Will_M schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:04:
[...]
Heb je dat hele 'maandagmorgen ding' van jou (lees: de leasemaatschappij) al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen?
Ergens begin ik het inmiddels stiekem ook wel grappig te vinden dat jouw auto steeds precies het tegenovergestelde lijkt te doen van dát wat andere mensen ervaren.
Het is zolangzamerhand van de zotte idd.
Ik zie de cruisecontrol op de baan naast me 'mikken' en dan de snelheid aanpassen.
Of steevast de wagen in het midden blijven volgen terwijl ik op de uitvoegstrook rijd. met richtingaanwijzer aan.
Heb de laatste tijd steeds meer phantom breaking, maar het is complete klaagzang zo.
De VW heeft de dealer al meer gezien in 4mnd dan de Kia in 3jaar.
Tijdens de laatste keer, de deuren hingen scheef, had ik een VW Golf station Edition bij me.
Daar waar de ID.7 luid en duidelijk de oneffenheden doorgeeft, voel je in de Golf nagenoeg niets.
Maar:
De stoelen blijven geweldig, de std audio verbazingwekkend goed.
Als ik de wagen op individueel zet met de alleen besturing op 'Sport' dan ie redelijk goed te besturen.
Heb nog wel wat ai theorie werk verricht.
Wat er onder mijn wagen zit, is hoogstwaarschijnlijk ZF sachs.
Diverse algemene reviews over de Bilstein B6 suggereren een comfortabeler rijgedrag omdat de 1e impact beter wordt opgevangen. De reviewers geven als reden voor de demper wissel nagenoeg letterliijk mijn klachten,
€595,- voor een complete B6 performance set.
Totale kosten schat ik in op ong. 1000 euro incl uitlijnen.
Als het de grootste ergernis de komende 4,5jaar wegneemt......
Ik ga er eens een nachtje over slapen
[
Voor 18% gewijzigd door
Inter18 op 06-04-2026 00:42
]