• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-10 21:09
Brad Pitt schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:09:
Met twee talen geactiveerd kan je gewoon tijdens het gesprek switchen van Engels naar Nederlands of andersom, werkt allemaal prima.
Vind de Engelse stem wel stukken beter.
[Afbeelding]
Verder vind ik het wel jammer dat Live geen plaatjes en zo kan laten zien tijdens de chat. Misschien logisch, omdat het een taal model is, maar iets visueels is bij veel dingen toch wel handig.
Heb je nu over de stem van Gemini of heb je het over de stem van Gemini Live.

Want de stemmen van Gemini live in het Nederlands klinken fantastisch

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
appie35 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:12:
[...]
Heb je nu over de stem van Gemini of heb je het over de stem van Gemini Live.

Want de stemmen van Gemini live in het Nederlands klinken fantastisch
Live natuurlijk, daar gaat het deze hele middag toch over. Klinkt inderdaad prima maar de Engelse versie is/vind ik nóg beter :)

Vind het AI gebeuren desalniettemin nogal een wassen neus want het extra geheugen of chips of weet ik het ten spijt draaien deze dingen ook gewoon op andere telefoons. Maar goed, de telefoon verder is prima maar niet de upgrade waard (imho). Waarom toch gekocht? Met iets nieuws spelen is altijd leuk :)

Dat ze bepaalde AI functies hebben uitgezet als je de bootloader hebt unlocked is niet zo netjes. Zal daardoor niet automatisch de P10 meer kopen maar zal eerst afwachten wat je moet missen.

Nickname does not reflect reality

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:59
Ik kreeg Gemini Live maar niet werkend. Totdat ik het toestel een restart gaf...en ja hoor live werkt.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 10:58
Cloclo100 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:00:
[Afbeelding]

Verbruik gisteren XL pro. Heel de namiddag weg geweest en sporadisch gsm vast gehad.. voormiddag wat getokkeld op Wi-Fi. dat is toch behoorlijk tragisch imo.. 40% verbruik door mobiel netwerk an sich??
Had eerder prima sot en netwerk stond laag in de lijst. 10uur SOT met nog 20% over en 9% netwerk. Maar sinds paar dagen is netwerk ook zo hoog. Vandaag 2 sot, 55 % over en netwerk op 31%. Zal wel ergens een niet goeie update zijn geweest denk ik.

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:49
Zat eerst te twijfelen of ik de juiste keuze wel gemaakt had om de XL te nemen. Nu kreeg ik vandaag het hoesje al en zag dat deze praktisch net zo breed is als van mijn S23+ en net een beetje langer. Ik verwacht dat de XL dan ook prima zal zijn. Helaas nog steeds aan het wachten op het toestel (verlenging verkeerd gezien).

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 21:10
Mijn pixel 9 rammelt als je 'm snel beweegt, aan de bovenkant ergens bij de camera's lijkt wel. Is dat normaal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvang
@Wim8282 ja. is de image stabilizer in de camera. Als je hem gebruikt rammelt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 12:35
Geen idee of het een feature is die uniek is voor de Pixel (9 (Pro)), maar het viel mij zojuist op dat ik in een minder goed verlichte ruimte de PostNL-app opende en op het moment dat ik naar de streepjescode ging om een pakketje op te halen, ging de brightness naar 100%. Daarna nog eens getest met Wallet en elke keer als ik een streepjescode opende, ging de brightness naar 100% om de code goed leesbaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
KlaasjeNL schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:14:
Geen idee of het een feature is die uniek is voor de Pixel (9 (Pro)), maar het viel mij zojuist op dat ik in een minder goed verlichte ruimte de PostNL-app opende en op het moment dat ik naar de streepjescode ging om een pakketje op te halen, ging de brightness naar 100%. Daarna nog eens getest met Wallet en elke keer als ik een streepjescode opende, ging de brightness naar 100% om de code goed leesbaar te maken.
Dat is normaal. Doet mijn S23 ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03:48
Tweakriez schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:18:
[...]

Dat is normaal. Doet mijn S23 ook
Ja klopt, doen meerdere apps.
Heb de app van de Plus supermarkt. Dan moet je voor de digitale punten te sparen je eigen QR code scannen, dan gaat ook het scherm een stuk feller.
Eigenlijk heel makkelijk in gebruik zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Eind van de ochtend komt de mijne binnen!
Na jaren iPhone wel zin in een keer wat anders :-)

Acties:
  • +19 Henk 'm!
Dat is leuk zo voor het weekend:
Google Pixel 9 Pro Fold

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Nice, mag je vermelden wanneer het embargo verloopt?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:55
Pukson schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:45:
[...]

Nice, mag je vermelden wanneer het embargo verloopt?
Er zit bijna altijd ook een embargo op het embargo datum. Maar zal wel 3 september zijn, dag voor shipping.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Zoals Wout eerder al liet weten, zit daar inderdaad ook een embargo op, dus nog even afwachten:
Google Pixel 9 Pro Fold

Google Pixel 9 Pro Fold

Google Pixel 9 Pro Fold

Google Pixel 9 Pro Fold

Google Pixel 9 Pro Fold

Google Pixel 9 Pro Fold

Google Pixel 9 Pro Fold

Google Pixel 9 Pro Fold

Google Pixel 9 Pro Fold

Google Pixel 9 Pro vs 9 Pro Fold

Google Pixel 9 Pro vs 9 Pro Fold

Mooiste is dat de 9 Pro Fold wel matte zijkanten heeft en de 9 Pro (XL) niet :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 17:42

JanAd

Wind’s howling

Dat ziet er verdorie knap uit _/-\o_
Ik kan mezelf er (nog) niet toe brengen dat bedrag neer te tellen voor een phone. Mss ooit als m'n iPad aan vervanging toe is... >:)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Is allemaal heel chique ja, genoeg om te ontdekken door iedereen aankomende weken dus :)

Google Pixel 9 Pro Fold vs OnePlus Open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:28
Afgelopen dagen de 9 pro xl niet zoveel gebruikt en daardoor 1,5 dag gedaan op een acculading.
Wat me wel opvalt is dat het aandeel wifi best groot is. Zie onderstaande afbeelding. Dit zou betekenen dat de wifi 25% heeft verbruikt. Dit terwijl ik gisteren de halve dag niet thuis was.

Ligt dit aan mij of is dit normaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XopVmhX-0j1_URB_paAXAF7hNDc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9GLZVFVg3W5EDD5sORXS4CSO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
Wat mij ook opvalt is het scherm. Kan mij de comments nog herinneren bij de 7 en 8 dat het scherm hol voelde en tikte tijdens gebruik. Dat is met de 9 Pro xl in stuk meer solide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Nu online
Merk persoonlijk dat mijn batterij langer mee gaat sinds ik deze optie heb uitgezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhYigAPHXogR15B5GmW8_U2c6Pg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZOUymO8hVGDYFhaM59dQ8bT7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58

DarkSide

theres no place like ::1

Ziet er beter uit dan de Open wat mij betreft.

alleen zo jammer dat er zo laat pas over gesproken mag worden.
Dan maar heel kort tijd om te kijken of het wat is, hij bevalt en een goede indruk te krijgen voordat het 5 sept is en de aanbieding verloopt......

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Pukson schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:13:
Merk persoonlijk dat mijn batterij langer mee gaat sinds ik deze optie heb uitgezet.

[Afbeelding]
Ah dank voor de tip. Ik ga eens kijken of dat helpt!
Grappig dat de optie zelf zegt juist de batterijduur te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:57
Hijdaar95 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 05:17:
[...]

Die ging ook als een lompe te keer met die accu. Zeker niet hoe het moet. Viel me erg tegen van ifixit.
Sinds jaren is het gebruikelijk om smartphones om een warmteplaat uniform te verwarmen, zodat lijm makkelijker los laat.
Ja, er zijn modellen waar het significant beter gaat. Maar dit is te doen met de juiste voorbereiding.
Ik schrok er toch wel van. Want ik zou zo'n Pixel toch kopen met het idee minstens één keer de accu te vervangen. Die langdurige updates (zowel bij de Pixel als de Galaxy S-serie van Samsung) zijn wat mij betreft een reden om langer met mijn telefoon te willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Rox92 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:17:
[...]
Ah dank voor de tip. Ik ga eens kijken of dat helpt!
Grappig dat de optie zelf zegt juist de batterijduur te verlengen.
Ik ben benieuwd wat deze optie exact doet/zou moeten doen. Misschien is het juist iets dat wat langer aan moet staan om data te verzamelen, zodat ie daarna wat slimmer om kan gaan met de verbindingen. Bijvoorbeeld als ie weet dat je alleen op een bepaalde plek verbinding hebt met een BT device of Wifi netwerk. Dan hoeft ie niet constant naar die devices te zoeken. Geen idee of het zo werkt, maar wie weet.
Zou leuk zijn als ze dat ergens konden uitleggen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de Pixel in ontvangst genomen en direct een screen protector er op gezet.
Foto's app kan ik alleen niet openen, die crasht meteen. Zie wel dat hij wat foto's uit mijn cloud gehaald heeft. Daar staan er een stuk of 72.000 op. Kan dat een reden zijn dat het blijft crashen? Wellicht aan het syncen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
Plus je moet wel "paar" apps updaten eerst hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anduuuw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 13:42
WUAT heb je die van jouw al binnen!?!?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvang
@Anduuuw test unit voor de opper tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:36
https://www.androidpolice...15-qpr1-beta-11-released/

Iemand van plan om de Android 15 beta te installeren? Ik denk dat ik zelf nog even wacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Nu online
Gerjannn schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:39:

Iemand van plan om de Android 15 beta te installeren? Ik denk dat ik zelf nog even wacht.
Draai hem al paar dagen, werkt perfect. Kon niet wachten op Private Space, kwam van Samsung en Secure folder is ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 15:22
Gerjannn schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:39:

Ik heb hem en heb last van deze bug: https://issuetracker.google.com/issues/363110157

Heel vervelend. Op kabel is geen probeem, enkel draadloos.
Voor de rest nog geen issues gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 23:03
Eindelijk de validatie van Recommerce binnen (factuur) maar nog geen email of instructies om de telefoon op te sturen. Hoe verliep dit bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kwakkies schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:01:
Eindelijk de validatie van Recommerce binnen (factuur) maar nog geen email of instructies om de telefoon op te sturen. Hoe verliep dit bij anderen?
Bevestiging van je trade-in XXX' heet de titel van het mailtje waar de instructies in staan. Welke factuur bedoel je?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pmj3sYHXixadNswLey3MKsGbHn8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IBMjw5NeHVYEw1gtpPXHSGHD.png?f=fotoalbum_large
Krijg mijn Lebara fysieke sim niet aan de praat. Iemand hetzelfde meegemaakt en een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:21
Even een gebruikerservaring, XL versie, 7:30 uur schermtijd en ik zit nog op 25% batterij. Echt perfect dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 08:09
new_guy schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:11:
Even een gebruikerservaring, XL versie, 7:30 uur schermtijd en ik zit nog op 25% batterij. Echt perfect dit.
Enkel wifi neem ik aan ?😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:21
Nope, ook 4G. ;)
Veel browsen (Chrome) + YouTube/ Amazon prime. Hier kon ik met mijn Pixel 7 alleen maar van dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Hoeveel procent mobiel dan op die sot,heb je een screenshot? Hier 5 a 10% drain per uur gewoon in de broekzak ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 23:03
EWK schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:08:
[...]

Bevestiging van je trade-in XXX' heet de titel van het mailtje waar de instructies in staan. Welke factuur bedoel je?
Ik bedoelde het indienen van het aankoopbewijs.
Heb tevens deze gehad "Goedkeuring van de 'extra
inruilwaarde'", maar begreep dat je nog verzend instructies ontvangt voor het opsturen van de telefoon. Deze lijk ik nog te missen.

edit: je hebt gelijk! Hij zat in de allereerste, stom! Morgen gaat bij direct die kant op.

[ Voor 9% gewijzigd door Kwakkies op 30-08-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:05

codex

Geen OpenAI agent :)

new_guy schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:30:
Nope, ook 4G. ;)
Veel browsen (Chrome) + YouTube/ Amazon prime. Hier kon ik met mijn Pixel 7 alleen maar van dromen.
Heb je 5G uit gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar95
jules schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:55:
[Afbeelding]
Krijg mijn Lebara fysieke sim niet aan de praat. Iemand hetzelfde meegemaakt en een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik denk dat je hier moet zijn: https://www.lebara.nl/nl/service/swap.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-10 21:09
Sinds vanochtend de standaard stem van Google in Gemini live. Kan hem ook niet meer aanpassen. Dit is gebeurd nadat ik mijn toestel moest herstarten. Omdat er een update was. ( Google Play)

[ Voor 34% gewijzigd door appie35 op 31-08-2024 08:36 ]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
@appie35 dacht ergens eerder te lezen dat het met de taal te maken heeft. NL kan je alleen de standaard stem kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
CedricD schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:11:
[...]

Ik heb hem en heb last van deze bug: https://issuetracker.google.com/issues/363110157

Heel vervelend. Op kabel is geen probeem, enkel draadloos.
Voor de rest nog geen issues gemerkt.
Even mezelf quoten: deze heb ik ook nog :+.

https://issuetracker.google.com/issues/363170385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
Ha, tja een functie niet meer kunnen uitschakelen is wel een bug. Goed dat je het meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Vandaag nog eens een battery test gedaan met 5G uitgeschakeld en ik moet zeggen dat het precies erger en erger wordt. Vanmorgen op hotel rond 05:30 uit de lader gehaald en nog wat verder geslapen, van 7u tot 10u nog op Wi-Fi gezeten op hotel maar eigenlijk alleen een beetje Forge of empires gespeeld en nieuws-app. Voor de rest vooral uitgebreid ontbijt, douchen, inpakken en uitgecheckt. Van daaruit nog via maps van Den Haag naar Scheveningen genavigeerd en dan nog aan een strandbar gezeten plus een wandel van anderhalf uur, daarna nog geluncht en tegen 15u richting België. Inclusief hond ophalen een 3-tal uur via Waze, Spotify stond niet te spelen(onboard radio) en heb mijn telefoon eigenlijk niet vast gehad. Interessant om te zien dat hij Waze en Maps meetelt in SOT terwijl dat natuurlijk onzin is, mijn display wordt door mijn auto van voeding voorzien. Blijft dus over, met wat foto's nemen en her en der wat gebrowsed aan die strandbars, een SOT van ongeveer 2u. Dat moet ongeveer kloppen aan mijn gebruik op hotel en aan strand. Dit dan op 4g ipv 5g , locatie en bluetooth uiteraard actief en om 18u30 dus terug aan de lader. Mijn scherm staat op hoogste resolutie maar dat zal met die SOT niets uitmaken. Helemaal onderaan de verbruikers staat trouwens "systeem apps" te blinken met 26%. Zeer teleurstellend dus voor een flagship van +1000€, kan het niet anders verwoorden. De pixel ervaring daarentegen is echt goed en vloeiend, geweldige foto's ook.. maar dit is echt niet goed te praten.

Aangepast batterijgebruik staat trouwens aan om te "leren" en ook de "aanpasbare connectiviteit" die de batterijduur zou verlengen, automatische helderheid uiteraard ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oII4PXFNbWdMTE6ViwM4QrDpKeA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CBGlBfVKIBkV3DWNOCgwtfOM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Yyu7yc-21AfX82rtw6cwSDx2pU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RZrULzZOjTDpuTcAqmp3X1AS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Golf2vr6
Cloclo100 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:47:
Vandaag nog eens een battery test gedaan met 5G uitgeschakeld en ik moet zeggen dat het precies erger en erger wordt. Vanmorgen op hotel rond 05:30 uit de lader gehaald en nog wat verder geslapen, van 7u tot 10u nog op Wi-Fi gezeten op hotel maar eigenlijk alleen een beetje Forge of empires gespeeld en nieuws-app. Voor de rest vooral uitgebreid ontbijt, douchen, inpakken en uitgecheckt. Van daaruit nog via maps van Den Haag naar Scheveningen genavigeerd en dan nog aan een strandbar gezeten plus een wandel van anderhalf uur, daarna nog geluncht en tegen 15u richting België. Inclusief hond ophalen een 3-tal uur via Waze, Spotify stond niet te spelen(onboard radio) en heb mijn telefoon eigenlijk niet vast gehad. Interessant om te zien dat hij Waze en Maps meetelt in SOT terwijl dat natuurlijk onzin is, mijn display wordt door mijn auto van voeding voorzien. Blijft dus over, met wat foto's nemen en her en der wat gebrowsed aan die strandbars, een SOT van ongeveer 2u. Dat moet ongeveer kloppen aan mijn gebruik op hotel en aan strand. Dit dan op 4g ipv 5g , locatie en bluetooth uiteraard actief en om 18u30 dus terug aan de lader. Mijn scherm staat op hoogste resolutie maar dat zal met die SOT niets uitmaken. Helemaal onderaan de verbruikers staat trouwens "systeem apps" te blinken met 26%. Zeer teleurstellend dus voor een flagship van +1000€, kan het niet anders verwoorden. De pixel ervaring daarentegen is echt goed en vloeiend, geweldige foto's ook.. maar dit is echt niet goed te praten.

Aangepast batterijgebruik staat trouwens aan om te "leren" en ook de "aanpasbare connectiviteit" die de batterijduur zou verlengen, automatische helderheid uiteraard ook.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
AA trekt hier op alle telefoons de batterij leeg bij draadloos gebruik. Wat bij de Pixel 9 Pro XL juist opvalt is dat hij oplaad als ik draadloos oplaad en draadloos met AA verbind. Ik heb hier toestellen die zelfs leeglopen in die situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Golf2vr6 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:06:
[...]

AA trekt hier op alle telefoons de batterij leeg bij draadloos gebruik. Wat bij de Pixel 9 Pro XL juist opvalt is dat hij oplaad als ik draadloos oplaad en draadloos met AA verbind. Ik heb hier toestellen die zelfs leeglopen in die situatie.
Goh ik heb de s24u gehad en die trok geen geen 30-40% op een paar uur weg, helemaal het tegenovergestelde eigenlijk. Dit was natuurlijk de laatste Qualcomm tov Tensor. De battery drain op 4g "in de broekzak" is ook excessief imo en hoef dit in geen enkel narratief "normaal" te vinden voor zo een dure flagship. Mijn vrouw haar versleten OP 9pro doet het nog veel beter, 2u SOT is gewoon schraal en ik hoop alleszins op beterschap bij updates en learning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Cloclo100 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:21:
[...]

Goh ik heb de s24u gehad en die trok geen geen 30-40% op een paar uur weg, helemaal het tegenovergestelde eigenlijk. Dit was natuurlijk de laatste Qualcomm tov Tensor. De battery drain op 4g "in de broekzak" is ook excessief imo en hoef dit in geen enkel narratief "normaal" te vinden voor zo een dure flagship. Mijn vrouw haar versleten OP 9pro doet het nog veel beter, 2u SOT is gewoon schraal en ik hoop alleszins op beterschap bij updates en learning.
Toevallig is de OP9P hier dus een toestel wat leegloopt met AA draadloos verbonden en draadloos opladen .

Maar ik heb met de Pixel 9 Pro XL ook totaal andere cijfers dan jij .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yXp0JDtEEeHQxFdkUnBqcIMnOQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yUsLfl5OVj98GhMsJFhmTEqR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 31-08-2024 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Golf2vr6 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:27:
[...]

Toevallig is de OP9P hier dus een toestel wat leegloopt met AA draadloos verbonden en draadloos opladen .

Maar ik heb met de Pixel 9 Pro XL ook totaal andere cijfers dan jij .

[Afbeelding]
Is natuurlijk wel moeilijk te vergelijken want hoeveel verhouding Wi-Fi - mobiel etc ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Golf2vr6 op 31-08-2024 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 12:35
Ik dacht dat het aan mijn broekzak lag, maar bij 2 andere broeken hetzelfde probleem en op Reddit is er ook een topic over geopend. Het scherm van de Pixel 9 Pro XL is een stofmagneet.

Met mijn Pixel 6 had ik er nauwelijks last van, maar nu met de 9 zit het scherm vooral langs de bezels vol met stof als ik hem uit mijn zak haal. Meer mensen dit opgevallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
Hijdaar95 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:02:
[...]

Ha, tja een functie niet meer kunnen uitschakelen is wel een bug. Goed dat je het meldt.
Idd, maar maar eigenlijk niet klagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddWmk0LYM_6W0A3R43ANWf4LQhk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TeeayTLCEFou3n4S94wZQ6iG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:05

codex

Geen OpenAI agent :)

KlaasjeNL schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:07:
Ik dacht dat het aan mijn broekzak lag, maar bij 2 andere broeken hetzelfde probleem en op Reddit is er ook een topic over geopend. Het scherm van de Pixel 9 Pro XL is een stofmagneet.

Met mijn Pixel 6 had ik er nauwelijks last van, maar nu met de 9 zit het scherm vooral langs de bezels vol met stof als ik hem uit mijn zak haal. Meer mensen dit opgevallen?
Hij pakt meer stof dan mijn P7P, duidelijk merkbaar. Ik denk dat het aan het wegvallen van het curved scherm ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ben naar een telefoon winkel gegaan die ook Lebara verkocht. Zij hebben er een Lebara Prepaid sim in gedaan, die deed het wel. Ik verbaas me erover dat mijn sim het niet doet aangezien deze nog geen half jaar oud is. Maar goed, vanmiddag wel al meteen een nieuwe besteld/swap aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Cloclo100 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het verbaast mij niks dat AA veel van je accu verlangt. Check voor de gein eens je WiFi gebruik (hoeveelheid data) op een dag dat je veel in de auto zit. Het scherm van de auto wordt volledig aangestuurd via WiFi. Ik heb nog nooit met een toestel een reis van 2 uur volledig draadloos via AA kunnen maken. Ik zou eerder zeggen; chapeau voor de Pixel 9!

Stiekem ook een beetje de reden dat ik voor de P9P XL ben gegaan; het is een minder groot heethoofd dan de rest in de range. Ik hoop dat deze blijft functioneren met AA en dat ik geen notificaties meer krijg over een warm wordend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
jules schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:12:
[...]

Het verbaast mij niks dat AA veel van je accu verlangt. Check voor de gein eens je WiFi gebruik (hoeveelheid data) op een dag dat je veel in de auto zit. Het scherm van de auto wordt volledig aangestuurd via WiFi. Ik heb nog nooit met een toestel een reis van 2 uur volledig draadloos via AA kunnen maken. Ik zou eerder zeggen; chapeau voor de Pixel 9!

Stiekem ook een beetje de reden dat ik voor de P9P XL ben gegaan; het is een minder groot heethoofd dan de rest in de range. Ik hoop dat deze blijft functioneren met AA en dat ik geen notificaties meer krijg over een warm wordend toestel.
Nooit een Samsung, iPhone of OP gehad ofzo?😅 AA of carplay erkt daar gewoon standaard urenlang of heel de dag probleemloos.. anyway ik hoop op beterschap in de nabije toekomst dmv updates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Cloclo100 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:24:
[...]

Nooit een Samsung, iPhone of OP gehad ofzo?😅 AA of carplay erkt daar gewoon standaard urenlang of heel de dag probleemloos.. anyway ik hoop op beterschap in de nabije toekomst dmv updates..
Of hij ervaring heeft weet ik niet.
Zoals ik al eerder aangaf ik wel, met een OP9pro en die deed het veel minder lang op AA dan mijn P9pxl.

[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 01-09-2024 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Laatst online: 18:03
Hoe zit dat met AA via wired verbinding? Of is daar warmtevorming stabiel? Natuurlijk ietsje wegens het laden neem ik aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Cloclo100 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:24:
[...]

Mijn iPhone 12 pro moest ik ook onderweg af en toe voor de airco houden omdat die zo warm werd hoor. Beetje navigeren, hotspot en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
prodygee schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:32:
Hoe zit dat met AA via wired verbinding? Of is daar warmtevorming stabiel? Natuurlijk ietsje wegens het laden neem ik aan
Warmte is ok, de battery drain (not wired ) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:14
Cloclo100 schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:43:
[...]

Warmte is ok, de battery drain (not wired ) niet.
Vind de drain aa wireless meevallen in vergelijking vorige telefoon, was echter geen high end telefoon. Poco x3 pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
prodygee schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:32:
Hier vrij stabiel. En wat hier niet alle toestellen deden. Hij laad ook echt bij. Pixel 7 pro, OnePlus 9 Pro liepen bedraad zelfs leeg tijdens gebruik van AA in mijn ID.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Laatst online: 10:38
Voor diegenen die de Pixel 9 nu hebben is de telefoon met alle AI features nu echt de moeite waard of valt het toch wat tegen. Zit zelf nog in dubio wel of niet. Ben afgezien van de matige batterij nog wel blij met mijn S24.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
De AI features zijn, imho, nonsens aangezien de meeste gewoon ook op andere telefoons draaien. Er zit in deze telefoon weinig speciaals om dit "mogelijk" te maken.

Het is een prima, en mooi, toestel met prima camera's en accuduur maar voor de AI specifiek zou ik het (zelf) zeker niet doen nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
Mee eens.

Zelf ook op 16 augustus besloten om een Pixel 9 Pro te bestellen (bij Belsimpel, in combinatie met een verlenging van mijn Odido abonnement).

Na 2 jaar Samsung Galaxy S21-FE (waarbij Samsung OneUI me steeds in de weg zit en de boel af en toe flink loopt te stotteren), was ik 'Bloatware Android' spuugzat. En zat al een hele poos met een schuin oog richting een Pixel, Nothing phone of een Sony te kijken. Jarenlang Sony fanboi geweest, o.a. vanwege de 'schone' Android, maar Sony is voor mij afgevallen vanwege prijs inclusief een schandalig updatebeleid.

Met de aankondiging van de Pixel 9 serie werd ik enthousiast, en al helemaal met de eerste reviews! Want weer een betere camera dan de P8 serie, en naar verluidt ook eindelijk de problemen met een zeer onzuinige 4g/5g modem opgelost.

Dus tsja, de Pixel serie is eigenlijk belachelijk duur. En de teneur in de media lijkt een beetje dat de enige meerwaarde de AI features zouden kunnen zijn. Maar voor mij is de meerwaarde vooral de combinatie van gewoon goede hardware features (een snelheidsmonster hoef ik niet), met nu ook de belangrijkste nadelen van de vorige series opgelost. Dus niet de AI :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
eymey schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:32:
Mee eens.

Zelf ook op 16 augustus besloten om een Pixel 9 Pro te bestellen (bij Belsimpel, in combinatie met een verlenging van mijn Odido abonnement).

Na 2 jaar Samsung Galaxy S21-FE (waarbij Samsung OneUI me steeds in de weg zit en de boel af en toe flink loopt te stotteren), was ik 'Bloatware Android' spuugzat. En zat al een hele poos met een schuin oog richting een Pixel, Nothing phone of een Sony te kijken. Jarenlang Sony fanboi geweest, o.a. vanwege de 'schone' Android, maar Sony is voor mij afgevallen vanwege prijs inclusief een schandalig updatebeleid.

Met de aankondiging van de Pixel 9 serie werd ik enthousiast, en al helemaal met de eerste reviews! Want weer een betere camera dan de P8 serie, en naar verluidt ook eindelijk de problemen met een zeer onzuinige 4g/5g modem opgelost.

Dus tsja, de Pixel serie is eigenlijk belachelijk duur. En de teneur in de media lijkt een beetje dat de enige meerwaarde de AI features zouden kunnen zijn. Maar voor mij is de meerwaarde vooral de combinatie van gewoon goede hardware features (een snelheidsmonster hoef ik niet), met nu ook de belangrijkste nadelen van de vorige series opgelost. Dus niet de AI :)
Ivm die zeer onzuinige modem,die is er nog steeds hoor. Zie een paar posts van mij gisteren. Vandaar ook weer een fietstochtje van 3,5u waar ik enkel off screen podcast geluisterd heb via Spotify , 30% eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt geen probleem hier. 06:30 wakker en dus van de lader af. Zit nu op 80%
Niet gek veel gebruikt maar toch wel wat social media en een paar yt videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:01
Verwijderd schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:23:
Laad je hem op tot 100%? Schijnt niet goed te zijn toch? Idealiter tussen 20 en 80% houden lees ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Verwijderd schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:23:
En je zit thuis op 4G/5G ja?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Brad Pitt
poekiepoes12 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:33:
[...]
Laad je hem op tot 100%? Schijnt niet goed te zijn toch? Idealiter tussen 20 en 80% houden lees ik altijd.
Laad hier altijd tot 100 procent op. Sterker nog, laat hem dan nog op de lader zitten want 100 is geen 100, er wordt nog steeds iets verder geladen (goed te zien op een lader die aangeeft wat er geleverd wordt, staat er (vrijwel) 0 dan gaat 'ie er van af).

Minder goed? Vast wel. Maar mijn 8 Pro staat gewoon nog op 100 procent accu "kwaliteit" en de kans dat je een telefoon tegenwoordig nog hebt als de accu op begint te raken is bizar klein.

Zou het eerder vervelend vinden als je net de dag niet redt omdat je in de ochtend besloot hem er af te halen zodat je over vijf jaar een iets betere accu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloclo100 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:48:
[...]

En je zit thuis op 4G/5G ja?
Heel de ochtend op pad geweest. Browsen insta en reddit was wel thuis.
poekiepoes12 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:33:
[...]

Had het geen batterij moeten zijn :+
Had op reddit begrepen dat zoals hierboven vermeld stond. 100% is niet echt 100%, volgens mij maakt het niet zoveel uit. Doe al jaren niet anders.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik niet 5+ jaartjes met mijn telefoons doe. Switch nogal regelmatig. 2 a 3 jaar.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2024 16:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
Middag buiten gezeten, vol in de zon. Helderheid van scherm prima te doen. Telefoon bleef verrassend koel (veel veel koeler dan de 8 Pro). Niet eens iets gemerkt van het werkelijk dramatische dimmen van het scherm wat ik vroeger altijd had.

Drie uur, 30 procent accu af. Ontzettend blij mee. En ook blij dat AI Weather werkt, na veel gerommel (root nodig) :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJBtFgMC9EIt_RxlJ9n40gN8Vr0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ubFQ2dZRVSccSIGk2Z6aw9eI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
Cloclo100 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:12:
[...]

Ivm die zeer onzuinige modem,die is er nog steeds hoor. Zie een paar posts van mij gisteren. Vandaar ook weer een fietstochtje van 3,5u waar ik enkel off screen podcast geluisterd heb via Spotify , 30% eraf.
Het is natuurlijk altijd even afwachten, maar uit de review van Tweakers en veel andere ervaringen put ik toch hoop.

Natuurlijk kan je altijd pech hebben onder bepaalde omstandigheden

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Verwijderd schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:24:
[...]

[...]

Had op reddit begrepen dat zoals hierboven vermeld stond. 100% is niet echt 100%, volgens mij maakt het niet zoveel uit. Doe al jaren niet anders.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik niet 5+ jaartjes met mijn telefoons doe. Switch nogal regelmatig. 2 a 3 jaar.
Ja dan zijn we alsnog appelen met peren aan het vergelijken want geen actief gebruik als je op pad was tov bij mijn wel. Maar dat is niet erg, niet iedereen heeft hetzelfde gebruik of verwachtingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloclo100 schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:47:
[...]

Ja dan zijn we alsnog appelen met peren aan het vergelijken want geen actief gebruik als je op pad was tov bij mijn wel. Maar dat is niet erg, niet iedereen heeft hetzelfde gebruik of verwachtingen..
Ja wellicht!

Heb hem ook pas net hoor dus ik ga het meemaken! Vooralsnog 59% met 3 uur en 20 min schermtijd. Mn iPhone 15 was al lang leeg geweest nu, dus ik ben helemaal tevreden so far.

Is er trouwens een manier om de browse bar van Chrome onderin te krijgen? 1 van de dingen wat ik wel echt fijner vond op mijn iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:05:
[...]
Is er trouwens een manier om de browse bar van Chrome onderin te krijgen? 1 van de dingen wat ik wel echt fijner vond op mijn iPhone.
Op Android kan dat alleen door een andere browser te installeren, gebruik zelf Vivaldi (doet in niks aan Chrome onder) maar op andere kan het misschien ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
Chrome kan het niet bij mijn weten.
Ik gebruik Opera, daar is het wel een optie om in te stellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar95
Firefox heeft ook de adresbalk onder in the scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
Verwijderd schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:24:
[...]

[...]

Dezelfde mensen die zo zeuren over het laden pompen er wel steeds 75 Watt door heen...

Ik zet mijn telefoon in de nacht op de draadloze lader en stel deze in op langzaam laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakriez schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:58:
[...]

Dezelfde mensen die zo zeuren over het laden pompen er wel steeds 75 Watt door heen...

Ik zet mijn telefoon in de nacht op de draadloze lader en stel deze in op langzaam laden.
Kan je dat instellen? Dat wist ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
Verwijderd schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:59:
[...]

Sorry, dat doe ik nu bij mijn Samsung (wacht nog op de Pixel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tweakriez schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:58:
[...]
Je kunt er geen 75W doorheen pompen. Hij pakt wat ie aankan, en dat is max 45W.

Maar...zeuren mensen nog steeds? Ik heb al een poos een Anker desktop lader die over de USB-C poorten 45W geeft en daar laadt ie echt wel heel erg snel mee op. Het half uurtje dat ik 'm in de ochtend ongeveer geef is nu al meestal teveel en voor die tijd begint ie al te piepen dat ie (AccuBattery) op 80% is.

Dus zorg dat je een degelijke 45W lader hebt, dan is het echt heel snel gepiept. En als je gedurende de dag het idee hebt dat je tekort gaat komen, is even 10min aan de zuurstof hangen wel voldoende. Dat supersnel laden en/of elke keer tot 100% is op de lange termijn ook helemaal niet goed voor je accu.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
Laad altijd vol tot 100 en voorheen ook met OP en snel laden. Nog niet iets van achteruitgang in de accu gemerkt na 2/3 jaar gebruik.

Ondertussen zijn ze wel zo slim geworden dat het niet meer schadelijk is om de moeite te nemen hier enigzins tijd aan te besteden. Veroudering ga je eerder merken dan hoe er mee omgegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Hier wordt het zowaar nog erger. Vannacht 25% batterij verloren door de Google app en systeemapps. Toestel stond in vliegtuigmodus en alle verbindingen uit, had alle apps gesloten 😓.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloclo100 op 02-09-2024 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:02
@Cloclo100 dat is vervelend en het is veel batterij gebruik. Misschien kunnen anderen eens testen of deze situatie bij hen ook veel stroom verbruikt. Dan kunnen jullie misschien samen het probleem bij Google aankaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ja volgende stap is dat ik op mijn flagship +1200€ toestel alle apps limieten ga moeten opleggen en zo weinig mogelijk opties/toeters&bellen aanzetten zodat het eigenlijk een mid-range toestel wordt. 😆
Zou niet weten wat die Google app aan stroom moet verbruiken als alle verbindingen uit staan maar bon. Ik geef het nog een weekje en dan gaat ie terug naar Google 📬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
Cloclo100 schreef op maandag 2 september 2024 @ 07:32:
Hier wordt het zowaar nog erger. Vannacht 25% batterij verloren door de Google app en systeemapps. Toestel stond in vliegtuigmodus en alle verbindingen uit, had alle apps gesloten 😓.
Dan gaat er toch echt iets mis bij jouw toestel.
Ik doe 1,5 dag met mijn toestel en in de nacht verlies ik maar iets van 5%. En dan staat mijn wifi gewoon nog aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar95
Rox92 schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:55:
[...]

Dan gaat er toch echt iets mis bij jouw toestel.
Ik doe 1,5 dag met mijn toestel en in de nacht verlies ik maar iets van 5%. En dan staat mijn wifi gewoon nog aan.
Hier gaat het ook gewoon goed. Gisteren in België op het platteland, daar was het verbruik iets hoger door de slechte ontvangst. Maar nog steeds niks buitensporigs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
Cloclo100 schreef op maandag 2 september 2024 @ 07:32:
Als de meeste hier heel positief over de accu reageren, zou er dan een kans kunnen bestaan dat het specifiek aan jouw toestel ligt? Al een volledige reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Golf2vr6 schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:17:
[...]

Als de meeste hier heel positief over de accu reageren, zou er dan een kans kunnen bestaan dat het specifiek aan jouw toestel ligt? Al een volledige reset gedaan?
Ik heb het toestel van scratch geïnstalleerd vorige week, dus ik ben niet van plan een reset te doen. Ik heb de Google app nu opnieuw geïnstalleerd, cache verwijderd en opnieuw opgestart. Zou inderdaad specifiek aan het toestel kunnen liggen, ik w8 nog een paar dagen af en dan gaat ie retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jvang schreef op maandag 2 september 2024 @ 00:21:
Laad altijd vol tot 100 en voorheen ook met OP en snel laden. Nog niet iets van achteruitgang in de accu gemerkt na 2/3 jaar gebruik.
Dat je het niet (snel) merkt, wil niet zeggen dat het er niet is. Als je test hoeveel capaciteit er nog over is, zul je zien dat dat aanzienlijk minder is. Mijn P7P had na 2 jaar gebruik 92% over. Dat is heel netjes denk ik, maar als ik steeds tot 100% had geladen, had dat weer minder geweest.

Ik deed het voorheen met mijn Samsungs ook altijd, maar 2/3 jaar is misschien te weinig om het écht te merken. De capaciteit is minder, maar nog niet zo dat je zeg maar 50% kunt laden oid. Maar je merkt misschien wél dat waar je voorheen 30% aan het einde van de dag had, na 2 jaar nog maar 20% overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
mphilipp schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:42:
[...]

Dat je het niet (snel) merkt, wil niet zeggen dat het er niet is. Als je test hoeveel capaciteit er nog over is, zul je zien dat dat aanzienlijk minder is. Mijn P7P had na 2 jaar gebruik 92% over. Dat is heel netjes denk ik, maar als ik steeds tot 100% had geladen, had dat weer minder geweest.

Ik deed het voorheen met mijn Samsungs ook altijd, maar 2/3 jaar is misschien te weinig om het écht te merken. De capaciteit is minder, maar nog niet zo dat je zeg maar 50% kunt laden oid. Maar je merkt misschien wél dat waar je voorheen 30% aan het einde van de dag had, na 2 jaar nog maar 20% overhoudt.
"had dat weer minder geweest' Dat weet je dus niet zonder 2 toestellen al die jaren hetzelfde te gebruiken alleen het laden anders. Ook het verbruik verandert in die jaren, met andere apps, 5G etc. Dat heeft meer invloed op je accu dan het laad protocol samen met domweg de ouderdom van de cellen.

Het verschil (of je het nu merkt of niet) door elke x bij 80% een melding te krijgen hem van de lader te halen, niet 's nachts laden, zo langzaam mogelijk etc niet de moeite waard is als je dat in gecontroleerde situatie zou testen. Maar het "gevoel" is natuurlijk ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Laatst online: 10-10 15:20
Verwijderd schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:59:
[...]

Ja met de Pixel Stand althans wel.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 17:42

JanAd

Wind’s howling

CK3v1N schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:59:
[...]

Is dat niet gewoon ‘Aangepast laden’, Bij Instellingen, Batterij.
Mijn Pixel 8 Pro laadt zo elke nacht op (op een Belkin draadloze lader), er komt dan ‘s morgens ook altijd een melding op dat het toestel die functie heeft gebruikt.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
CK3v1N schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:59:
[...]

Is die Pixel stand een beetje aan te raden?

Hmmz zie dat die niet meer leverbaar is.

[ Voor 10% gewijzigd door -TheNose- op 02-09-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
P9PXL vandaag binnen gekregen. Is nauwelijks groter als de S23+ dus valt heel erg mee. Toestel voelt vloeiend en fijn aan.

Vind Gemini best ruk eigenlijk. Kan veel zaken niet die met de assistent wel mogelijk zijn zoals YouTube laten afspelen op een Google scherm of zaken starten zonder eerst je scherm te ontgrendelen.

Ik had een Samsung tag in gebruik en die kan helaas allen maar met Samsung toestellen gebruikt worden. Dat is wel balen. Stomme vendor lock in crap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Laatst online: 10:38
Tweakriez schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:40:
P9PXL vandaag binnen gekregen. Is nauwelijks groter als de S23+ dus valt heel erg mee. Toestel voelt vloeiend en fijn aan.

Vind Gemini best ruk eigenlijk. Kan veel zaken niet die met de assistent wel mogelijk zijn zoals YouTube laten afspelen op een Google scherm of zaken starten zonder eerst je scherm te ontgrendelen.

Ik had een Samsung tag in gebruik en die kan helaas allen maar met Samsung toestellen gebruikt worden. Dat is wel balen. Stomme vendor lock in crap...
De assistent is ook gewoon actief had ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
NeWSJuNK schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:12:
[...]

De assistent is ook gewoon actief had ik begrepen.
Helaas werkt dat dus niet seamless merk ik. Want ik krijg te horen vande telefoon dat hij deze taak niet kan uitvoeren. Voelt een beetje als een Bèta zo. Je zou denken dat ze de assistent als basis zouden pakken en dit verder uit werken ipv twee halve oplossingen naast elkaar te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Laatst online: 10-10 15:20
-TheNose- schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:50:
[...]

Is die Pixel stand een beetje aan te raden?

Hmmz zie dat die niet meer leverbaar is.
Ik vind die wel gemakkelijk ja. Telefoon op de lader, automatisch laden (traag tot aan de wekker of hoe je het zelf wil) en niet storen en bedtijdstand worden automatisch aangezet.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen