honey schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:44:
[...]
Dit gaat over sport. Dit gaat over de OS waar vrouwen ontzettend hard voor hebben getraind. Dit gaat ook over hun belangen.
Persoonlijk vind ik dat je genderidentiteit geheel niet moet meetellen. Indentiteit is fluïde en kan veranderen. Er zijn veel voorbeelden in de topsport waar bewezen is dat transvrouwen of personen met een genetische afwijking een oneerlijk voordeel hebben. Khelif heeft functioneel een XY genotype, heeft een mannelijk hormoonhuishouding en een mannelijke bouw. Dan maakt genderidentiteit voor mij niet uit.
De reden van deze post is ook om mijn verbazing en frustratie uit te spreken als ook de nieuwsgierigheid hoe het IOC dit gaat aanpakken. Fair Play is het nu niet. Als alle vrouwelijke boksers zich terugtrekken zou wel een statement zijn, maar het zijn vrouwen die ook hun hele leven hebben getraind.
Waarom blijf je steeds zeggen dat ze transgender is zonder enig bewijs. Het is
verboden in Algerije om transgender te zijn. Er is geen enkele reden om te beweren dat zij een transvrouw is zoals jij hier doet.
Daarnaast is het enige "bewijs" dat ze XY genotype heeft van de IBA, die als sinds 2020 niet meer het boxen van de OS mag organiseren omdat ze zo corrupt zijn dat het zelfs te veel werd voor het IOC, en het IBA levert helemaal
geen bewijs voor de diskwalificatie van vorig jaar. Ze weigeren de test resultaten te publiceren of überhaupt te zeggen wat voor test het was, alleen zeggen ze dat de diskwalificatie in hun ogen correct was en dat dit door een "onafhankelijk" laboratorium is bevestigd, daarnaast heeft de IBA ook geen testosterone test gedaan naar eigen woorden maar "[de gediskwalificeerde boxers]
did not undergo a testosterone examination but were subject to a separate and recognised test, whereby the specifics remain confidential". Je laat je heel gemakkelijk meeslepen in rechtste outrage culture hier. Khelif doet al jaren mee in boxen en heeft ook jarenlang geen problemen met de testen gehad totdat een door en door corrupt instituut het opeens zegt zonder te kunnen of willen aantonen op basis waarvan.