nodig.
3-1 overigens in de laatste periode, dus dat moet wel goedkomen lijkt mij.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 02-08-2024 14:05 ]
Heb me al jaren geleden voorgenomen om me er niet aan te ergeren, maar da's niet altijd makkelijk.Niellie41 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:02:
Wat maken de scheidsrechters een aantal rare beslissingen bij de 3X3 wedstrijd zeg. Gelukkig loopt het met een sisser af.
Worthy die getackled wordt; krijgt de fout.
Driessen wordt ondersteboven gekegeld, Matulis struikelt over zijn voet; fout Driessen.

Sisser inderdaad. Wel bijdragen van het hele team, da's alleen maar goed.
Aan de andere kant: de laatste score van Worthy blijft staan terwijl de fout voor het schot was. Hebben we ook niets over te klagen.
[ Voor 12% gewijzigd door SuBBaSS op 02-08-2024 14:08 ]
Ik vond dat De Jong geen gekke beweging maken aan het eind en toch krijgt hij de onsportieve fout. Die call snapte ik echt niet. Ik snap ook heel goed dat hij erg boos was.
[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 02-08-2024 14:10 ]
DimeFro van der Horst.autje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:10:
Die van der Horst is toch wel met afstand de coolst uitziende Nederlandse sporter op deze OS.
Als we hem ook nog zijn air-guitar gaan zien spelen is het feest compleet.
Moeten nog 2 andere nederlanders toch?TheBrut3 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:17:
Nederland al gelijk kansloos bij de paarden? Gelijk 6 strafpunten klinkt flink.
Maar iedereen maakt fouten lijkt het..
Laat ook zien hoe dicht bij elkaar alle teams zitten. Letland is de topfavoriet en Frankrijk de underdog.
Edit: helaas geen verrassing. Letland pakt de wedstrijd opdezelfde manier als Servië gisteren.
[ Voor 51% gewijzigd door Niellie41 op 02-08-2024 14:32 ]
Isreal zonet -20 zelfs, valt-6 nog meeJorah_Newstone schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:26:
[...]
Die Seguela mag even flink balen; had ie zijn rechtervoet 15 cm. naar achteren gehad bij dat schot uit de hoek hadden ze hem gewonnen.Niellie41 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:30:
Poah... de 3X3 wedstrijd erna, Frankrijk tegen Letland, is spannend zeg. 20-20. Volgende punt wint!
Laat ook zien hoe dicht bij elkaar alle teams zitten. Letland is de topfavoriet en Frankrijk de underdog.
Edit: helaas geen verrassing. Letland pakt de wedstrijd opdezelfde manier als Servië gisteren.
Lekkere pot wel. Ik zie die Letten (ook) graag eens verliezen.
Behalve KimJorah_Newstone schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:26:
Het lijkt er op dan die eeste ronde met 6 strafpunten toch te veel is om nog een medaille te halen.
[ Voor 44% gewijzigd door PatrickC op 02-08-2024 14:52 ]
Zonde van de tijdstraf, met alleen 4 strafpunten voor een afgegooide balk was nog alles mogelijk.PatrickC schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:49:
Daar had die Brit wel geluk! NL nu 5e… komop… nog minimaal twee plekjes opschuiven!
Het lijkt er op dan die eeste ronde met 6 strafpunten toch te veel is om nog een medaille te halen.

Al vind ik eigenlijk dat ze zich aan het tijdschema moeten houden
[ Voor 34% gewijzigd door darkdesign op 02-08-2024 15:01 ]
Degene met de minste strafpunten wint. De tijd gaat alleen gelden bij een gelijke stand.darkdesign schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:00:
Wat zijn de consequenties eigenlijk van die strafpunten? Worden die opgeteld bij de tijd?
Ah oke, duidelijk! Thanks.autje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:01:
[...]
Degene met de minste strafpunten wint. De tijd gaat alleen gelden bij een gelijke stand.
Het is de meest eenvoudige manier voor de dames/ meiden om het haar bij elkaar te doen zodat het niet tot last is met sporten.autje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:10:
Volgens mij mag je zonder paardenstaart niet meedoen bij dameshockey.
Dus ja je ziet het heel veel ook bij mijn dochter haar hockey team.
En voor de papa ook snel te doen voor zijn dochter, en ik maak ze mooier dan mama zegt ze

[ Voor 11% gewijzigd door d-vine op 02-08-2024 15:25 ]
Valt me gewoon op dat er niemand is met korter haar.d-vine schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:21:
[...]
Het is de meest eenvoudige manier voor de dames/ meiden om het haar bij elkaar te doen zodat het niet tot last is met sporten.
Dus ja je ziet het heel veel ook bij mijn dochter haar hockey team.
Blijft wel een kak sport buiten het veld moet je mooi voor de dag komenautje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:23:
[...]
Valt me gewoon op dat er niemand is met korter haar.