Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 22:59
filipy23 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:20:
Inmiddels al 6000 km op de teller. Rijdt als een zonnetje heerlijk.

Enige issue wat ik heb is dat de lader niet heel goed is met de targetpercentage halen. Heb al 3 keer gehad dat ik hem op 80% laden had ingesteld en dat ik de volgende ochtend op 100% vond.
Mijn geeft heel vaak op het scherm aan "Direct laden tot 100%" terwijl ik hem altijd op 80 heb staan, battery protection op he. Staan én er zeker niet ben aangeweest. Maar 's ochtends zit er dan toch 'maar' 80% in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:59

Superflip

*pwiet*

MrSnowflake schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:51:
[...]

Mijn geeft heel vaak op het scherm aan "Direct laden tot 100%" terwijl ik hem altijd op 80 heb staan, battery protection op he. Staan én er zeker niet ben aangeweest. Maar 's ochtends zit er dan toch 'maar' 80% in.
Dat heeft met je laadlimiet op locatie te maken. Ik heb alle locaties uitstaan en bepaal enkel de laadlimiet in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Die laadlocaties werken niet lekker inderdaad, bij mijn Enyaq en andere VAG modellen zelfde 'klachten'.

Ik heb de limiet altijd op 100% staan en bepaal middels evcc (die mijn laadpaal thuis aanstuurt) tot hoever ik wil laden als de auto thuis is.

Buitenshuis is het eigenlijk altijd een snellader en dan heb ik ook liever dat ie gewoon tot 100% doorgaat, ik vertrek immers meteen weer na laden.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:14
Mijn ID.7 Tourer staat bij de dealer. Vandaag bellen ze voor aflevering volgende week. Onverwachts toch weer de oorspronkelijke week 45. 🥳

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:36

resusaapje

h less

Voor iedereen die zijn kar al (bijna) heeft mogen ontvangen: gefeliciteerd en veel rijplezier.

De rest van ons wacht nog even geduldig af: Volkswagen-medewerkers leggen maandag het werk neer om te protesteren tegen de plannen om in Duitsland fabrieken te sluiten.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 7u5t1c3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05 20:14
resusaapje schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:14:
Zijn er al menschen die hun bolide gehindividuwaliseerd hebben?
Ik heb de VW all weather matten erin liggen.. Vind ik erg handig, deze kan je zo schoonmaken met de hoge druk spuit bij de carwash. Edit: en de kunststof kofferruimte mat ook trouwens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kqjRUHIu9lwjf1b1Uokj3SmdQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zpW7M1dqL8nO8D4GUH3OygI.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, de matten zijn vies :) weekendje naar Gent, heen en weer op 1 accu. Best netjes, 91% bij vertrek, 9% bij aankomst weer thuis, 445 km gereden.

[ Voor 3% gewijzigd door 7u5t1c3 op 28-10-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Superflip schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:19:
[...]

Dat heeft met je laadlimiet op locatie te maken. Ik heb alle locaties uitstaan en bepaal enkel de laadlimiet in de app.
Beide limieten staan op 80%. Of zo stel ik ze toch in. De auto zet ze zelf op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
7u5t1c3 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:00:
[...]

Ik heb de VW all weather matten erin liggen.. Vind ik erg handig, deze kan je zo schoonmaken met de hoge druk spuit bij de carwash. Edit: en de kunststof kofferruimte mat ook trouwens!

[Afbeelding]

En ja, de matten zijn vies :) weekendje naar Gent, heen en weer op 1 accu. Best netjes, 91% bij vertrek, 9% bij aankomst weer thuis, 445 km gereden.
Rare vraag mss maar wat voor een koffermat is dat? Is dat hetzelfde materiaal als de voetmatten? Ik vermoed dat ze mij een verkeerde mat hebben meegegeven, de voetmatten en koffermat van de fabia zijn het zelfde materiaal en dat is veel beter als mijn koffermat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
DaMenaz schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:16:
Mijn ID.7 Tourer staat bij de dealer. Vandaag bellen ze voor aflevering volgende week. Onverwachts toch weer de oorspronkelijke week 45. 🥳
Aflevering op 18-11. Kwam het beste uit. 🙌🏼

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Mon Dieu! Als ik jullie bestel- en leverdatums zo zie, ben ik als volgende aan de beurt! :o

Misschien begin december al :9~

Als er niet te veel gestaakt wordt. En niet te veel onderdelen missen. En kwaliteitscontrole niks geks oplevert... :X

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BatteryR
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-05 22:13
Mijn Tourer is inmiddels ook in NL aangekomen en wordt mid-november geleverd.
In totaal een week of 5-6 later dan initieel gepland.

In de tussentijd nog een dubbeltest gespot in het YT kanaal van Autoweek:
BMW i5 Touring vs. Volkswagen ID.7 Tourer - AutoWeek Dubbeltest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackSpoTT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 20:34
Iedereen ontzettend veel plezier met de ID.Slee. Alle tips en trucs voor instellingen en accessoires staan genoteerd.

De Tourer staat bij mij op 29-11 levering (was 20-1-2025), benieuwd of er nog vertraging op de lijn komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

BlackSpoTT schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:42:
Iedereen ontzettend veel plezier met de ID.Slee. Alle tips en trucs voor instellingen en accessoires staan genoteerd.

De Tourer staat bij mij op 29-11 levering (was 20-1-2025), benieuwd of er nog vertraging op de lijn komt…
Okee, maken we 'm af op 27 december ;)

Schijnt volgens de lijst een magische datum te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

BatteryR schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:20:
Mijn Tourer is inmiddels ook in NL aangekomen en wordt mid-november geleverd.
In totaal een week of 5-6 later dan initieel gepland.

In de tussentijd nog een dubbeltest gespot in het YT kanaal van Autoweek:
BMW i5 Touring vs. Volkswagen ID.7 Tourer - AutoWeek Dubbeltest
Had 'm ook gezien. Doet 'ie toch goed naast die veel duurdere i5 he? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatteryR
KMdijkens schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
Had 'm ook gezien. Doet 'ie toch goed naast die veel duurdere i5 he? ;)
Ja, klopt, doet ie goed. Vond de ANWB vergelijkende test nóg amusanter, ook omdat Peppie en Kokkie samen hilarisch zijn: :)
BMW i5 vs. Volkswagen ID.7 | GROTER, HOGER EN BETER?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:36
filipy23 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:20:
Bij mij in de wijk is er inmiddels ook een Tourer gearriveerd (in donkerblauw). Moet zeggen dat dat ding toch wel lomp overkomt in het echt (meer dan op de foto's). Heb zelf een sedan en die vind ik toch wel serieus mooier. En de kleur wit begint te groeien (maar wel snel vies - zeker nu in de herfst).
Ik vind de tourer wat bonkig ogen. De limousine daarentegen weer wat bol. Beiden zijn geen echte schoonheden, maar ja, noem eens een alternatief wat deze ruimte biedt, het rijcomfort, de range, niet Chinees is, en dat tegen deze prijs?

En sowieso ogen beiden beter dan een ID4 of ID5 naar mijn mening.

Was van het weekend nog even bij de dealer, aangezien deze naast een andere dealer zat waar ik nog even langs wou gaan. Heb de tourer en limousine naast elkaar kunnen zien en kon dus ook beide kofferbakken tegelijkertijd openen. Misschien dat ik het me verbeeld heb, maar ik vond het verschil eigenlijk zo groot nog niet. Natuurlijk kan je bij de tourer tot het dak stapelen, wat praktisch is in bepaalde gevallen, maar het verschil is een stuk minder groot dan bij andere modellen.

Daarnaast: Staat de achterbank in de tourer soms iets lager dan in de limousine, of heb ik het me slechts verbeeld? In de limousine had ik het idee met minder opgetrokken knieën te kunnen zitten. Ik weet van andere modellen dat dit vaak gedaan wordt om in de tourer / station een volledig vlakke laadvloer te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Zou ook raar zijn als de kofferbak veel zou verschillen. De wagens zijn exact even lang. Het is idd de hoogte waar je het verschil maakt. En de cargostand die de Tourer alleen heeft.

Na 1,5 jaar een achterwisserloze EV6 vind ik de wisser op de Tourer eigenlijk het belangrijkste pluspunt. 😂

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatteryR
Cid Highwind schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:52:
[...]
Beiden zijn geen echte schoonheden, maar ja, noem eens een alternatief wat deze ruimte biedt, het rijcomfort, de range, niet Chinees is,
Qua prijs red je het niet, maar de A6 Avant e-tron is wel echt wauw. Check:

Audi S6 Avant e-tron first impressions

of

Audi A6 Avant E-tron | FIRST LOOK

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

BatteryR schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Qua prijs red je het niet, maar de A6 Avant e-tron is wel echt wauw. Check:

Audi S6 Avant e-tron first impressions

of

Audi A6 Avant E-tron | FIRST LOOK

:P
Ja er is ook een instapversie met dezelfde motor als de ID7 pro (s) vanaf ~65k euro begreep ik. Dan ben je er toch enigzins qua prijs, alleen blijven de opties ver achter. De A6 lijkt mij ook op alle vlakke wat krapper dan de ID7, wel een mooie auto geworden. En 800V he.. dat is ook wel tof.. Ik had er toch serieus twee keer over nagedacht als deze net als de ID7 tourer een half jaar eerder op de markt gekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Zet die A6 naast een reguliere A6 en ook de eTron oogt bonkig. Ik denk dat het gewoon inherent is aan het model. Een SUV(-achtige) weet het natuurlijk goed te verbloemen, dergelijke auto's ogen sowieso reeds hokkig, daar doet het accupakket niets aan af. Rankere auto's als sedans en stations moeten dat pakket ergens laten en zijn daardoor designtechnisch wat harder getroffen.

Hoewel Tesla en Hyundai (Ioniq 6, Genesis G80 EV) het hierin wel wat beter doen. Desondanks kan ik de kunstgrepen van Audi wel waarderen. Mag zo op de stoep.

Wat prijs betreft, even vooropgesteld dat ik niet op de Nederlandse sites heb gekeken maar de Duitse, is de A6 met een conservatieve configuratie weldegelijk binnen vrijwel hetzelfde budget samen te stellen. Qua aanschafprijs is het dan zeg maar de keuze tussen een volle ID7 Pro S, of de basisuitvoering van de A6 e-tron met een handjevol opties.

Je komt 100km minder ver, maar hebt een kortere laadtijd. En je levert waarschijnlijk een flink stuk ruimte in voor (het gevoel van) luxe.

De hamvraag is wat dat model in de lease gaat doen. Bij een gelijke leaseprijs per euro, zou ik wel geïnteresseerd zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Heb van de week ook wel even met een schuin oog naar de A6 Avant gekeken. Vind het een mooie wagen en de kale prijs klinkt aantrekkelijk. Helaas heb je dan wel een vrij kaal ogend model met velgen die eruit zien als wieldoppen. Eigenlijk moet het minimaal de Advanced Edition zijn. Dan zit je al op 68K. En dan mis je echt nog heel veel tech die je wel op de ID7 hebt. Zelfs voor stoelverwarming zit je alweer een extra pakket aan te vinken. Kleurtje? € 1.200,-. Etc.
Eigenlijk Audi zoals het zich altijd verhoudt tot VW. Ja, het is mooier, ja qua prijs is er overlap, maar onder aan de streep ben je uiteindelijk veel meer kwijt.
PPE-platform is dan wel een dikke plus t.o.v. MEB evo.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Grofweg 83k kwam ik op voor gelijkwaardige uitrusting aan mijn first edition. 79k met de opties die ik ook echt zou willen en rond de 75k met de opties die ik minimaal zou willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:54
DaMenaz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:37:
Heb van de week ook wel even met een schuin oog naar de A6 Avant gekeken. Vind het een mooie wagen en de kale prijs klinkt aantrekkelijk. Helaas heb je dan wel een vrij kaal ogend model met velgen die eruit zien als wieldoppen. Eigenlijk moet het minimaal de Advanced Edition zijn. Dan zit je al op 68K. En dan mis je echt nog heel veel tech die je wel op de ID7 hebt. Zelfs voor stoelverwarming zit je alweer een extra pakket aan te vinken. Kleurtje? € 1.200,-. Etc.
Eigenlijk Audi zoals het zich altijd verhoudt tot VW. Ja, het is mooier, ja qua prijs is er overlap, maar onder aan de streep ben je uiteindelijk veel meer kwijt.
PPE-platform is dan wel een dikke plus t.o.v. MEB evo.
Het wordt wel een interessant vergelijk qua efficiency. Aangezien de id7 al goed scoort op dat vlak ben ik benieuwd of de a6 daar overheen kan in een dubbeltest.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• thomasvbe
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-12-2024
Eerste 100km zitten er op, echt tevreden mee! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhpD4ToaePrh0DJBhtgq7wW8f0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDzZYrWKf9ZZvfBlu62x5ppx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:20

The Legend

*Plop*

Ik kwam er achter dat een dop van de vloermat rechtsvoor is afgebroken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dOPElgxFVgGskPztuj8AulmvZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LeyoLjlQ6AILjr04Nolqw3XB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvDphospYisk4Tg-pc-fdqwc7KY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUcmmUXUOWlKtRddnlh2RK99.jpg?f=fotoalbum_large

Contact gehad met de dealer en die hebben ruimte in de agenda gemaakt voor aanstaande vrijdag. Zitten nu in de Eifel, en rijden dan via de dealer in Brabant terug naar huis in het Oosten. Mooi excuus voor een langere roadtrip :p Ritje van 470 km, plan 1 laadstop bij een Tesla SUC, die zijn mooi goedkoop in NL :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Even de feestvreugde verpesten:
Op een ander forum vertelde iemand dat de verkoper hem vandaag vertelde dat de ID7 met Exterieur Plus met glazen dak een levertijd heeft van ongeveer 10 maanden.

En ook een ID7 met Exterieur Pluspakket ZONDER glazen dak zorgt al voor enkele maanden vertraging. Vraag het dus goed na voordat je bestelt als je haast hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:11
Wat geinig die Halloween dingetjes in de wagen. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatteryR
bedoel je de deze, @resusaapje ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark-M
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 03-06 15:03
thomasvbe schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:02:
Eerste 100km zitten er op, echt tevreden mee! [Afbeelding]
Die strik zou ik toch in een andere kleur gekozen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 17:51
DonJunior schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:56:
[...]

Zo bizar ook, want dit gevoel heb ik ook al sinds ik de ID3 lease. (2021)
Mijn vorige Golf was écht een top auto. Super comfortabel, netjes afgewerkt, logisch interieur en bovenal, deed het ding het gewoon altijd!
De kwaliteit van VW is met de ID serie is zo hard achteruit gegaan en ik had gehoopt dat het alleen in het begin zo zou zijn. Maar zo bizar dat ze dat dus na 4 jaar met een nieuw model nog steeds niet op orde hebben. Jammer ook, want ook de ID3 is een prettige auto, als ie het een keer fatsoenlijk doet.
Ik denk niet dat de kwaliteit per se is achteruitgegaan.

Ik denk dat het stukje software in een EV iets vergt waar VW gewoon erg weinig ervaring mee heeft. En dat zie je nu terug, omdat er wanhopig snel modellen de markt op gepusht worden worden.

Qua hardware (en dan bedoel ik niet per se plastics in het interieur) steken de ID's namelijk ERG goed in elkaar... Maar ja, dat ziet een ingenieur natuurlijk :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 17:51
The Legend schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:53:
Ik heb de standaard instelling dat de auto tot 80% laad op AC gewoon laten staan. De max. range hebben we regulier gebruik eigenlijk ook niet nodig. Is er een andere reden om toch eens tot 100% laden? Of is het als m’n iPhone batterij: zo weinig mogelijk tot 100% en hij gaat het langste mee?
Ik weet niet exact hoe de BMS in een MEB VW werkt, maar bij mijn E-motor doe ik het om af en toe de cellen te kalibreren..

Maar als jij altijd boven de 20% blijft is er weinig aan de hand en is eens per maand/2mnd naar 100% ofzo meer dan genoeg.

Als je minder rijdt (dus zeg 200km/week) dan is minder vaak ook goed. Ik zou er vooral niet te veel over nadenken! (maar vooral de instelling op 80% laten staan) - sowieso heb je ook geen/nauwelijks regeneratief remmen als je hem helemaal oplaadt. Ik vind dat op mijn E-motor ook wel fijn, ik rem denk ik 90% regeneratief, alleen bij hard remmen/laatste meters op de frictieremmen. Die slijten dus ook nauwelijks 8)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

-TYPHOON- schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:09:
De kinderen vonden het ook geestig. Benieuwd wat er met kerst komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cid Highwind
barta123 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Ik denk dat het stukje software in een EV iets vergt waar VW gewoon erg weinig ervaring mee heeft. En dat zie je nu terug, omdat er wanhopig snel modellen de markt op gepusht worden worden.

Qua hardware (en dan bedoel ik niet per se plastics in het interieur) steken de ID's namelijk ERG goed in elkaar... Maar ja, dat ziet een ingenieur natuurlijk :9
De ID7 vind ik qua afwerking gewoon in orde voor het segment. Kijk je met een kritisch oog naar de A6 eTron is dat meer schijn dan zijn wat het werkelijk beter is. De luchtroosters daar hadden ook uit een Dacia kunnen komen, terwijl juist de afwerking en haptiek van zulke zaken altijd het premium was van dat merk. Niet dat ik de opzet van VW beter vind overigens. ;)

De kwaliteitsindruk die ik van de ID7 heb in vergelijk tot de Passat is in ieder geval een stuk beter dan die ik van de ID3 had ten opzichte van de Golf. Enkel de ergonomie wat betreft knoppen op het stuur is wat meh, het display is wat basic. Anders gezegd, had men de ID7 met een stuur geleverd met fatsoenlijke knoppen en de mogelijkheid geboden tot (nep)lederen stoelen, was het gewoon af geweest. Na in de Q6 eTron gezeten te hebben is mijn persoonlijke theorie dan ook dat dit een bewuste keuze is geweest om een zekere afstand tot Audi te forceren. Gezien mijn persoonlijke neiging een A6 met licht leder te configureren, niet geheel ten onrecht :)

Qua techniek zit het sowieso wel snor: De motor krijgt niks dan lof dat deze krachtig doch zuinig is. Het (DCC) onderstel krijgt niks dan lof voor de spreiding die het biedt. De draaicirkel is voor een 5 meter lange auto super en het laden is voor een 400v model ook gewoon meer dan prima. Dat infotainment oogt niet zo fraai als in een premium Duitser, maar het is eindelijk wel acceptabel qua functionaliteit.

De kwaliteit met de ID-serie was flink achteruit gegaan, ik vond het juist positief te zien dat het zich met dit model weer enigszins herpakt lijkt te hebben. Of zijn er echt structurele issues aan te wijzen reeds die niet in de tests naar voren zijn gekomen?

@resusaapje Die langere levertijd in verband met dat glazen dak was altijd al een dingetje. Dat dit nu oploopt tot 10 maanden verbaast mij, gezien de perikelen bij VW, dan ook niks. Dat zal voor mij dan wel weer een tussendoormodelletje worden in 2025...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:54
barta123 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

Ik weet niet exact hoe de BMS in een MEB VW werkt, maar bij mijn E-motor doe ik het om af en toe de cellen te kalibreren..

Maar als jij altijd boven de 20% blijft is er weinig aan de hand en is eens per maand/2mnd naar 100% ofzo meer dan genoeg.

Als je minder rijdt (dus zeg 200km/week) dan is minder vaak ook goed. Ik zou er vooral niet te veel over nadenken! (maar vooral de instelling op 80% laten staan) - sowieso heb je ook geen/nauwelijks regeneratief remmen als je hem helemaal oplaadt. Ik vind dat op mijn E-motor ook wel fijn, ik rem denk ik 90% regeneratief, alleen bij hard remmen/laatste meters op de frictieremmen. Die slijten dus ook nauwelijks 8)
Ik heb een andere auto met minder capaciteit dus ik zoek de extremen wel eens op. Ik heb hier ook meerdere filmpjes over gezien en volgens mij is het vooral zo dat je hem niet op 100% moet bewaren. Dus ik laad alleen tot 100% als ik direct daarna weer ga rijden. En als ik hem diep leeg rijd dan zorg ik dat ik hem direct bij aankomst weer ga laden en niet leeg weg zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Cid Highwind schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:41:
@resusaapje Die langere levertijd in verband met dat glazen dak was altijd al een dingetje. Dat dit nu oploopt tot 10 maanden verbaast mij, gezien de perikelen bij VW, dan ook niks. Dat zal voor mij dan wel weer een tussendoormodelletje worden in 2025...
Dagje staken hier, dagje staken daar, hoppa, weer een maand later :)

Opmerking was dan ook vooral als waarschuwing voor komende bestellers bedoeld. En om degenen die net besteld hebben teleur te stellen O-)

Tussendoormodelletje, tja, ben benieuwd wat ze mij volgende week aan gaan smeren. Dan lever ik mijn huidige liefde in en ik stel me in op levering van mijn nieuwe vriendin tegen februari. Stiekemweg een flinke verlenging van het leasecontract dat met vijf jaar toch al veel te lang is naar mijn smaak... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door resusaapje op 30-10-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Hey @Notforthewant en @Ateq, hebben jullie je waggel al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
@resusaapje Same here. Bij ons op de zaak is er op zich keuze genoeg, ook wat mooiere wagens betreft. Ik hoop dat voor jou hetzelfde geldt. Bij ons zijn er nog significante fiscale voordelen voor een EV, ook voor een ID7, dat zal bij mij het meeste pijn doen.

Nog even wat langer een dikke diesel is leuk, maar een paar honderd netto in de maand extra tik natuurlijk wel behoorlijk door. En de rest van het EV aanbod bij ons is of te duur in de lease, of te onpraktisch vanwege langzame laadsnelheid of accucapaciteit.

Zal zelf de huidige ook wel niet door mogen rijden, aangezien deze aan z'n kilometers zit en al een keer verlengd was. Maar goed, alsnog alles een luxeprobleem :) Voor degenen die reeds besteld hebben en die inene onverwachts nog eens flink langer mogen wachten, vind ik het nog frustrerender ja.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-06 21:59
Voor iedereen die hem rijdt of nog uitkijkt naar het moment.

Ik heb zelf er inmiddels 11.000 km opzitten. Het is een superfijne auto, met wat bugs.

- kinderslot kan haperen als iemand de deurhendel opent en je wilt kinderslot deactiveren.
- een keer is het middenscherm volledig op zwart gegaan. Was met geen mogelijkheid aan te krijgen (alle resets geprobeerd). Nachtje wachten en het was opgelost.
- het laadlimiet reset zichzelf van 80 naar 100, gebeurd frequent. Krijg je wel een melding van.
- soms resetten mijn shortcuts voor clima functies.
- updates komen niet door. Zit op 4.0, wat prima is (behalve op de benoemde bugs).

Dat klinkt als een hele lijst, maar er lijst met pluspunten is langer (ik noem ze niet allemaal 😉).
- navigatie met HUD is goed
- massage en stoelverwarming echt top
- ruimte (overal)

Ik kom van een Enyaq (60), maar deze auto is zoveel luxer. Heerlijk rijden en dat blijven we nog jaren doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Tukker87 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:33:
Voor iedereen die hem rijdt of nog uitkijkt naar het moment.

Ik heb zelf er inmiddels 11.000 km opzitten. Het is een superfijne auto, met wat bugs.

- kinderslot kan haperen als iemand de deurhendel opent en je wilt kinderslot deactiveren.
- een keer is het middenscherm volledig op zwart gegaan. Was met geen mogelijkheid aan te krijgen (alle resets geprobeerd). Nachtje wachten en het was opgelost.
- het laadlimiet reset zichzelf van 80 naar 100, gebeurt frequent. Krijg je wel een melding van.
- soms resetten mijn shortcuts voor clima functies.
- updates komen niet door. Zit op 4.0, wat prima is (behalve op de benoemde bugs).

Dat klinkt als een hele lijst, maar er lijst met pluspunten is langer.
- navigatie met HUD is goed
- massage en stoelverwarming echt top
- ruimte (overal)

Ik kom van een Enyaq (60), maar deze auto is zoveel luxer. Heerlijk rijden en dat blijven we nog jaren doen.
Wanneer doen we de Twente meet met @The Legend dan? >:) (aannemend dat je zoals je naam zegt in de buurt woont)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Viel mij vandaag ook op, ja. Hoeft van mij niet zo nodig, maar fijn, grappig. Ik had wel het idee dat hiermee ook allemaal instellingen gereset waren? Voornamelijk of beperkt tot de geluidsinstellingen wel; klikgeluiden van knoppen edg had ik altijd uit staan, deze stonden nu spontaan weer aan. Evenzo de gesproken navigatieinstructies, deze heb ik ook altijd uit staan, maar stonden nu weer aan. Volume van de telefoon voor bijvoorbeeld flitsmeister weer op de default (veel te laag volume).

Vreemd, heb het nu allemaal opnieuw ingesteld zoals ik het hebben wil en hij lijkt het te onthouden. Benieuwd of dat samenhangt met die thema-wissel.

Anderen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:27
barta123 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Ik weet wel zeker van wel. De Golf die ik had, slechts 1x een probleem gehad (turboslang losgekomen op de autobahn). Had verder gewoon allemaal normale knoppen (o.a. ruitbediening) en voelde gewoon een stuk hoogstaander qua materiaal gebruik. Zelfs qua audio had men gewoon speakers in alle deuren!

Jij noemt software als pijnpunt, wat ik begrijp en waar ik het helemaal mee eens ben, maar zelfs als je dat buiten beschouwing laat was de Golf qua interieur echt wel beter.
Dat het MEB platform beter is geloof ik direct, maar daar voel ik verder vrij weinig van natuurlijk.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:04
Wat zie je dan precies? Ik heb er nog speciaal op gelet, maar er is me in ieder geval niks opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Net de eerste slechte laadervaring. Twee 2x11kW type 2 palen hier op het park. Laden start, is 10 seconden bezig en stopt dan weer. Geprobeerd bij beide palen met twee verschillende passen (Shell en Mobilize). Stonden ook een Tesla en een Enyaq, kon niet zien of die nog aan het laden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
True schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:35:
[...]

Wanneer doen we de Twente meet met @The Legend dan? >:) (aannemend dat je zoals je naam zegt in de buurt woont)
Zijn al die auto’s al geleverd dan?
Ik kom wel elke ochtend op de N35 een blauwe ID.7 tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Tukker87 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:10:
[...]

Mijne heb ik gekocht uit voorraad, die rij ik sinds 20/9. Die van @True wordt vrijdag geleverd toch?

Vanmiddag reed ik de heuvel op bij Cochem, zat er een witte ID.7 sedan achter me (meen met black style pakket). Zie ze nog steeds zelden.

Weet iemand trouwens hoe de DRL er aan de achterkant uitzien?

[ Voor 23% gewijzigd door The Legend op 30-10-2024 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bomberboy
  • Laatst online: 10:18

bomberboy

BOEM!

Invictus66 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:17:
[...]

Wat zie je dan precies? Ik heb er nog speciaal op gelet, maar er is me in ieder geval niks opgevallen.
De achtergrond is wat anders, vleermuisjes. Als je op de home knop duwt valt er iets naar beneden, ik denk snoepjes. De geluidjes zijn wat anders. Als je volume of snelheid van cruise control omhoog of omlaag doet via slide beweging dan hoor je een soort van schurend geluid (krakende deur die opengaat ofzo?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-fs04Rg3x8eHMuGOCc5CMfgXtg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/al97AhouTfcyfYadOnyKU2r1.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
The Legend schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:13:
[...]

Mijne heb ik gekocht uit voorraad, die rij ik sinds 20/9. Die van @True wordt vrijdag geleverd toch?

Vanmiddag reed ik de heuvel op bij Cochem, zat er een witte ID.7 sedan achter me (meen met black style pakket). Zie ze nog steeds zelden.

Weet iemand trouwens hoe de DRL er aan de achterkant uitzien?
Ik rijd een witte sedan 😂 (zonder blank style pakket). In het dorp waar ik woon rijdt er nog eentje sinds kort.
Zie ze wel steeds vaker.

Rijd er zelf mee sinds 30 mei, ook voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Tukker87 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:21:
[...]

Ik rijd een witte sedan 😂 (zonder blank style pakket). In het dorp waar ik woon rijdt er nog eentje (precies dezelfde) sinds kort. Erg verwarrend soms, heb er al naar lopen zwaaiend. Denkend dat het mijn vrouw was.

Rijd er zelf mee sinds 30 mei, ook voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
bomberboy schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:17:

De achtergrond is wat anders, vleermuisjes...
Vreemd, nog even gekeken, bij mij is niks te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Waarschijnlijk weer alleen voor de 5.0 en hoger... De mensen met 4.0 zijn ze vergeten bij VW 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Tukker87 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:10:
[...]

Wat @The Legend zegt, ik krijg 'm vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom35
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 26-05 10:15
Hey,

verleden week heb ik een testrit gaan maken met die ID.7 Bussines premium en had daar een vreemd gevoel in. Alsof ik wagenziek, zeeziek werd..
Het was alsof ik elk putje in het wegdek voelde (en dat zijn er wat in Belgie) en alsof ik met zo een oude limousine, die zo kabbelend door de straat gaat, reed.. Nog iemand die deze ervaring gehad heeft .
ik heb gelezen dat dit eigen kan zijn aan een EV (en je vind wel wat topics van wagenziek en de ID..) omdat die wat agressiever rijdt maar met de EQB had ik dit niet.
ik heb nu een tweede testrit aangevraagd en ga er op letten dat de regeneratie minimum staat en het rijgedrag op eco, dat zou moeten helpen..
Dit is zo een mooie wagen en heeft zo een mooie spec's, zou jammer zijn dat ik daarvoor een andere wagen moet kiezen ...

Tom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:27
Tom35 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:26:
Hey,

verleden week heb ik een testrit gaan maken met die ID.7 Bussines premium en had daar een vreemd gevoel in. Alsof ik wagenziek, zeeziek werd..
Het was alsof ik elk putje in het wegdek voelde (en dat zijn er wat in Belgie) en alsof ik met zo een oude limousine, die zo kabbelend door de straat gaat, reed.. Nog iemand die deze ervaring gehad heeft .
ik heb gelezen dat dit eigen kan zijn aan een EV (en je vind wel wat topics van wagenziek en de ID..) omdat die wat agressiever rijdt maar met de EQB had ik dit niet.
ik heb nu een tweede testrit aangevraagd en ga er op letten dat de regeneratie minimum staat en het rijgedrag op eco, dat zou moeten helpen..
Dit is zo een mooie wagen en heeft zo een mooie spec's, zou jammer zijn dat ik daarvoor een andere wagen moet kiezen ...

Tom
Als je gaat rijden zorg er dan voor dat de rijstand op 'D' staat en niet op 'B'. Rijstand 'B' laat de auto wat agressiever regeneratief remmen (beetje one-pedal driving idee, alleen doet VW daar niet aan)
Grote kans dat jij hier iets gevoeliger voor bent.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:09
Hey,

Ik had de eerste dagen ook het gevoel dat de auto de neiging had om te "deinen"/"wiegen" op de snelweg. Met de DCC wat harder had ik die indruk niet meer.
Maar dat gevoel ging snel weg. Ik heb de DCC sindsdien gewoon terug op comfort staan, en heb niet meer het gevoel dat de auto deint/wiegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 14:56
Iemand anders ook al een barst in de voorruit gehad? Volgens mijn dealer was ik waarschijnlijk de eerste in Europa toen ik steenslag had in zo ongeveer mijn eerste serieuze rit voor de zomer. Nu, met 18K kilometer op de teller, wederom steenslag en wederom een barst in de ruit. Dat wordt dus al de derde voorruit die erin gaat. Vorige keer duurde bijna 2 maanden voordat de ruit geleverd werd.

Nog nooit gehad met andere auto's in de afgelopen 20 jaar dat ik auto rijd. Dikke pech? Waarschijnlijk. Of is er iets aan de aerodynamica van deze auto die het een magneet maakt voor steenslag? Of is de ruit (door de hoek of materiaal) extra gevoelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Hey,

Tom
Voor mij hetzelfde als wat bdbfz zegt behalve dat ik daarna niet meer terug gegaan ben naar de comfort stand. Ik heb ergens vorig jaar een keer een proefrit gedaan met een ID7 zonder het optionele DCC en die vond ik inderdaad ook (te) erg deinen. Op de mijne staat de DCC in de 'individual' modus bijna helemaal op sport, hij deint nu veel minder. Ik vind hem zelf veel prettiger rijden zo. Maar ik zou wel stellen dat DCC echt een must is op deze wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Vinslo schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:54:
Iemand anders ook al een barst in de voorruit gehad? Volgens mijn dealer was ik waarschijnlijk de eerste in Europa toen ik steenslag had in zo ongeveer mijn eerste serieuze rit voor de zomer. Nu, met 18K kilometer op de teller, wederom steenslag en wederom een barst in de ruit. Dat wordt dus al de derde voorruit die erin gaat. Vorige keer duurde bijna 2 maanden voordat de ruit geleverd werd.

Nog nooit gehad met andere auto's in de afgelopen 20 jaar dat ik auto rijd. Dikke pech? Waarschijnlijk. Of is er iets aan de aerodynamica van deze auto die het een magneet maakt voor steenslag? Of is de ruit (door de hoek of materiaal) extra gevoelig?
Ik heb laatst toevallig ook een aantal kiezeltjes tegen de voorruit gehad. Een stuk of 3 harde tikken. Voorruit daarna gecontroleerd, maar zie geen schade.
Dikke pech voor jou, of mazzel voor mij? :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom35
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 26-05 10:15
bdbfz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:49:
[...]

Ik had de eerste dagen ook het gevoel dat de auto de neiging had om te "deinen"/"wiegen" op de snelweg. Met de DCC wat harder had ik die indruk niet meer.
Maar dat gevoel ging snel weg. Ik heb de DCC sindsdien gewoon terug op comfort staan, en heb niet meer het gevoel dat de auto deint/wiegt.
Heb hier net is gechecked, de DCC is een optie die in een pakket zit van bijna 5000 euro, blijkbaar kan je dat niet apart bijkopen..Dat is wel heel veel geld..

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Tom35 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:37:
[...]

Heb hier net is gechecked, de DCC is een optie die in een pakket zit van bijna 5000 euro, blijkbaar kan je dat niet apart bijkopen..Dat is wel heel veel geld..

Tom
Enkel in het "exterieur plus" pakket, duur grapje, inderdaad. Bij jullie in Belgie is die wel nog te krijgen exclusief het panoramadak om de kosten iets te drukken.
De prijs die je noemt dan heb je het over de reguliere Pro uitvoering als ik het goed zie in de vw configurator. Is de Pro Business Premium sowieso de moeite niet waard voor jou?

Dan ben je inclusief het "exterieur plus ex. pano" alsnog diezelfde meerprijs die je noemt kwijt. Maar dan krijg je er ook het interieurpakket bij, met elektrische stoelen met geheugen en massage, de IQ matrix verlichting, etc.

[ Voor 15% gewijzigd door KMdijkens op 31-10-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ateq
  • Laatst online: 16:30
resusaapje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:44:
Hey @Notforthewant en @Ateq, hebben jullie je waggel al ontvangen?
Helaas niet. Ik zou deze week terug gebeld worden om een afspraak in te plannen maar dat is niet meer gebeurd. Morgen vertrek ik voor een weekje richting Duitsland met de benzineauto dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Ateq schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:23:
[...]

Helaas niet. Ik zou deze week terug gebeld worden om een afspraak in te plannen maar dat is niet meer gebeurd. Morgen vertrek ik voor een weekje richting Duitsland met de benzineauto dus.
Geen laadstress , dat is ook iets waard.
Positief bekijken is goud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

@True ik zie nog geen pics!

Vandaag vanuit Cochem teruggereden naar Twente via de dealer in Genderen. Ca. 470km totaal, 18kWh/100km gemiddeld bij rijden zoals ik in m’n ICE eigenlijk ook zou doen. Bij Tesla SUC in Best (Van der Valk) van 19% naar 62% geladen in 15 minuten tijdens de plaspauze voor 31ct per kWh. Hoe houdt Tesla die prijzen zo laag vraag ik me af? In Duitsland zijn ze een stuk duurder.

Tussen Den Bosch en Nijmegen zat er een tijdje een ID7 (Belg) achter me.

[ Voor 8% gewijzigd door The Legend op 01-11-2024 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanne1973
  • Registratie: November 2024
We rijden nu twee weken met onze tourer pro s. In t algemeen genomen heel tevreden met de auto maar toch wel paar dingetjes en tekortkomingen. Laadklep gaat niet altijd open, auto synchroniseert vaak meerdere uren niet met de weconnect waardoor laadsessies niet lopen zoals het moet, spiegels lijken soms een eigen leven te leiden...kan iemand zeggen hoeveel de verminderde ac laadstroom bedraagt als deze in de laadpaal al beperkt is tot 6kW? En hoe vaak synchroniseert de auto als hij niet in gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 14:01
hanne1973 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 00:13:kan iemand zeggen hoeveel de verminderde ac laadstroom bedraagt als deze in de laadpaal al beperkt is tot 6kW?
Bij mij is dat 2kW bij een 7kW paal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mm1987
hoort in vraag en aanbod

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 02-11-2024 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Oeh das jammer, ik heb inmiddels zo’n set uit Duitsland gehaald (2000 euro) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
The Legend schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:18:
Dan heb je ze goedkoop weten te scoren ! 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

The Legend schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:18:
Dat samen met je ondertitel... _O- ;)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Hij is binnen hoor de: ID.7 Tourer Pro S Business in Aquamarine Blue
Opties:
  • Exterieur Pakket Plus (met het panoramadak)
  • Standaard 19" Hudson
  • Interieur Pakket Plus in donkergrijs met zwart
  • Elektrisch uitklapbare trekhaak
Gisteren opgehaald bij Huiskes-Kokkeler in Hengelo. Plaatjes naar beneden.
Totaal geen spijt van de 'maar' 19" dat doet helemaal niets op deze auto, ik vind ze zeker niet te klein ogen én wel de extra range :P

Aflevering was wel een beetje sneu. De elektrisch uitklapbare trekhaak werkte helemaal niet. Zijn ze nog mee gaan klooien en bleek dat het stekkertje achter de knop niet aangesloten was. Dus kwaliteitscontrole in de fabriek is m.i. niet zoals het hoort en ook wel beschamend dat ze bij aflevering niet even zelf het inklappen en uitklappen testen voor uitlevering. En hier vraagt VW dus € 1.270 (incl. wat andere dingen) voor.

Vandaag nog wat ritjes gemaakt stukje autobahn meegepakt (60 km) en daar waar er geen Duitser links plakte heb ik er 180 mee gereden, uiteindelijk kwam die uit op 22,3 kWh/100km met die efficiëntie kun je met 2 uur rijden en 20 minuten laden door Duitsland heen jagen, vast niet voor iedereen even relevant, maar ik vond het wel interessant om te zien.
edit: dit moet incorrect zijn, ik keek destijds niet goed naar de verbruiksmeter (sinds laden/sinds start en niet gereset).

Kwam er bij een snellader achter dat de CCS-dummy niet met het koordje vastzat (het plugje van het koortje kon niet borgen (met een weerhaakje) in de auto) én een haakje van een netje was al afgebroken, daar ben ik ook maar direct voor terug naar de dealer gegaan. Die ze overigens beiden binnen vijf minuten vervangen had. Het haakje van het netje komt denk ik doordat de all weather mat niet ingesneden is en die daarom er tegenaan getikt heeft, anders weet ik het ook niet. Fijn dat het snel opgelost was, maar als ik zelf voor rijklaarmaakkosten had moeten betalen, waren ze er nog niet klaar mee geweest. Voor dit segment hadden ze een andere ophaalbeleving mogen bieden :+
  • Auto een 9,5.
  • Levertijd een 8. (twee weken vertraagd t.o.v. afgegeven verwachting).
  • Aflevering een 4.
  • After service een 9.
  • Noodzaak voor after service op dag #2 een 1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inYT0lln26xUewrrE43tqvDngI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wOxyubeH6yUdrergYllqtnY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YyqjeCg2yHcyz5LJNh452CGF_Z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JFbNkwuDd7nFVxzGUZOQr4w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLulXK5a0mx85N9FPYwbUF4RuzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRXv5S9AdDjibcMSkQ4esO2M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtDVnerk0ZUKmyAiWlU-t0ulKmQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTwYo6HHqWca08AhcUuv9RY4.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanne1973
  • Registratie: November 2024
Kan er iemand even laten weten hoe vaak de auto synchroniseert als hij niet laadt? Dus wel aan de laadpaal hangend maar in afwachting v laadsessie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 22:00
Lijkt erop dat VW nu op stoom aan het komen is met de levering van de ID. 7 Tourer.
Lees steeds meer dat er auto's worden geleverd. Komende vrijdag zijn wij aan de beurt. Nagenoeg dezelfde configuratie als bij @True. De S hebben we niet, maar de rest wel incl. kleur.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Ik ga over 2 weken afscheid nemen van mijn 6 maanden oude ID7. De dealer neemt mijn ID7 terug vanwege elektrische storingen die hardnekkig blijken.

Helaas had ik al een aantal spullen verzameld in de afgelopen tijd zoals winterbanden en kofferbak mat maar die nemen ze natuurlijk niet terug 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
mm1987 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:00:
Ik ga over 2 weken afscheid nemen van mijn 6 maanden oude ID7. De dealer neemt mijn ID7 terug vanwege elektrische storingen die hardnekkig blijken.

Helaas had ik al een aantal spullen verzameld in de afgelopen tijd zoals winterbanden en kofferbak mat maar die nemen ze natuurlijk niet terug 😏
Dat is balen.... Krijg je een andere ervoor terug of ga je een ander merk aanschaffen/leasen? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mm1987
Ander merk helaas, de ID7 was top als hij gewoon reed en functioneerde zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

mm1987 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:45:
Ander merk helaas, de ID7 was top als hij gewoon reed en functioneerde zoals het moet.
Je had een MY2024 toch? Geen vertrouwen dat een MY2025 model de grootste problemen zal oplossen? Ik heb iig nog geen gekke dingen ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

True schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:34:
Opties:
  • Standaard 19" Hudson
Totaal geen spijt van de 'maar' 19" dat doet helemaal niets op deze auto, ik vind ze zeker niet te klein ogen én wel de extra range :P

Aflevering was wel een beetje sneu. De elektrisch uitklapbare trekhaak werkte helemaal niet. Zijn ze nog mee gaan klooien en bleek dat het stekkertje achter de knop niet aangesloten was. Dus kwaliteitscontrole in de fabriek is m.i. niet zoals het hoort en ook wel beschamend dat ze bij aflevering niet even zelf het inklappen en uitklappen testen voor uitlevering. En hier vraagt VW dus € 1.270 (incl. wat andere dingen voor).

Vandaag nog wat ritjes gemaakt stukje autobahn meegepakt (60 km) en daar waar er geen Duitser links plakte heb ik er 180 mee gereden, uiteindelijk kwam die uit op 22,3 kWh/100km met die efficiëntie kun je met 2 uur rijden en 20 minuten laden door Duitsland heen jagen, vast niet voor iedereen even relevant, maar ik vond het wel interessant om te zien.

Kwam er bij een snellader achter dat de CCS-dummy niet met het koordje vastzat (het plugje van het koortje kon niet borgen (met een weerhaakje) in de auto) én een haakje van een netje was al afgebroken, daar ben ik ook maar direct voor terug naar de dealer gegaan. Die ze overigens beiden binnen vijf minuten vervangen had. Het haakje van het netje komt denk ik doordat de all weather mat niet ingesneden is en die daarom er tegenaan getikt heeft, anders weet ik het ook niet. Fijn dat het snel opgelost was, maar als ik zelf voor rijklaarmaakkosten had moeten betalen, waren ze er nog niet klaar mee geweest. Voor dit segment hadden ze een andere ophaalbeleving mogen bieden :+
  • Auto een 9,5.
  • Aflevering een 4.
  • After service een 9.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Kleur is chique hoor. En die extra kWh’s ga ik stiekem met de vouwwagen er achter toch een beetje missen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
The Legend schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:02:
[...]

Je had een MY2024 toch? Geen vertrouwen dat een MY2025 model de grootste problemen zal oplossen? Ik heb iig nog geen gekke dingen ervaren.
Durf het niet aan... Misschien in de toekomst maar voor nu de accessoires maar verkopen en afscheid nemen van de ID7. Had over 12500 km een verbruik van 14,3 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackSpoTT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 20:34
True schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:34:
Opties:
  • Standaard 19" Hudson

Aflevering was wel een beetje sneu. De elektrisch uitklapbare trekhaak werkte helemaal niet. Zijn ze nog mee gaan klooien en bleek dat het stekkertje achter de knop niet aangesloten was. Dus kwaliteitscontrole in de fabriek is m.i. niet zoals het hoort en ook wel beschamend dat ze bij aflevering niet even zelf het inklappen en uitklappen testen voor uitlevering. En hier vraagt VW dus € 1.270 (incl. wat andere dingen voor).

• Auto een 9,5.
  • Aflevering een 4.
  • After service een 9.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Hier ook team 19 inch, ziet er goed uit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik heb er nog niemand over gehoord, of ik heb er overheen gelezen, maar VW heeft in de middenconsole onder de schuifknoppen de QI-charger en twee USB-C poorten voor laden (en connectie). De rubberen mat die hier ligt heeft twee inkepingen aan de voor- en achterkant. Deze mat is gemakkelijk eruit te pakken en dan kun je een klein haspeltje zien waar je een USB kabeltje in kan oprollen. Door de inkepingen in de mat kun je een kabeltje van de voorkant (bij de USB-C poorten) invoeren en deze inkorten met het haspeltje (eigenlijk oprollen) en weer aan de achterkant er uit laten komen. Hiermee zorg je eigenlijk voor een perfect op lengte ingekorte kabel die aan de juiste kant eruit komt.

Gezien één foto meer zegt dan duizend woorden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYLjNpktWuyVfymmzY4SADjfSJQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pbKixShq7CfNfuLRKYLxW1aq.png?f=fotoalbum_large

Aan de linkerkant zit een klein flapje waarmee je de mat gemakkelijk los kunt halen. Ik zou persoonlijk wel een 90-graden USB-C kabeltje aanraden gezien de hoek die je moet maken om gemakkelijk naar bij inkeping te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 09:17
Dat is handig! Ik verwacht dat een kabeltje van 1 meter voldoende is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
asaki schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:08:
Dat is handig! Ik verwacht dat een kabeltje van 1 meter voldoende is?
Dat is ruim, dit is er eentje van 50 cm en ik heb 'm niet opgewikkeld. Dat maakt dat je niet in de 'lade' hoeft te duiken om je telefoon aan de kabel te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
True schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:01:
Ik heb er nog niemand over gehoord, of ik heb er overheen gelezen,
Ik zal eens kijken, maar volgens mij is dat 'matje' anders dan mijn '1st Edition' ID.7. Kan me niet zo voor de geest halen dat er twee inkepingen in dat matje zitten... Dus wellicht is dat de reden, het is misschien gewoon een ander matje.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

True schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:01:
Hiermee zorg je eigenlijk voor een perfect op lengte ingekorte kabel die aan de juiste kant eruit komt.
Dat zou inderdaad handig zijn, vanavond eens kijken of de mijne het ook heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
Het mijne heeft alvast die inkepingen ook. Het is wel een beetje anders, het charging pad heeft niet die stroken, voor betere koeling veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Invictus66 schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:58:
Het mijne heeft alvast die inkepingen ook. Het is wel een beetje anders, het charging pad heeft niet die stroken, voor betere koeling veronderstel ik.
Heb je een 1st? En heb je wel zo'n haspeltje onder de mat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
True schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:55:
[...]

Nou gevalletje van nooit goed gekeken. Zit inderdaad twee van die nokjes uit, en de mogelijkheid om een kabeltje op te rollen..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Heb nu voor een paar weken een nieuwe Golf 8 ‘Oranje Edition’ (in grijs). Daar is de pad zelfs gekoeld. En fysieke knoppen op het stuur en dedicated knoppen voor de achterramen. Jammer dat een bijna 2 x zo dure ID7 dat niet heeft.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Ik weet uit reviews dat de geulen met actieve koeling voor de draadloze chargepad alleen bij de tourer aanwezig zijn en niet bij de sedan. Heeft verder niet met het uitrustingsniveau te maken voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
True schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:55:
[...]

Geen 1st (al denkt hij zelf soms van wel), maar het haspeltje zit er wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:13:
Heb nu voor een paar weken een nieuwe Golf 8 ‘Oranje Edition’ (in grijs). Daar is de pad zelfs gekoeld. En fysieke knoppen op het stuur en dedicated knoppen voor de achterramen. Jammer dat een bijna 2 x zo dure ID7 dat niet heeft.
Als ik de rubberen mat los heb en ik kijk tussen wat montage gaatjes bij de QI-charger door zie ik ook gewoon een ventilator zitten. De QI-charger wordt dus gekoeld.

Maar mijn ervaring is draadloos Android Auto + QI-chargen = een hete telefoon. Ik heb hierom gewoon draadloos laden uitgeschakeld (gelukkig kan dat bij deze generatie VAG weer, bij mijn Octavia 4 kon dat niet) en koppel dan de telefoon wel even met een kabeltje. Snel laden en bedraad AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 09:17
Wordt het toestel bij draadloos laden dan zelf niet gekoeld? Dat lijkt me echt onhandig, de telefoon kan flink heet worden met Android auto + draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
Een vraagje. Heeft iemand ervaring met een 12V - 230V sinus omvormer bij de ID7 of een andere elektrische auto?
We willen komend jaar een vakantie met de vouwwagen en onderweg stroom hebben om bv een dolce gusto koffiezet apparaat te gebruiken.
Heeft iemand al een dit eens gedaan?

Zag dat er speciale adapters zijn voor V2L. Bv:
Axal power powerplug 3.7kW
Is de ID7 ook compatible?

[ Voor 20% gewijzigd door Wimhaw op 04-11-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
asaki schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:33:
Wordt het toestel bij draadloos laden dan zelf niet gekoeld? Dat lijkt me echt onhandig, de telefoon kan flink heet worden met Android auto + draadloos laden.
Ik heb nog niet een uitlaat of ventilator kunnen ontdekken die op de QI-charger/telefoon specifiek gericht is. Maar je kunt de algemene luchtuitlaatopening in het midden gewoon naar beneden afstellen en de airco aan doen, dat zal ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Wimhaw schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:55:
Een vraagje. Heeft iemand ervaring met een 12V - 230V sinus omvormer bij de ID7 of een andere elektrische auto?
We willen komend jaar een vakantie met de vouwwagen en onderweg stroom hebben om bv een dolce gusto koffiezet apparaat te gebruiken.
Heeft iemand al een dit eens gedaan?

Zag dat er speciale adapters zijn voor V2L. Bv:
Axal power powerplug 3.7kW
Is de ID7 ook compatible?
V2L en die adapters werken in ieder geval niet. Maar als je een Schuko 230v stopcontact achterin hebt (weet niet of dat optioneel is eigenlijk, ik heb hem in de Enyaq wel), zou je hem daar op kunnen aansluiten. Gaat prima werken.

Edit: vind het zelf ook wel jammer dat V2L niet werkt. Ik heb een Holtkamper Aero met windforce, het zou heel cool zijn als ik daar de auto voor kan gebruiken. 8) En natuurlijk voor de koelkast etc. "Stroomloos" (lees: zonder netstroom) kamperen zou dan een stuk makkelijker worden in ieder geval.

Voor de 230v in de auto zelf om te werken moet de auto op "contact" staan, dus dat is geen optie voor het kamperen.

[ Voor 22% gewijzigd door JanHenk op 05-11-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JanHenk schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:39:
[...]

V2L en die adapters werken in ieder geval niet. Maar als je een Schuko 230v stopcontact achterin hebt (weet niet of dat optioneel is eigenlijk, ik heb hem in de Enyaq wel), zou je hem daar op kunnen aansluiten. Gaat prima werken.

Edit: vind het zelf ook wel jammer dat V2L niet werkt. Ik heb een Holtkamper Aero met windforce, het zou heel cool zijn als ik daar de auto voor kan gebruiken. 8) En natuurlijk voor de koelkast etc. "Stroomloos" (lees: zonder netstroom) kamperen zou dan een stuk makkelijker worden in ieder geval.

Voor de 230v in de auto zelf om te werken moet de auto op "contact" staan, dus dat is geen optie voor het kamperen.
De ID.7 heeft geen optie voor een 230V Schuko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Je hebt gelijk. Ik zie het nu ook (niet) staan in de prijslijst, dat was me nog niet opgevallen. Dan is voorgaand bericht van mij onjuiste informatie.

Bij de Enyaq is het niet standaard, maar zit de 230v Schuko (die dan aan de achterkant van de middenconsole zit) wel in het eerste beste business upgrade pakket tegenwoordig. Bijzondere keuze om het dan op de ID.7 maar compleet achterwege te laten.

Dan ben je dus gebonden aan een losse omvormer op de sigarettenplug.... Ik zou een bakje koffie bij het tankstation laadstation halen :P

Of zoiets meenemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrSnowflake
JanHenk schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:10:
[...]

Je hebt gelijk. Ik zie het nu ook (niet) staan in de prijslijst, dat was me nog niet opgevallen. Dan is voorgaand bericht van mij onjuiste informatie.

Bij de Enyaq is het niet standaard, maar zit de 230v Schuko (die dan aan de achterkant van de middenconsole zit) wel in het eerste beste business upgrade pakket tegenwoordig. Bijzondere keuze om het dan op de ID.7 maar compleet achterwege te laten.

Dan ben je dus gebonden aan een losse omvormer op de sigarettenplug.... Ik zou een bakje koffie bij het tankstation laadstation halen :P

Of zoiets meenemen.
Dat is VW Vs Skoda, De id.7 heeft ook geen dimmende buitenspiegels en de Enyaq kan er aan 2 kanten hebben. De passat (vorig model toch) kon links dimmend hebben, maar rechts niet; terwijl de Superb beide kanten kon. Ze maken soms toch rare keuzes bij VW.

Zo heeft de ID.7 ook geen ingebouwde rolgordijntjes achter, terwijl een Enyaq dat wel kan.

[ Voor 4% gewijzigd door MrSnowflake op 06-11-2024 01:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:23
Vandaag heb ik 'm ook mogen ophalen. Een Pro S Business met interieur en exterieur pakket, trekhaak en 20 inch. De zwarte boog is gewrapt. Afgeleverd door Pouw Zwolle. Alles was keurig in orde en werd rustig de tijd voor genomen. Ik vind de kleurencombinatie geslaagd en het rijdt super. Heerlijke ruimte en rust binnen en voldoende power als het nodig is. De draaicirkel is erg klein, rare gewaarwording, zeker na mijn Passat. Ik was een beetje huiverig voor de knoppen aan het stuur maar dat valt best mee. Ik heb wel liever een pookje /knopje voor de rijstand dan deze stuurhendel maar dat is geen groot probleem. Enige minpuntje (was bekend) blijf ik vinden dat je de geheugenstand van de stoel niet aan je sleutel kan koppelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/B8Z0jF0X/IMG20241106141243-2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
buddow schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:11:
Vandaag heb ik 'm ook mogen ophalen. Een Pro S Business met interieur en exterieur pakket, trekhaak en 20 inch. De zwarte boog is gewrapt. Afgeleverd door Pouw Zwolle. Alles was keurig in orde en werd rustig de tijd voor genomen. Ik vind de kleurencombinatie geslaagd en het rijdt super. Heerlijke ruimte en rust binnen en voldoende power als het nodig is. De draaicirkel is erg klein, rare gewaarwording, zeker na mijn Passat. Ik was een beetje huiverig voor de knoppen aan het stuur maar dat valt best mee. Ik heb wel liever een pookje /knopje voor de rijstand dan deze stuurhendel maar dat is geen groot probleem. Enige minpuntje (was bekend) blijf ik vinden dat je de geheugenstand van de stoel niet aan je sleutel kan koppelen.

[Afbeelding]
Gaaf hoor met de zwarte bogen en die 20" zijn ook tof!

Weet je zeker dat je sleutels niet kunt koppelen aan profielen en zodoende ook aan de standen? Ik begreep wel zoiets van onze verkoper.
Niet dat ik het al heb kunnen testen want mijn vrouw heeft nog geen meter in de auto durven rijden :+ maar dat komt wel mettertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Had ook al begrepen dat dat niet werkt. Dat koppelen van profielen aan de sleutels heeft in onze privé Leon phev een tijd (gebrekkig) gewerkt, maar al een hele tijd werkt dat niet meer en kun je alleen via het scherm de profielen selecteren. Lijkt erop dat VAG die functie heeft uitgeschakeld.

Rij nu tijdelijk in een nieuwe Golf 8, maar dan op gastaccount. Is een lener voor 2 weken, dus kan het in die wagen niet testen.

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 13 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers