Hoe doe je dat? Ik zit ook op zomerbanden maar heb nog niet onder 15 gezeten, tenzij ik enkel op 70km/u wegen rij.BBx92 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:46:
Zomerbandjes er weer onder. 12,2. Beter dan het opgegeven verbruik.
Ik kan ook niet wachten op de zomerbanden.
Over een aantal weken start de productie van MY27. Software 6.0 en andere hardware. Alles vóór MY27 blijft waarschijnlijk op max 5.6 steken.
Over een aantal weken start de productie van MY27. Software 6.0 en andere hardware. Alles vóór MY27 blijft waarschijnlijk op max 5.6 steken.
36km rijden met 55 km/u komt aardig in de buurt van max 70 km/u wegen ;-)Baritee schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:02:
[...]
Hoe doe je dat? Ik zit ook op zomerbanden maar heb nog niet onder 15 gezeten, tenzij ik enkel op 70km/u wegen rij.
Ik rijd veel rondom amsterdam. Dus veel 80/100 met veel file. Maar tussen amsterdam <> almere rijd ik ook rustig 100 op TA. Daarnaast rijden in D en veel uitrollen voor kruispunten, rotondes, etc. Verder zo min mogelijk onnodig optrekken afremmen. O.a. door de matrixborden te volgen en ruim te anticiperen op plekken waar vaak file ontstaat.Baritee schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:02:
[...]
Hoe doe je dat? Ik zit ook op zomerbanden maar heb nog niet onder 15 gezeten, tenzij ik enkel op 70km/u wegen rij.
Grappig genoeg merk ik dat het tijdsverschil t.o.v. jagen praktisch nihil is. Misschien enkele minuutjes op een traject van 30 a 40 minuten.
Dus lekker chillen, sport van maken zuinig te rijden, podcastje aan.
Langere trajecten heb ik nog niet op zomerbanden gereden. Dus ben benieuwd hoe laag het kan komen met langdurig 100/120. In mei pas weer naar DE.
Denk dat zuiniger nog prima zou kunnen. Maar dan krijg je taferelen die het andere verkeer gaan hinderen. Dat probeer ik dan weer te voorkomen.
[ Voor 30% gewijzigd door BBx92 op 06-03-2026 17:34 ]
Maar dan vind ik een score niet tellenMJMaverick schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:07:
[...]
36km rijden met 55 km/u komt aardig in de buurt van max 70 km/u wegen ;-)
Dat is bijna dezelfde als die van mijKozzmozz schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:33:
Afgelopen dinsdag 3 maart de nieuwe wagen mogen afhalen bij de lokale dealer;
VW ID.7 Tourer 77kWh Pro Sport Editionmet volgende opties:
Hierbij enkele sfeerfoto's:
- Stonewashed Blue Metallic / Black
- Soul zetels Black
- Alu velgen 19" HUDSON - All Seasons
- Pack Design Plus MET panoramisch dak
- Net-laadkabel voor huishoud-stopcontact
- Protection Pack
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik ga alleen nog trekhaak hebben en geen 230V kabel, die leen ik wel van collega als we op vakantie gaan, en mijn vrouw heeft er ook al 1 bij haar Cupra Born.
Dan heb ik misschien gelukFlieger schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:07:
[ Voor 7% gewijzigd door Blommie01 op 06-03-2026 20:50 ]
Auto’s die geproduceerd worden vanaf week 18 zullen geleverd worden met de nieuwe hardware en software 6.0 / travel assist 3.0
Opdracht ligt nu bij onze Fleetmanagement. Die gaat volgende week offertes opvragen bij 2 leasemaatschappijen en de goedkoopste krijgt hem. Die gaat vervolgens de opdracht aan de dealer geven die hem bij de fabriek gaat bestellen...ptjuh89 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 21:13:
[...]
Auto’s die geproduceerd worden vanaf week 18 zullen geleverd worden met de nieuwe hardware en software 6.0 / travel assist 3.0
Dan schiet week 18 al aardig op.....
Kan altijd nog vragen of ze gewoon lekker rustig aan doen... Ik heb ineens geen haast
[ Voor 8% gewijzigd door Blommie01 op 06-03-2026 21:18 ]
Als de bestelling nu nog niet geplaatst is, heb je MY27.
Net vandaag van de dealer te horen gekregen dat de bestelling binnen is. Productieweek 20 of 21.
Wat zijn de wijzigingen in MY27?
Mooi hoor. Straks lekker genieten. Maareh, wat betekent hier "Sport"?Kozzmozz schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:33:
Afgelopen dinsdag 3 maart de nieuwe wagen mogen afhalen bij de lokale dealer;
VW ID.7 Tourer 77kWh Pro Sport Editionmet volgende opties:
Hierbij enkele sfeerfoto's:
- Stonewashed Blue Metallic / Black
- Soul zetels Black
- Alu velgen 19" HUDSON - All Seasons
- Pack Design Plus MET panoramisch dak
- Net-laadkabel voor huishoud-stopcontact
- Protection Pack
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]
Goed voor jou! Stom voor ons. Bij Tesla kon je tenminste nog een hardware upgrade kopen. VW? Dat hebben we nooit gedaan, dus dat gaan we ook niet doen...Flieger schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:07:
Gisteren 16.7 op een langere rit met 90% snelweg aan 120km/u op CC, met 19" zomerbanden en geladen met 4 personen en bagage. Ik vind het niet slecht maar had stiekem toch iets beter verwacht.BBx92 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:46:
Zomerbandjes er weer onder. 12,2. Beter dan opgegeven verbruik.
Dat is best prima met 120 gemiddeld. Boven de 100 is elke 10 erbij disproportioneel meer verbruik.Baritee schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 06:37:
[...]
Gisteren 16.7 op een langere rit met 90% snelweg aan 120km/u op CC, met 19" zomerbanden en geladen met 4 personen en bagage. Ik vind het niet slecht maar had stiekem toch iets beter verwacht.[Afbeelding]
Als je de range hebt om je eindpunt of volgende stop te halen m.i. helemaal prima.
Pro Business Sport is een pakket dat VW in België aanbiedt. Komt met Black Style Pack, Pack Interior Plus (H&K audio, zetelventilatie, +- Interior StylePakket Plus in NL), Pack Design Plus (DCC, progressieve stuurbekrachtiging, +- Exterieur Pakket Plus in NL).resusaapje schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 23:31:
[...]
Mooi hoor. Straks lekker genieten. Maareh, wat betekent hier "Sport"?
Normaal heeft die Bergen velgen maar hier is voor Hudsons met all seasons gekozen, moest ik ook van mijn werkgever.
Nou ik moet 5.6 nog zien ik zit nog op 5.4Flieger schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:07:
Wat is hiervan de bron?ptjuh89 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 21:13:
[...]
En wat is hiervan de bron?Flieger schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:07:
Gisterenochtend vorst in het noorden had nog iets van 60km bereik dus voor laten verwarmen. Kom bij de auto alles bevroren. Stopt de auto bij lage % er mee? Kwam er ook achter dat ik geen krabber in de auto had liggen…….
ja beneden de 20% stopt ie met voorverwarmen.
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4
Ik heb 5.4.0. Dus voor mij heeft het geen effect.resusaapje schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 23:39:
[...]
Goed voor jou! Stom voor ons. Bij Tesla kon je tenminste nog een hardware upgrade kopen. VW? Dat hebben we nooit gedaan, dus dat gaan we ook niet doen...
Hoe werkt een hardware upgrade bij Tesla als je deze al in bezit hebt?
Reeds eerder vermeld op het forum d.m.v. een filmpje op YouTube waarin 6.0 en travel assist 3.0 besproken wordt, ook dat oudere modellen niet geschikt zijn voor de update vanwege de sensoren.
Id7_tourer is een Instagram account die meerdere mensen volgen voor info/tips and tricks. Heeft naar buiten gebracht dat auto’s die gemaakt worden in week 18 en geleverd vanaf week 22 de update naar 6.0 zullen bevatten.
Boeien, rij nu 5 maanden en 20Kkm met 5.4 en doet het prima!
Deze bedoel je denk ik.ptjuh89 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 16:46:
[...]
Reeds eerder vermeld op het forum d.m.v. een filmpje op YouTube waarin 6.0 en travel assist 3.0 besproken wordt, ook dat oudere modellen niet geschikt zijn voor de update vanwege de sensoren.
Id7_tourer is een Instagram account die meerdere mensen volgen voor info/tips and tricks. Heeft naar buiten gebracht dat auto’s die gemaakt worden in week 18 en geleverd vanaf week 22 de update naar 6.0 zullen bevatten.
YouTube: Neuer Travel Assist 3.0 & ID. Software 6.0 - Sind auch Bestandsfahrz...
Gelijk even geabonneerd op dit kanaal, interessant!ptjuh89 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 16:46:
[...]
En de dealer een mail gestuurd de productie misschien een week achteruit te drukken. Die van mij staat voor levering week 21/22, zul je net zien dat die ervoor zit.
Het gaat niet om de levering maar om de productieweek. Wanneer is de auto besteld bij de dealer?
Afgelopen donderdag of vrijdag heeft de dealer de auto besteld.Flieger schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 22:05:
Het gaat niet om de levering maar om de productieweek. Wanneer is de auto besteld bij de dealer?
Ligt ook wanneer je leasecontract afloopt. Bij mijn bestelling staat niet leveren voor 1 juli. Pon schijnt hier rekening mee te houden als ze auto’s bestellen bij de fabriek. Ga er vanuit dat de auto na week 18 gebouwd wordt.
Productie en levering van het nieuwe modeljaar begint bij VW meestal pas ná de zomervakantie zodat er tijdens de meest rustige periode in het jaar aan de geautomatiseerde / gerobotiseerde productielijnen eventueel noodzakelijke aanpassingen gemaakt kunnen worden (en dus vaak pas in de eerste week van September).Flieger schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 22:05:
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit is niet waar. Wisseling in modeljaar is juist meestal in april/mei met soms aan het einde van het jaar ook nog een moment voor kleinere updates.Will_M schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:01:
[...]
Productie van het nieuwe modeljaar begint bij VW meestal pas ná de zomervakantie zodat er tijdens de meest rustige periode in het jaar aan de geautomatiseerde / gerobotiseerde productielijnen eventueel noodzakelijke aanpassingen gemaakt kunnen worden (en dus vaak pas in de eerste week van September).
Ik heb in Wolfsburg genoeg over de vloer gelopen om jouw stelling te kunnen ontkrachten... Maar misschien heb je gelijk en hanteren ze in bijvoorbeeld Emden en Zwickau andere 'schema's'.Flieger schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:03:
[...]
Dit is niet waar. Wisseling in modeljaar is juist meestal in april/mei met soms aan het einde van het jaar ook nog een moment voor kleinere updates.
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 08-03-2026 13:20 ]
Dit klopt, maar als je die datum niet meegeeft wordt de bestelling z.s.m. ingepland voor productie. Vorige week bestellen met z.s.m. leveren is waarschijnlijk nog net MY26.Skoelat schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:46:
Ligt ook wanneer je leasecontract afloopt. Bij mijn bestelling staat niet leveren voor 1 juli. Pon schijnt hier rekening mee te houden als ze auto’s bestellen bij de fabriek. Ga er vanuit dat de auto na week 18 gebouwd wordt.
Lees het topic er maar op terug vanaf wanneer mensen MY26 in ontvangst namen. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je in Wolfsburg geweest bent, maar nu is het zoals hier gedeeld wordt: per week 18 productie MY27, inclusief andere hardware, software 6.0 en Travel Assist 3.0.Will_M schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:04:
[...]
Ik heb in Wolfsburg genoeg over de vloer gelopen om jouw stelling te kunnen ontkrachten... Maar misschien heb je gelijk.
We gaan het meemaken. Ik ben benieuwd wanneer de eerste auto's met een 'U' (als tiende karakter in het chassisnummer) gaan verschijnen.Flieger schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:07:
[...]
Lees het topic er maar op terug vanaf wanneer mensen MY26 in ontvangst namen. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je in Wolfsburg geweest bent, maar nu is het zoals hier gedeeld wordt: per week 18 productie MY27, inclusief andere hardware, software 6.0 en Travel Assist 3.0.
Grote kans dat er een camera in het interieur komt voor ADDW.AvantBlack schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 23:22:
We zijn aan het kijken voor een ID. 7 Tourer, maar de optie pakketten en uitvoeringen zijn wel een drama. Optie pakketten vergelijken is gewoon bijna niet te doen met alles wat er dubbel instaat. Zelfs de prijslijst PDF die zegt wat er meer is tov een ander pakket heeft gewoon zaken dubbel er in staan.
En de Business uitvoeringen... Ze zijn duurder, maar ik kan daar helemaal niet uit opmaken wat het verschil is met de limited editions. En ze staan helemaal niet in de prijslijst.
En onhandig met die hardware versies, als je nu besteld is het een beetje de loterij?
En de Business uitvoeringen... Ze zijn duurder, maar ik kan daar helemaal niet uit opmaken wat het verschil is met de limited editions. En ze staan helemaal niet in de prijslijst.
En onhandig met die hardware versies, als je nu besteld is het een beetje de loterij?
[In NL] De business kan je negeren. Dat zijn oude modellen die praktisch vervangen zijn door de limited editions.LOTG schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:30:
We zijn aan het kijken voor een ID. 7 Tourer, maar de optie pakketten en uitvoeringen zijn wel een drama. Optie pakketten vergelijken is gewoon bijna niet te doen met alles wat er dubbel instaat. Zelfs de prijslijst PDF die zegt wat er meer is tov een ander pakket heeft gewoon zaken dubbel er in staan.
Meesten kiezen Pro of Pro S. S is hetzelfde alleen meer rijbereik.
Je hebt nu 2 paketten:
Interieur (comfortstoelen, stoelventilatie, h&k geluid)
Exterieur (panodak, adaptief onderstel, verlichting). Optioneel zonder panodak.
En eventueel warmtepomp en trekhaak naar believen.
@BBx92 Thanks, waarom kan VW dat niet op hun site zetten.
In de showroom stond een pro limited, en in de menu opties zag ik ook instellingen voor sport etc. Ik dacht dat die dus ook het adaptief onderstel had.
In de showroom stond een pro limited, en in de menu opties zag ik ook instellingen voor sport etc. Ik dacht dat die dus ook het adaptief onderstel had.
De verschillende rijmodi met allerlei instellingen heb je altijd. Betekent niet automatisch dat er DCC op zit.LOTG schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:59:
Catch my drift?
Goed om te weten, dan gaan we eens zien of het de meerprijzen waard is.
Interieur: voor mij was doorslaggevend dat deze stoelventilatie bevat. Ik heb het snel warm dus dat is voor mij een must have. De H&K geluid leuk, maar geen idee of het wat toevoegd voor praatprogrammas of podcasts. Ik luister niet zo veel muziek.LOTG schreef op zondag 8 maart 2026 @ 15:04:
Exterieur: panoramadak is fijn voor kinderen, als bestuurder merk je er niet veel van. DCC vind ik zelf erg fijn. Ik stel het vaak in afhankelijk van de rit. Harder op binnenwegen, rotondes, etc. Zachter op lange stukken snelweg. Ik heb nooit een versie zonder dcc gereden. Matrix led erg fijn in buitenland of als je vaak op donkere wege rijdt. Binnen de randstad is het zo licht dat je er niks aan hebt.
Matrix led was wel standaard op de pro versies, die wil ik ook echt hebben want ik heb nu op mijn Opel xenon verlichting die mee draait en de zonder wil ik niet meer.
Stoel ventilatie heb ik daar nu ook op maar gebruik ik eigenlijk alleen in de zomer als het echt goed warm is.
Stoel ventilatie heb ik daar nu ook op maar gebruik ik eigenlijk alleen in de zomer als het echt goed warm is.
Meer bereik én sneller snelladen.BBx92 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:54:
[...]
Meesten kiezen Pro of Pro S. S is hetzelfde alleen meer rijbereik.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Om dat te verifiëren had je even in de 'Individual mode' moeten duiken. In dat menudeel zit bij DCC een extra balk bovenin waar je middels 'selection bullits' het gedrag van het onderstel kunt bepalen (en waarbij de standaard waarden pér pre-defined modus ook aangegeven staan zodat je redelijkerwijs kunt verwachten wat het gedrag gaat worden ten opzichte van die standaard modi). Het grootste voordeel van DCC zit 'm hoofzakelijk in het volledig automatisch reageren op het totale gewicht van de auto én de actuele wegomstandigheden. Voor je gevoel is er op een rechte weg amper tot geen verschil te merken tussen het solo rijden en het rijden met een 3 á 4-tal passagiers + bagage. In bochten merk je het gewichtsverschil wel, maar niet zo veel als dat je dat doet in een wagen zónder DCC.LOTG schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:59:
Ultiem zou je op de openbare weg liefst DCC in combinatie met luchtvering willen hebben zodat zowel de vering (pre-load) alsook de demping (in-bound / out-bound) volledig te controleren en in te stellen zijn echter kom je dan in een héél andere prijscategorie auto's terecht.
[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 08-03-2026 15:58 ]
Daar heb je niet per se luchtvering voor nodig. Gewone dempers kunnen dat ook. Meeste motoren hebben dat b.v. gewoon standaard. Ik vind dit echt een groot gemis voor een dergelijke optie. Ik vind de compression van stand 1/15 DCC heel chill, maar de rebound is zo zwak dat je eindeloos blijft nastuiteren. Zeker in een stad met eindeloos drempels zoals Almere. Voelt voor mij daarom echt als een "net niet" optie soms.Will_M schreef op zondag 8 maart 2026 @ 15:42:
[...]
Ultiem zou je op de openbare weg liefst DCC in combinatie met luchtvering willen hebben zodat zowel de vering (pre-load) alsook de demping (in-bound / out-bound) volledig te controleren en in te stellen zijn echter kom je dan in een héél andere prijscategorie auto's terecht.
Zat er ergens maar een vinkje met "I am an advaced user". Of is er ergens 10x op de versienummer te klikken
Vraag me niet waarom ik de áf-fabriek spullenboel op m'n Yamaha circuitmateriaal standaard al door materiaal van Öhlins vervangBBx92 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:17:
[...]
Daar heb je niet per se luchtvering voor nodig. Gewone dempers kunnen dat ook. Meeste motoren hebben dat b.v. gewoon standaard. Ik vind dit echt een groot gemis voor een dergelijke optie. Ik vind de compression van stand 1/15 DCC heel chill, maar de rebound is zo zwak dat je eindeloos blijft nastuiteren. Zeker in een stad met eindeloos drempels zoals Almere. Voelt voor mij daarom echt als een "net niet" optie soms.
Zat er ergens maar een vinkje met "I am an advaced user". Of is er ergens 10x op de versienummer te klikken
Het Exterieur pakket (zonder pano) is zeer betaalbaar, en een 2e of 3e proefrit.waard.LOTG schreef op zondag 8 maart 2026 @ 15:04:
Vandaag iets aparts meegemaakt.
Ritje van 20km, alleen B-wegen, graad of 7 buiten temperatuur.
Tot mijn verrassing was de wagen ineens zeer zacht, deinde zelfs iets na aan de achterzijde. Het kraken en rammelen was ook meteen weg.
Helaas was de vreugde voor korte duur want 6 uur later was de wagen zijn spijkerharde, rammelde, krakende zelf weer.
Hier begrijp ik niets van.
.
Ritje van 20km, alleen B-wegen, graad of 7 buiten temperatuur.
Tot mijn verrassing was de wagen ineens zeer zacht, deinde zelfs iets na aan de achterzijde. Het kraken en rammelen was ook meteen weg.
Helaas was de vreugde voor korte duur want 6 uur later was de wagen zijn spijkerharde, rammelde, krakende zelf weer.
Hier begrijp ik niets van.
.
Eerste paar honderd kilometer er op zitten nu. Door verandering van werk hoef ik ineens een stuk minder te rijden, 20 tov 130km per dag voor werk.
Maar al met al de auto bevalt er goed. Wat is hij stil en ik dacht dat de Leon al stil was, maar dit is een stuk beter. Heb trouwens de Pirelli Cinturato all season sf2 er onder gekregen, helaas nog geen sf3. En de auto bonkt kraakt of rammelt niet gelukkig. Geen DCC op de auto.
Zo veel opties nog om te ontdekken maar de automatische groot licht stand is wel een mooie functie.
Automatisch baan verwisselen is ook wel erg apart om te proberen, maar merk dat ik soms te ongeduldig ben en zelf ga insturen. Maar goed veel nopg niet gebruikt dus. Verder is de travel assist zeker wel fijn, de verkoper zette meteen het automatische snelheids aanpassen uit, blij toe. Kwam er een aantal keer achter dat de auto 80 aangaf terwijl ik die avond toch echt 130 mocht. Alleen remt hij wel ver terug voor flyovers, gelukkig kan je dat gewoon overrulen met gas geven.
Alleen ik merk ik worstel met de cruisecontrol snelheid instellen. Soms gaat het goed, netjes +1 of -1 en de volgende keer -10 of _10, daar moet ik toch echt meer mee oefenen geloof ik.
Verder de kleur aquamarijm, wat is dat een kleurenspel zeg! Met bewolking is hij diep blauw, beetje zon er op en het is ineens groen. En de kleine man vind de glitters mooi er op
Maar al met al de auto bevalt er goed. Wat is hij stil en ik dacht dat de Leon al stil was, maar dit is een stuk beter. Heb trouwens de Pirelli Cinturato all season sf2 er onder gekregen, helaas nog geen sf3. En de auto bonkt kraakt of rammelt niet gelukkig. Geen DCC op de auto.
Zo veel opties nog om te ontdekken maar de automatische groot licht stand is wel een mooie functie.
Automatisch baan verwisselen is ook wel erg apart om te proberen, maar merk dat ik soms te ongeduldig ben en zelf ga insturen. Maar goed veel nopg niet gebruikt dus. Verder is de travel assist zeker wel fijn, de verkoper zette meteen het automatische snelheids aanpassen uit, blij toe. Kwam er een aantal keer achter dat de auto 80 aangaf terwijl ik die avond toch echt 130 mocht. Alleen remt hij wel ver terug voor flyovers, gelukkig kan je dat gewoon overrulen met gas geven.
Alleen ik merk ik worstel met de cruisecontrol snelheid instellen. Soms gaat het goed, netjes +1 of -1 en de volgende keer -10 of _10, daar moet ik toch echt meer mee oefenen geloof ik.
Verder de kleur aquamarijm, wat is dat een kleurenspel zeg! Met bewolking is hij diep blauw, beetje zon er op en het is ineens groen. En de kleine man vind de glitters mooi er op
Untappd: Louwke80
Snelheid aanpassen tip; plus hem per 10 omhoog en druk op set als ie op de gewenste snelheid zit.
Er zitten twee 'niveaus' in die + en -, als je niet doordrukt gaat ie gewoon +1, druk je door dan doet ie +10. Werkt bij mij prima in ieder geval.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Fly-over (en rotondes, bochten etc) anticipatie kan je ook uitzetten in de settings ergens
Menu (8 puntjes linksboven) > Rijhulpsystemen > Lijst > Adaptieve cruise control > Reactie op trajectverloopdeter83 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:34:
Fly-over (en rotondes, bochten etc) anticipatie kan je ook uitzetten in de settings ergens
Ja dat het uit te zetten is weet ik inderdaad. Was de eerste lange rit met TA aan dus was benieuwd hoe het daar mee omging. Al met al te ver terug in snelheid, was te overrulen verder dus dat viel me verder ook niet tegen.
Alleen die knopjes voor de set+ en set-, of ik ben gewoon te ongeduldig. Maar zoals ik al zei eens wat meer kilometers maken en proberen dan komt dat vast en zeker wel goed.
Alleen die knopjes voor de set+ en set-, of ik ben gewoon te ongeduldig. Maar zoals ik al zei eens wat meer kilometers maken en proberen dan komt dat vast en zeker wel goed.
Untappd: Louwke80
Ik worstel er na 8 maand nog steeds soms mee, net zoals de andere touch-knoppen op het stuur.Louwke schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:37:
Alleen die knopjes voor de set+ en set-, of ik ben gewoon te ongeduldig.
Maar aangezien velen dat niet ondervinden, ligt het allicht ook gewoon aan mezelf die 20j tactiele knoppen in men vingers heb zitten.
De eerlijkheid gebied me ook toe te geven dat het wel al massaal verbeterd is en onbedoelde handelingen al veel minder voorkomen.
Ook het +/-1 vs +/-10 dingetje is hier al pakken beter ondertussen
Als ik het me goed herinner werd de productie van MY26 gestart ergens kort na de zomer.Flieger schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:07:
[...]
Lees het topic er maar op terug vanaf wanneer mensen MY26 in ontvangst namen. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je in Wolfsburg geweest bent, maar nu is het zoals hier gedeeld wordt: per week 18 productie MY27, inclusief andere hardware, software 6.0 en Travel Assist 3.0.
Overigens vindt ik de genoemde bronnen (1x YT and 1x IG) vrij magertjes, zowel voor de inhoudelijke info alsook de timing van MY aanpassing.
Voor mij is de bediending van de knoppen enorm verbeterd sinds de update van 4.x naar 5.6 die een maand geleden is geïnstalleerd. Voorheen was het onvoorspelbaar of je ie +1 of +10 deed. Nu is het goed met 1 op te plussen of te minnen, maar je moet niet te snel willen.stanny schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:32:
[...]
Ik worstel er na 8 maand nog steeds soms mee, net zoals de andere touch-knoppen op het stuur.
Maar aangezien velen dat niet ondervinden, ligt het allicht ook gewoon aan mezelf die 20j tactiele knoppen in men vingers heb zitten.
De eerlijkheid gebied me ook toe te geven dat het wel al massaal verbeterd is en onbedoelde handelingen al veel minder voorkomen.
Ook het +/-1 vs +/-10 dingetje is hier al pakken beter ondertussen
Hier sinds levering 5.4, dus kan niet zeggen hoe het met 4.x zou geweest zijn.Phrenesis schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:42:
[...]
Voor mij is de bediending van de knoppen enorm verbeterd sinds de update van 4.x naar 5.6 die een maand geleden is geïnstalleerd. Voorheen was het onvoorspelbaar of je ie +1 of +10 deed. Nu is het goed met 1 op te plussen of te minnen, maar je moet niet te snel willen.
Binnen 2 weken gaat de wagen binnen voor wat probleempjes en gingen ze ook een update doen, dus ik gok dat ik dan 5.6.3 zal krijgen.
Benieuwd of daar nog wat finetuning bij zit voor de knoppen
Je kan 'snelheid aanpassen op basis van navigatie' ook uitzetten, dan remt op cruise alleen af voor een bocht als ie het echt te gek vind worden (niet de bestuurder, de auto van het te gek worden)Louwke schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:00:
Eerste paar honderd kilometer er op zitten nu. Door verandering van werk hoef ik ineens een stuk minder te rijden, 20 tov 130km per dag voor werk.
Waar het precies zit is ergens in dit topic al voorbij gekomen geloof ik.
de + en -1 wennen wel, ik druk heel specifiek op de rand, dan voel je enkele klik en dubbele klik beter.
Het overkomt me soms nog wel dat als ik vlak langs het verticale swipe deel ga met een vinger, ik ineens 20 kilometer harder of zachter ga.
En waarom ben ik zo jaloeers op je Pirelli's?
Tip op dit forum wat mij goed op weg hielp, is refereren aan een fotocamera. Half indrukken om scherp te stellen en doordrukken om foto te maken.Louwke schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:00:
Merkte dat die logica mij hielp en eigenlijk geen issues meer met instellen per 10-tal of per 1 +-
Leuk dat het een adaptieve kleur is 🤩
Gisteren de 30.000km gehaald (met de boodschap dat een benzineauto dan op onderhoud had gemoeten)... komend weekend rijden we 6 maand met de ID7 rond.
Ik heb nooit eerder zoveel kilometers op een half jaartje afgelegd. Maar het waren echt wel tevreden kilometers.
Ik heb nooit eerder zoveel kilometers op een half jaartje afgelegd. Maar het waren echt wel tevreden kilometers.
Ik heb er 20Kkm op zitten in krap 6 maanden maar ook hier zeer tevreden! Heb wel nieuwe ruitenwissers laten monteren die waren op.
De instellingen van de CC kun je ook swipen; drukken/tappen is +/- 1km, swipen +/-10 vind ik persoonlijk perfect werken. Zeker bijv. op de snelweg als je zeg van 100 > 90 > 70 > 50 moet ivm weg werkzaamheden is 't gewoon: swipe > swipe, swipe > swipe, swipe...
Maar ieder z'n ding natuurlijk.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Ok, de remote park assist app is kapot hier..
ik kreeg al een tijd geen verbinding meer met de auto in deze app, en de afgelopen dagen zitten stoeien om te kijken of ik de auto opnieuw kon koppelen..
uiteindelijk met veel pijn en moeite de auto uit de app verwijderd gekregen, echter in de auto krijg ik met geen mogelijkheid meer de QR code om te koppelen, ook kom ik niet in het scherm om gekoppelde telefoons te verwijderen, iemand tips? moet ik ergens een zekering uittrekken of zijn er andere methodes?
ik kreeg al een tijd geen verbinding meer met de auto in deze app, en de afgelopen dagen zitten stoeien om te kijken of ik de auto opnieuw kon koppelen..
uiteindelijk met veel pijn en moeite de auto uit de app verwijderd gekregen, echter in de auto krijg ik met geen mogelijkheid meer de QR code om te koppelen, ook kom ik niet in het scherm om gekoppelde telefoons te verwijderen, iemand tips? moet ik ergens een zekering uittrekken of zijn er andere methodes?
Wil je de mijne hebbenK0ENH schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:19:
Ik zou mijn rijbewijs niet willen inleveren op het moment dat twee andere auto's het mij onmogelijk maken de auto in te komen.Surfroy01 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:26:
[...]
Wil je de mijne hebbenheb het nog nooit gebruikt en zou ook niet weten waarom. De dag dat ik mijn auto zelf niet meer kan parkeren wordt het tijd om mijn rijbewijs in te leveren.
smalle parkeerplekjes, dat je toch even je auto al naar voor of achter kunt laten rollen om makkelijk in/uit te stappen.Surfroy01 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:26:
[...]
Wil je de mijne hebbenheb het nog nooit gebruikt en zou ook niet weten waarom. De dag dat ik mijn auto zelf niet meer kan parkeren wordt het tijd om mijn rijbewijs in te leveren.
Daarvoor heb ik hem toch al meermaals gebruikt
Ik had exact hetzelfde en hiervoor is de auto bij de dealer geweest begin januari, geen idee wat ze hiervoor gedaan hebben, maar het is hiermee weer opgelost.K0ENH schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:19:
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Native Spotify is bij sinds gisteren helemaal kapot. Naast het vrijwel standaard opnieuw moeten aanmelden elke rit blijft die laden in het hoofdscherm (na opnieuw aanmelden) een force-reboot van multimedia (aan/uit 15 sec) lost het ook niet op.
Anderen met een recente vergelijkbaar treurige ervaring óf juist een wél werkende native Spotify app afgelopen twee dagen?
Anderen met een recente vergelijkbaar treurige ervaring óf juist een wél werkende native Spotify app afgelopen twee dagen?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Ik probeerde die App afgelopen weekend toevallig even nadat ik 'm al maanden niet meer aangeraakt had. Ik moest uiteraard ook opnieuw inloggen maar dat werd me onmogelijk gemaakt doordat de App vond dat ik mezelf ergens in een land bevond waar ik niet thuis hoorde.... Scherm bleef dus 'grijs' / laden'True schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:43:
Native Spotify is bij sinds gisteren helemaal kapot. Naast het vrijwel standaard opnieuw moeten aanmelden elke rit blijft die laden in het hoofdscherm (na opnieuw aanmelden) een force-reboot van multimedia (aan/uit 15 sec) lost het ook niet op.
Ik zal eens kijken voor je, het is is toch tijd voor koffiepauzeTrue schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:41:
[...]
Ik had exact hetzelfde en hiervoor is de auto bij de dealer geweest begin januari, geen idee wat ze hiervoor gedaan hebben, maar het is hiermee weer opgelost.
Werkt normaal na een korte opstart periode en begon midden in het nummer waar hij de laatste keer gestopt was. En zonder opnieuw in te loggenInter18 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:53:
[...]
Ik zal eens kijken voor je, het is is toch tijd voor koffiepauze
Wil er misschien iemand van wagen ruilen?
Als u nu een goed rijdende Pro S hebt waarvan Spotify app weigert dan ruil ik die graag voor mijn spijkerharde, kei/kogelharde, niersteenvergruizende, vulling uit je giechel rammelde geveerde exemplaar.
Moest het toch even kwijt
Nee, ook hier bleef hij eerst eindeloos laden en uiteindelijk moest ik me weer opnieuw aanmelden. Klaar mee, snelkoppeling verwijderd en ik gebruik wel weer lekker Spotify via AA.True schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:43:
Misschien kun je hem kwijt aan iemand met zo'n gepimpt golfje (zo eentje die zo laag op z'n veren staat dat ie de grond raakt)Inter18 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:06:
[...]
Wil er misschien iemand van wagen ruilen?
Als u nu een goed rijdende Pro S hebt waarvan Spotify app weigert dan ruil ik die graag voor mijn spijkerharde, kei/kogelharde, niersteenvergruizende, vulling uit je giechel rammelde geveerde exemplaar.
Moest het toch even kwijt
Hier ook sinds een paar dagen, elke rit opnieuw aanmeldenTrue schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:43:
Vaak bu'j te bang!
Bij mij ook gebeurd. Als ie geen QR code meer genereert, moet waarschijnlijk de communicatiemodule vervangen worden, dat hebben ze bij mij gedaan en daarna kreeg ik weer QR codes te zien.K0ENH schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:19:
Ik zou er even mee naar de dealer gaan.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Sinds afgelopen vrijdag de zomerbandjes er weer onder. Merk het meteen aan het verbruik.
Komende vrijdag wordt de kapotte parkeersensor voor vervangen (steenslag). Bumper moet eraf. Is dat ook weer gefixt. Op naar de 100.000 km.
Komende vrijdag wordt de kapotte parkeersensor voor vervangen (steenslag). Bumper moet eraf. Is dat ook weer gefixt. Op naar de 100.000 km.
Catch my drift?
Dat heb ik in 42 jaar dat ik mijn rijbewijs heb echt nog nooit maar dat ook nooit meegemaakt.resusaapje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:30:
[...]
Ik zou mijn rijbewijs niet willen inleveren op het moment dat twee andere auto's het mij onmogelijk maken de auto in te komen.
Vandaag voor de 2e keer in 20,000km de auto gewassen. Het was zeg maar nodig (passagiers klaagde over vuile strepen op broeken bij in en uit stappen).
Meteen met de hogedruk spuit de bladeren voor de radiator weg gespoten, daar had zich toch aardig wat opgehoopt.
Meteen met de hogedruk spuit de bladeren voor de radiator weg gespoten, daar had zich toch aardig wat opgehoopt.
Naar aanleiding van je bericht geprobeerd. Ik gebruik de app zelf max 1x per maand. Opstarten duurde even. Daarna opnieuw inloggen. Weer even wachten en toen volgde er muziek.True schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:43:
Eerder vond ik het verschil met de Spotify App en Spotify via Apple CarPlay duidelijk hoorbaar, maar nu met Spotify via Apple CarPlay ‘zonder kwaliteitsverlies’ hoor ik geen verschil meer.
In de Spotify app op m’n iPhone staat overigens tijdens het afspelen via de native Spotify app als kwaliteit ‘Zeer goed’.
Hier hetzelfde probleem gehad. Ben bij de dealer geweest. Is een bekend probleem. Specificatie van de reparatie gaf aan dat "regelapparaat J666 voor externe wagencommunicatie" vervangen is. Nu werkt het zonder problemen.K0ENH schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:19:
Wat ik hieraan kan toevoegen is informatie van de dealer nav vraag over geluidswerende zijruiten. De dealer adviseerde me om te wachten met bestellen ivm wijzigingen per productieweek 18. Exterieur plus met panoramadak zal dan geluidswerende zijruiten krijgen (pakket wordt ca. 50 Euro duurder), GTX krijgt dan standaard geluidswerende zijruiten. Dus er lijken in ieder geval een aantal wijzingen te komen per productieweek 18.RandomNick schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:38:
[...]
Als ik het me goed herinner werd de productie van MY26 gestart ergens kort na de zomer.
Overigens vindt ik de genoemde bronnen (1x YT and 1x IG) vrij magertjes, zowel voor de inhoudelijke info alsook de timing van MY aanpassing.
Wachten heeft voor- en nadelen. Altijd een camera op me gericht heb ik liever niet. Geluidswerende zijruiten en knoppen op het stuurwiel heb ik liever wel.
Zag eerder ergens voorbij komen dat wanneer hij nu wordt besteld hij na week 18 wordt geproduceerd. Ik hoop dan maar dat ik geluk heb... LM heeft de bestelling ter controle nu bij de dealer liggen. Die heeft hem nog niet bevestigd.Send schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:06:
[...]
Wat ik hieraan kan toevoegen is informatie van de dealer nav vraag over geluidswerende zijruiten. De dealer adviseerde me om te wachten met bestellen ivm wijzigingen per productieweek 18. Exterieur plus met panoramadak zal dan geluidswerende zijruiten krijgen (pakket wordt ca. 50 Euro duurder), GTX krijgt dan standaard geluidswerende zijruiten. Dus er lijken in ieder geval een aantal wijzingen te komen per productieweek 18.
Edit: Toch nog maar even een mailtje naar de dealer gestuurd met de vraag of hij kan regelen dat ik een productieslot heb na week 18....
[ Voor 8% gewijzigd door Blommie01 op 10-03-2026 21:58 ]
Wat ik doe in zo’n geval is de knop ingedrukt houden. Dus 1x hard drukken voor de 10km/u aanpassing en dan ingedrukt houden. Dan gaat hij ook in stapjes van 10km/u naar beneden. Werkt ook perfectdizzytal schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 08:43:
De instellingen van de CC kun je ook swipen; drukken/tappen is +/- 1km, swipen +/-10 vind ik persoonlijk perfect werken. Zeker bijv. op de snelweg als je zeg van 100 > 90 > 70 > 50 moet ivm weg werkzaamheden is 't gewoon: swipe > swipe, swipe > swipe, swipe...
Ben benieuwd of er dan retrofit kits komen. Ik vind swipen wel chill, maar vrouwlief kan er maar niet aan wennen.Flieger schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:13:
Wachten heeft voor- en nadelen. [...] knoppen op het stuurwiel heb ik liever wel.
Op een internationaal ID.x forum zijn mensen die de knoppen van hij ID4 uitgewisseld hebben voor fysieke knoppen (het is niet helemaal plug & play)BBx92 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:27:
[...]
Ben benieuwd of er dan retrofit kits komen. Ik vind swipen wel chill, maar vrouwlief kan er maar niet aan wennen.
Vaak bu'j te bang!
Zojuist contact met de dealer gehad. Mijn auto is begin februari besteld en is nog niet ingepland ivm levering eind juni.
YouTube: VW ID.4's Big Problem SOLVED - Real Steering Wheel Buttons!-tom-562 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:52:
[...]
Op een internationaal ID.x forum zijn mensen die de knoppen van hij ID4 uitgewisseld hebben voor fysieke knoppen (het is niet helemaal plug & play)
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Hatsikidee, bestelbevestiging met deze config 1 op 1. Levering niet voor week 40 (eerste week september) ivm uitlopende lease van de SkodaAlexZuH schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:47:
Een verdwaalde Skoda rijder dient zich hier aan. Heb al wat door het topic heen lopen zoeken, maar nog geen antwoord kunnen vinden...
In het kort;
2021 Skoda Enyaq IV80 (met dus de 204pk en 77kWh accu) en ondertussen een 110.000 km met deze EV achter de kiezen. Maak mij niet meer zo snel druk om laadstress, heb 2 kinderen (5 en 9) dus minder vaak maar langer stoppen is geen issue. De enorme sloot ruimte van de Enyaq is fijn, maar bij gebrek aan kinderwagens, buggy's en andersoortige kindgerelateerde lading minder nodig. Laadsnelheid van de Skoda nooit boven de 130KW gezien, en ondertussen aan gewend. De 400 zomer en 325km winter range is mijn "normaal" nu.
Nu op het punt om in september een vervangende EV te gaan leasen, en nu met de Limited modellen de afweging om voor een ID7 tourer te gaan.
Uiteraard mn huiswerk aan het doen, en afgelopen weekend proefgereden in een Pro in Amersfoort.
Vragen die ik nu heb n.a.v. mn huiswerk en de proefrit;
- het instorten van de laadsnelheid als de accu 51 graden haalt / dichtdoen van de deur, is dat ondertussen opgelost in de recent geleverde auto's? (video's Bjorn Nyland)
- Wat zijn nu de dingen waar je "aan heb moeten wennen" bij de ID7 Tourer? (ik weet van de sensor in de zitting, en het automatisch op de handrem kletteren, de noodstop bij vlot achteruit inparkeren. MEB an sich geen grote verrassingen meer, net als de infra van VW voor de app die ronduit bedroevend is).
Voor de volledigheid, de door mij gewenste configuratie:
- Pro Limited Edition
- Kings Red / Zwart dak
- Trondheim 20 inch
- Black Edition Pakket
- Interieur Style Pakket plus
- Soul Black Interieur
- Exterieur Pakket Plus (incl panodak).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En uiteraard een plaatje van de huidige blauwe tank...
[Afbeelding]
Tussendoor met mn oudste dochter (9) nog bij Volkswagen Utrecht geweest, om daar "King's Red" in het echt te bekijken, gelukkig stonden er 4 niet ID7's tussen de occassions in King's Red. Geen showroom/dealer die het aandurft een demo in rood neer te zetten
Nu aftellen en de Enyaq een proper sendoff geven, laatste vakantie deze zomer, volgende week laatste bandenwissel en dan zit in september de 5 jaren er weer op
Okay ik kan het niet vinden. Hoe kan ik de telefoon (verbonden via CarPlay) opnemen met het stuur? En ophangen? De rechtse knopjes doen niks. Moet dat echt via t scherm?
Net leveringsbevestiging voor week 26 (half juni). Ik ga er dus vanuit dat productie na week 18 is.Flieger schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:44:
[...]
Grote kans dat er een camera in het interieur komt voor ADDW.
Ja dat moet via het schermdeter83 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:04:
Okay ik kan het niet vinden. Hoe kan ik de telefoon (verbonden via CarPlay) opnemen met het stuur? En ophangen? De rechtse knopjes doen niks. Moet dat echt via t scherm?
Neehoor, ik zeg gewoon 'beantwoorden' en de telefoon wordt opgenomen. Ophangen heb ik overigens nog geen sneltoets voor gevonden...
[ Voor 12% gewijzigd door Badeen op 11-03-2026 11:21 ]
Heeft iemand toevallig al zwarte volkswagen logo's gevonden voor de id.7?
Ik heb zelf de limousine en geen pro
Als ik "ID7 logo black" intik in Google krijg ik verschillende hits, zowel voor de voor als achterkant. Of is dat niet wat je zoekt?Avaan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:50:
Heeft iemand toevallig al zwarte volkswagen logo's gevonden voor de id.7?
https://www.upgrademycar....U4GB6HYcPbq17MNVePIHgcroK
https://www.upgrademycar....kjWzMAZbuONwKpCdtaO_-gs31
Koopje. Slechts €232.70 voor een setje.
[ Voor 31% gewijzigd door DaMenaz op 11-03-2026 12:55 ]
Catch my drift?
Krijg net bevestiging van de dealer dat ik MY27 geleverd krijg.
2e heft van juni wordt hij verwacht.
2e heft van juni wordt hij verwacht.
Model Y 27?Blommie01 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:34:
Krijg net bevestiging van de dealer dat ik MY27 geleverd krijg.
Mooi nieuws, Benieuwd naar de aanpassingen in de praktijk.
[ Voor 13% gewijzigd door DaMenaz op 11-03-2026 14:38 ]
Catch my drift?
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1