Ik denk de homenknop inhouden als het contact af staat.KMdijkens schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:09:
[...]
Ha wat de knopcombinatie daarvoor is weet ik ook niet meer. Maar ik heb dat scherm ook al gezien bij aflevering van mij auto toen mijn volkswagen app niet aan de auto wilde koppelen heeft de dealer gepoogd het op te lossen via die update functie. (gaf gewoon terug dat er geen update was en de telefoon koppelde een half uur later plotseling wel)
offtopic:
Nog een vraag over laadverlies. Vanmiddag heb ik ‘m op solar laten laden, maar dat gaan dan niet heel snel. Nu zegt Tronity dat ik 11,55 kWh heb geladen, en m’n Zappi en HW-kWh meter geven aan dat er 14kWh is verbruikt. Dat zou een laadverlies beteken van dik 21%? Is dat normaal? Ik heb een Zappi v2.1 die met een 5x6m2 kabel is aangesloten op m’n 3-fase meterkast (ca. 10 meter kabel).
Nog een vraag over laadverlies. Vanmiddag heb ik ‘m op solar laten laden, maar dat gaan dan niet heel snel. Nu zegt Tronity dat ik 11,55 kWh heb geladen, en m’n Zappi en HW-kWh meter geven aan dat er 14kWh is verbruikt. Dat zou een laadverlies beteken van dik 21%? Is dat normaal? Ik heb een Zappi v2.1 die met een 5x6m2 kabel is aangesloten op m’n 3-fase meterkast (ca. 10 meter kabel).
Discussie gaat hier verder: True in "Thuisladen van je EV deel 2"
[ Voor 12% gewijzigd door The Legend op 06-10-2024 09:48 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-autoThe Legend schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:53:
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Bij mij is de auto ook altijd offline sinds kort na 1 tot 2 uurtjes in parkeerstand. Ik kan dan helemaal niks meer op afstand ....DutchPepino schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:55:
Misschien is het all ergens langsgekomen en kon ik het niet vinden... maar hoort de functie ' geoptimaliseerd accugebruik' aangezet te kunnen worden in de app? Ik krijg dan consequent een foutmelding. Terwijl, als ik bijvoorbeeld wil instellen dat hij gaat verwarmen (op afstand, vanuit de app) hij juist zegt dat hij de auto niet kan bereiken en raadt aan om die 'geoptimaliseerd accugebruik' aan te zetten. Dan zouden (een aantal?) online functies op de HV accu draaien ipv de 12V.
Nog weinig genavigeerd, maar vandaag viel me op dat navigatie in de HUD met Google Maps niet werkt, terwijl dat wel zou moeten werken met SW5.0. Heb jij dit nog opgelost?Superflip schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:51:
[Afbeelding]
Vandaag deze full-option Tourer in ontvangst mogen nemen na een jaar met een Skoda Enyaq Coupe 80 Sportline te rijden.
In de eerste 50km alvast de volgende zaken die me opvielen (tov de Enyaq):
- Vebruik is een stuk minder (~ 2kWh minder aan 120km/h)
- De stoelen zijn zeer goed, ze zijn wat breder dan de Sportline stoelen in de Enyaq wat ik persoonlijk jammer vind, maar de ventilatiefunctie en de geweldige massagefunctie maken veel goed. Die laatste ga ik overigens veel gebruiken.
- Waar zijn de flippers?! Dat was het eerste wat ik miste toen ik de eerste keer moest afremmen. Kan je in de ID.7 uberhaubt manueel de regeneratie aanpassen op een andere manier?
- De kofferruimte lijkt een pak kleiner dan die van de Enyaq, ik zou het eens moeten nameten.
- Voor de passagiers achterin is er meer ruimte dan in business class. Vandaag nog vergeleken met een Q8 e-tron en daar is het toch een pak minder.
- Het panoramadak aan-uit zetten is meer een gimmick dan echt functioneel. De coating langs buiten is toch anders dan bij het panoramadak van de Enyaq Coupe.
- De HUD is een pak beter dan bij de Enyaq, maar hoewel ik software versie 5 heb zie ik geen pijlaanduiding wanneer ik Apple/Google Maps gebruik in Carplay.
- De in-car entertainment werkt gewoon super vloeiend, zo had het altijd al moeten zijn. Ook de eigen navigatie lijkt een pak beter te werken dan in de Enyaq.
Dat is het tot dusver! Komend weekend alvast al veel kilometers maken.
Met Apple Maps doet hij het prima. Maar als je meerdere navigatie apps tegelijk opent doet hij het niet meer
Kwam net op de A15 een oplegger tegen vol nieuwe ID.7 Tourers! Dag is weer goed!
Ook een Kings Red. Mooi irl!
Catch my drift?
Is dat nieuw voor 5.0? Bij mijn 4.1 software krijg ik wel de pijlnavigatie in de hud met google mapsThe Legend schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:38:
Nog weinig genavigeerd, maar vandaag viel me op dat navigatie in de HUD met Google Maps niet werkt, terwijl dat wel zou moeten werken met SW5.0. Heb jij dit nog opgelost?
Oh damn, ik kan hem pas in november afnemen. Balen.DaMenaz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:28:
Kwam net op de A15 een oplegger tegen vol nieuwe ID.7 Tourers! Dag is weer goed!
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Gisteren ook de terugweg getest met Apple Maps en dat werkt idd prima. Wordt het dan door Apple geblockt ofzoSuperflip schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:36:
Met Apple Maps doet hij het prima. Maar als je meerdere navigatie apps tegelijk opent doet hij het niet meer
Is dat met Apple CarPlay of Android Auto?Invictus66 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:18:
[...]
Is dat nieuw voor 5.0? Bij mijn 4.1 software krijg ik wel de pijlnavigatie in de hud met google maps
Probleem lijkt dus te zitten in CarPlay (Apple) met Google (Maps). Apple met Apple (CarPlay met Kaarten) en Google met Google (AA met Maps) gaat prima. Alsof Apple actief weergave van Google Maps in de HUD tegenhoudt
In de HUD wel, maar niet in het AR gedeelte. Met 5.0 krijg je ook pijlen in AR met Google MapsInvictus66 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:18:
[...]
Is dat nieuw voor 5.0? Bij mijn 4.1 software krijg ik wel de pijlnavigatie in de hud met google maps
Daar zou zomaar mijne tussen kunnen zitten.DaMenaz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:28:

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dank voor de reactie! Was het eerst goed en ging het fout na een update?mm1987 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:51:
[...]
Bij mij is de auto ook altijd offline sinds kort na 1 tot 2 uurtjes in parkeerstand. Ik kan dan helemaal niks meer op afstand ....
Van een Duits forum:
Ter vergelijk:
Tesla Model 3 608
Tesla Model Y 3067
Bron DE Bron NL
Monat | Neuzulassungen ID.7 | ID.7 GTX | NL ID.7 | NL ID.7 GTX |
September 2023 | 31 | |||
Oktober 2023 | 181 | |||
November 2023 | 564 | 27 | ||
Dezember 2023 | 291 | 17 | ||
Januar 2024 | 142 | 37 | ||
Februar 2024 | 95 | 29 | ||
März 2024 | 258 | 61 | ||
April 2024 | 458 | 58 | ||
Mai 2024 | 475 | 166 | ||
Juni 2024 | 598 | 34 | ||
Juli 2024 | 1161 | 98 | ||
August 2024 | 1438 | 112 | 87 | |
September 2024 | 2673 | 248 | 159 | 1 |
Ter vergelijk:
Tesla Model 3 608
Tesla Model Y 3067
Bron DE Bron NL
[ Voor 13% gewijzigd door resusaapje op 11-10-2024 09:42 . Reden: Nederlandse cijfers teogevoegd ]
Denk dat NL een soortgelijk beeld gaat laten zien. Ze komen wel wat vertraagd naar NL begrijp ik van de Dealer.
Levertijd circa 3 maanden. Soms sneller, soms langzamer. Een glazen dak vertraagt de boel nog steeds, maar eigenlijk valt er niks echt zinnigs te zeggen over de levertijd. Sommige exemplaren lijken gewoonweg eeuwig in de eindcontrole te blijven hangen. Het schijnt dat inmiddels een 10.000 exemplaren staan te wachten op "iets" dat gedaan moet worden na die eindcontrole. LekkerrrrrBatteryR schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:55:
Denk dat NL een soortgelijk beeld gaat laten zien. Ze komen wel wat vertraagd naar NL begrijp ik van de Dealer.
Zit hopelijk onze tourer ook bij.resusaapje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:05:
[...]
Levertijd circa 3 maanden. Soms sneller, soms langzamer. Een glazen dak vertraagt de boel nog steeds, maar eigenlijk valt er niks echt zinnigs te zeggen over de levertijd. Sommige exemplaren lijken gewoonweg eeuwig in de eindcontrole te blijven hangen. Het schijnt dat inmiddels een 10.000 exemplaren staan te wachten op "iets" dat gedaan moet worden na die eindcontrole. Lekkerrrrr
We zouden hem (Incl alle pakketen en opties op WP na) volgens planning in eerste instantie aankomende vrijdag krijgen, maar helaas hebben we bericht ontvangen dat het 4 weken vertraagd is. Nu wordt het pas 8 november
Laadpaal hebben we in iedergeval afgelopen vrijdag geplaatst gekregen. Merk Alfen via Eneco/Alphabet lease
geregeld.
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Hier ongeveer hetzelfde, begin april besteld, in twee stappen nu in totaal 4 weken vertraagd. (incl pano dak.)
We gaan het zien :-)
We gaan het zien :-)
Ik denk dat mijne ook lang in eind controle is blijven hangen. Was geproduceerd half maart en zou half april geleverd worden. Dat is uiteindelijk begin juni geworden, zonder duidelijke uitleg.resusaapje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:05:
[...]
Levertijd circa 3 maanden. Soms sneller, soms langzamer. Een glazen dak vertraagt de boel nog steeds, maar eigenlijk valt er niks echt zinnigs te zeggen over de levertijd. Sommige exemplaren lijken gewoonweg eeuwig in de eindcontrole te blijven hangen. Het schijnt dat inmiddels een 10.000 exemplaren staan te wachten op "iets" dat gedaan moet worden na die eindcontrole. Lekkerrrrr
Als dag inderdaad komt omdat er problemen zijn vastgesteld, dan is het duidelijk dat ze nog veel recht te trekken hebben.
Zijn de vertraagde units gewone ID.7 of Tourers? Of allebei?
Zal eens navraag doen wat de status van de mijne is.
Catch my drift?
Vraag maar eens, ik hoor vancohtend dat de mijne nog eens 2 weken vertraagd is en niet zoals gepland uit productie is gekomen in Emden maar daar nog steeds is......DaMenaz schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:19:
Zijn de vertraagde units gewone ID.7 of Tourers? Of allebei?
Tourer met pano
Mijn Tourer is maandag in productie gegaan en de dealer verwacht 'm over twee weken. Dan zou ik nog steeds de 25/10 kunnen halen.
Of die uit productie komt is een tweede natuurlijk
Mijn Tourer is vorige week in productie gegaan, maar sindsdien niets meer gehoord. Dus of ie nou klaar is of stilstaat geen idee. Mijn dealer is een stuk negatiever en verwacht inmiddels levering eind van het jaar (ipv eind oktober!) vanwege drukte in de werkplaats. Dus het lijkt er op dat het veel uitmaakt welke dealer de auto levert.
Al mensen een Pro S besteld?
Volgens de orderlijst onderaan wel. S kwam toen de week nadat ik besteld had (dealer had het wel aangekondigd). In mijn geval niet nodig, maar mooi dat het kan.
Qua laden ga ik de waarden die ik nu zie toch niet meer krijgen, Daar heb ik me al bij neergelegd.
:strip_exif()/f/image/zNlyTvXAdEyV7VPE4JWWXnEK.jpg?f=fotoalbum_large)
245 is het max wat ik gezien heb. Snelladen doe ik alleen op vakantie.
Qua laden ga ik de waarden die ik nu zie toch niet meer krijgen, Daar heb ik me al bij neergelegd.

:strip_exif()/f/image/zNlyTvXAdEyV7VPE4JWWXnEK.jpg?f=fotoalbum_large)
245 is het max wat ik gezien heb. Snelladen doe ik alleen op vakantie.
[ Voor 129% gewijzigd door DaMenaz op 11-10-2024 14:04 ]
Catch my drift?
Ja zeker, een Tourer Pro S Business
Kennen jullie deze al:
Zit je in het bestelproces en wil je weten waar je staat? Val je dealer hiermee lastig!
Easier VW Connect activation with "Pre-Delivery Enrollment"
Dealer voegt jou toe aan bestelling:
Pre-Delivery Enrollment
Klant krijgt mail en logt met link hier in en dan:
Follow these steps:
Open the invitation email from Volkswagen with the subject "Activate your new vehicle";
Click on the button "Get started";
Continue the vehicle activation process.
Zit je in het bestelproces en wil je weten waar je staat? Val je dealer hiermee lastig!
Easier VW Connect activation with "Pre-Delivery Enrollment"
Dealer voegt jou toe aan bestelling:
Pre-Delivery Enrollment
Klant krijgt mail en logt met link hier in en dan:
Follow these steps:
Open the invitation email from Volkswagen with the subject "Activate your new vehicle";
Click on the button "Get started";
Continue the vehicle activation process.
Ik sta op het punt om een Tourer Pro Business te bestellen via de leasemaatschappij, maar ik twijfel (heel) erg. Volgens de berekening kom ik neto 35 euro per maand duurder uit als ik het interieur pakket plus bestel. Als ik het goed heb begrepen voegt dit toe:
- Geluidssysteem ugrade
- Ander type stof op de stoelen
- Verwarmde achterstoelen (buitenste twee)
- Ventilatie in de voorstoelen
- Zij-airbags achter
Zijn er mensen die dit pakket hebben in hun ID 7 en kunnen jullie ervaringen delen met betrekking tot het gebruik van bijvoorbeeld de stoelventilatie? Ik kan me voorstellen dat ik het mis als het er niet in zit, maar anderzijds mis ik het als ik niet eerder heb gehad?
- Geluidssysteem ugrade
- Zij-airbags achter
Zijn er mensen die dit pakket hebben in hun ID 7 en kunnen jullie ervaringen delen met betrekking tot het gebruik van bijvoorbeeld de stoelventilatie? Ik kan me voorstellen dat ik het mis als het er niet in zit, maar anderzijds mis ik het als ik niet eerder heb gehad?
Het is wel ieieiets meer dan dat:Shivs schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:27:
Ik sta op het punt om een Tourer Pro Business te bestellen via de leasemaatschappij, maar ik twijfel (heel) erg. Volgens de berekening kom ik neto 35 euro per maand duurder uit als ik het interieur pakket plus bestel. Als ik het goed heb begrepen voegt dit toe:
- Geluidssysteem ugrade
- Zij-airbags achter
Interieur Pakket Plus in donkergrijs met zwart
€ 2.290
Ervaar ultiem comfort met de elektrisch verstelbare Ergo-Active voorstoelen, compleet met een ontspannende massagefunctie én verkoelende stoelventilatie. Comfortabeler dan dit gaat het niet worden.
Pakketinhoud
Bekleding: Microfiber
Stoeltype: Ergo-Active, elektrisch verstelbaar
Kleur: donkergrijs met zwart óf wit met zwart
Hemelbekleding: zwart
Voorstoelen en achterbank, verwarmbaar
Voorstoelen met ventilatie en massagefunctie
High-end geluidsysteem Harman Kardon
12 luidsprekers met 16-kanaalsversterker en subwoofer (700 Watt)
Hoofdairbagsysteem inclusief centerairbag en zijairbags vóór en achter
Echter, zoals bij veel extra's, rekent de leasemij de prijs gewoon 100% aan jou door. Dus, onderhandelen over de prijs. Succes.
https://configurator.volk...174d24c0f76f?code=VWJ095AShivs schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:43:
Mag ik vragen waar je die lijst vandaan hebt? In de brochure staat een andere lijst namelijk.
Kijk die had ik dan weer niet gelezen. Dan wordt de keuze al makkelijker. De airbags zijn dan ineens wel relevant, want alleen achter heb ik ze niet echt nodig. Maar voor wel.
Bedankt voor de informatie alvast. Ik hoor nog steeds graag is mensen de geventileerde stoelen als prettig ervaren. En wanneer je die vooral gebruikt?
Bedankt voor de informatie alvast. Ik hoor nog steeds graag is mensen de geventileerde stoelen als prettig ervaren. En wanneer je die vooral gebruikt?
Je hebt de PLUS optie alleen op de business, en die heeft standaard al een interieurpakket met dit:
Interieur Pakket
Geen meerprijs
Geniet van extra comfort en luxe met een prachtig afgewerkt dashboard en elektrisch verstelbare Ergo-Active voorstoelen, inclusief massagefunctie. Zo ga jij ontspannen naar je volgende bestemming.
Pakketinhoud
Bekleding: ArtVelours
Kleur: donkergrijs met zwart
Massagefunctie voor voorstoelen
Lendensteunen vóór, elektrisch instelbaar
Dashboard, comfort
Sfeerverlichting interieur (30 kleuren instelbaar)
Dus zoveel EXTRA is het inderdaad niet.
Interieur Pakket
Geen meerprijs
Geniet van extra comfort en luxe met een prachtig afgewerkt dashboard en elektrisch verstelbare Ergo-Active voorstoelen, inclusief massagefunctie. Zo ga jij ontspannen naar je volgende bestemming.
Pakketinhoud
Bekleding: ArtVelours
Kleur: donkergrijs met zwart
Massagefunctie voor voorstoelen
Lendensteunen vóór, elektrisch instelbaar
Dashboard, comfort
Sfeerverlichting interieur (30 kleuren instelbaar)
Dus zoveel EXTRA is het inderdaad niet.
Ah ja, had effe dat "Business" over het hoofd gezien.
Dan is het verschil:
Bekleding: Microfiber ipv ArtVelours
Voorstoelen met ventilatie
Dan is dat bedrag best wel leuk om niet uit te geven
Dan is het verschil:
Die stoelverwarming voor zit ook al op de business voor zover ik weet (net als massage).resusaapje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:26:
Ah ja, had effe dat "Business" over het hoofd gezien.
Dan is het verschil:
Dus je krijg met de PLUS extra:
microfiber (2 kleurkeuzes)
stoelventilatie voor
stoelverwarming achter
geluid
airbags
Ik zou het zelf alleen voor de stoelventilatie al doen
De airbags betreft ook alleen achter als extra. Voorin zitten deze er standaard. Volkswagen adverteert altijd wat wollig en benoemt graag dingen die er al op zitten om pakketten extra compleet te laten lijken. Goed opletten dus en bij twijfel bij de dealer navragen. (ook al zijn die helaas ook niet altijd even goed op de hoogte)mitsumark schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:34:
[...]
Die stoelverwarming voor zit ook al op de business voor zover ik weet (net als massage).
Dus je krijg met de PLUS extra:
microfiber (2 kleurkeuzes)
stoelventilatie voor
stoelverwarming achter
geluid
airbags
Ik zou het zelf alleen voor de stoelventilatie al doen
Ik heb zelf het interieur plus pakket.
Het HK audiosysteem vind ik erg mooi en echt beter dan de standaard. Ook omdat je er een subwoofer door krijgt die je anders niet hebt. Net even die extra umpf.
De bekleding vind ik ook net wat mooier dan die van het standaard interieur pakket dat je op de business uitvoering krijgt. Met het ID in de rugleuning gestampt en de witte biezen. (Als je het witte interieur mooi vindt zit je sowieso aan dat interieur plus pakket vast overigens) Maar goed dat is allemaal smaakafhankelijk ook natuurlijk.
De stoelventilatie heb ik zeer veel gebruik van gemaakt deze zomer en vind ik erg prettig. Nu dat het kouder wordt heb ik het echter al een week of twee niet meer gebruikt. (seizoensgebonden dus)
De airbags achter vind ik een fijn idee met een kleintje achterin, maar goed dat moet maar net relevant zijn voor je eigen gebruik.
Tot zo ver mijn spreekwoordelijke 'twee cent'.
ik had in mijn vorige auto(s) enkel zetelverwarming. Ik gebruik de massagefunctie van mijn ID.7 zowat elke rit, en de geventileerde stoelen zijn op warme/zonnige dagen heeeeeel aangenaam om niet bezweet te raken in de auto. Wanneer ik het warm heb (in de zomer, met lichte kledij), zet ik eerder stoelventilatie aan dan de airco kouder te zetten.Shivs schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:00:
Ik hoor nog steeds graag is mensen de geventileerde stoelen als prettig ervaren. En wanneer je die vooral gebruikt?
Vandaag niet verder gekomen dan 10 meter ...
Achteruit de oprit af in de vooruit en na 5 meter was het spel afgelopen...
Gister preventief de 12v accu gewisseld door Van Mossel, auto terug gebracht naar mijn werk. Zelf s'avonds naar huis gereden zonder problemen. Maar vanochtend was het gedaan met de ID7 25 meldingen en niks werkt meer.
Vreemde is dat hij wel gereden heeft na de accu wissel...
:strip_exif()/f/image/OgbESU3q8k8aJOWBZErq8x3X.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo zonde dat ze het bij VW maar niet op de rit krijgen software matig... De ID7 is echt een heerlijke auto als hij doet wat hij moet doen...🫤
Achteruit de oprit af in de vooruit en na 5 meter was het spel afgelopen...
Gister preventief de 12v accu gewisseld door Van Mossel, auto terug gebracht naar mijn werk. Zelf s'avonds naar huis gereden zonder problemen. Maar vanochtend was het gedaan met de ID7 25 meldingen en niks werkt meer.
Vreemde is dat hij wel gereden heeft na de accu wissel...
:strip_exif()/f/image/OgbESU3q8k8aJOWBZErq8x3X.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo zonde dat ze het bij VW maar niet op de rit krijgen software matig... De ID7 is echt een heerlijke auto als hij doet wat hij moet doen...🫤
Zo bizar ook, want dit gevoel heb ik ook al sinds ik de ID3 lease. (2021)mm1987 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:32:
..
Mijn vorige Golf was écht een top auto. Super comfortabel, netjes afgewerkt, logisch interieur en bovenal, deed het ding het gewoon altijd!
De kwaliteit van VW is met de ID serie is zo hard achteruit gegaan en ik had gehoopt dat het alleen in het begin zo zou zijn. Maar zo bizar dat ze dat dus na 4 jaar met een nieuw model nog steeds niet op orde hebben. Jammer ook, want ook de ID3 is een prettige auto, als ie het een keer fatsoenlijk doet.
*sowieso
En een mailtje dat de verwachtte voorlopige leverdatum is verplaatst naar 08/11.True schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:22:
Mijn Tourer is maandag in productie gegaan en de dealer verwacht 'm over twee weken. Dan zou ik nog steeds de 25/10 kunnen halen.

Dit weekend een mailtje dat mijn Tourer Pro S Business Pano pas eind november komt ipv begin november. We wachten rustig af.
Wij kregen net een bericht dat onze tourer nog een weekje later wordt geleverd ipv 8/11 wordt het nu 15/11.True schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:21:
[...]
En een mailtje dat de verwachtte voorlopige leverdatum is verplaatst naar 08/11.
Update: We kregen net te horen van de dealer dat de auto afgelopen woensdag van de band was gerold.
Nu is het wachten wanneer de levering is na de dealer. De dealer verwachte zelfs dat het nog een week later zou worden.

Positieve is dat de auto gemaakt is. Nu wachten op transport.
Gelukkig zitten we niet om een auto verlegen, want anders hadden we echt een probleem gehad!
[ Voor 40% gewijzigd door Wimhaw op 14-10-2024 13:28 ]
Gelukkig is ie wel " uit productie" !
[ Voor 72% gewijzigd door BatteryR op 14-10-2024 16:48 ]
November wordt de tweakers ID7 aflevermaand.
Zullen we d'r een event van maken?
Ik wacht eerst tot ik 'm heb voordat ik mij ga committeren aan en of andere McDonalds meetingresusaapje schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:27:
November wordt de tweakers ID7 aflevermaand.
Een zekerheidszoeker die een ID besteld...True schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:51:
[...]
Ik wacht eerst tot ik 'm heb voordat ik mij ga committeren aan en of andere McDonalds meeting
Geeft niks hoor, ik ga wel in m'n eentje in een mac bij een station zitten.
Leasemij houdt nog steeds vol dat ie in november komt, ik ben al blij als ik hem februari zie.
Ben nu een voorloopauto aan het uitzoeken...
[ Voor 28% gewijzigd door resusaapje op 14-10-2024 20:42 ]
Zou wel eens tijd worden heTrue schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:51:
[...]
Ik wacht eerst tot ik 'm heb voordat ik mij ga committeren aan en of andere McDonalds meeting
Dat is dan toch het voordeel van privé kopen (voorraadmodelletje) tov een nieuwe lease bestellen
Kiekan, leasemij wordt wakker. Planning uitlevering nu begin december.resusaapje schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:39:
Leasemij houdt nog steeds vol dat ie in november komt, ik ben al blij als ik hem februari zie.
Ben nu een voorloopauto aan het uitzoeken...
Ik hou het op maart 2025

Prognose week 46/47 (was 45). Dus valt mee.DaMenaz schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:24:
Mijne komt van PON Lease. Hoop dat ze zichzelf voortrekken.
Catch my drift?
Had iemand een witte ID.7 limo besteld? Komtie!
Enkele vragen (/frustraties
) gerelateerd aan de software bij mijn ID.7 Tourer, nog iemand met volgende ervaringen?
1) Soms duikt er kort 1st op bij het opstarten van het scherm. Mijn wagen is geen 1st edition, anders hadden er nog extra pakketten op moeten zitten
2) Android Auto valt regelmatig even weg, sommige ritten meermaals andere ritten niet. Ook start het soms niet op ondanks dat de connectie gemaakt is, het scherm blijft dan zwart als ik naar de Android Auto app ga.
3) Een aantal instellingen worden niet onthouden. B.v. bij het menu dat tevoorschijn komt als je de auto verlaat, staat direct klimatiseren telkens uitgeschakeld en soms wisselt direct of uitgesteld laden om.
4) Automatisch van rijstrook wisselen werkt soms wel, soms niet. Dit is toch gewoon te activeren met de richtingsaanwijzer wanneer je in de adaptive cruise control modus zit met lane assist?
Voor de rest geen noemenswaardige klachten overigens na een maand in deze auto. Zeer comfortabele ritten en over het algemeen werkt alles naar behoren. De adaptive cruise control met lane assist maakt ritten op de autosnelweg zeer rustig.
1) Soms duikt er kort 1st op bij het opstarten van het scherm. Mijn wagen is geen 1st edition, anders hadden er nog extra pakketten op moeten zitten
2) Android Auto valt regelmatig even weg, sommige ritten meermaals andere ritten niet. Ook start het soms niet op ondanks dat de connectie gemaakt is, het scherm blijft dan zwart als ik naar de Android Auto app ga.
3) Een aantal instellingen worden niet onthouden. B.v. bij het menu dat tevoorschijn komt als je de auto verlaat, staat direct klimatiseren telkens uitgeschakeld en soms wisselt direct of uitgesteld laden om.
4) Automatisch van rijstrook wisselen werkt soms wel, soms niet. Dit is toch gewoon te activeren met de richtingsaanwijzer wanneer je in de adaptive cruise control modus zit met lane assist?
Voor de rest geen noemenswaardige klachten overigens na een maand in deze auto. Zeer comfortabele ritten en over het algemeen werkt alles naar behoren. De adaptive cruise control met lane assist maakt ritten op de autosnelweg zeer rustig.
Heb je 2) met meerdere telefoons? En als je dat niet weet/niet kunt testen, heb je het ook met deze telefoon in een andere auto?Roald_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:39:
Enkele vragen (/frustraties) gerelateerd aan de software bij mijn ID.7 Tourer, nog iemand met volgende ervaringen?
1) Soms duikt er kort 1st op bij het opstarten van het scherm. Mijn wagen is geen 1st edition, anders hadden er nog extra pakketten op moeten zitten![]()
In elke auto waar ik AA heb of gehad heb heeft dit af en toe wel kuren, ik weet niet of dat direct aan de ID.7 te wijten is.
Ik ben niet van heel veel toegevoegde waarde ben ik bang.Roald_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:39:
Enkele vragen (/frustraties) gerelateerd aan de software bij mijn ID.7 Tourer, nog iemand met volgende ervaringen?
1) Soms duikt er kort 1st op bij het opstarten van het scherm. Mijn wagen is geen 1st edition, anders hadden er nog extra pakketten op moeten zitten![]()
1) Mijn auto is wel een 1st dus dat dat scherm langskomt is voor mij minder raar.
2) Dit ervaar ik zelf niet, mijn telefoon is koppelt zoals ik zou verwachten. Ik erger mij eerder als er een chat groep los gaat op whatsapp als ik net iets in het scherm aan het aanpassen was. (dan springt hij continu naar carplay)
3) Deze functies gebruik ik niet echt moet ik toegeven. Mijn ergenis is vooral het niet onthouden van mijn laatst gekozen rijprofiel maar dat is een bekende klacht inmiddels.
4) Dit heeft er volgens mij mee te maken dat de auto zelf moet aangeven dat het automatisch wisselen van rijstrook mogelijk is. Dit wordt getoond door kleine witte pijltjes links en/of rechts (afhankelijk van de mogelijkheden op de weg) van het acc symbooltje zowel in het schermpje achter je stuur als in de HUD.
Zie afbeelding, markering 2.
:strip_exif()/f/image/MniEMXWxgUAUOwHS3bty8eTr.png?f=user_large)
Overigens moet ik zelf zeggen dat ik die rijstrookwisselhulp nagenoeg nooit gebruik. Als die al eens geactiveerd wordt is dat eerder per ongeluk en dan wordt deze bijna direct weer geannuleerd omdat ik de handeling veel sneller uitvoer dan de auto dat zelf kan en dan geeft het systeem het meteen op.
Waar ik vooral last van heb is dat de telefoon wel verbind maar je hebt geen geluid als je een nummer belt.
Enige optie is telefoon opnieuw opstarten, verbinden en opnieuw bellen. (Android)
Vanochtend viel tijdens een gesprek via mijn werk telefoon (Apple) de hele verbinding weg. Ook mijn android was ontkoppelt en kreeg beide toestellen ook niet meer verbonden. Enkel circa 20 seconden de uitknop van het multimedia systeem inhouden hielp. Dan start het scherm opnieuw op en zie je ook het 1e Edition scherm.
Mijn auto is wel een First Edition.
Enige optie is telefoon opnieuw opstarten, verbinden en opnieuw bellen. (Android)
Vanochtend viel tijdens een gesprek via mijn werk telefoon (Apple) de hele verbinding weg. Ook mijn android was ontkoppelt en kreeg beide toestellen ook niet meer verbonden. Enkel circa 20 seconden de uitknop van het multimedia systeem inhouden hielp. Dan start het scherm opnieuw op en zie je ook het 1e Edition scherm.
Mijn auto is wel een First Edition.
Soms heeft mijn ID.3 MY24 ook moeite om de AA verbinding goed op te zetten. Ik ben er nog niet uit wat dit veroorzaakt.Roald_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:39:
...
Dat de verbinding regelmatig wegvalt heb ik in mijn oude ID.3 (2020) wel gehad maar in mijn huidige nog niet. Toen leek het te komen doordat de kabel waarmee de telefoon op dat moment verbonden is de verbinding even kwijt is, die daarna vrij snel weer oppakt en eea dan weer werkt.
Zoals @KMdijkens al aangeeft werkt de rijbaanwisselhulp alleen wanneer de '<' en '>' tekens zichtbaar zijn, en die krijg je alleen te zien op de snelweg. Op doorgaande wegen (100 en 80 km Vmax) of bebouwde kom werkt het iig niet. Nu merk ik dat soms ook op de snelweg de tekens weg zijn gegaan (geen idee wat dit veroorzaakt) en dan krijg je ze terug door op 'RES' (resume) van de ACC te drukken (als de ACC in TA mode staat). Wanneer de tekens zichtbaar zijn moeten ze ook wit oplichten voordat de auto ook daadwerkelijk gaat helpen. Ze branden alleen wit wanneer er voldoende ruimte wordt waargenomen door de auto en er geen achterliggers op de links of rechts gelegen baan met redelijke vaart op jouw auto afkomen....
Tijdens dat helpen moet je het stuur iig blijven aanraken/vasthouden, anders breekt de auto de hulp vrijwel direct af.
[ Voor 6% gewijzigd door MJMaverick op 18-10-2024 21:38 ]
Dat doet de mijne ook. Geen idee waarom, maar storend is het niet.Roald_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:39:
Vandaag bericht gehad dat mijn tourer is aangekomen in Nederland (april besteld) maar ik moet nog tot 8-11 wachten tot het leasecontract van de huidige auto af loopt.
Maar hij is iig in NL
Maar hij is iig in NL
Let op, ACC met lane assist is niet hetzelfde als Travel Assist. Het is Travel Assist die aan moet staan voor de ondersteunde rijstrookwissel. En dan natuurlijk nog enkel wanneer het aangegeven wordt op het dashboard/in de HUD.Roald_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:39:
Fijn zeg! Wanneer waren ze gestart met de productie in Emden?asaki schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 00:51:
Vandaag bericht gehad dat mijn tourer is aangekomen in Nederland (april besteld) maar ik moet nog tot 8-11 wachten tot het leasecontract van de huidige auto af loopt.
Maar hij is iig in NL
Als ik de dealer mag geloven zijn ze in week 34 gestart.BlackSpoTT schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:42:
[...]
Fijn zeg! Wanneer waren ze gestart met de productie in Emden?
Dat zou 39 werkdagen maken tussen begin productie en in Nederland aanwezig. Als ik dat projecteer op mijn Tourer met een begin productiedatum van maandag 7 oktober wordt dat vrijdag 29 november. Het is dan even de vraag of de dealer de auto dan ook oplever klaar heeft of ze dat dan nog moeten doen.asaki schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:21:
[...]
Als ik de dealer mag geloven zijn ze in week 34 gestart.
We gaan het zien.

Krijg je dan geen ellende met de LM die geen auto’s op kenteken wil laten zetten in december?
Ja en nee. Dat gaan ze niet doen i.v.m. het bijtellingskortingspercentage welke verlaagd wordt per 01/01/2025 van 6% naar 5%. En in de laatste jaren deden ze daar sowieso niet meer moeilijk over i.v.m. de matige levertijden. Dat was voor covid inderdaad nog wel een dingetje. Maar heb het zelf en bij collega's sindsdien niet meer gezien.The Legend schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:46:
Krijg je dan geen ellende met de LM die geen auto’s op kenteken wil laten zetten in december?
Ik kan me nog jaren herinneren waarbij autos gewoon op kenteken werden gezet in december terwijl ze nog geen lease contract hadden. Op die manier konden ze nog onder "oude" bijtelling regels in het nieuwe jaar geleased worden
Oeh, das wel fijn. De mijne staat nu voor begin december gepland. Duimen dat dat ook lukt...True schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:42:
[...]
Ja en nee. Dat gaan ze niet doen i.v.m. het bijtellingskortingspercentage welke verlaagd wordt per 01/01/2025 van 6% naar 5%. En in de laatste jaren deden ze daar sowieso niet meer moeilijk over i.v.m. de matige levertijden. Dat was voor covid inderdaad nog wel een dingetje. Maar heb het zelf en bij collega's sindsdien niet meer gezien.
Bedankt voor de tips allemaal. Hij is besteld. Een Tourer Pro Business met interieur en exterieur plus pakket. Stonewash blue, zwart dak.
Geschatte leverdatum 6 december. Maar ik verwacht niet dat dat gehaald wordt.
Vol verwachting klopt ons hartShivs schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:36:
Bedankt voor de tips allemaal. Hij is besteld. Een Tourer Pro Business met interieur en exterieur plus pakket. Stonewash blue, zwart dak.
Gaaf @Shivs ! Ik hoop dat die dit jaar nog geleverd kan worden!
Kun je rekenen???.... Reken er maar niet op dat het dit jaar is maar eerder volgend jaar december.Shivs schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:36:
Wij wachten al sinds april op de Tourer business Pro met alle opties op de WP na.
Wordt nu hopelijk ergens in november geleverd na diverse eerdere beloftes.
Beter je verwachtingsmanagement bijstellen naar reële een leverdatum. Eind Q1 begin Q2 2025 zou ik zeggen.
Zou een wonder zijn dat ze je auto zo snel gereed en ook geleverd krijgen.
Maar wie weet!!
Het is gelukkig voor mij niet echt van belang. De deal die er nu is bij de leasemaatschappij wordt verlengd voor al bestaande bestellingen. Het was dus vooral nodig op tijd te bestellen.
Weet iemand trouwens of er een Youtube Music app op het ID systeem zit, of werkt die alleen via Android Auto?
Zit er niet op. Alleen Spotify.asaki schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:25:
Weet iemand trouwens of er een Youtube Music app op het ID systeem zit, of werkt die alleen via Android Auto?
Leuke geruchten: de ID.3 GTX beschikt over een 79 kWh accu. Wellicht dat de normale ID.7 die ook krijgt. Dus 79 ipv momenteel 77.
Mocht dit waar zijn, dan is het de meerprijs voor een ID.7 Pro S niet echt meer waard.
€3000 voor 7kWh extra. Als je tussen de 10% und 80% blijft, niet eens 5kWh.
Eens kijken of die update bij de huidige modelwissel plaatsvindt of pas tegen zomer 2025
Mocht dit waar zijn, dan is het de meerprijs voor een ID.7 Pro S niet echt meer waard.
€3000 voor 7kWh extra. Als je tussen de 10% und 80% blijft, niet eens 5kWh.
Eens kijken of die update bij de huidige modelwissel plaatsvindt of pas tegen zomer 2025
Goed bericht,

8 november krijgen we eindelijk de ID7 Tourer. Business Pro met alle opties op de WP na.
Kleur: Aqua Marine Blue.
Ipv 15 november of zelfs later krijgen we hem eerder.
Ze komen hem zelfs brengen. Wat een service.

8 november krijgen we eindelijk de ID7 Tourer. Business Pro met alle opties op de WP na.
Kleur: Aqua Marine Blue.
Ipv 15 november of zelfs later krijgen we hem eerder.
Ze komen hem zelfs brengen. Wat een service.
Ik mag mijzelf corrigeren, mijn ID.7 is volgende week klaar om opgehaald te wordenTrue schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:42:
[...]
Dat zou 39 werkdagen maken tussen begin productie en in Nederland aanwezig. Als ik dat projecteer op mijn Tourer met een begin productiedatum van maandag 7 oktober wordt dat vrijdag 29 november. Het is dan even de vraag of de dealer de auto dan ook oplever klaar heeft of ze dat dan nog moeten doen.
We gaan het zien.
Whoop whoopTrue schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:46:
[...]
Ik mag mijzelf corrigeren, mijn ID.7 is volgende week klaar om opgehaald te worden

Volgende week vrijdag, dus dat zou kunnenThe Legend schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:55:
[...]
Whoop whoopWanneer precies? Volgende week zondag mini-meet?
Zijn er al menschen die hun bolide gehindividuwaliseerd hebben?
Ik heb heb dit gevonden en wil daar misschien iets mee doen:
Ruitenwissers:
Bosch Aerotwin A027S Winparts online te koop voor 3 tientjes.
Bosch Aerotwin APX28 (700mm) en APX17 (425mm) + Adapter #4
scherm: https://disskin.com/vw-pa...-pro-max-15-zoll-ab-2024/
Laadkabels: https://www.evchargeking.com/shop/en/charging-cables
Dashcams: https://www.dashcam-shop.com/?ref=ddg code DDG5
Rims: Carmani Ludwig
Alutec ADX-02
Borbet TX
AEZ Porto
Bakjes: Aliexpress
Frunk: https://www.frunk.at/en/
Waar ik nog naar uitkijk is vinyl bakvormpjes om die afschuwelijk pianolak mee te verhullen. Iemand dat al gevonden?
En uiteraard niet vergeten:
Spotify: settings > service packages > in-car apps
Lighht Assist: settings > service packages > in-car apps
Wellness: settings > service packages > in-car apps
Ik heb heb dit gevonden en wil daar misschien iets mee doen:
Ruitenwissers:
Bosch Aerotwin A027S Winparts online te koop voor 3 tientjes.
Bosch Aerotwin APX28 (700mm) en APX17 (425mm) + Adapter #4
scherm: https://disskin.com/vw-pa...-pro-max-15-zoll-ab-2024/
Laadkabels: https://www.evchargeking.com/shop/en/charging-cables
Dashcams: https://www.dashcam-shop.com/?ref=ddg code DDG5
Rims: Carmani Ludwig
Alutec ADX-02
Borbet TX
AEZ Porto
Bakjes: Aliexpress
Frunk: https://www.frunk.at/en/
Waar ik nog naar uitkijk is vinyl bakvormpjes om die afschuwelijk pianolak mee te verhullen. Iemand dat al gevonden?
En uiteraard niet vergeten:
Spotify: settings > service packages > in-car apps
Lighht Assist: settings > service packages > in-car apps
Wellness: settings > service packages > in-car apps
resusaapje schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:14:
Ik heb een nieuwe sleutelhanger gekocht… telt dat ook?
Ik heb een nieuwe sleutelhanger gekocht… telt dat ook?
:strip_exif()/f/image/GrhAP1nK2H9rTDi7G3VMrgAr.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag voor het eerst een lange rit met een volle auto (5 personen) en de achterbak vol bagage. Paste allemaal precies, wel de laadvloer die je kunt verstellen er helemaal uitgehaald en thuisgelaten zodat je iets meer diepte hebt. Rond 13.00 vertrokken richting de Eifel maar het was mega druk in Duitsland, en nog meer werkzaamheden dan in de zomer. Tussen de files door stevig doorgereden (140-160). Heb vooraf wat tijd besteed aan het zoeken naar een goede laadstop. Op het park hebben we alleen een dure en trage 22kW paal. En wilde ook wel eens het snelladen testen
Hier komt er ook beweging in de aflevering! Afspraak voor ophalen op 6 november, dat is slechts twee weken later dan de oorspronkelijke verwachting en dat valt me erg mee.
Donderdag gaat de EV6 weg. Maandag krijg ik een shortlist met voorlopers van de leasemaatschappij (Golfje o.i.d.). Geen EV's, dat is wel balen. Hopelijk snel die weer omruilen voor de ID.7.
Catch my drift?
Dinsdag eindelijk mijn ID.7 Tourer gaan halen na 3 maand in de garage gestaan te hebben. Hopelijk zonder problemen, want de dag er na trekken we er voor paar dagen op uit. 😅
Wat was er mis dan?thomasvbe schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:13:
Dinsdag eindelijk mijn ID.7 Tourer gaan halen na 3 maand in de garage gestaan te hebben. Hopelijk zonder problemen, want de dag er na trekken we er voor paar dagen op uit. 😅
*sowieso
Ik moest ook twee keer lezen.. Maar uit de post history blijkt dat hij gewoon drie maand moest wachten tot z'n vorige auto uit de lease liep (wat binnenkort is).
Lijkt er op dat de meesten hem binnenkort nu toch echt gaan krijgen. Spannend hoor.
Ik heb er inmiddels ook al meerderen op de weg gespot. Bij mij in de wijk staat sinds een week nog een andere ook. In het stonewashed blue, mooie kleur ook.
Ik heb er inmiddels ook al meerderen op de weg gespot. Bij mij in de wijk staat sinds een week nog een andere ook. In het stonewashed blue, mooie kleur ook.
Inmiddels al 6000 km op de teller. Rijdt als een zonnetje heerlijk.
Enige issue wat ik heb is dat de lader niet heel goed is met de targetpercentage halen. Heb al 3 keer gehad dat ik hem op 80% laden had ingesteld en dat ik de volgende ochtend op 100% vond. An sich niet zo erg, maar ook een keer gehad dat ik hem juist op 100% had ingesteld en dat hij maar 80% stond. Gelukkig kwam ik er op tijd achter en had ik hem nog door kunnen laden naar 90% maar liep gewoon serieus het risico om aan de snellader te eindigen. Ik was met 8% over thuis. 360 km gereden, maar het was ook flink stormweer (wind + regen) dus verbruik zat boven 18 kwh/100 km.
Bij mij in de wijk is er inmiddels ook een Tourer gearriveerd (in donkerblauw). Moet zeggen dat dat ding toch wel lomp overkomt in het echt (meer dan op de foto's). Heb zelf een sedan en die vind ik toch wel serieus mooier. En de kleur wit begint te groeien (maar wel snel vies - zeker nu in de herfst).
Enige issue wat ik heb is dat de lader niet heel goed is met de targetpercentage halen. Heb al 3 keer gehad dat ik hem op 80% laden had ingesteld en dat ik de volgende ochtend op 100% vond. An sich niet zo erg, maar ook een keer gehad dat ik hem juist op 100% had ingesteld en dat hij maar 80% stond. Gelukkig kwam ik er op tijd achter en had ik hem nog door kunnen laden naar 90% maar liep gewoon serieus het risico om aan de snellader te eindigen. Ik was met 8% over thuis. 360 km gereden, maar het was ook flink stormweer (wind + regen) dus verbruik zat boven 18 kwh/100 km.
Bij mij in de wijk is er inmiddels ook een Tourer gearriveerd (in donkerblauw). Moet zeggen dat dat ding toch wel lomp overkomt in het echt (meer dan op de foto's). Heb zelf een sedan en die vind ik toch wel serieus mooier. En de kleur wit begint te groeien (maar wel snel vies - zeker nu in de herfst).
[ Voor 19% gewijzigd door filipy23 op 27-10-2024 13:21 ]
Stel je dat target dan vanuit het infotainment in of vanuit de app? En let je op het verschil tussen het algemene target (voor publieke laadpunten) en die van in het infotainment opgeslagen laadplekken (thuis,kantoor, etc.) die houden er hun eigen laadtarget op na.filipy23 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:20:
Inmiddels al 6000 km op de teller. Rijdt als een zonnetje heerlijk.
Het iets te ver doorladen heb ik overigens ook wel eens maar dan eerder in de trant van 80% = 84%, nooit minder dan het opgegeven target en nooit een grotere afwijking dan die 4%.
De buitenkant van de auto is vooral iets waar anderen tegenaan moeten kijken. Daarom vind ik de binnenkant belangrijker.filipy23 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:20:
Bij mij in de wijk is er inmiddels ook een Tourer gearriveerd (in donkerblauw). Moet zeggen dat dat ding toch wel lomp overkomt in het echt (meer dan op de foto's). Heb zelf een sedan en die vind ik toch wel serieus mooier.
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers