volgens mij zou je dat ook prima binnen HW kunnen (verwacht ik even), mits je bv een kWh meter van HW hebt die verboden is aan je EV laadpaal.Taro schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:52:
[...]
Zoals gezegd heeft de HW Battery voor mij zeker een meerwaarde, maar het feit dat hij volledig ontlaadt als ik de EV ga laden en ik dat nu niet native kan voorkomen (maar met Home Assistant + slimme stekker wel: If laadpaal aan, then stekker uit en andersom), werkt de accu in mijn situatie niet, sterker nog, kost het extra geld.
Want dan kun je, daar ga ik van uit, gelijk aan andere reeds bestaande functies binnen het HW platform, in die situatie waar je aan het laden bent de Thuis-battarij op hold zetten. Oa kan dat nu ook al met een slime socket van HW. We zullen zien of dit ka, mogelijk dat Home wizzard hier al iets over kan zeggen (ik weet even niet of zij hier al op hebben geantwoord cq al iets over hebben gezegd).
Heel veel andere huishoudens zullen ook een EV hebben en hetzelfde effect gaan constateren: De dag of dagen waarop je de EV laadt, vooral wat later op de dag, zal je geen of onvoldoende lading in de HW Battery hebben om NOM te kunnen realiseren.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge