Mee eens.
Zelf ook op 16 augustus besloten om een Pixel 9 Pro te bestellen (bij Belsimpel, in combinatie met een verlenging van mijn Odido abonnement).
Na 2 jaar Samsung Galaxy S21-FE (waarbij Samsung OneUI me steeds in de weg zit en de boel af en toe flink loopt te stotteren), was ik 'Bloatware Android' spuugzat. En zat al een hele poos met een schuin oog richting een Pixel, Nothing phone of een Sony te kijken. Jarenlang Sony fanboi geweest, o.a. vanwege de 'schone' Android, maar Sony is voor mij afgevallen vanwege prijs inclusief een schandalig updatebeleid.
Met de aankondiging van de Pixel 9 serie werd ik enthousiast, en al helemaal met de eerste reviews! Want weer een betere camera dan de P8 serie, en naar verluidt ook eindelijk de problemen met een zeer onzuinige 4g/5g modem opgelost.
Dus tsja, de Pixel serie is eigenlijk belachelijk duur. En de teneur in de media lijkt een beetje dat de enige meerwaarde de AI features zouden kunnen zijn. Maar voor mij is de meerwaarde vooral de combinatie van gewoon goede hardware features (een snelheidsmonster hoef ik niet), met nu ook de belangrijkste nadelen van de vorige series opgelost. Dus niet de AI
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.